Miksi uskovaiset valehtelevat?

Anonyymi-ap

Mikä henki uskovaisia johdattaa, kun se sallii heidän valehdella ja tuomita ateisteja, jotka puhuvat totta?

Esim ei ole mitään todistetta, että kristittyjen Raamattu olisi Jumalan sanaa tai että siihen pitäisi uskoa pelastuakseen.

FAKTA: Mikään/kukaan Jumala ei todista, että kristittyjen Raamattu olisi hänen sanaansa.

FAKTA: Raamatun Jeesuskaan ei todista, että kristittyjen Raamattu olisi Jumalan sanaa.

FAKTA: Itse Raamattukaan ei todista, että kristittyjen Raamattu olisi Jumalan sanaa.

Missä siis TODISTEET !

Se on vain Katolisten kirkkoisien kokoama kirja, jota HE ==> IHMISET väittävät Jumalan sanaksi ja kirkkoisäthän ovat tunnetusti valehtelijoita ja murhamiehiä.

Mikä siis OIKEUTTAA uskovaisten esittää väitteitä, joiden todenperäisyydelle ei löydy mitään todisteita ja vieläpä langetella kadotus/helvetin tuomioita ihmisille näiden perusteella?

207

1337

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jahve oikeuttaa ja käskee tappaa sinut.

Jeesus on Jumala.

Onko Jahve Jumala?

Onko Jeesus Jahve?

• Anonyymi

Kukaan ei ole nähnyt tätä kyseistä Herraa, joka asustelee vain siellä uskovien korvien välissä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kukaan ei ole nähnyt tätä kyseistä Herraa, joka asustelee vain siellä uskovien korvien välissä.

Aivan

• Anonyymi

Jahve on Jumala.
        Aabrahin, Iisakin ja Jaakobin Jumala ja Kristittyjen Jumala...
        Jumala on Isä, Poika ja Pyhä Henki...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ateistien korvien välissä ei ole mitään. Poistukaa Helluntalaisuus sarakkeen alta ateisteihin. Tehän olette jumalattomia pakanoita.
        Kristuksen sovitustyö ei koske teitä. Olette Jumalan armoa ja rakkautta vailla...
        Te kaikki ateistit joudutte kadotukseen...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ateistien korvien välissä ei ole mitään. Poistukaa Helluntalaisuus sarakkeen alta ateisteihin. Tehän olette jumalattomia pakanoita.
        Kristuksen sovitustyö ei koske teitä. Olette Jumalan armoa ja rakkautta vailla...

"Olette Jumalan armoa ja rakkautta vailla...
        Te kaikki ateistit joudutte kadotukseen..."

Siinäpä sitä pyyteetöntä kristillistä lähimmäisen rakkautta taas...

1, Kor.5
        9 Minä kirjoitin teille kirjeessäni, ettette seurustelisi huorintekijäin kanssa;
        10 en tarkoittanut yleensä tämän maailman huorintekijöitä tai ahneita tai anastajia tai epäjumalanpalvelijoita, sillä silloinhan teidän täytyisi lähteä pois maailmasta.
        11 Vaan minä kirjoitin teille, että jos joku, jota kutsutaan veljeksi, on huorintekijä tai ahne tai epäjumalanpalvelija tai pilkkaaja tai juomari tai anastaja, te ette seurustelisi ettekä söisikään semmoisen kanssa.
        12 Sillä onko minun asiani tuomita niitä, jotka ovat ulkopuolella? Ettekö tekin tuomitse vain niitä, jotka ovat sisäpuolella?
        13 Mutta ulkopuolella olevat tuomitsee Jumala. "Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jahve on Jumala.
        Aabrahin, Iisakin ja Jaakobin Jumala ja Kristittyjen Jumala...

Jahve on Jumala.
        Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala ja Kristittyjen Jumala...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Olette Jumalan armoa ja rakkautta vailla...
        Te kaikki ateistit joudutte kadotukseen..."

Siinäpä sitä pyyteetöntä kristillistä lähimmäisen rakkautta taas...

1, Kor.5
        9 Minä kirjoitin teille kirjeessäni, ettette seurustelisi huorintekijäin kanssa;
        10 en tarkoittanut yleensä tämän maailman huorintekijöitä tai ahneita tai anastajia tai epäjumalanpalvelijoita, sillä silloinhan teidän täytyisi lähteä pois maailmasta.
        11 Vaan minä kirjoitin teille, että jos joku, jota kutsutaan veljeksi, on huorintekijä tai ahne tai epäjumalanpalvelija tai pilkkaaja tai juomari tai anastaja, te ette seurustelisi ettekä söisikään semmoisen kanssa.
        12 Sillä onko minun asiani tuomita niitä, jotka ovat ulkopuolella? Ettekö tekin tuomitse vain niitä, jotka ovat sisäpuolella?
        13 Mutta ulkopuolella olevat tuomitsee Jumala. "Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha."

Sinähän, et usko Jeesukseen, mitä sinä Jumalaton siteerat raamattua. Jos te ette rakasta Kristusta ja haluatte olla Jumalan Sanaa vastaan, niin meidän lähimmäisen rakkautemme Jumalan Sanassa on pois suljettu teiltä, koska teidät pitää poistaa Jumalan seurakunnasta. Jumalan rakkaus ja armo ei koske teitä. Tehän, ette halua olla Jumalan Lapsia. Te, ateistit olette jumalattomia ihmisiä ja joudutte kadotukseen. Siinä on teille pahat ihmiset lähimmäisen rakkautta Jumalalta. Katukaa ja ottakaa vastaan Jumalan sovitustyö Kristuksessa.. Muuten te olette vailla Jumalan armoa ja rakkautta, koska te ette halua olla Jumalan Lapsia ja kuulua Jumalan Perheeseen, ettekä te tunne muuta kuin lihallisuuden. Te, ette ole uskossa, ettekä tunne Jumalan Sanaa, ettekä pyri elämään Jumalan Sanan mukaista elämää Pyhässä Hengessä... Evankeliumit eivät kosketa teitä...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinähän, et usko Jeesukseen, mitä sinä Jumalaton siteerat raamattua. Jos te ette rakasta Kristusta ja haluatte olla Jumalan Sanaa vastaan, niin meidän lähimmäisen rakkautemme Jumalan Sanassa on pois suljettu teiltä, koska teidät pitää poistaa Jumalan seurakunnasta. Jumalan rakkaus ja armo ei koske teitä. Tehän, ette halua olla Jumalan Lapsia. Te, ateistit olette jumalattomia ihmisiä ja joudutte kadotukseen. Siinä on teille pahat ihmiset lähimmäisen rakkautta Jumalalta. Katukaa ja ottakaa vastaan Jumalan sovitustyö Kristuksessa.. Muuten te olette vailla Jumalan armoa ja rakkautta, koska te ette halua olla Jumalan Lapsia ja kuulua Jumalan Perheeseen, ettekä te tunne muuta kuin lihallisuuden. Te, ette ole uskossa, ettekä tunne Jumalan Sanaa, ettekä pyri elämään Jumalan Sanan mukaista elämää Pyhässä Hengessä... Evankeliumit eivät kosketa teitä...

"Sinähän, et usko Jeesukseen, mitä sinä Jumalaton siteerat raamattua."

Miksi minä muka en saisi siteerata Raamattua?

Siteeraan Raamattua osoittaakseni kuinka te lahkojenne aivopesemät kristinuskovaiset itse ette ymmärrä edes aivan selvästikään kerrottuja asioita Raamatusta ja vääristelette niitä omien mielihalujenne mukaan.

"Jos te ette rakasta Kristusta ja haluatte olla Jumalan Sanaa vastaan, niin meidän lähimmäisen rakkautemme Jumalan Sanassa on pois suljettu teiltä, koska teidät pitää poistaa Jumalan seurakunnasta. Jumalan rakkaus ja armo ei koske teitä."

Löydät varmaan hyvät perustelut Raamatusta tuolle väitteellesi...vai repäisitkö sen vain omasta päästäsi?

Minua ei tarvitse poistaa mistään seurakunnasta, sillä kierrän ne kaukaa...enkä kaikkein vähiten kaltaistesi "kristittyjen" takia.

Koska sinulla mitä ilmeisimmin on suuria puutteita Raamatun tuntemisessasi (ellen aivan väärin arvaa, niin olet niitä, jotka keskittyvät lähinnä "profetoimiseen"), niin tutkisitko, mitä ohjeita seuraavissa Raamatun lainauksissa annetaan teille kristinuskovaisille? Minkä arvosanan antaisit itsellesi niiden noudattamisesta?

Matt.7
        1 "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi;
        2 sillä millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidät tuomitaan; ja millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan.

Matt.13
        27 Niin perheenisännän palvelijat tulivat ja sanoivat hänelle: 'Herra, etkö kylvänyt peltoosi hyvää siementä? Mistä siihen sitten on tullut lustetta?'
        28 Hän sanoi heille: 'Sen on vihamies tehnyt'. Niin palvelijat sanoivat hänelle: 'TAHDOTKO, ETTÄ MENEMME JA KOKOAMME SEN?'
        29 Mutta hän sanoi: 'EN, ETTETTE LUSTETTA KOOTESSANNE NYHTÄISI SEN MUKANA NISUAKIN.
        30 Antakaa molempain kasvaa yhdessä elonleikkuuseen asti; ja elonaikana minä sanon LEIKKUUMIEHILLE: Kootkaa ensin luste ja sitokaa se kimppuihin poltettavaksi, mutta nisu korjatkaa minun aittaani.'"
        - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
        36 Sitten hän laski luotaan kansanjoukot ja meni asuntoonsa. Ja hänen opetuslapsensa tulivat hänen tykönsä ja sanoivat: "Selitä meille vertaus pellon lusteesta".
        37 Niin hän vastasi ja sanoi: "Hyvän siemenen kylväjä on Ihmisen Poika.
        38 PELTO ON MAAILMA; hyvä siemen ovat valtakunnan lapset, mutta lusteet ovat pahan lapset.
        39 Vihamies, joka ne kylvi, on perkele; elonaika on maailman loppu, ja LEIKKUUMIEHET OVAT ENKELIT.

1. Kor.5
        13 Mutta ULKOPUOLELLA OLEVAT TUOMITSEE JUMALA.

Luuk.6
        27 Mutta teille, jotka kuulette, minä sanon: rakastakaa vihollisianne, tehkää hyvää niille, jotka teitä vihaavat,
        28 siunatkaa niitä, jotka teitä kiroavat, rukoilkaa niiden edestä, jotka teitä parjaavat.

Matt.5
        43 Te olette kuulleet sanotuksi: 'Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihollistasi'.
        44 Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat,
        45 että olisitte Isänne lapsia, joka on taivaissa; sillä hän antaa aurinkonsa koittaa niin pahoille kuin hyvillekin, ja antaa sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin.
        46 Sillä jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mikä palkka teille siitä on tuleva? Eivätkö publikaanitkin tee samoin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Sinähän, et usko Jeesukseen, mitä sinä Jumalaton siteerat raamattua."

Miksi minä muka en saisi siteerata Raamattua?

Siteeraan Raamattua osoittaakseni kuinka te lahkojenne aivopesemät kristinuskovaiset itse ette ymmärrä edes aivan selvästikään kerrottuja asioita Raamatusta ja vääristelette niitä omien mielihalujenne mukaan.

"Jos te ette rakasta Kristusta ja haluatte olla Jumalan Sanaa vastaan, niin meidän lähimmäisen rakkautemme Jumalan Sanassa on pois suljettu teiltä, koska teidät pitää poistaa Jumalan seurakunnasta. Jumalan rakkaus ja armo ei koske teitä."

Löydät varmaan hyvät perustelut Raamatusta tuolle väitteellesi...vai repäisitkö sen vain omasta päästäsi?

Minua ei tarvitse poistaa mistään seurakunnasta, sillä kierrän ne kaukaa...enkä kaikkein vähiten kaltaistesi "kristittyjen" takia.

Koska sinulla mitä ilmeisimmin on suuria puutteita Raamatun tuntemisessasi (ellen aivan väärin arvaa, niin olet niitä, jotka keskittyvät lähinnä "profetoimiseen"), niin tutkisitko, mitä ohjeita seuraavissa Raamatun lainauksissa annetaan teille kristinuskovaisille? Minkä arvosanan antaisit itsellesi niiden noudattamisesta?

Matt.7
        1 "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi;
        2 sillä millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidät tuomitaan; ja millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan.

Matt.13
        27 Niin perheenisännän palvelijat tulivat ja sanoivat hänelle: 'Herra, etkö kylvänyt peltoosi hyvää siementä? Mistä siihen sitten on tullut lustetta?'
        28 Hän sanoi heille: 'Sen on vihamies tehnyt'. Niin palvelijat sanoivat hänelle: 'TAHDOTKO, ETTÄ MENEMME JA KOKOAMME SEN?'
        29 Mutta hän sanoi: 'EN, ETTETTE LUSTETTA KOOTESSANNE NYHTÄISI SEN MUKANA NISUAKIN.
        30 Antakaa molempain kasvaa yhdessä elonleikkuuseen asti; ja elonaikana minä sanon LEIKKUUMIEHILLE: Kootkaa ensin luste ja sitokaa se kimppuihin poltettavaksi, mutta nisu korjatkaa minun aittaani.'"
        - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
        36 Sitten hän laski luotaan kansanjoukot ja meni asuntoonsa. Ja hänen opetuslapsensa tulivat hänen tykönsä ja sanoivat: "Selitä meille vertaus pellon lusteesta".
        37 Niin hän vastasi ja sanoi: "Hyvän siemenen kylväjä on Ihmisen Poika.
        38 PELTO ON MAAILMA; hyvä siemen ovat valtakunnan lapset, mutta lusteet ovat pahan lapset.
        39 Vihamies, joka ne kylvi, on perkele; elonaika on maailman loppu, ja LEIKKUUMIEHET OVAT ENKELIT.

1. Kor.5

Luuk.6
        27 Mutta teille, jotka kuulette, minä sanon: rakastakaa vihollisianne, tehkää hyvää niille, jotka teitä vihaavat,
        28 siunatkaa niitä, jotka teitä kiroavat, rukoilkaa niiden edestä, jotka teitä parjaavat.

Matt.5
        44 Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat,
        45 että olisitte Isänne lapsia, joka on taivaissa; sillä hän antaa aurinkonsa koittaa niin pahoille kuin hyvillekin, ja antaa sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin.
        46 Sillä jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mikä palkka teille siitä on tuleva? Eivätkö publikaanitkin tee samoin?

Paras osa raamatusta. Olen ateisti mutta pyrin elämään juuri näin.

Mutta se, että pitäisi uskoa johonkin näkymättömään ja mittalaitteiden ulottumattomissa väijyvään superolentoon joita on tuhansia maailmassa?

Ei kiitos.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siinä varsinainen pelle Hermanni
        Kusta täynnä koko lasipää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jahve on Jumala.
        Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala ja Kristittyjen Jumala...

Mene hoitoon pöhkö
        Tulehan vastaani lappujesi kanssa,saat vähän hivutusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siinä varsinainen pelle Hermanni
        Kusta täynnä koko lasipää.

"Te kaikki ateistit joudutte kadotukseen..."

Mihinkähän te "Jeesuksen seuraajat" joudutte, kun ette noudata Herranne sanaa?
        Onko unohtunu Raamatun lukeminen ja jääny "profetoiminen" päälle...

1. Kor.5

Luuk. 6:37
        Älkääkä tuomitko, niin ei teitäkään tuomita; ÄLKÄÄ KADOTUSTUOMIOTA LAUSUKO, niin ei teillekään kadotustuomiota lausuta. Antakaa anteeksi, niin teillekin anteeksi annetaan.

Voisiko tuota tuon selvemmin enää sanoa, joten mitä kohtaa siitä te ette ymmärrä?

• Anonyymi

Mikä henki ateisteja johdattaa, kun se käskee heidän valehdella ja tuomita uskovia, jotka puhuvat totta?

Ateistien usko kieltää hyväksymästä Jumalan olevan totta.

• Anonyymi

"Mikä henki ateisteja johdattaa, kun se käskee heidän valehdella ja tuomita uskovia, jotka puhuvat totta?"

Ei ole mitään TODISTEITA siitä, että uskovat puhuvat totta. EI YHDEN YHTÄKÄÄN.

Minä sen sijaan esitin 3 FAKTAA, joista jokainen on TOTTA.

Ole siis hyvä ja TODISTA ne valheeksi, jos väität minun valehtelevan!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Mikä henki ateisteja johdattaa, kun se käskee heidän valehdella ja tuomita uskovia, jotka puhuvat totta?"

Ensimmäinen kommenttini tähän keskusteluun...

Mutta ihan kiinnostaa, millä perustelet näitä ajatuksiasi, joita faktoiksi väität.

No, ehkäpä olet vain väittelynhaluinen, joten... Mukavaa perjantainjatkoa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei pysty. Ja jos raamattuun vetoaa , alkaa naurattaa
        Ainoa opus oli korkeintaan Koraani jos sitäkään. Mitäs uskovainen siihen että Puhutaan Jeesus Nasaretilaisesta kaikki nimet on kuin arabeilla joten raamattu on keksitty opus mihin milloinkin jotkut on lisänneet ja poistaneet kohtia oman mielensä mukaan ja leikkivät jotain tuomaria tappaen ja peioitellen.kaikki sodat on eri uskovaisten järjestämiä . Raha tietenkin lisättynä ja valta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ensimmäinen kommenttini tähän keskusteluun...

Mutta ihan kiinnostaa, millä perustelet näitä ajatuksiasi, joita faktoiksi väität.

No, ehkäpä olet vain väittelynhaluinen, joten... Mukavaa perjantainjatkoa!

"Mutta ihan kiinnostaa, millä perustelet näitä ajatuksiasi, joita faktoiksi väität."

No ihan vain sillä, että ne ovat faktoja.

Jos olet eri mieltä, niin kerro:

1) Kuka/mikä Jumala todistaa/tunnustaa Raamatun olevan hänen sanaansa ja missä tämä todistus/tunnustus on?

2) Missä Raamatun Jeesus todistaa kristittyjen Raamatun olevan Jumalan sanaa?

3) Missä Raamatussa todistetaan kristittyjen Raamatun olevan Jumalan sanaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Mutta ihan kiinnostaa, millä perustelet näitä ajatuksiasi, joita faktoiksi väität."

No ihan vain sillä, että ne ovat faktoja.

Jos olet eri mieltä, niin kerro:

1) Kuka/mikä Jumala todistaa/tunnustaa Raamatun olevan hänen sanaansa ja missä tämä todistus/tunnustus on?

Ei taida tulla vastauksia.

• Anonyymi

"Ateistien usko kieltää hyväksymästä Jumalan olevan totta."

Siitä ei vain ole mitään näyttöä tai todistetta, että Jumala olisi olemassa, joten millä perusteella jotain sellaista pitäisi hyväksyä totuudeksi? Sehän olisi aivan järjetöntä, joten miksi niin pitäisi tehdä? Uskovia miellyttääkseen vai...?

Kyllä se nyt edellyttäisi edes vähän jotain merkkiä kyseiseltä vastuuttomalta taivaalliselta Isältä, joka on jättänyt lapsensakin keskenään tappelemaan puuttumatta lainkaan mihinkään heidänkään keskinäisiin kähinöihinsä...tai pahimmillaan sotiin!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sitä ei tarvitse sinulle todistella ateisti, joko uskot Jumalan Sanaan, joka on Kristus..
        tai joudut kadotukseen ilman Jumalan armoa ja rakkautta...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ainoa opus oli korkeintaan Koraani jos sitäkään. Mitäs uskovainen siihen että Puhutaan Jeesus Nasaretilaisesta kaikki nimet on kuin arabeilla joten raamattu on keksitty opus mihin milloinkin jotkut on lisänneet ja poistaneet kohtia oman mielensä mukaan ja leikkivät jotain tuomaria tappaen ja peioitellen.kaikki sodat on eri uskovaisten järjestämiä . Raha tietenkin lisättynä ja valta.

Sinä taas olet kadotukseen menijä, ateisti...
        Sinun mielipiteesi ei kiinnosta Jumalan Sanaa. Olet kohta kuollut.
        Sinulla ei ole Jumalan Siunausta tässä maallisessa ajassa, eikä Jumalan armoa ja rakkautta...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ole hiljaa jumalaton, ateisti. Kyllä teille on Kristityt Jumalan kanssa todistelleet jo riittävästi... Jumala on hylännyt teidät omaan tyhmyytenne. Te joudutte pian kaikki kadotukseen...

• Anonyymi

Homoseksualisuus oli ennen rangaistava teko josta tuomittiin vankilaan. Kaappihomot laittoivat uskonlohkoja pystyyn joiden suojassa pystyivät toimimaan. Saivat hetero suojan uskon veljiltä ja siskoilta. Uskovaisilla on aina joku jeesus josta tehdään suojakilpi näille kaappihomoille.

• Anonyymi

En tiedä, mitä uskonlahkoja kaappihomot olisivat perustaneet, ainakaan tuolla motiivilla.

Mutta katolisen kirkon piirissä paljastuneen, poikiin kohdistuvan pedofiliaskandaalin uskon johtuvan tällaisesta ketjusta:

1. Katolisessa kirkossa päätettiin, että pappien tulee olla naimattomia.

2. Yhteiskunnissa on yleisesti suhtauduttu homoseksuaalisuuteen varauksellisesti. Näin myös katolisissa maissa. Omaa homoseksuaalisuuttaan ei ole voinut avoimesti paljastaa.

1+2: Miten katolisissa maissa on voinut piilotella omaa homoseksuaalisuuttaan = miehet ovat voineet kunniakkaasti vältellä avioliittoa naisten kanssa. No tietysti alkamalla katoliseksi papiksi! On saanut samalla arvostetun aseman yhteisössä JA on saanut hyvän alibin sille, miksi ei ole mennyt naimisiin!

Itse uskon niin - tämän laajan poikiin kohdistuneen pedofiliaskandaalin perusteella, että selvästi yli kymmenen prosenttia katolisista papeista on pappeja ensisijaisesti sen vuoksi, että ovat sillä tavalla voineet piilottaa oman homoseksuaalisuutensa. Uskoisin todellisen luvun liikkuvan jossain 15-30 prosentin välillä.

• Anonyymi

Näinhän se on. Homoja on ollut alusta asti ja tulee olemaan. Onneksi yhä useampi uskaltaa sieltä kaapista tulla ulos. Vaikka en persuja siedä silmissäni annan pisteen Tynkkyselle sekä Wigeliukselle jotka on valittu eduskuntaan. Äänestämään ei ole pakko ilmaista joten persujen kaappiporukka pääsi salassa äänestämään , muuten tulisi suvulta tupenrapinat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En tiedä, mitä uskonlahkoja kaappihomot olisivat perustaneet, ainakaan tuolla motiivilla.

Mutta katolisen kirkon piirissä paljastuneen, poikiin kohdistuvan pedofiliaskandaalin uskon johtuvan tällaisesta ketjusta:

1. Katolisessa kirkossa päätettiin, että pappien tulee olla naimattomia.

2. Yhteiskunnissa on yleisesti suhtauduttu homoseksuaalisuuteen varauksellisesti. Näin myös katolisissa maissa. Omaa homoseksuaalisuuttaan ei ole voinut avoimesti paljastaa.

1 2: Miten katolisissa maissa on voinut piilotella omaa homoseksuaalisuuttaan = miehet ovat voineet kunniakkaasti vältellä avioliittoa naisten kanssa. No tietysti alkamalla katoliseksi papiksi! On saanut samalla arvostetun aseman yhteisössä JA on saanut hyvän alibin sille, miksi ei ole mennyt naimisiin!

Itse uskon niin - tämän laajan poikiin kohdistuneen pedofiliaskandaalin perusteella, että selvästi yli kymmenen prosenttia katolisista papeista on pappeja ensisijaisesti sen vuoksi, että ovat sillä tavalla voineet piilottaa oman homoseksuaalisuutensa. Uskoisin todellisen luvun liikkuvan jossain 15-30 prosentin välillä.

Ehkäisyn ja aborttien vastustamisen taustallakaan ei ole mitään sen jalompaa motiivia kuin, että muiden täytyy tuottaa lisää jälkeläisiä, jotka kustantavat paavin ja hänen veljesköörinsä vauraan elämän "pyhinä miehinä", koska näitä itseään ei suvunjatkaminen kiinnosta.

• Anonyymi

Homoseksualisuutta Kristus ei hyväksy, ettekä te elä Pyhässä Hengessä. Siksi te ette ymmärrä Jumalan Sanaa..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ehkäisyn ja aborttien vastustamisen taustallakaan ei ole mitään sen jalompaa motiivia kuin, että muiden täytyy tuottaa lisää jälkeläisiä, jotka kustantavat paavin ja hänen veljesköörinsä vauraan elämän "pyhinä miehinä", koska näitä itseään ei suvunjatkaminen kiinnosta.

Sinä joudut kadotukseen ateisti ja Suomen te olette tuhonneet jumalattomuudellanne...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näinhän se on. Homoja on ollut alusta asti ja tulee olemaan. Onneksi yhä useampi uskaltaa sieltä kaapista tulla ulos. Vaikka en persuja siedä silmissäni annan pisteen Tynkkyselle sekä Wigeliukselle jotka on valittu eduskuntaan. Äänestämään ei ole pakko ilmaista joten persujen kaappiporukka pääsi salassa äänestämään , muuten tulisi suvulta tupenrapinat.

Homot ja ateistit joutuvat kadotukseen. Kumpikaan ei kuulu Kristukselle..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Homoseksualisuutta Kristus ei hyväksy, ettekä te elä Pyhässä Hengessä. Siksi te ette ymmärrä Jumalan Sanaa..

"Siksi te ette ymmärrä Jumalan Sanaa.."

Minä ap näytän ymmärtävän teidän Raamattuanne monin paikoin jopa paremmin kuin te kirkkojenne ja lahkojenne orjat, koska minulla ei ole mitään tarvetta väännellä sitä kieroon omien mielihalujeni mukaan, mutta teiltä sen sijaan puuttuvat edelleenkin kaikki todisteet siitä, että teidän Raamattunne olisi Jumalan sanaa.

• Anonyymi

Se lapsellinen ja naivi uskomus ja manipulointi. Kristinuskoa ei ollut tuhansia vuosia sitten olemassakaan.pakolla se jossain vaiheessa runnottiin yksinkertaisten oppimattomien päähän
      Oletettu Jeesus oli islamisti tai juutalainen. Koska Kristinusko on paljon nuorempi keksintö.

• Anonyymi

Juurikin. Mikseivät " uskovaiset " eivät voi turvautua arkijärkeen. Amerikassakin tekouskovaiset on riemuissaan aineesta rikkaasta ukosta, vaimon pettäjästä joka lisää rivouksia avustajan kirjoittamaan puheeseen. Erottaa kaikki jotka ei sen persettä nuole.jopa omasta puolueestaan.

• Anonyymi

Jumalan luvattu kansa oli ensiksi Israel ja nyt se on Kristityt. Opettele ymmärtämään raamattua, ateisti...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juurikin. Mikseivät " uskovaiset " eivät voi turvautua arkijärkeen. Amerikassakin tekouskovaiset on riemuissaan aineesta rikkaasta ukosta, vaimon pettäjästä joka lisää rivouksia avustajan kirjoittamaan puheeseen. Erottaa kaikki jotka ei sen persettä nuole.jopa omasta puolueestaan.

Tom of Finland on kadotuksessa... Kaikki homot ja ateistit joutuvat kadotukseen...

• Anonyymi

Ja tässä toinen neropatti, nyt suoraan puolustamassa ateismia, "uskovaisten" foorumilla:

>>Miksi uskovaiset valehtelevat?
      Anonyymi-ap
      2024-08-16 11:00:17

Mikä henki uskovaisia johdattaa, kun se sallii heidän valehdella ja tuomita ateisteja, jotka puhuvat totta?<<

Aloittaja maalittaa joukon nimeltä' "uskovaiset".
      Minkä asian "uskovaiset"?

Uskoja ja uskovaisia on monenlaisia.

Ateisti-aloittaja ei myöskään ole ilm. oikea ateistikaan, sillä hän myös tunnustaa erilaiset henget (niitä todella on) ja ilmaisee mielipiteenään, että uskovaisia johdattaa jokin (ilm. yhteinen?) henki. Hän kuitenkin samalla ilmoittaa "ateistien" (yleistävää) "puhuvan totta".

Aloitus on siis epälooginen, yleistävä, eli rasistinen, eli on rasismirikos.

Minkähänlainen henkilö tuon on väsännyt? Joku joka yrittää esiintyä ateistina? Mitä sanovat oikeat ateistit?

• Anonyymi

Ehkä aloittaja on laita-ateismin edustaja, joka tunnustaa henkien, mutta ei jumalien olemassa olon.

• Anonyymi

"Aloittaja maalittaa joukon nimeltä' "uskovaiset".
        Minkä asian "uskovaiset"?"

No olemme kristinuskovaisten palstalla, joten voisikohan siitä jotain päätellä?

"Ateisti-aloittaja ei myöskään ole ilm. oikea ateistikaan, sillä hän myös tunnustaa erilaiset henget (niitä todella on) ja ilmaisee mielipiteenään, että uskovaisia johdattaa jokin (ilm. yhteinen?) henki."

Olet oikeassa siinä, että en ole mikään tunnustuksellinen ateisti, vaan lähinnä skeptikko, jonka ei ole mitään tarvetta sen kummemmin lokeroida itseäni mihinkään ideologiaan uskovaksi, mutta olet väärässä siinä, että uskoisin joidenkin henkien olemassaoloon.

Kristinuskovaiset sen sijaan uskovat, että heitä johdattaa "Pyhä Henki", joka kuulemma on "Totuuden henki", joten mietityttää, että miksi tämä totuuden henkikin on niin tarkka siitä, KUKA sitä totuutta puhuu? Jos ateisti puhuu totuutta, joka on vastoin kristinuskovaisten uskonkäsityksiä, niin sen väitetään olevan valhetta eli tämä "totuuden henki" johdattaa silloin kristinuskovaisen valehtelemaan?

"Hän kuitenkin samalla ilmoittaa "ateistien" (yleistävää) "puhuvan totta"."

Luepa tarkemmin.
        Kirjoitin "Mikä henki uskovaisia johdattaa, kun se sallii heidän valehdella ja tuomita ateisteja, jotka puhuvat totta?"...siis niitä ateisteja, JOTKA puhuvat totta. En väittänyt, että kaikki ateistit puhuisivat totta.

• Anonyymi

Minkä asian "uskovaiset"?

Uskoja ja uskovaisia on monenlaisia."

On siis mielestäsi "maalittamista", jos väittää kristinuskovaisten uskovan, että Raamattu on Jumalan sanaa (ilman mitään todisteita)?

On siis olemassa uskovaisia (kristittyjä), jotka eivät usko Raamatun olevan Jumalan sanaa vai...?

• Anonyymi

Kyllä on varmasti ateisti kyseessä. Samaa roskaa ateistit aina jauhavat ja ovat Kristittyjen kimpussa...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ehkä aloittaja on laita-ateismin edustaja, joka tunnustaa henkien, mutta ei jumalien olemassa olon.

Ainakin epäilijä, joka on nyt ateisti, jos tämä henkilö on yrittänyt roikkua Helluntalaisuudessa, mutta päättänyt ryhtyä ateistiksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minkä asian "uskovaiset"?"

No olemme kristinuskovaisten palstalla, joten voisikohan siitä jotain päätellä?

"Ateisti-aloittaja ei myöskään ole ilm. oikea ateistikaan, sillä hän myös tunnustaa erilaiset henget (niitä todella on) ja ilmaisee mielipiteenään, että uskovaisia johdattaa jokin (ilm. yhteinen?) henki."

Olet oikeassa siinä, että en ole mikään tunnustuksellinen ateisti, vaan lähinnä skeptikko, jonka ei ole mitään tarvetta sen kummemmin lokeroida itseäni mihinkään ideologiaan uskovaksi, mutta olet väärässä siinä, että uskoisin joidenkin henkien olemassaoloon.

Kristinuskovaiset sen sijaan uskovat, että heitä johdattaa "Pyhä Henki", joka kuulemma on "Totuuden henki", joten mietityttää, että miksi tämä totuuden henkikin on niin tarkka siitä, KUKA sitä totuutta puhuu? Jos ateisti puhuu totuutta, joka on vastoin kristinuskovaisten uskonkäsityksiä, niin sen väitetään olevan valhetta eli tämä "totuuden henki" johdattaa silloin kristinuskovaisen valehtelemaan?

"Hän kuitenkin samalla ilmoittaa "ateistien" (yleistävää) "puhuvan totta"."

Luepa tarkemmin.
        Kirjoitin "Mikä henki uskovaisia johdattaa, kun se sallii heidän valehdella ja tuomita ateisteja, jotka puhuvat totta?"...siis niitä ateisteja, JOTKA puhuvat totta. En väittänyt, että kaikki ateistit puhuisivat totta.

Kukaan Kristitty ei usko ateisteihin, joten mitä teet Helluntalaisten palstalla, mene ruikuttamaan ateismia toisten ateistien luo...

• Anonyymi

Jos et usko niin miksi pelkäät helvettiä

• Anonyymi

Siis kuka pelkää helvettiä? Minua aloittajaako tarkoitat?

Jos, niin en todellakaan pelkää jonkun kirkkoisän keksimää ikuista piinahelvettiä.

Se on keksitty vain pitämään teidät kirkkojen ja lahkojen orjat nöyränä ja pelon vallassa, jotta kirkkoisät saavat nauttia vallastaan ja vauraasta elämästään teidän hyväuskoisten kustannuksella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis kuka pelkää helvettiä? Minua aloittajaako tarkoitat?

Jos, niin en todellakaan pelkää jonkun kirkkoisän keksimää ikuista piinahelvettiä.

Se on keksitty vain pitämään teidät kirkkojen ja lahkojen orjat nöyränä ja pelon vallassa, jotta kirkkoisät saavat nauttia vallastaan ja vauraasta elämästään teidän hyväuskoisten kustannuksella.

lahkoissa ne julistaa helvetinsanomaa .

Raamattu:
        "Laki ja profeetat oli Johannekseen asti , siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa"
        Luuk: 16: 16

" PROFEETTOJA" . . . kyllä helluntailaisuudessa on . . . julistus siellä sitä omahyväistä
        omalle porukalleen . . .

• Anonyymi

Se ateisti on ilman uskoa, joten eihän teidän jumalattomien tarvitse välittää kadotuksesta...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

lahkoissa ne julistaa helvetinsanomaa .

Raamattu:
        "Laki ja profeetat oli Johannekseen asti , siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa"
        Luuk: 16: 16

" PROFEETTOJA" . . . kyllä helluntailaisuudessa on . . . julistus siellä sitä omahyväistä
        omalle porukalleen . . .

Se helvetti on kadotus sinulle, ateisti... Sinne sinä joudut pian...

Kyllä sinne Kristittyjen porukoihin muutkin voi tulla, ei Helluntalaiset sitä kiellä, jos jotakuta kiinnostaa uskon asiat... Aina on tilaa uudelle uskovalle ihmiselle, joka on löytänyt Jumalan Sanan..

• Olen havainnut että valehtelu, tai ainakin toisten valehtelun hyväksyminen, on selvästi hyvin oleellinen osa uskoa. Tässä muutama esimerkki:

Taannoin eräs uskova linkkasi videon, jossa todisteltiin exoduksen historiallisuutta. Kiinnitin huomioni siihen, että arkeologi Jim Hoffman kertoo, että Raamatussa Pi-Ramseksen ("Ramseksen kaupunki") sanotaan olevan pääkaupunki. Oikeastihan Raamattu sanoo sen olevan varastokaupunki Pithomin ohella. Sen sijaan, että minua kommentoineet uskovat olisivat mitenkään paheksuneet Hoffmanin valehtelua, he alkoivat moittia minua:
      https://keskustelu.suomi24.fi/t/16527759/todiste-israelin-muutosta-egyptista#comment-103827319

Otin tämän esimerkiksi toisessa tätä keskustelua vastaavassa viestiketjussa, ja sielläkin sain vain moitteita uskovaisilta sen sijaan että he olisivat mitenkään ilmaisseet pitävänsä Raamatusta valehtulua pahana asiana:
      https://keskustelu.suomi24.fi/t/17773819/miksi-uskossa-olevista-ei-pideta#comment-119607589

Moni uskova vetoaa Matti Leisolaan. Hän on tehnyt yhdessä Ossi Turusen kanssa tutkimuksen "Protein engineering: Opportunities and challenges". Sen lähtökohtana oli kritisoida sitä että proteiinisuunnittelussa luotetaan liikaa evoluutioon, mutta lopputuloksena he joutuivat myöntämään, että "darwiniaaniset" mekanismit ovat tehokkaista ja että suunnattu evoluutio toimii paremmin kuin "järkiperäinen" suunnittelu.
      https://www.researchgate.net/publication/51386157_Protein_engineering_Opportunities_and_challenges
      Silti vapaa-ajallaan saarnatessaan Leisola valehtelee, ettei evoluutiolla mekanismia. Olen monelta Leisolaan viittaavalta uskovalta kysynyt heidän mielipidettään Leisolan kaksinaamaisuudesta, mutta olenn saanut vastaukseksi korkeintaan kiemurtelua.

Pekka Reinikainen toistaa usein väitettä että on löytynyt dinosauruksen "verinäyte". Oikeasti ei ole löytynyt dinosauruksen verta, ei verisoluja, eikä verisolujen hemoglobiinia, ei edes hemoglobiinin proteiineja, vaan jäänteitä hemoglobiinin proteiineista. Lääkärinä Reinikaisen täytyy tietää, että tuo ei ole verinayte.
      Löydön tehnyt Mary Schweitzer on uskova, mutta on useasti valittanut sitä, että kreationistit vääristelevät törkeästi hänen löydöksiään, esim. tässä haastattelussa:
      https://biologos.org/blogs/archive/not-so-dry-bones-an-interview-with-mary-schweitzer
      Olen lukemattomilta Reinikaiseen viittaavilta uskovilta kysynyt mielipidettä Reinikaisen valehtelusta, mutta vastauksia ei ole tullut. (Tai kerran yksi vastasi asian vierestä, että häntä kiinnostaa vain Reinikaisen väitteiden oikeaoppisuus.)

Olen näiden ja muiden vastaavien kokemusten perusteella todennut usein, että valehtelu on selvästi tärkeä ja ennen kaikkea rakas osa uskoa.

• Anonyymi

Joo, ihan kauhea vale uskikselta kun sanoo Pi-Ramseksen olleen pääkaupunki, kun se Raamatussa on varastokaupunki. Ihan sama kuin sanois Helsinkiä yliopistokaupungiksi, vaikka se on pääkaupunki.

• Anonyymi kirjoitti:

Joo, ihan kauhea vale uskikselta kun sanoo Pi-Ramseksen olleen pääkaupunki, kun se Raamatussa on varastokaupunki. Ihan sama kuin sanois Helsinkiä yliopistokaupungiksi, vaikka se on pääkaupunki.

"ihan kauhea vale uskikselta kun sanoo Pi-Ramseksen olleen pääkaupunki"

Eihän tuossa ole mitään valetta: Pi-Ramses oli Egyptin pääkaupunki.
        Sen sijaan Raamatussa asiaa ei kerrota. On valetta väittää, että Raamattu nimittää Pi-Ramsesta pääkaupungiksi. Ei nimitä.

Ymmärsinkö nyt oikein, että sinä kuulut niihin uskovaisiin, joita ei haittaa Raamatun sisällöstä valehtelu? Jos tuollainen pikkuvale ei haittaa sinua, niin missä menee raja?

• Anonyymi

Mitä meitä kiinnostaa, joidenkin ihmisten mielipiteet, joko uskot Jumalan Sanaan Kristuksessa tai menet kadotukseen. Te ateistit ette ymmärrä, että teidän on uskottava Jumalan Sovitustyöhön Kristuksessa, jotta pelastuisitte kadotukselta... Eihän ihmiset ole kollektiivi. Ainoastaan Evankeliumit ja Jumalan Sana Kristuksessa vapahtajassa voi taata sinulle henkilökohtaisesti pelastuksen kadotukselta..

• Anonyymi
        siare kirjoitti:

"ihan kauhea vale uskikselta kun sanoo Pi-Ramseksen olleen pääkaupunki"

Eihän tuossa ole mitään valetta: Pi-Ramses oli Egyptin pääkaupunki.
        Sen sijaan Raamatussa asiaa ei kerrota. On valetta väittää, että Raamattu nimittää Pi-Ramsesta pääkaupungiksi. Ei nimitä.

Ymmärsinkö nyt oikein, että sinä kuulut niihin uskovaisiin, joita ei haittaa Raamatun sisällöstä valehtelu? Jos tuollainen pikkuvale ei haittaa sinua, niin missä menee raja?

Usko Jeesukseen on tärkeämpi. Teillä ateisteilla on kummaa puhetta. Noinko teitä siellä Prometheus leirillä opetetaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Mitä meitä kiinnostaa, joidenkin ihmisten mielipiteet, joko uskot Jumalan Sanaan Kristuksessa tai menet kadotukseen. Te ateistit ette ymmärrä, että teidän on uskottava Jumalan Sovitustyöhön Kristuksessa, jotta pelastuisitte kadotukselta... Eihän ihmiset ole kollektiivi. Ainoastaan Evankeliumit ja Jumalan Sana Kristuksessa vapahtajassa voi taata sinulle henkilökohtaisesti pelastuksen kadotukselta..

"Mitä meitä kiinnostaa, joidenkin ihmisten mielipiteet"

Sehän se minun pointtini tässä keskustelussa oli alunperin: uskovia ei kiinnosta toisten uskovaisten valehtelu, jos valehtelulla puolustetaan uskoa. Kiitos että tulit osoittamaan miten olin täysin oikeassa.

"Te ateistit ette ymmärrä, että teidän on uskottava Jumalan Sovitustyöhön Kristuksessa, jotta pelastuisitte kadotukselta"

Ei minulla ole mitään vaikeuksia ymmärtää tuota väitettä. En vain pidä sitä uskottavana.

Unohdit vastata kysymykseen:

• Anonyymi kirjoitti:

Usko Jeesukseen on tärkeämpi. Teillä ateisteilla on kummaa puhetta. Noinko teitä siellä Prometheus leirillä opetetaan.

"Usko Jeesukseen on tärkeämpi."

Eli ilmeisesti sinäkin haluat alleviivata sitä että olin oikeassa: uskovat hyväksyvät valehtelun, jos sillä puolustetaan uskoa. Tämä toimii myös vastauksena aloittajan esittämään kysymykseen: uskovat valehtelevat, koska heille Jeesus on tärkeämpi kuin rehellisyys.

"Teillä ateisteilla on kummaa puhetta."

En oikein tiedä mihin viittaat, mutta ehkäpä sinulle tulee yllätyksenä, että uskovaispiirien ulkopuolella valehteluun ei yleensä suhtauduta kovin suopeasti.

"Noinko teitä siellä Prometheus leirillä opetetaan."

Mistä minä sen tietäisin? Kävin rippileirin.

• Anonyymi
        siare kirjoitti:

"Usko Jeesukseen on tärkeämpi."

Eli ilmeisesti sinäkin haluat alleviivata sitä että olin oikeassa: uskovat hyväksyvät valehtelun, jos sillä puolustetaan uskoa. Tämä toimii myös vastauksena aloittajan esittämään kysymykseen: uskovat valehtelevat, koska heille Jeesus on tärkeämpi kuin rehellisyys.

"Teillä ateisteilla on kummaa puhetta."

En oikein tiedä mihin viittaat, mutta ehkäpä sinulle tulee yllätyksenä, että uskovaispiirien ulkopuolella valehteluun ei yleensä suhtauduta kovin suopeasti.

"Noinko teitä siellä Prometheus leirillä opetetaan."

Mistä minä sen tietäisin? Kävin rippileirin.

"Eli ilmeisesti sinäkin haluat alleviivata sitä että olin oikeassa: uskovat hyväksyvät valehtelun, jos sillä puolustetaan uskoa."

Tämähän on aivan yleinen kristikunnassa vallitseva jesuiitoilta peritty "tarkoitus pyhittää keinot -periaate. Valehdella voidaan, jos sillä edistetään tai vahvistetaan Raamatun tai kristinuskon uskottavuutta, eikä murhaaminenkaan ole ollut mikään ongelma katolisille tai luterilaisille tai näille siionistikristityille, joita nämä juutalaisia palvovat hellaritkin ovat silloin, kun kohteena ovat "vääräuskoiset" esim hellareiden tapauksessa viattomat palestiinalaiset lapset ja siviilit.

Katolinen Äitikirkkohan on tämän nykyisen kristikunnan synnyttäjä ja "ainoan oikeaoppisen" Katolisen kirkon laskemalle perustukselle nämä nykyiset kristinuskovaisetkin ovat pystyttäneet kirkkonsa ja lahkonsa eli väite protestanttien Sola Scripturaan uskomisesta on täyttä huuhaata.

Jos näiden seurakuntien seurakuntamallia ja opetuksia alkaa tutkimaan ja vertaamaan niitä Raamattuun, niin huomaa, että Katoliselta Äitikirkolta ne on peritty, eikä Raamatusta kuten esim hellareiden ikuinen piinahelvetti, mutta jostain kumman syystä protestantit haluavat uskotella noudattavansa e p ä r a a m a t u l l i s t a Lutherin omasta päästään keksimää Sola Scriptura -periaatetta.

• Anonyymi

Ne pelkää tosielämää...

• Anonyymi

Kirjoitit mm:
      "FAKTA: Raamatun Jeesuskaan ei todista, että kristittyjen Raamattu olisi Jumalan sanaa."

Mitä tarkoitat kristittyjen Raamatulla? Uutta testamenttiako vai koko Raamattua?

• Anonyymi

Kristittyjen Raamattu = Vanha Testamentti + Uusi Testamentti

• Anonyymi kirjoitti:

Kristittyjen Raamattu = Vanha Testamentti Uusi Testamentti

Jeesus ei ollut kristitty. Kristityiksi Jeesuksen seuraajia alettiin myöhemmin kutsumaan Antiokiassa Paavalin aikana. Kristitty oli pilkkanimi, niin kuin vielä tänäänkin.
        Jeesuksen aikana ei ollut muita kirjoituksia kuin VT, ja sen kirjoituksista Jeesus todistaa:

Joh. 5:39
        "Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne
        niissä iankaikkinen elämä,
        ja ne juuri todistavat minusta"

Johannes alkaa sanoilla: "Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala."

Jeesus itse on Raamatun Sana. Kun tulee uskoon, tämä todiste avautuu ensimmäisten joukossa. Ennen uskoa pitää vain hypätä kyytiin, näin se menee.

• Anonyymi
        IhanTuristinaTäällä kirjoitti:

Jeesus ei ollut kristitty. Kristityiksi Jeesuksen seuraajia alettiin myöhemmin kutsumaan Antiokiassa Paavalin aikana. Kristitty oli pilkkanimi, niin kuin vielä tänäänkin.
        Jeesuksen aikana ei ollut muita kirjoituksia kuin VT, ja sen kirjoituksista Jeesus todistaa:

Johannes alkaa sanoilla: "Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala."

Jeesus itse on Raamatun Sana. Kun tulee uskoon, tämä todiste avautuu ensimmäisten joukossa. Ennen uskoa pitää vain hypätä kyytiin, näin se menee.

Raamattu:

> ensimmäisten KRISTITTYJEN keskinäinen elämä ja seurakunnan lisääntyminen <
        - Apt: 42- 47

• Anonyymi

"Jeesus itse on Raamatun Sana."

Ja tämä tarkoittaa KÄYTÄNNÖSSÄ mitä?

Miten se ILMENEE käytännössä, kun jollekin "avautuu tämä todiste", että Jeesus on itse Raamatun (= Vanhan Testamentin) sana?

• Anonyymi

"Joh. 5:39
        ja ne juuri todistavat minusta""

Ei ole mitään todisteita siitä, että tämäkään olisi Jumalan sanaa, vaan kuka vaan on voinut keksiä tällaisen omasta päästään ja väittää sitä Jumalan sanaksi.

Kirkkoisät valitsivat kristittyjen Raamattuun "Pyhän Hengen johdossa" ne kirjoitukset, jotka ovat "Jumalan sanaa" ja jättivät pois ne, jotka "eivät ole".

Kristittyjen usko lepää siis tosiasiassa Katolisten kirkkoisien sanan varassa.

• Anonyymi kirjoitti:

"Jeesus itse on Raamatun Sana."

Ja tämä tarkoittaa KÄYTÄNNÖSSÄ mitä?

Miten se ILMENEE käytännössä, kun jollekin "avautuu tämä todiste", että Jeesus on itse Raamatun (= Vanhan Testamentin) sana?

Kuten jo edellä sanoin:

Ennen uskoa pitää vain hypätä kyytiin, näin se menee.

On asioita, joita vain ei voi ymmärtää ilman Jumalan antamaa Pyhää Henkeä. Jumalan salaisuudet pysyvät suljettuina, vaikka miten niitä yrittäisi selittää.

Jos hyppäät Jeesus-junaan, saat lahjana Pyhän Hengen, ja kaikki elämään tarvittava selviää.

• Anonyymi

Kuten jo edellä sanoin:

Ennen uskoa pitää vain hypätä kyytiin, näin se menee.

On asioita, joita vain ei voi ymmärtää ilman Jumalan antamaa Pyhää Henkeä. Jumalan salaisuudet pysyvät suljettuina, vaikka miten niitä yrittäisi selittää.

Jos hyppäät Jeesus-junaan, saat lahjana Pyhän Hengen, ja kaikki elämään tarvittava selviää.

"Jos hyppäät Jeesus-junaan, saat lahjana Pyhän Hengen, ja kaikki elämään tarvittava selviää."

Kumma, kun tämä Pyhä Henki kertoo ihan erilaisia totuuksia eri kirkkojen ja lahkojen jäsenille?

• Anonyymi

Lue Jeesuksen lähetys käsky ja apostolien teot. Niin tiedätte enemmän Kristityistä ja alkuseurakunnasta. Se muuten löytyy Uudesta Testamentista. Voisit tietysti lukea myös Evankeliumeja. Apostolien teot on historiallinen teos alkuseurakunnasta.

• Anonyymi

Kristillinen etiikka
      Keskiaikaisen Euroopan moraalifilosofia pyrkii yhdistämään kristillisen etiikan antiikin etiikkaan. Tunnetuimman synteesin muodosti Tuomas Akvinolainen, joka näki Aristoteleen teleologisen ihmisen päämäärän, onnellisuuden, samana kuin autuus Jumalan läsnäolossa. Jumala oli kaiken lopullinen päämäärä.

Tuomas määritti neljä kardinaalihyvettä ja kolme teologista hyvettä. Kardinaalihyveet olivat samat kuin antiikin Kreikassa. Ne ovat luonnollisia, luonnossa ilmoitettuja, ja koskevat kaikkia ihmisiä.[5] Teologiset hyveet olivat usko, toivo ja rakkaus. Ne ovat luonnoltaan yliluonnollisia ja erottuvat muista hyveistä siinä, että niiden kohde on Jumala. Älylliset ja moraaliset hyveet puolestaan ovat järkemme käsitettävissä. Tämän vuoksi teologiset hyveet ovat niistä selvästi erillisiä.

• Anonyymi

Edelleen. Aito tiede ei kiistä ylimaallista kaiken "liikuttajaa". Aito tiede. Eikä sitä voi niinikään edes yrittää mittarien mittarilla mitata. Te kiistelette. Joten palatkaa historiaan, ja ajatelkaa, kun ajattelijoita olette.
        Esimerkiksi tälläinenkin aikaisemmin sanomani asia. Planktoni, merenelävä, joka saa happensa vedestä, kun se parjää meressä ja järvissä, lammissa. Hyppää rannalle ja saa keuhkot, aikasa ryömii ja matelee. Ottaa jalat alleen ja rupeaa konttimaan. Ja sitten, kun se on siitä kehityksensä vaiheesta jotenkin selvinnyt eteenpäin. Rupeaa hoiperrellen kävelemään, kuten juappoo. Näkee puun. Kiipeää sinne ja alkaa syömään ruuakseen vihreitä tai keltaisempia banaaneja. Tai marjoja. Testaamalla, mistä saa mahansa kipeäksi ja mistä ei.
        AITO TIEDE, ei kiistä mitään Jumalan, yliluonnollisen olemassa olemista.
        Sillä aito tiede pitää MAHDOLLISENA.
        Lopuksi lisään, moni ateisti tiedemies, on tullut "toisiin ajatuksiin" elämänsä varrella, kun on
        tullut ikää lisää ja alkanut miettiä elämän peruskysymyksiä.
        Varikset ja korpitkin ja apinat on fiksumpia, kun me nykyajan "urbaanit" ihmiset. Niin se vaan on. MUTTA!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Edelleen. Aito tiede ei kiistä ylimaallista kaiken "liikuttajaa". Aito tiede. Eikä sitä voi niinikään edes yrittää mittarien mittarilla mitata. Te kiistelette. Joten palatkaa historiaan, ja ajatelkaa, kun ajattelijoita olette.
        Esimerkiksi tälläinenkin aikaisemmin sanomani asia. Planktoni, merenelävä, joka saa happensa vedestä, kun se parjää meressä ja järvissä, lammissa. Hyppää rannalle ja saa keuhkot, aikasa ryömii ja matelee. Ottaa jalat alleen ja rupeaa konttimaan. Ja sitten, kun se on siitä kehityksensä vaiheesta jotenkin selvinnyt eteenpäin. Rupeaa hoiperrellen kävelemään, kuten juappoo. Näkee puun. Kiipeää sinne ja alkaa syömään ruuakseen vihreitä tai keltaisempia banaaneja. Tai marjoja. Testaamalla, mistä saa mahansa kipeäksi ja mistä ei.
        AITO TIEDE, ei kiistä mitään Jumalan, yliluonnollisen olemassa olemista.
        Sillä aito tiede pitää MAHDOLLISENA.
        Lopuksi lisään, moni ateisti tiedemies, on tullut "toisiin ajatuksiin" elämänsä varrella, kun on
        tullut ikää lisää ja alkanut miettiä elämän peruskysymyksiä.
        Varikset ja korpitkin ja apinat on fiksumpia, kun me nykyajan "urbaanit" ihmiset. Niin se vaan on. MUTTA!

"Sillä aito tiede pitää MAHDOLLISENA."

Se, että jokin "on MAHDOLLISESTI totta" ei kuitenkaan riitä jyrkän, mustavalkoisen "se ON totta" -uskon todisteeksi, joka tekee uskovaisista "tietäväisiä", jonka perusteella he ovat oikeutettuja tuomitsemaan toisinuskovia (jumaltarustojen) helvettiin/kadotukseen !

Mielestäni tuollainen on erittäin törkeää, röyhkeää ja jopa rikollista toimintaa, henkistä/hengellistä VÄKIVALTAA, joka pitäisi lailla kieltää, kuten kaikki muukin väkivalta, josta kristinusko ja muutkin uskonnot ovat surullisenkuuluisia.

Ja sitten vielä uskovaiset kehtaavat uhriutua, kun heitä "vainotaan"...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se, että jokin "on MAHDOLLISESTI totta" ei kuitenkaan riitä jyrkän, mustavalkoisen "se ON totta" -uskon todisteeksi, joka tekee uskovaisista "tietäväisiä", jonka perusteella he ovat oikeutettuja tuomitsemaan toisinuskovia (jumaltarustojen) helvettiin/kadotukseen !

Mielestäni tuollainen on erittäin törkeää, röyhkeää ja jopa rikollista toimintaa, henkistä/hengellistä VÄKIVALTAA, joka pitäisi lailla kieltää, kuten kaikki muukin väkivalta, josta kristinusko ja muutkin uskonnot ovat surullisenkuuluisia.

Totta. Myöskin ja ainoastaan historiallisiin ja nykypäiväisiin tapahtumiin vedoten.
        Henkivallatkin ovat totta. On siis kaikensortin "uskiksia" ja uskovaisia. Sekä menneet, että tulevat polvet.
        Vaikka Kirja on kirjoitettu valkoiselle ohuelle papier:lle mustalla tekstillä, ei se suinkaan tieten tarkoita sitä että Raamattua tulkittaisiin ja luettaisiin yksioikoosesti. Eikä kaikki toimikaan niin. Onko siis Jumalamme monikasvo? Herää kysymys. Onko?
        Raamatun kirjakokoelmassa on monta kirjaa. Nidottuna kirjoohin ja kansiin.
        A:sta O:hon, ja alfasta oomegaan.
        No. Tämänverran tiedettä. Joku saattaa uskoa, että kivetkin puhuvat ja huutavat. Puhumattakaan metsän puista.
        Mulle puhuu metsän puut. Ne puhuvat ainoastaan silloin, kun tuuli huojuttaa niiden oksia ja latvoja. Silloin ne puhuvat. Ainoastaan silloin. Mistähän muuten terveelliset Omegaöljyt on saanut nimensä? Kaloista ja monenmoisista muista kasvikunnan tuotantojutuista.
        Miksei muuten pappi tai pastori saisi mennä naimisiin? Tätäkään ei saa vääntää "väärille jengoille". Menee kyllä yli mun daijun, kun armeijan yliäänikone, niin että poninhäntä vaan hulmuaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikös sielä Golgatalla ollut kaksi muutakin "rötöstelijää". Lukekaa tarina. Että silloin sellaisia rikollisia. Kenen/keiden toimesta?
        Miksi muuten miljoonat ja miljoonat ovat ylipäätään A: uskossa B: muuten kristittyjä C: jonkin ismin ja muiden kirjojen lukijoita?
        A: masentuneita B: ahdistuneita C: muuten vaan töihinsä väliin tuskaantuneita?

Mitä pojat tuumaatte? Kysyn.

• Anonyymi kirjoitti:

Eikös sielä Golgatalla ollut kaksi muutakin "rötöstelijää". Lukekaa tarina. Että silloin sellaisia rikollisia. Kenen/keiden toimesta?
        Miksi muuten miljoonat ja miljoonat ovat ylipäätään A: uskossa B: muuten kristittyjä C: jonkin ismin ja muiden kirjojen lukijoita?
        A: masentuneita B: ahdistuneita C: muuten vaan töihinsä väliin tuskaantuneita?

Mitä pojat tuumaatte? Kysyn.

Jos tyttö saa tuumata:

Ne kaksi - ryöväriä, mitä se tarkoittaakin - teloitettiin roomalaisten toimesta, koska ristille ripustaminen ei kuulunut juutalaisten rankaisutapoihin.

Miljoonat ovat ovat uskossa siksi, että on toteutettu Jeesuksen lähetyskäsky.

Muuten kristityt ovat heitä, jotka ihannoivat puhdasta ja rauhallista elämäntapaa.

Ismien ja kirjojen lukijat ovat älykköinä itseään pitäviä, jotka karttavat aihetta Jeesus kuin kissa kuumaa puuroa.

Masentuneita ja ahdistuneita, koska eivät osaa ottaa vastaan Jumalan armoa.

Muuten vain töihinsä väliin tuskaantuneita ovat maailman kaikki ihmiset.

• Anonyymi

Jos tyttö saa tuumata:

Ne kaksi - ryöväriä, mitä se tarkoittaakin - teloitettiin roomalaisten toimesta, koska ristille ripustaminen ei kuulunut juutalaisten rankaisutapoihin.

Miljoonat ovat ovat uskossa siksi, että on toteutettu Jeesuksen lähetyskäsky.

Muuten kristityt ovat heitä, jotka ihannoivat puhdasta ja rauhallista elämäntapaa.

Ismien ja kirjojen lukijat ovat älykköinä itseään pitäviä, jotka karttavat aihetta Jeesus kuin kissa kuumaa puuroa.

Masentuneita ja ahdistuneita, koska eivät osaa ottaa vastaan Jumalan armoa.

Muuten vain töihinsä väliin tuskaantuneita ovat maailman kaikki ihmiset.

"Miljoonat ovat ovat uskossa siksi, että on toteutettu Jeesuksen lähetyskäsky."

Ai tämä Matt.28 ?
        »18Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: Kirkolle ja sen lahkoille on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. 19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat kirkon opetuslapsiksi: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen sekä kastakaa heidät vielä oman eriseuransa nimeen/jäseneksi 20 ja aivopeskää heitä noudattamaan kaikkea, mitä kirkko tai teidän lahkonne käskee teidän noudattaa. Ja katso, pyhä isä antikristus paavi, piispat, papit ja pastorit ovat teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti, kunhan vain maksatte teiltä vaaditut kymmenykset, kirkkoverot ja runsaat uhrilahjat vielä niiden päälle.»

• Anonyymi

En viitsi selostaa Brandon Petersonin laskelmia; jos kiinnostaa, kuuntele häntä. Hän on laskenut uskomattomia mutta toistettavi seitsemällä jaollisuuksia Raamatusta, siitä ainoasta oikeasta, KJB:sta. Siinä on kaiken kaikkiaan 7x7x7x7x7x7x7 sanaa. Sanat Jesus ja GOD (isoilla kirjaimilla, tarkoittaen Isä Jumalaa) esiintyvät KJB:ssa 7777 kertaa. Ja satoja muita seitsemällä jaollisuuksia. Etsi, niin löydät. Kukaan ihminen ei olisi voinut kaikkea tuota yhteen kirjaan ympätä, vielä vähemmän kirjaan, joka on käännös hepreankielisestä VT:sta ja kreikkalaisesta UT:sta!

Katolinen uskonto ei ole kristinuskoa. Katolinen kirkko kidutti ja tappoi ihmisiä, jotka käänsivät Raamattua kansankielelle tai pitivät kirjoituksia hallussaan. Raamattu ei todellakaan ole paavin pakanauskonnon 'isien' teos. He ovat olleet sen suurin este saatanan jälkeen.

Jeesus puhui juutalaisille. Tämä kristinusko, jossa pelastumme yksin armosta, yksin uskosta Jeesuksen vereen, syntyi vasta Jeesuksen kuoleman jälkeen. Jeesus paljasti uuden pelastussuunnitelmansa Paavalille. Paavalin kirjeet ovat iso osa Uutta Testamenttia eli kristittyjen uutta testamenttia. Jeesus ei pystynyt puhumaan kirjasta, jota ei hänen eläessään vielä ollut kirjoitettu. Juutalaisten Tooraa Jeesus lainasi puheessaan.

Raamatun jumalallinen alkuperä löytyy Raamatussa itsessään. Jumala on laittanut siihen sormenjälkensä. Kuuntele Brandon Petersonia. Voit itse toistaa kaikki hänen laskelmansa, jos haluat.

• Anonyymi

"En viitsi selostaa Brandon Petersonin laskelmia; jos kiinnostaa, kuuntele häntä. Hän on laskenut uskomattomia mutta toistettavi seitsemällä jaollisuuksia Raamatusta, siitä ainoasta oikeasta, KJB:sta. Siinä on kaiken kaikkiaan 7x7x7x7x7x7x7 sanaa."

Joopa joo...

• "Hän on laskenut uskomattomia mutta toistettavi seitsemällä jaollisuuksia Raamatusta"

Seitsemällä jaollisuuksia saa kunhan teksti on tarpeeksi pitkä. Esim. Edgar Allan Poen "Korppi"-runosta löytyy vastaavaa "Raamattukoodia":
        https://users.cecs.anu.edu.au/~bdm/codes/poe.html

Onko siis "Korppi"-runo myös jumalallista alkuperää?

Aiemmin kesällä kysyin vastaavaa toistelta Brandon Petersonia mainostaneelta uskovalta ja lopulta kävi ilmi etä hänen mielestään tuo koodi todistaa jumalallisesta alkuperästä vain Raamatun kohdalla, ei muuten. Eli toisin sanoen se ei todista mitään, koska vastaavalla tavalla voi todistaa mitä tahansa.

• Anonyymi

>> Mikä henki uskovaisia johdattaa, kun se sallii heidän valehdella ja tuomita ateisteja, jotka puhuvat totta? <<

"Mikä henki"? kysyy hän.

Uskot siis, että on muita henkiä olemassa, mutta et usko kumminkaan Jumalaan, joka on itse Henki ja henkien isä Raamatun mukaan? 😂

• Anonyymi

Joh. 4:24 Jumala on Henki

Hepr. 12:9 meillä oli ruumiilliset isämme kurittajina, ja heitä me kavahdimme; emmekö paljoa ennemmin olisi alamaiset henkien Isälle, että eläisimme?

• Anonyymi

Olen vastannut tuohon jo aikaisemmin.

• Anonyymi

Täytyy nyt toistaa tämä sama asia, kun laiskat kristityt eivät vaivaudu lukemaan, mitä olen aikaisemmin kirjoittanut eli minä en usko henkien olemassaoloon.

• Anonyymi

>> FAKTA: Mikään/kukaan Jumala ei todista, että kristittyjen Raamattu olisi hänen sanaansa. FAKTA: Raamatun Jeesuskaan ei todista, että kristittyjen Raamattu olisi Jumalan sanaa. FAKTA: Itse Raamattukaan ei todista, että kristittyjen Raamattu olisi Jumalan sanaa. Missä siis TODISTEET ! <<

Raamatussa on todisteet kaikkia sinun väittämiäsi vastaan. Joten todellakin se Raamattu pitää lukea, löytääkseen totuuden.

Raamatussa on monissa kohtaa kerrottu, Mooseksen kirjoista alkaen, että Jumala itse käski kirjoittamaan asiat ja tapahtumat muistiin.

Raamattu myös kertoo, että Jumalan sana on kokonansa totuus ja varoittaa lisäämästä tai poistamasta niistä mitään. Mutta jotkut vääntävät niitä kieroon omaksi kadotuksekseen.

Jeesus itse vetosi monta kertaa kirjoituksiin sanoilla "kirjoitettu on", kun hän alkoi puhua jostain asiasta. Hän siis vetosi monta kertaa kirjoitettuun Jumalan sanaan eli vanhaan testamenttiin.

Myös uusi testamentti oli jo alkuseurakunnan aikana sillä tavalla valmis kirjoitelma, että tekstejä lähetettiin kirjeinä seurakunnalta toiselle. Sen takia moni UTn kirja on nimeltään "kirje". Esim: "Ja kun tämä kirje on luettu teille, niin toimittakaa, että se luetaan Laodikeankin seurakunnassa ja että myös te luette Laodikeasta tulevan kirjeen." (Kolossalaiskirje)

Raamatun mukaan Jeesus itse on Jumalan Sana, joka tuli lihaksi.

• Anonyymi

"Raamatussa on monissa kohtaa kerrottu, Mooseksen kirjoista alkaen, että Jumala itse käski kirjoittamaan asiat ja tapahtumat muistiin."

Kuka tahansa hourupää voi kirjoittaa, että Jumala itse käski kirjoittaa tai tehdä sitä sun tätä. Sille, että jokin Jumala olisi käskenyt tehdä jotain ei ole mitään muuta todistetta kuin tuon hourupään oma sana. Ja näitä "profetoivia" hourupäitähän riittää tänä päivänäkin joka lähtöön. Pitäisikö uskoa, etä he kaikki todellakin ovat saaneet "profetiansa" Jumalalta?

"Raamattu myös kertoo, että Jumalan sana on kokonansa totuus ja varoittaa lisäämästä tai poistamasta niistä mitään."

Valitettavasti vaan Raamattu ei todista, että juuri kristittyjen Raamattu olisi se "Jumalan sana". Katoliset kirkkoisät ovat päättäneet ja valinneet "Pyhän Hengen johdossa" (ken uskoo...), mikä on sitä Jumalan sanaa ja mikä ei. Entäpä jos heitä onkin johdattanut "Paha Henki" ja ovatkin valinneet Raamattuun vääriä kirjoituksia ja jättäneet pois oikeita?

FAKTA on se, että mikään/kukaan Jumala ei ole milloinkaan missään todistanut tai tunnustanut tai kertonut, että Raamattu olisi hänen sanaansa...ei juutalaisten Raamattu sen enempää kuin kristittyjenkään Raamattu. Mitään muuta todistetta ei ole kuin IHMISEN SANA.

Ihmisten täytyy jopa kertoa, mitä mieltä se Jumala kulloinkin on mistäkin asiasta ja valitettavasti eri ihmiset ovat eri mieltä siitä, mitä mieltä se Jumala kulloinkin on mistäkin asiasta, kun tämä taivaallinen Hulttioisä on jättänyt lapsukaisensa kasvattamaan itse itseään Katolisten murhamiesten kokoaman "kasvatusoppaan" kanssa.

• Anonyymi

Ei uskovaiset valehtele. Te ateistit olette vain lihallisia ihmisiä ja menette kadotukseen. Suomi on tuhoon tuomittu teidän takianne, te jumalattomat...

Jumalan Sana on Jeesus Kristus ja uskomalla Kristuksen sovitustyöhön ja Jumalan armoon ja rakkauteen... Te voitte pelastua. Jokaisen Kristityn pitäisi myös pyrkiä elämään Kristuksen opetusten mukaisesti Pyhässä Hengessä...

Muuten te joudutte kadotukseen...

Te ateistit, ette tunne Jumalan Sanaa, ettekä te ole saaneet Kristillistä kasvatusta.

• Anonyymi

Ai että sitäkö pelastuu, jos pitää totena tarinoita Jeesuksesta! No sitähän minäkin. Tosi reilua.

• Anonyymi

"Suomi on tuhoon tuomittu teidän takianne, te jumalattomat..."

2. Piet.2
        1 Mutta myös VALHEPROFEETTOJA oli kansan seassa, niin kuin teidänkin keskuudessanne on oleva valheenopettajia, jotka salaa kuljettavat sisään turmiollisia harhaoppeja, kieltävätpä Herrankin, joka on heidät ostanut, ja tuottavat itselleen äkillisen perikadon.
        2 Ja moni on seuraava heidän irstauksiaan, ja HEIDÄN TÄHTENSÄ TOTUUDEN TIE TULEE HÄVÄISTYKSI;
        3 ja ahneudessaan he valheellisilla sanoilla kiskovat teistä hyötyä; mutta jo ammoisista ajoista heidän tuomionsa valvoo, eikä heidän perikatonsa torku.

• Anonyymi

"Ei uskovaiset valehtele."

No se on aivan FAKTA, että uskovaiset valehtelevat, koska kirkkoja ja lahkoja on pilvin pimein ja kaikki opettavat siitä "Jumalan sanasta" eri tavoin ja jokainen eriseura on omasta mielestään se Jumalan valittu silmäterä, joka ainoastaan ymmärtää tätä " totuuskirjaa" oikein, kun taas muut ovat harhaoppisia.

• Anonyymi

Onko ateisteja pesiytynyt Helluntalaisiin...
      Heistä on päästävä eroon, Helluntalaisiin he eivät he kuulu...
      Mitä sinä selität ateisti... Et sinä ole Helluntalaisia...

• Anonyymi

Mitä sinä selität ateisti... Et sinä ole Helluntalaisia...

• Anonyymi

Ihmisen sisimässä täytyy jatkuvasti hiertää, näin on taivaan isi parhaaksi nähnyt.

• Anonyymi

Täällä esitetyt ateistien monet asiantuntemattomat väitteet, eivät heilauttele kristittyjen kokemusperäistä uskoa Taivaan Isään, Jeesukseen ja Pyhään Henkeen mitenkään. Päin vastoin irvokas pilkkanne vahvistaa uskoamme, kun näemme teidän heikkoutenne. Eikö saatana anna teille parempia käskyjä ? Nämä käskyt, joita julistatte, herättää vain sääliä. Etenkin siinä suhteessa, että Jeesus tuli sovittamaan myös teidänkin syntinne. Toistaisesti te virnuilette pilkaten Jeesuksen, nmailmanhistorian suurinta hyvää työtä ihmiskunnalle. Mutta elämä on pitkä, tulee aika, jolloin katsotte sontaläjästä taivaaseen ja huudatte itkien apua Jeesukselta. Vain Jeesus ilmestyy silloin auttajaksi. Kukaan muu ei teistä välitä. Hän alkaa puhdistaa sinua yksilöllisesti, sinulle parhaiten sopivalla tavalla.. Järkytyksesi on suuri, kun huomaat , että olet ollut pahuuden apostoli, vaikka Jumalan hyvyys on ollut aina tarjolla.

• Anonyymi

Hyi saatana!

• Anonyymi

"Järkytyksesi on suuri, kun huomaat , että olet ollut pahuuden apostoli, vaikka Jumalan hyvyys on ollut aina tarjolla."

Epäilenpä, että näin tulisi tapahtumaan suurimmalle osalle kristityistä, jos Raamattu olisi Jumalan sanaa...

Mutta itse asiassa näinhän Raamattukin opettaa.

Matt.7
        13 Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
        14 mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.
        21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

• "eivät heilauttele kristittyjen kokemusperäistä uskoa Taivaan Isään, Jeesukseen ja Pyhään Henkeen mitenkään."

Aivan: monen uskovan usko perustuu niin pohjattomaan omahyväisyyteen, että heihin ei mikään järkipuhe tehoa: Omahyväisyydessään he luottavat niin sokeasti omaan erehtymättömyyteensä, että pitävät sisäisiä kokemuksiaan todellisuuden mittarina.

• Anonyymi
        siare kirjoitti:

"eivät heilauttele kristittyjen kokemusperäistä uskoa Taivaan Isään, Jeesukseen ja Pyhään Henkeen mitenkään."

Aivan: monen uskovan usko perustuu niin pohjattomaan omahyväisyyteen, että heihin ei mikään järkipuhe tehoa: Omahyväisyydessään he luottavat niin sokeasti omaan erehtymättömyyteensä, että pitävät sisäisiä kokemuksiaan todellisuuden mittarina.

Pidätkö sinä uskovaisia omahyväisinä? Et kai...

Uskovat ovat nöyriä Jumalan lapsia ja Jeesuksen seuraajia ja tunnustavat raamatullisesti olevansa täysin hedelmättömiä.

Gal.4
        26 Mutta se Jerusalem, joka ylhäällä on, on vapaa, ja se on meidän äitimme.
        27 Sillä kirjoitettu on: "Iloitse, sinä hedelmätön, joka et synnytä, riemahda ja huuda sinä, jolla ei ole synnytyskipuja. Sillä yksinäisellä on paljon lapsia, enemmän kuin sillä, jolla on mies."

• Anonyymi kirjoitti:

Pidätkö sinä uskovaisia omahyväisinä? Et kai...

Uskovat ovat nöyriä Jumalan lapsia ja Jeesuksen seuraajia ja tunnustavat raamatullisesti olevansa täysin hedelmättömiä.

Gal.4
        26 Mutta se Jerusalem, joka ylhäällä on, on vapaa, ja se on meidän äitimme.
        27 Sillä kirjoitettu on: "Iloitse, sinä hedelmätön, joka et synnytä, riemahda ja huuda sinä, jolla ei ole synnytyskipuja. Sillä yksinäisellä on paljon lapsia, enemmän kuin sillä, jolla on mies."

"Pidätkö sinä uskovaisia omahyväisinä? Et kai..."

Kyllä

"Uskovat ovat nöyriä Jumalan lapsia ja Jeesuksen seuraajia ja tunnustavat raamatullisesti olevansa täysin hedelmättömiä."

Juuri äsken toinen uskova väitti, että mitkään perusteet eivät horjuta uskovien kokemusperäistä uskoa. Valita hänellä äläkä minulle. Nimittäin jos uskova nostaa oman henkilökohtaisen kokemuksensa kaikkien muiden perusteiden yläpuolle, sehän on aivan pohjattoman omahyväistä uskoa omaan erehtymättömyyteen. Eikö sinulla tuollainen sokea luottamus omaan erehtymättömyyteen uskonasioissa ole omahyväistä?

• Anonyymi
        siare kirjoitti:

"Pidätkö sinä uskovaisia omahyväisinä? Et kai..."

Kyllä

"Uskovat ovat nöyriä Jumalan lapsia ja Jeesuksen seuraajia ja tunnustavat raamatullisesti olevansa täysin hedelmättömiä."

Juuri äsken toinen uskova väitti, että mitkään perusteet eivät horjuta uskovien kokemusperäistä uskoa. Valita hänellä äläkä minulle. Nimittäin jos uskova nostaa oman henkilökohtaisen kokemuksensa kaikkien muiden perusteiden yläpuolle, sehän on aivan pohjattoman omahyväistä uskoa omaan erehtymättömyyteen. Eikö sinulla tuollainen sokea luottamus omaan erehtymättömyyteen uskonasioissa ole omahyväistä?

Joo, tuo edellinen kommenttini oli sarkasmia eli olen kanssasi täysin samaa mieltä.

Laitoin vielä tuon Gal.4:26,27, sillä yksikään kirkko tai uskonlahko ei myönnä olevansa hedelmätön, vaikka se on yksi selvä piirre, joka Raamatun mukaan erottaa ne todelliset Hengestä syntyneet Jumalan lapset lihasta syntyneestä suuresta Porttobabylonista.

Raamatun mukaan "maan kuningasten" kanssa huoraavalla suurella Porttobabylonilla on juuri tämä omahyväinen "Minä -henki" ja se ylpeilee lapsillaan (omiin nimiinsä kastamillaan jäsenillä), kun taas se todellinen Jumalan seurakunta on hedelmätön.

Ja vaikka ei olisikaan hedelmätön, niin kuinkas on mahdollista, että nämä Ylkäänsä vasta odottavat MORSIAMET synnyttävät noita aviottomia "Jumalan lapsia", jotka sitten kastavat omiin nimiinsä? Johtuneeko siitä, että kukaan ei ole tunnustanut olevansa noiden äpärien isä...

Jes.47
        7 Ja sinä (Babylon) sanoit: "Iäti minä olen valtiatar", niin ettet näitä mieleesi pannut, et loppua ajatellut.
        8 Mutta nyt kuule tämä, sinä hekumassa-eläjä, joka istut turvallisena, joka sanot sydämessäsi: "Minä, eikä ketään muuta! Minä en ole leskenä istuva enkä lapsettomuudesta tietävä."
        9 Mutta nämä molemmat tulevat sinun osaksesi äkisti, yhtenä päivänä: lapsettomuus ja leskeys; ne kohtaavat sinua täydeltänsä, huolimatta velhouksiesi paljoudesta, loitsujesi suuresta voimasta.
        10 Sinä luotit pahuuteesi, sinä sanoit: "Ei kukaan minua näe". Sinun viisautesi ja tietosi, ne sinut eksyttivät, ja niin sinä sanoit sydämessäsi: "Minä, eikä ketään muuta!"
        11 Sentähden kohtaa sinua onnettomuus, jota et osaa manata pois; sinut yllättää tuho, josta et lunnailla pääse, äkkiä kohtaa sinua perikato, aavistamattasi.

• Anonyymi kirjoitti:

Joo, tuo edellinen kommenttini oli sarkasmia eli olen kanssasi täysin samaa mieltä.

Laitoin vielä tuon Gal.4:26,27, sillä yksikään kirkko tai uskonlahko ei myönnä olevansa hedelmätön, vaikka se on yksi selvä piirre, joka Raamatun mukaan erottaa ne todelliset Hengestä syntyneet Jumalan lapset lihasta syntyneestä suuresta Porttobabylonista.

Raamatun mukaan "maan kuningasten" kanssa huoraavalla suurella Porttobabylonilla on juuri tämä omahyväinen "Minä -henki" ja se ylpeilee lapsillaan (omiin nimiinsä kastamillaan jäsenillä), kun taas se todellinen Jumalan seurakunta on hedelmätön.

Ja vaikka ei olisikaan hedelmätön, niin kuinkas on mahdollista, että nämä Ylkäänsä vasta odottavat MORSIAMET synnyttävät noita aviottomia "Jumalan lapsia", jotka sitten kastavat omiin nimiinsä? Johtuneeko siitä, että kukaan ei ole tunnustanut olevansa noiden äpärien isä...

Jes.47
        7 Ja sinä (Babylon) sanoit: "Iäti minä olen valtiatar", niin ettet näitä mieleesi pannut, et loppua ajatellut.
        8 Mutta nyt kuule tämä, sinä hekumassa-eläjä, joka istut turvallisena, joka sanot sydämessäsi: "Minä, eikä ketään muuta! Minä en ole leskenä istuva enkä lapsettomuudesta tietävä."
        9 Mutta nämä molemmat tulevat sinun osaksesi äkisti, yhtenä päivänä: lapsettomuus ja leskeys; ne kohtaavat sinua täydeltänsä, huolimatta velhouksiesi paljoudesta, loitsujesi suuresta voimasta.
        10 Sinä luotit pahuuteesi, sinä sanoit: "Ei kukaan minua näe". Sinun viisautesi ja tietosi, ne sinut eksyttivät, ja niin sinä sanoit sydämessäsi: "Minä, eikä ketään muuta!"
        11 Sentähden kohtaa sinua onnettomuus, jota et osaa manata pois; sinut yllättää tuho, josta et lunnailla pääse, äkkiä kohtaa sinua perikato, aavistamattasi.

Uskotko kuitenkin että Raamatun sanoma on totta ja Jumala olemassa?

• Anonyymi
        siare kirjoitti:

Uskoo hän.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskoo hän.

Miksi niin päättelet?

• Anonyymi
        siare kirjoitti:

"eivät heilauttele kristittyjen kokemusperäistä uskoa Taivaan Isään, Jeesukseen ja Pyhään Henkeen mitenkään."

Pidätkö sinäkin Siare, sisäisiä kokemuksiasi todellisuuden mittarina ? Sinun sisäiset kokemuksesi ovat kiukun purkauksia. Luotatko sokeasti omaan erehtymättömyyteesi, ettei mikään järkipuhe sinuun tepsi ? Kristittyjen kokemusperäiset ja vahvistetut kanssakäymiset Raamatun Taivaan Isämme, Jeesuksen ja Pyhän Hengen kanssa, ovat tietenkin yksilölle tapahtumien, toteutuneiden rukousvastausten, ihmeiden ja ilmestysten kautta tapahtuvia kokemuksia. joista ei voi erehtyä. Jumala vahvistaa pyynnöstä, jokaisen yhteyden, jos epäily yllättää. Oletko sinä pyytänyt vahvistusta saatanaltasi, sepustuksiesi tehokkuudesta ? Kysy, saat vastaukseksi, "tee enemmän, jotta voisin kerskata Jumalalle saaliistani".

• Anonyymi kirjoitti:

Pidätkö sinäkin Siare, sisäisiä kokemuksiasi todellisuuden mittarina ? Sinun sisäiset kokemuksesi ovat kiukun purkauksia. Luotatko sokeasti omaan erehtymättömyyteesi, ettei mikään järkipuhe sinuun tepsi ? Kristittyjen kokemusperäiset ja vahvistetut kanssakäymiset Raamatun Taivaan Isämme, Jeesuksen ja Pyhän Hengen kanssa, ovat tietenkin yksilölle tapahtumien, toteutuneiden rukousvastausten, ihmeiden ja ilmestysten kautta tapahtuvia kokemuksia. joista ei voi erehtyä. Jumala vahvistaa pyynnöstä, jokaisen yhteyden, jos epäily yllättää. Oletko sinä pyytänyt vahvistusta saatanaltasi, sepustuksiesi tehokkuudesta ? Kysy, saat vastaukseksi, "tee enemmän, jotta voisin kerskata Jumalalle saaliistani".

"Pidätkö sinäkin Siare, sisäisiä kokemuksiasi todellisuuden mittarina ?"

En pidä. Sehän olisi typerää.

"Sinun sisäiset kokemuksesi ovat kiukun purkauksia."

Siis mihin sisäisiin kokemuksiini nyt oikein mahdat viitata?

" Luotatko sokeasti omaan erehtymättömyyteesi, ettei mikään järkipuhe sinuun tepsi ?"

En tietenkään luota, koska en ole eryhtymätön missään asiassa.

"Kristittyjen kokemusperäiset ja vahvistetut kanssakäymiset Raamatun Taivaan Isämme, Jeesuksen ja Pyhän Hengen kanssa, ovat tietenkin yksilölle tapahtumien, toteutuneiden rukousvastausten, ihmeiden ja ilmestysten kautta tapahtuvia kokemuksia. joista ei voi erehtyä."

Onko mitään uskosta riippumatonta keinoa tarkistaa, että tämä kanssakäyminen ei ole tapahtunut vain uskovan mielikuvituksessa? Vai pitääkö vain sokeasti uskoa omaan erehtymättömyyteensä?

" Jumala vahvistaa pyynnöstä, jokaisen yhteyden, jos epäily yllättää."

Miten tämä vahvistaminen käytännössä tapahtuu? Pitääkö ihmisen silloin sokeasti uskoa saaneensa vahvistuksen Jumalalta ilman, että hän kykenee mitenkään tarkistamaan onko kyse todella Jumalan lähettämästä viestistä eikä uskovan omasta mielikuvituksesta?

"Oletko sinä pyytänyt vahvistusta saatanaltasi, sepustuksiesi tehokkuudesta ?"

Vähän vaikea kysyä kun ei minulla mitään saatanaa ole.

• Anonyymi
        siare kirjoitti:

Jos uskoisin, että Raamattu on Jumalan sanaa, niin silloin pitäisi uskoa myös, että Katoliset kirkkoisät ovat olleet Pyhän Hengen johdossa ja koonneet tähän kirjaan juuri ne "oikeat" kirjoitukset ja jättäneet pois "väärät".

Tämä olisi kuitenkin räikeässä ristiriidassa sen kanssa, kun Raamatun Jeesus sanoi "Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä Matt.7:18

Minä en näe Katolisessa kirkossa yhtään mitään hyvää, ainoastaan vaan suunnatonta pahuutta, joten pitäisikö nyt uskoa, että tämä ristiriitoja täynnä oleva kirja, joka saa siihen uskovatkin riitelemään keskenään ja mikä pahinta, oikeuttamaan jopa kansanmurhia, olisi nyt sitten se poikkeus säännöstä eli "hyvä hedelmä", jonka tämä kristillinen "saatanan synagooga" aivan hyvän hyvyyttään ilman mitään omia itsekkäitä tavoitteitaan on lahjoittanut kristikunnalle?

Minä näen sen niin, että ilman mitään "Totuuskirjaa" ei olisi voinut syntyä mitään "ainoata oikeaoppista" kirkko-nimistä kristillistä organisaatiota, joka voisi esiintyä "Jumalan edustajana/sijaisena/äänitorvena", joten nämä kaksi tarvitaan, mikäli halutaan saada aikaiseksi mahdollisimman tehokas uskonnollinen valtakoneisto (vrt järjestäytynyt rikollisuus) hallitsemaan ihmisiä ja heidän omaatuntoaan. Vallasta kaikessa pohjimmiltaan on kyse.

"Totuuskirjan" avulla voidaan määritellä ne "ainoat oikeat opit" - mielivaltaisesti tietenkin sosiopaateista kun on kyse - joiden perusteella voidaan sitten jakaa porukka "lampaisiin ja vuohiin" riippuen siitä, ovatko samaa vai eri mieltä näistä heidän itse keksimistään opeista.

Tätä samaa Katolisen kirkon antamaa mallia noudattaen on sitten syntynyt uusia ainoita oikeaoppisia "Jumalaa edustavia uskonpuhdistuskirkkoja ja-lahkoja", jotka määrittelevät sitten nämä uudet omat "ainoat oikeat oppinsa", jotka oikeuttavat heidät toimimaan Jumalan sijaisina ja tuomitsemaan eri tavoin uskovia lähimmäisiään harhaoppisiksi kerettiläisiksi tai saatanan vallassa oleviksi ateisteiksi.

Eli en usko, että Raamattu on Jumalan sanaa, eikä sille löydykään juuri mitään muuta todistetta kuin kirkkoisien sana, joten jos se Raamatun mykkä Jumala on olemassa, niin sitten Hänkin on diktaattori, joka tuomitsee ihmisiä helvettiin/kadotukseen yhtä mielivaltaisesti kuin nämä Hänen seuraajansakin vain sen perusteella, etteivät nämä usko kirkkoisien sanaan. Eli jos Raamattu on Jumalan sanaa, niin vähintä olisi, että Hän itse jollain tavoin ilmaisisi sen.

Jos joku nyt sitten ihmettelee, miksi käytän Raamattua perusteluissani, vaikka en usko siihen, niin totta kai Raamatusta löytyy viisaita havaintoja, joita ihmiset ovat tehneet vuosituhansien kuluessa ihmisten käytöksestä ja toiminnasta yleensä ja mikä olisi parempi perustelu kuin se, että seurakunta ja seurakuntalaiset itse rikkovat Raamattuaan vastaan, vaikka väittävät uskovansa siihen ja toteuttavansa sen ohjeita.

Aivan liian monille riittää se, että seurakunta valheellisesti väittää tekevänsä tai uskovansa jotain, mitä se todellisuudessa ei tee eikä usko.

• Anonyymi
        siare kirjoitti:

" Luotatko sokeasti omaan erehtymättömyyteesi, ettei mikään järkipuhe sinuun tepsi ?"

"Kristittyjen kokemusperäiset ja vahvistetut kanssakäymiset Raamatun Taivaan Isämme, Jeesuksen ja Pyhän Hengen kanssa, ovat tietenkin yksilölle tapahtumien, toteutuneiden rukousvastausten, ihmeiden ja ilmestysten kautta tapahtuvia kokemuksia. joista ei voi erehtyä."

Onko mitään uskosta riippumatonta keinoa tarkistaa, että tämä kanssakäyminen ei ole tapahtunut vain uskovan mielikuvituksessa? Vai pitääkö vain sokeasti uskoa omaan erehtymättömyyteensä?

Miten tämä vahvistaminen käytännössä tapahtuu? Pitääkö ihmisen silloin sokeasti uskoa saaneensa vahvistuksen Jumalalta ilman, että hän kykenee mitenkään tarkistamaan onko kyse todella Jumalan lähettämästä viestistä eikä uskovan omasta mielikuvituksesta?

Siare, kiitos rehellisyydestäsi, kun tunnustat tietämättömyytesi. Kuitenkin saarnaat uskomuksiasi, kuin outojen pinttymiesi apostoli. Heittelet kiukuissasi omia tulkintojasi itsellesi tuntemattomien uskovien mielenterveydestä ilman perusteluja.

• Anonyymi kirjoitti:

Siare, kiitos rehellisyydestäsi, kun tunnustat tietämättömyytesi. Kuitenkin saarnaat uskomuksiasi, kuin outojen pinttymiesi apostoli. Heittelet kiukuissasi omia tulkintojasi itsellesi tuntemattomien uskovien mielenterveydestä ilman perusteluja.

"Kuitenkin saarnaat uskomuksiasi"

Saarnaaminen olisi sitä, että vain julistaisin näkemyksiäni ilman että osallituisin keskusteluun, esim. vastaamalla minulle esitettyihin kysymyksiin.

"Heittelet kiukuissasi"

En minö täällä kiukuissani kirjoita, vaan yleensä huvittuneena, josku hieman turhautuneena. Ilmeisesti sinulle ei merkitse mitään käsky olla antamatta väärää todistusta.

"omia tulkintojasi itsellesi tuntemattomien uskovien mielenterveydestä ilman perusteluja."

Mutta enhän minä ole heittänyt yhtäkään tulkintaa kenenkään mielenterveydestä. Haluatko käytökselläsi alleviivata aloittajan toteamus siitä, että uskovat valehtelevat, pitää paikkansa?

Unohdit vastata kysymyksiin:
        Onko mitään uskosta riippumatonta keinoa tarkistaa, että uskovien kokema kanssakäyminen Jumalan kanssa ei ole tapahtunut vain uskovan mielikuvituksessa? Vai pitääkö vain sokeasti uskoa omaan erehtymättömyyteensä?

Miten Jumala käytännössä vahvistaa pyynnöstä yhteyden? Pitääkö ihmisen silloin sokeasti uskoa saaneensa vahvistuksen Jumalalta ilman, että hän kykenee mitenkään tarkistamaan onko kyse todella Jumalan lähettämästä viestistä eikä uskovan omasta mielikuvituksesta?

• Anonyymi
        siare kirjoitti:

Siare. Kovin valikoivia väitteitä esität. Tuomitset omahyväisyyden muitten synniksi, mutta samat asiat omalta kohdaltasi sivuutat vetoamalla pahuuteesi. Eli omahyväisyys on pahalle hyväksytyä. Kovin helppoheikkimäistä rehvastelua sinulta. Otan osaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Siare. Kovin valikoivia väitteitä esität. Tuomitset omahyväisyyden muitten synniksi, mutta samat asiat omalta kohdaltasi sivuutat vetoamalla pahuuteesi. Eli omahyväisyys on pahalle hyväksytyä. Kovin helppoheikkimäistä rehvastelua sinulta. Otan osaa.

"Kovin valikoivia väitteitä esität."

Vai niin.

"Tuomitset omahyväisyyden muitten synniksi, mutta samat asiat omalta kohdaltasi sivuutat vetoamalla pahuuteesi."

Enhän minä ole kertaakaan tehnyt noin. Ilmeisesti et edes lue mitä kirjoitan, vaan keksit vain valheita vastaukseksi viesteihini. Eli ilmeisesti haluat osoittaa, että ketju aloittaja oli täysin oikeassa siitä, että uskovat valehtevat.

"Eli omahyväisyys on pahalle hyväksytyä. Kovin helppoheikkimäistä rehvastelua sinulta."

Sinä moitit minua jostain rehvastelusta, jota et pysty osoittamaan, mutta uskovaisten jatkuvaan valehteluun et mitenkään puutu.

Onko mitään uskosta riippumatonta keinoa tarkistaa, että uskovien kokema kanssakäyminen Jumalan kanssa ei ole tapahtunut vain uskovan mielikuvituksessa? Vai pitääkö vain sokeasti uskoa omaan erehtymättömyyteensä?

Miten Jumala käytännössä vahvistaa pyynnöstä yhteyden? Pitääkö ihmisen silloin sokeasti uskoa saaneensa vahvistuksen Jumalalta ilman, että hän kykenee mitenkään tarkistamaan onko kyse todella Jumalan lähettämästä viestistä eikä uskovan omasta mielikuvituksesta?

• Anonyymi
        siare kirjoitti:

"Kovin valikoivia väitteitä esität."

Vai niin.

"Tuomitset omahyväisyyden muitten synniksi, mutta samat asiat omalta kohdaltasi sivuutat vetoamalla pahuuteesi."

Enhän minä ole kertaakaan tehnyt noin. Ilmeisesti et edes lue mitä kirjoitan, vaan keksit vain valheita vastaukseksi viesteihini. Eli ilmeisesti haluat osoittaa, että ketju aloittaja oli täysin oikeassa siitä, että uskovat valehtevat.

"Eli omahyväisyys on pahalle hyväksytyä. Kovin helppoheikkimäistä rehvastelua sinulta."

Sinä moitit minua jostain rehvastelusta, jota et pysty osoittamaan, mutta uskovaisten jatkuvaan valehteluun et mitenkään puutu.

Jankutuksellasi vahvistat tietämättömyytesi. Olen vastannut kaikkiin lapsellisiin kysymyksiisi selkokielelä ja käytännöllisesti. Mutta pakenet jankutuksen suojiin., joka osoittaa tietämättömyytesi. En nimittele sinua mielisairaaksi, koska kuitenkin vastailet kohteliaasti vastikkeisiiini. Kristityllä on sinulle käsittämätön taito, nähdä peräkkäisten sanojen sanoma, mutta myös "rivien välistä" esiin tuleva kliininen vaikutelma. Siunaan sinua Siare, mutta kehoitan etsimään "Jumalan rakkaita kasvoja."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jankutuksellasi vahvistat tietämättömyytesi. Olen vastannut kaikkiin lapsellisiin kysymyksiisi selkokielelä ja käytännöllisesti. Mutta pakenet jankutuksen suojiin., joka osoittaa tietämättömyytesi. En nimittele sinua mielisairaaksi, koska kuitenkin vastailet kohteliaasti vastikkeisiiini. Kristityllä on sinulle käsittämätön taito, nähdä peräkkäisten sanojen sanoma, mutta myös "rivien välistä" esiin tuleva kliininen vaikutelma. Siunaan sinua Siare, mutta kehoitan etsimään "Jumalan rakkaita kasvoja."

"Mutta pakenet jankutuksen suojiin., joka osoittaa tietämättömyytesi."

En ole huomannut Siaren jankuttavan, mutta sen sijaan te uskovaiset ette vastaa kiusallisiin kysymyksiin, vaan yritätte harhauttaa johdattamalla keskustelun sivupoluille, pois itse aiheesta.

• Anonyymi kirjoitti:

"Jankutuksellasi vahvistat tietämättömyytesi."

Aivan, ja siinä ohessa myös uskovaisten tietämättömyyden. Minä olen tietämätön, koska toistuvista pyynnöistäni huolimatta uskovat eivät vastaa kysymyksiini.

"Olen vastannut kaikkiin lapsellisiin kysymyksiisi selkokielelä ja käytännöllisesti."

Ilmeisesti ne kysymykset, joihin vastaamista olet vältellyt, eivät ole olleet lapsellisia.

Ei, kyllä ne, jotka välttelevät aiheeseen liittyviin kysymyksiin vastaamista, ovat pakoilijoita. Olen kerta kerran jälkeen osoittanut, että minun ei tarvitse paikoilla kysymyksiä.
        "Kristityllä on sinulle käsittämätön taito, nähdä peräkkäisten sanojen sanoma"

En ymmärrä mitä tarkoitat. Eikö tuo taito ole kaikilla.

"mutta kehoitan etsimään "Jumalan rakkaita kasvoja.""

Mitä tämä etsintä tarkoittaisi käytännössä?

Unohdit vastata kysymyksiin (ja jos onkin niin, että minulta on mennyt vastauksesi ohi, niin se ei ole mikään kirous, joka estää sinua toistamasta vastausta tai kertomasta missä viestissä se oli):

• Anonyymi
        siare kirjoitti:

"Jankutuksellasi vahvistat tietämättömyytesi."

Aivan, ja siinä ohessa myös uskovaisten tietämättömyyden. Minä olen tietämätön, koska toistuvista pyynnöistäni huolimatta uskovat eivät vastaa kysymyksiini.

"Olen vastannut kaikkiin lapsellisiin kysymyksiisi selkokielelä ja käytännöllisesti."

Ilmeisesti ne kysymykset, joihin vastaamista olet vältellyt, eivät ole olleet lapsellisia.

Ei, kyllä ne, jotka välttelevät aiheeseen liittyviin kysymyksiin vastaamista, ovat pakoilijoita. Olen kerta kerran jälkeen osoittanut, että minun ei tarvitse paikoilla kysymyksiä.
        "Kristityllä on sinulle käsittämätön taito, nähdä peräkkäisten sanojen sanoma"

En ymmärrä mitä tarkoitat. Eikö tuo taito ole kaikilla.

"mutta kehoitan etsimään "Jumalan rakkaita kasvoja.""

Mitä tämä etsintä tarkoittaisi käytännössä?

Unohdit vastata kysymyksiin (ja jos onkin niin, että minulta on mennyt vastauksesi ohi, niin se ei ole mikään kirous, joka estää sinua toistamasta vastausta tai kertomasta missä viestissä se oli):

Naapurin Kalle sanoi, että olen selvästi ollut Jumalan puhuttelussa. Tämä on objektiivinen todiste Jumalan puheesta minulle.

Pyysin Jumalalta merkiksi yhtä jaetta Uudessa testamentissa siitä, että tietty asunto pitäisi ostaa perheen kodiksi. Se jae luettiin siinä kokouksessa, johon merkin asetin. Lukija ei tiennyt mitään tästä merkistä. Objektiivinen todiste siis.

• Anonyymi kirjoitti:

Naapurin Kalle sanoi, että olen selvästi ollut Jumalan puhuttelussa. Tämä on objektiivinen todiste Jumalan puheesta minulle.

Pyysin Jumalalta merkiksi yhtä jaetta Uudessa testamentissa siitä, että tietty asunto pitäisi ostaa perheen kodiksi. Se jae luettiin siinä kokouksessa, johon merkin asetin. Lukija ei tiennyt mitään tästä merkistä. Objektiivinen todiste siis.

Ilmeisesti sinä et tiedä mitä "objektiivinen" tarkoittaa.

• Anonyymi

Haluatko sinä oppia lisää Kristuksesta ja Kristityistä lue Uutta Testamenttia ja
      erityisesti Apostolien tekoja ja Evankeliumeja. Voit myös tutustua Uuden Testamentin kirjeisiin...

• Anonyymi

helluntailaiset toimivat täydessä saatanan johdatuksessa!

helluntailaiset saatanan täydessä raivossa hyökkäävät Luterilaisten Kristittyjen Avioliittojen ja Perheiden kimppuun!

helluntailaiset herjaten kiroavat täysin samoin kuin itseään saatanan palvojiksi kutsuvat henkilöt

• Anonyymi

Jos rakastat niin älä silloin petä itseäsi myöskään synnissä.

• Anonyymi

helluntailaiset ei muuta ymmärrä synnistä , kuin sen mikä NÄKYY . . .

• Anonyymi

Hulluntailaiset toimivat täydessä saatanan voimassa ja johdatuksessa!

Hulluntailaiset kaikin tavoin pyrkivät rikkomaan KRISTITTYJEN AVIOLIITOT JA PERHEET!

Hulluntailaisuus on sekoitus monista uskomusopeista!
      Kristillisyyttä on laitettu siihen side aineeksi!

Haudoilta ei Jeesuksen Kristuksen Herramme henkeä haeta!

• Anonyymi

"Hulluntailaiset kaikin tavoin pyrkivät rikkomaan KRISTITTYJEN AVIOLIITOT JA PERHEET!"

Nyt olisi kyllä mielenkiintoista tietää, KEITÄ nämä "kristityt" oikein ovat?

• Anonyymi

Perkeleen lapsella yövuoro uskovien solvaamisessa!! Eikö isäsi anna edes nukkua?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Hulluntailaiset kaikin tavoin pyrkivät rikkomaan KRISTITTYJEN AVIOLIITOT JA PERHEET!"

Nyt olisi kyllä mielenkiintoista tietää, KEITÄ nämä "kristityt" oikein ovat?

Joo, se kävikin ilmi aikaisemmasta kommentista, että tämä vauhkooja pitää luterilaisia kristittyinä, vaikka Raamattu selvästi osoittaa, että juuri Luterilainen kirkko virallisena valtiokirkkona istuu "maan kuningasten" rinnalla ja harjoittaaa haureutta heidän kanssaan, vaikka sen pitäisi olla puhtoinen MORSIAN, joka odottaa Ylkäänsä Jeesusta.

No Jeesusta odottaneet todelliset kristityt Luterilainen porttokirkko tappoi ja aviottomat äpäränsä se kastaakin jo heidän syntyessään omiin nimiinsä, sillä kukaan ei tunnusta olevansa niiden isä...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo, se kävikin ilmi aikaisemmasta kommentista, että tämä vauhkooja pitää luterilaisia kristittyinä, vaikka Raamattu selvästi osoittaa, että juuri Luterilainen kirkko virallisena valtiokirkkona istuu "maan kuningasten" rinnalla ja harjoittaaa haureutta heidän kanssaan, vaikka sen pitäisi olla puhtoinen MORSIAN, joka odottaa Ylkäänsä Jeesusta.

No Jeesusta odottaneet todelliset kristityt Luterilainen porttokirkko tappoi ja aviottomat äpäränsä se kastaakin jo heidän syntyessään omiin nimiinsä, sillä kukaan ei tunnusta olevansa niiden isä...

>>> valtiokirkkona <<<

"Sillä se kansa tai valtakunta , joka ei sinua palvele , hukkuu , ja ne kansat hävitetään
        perinjuurin ." Jes: 60

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>> valtiokirkkona <<<

"Sillä se kansa tai valtakunta , joka ei sinua palvele , hukkuu , ja ne kansat hävitetään
        perinjuurin ." Jes: 60

No valtiokirkko, joka toimii vastoin Raamatun opetuksia tuskin palvelee Jumalaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No valtiokirkko, joka toimii vastoin Raamatun opetuksia tuskin palvelee Jumalaa.

Jumalanpalvelus on Jumalanpalvelus.

helluntailaisten "jumalanpalvelus " on sitä , että "anna Herra tätä ja anna tota , ja kosketa ja kosketa (fyysisesti . . .) , Jumalan on läsnä omissa KÄSKYISSSÄÄN ,
        > kaste ja ehtoollinen < , ja sitähän ei helluntailainen USKO .

Raamattu : "yksi Herra , yksi usko, yksi kaste " Ef : 4 : 5 > minkä helluntailainen uudestikastaja KIELTÄÄ .

• Anonyymi

Ja taas yli 100 vastausta pelkkään "niin-viattomasti" esitettyyn provoon.

Näin te tuette antikristillisyyttä, olette itse siihen osallisia, sitä lietsomassa.

Hei, maailmassa on paljon "kyselijöitä". Etsikööt itse vastauksensa, jos asia todella kiinnostaa. Niin nekin ovat tehneet, nähneet itse vaivaa jopa vuosikymmenien ajan, jotka ovat myös aidot vastaukset lopulta itselleen löytäneet.

"Miksi uskovaiset valehtelevat?" Jos luette kysymyksen hitaasti ja mietitte tovin, kysytte jo kohta itseltänne: "Mutta, miksi aloittaja nimeää ja kysyy: "Mikä henki uskovaisia johdattaa? Miksi aloittaja...? Jne..."

Jos täällä nimittäin rehellisiä "uskovaisia" edes (montakaan) on.

Täh? Mitennii? Mitä aloittajasta? Hänhän on kysyjä, emme me!

Autan alkuun:
      a) No, ainakin hän tunnustaa henkimaailman olemassaolon.

"Mitä sitte?"

2. Tess. 2: 7-12
      7 Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
      8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
      9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä

10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.

11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
      12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.
      *

• Anonyymi

"Autan alkuun:
        a) No, ainakin hän tunnustaa henkimaailman olemassaolon."

Sinun "apusi" on yhtä tyhjän kanssa, sillä jo kolmannen kerran joudun toistamaan tämän saman ==> minä EN USKO henkien olemassaoloon.

Joko upposi umpiluuhun?

• Anonyymi

"Ja taas yli 100 vastausta pelkkään "niin-viattomasti" esitettyyn provoon."

Korjata täytyy tuokin omahyväinen ja laiska virhepäätelmä, sillä kyse ei ole provosta, vaan FAKTASTA, joka on totista TOTTA.

Minä puhun totta, mutta te Katolisen kirkon aivopesemät kristinuskovaiset valehtelette joko tiedostamattanne tai tietoisesti.

• Anonyymi

" Älä hyökkää liikaa syvyyteen. Huolto ei pysy perässä."
        En viittaa sotahistorioitsijoihin ja maailmansotien kirjallisuuteen. Vaikka voisin viitatakkin.
        Sortsiissa ei tarkene Pohjoisnavalla, eikä Etelämantereella. Oli kesä tai talvi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

" Älä hyökkää liikaa syvyyteen. Huolto ei pysy perässä."
        En viittaa sotahistorioitsijoihin ja maailmansotien kirjallisuuteen. Vaikka voisin viitatakkin.
        Sortsiissa ei tarkene Pohjoisnavalla, eikä Etelämantereella. Oli kesä tai talvi.

" Lapualaiset on aikaa sitten tapettu. Nyt on laihialaisten vuoro."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

" Lapualaiset on aikaa sitten tapettu. Nyt on laihialaisten vuoro."

Ketjun aloittajalle. Jos Jumala Isä, ei olisi Siunannut Meitä ankarina sotavuosina, kirjoittaisitko edes täällä? Vai kirjoittaisitko vieraalla kielellä? Venäjäksi?
        Voisitko miettiä tätä asiaa aidosti? Ja tulet samaan kehäpäätelmään, kuin MINÄ.
        Ja kaikki muutkin kristillisyyden karsastajat, omista syistänne. MIETTIKÄÄ!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ketjun aloittajalle. Jos Jumala Isä, ei olisi Siunannut Meitä ankarina sotavuosina, kirjoittaisitko edes täällä? Vai kirjoittaisitko vieraalla kielellä? Venäjäksi?

"Ketjun aloittajalle. Jos Jumala Isä, ei olisi Siunannut Meitä ankarina sotavuosina, kirjoittaisitko edes täällä?"

Kaikkea muuta liirum laarumia te kirjoittelette täällä, mutta niitä todisteita siitä, että Raamattu olisi Jumalan sanaa ei vaan tule.

No ei tietenkään yksinkertaisesti siitä syystä, koska niitä EI OLE, mutta silti te ette voi myöntää, että minä puhun totta ja te...hmmm....kaikkea muuta, jolla yritätte hämätä ja kiertää tätä faktaa viemällä aihetta sivupoluille.

Uskovaisten näyttää olevan aivan mahdotonta nöyrtyä olemaan kirjaimellisesti vain uskovaisia, sillä paisuneessa mielessänne te kuvittelette olevanne "tietäväisiä", jotta voitte leikkiä Jumalaa tuomitsemalla muita ja lähettelemällä lähimmäisiänne helvettiin/kadotukseen. Ja HUOM ==> VASTOIN RAAMATUN OHJEITA !

Raamatussa kielletään nimenomaan tuomitsemasta seurakunnan ULKOPUOLISIA esim juuri ateisteja ja sen sijaan pitämään se oma seurakunta puhtaana siitä "lusteesta", mutta jostain ihmeen sokeudesta johtuen te ette ymmärrä edes tätä tosiasiaa, vaikka se siellä Raamatussa aivan selvästi lukee.

• Anonyymi kirjoitti:

"Jos Jumala Isä, ei olisi Siunannut Meitä ankarina sotavuosina, kirjoittaisitko edes täällä? "

Miten Jumalan siunaus käytännössä näkyi? Kehotat muita miettimään asiaa, mutta oman kokemukseni perusteella juuri ne, jotka väittävät Jumalan siunanneen Suomea, eivät koskaan ole miettineet että miten tuo siunaus vaikutti.

• Anonyymi
        siare kirjoitti:

"Jos Jumala Isä, ei olisi Siunannut Meitä ankarina sotavuosina, kirjoittaisitko edes täällä? "

Miten Jumalan siunaus käytännössä näkyi? Kehotat muita miettimään asiaa, mutta oman kokemukseni perusteella juuri ne, jotka väittävät Jumalan siunanneen Suomea, eivät koskaan ole miettineet että miten tuo siunaus vaikutti.

Auttaisiko yleensäkään pääsääntöisesti vapaus käsite ja vapaussota.
        Talvisodan ihme ynnämuut. talvisodan ihmeet, poisnukkuneet on sotaratsut kohta kaikki.
        Vielä jotkut harvat viel` porskuttaa.
        Totta puhuit, eipä sitä käy miettimään moni "pullamössö". Sukupolvi. Huoh!
        Mitä niillä jätkillä oli silloin puolustettavanaan? Torpparitila kenties?
        Suurempikin. Kukaan ei kysyny. Haluaisitko sinä lähteä. Olisiko mitenkään mahdollista?

Historiasta selviää yllättävänkin paljon. Ja kas. Asioita, joita ei saisi koskaan unohtaa.
        6 milj. myös

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Ketjun aloittajalle. Jos Jumala Isä, ei olisi Siunannut Meitä ankarina sotavuosina, kirjoittaisitko edes täällä?"

Kaikkea muuta liirum laarumia te kirjoittelette täällä, mutta niitä todisteita siitä, että Raamattu olisi Jumalan sanaa ei vaan tule.

No ei tietenkään yksinkertaisesti siitä syystä, koska niitä EI OLE, mutta silti te ette voi myöntää, että minä puhun totta ja te...hmmm....kaikkea muuta, jolla yritätte hämätä ja kiertää tätä faktaa viemällä aihetta sivupoluille.

Uskovaisten näyttää olevan aivan mahdotonta nöyrtyä olemaan kirjaimellisesti vain uskovaisia, sillä paisuneessa mielessänne te kuvittelette olevanne "tietäväisiä", jotta voitte leikkiä Jumalaa tuomitsemalla muita ja lähettelemällä lähimmäisiänne helvettiin/kadotukseen. Ja HUOM ==> VASTOIN RAAMATUN OHJEITA !

Raamatussa kielletään nimenomaan tuomitsemasta seurakunnan ULKOPUOLISIA esim juuri ateisteja ja sen sijaan pitämään se oma seurakunta puhtaana siitä "lusteesta", mutta jostain ihmeen sokeudesta johtuen te ette ymmärrä edes tätä tosiasiaa, vaikka se siellä Raamatussa aivan selvästi lukee.

Näitkö aikanaan, kun maailma räjähti kasaan ja kokoon? Olitko planktoni alkumeressä kenties? Tai aie? Kenties lihansyöjä/kasvinsyöjä dinosaurus? Katsoitko tähtenä taivaalta, kun maailma räjähti kasaan? Kerro todisteesi? Onko ne sun todisteesi muiden ihmisten todisteita asianlaidalta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näitkö aikanaan, kun maailma räjähti kasaan ja kokoon? Olitko planktoni alkumeressä kenties? Tai aie? Kenties lihansyöjä/kasvinsyöjä dinosaurus? Katsoitko tähtenä taivaalta, kun maailma räjähti kasaan? Kerro todisteesi? Onko ne sun todisteesi muiden ihmisten todisteita asianlaidalta?

"Kerro todisteesi? Onko ne sun todisteesi muiden ihmisten todisteita asianlaidalta?"

Taas tätä liirum laarumia aiheen vierestä...

Huom! minä en ole todistelemassa täällä noiden mainitsemiesi asioiden puolesta, sillä minulla ei ole mitään mielipidettä niistä, enkä väitä niistä yhtään mitään.

Sen sijaan te uskovaiset väitätte, että kristittyjen Raamattu olisi Jumalan sanaa, eikä sille ole mitään muuta todistetta kuin kirkkoisien sana.

• Anonyymi kirjoitti:

Auttaisiko yleensäkään pääsääntöisesti vapaus käsite ja vapaussota.
        Talvisodan ihme ynnämuut. talvisodan ihmeet, poisnukkuneet on sotaratsut kohta kaikki.
        Vielä jotkut harvat viel` porskuttaa.
        Totta puhuit, eipä sitä käy miettimään moni "pullamössö". Sukupolvi. Huoh!
        Mitä niillä jätkillä oli silloin puolustettavanaan? Torpparitila kenties?
        Suurempikin. Kukaan ei kysyny. Haluaisitko sinä lähteä. Olisiko mitenkään mahdollista?

Historiasta selviää yllättävänkin paljon. Ja kas. Asioita, joita ei saisi koskaan unohtaa.
        6 milj. myös

Eli et kykene kertomaan yhtäkään selkeää esimerkkiä Jumalan väitetystä vaikutuksesta.

• Anonyymi

Jumalaa ei ole, siinä se.

Joka muuta väittää, esittäkööt konkreettisen todisteen nykyhetkestä tieteellisin menetelmin.

• Anonyymi

Tämäkin ennustus täytyy parhaillaan:

2.tim.3 ”Mutta tiedä se, että viimeisinä päivinä on tuleva vaikeita aikoja.

Sillä ihmiset ovat silloin itserakkaita, rahanahneita, kerskailijoita, ylpeitä, herjaajia, vanhemmilleen tottelemattomia, kiittämättömiä, epähurskaita,

rakkaudettomia, epäsopuisia, panettelijoita, hillittömiä, raakoja, hyvän vihamiehiä, pettureita, väkivaltaisia, pöyhkeitä, hekumaa enemmän kuin Jumalaa rakastavia;

heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta.”

Paavali siis ennusti aikakautemme ihmisistä, että heistä tulee leuhkoja.

Mistä johtuu se, että Jumalan olemassaolon kiistäjät eivät voi sietää edes toisiaan?

On todettu, että juopot selvinpäin ollessaan vihaavat juoppoja. Samoin on erikoista, että vaikka leuhkat ihaillen kumartavat ja palvovat itseään ja ihailua kerjäten rakastavat ylpeyttään peilin edessä, he pitävät samanlaista narsistista ylpeyttä toisissa jumalankieltäjissä niin vastenmielisinä, etteivät voi sietää heitä edes silmissään.

Evoluutioteoria, joka on edesauttanut Paavalin ennustuksen täyttymistä, sen näkökannalta tämä on mielenkiintoista: Mitä enemmän ateistinen maailmankatsomus leuhkuuttaa ihmiskuntaa, sen enemmän yksilöt alkavat inhota toisiaan. Mutta rakkauden määrä pysyy vakiona: Mitä enemmän lähimmäisen rakkaus 'evolutioitumista' estävänä katoaa, sitä enemmän ylpeät rakastavat itseään.

• Anonyymi

helluntailaiset vain ovat valehtelevia!

Valehtelevat aivan kaiken ihan alusta alkaen!

heluntailaiset valehtelevat, että alkuseurakunnassa olisi ollut 2 erillistä kastetta!

• Anonyymi

"heluntailaiset valehtelevat, että alkuseurakunnassa olisi ollut 2 erillistä kastetta!"

Ja sinähän et valehtele koskaan mitään, kuten ei sinun kirkkosikaan...

• Anonyymi

Anonyymi-ap 2024-08-16 11:00:17:

>”Mikä henki uskovaisia johdattaa, kun se sallii heidän valehdella ja tuomita ateisteja, jotka puhuvat totta?

Esim ei ole mitään todistetta, että kristittyjen Raamattu olisi Jumalan sanaa tai että siihen pitäisi uskoa pelastuakseen.

FAKTA: Mikään/kukaan Jumala ei todista, että kristittyjen Raamattu olisi hänen sanaansa.

FAKTA: Raamatun Jeesuskaan ei todista, että kristittyjen Raamattu olisi Jumalan sanaa.

FAKTA: Itse Raamattukaan ei todista, että kristittyjen Raamattu olisi Jumalan sanaa.

Missä siis TODISTEET !

Se on vain Katolisten kirkkoisien kokoama kirja, jota HE ==> IHMISET väittävät Jumalan sanaksi ja kirkkoisäthän ovat tunnetusti valehtelijoita ja murhamiehiä.

Mikä siis OIKEUTTAA uskovaisten esittää väitteitä, joiden todenperäisyydelle ei löydy mitään todisteita ja vieläpä langetella kadotus/helvetin tuomioita ihmisille näiden perusteella?”<

- å -

”Mikä henki ateisteja johdattaa, kun se sallii heidän valehdella ja tuomita heitä, jotka puhuvat totta?

Esim ei ole mitään todistetta, että filosofia, ateismi ja evoluutioteoria olisi tieteen kanssa sopusoinnussa tai että siihen pitäisi uskoa ollakseen vapaa joukkopainostuksesta.

FAKTA: Mikään/kukaan Darwin, Marx, Engell, Freud ei todista, että ateistien maailmankatsomus olisi tieteellinen.

FAKTA: Lajien Synty-teoksen mukaan Darwinkaan ei todista, että evoluutioteorian kannattajien näkemys perustuisi tieteellisiin todisteisiin.

FAKTA: Itse fossiilitkaan ei todista, että evoluutioteorian kannattajien maailmankatsomus olisi mitenkään tieteellistä.

Missä siis TODISTEET !

Se on vain ateistisen maailmankatsomuksen omaksuneiden yhteinen harha kirja, jota HE ==> IHMISET väittävät tieteelliseksi totuudeksi ja evoluutioteoriaan uskovat tiedemiehet ovat tunnetusti valehtelijoita ja harhamiehiä.

Mikä siis OIKEUTTAA ateistiuskovaisten esittää väitteitä, joiden todenperäisyydelle ei löydy mitään todisteita ja vieläpä langetella vertaisten joukkopainostus/aivopesuhelvetin tuomioita ihmisille näiden perusteella?”

• Anonyymi

"”Mikä henki ateisteja johdattaa, kun se sallii heidän valehdella ja tuomita heitä, jotka puhuvat totta?"

No jos ateisti tuomitsee ihmisiä, jotka puhuvat totta, niin eiköhän se ole vain ihmisen luonteeseen kuuluva narsismi, joka saa hänet tekemään niin. Mitään henkien johdattamisia ei siihen tarvita, sillä jokainen ihminen (myös uskovainen) on kyllä ihan itsessään kykeneväinen valehtelemaan ja tuomitsemaan muita.

"FAKTA: Mikään/kukaan Darwin, Marx, Engell, Freud ei todista, että ateistien maailmankatsomus olisi tieteellinen."

Miksi heidän pitäisi todistaa jotain sellaista?

Ateistejakin on kahdenlaisia.

https://www.bing.com/search?pglt=41&q=mitä+ateismi+on?&cvid=952fbd368ad74f388d47419796ff0c9b&gs_lcrp=EgZjaHJvbWUyBggAEEUYOdIBCTE3NTIyajBqMagCALACAA&FORM=ANNTA1&PC=HCTS&showconv=1

"Ateismi on näkemys, jonka mukaan Jumalaa ei ole olemassa. Ateismissa ei uskota persoonalliseen Jumalaan, jumaliin tai jumaluuteen. Ateismin kannattajaa kutsutaan ateistiksi. Ateismin sisällä voidaankin tehdä ero niin sanottuun vahvaan ja heikkoon ateismiin123.

Vahva ateismi, jota kutsutaan myös positiiviseksi ateismiksi, on tietoteoreettinen käsitys. Sen mukaan on vahvoja todisteita jumalien olemassaoloa vastaan, mutta mitään todisteita puolesta ei ole. Toisin sanoen vahvat ateistit kieltävät jumalien olemassaolon mahdollisuuden. Heidän mukaansa uskontojen käsitykset ovat ristiriidassa tieteellisen menetelmän kanssa.

Heikko ateismi, jota kutsutaan myös negatiiviseksi ateismiksi, on pidemmälle yleistetty käsitys. Heikot ateistit eivät välttämättä kiellä jumalien olemassaolon mahdollisuutta, mutta he eivät myöskään usko niiden olemassaoloon. Heidän asenteensa on neutraali: he eivät omaksu uskonnollista vakaumusta, mutta eivät myöskään tee aktiivista väitettä jumalien olemassaolon puolesta tai vastaan. Heikot ateistit voivat pitää jumalien olemassaoloa epätodennäköisenä, mutta eivät tee siitä absoluuttista väitettä."

Itse olen skeptikko eli en minkään -ismin tai ideologian kannattaja.

• ”Mikä henki ateisteja johdattaa, kun se sallii heidän valehdella ja tuomita heitä, jotka puhuvat totta?”

Ei mikään. Johdattavat henget ja vastaavat ovat taikauskoa.

”Esim ei ole mitään todistetta, että filosofia, ateismi ja evoluutioteoria olisi tieteen kanssa sopusoinnussa tai että siihen pitäisi uskoa ollakseen vapaa joukkopainostuksesta.”

Ateismi on kyllä tieteen kanssa sopusoinnussa siinä, että ei mitään tieteellistä näyttöä Jumalasta. Evoluutioteoria on poikkitieteellinen ja muiden tieteenalojen kanssa sopusoinnussa oleva selitysmalli, joten toistelet valetta, jonka olet ilmeisesti mennyt nielemään joltain saarnaajalta.

”FAKTA: Mikään/kukaan Darwin, Marx, Engell, Freud ei todista, että ateistien maailmankatsomus olisi tieteellinen.”

Eivät todistakaan. Entä sitten.

”FAKTA: Lajien Synty-teoksen mukaan Darwinkaan ei todista, että evoluutioteorian kannattajien näkemys perustuisi tieteellisiin todisteisiin.”

Yli 150 vuotta evoluutiotutkimusta on tuonut valtavan määrän todisteita sille, että Darwin oli pääpiirteissään oikeassa. Kuvitteletko oikeasti, että nykyinen evoluutiotutkimus lepäisi ”Lajien Synnyn” varassa

”FAKTA: Itse fossiilitkaan ei todista, että evoluutioteorian kannattajien maailmankatsomus olisi mitenkään tieteellistä.”

No eivät ne suoranaisesti todista mitään kenenkään maailmankatsomuksen tieteellisyydestä, mutta ne todistavat että maapallon eliöt ovat muuttuneet lukuisia kertoja eri maailmankausien aikana. Se seikka havaittiin jo 1700-luvulla.

”Missä siis TODISTEET !”

Tässä on lueteltuna yleistajuisesti joitain todisteita:
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Evoluution_todisteet

Jos haluat joitain tieteellisiä tutkimuksia, niin tässä esimerkki muutamasta:

Lenskin kokeessa kolibakteerikannelle syntyi mutaation seurauksena kyky nauttia sitraattia ravinnokseen. Koska kokeen ideana oli ottaa tasaisin väliajoin näytteitä kannasta, sitraatinnauttimiskyky voitiin jäljittää tiettyihin mutaatioihin:
        https://elifesciences.org/articles/55414

Oma suosikkini "evoluutio kokeesta" on tämä tutkimus, jossa yksisoluinen elämänmuoto muuttui monisoluiseksi kirjaimellisesti tutkijoiden silmien edessä. Artikkelin alussa on linkki varsinaiseen tutkimuspaperiin:
        https://suomenkuvalehti.fi/tarinoitatieteesta/monisoluiseksi-ihan-tuosta-vain/

Esimerkkinä evoluution käytännön sovelluksesta annan tämän tutkimuksen, jossa kävi ilmi että evoluutio on tehokkaampi menetelmä proteiinisuunnittelussa kuin järkiperäinen suunnittelu. Vaikka tutkimuksen tarkoituksena oli kritisoida liiallista evoluutioon luottamista proteiinisuunnittelussa, sen lopputuloksena oli mm-, että "darwinistinen" evoluutio perustuu tehokkaille periaatteille:
        https://www.researchgate.net/publication/51386157_Protein_engineering_Opportunities_and_challenges
        (Ja kyllä, tuo toinen tutkimuksen tekijöistä on juuri se sama Matti Leisola, joka vapaa-ajallaan saarnaa evoluutiota vastaan)

Huomaatko, että minun ei tarvinnut turvautua selittelyyn, että ensin pitää uskoa, jotta saa todisteet, eikä minun tarvinnut alkaa hätäselitellä jotain tyyliin ”ei teille kuitenkaan mitkään todisteet kelpaa, joten turha niitä on antaa”.

”Se on vain ateistisen maailmankatsomuksen omaksuneiden yhteinen harha kirja, jota HE ==> IHMISET väittävät tieteelliseksi totuudeksi ja evoluutioteoriaan uskovat tiedemiehet ovat tunnetusti valehtelijoita ja harhamiehiä.”

Tuo vain osoittaa, että olet mennyt uskomaan saarnaajien lapselliset valheet. Mutta hartaana uskovaisena törkeä valehtelu uskon puolesta ei tietenkään haittaa sinua. Valehtelu on tärkeä ja ennen kaikkea rakas osa kreationistien uskoa.

• Anonyymi

Että miksikö uskovaiset valehtelevat?

Vastaus on lapsellisen helppo: Samasta syystä kuina ateistitkin!

Joh.8 ”Minkätähden te ette ymmärrä minun puhettani? Sentähden, että te ette kärsi kuulla minun sanaani.

Te olette isästä Paholaisesta, ja isänne haluja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.

Mutta minua te ette usko, sentähden että minä sanon totuuden. Kuka teistä voi näyttää minut syypääksi syntiin? Jos minä totuutta puhun, miksi ette minua usko?”

2.kor.4 ”Olemme hyljänneet kaikki häpeälliset petollisuudet, niin ettemme vaella kavaluudessa emmekä väärennä Jumalan sanaa, vaan julkituomalla totuuden me suositamme itseämme jokaisen ihmisen omalletunnolle Jumalan edessä.

Mutta jos meidän evankeliumimme on peitossa, niin se peite on niissä uskottomissa, joiden mielet tämän maailman jumala on niin sokaissut, ettei heille loista valo.”

”Tämän maailman jumala”. Keitä hän hallitsee?

Lu.4 ”Ja Paholainen näytti Jeesukselle yhdessä tuokiossa kaikki maailman valtakunnat
      ja sanoi hänelle: "Sinulle minä annan kaiken tämän valtapiirin ja sen loiston, sillä minun haltuuni se on annettu, ja minä annan sen, kenelle tahdon.

Jos sinä siis kumarrut minun eteeni, niin tämä kaikki on oleva sinun."

Valtaa ja mainetta ei siis saa ilmaiseksi. Jeesus kieltäytyi ostamasta tuota tuotetta, jossa myytiin valtaa ja mainetta, jonka ostohintana jokin kelvoton teko. Nykyään julkkikset jopa kerskailevat maksamaansa hintaa, ts. sitä, mikä aikaisemmin piiloteltiin kaapissa, koska sitä ei enää hävetä.

”Tämän maailman jumala” hallitsee sekä uskovaisia, agnostikkoja ja ateisteja. Joh.8. Jeesus kohdisti sanansa uskonnollisille johtajille. Vrt. jos isä on kieltänyt räkänokkalastaan kivittämästä naapurin ikkunoita ja pikkutermiitti silti rikkoo ne, niin naapurin näkökannalta sillä ei ole merkitystä, onko kivittäjä ateisti vai uskovainen.

Isä toruu poikaa: ”Miksi et usko, kun kiellän sinulta pahanteon?” Tottelemattoman eli uskottoman pojan näkökannalta katsottuna on se ja sama, mitä isä sanoo.

Sama pätee uskontoihin, jotka eivät tottele Luojaa: ”Meidän puolestamme saat olla olemassa, kunhan et sekaannu meidän asioihimme. Me päätämme ihan ite, mikä on oikein, mikä väärin. Ja koska olemme itse itsellemme jumalia, niin tietenkin kaikki, mitä päätämme, on omasta mielestämme oikein.”

Tuo riippumattomuuden henki on peritty 1. ihmisparilta. Kapinakenraaliksi itsensä nimittänyt enkeli valehteli vallanhimossaan:

1.moos.3 ”Ette suinkaan kuole; vaan Jumala tietää, että sinä päivänä, jona te siitä syötte (kapinoitte), aukenevat teidän silmänne, ja te tulette (olemaan) niinkuin Jumala (eli) tietämään hyvän ja pahan.”

Luoja kielsi kuolemanrangaistuksen uhalla vapaan tahdon luomuksiaan olemaan tottelemattomia, mutta ei estänyt heitä. Kapinan seurauksena on ihmiskunta tullut tietämään, mitä on ”paha”: Ihmiskunnan historia on kuin valtava rikosrekisteri. Luoja halusi estää tuon ”pahan” historian tulemisen.

Koko ihmiskunta on syntynyt Paholaisen hallitsemaan maailmaan ja kukin on kokenut elinaikanaan, millaista on elää ateistien ja papistojen valehtelun alaisessa järjestelmässä.

Kun Luoja palauttaa pahuuden poistamisen jälkeen satoja vuosia kestävässä ihmisyksilöiden uudelleen luomisen prosessissa heidät takaisin upeisiin olosuhteisiin, todennäköisesti vain harvat alkavat kapinoida Luojaa vastaan, koska heillä on kokemus siitä, että riippumattomuus Luojasta johtaa vain kärsimyksiin.

• Anonyymi

"niin naapurin näkökannalta sillä ei ole merkitystä, onko kivittäjä ateisti vai uskovainen."

No on siinä se ero, että uskovainen valehtelee/teeskentelee noudattavansa jonkin Jumalan tahtoa ja tekee sitä pahuuttaan Jumalansa nimissä, kun taas ateisti tekee sitä vaan omana jumalattomana itsenään eli ihmisen nimissä.

Jumalaton ei väitä edustavansa mitään jumalia, eikä olevansa minkään "Totuuden Hengen" johdatuksessa, kuten uskovaiset, eikä vedä mitään mielikuvitusolentoja mukaan tarinoihinsa ulkoistamalla omaa syyllisyyttään/pahuuttaan esim jonkin "saatanan" päälle, joka on "vietellyt hänet pahuuksiin".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"niin naapurin näkökannalta sillä ei ole merkitystä, onko kivittäjä ateisti vai uskovainen."

No on siinä se ero, että uskovainen valehtelee/teeskentelee noudattavansa jonkin Jumalan tahtoa ja tekee sitä pahuuttaan Jumalansa nimissä, kun taas ateisti tekee sitä vaan omana jumalattomana itsenään eli ihmisen nimissä.

Jumalaton ei väitä edustavansa mitään jumalia, eikä olevansa minkään "Totuuden Hengen" johdatuksessa, kuten uskovaiset, eikä vedä mitään mielikuvitusolentoja mukaan tarinoihinsa ulkoistamalla omaa syyllisyyttään/pahuuttaan esim jonkin "saatanan" päälle, joka on "vietellyt hänet pahuuksiin".

Anonyymi 2024-08-24 17:16:01: "niin naapurin näkökannalta sillä ei ole merkitystä, onko kivittäjä ateisti vai uskovainen."

-zzzz-

Em. kommentti selkosuomeksi:

Tuhopolttaja tuhosi historiallisen kartanosi ja korvaamattoman arvokkaan irtaimiston. Vakuutukset korvaavat vahingosta vain mitättömän osan. Seurauksena konkurssi, terveytesi ja elintason romahtaminen ja perheen hajoaminen.

Tuhopolttaja on saatu kiinni ja seuraamme, mitä tapahtuu oikeussalissa:

Tuomari: Mitä tuhopolton uhrina sinulla on vaatimuksia tuhopolttajaa vastaan?

Sinä: ”Herra tuomari. kuulusteluissa on käynyt ilmi, että tuhopolttaja ei teeskentele olevansa uskovainen, vaan valehtelee ateistina. Nyt kun on todisteet, että hän on tuhopolttaja, hän myöntää rehellisesti olevansa tuhopolttaja omana itsenään eli ihmisen nimissä.

Herra tuomari, hän poltti kartanoni, tuhosi historiallisen kartanoni ja korvaamattoman arvokkaan irtaimistoni. Seurauksena oli minulle konkurssi, terveyteni ja elintasoni romahtaminen ja perheeni hajoaminen.

Mutta kuten laulussakin sanotaan: ”Vaikka tekee kipeää, ei haittaa”, niin tuhopolttajan ateistinen rehellisyys, että myöntää pahuutensa olevan täysin hänestä itsestään lähtevä, tällä perusteella minä annan hänelle anteeksi ja pyydän, että hänet vapautetaan heti.”

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Anonyymi 2024-08-24 17:16:01: "niin naapurin näkökannalta sillä ei ole merkitystä, onko kivittäjä ateisti vai uskovainen."

-zzzz-

Tuhopolttaja tuhosi historiallisen kartanosi ja korvaamattoman arvokkaan irtaimiston. Vakuutukset korvaavat vahingosta vain mitättömän osan. Seurauksena konkurssi, terveytesi ja elintason romahtaminen ja perheen hajoaminen.

Sinä: ”Herra tuomari. kuulusteluissa on käynyt ilmi, että tuhopolttaja ei teeskentele olevansa uskovainen, vaan valehtelee ateistina. Nyt kun on todisteet, että hän on tuhopolttaja, hän myöntää rehellisesti olevansa tuhopolttaja omana itsenään eli ihmisen nimissä.

Herra tuomari, hän poltti kartanoni, tuhosi historiallisen kartanoni ja korvaamattoman arvokkaan irtaimistoni. Seurauksena oli minulle konkurssi, terveyteni ja elintasoni romahtaminen ja perheeni hajoaminen.

Mutta kuten laulussakin sanotaan: ”Vaikka tekee kipeää, ei haittaa”, niin tuhopolttajan ateistinen rehellisyys, että myöntää pahuutensa olevan täysin hänestä itsestään lähtevä, tällä perusteella minä annan hänelle anteeksi ja pyydän, että hänet vapautetaan heti.”

Hihhulin mielestä älyvapaa sekoilu on syvällinen vertaus. Ei ole

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

-zzzz-

"Herra tuomari, hän poltti kartanoni, tuhosi historiallisen kartanoni ja korvaamattoman arvokkaan irtaimistoni. Seurauksena oli minulle konkurssi, terveyteni ja elintasoni romahtaminen ja perheeni hajoaminen.

Mutta kuten laulussakin sanotaan: ”Vaikka tekee kipeää, ei haittaa”, niin tuhopolttajan ateistinen rehellisyys, että myöntää pahuutensa olevan täysin hänestä itsestään lähtevä, tällä perusteella minä annan hänelle anteeksi ja pyydän, että hänet vapautetaan heti.”"

Valitettavasti tuhopolton uhri ei voi anteeksiantamalla vapauttaa tuhopolttajaa rikosvastuusta, vaikka tämä olisi kuinka rehellinen tahansa, olipa sitten kyseessä uskovainen tai jumalaton lainrikkoja, joten mitään selkeyttä tai ylipäänsä järkeä tuossa sepustuksessa ei ollut.

• Anonyymi

Perehtykää edes muutaman minuutin ajan Brandon Petersonin todisteisiin King James Biblen täydellisyydestä. Joko youtubesta tai hänen omilta sivuiltaan kjvcode comista. Yksi esimerkki: Raamatussa, joka on vuoden 1611 käännös kreikkalaisesta uudesta testamentista ja satoja vuosia aikaisemmin kirjoitetusta vanhasta testamentista, on täsmälleen 7x7x7x7x7x7x7 sanaa. Pohtikaapa sitä. Tehkää perässä.

Toinen ihmeellisyys: Raamatun ainoan oikean englanninkielisen version ensimmäisen ja viimeisen jakeen yhteenlaskettu sanamäärä ja vokaalien ja konsonattien määrä on sama kuin 1 Joh 5:7 jakeessa, joka kertoo Jumalan olemuksen. Siksi Jeesus sanoi olevansa alku ja loppu. Miten kukaan Raamatun kymmenistä kirjoittajista olisi voinut suunnitella tämän, kun Vanha Testamentti kirjoitettiin hepreaksi useita vuosisatoja aikaisemmin ja Uusi Testamentti kreikaksi?

Genesis 1 King James Bible (KJB)
      1 In the beginning God created the heaven and the earth. (Raamatun ensimmäinen jae.)
      (10 sanaa, 17 vokaalia, 27 konsonanttia) (y on englannissa konsonatti)

Revelation 22 King James Bible (KJB)
      21 The grace of our Lord Jesus Christ be with you all. Amen. (Raamatun viimeinen jae.)
      (12 sanaa, 17 vokaalia, 27 konsonanttia)

1 John 5 King James Bible (KJB)
      7 For there are three that bear record in heaven, the Father, the Word, and the Holy Ghost: and these three are one.
      (22 sanaa, 34 vokaalia, 54 konsonattia)

• "Perehtykää edes muutaman minuutin ajan Brandon Petersonin todisteisiin King James Biblen täydellisyydestä."

Mitäpä jos sinä vaivautuisit edes minuutin ajan perehtymään vasta-argumentteihin. Ylempänä keskustelussa huomautin sinulle jo tästä:

Seitsemällä jaollisuuksia saa kunhan teksti on tarpeeksi pitkä. Esim. Edgar Allan Poen "Korppi"-runosta löytyy vastaavaa "Raamattukoodia":
        https://users.cecs.anu.edu.au/~bdm/codes/poe.html

Onko siis "Korppi"-runo myös jumalallista alkuperää?

Aiemmin kesällä kysyin vastaavaa toistelta Brandon Petersonia mainostaneelta uskovalta ja lopulta kävi ilmi etä hänen mielestään tuo koodi todistaa jumalallisesta alkuperästä vain Raamatun kohdalla, ei muuten. Eli toisin sanoen se ei todista mitään, koska vastaavalla tavalla voi todistaa mitä tahansa.

• Anonyymi

On se helvetti olemassa, Jumala näytti sen minulle. Kysykää asioita suoraan Jumalalta, ei teidän tarvitse ihmisiä uskoa.

• Anonyymi

"On se helvetti olemassa, Jumala näytti sen minulle."

Ja miten tämä käytännössä tapahtui, olitko psykoosissa, unessa, kännissä, deliriumissa, huumeissa, hurmos/kaatumakokouksessa, suljetulla osastolla, neuroleptit loppu jne?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"On se helvetti olemassa, Jumala näytti sen minulle."

Ja miten tämä käytännössä tapahtui, olitko psykoosissa, unessa, kännissä, deliriumissa, huumeissa, hurmos/kaatumakokouksessa, suljetulla osastolla, neuroleptit loppu jne?

eikö ole järkyttävää , että hulluuden tarinoita keksivät aikansa kuluksi , kun eivät
        tutki Raamattua .

• Anonyymi

Ilm. 21 LUKU. Johannes näkee uuden taivaan ja uuden maan ynnä uuden Jerusalemin, jossa Jumala asuu niiden kanssa, jotka ovat voittaneet, MUUT JOUTUVAT TOISEEN KUOLEMAAN.
        8. Mutta pelkurien ka epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valehtelijain OSA ON OLEVA SIINÄ JÄRVESSÄ, JOKA TULTA JA TULIKIVEÄ PALAA. TÄMÄ ON TOINEN KUOLEMA.

1234567---

• Anonyymi

Siare ei voi osoittaa yhtäkään valhetta minulta ja miljoonilta uskovilta, joten itse valehtelee ja yleistää väärin.

• "Siare ei voi osoittaa yhtäkään valhetta minulta ja miljoonilta uskovilta, joten itse valehtelee ja yleistää väärin."

Ai siis Jim Hoffman, Matti Leisola, Pekka Reinikainen ja heidän kannattajansa eivät olekaan uskovia? Tämä on kieltämättä yllättävä juonenkäänne.

• Anonyymi
        siare kirjoitti:

"Siare ei voi osoittaa yhtäkään valhetta minulta ja miljoonilta uskovilta, joten itse valehtelee ja yleistää väärin."

Ai siis Jim Hoffman, Matti Leisola, Pekka Reinikainen ja heidän kannattajansa eivät olekaan uskovia? Tämä on kieltämättä yllättävä juonenkäänne.

Sivuutat minut ja miljoonat uskovat, jotka eivät valehtele.

• Anonyymi kirjoitti:

Sivuutat minut ja miljoonat uskovat, jotka eivät valehtele.

Entä sitten. Vastasin kommenttiin "Siare ei voi osoittaa yhtäkään valhetta minulta ja miljoonilta uskovilta". Osoitin kolme valhetta kolmelta olettaakseni uskovalta ihmiseltä.

Mitä mieltä olet Hoffmanin, Leisolan ja Reinikaisen valehtelusta? Hyväksytkö sen?

• Anonyymi
        siare kirjoitti:

Entä sitten. Vastasin kommenttiin "Siare ei voi osoittaa yhtäkään valhetta minulta ja miljoonilta uskovilta". Osoitin kolme valhetta kolmelta olettaakseni uskovalta ihmiseltä.

Mitä mieltä olet Hoffmanin, Leisolan ja Reinikaisen valehtelusta? Hyväksytkö sen?

Leisola ei ole valehdellut. Luin siitä Jumalan valtakuntablogissa. Muita tapauksia en tunne.

• Anonyymi kirjoitti:

Leisola ei ole valehdellut. Luin siitä Jumalan valtakuntablogissa. Muita tapauksia en tunne.

"Leisola ei ole valehdellut. Luin siitä Jumalan valtakuntablogissa."

Tarkoitat varmaan tätä:
        https://jumalanvaltakuntablog.wordpress.com/2018/06/06/tapaus-leisola/

Siinähän käsitellään väitettä että proteiinisuunnittelututkimukseen vedoten "ateistit väittävät, että sinä [Leisola] olet tunnustanut evoluutioteorian oikeaksi tai totuudelliseksi selitykseksi lajien kehityksestä ja yleensä evoluutiosta: että evoluution mekanismit toimivat luonnossa uus-darvinismin oppien mukaan ja vievät eteenpäin lajien kehitystä. Pitääkö tämä paikkansa?"

Tosin ei kerrota että ketkä ateistit näin ovat väittäneet ja missä. Eli tuossa vain piestään olkiukkoa jostain (kuvitteellisen) ateistien sanomista, eikä siitä, mitä esim. minä väitän, eli että Leisola on tuossa tutkimuksessa todennut "darwiniaanisen" evoluution periaatteet tehokkaiksi.

Ja selvästi Leisola on kirjoittanut vastauksensa yleisölle, joka ei tiedä mitä evoluutio on: "Termi ”suunnattu evoluutio” (directed evolution) on laboratoriomenetelmä, joka hyödyntää modernin geenitekniikan menetelmiä. Sen avulla tuotetaan nopeasti valtava määrä mutaatioita geeniin. Näin saadaan aikaan suuri joukko proteiinin (yleensä entsyymin) muunnelmia, joista jotkut tekevät proteiinista esimerkiksi paremmin lämpöä kestävän. Menetelmä ei tuota mitään uutta rakennetta vaan ainoastaan muuntelee jo olemassa olevaa".

Tuolla periaatteella mitään uutta rakennetta ei ole syntynyt sitten sen jälkeen kun elämä syntyi, koska siitä eteenpäin kaikki evoluutio on ollut jo olemassa olevan muuntelua. Ja mihin mutaatioita tarvitaan, jos ne eivät tuota mitään uutta?

"mutta tulokset osoittavat, että evoluutiomuuntelulla on tiukat rajat – ja lopulta kyseessä on vain laboratoriomenetelmästä, ei luonnossa tapahtuvien ilmiöiden jäljittelystä"

Eli tuo toimii käytännössä, mutta ei toimi käytännössä, eiku...

"Muita tapauksia en tunne."

Juuri näin uskovat välttelevät kannanottoa: kun tarjoaa heille perusteet väitteille toisten uskovien valehtelusta, he sulkevat silmänsä niiltä ja vetoavat etteivät tunne tapauksia.

• Anonyymi
        siare kirjoitti:

"Leisola ei ole valehdellut. Luin siitä Jumalan valtakuntablogissa."

Tarkoitat varmaan tätä:
        https://jumalanvaltakuntablog.wordpress.com/2018/06/06/tapaus-leisola/

Siinähän käsitellään väitettä että proteiinisuunnittelututkimukseen vedoten "ateistit väittävät, että sinä [Leisola] olet tunnustanut evoluutioteorian oikeaksi tai totuudelliseksi selitykseksi lajien kehityksestä ja yleensä evoluutiosta: että evoluution mekanismit toimivat luonnossa uus-darvinismin oppien mukaan ja vievät eteenpäin lajien kehitystä. Pitääkö tämä paikkansa?"

Tosin ei kerrota että ketkä ateistit näin ovat väittäneet ja missä. Eli tuossa vain piestään olkiukkoa jostain (kuvitteellisen) ateistien sanomista, eikä siitä, mitä esim. minä väitän, eli että Leisola on tuossa tutkimuksessa todennut "darwiniaanisen" evoluution periaatteet tehokkaiksi.

Ja selvästi Leisola on kirjoittanut vastauksensa yleisölle, joka ei tiedä mitä evoluutio on: "Termi ”suunnattu evoluutio” (directed evolution) on laboratoriomenetelmä, joka hyödyntää modernin geenitekniikan menetelmiä. Sen avulla tuotetaan nopeasti valtava määrä mutaatioita geeniin. Näin saadaan aikaan suuri joukko proteiinin (yleensä entsyymin) muunnelmia, joista jotkut tekevät proteiinista esimerkiksi paremmin lämpöä kestävän. Menetelmä ei tuota mitään uutta rakennetta vaan ainoastaan muuntelee jo olemassa olevaa".

Tuolla periaatteella mitään uutta rakennetta ei ole syntynyt sitten sen jälkeen kun elämä syntyi, koska siitä eteenpäin kaikki evoluutio on ollut jo olemassa olevan muuntelua. Ja mihin mutaatioita tarvitaan, jos ne eivät tuota mitään uutta?

"mutta tulokset osoittavat, että evoluutiomuuntelulla on tiukat rajat – ja lopulta kyseessä on vain laboratoriomenetelmästä, ei luonnossa tapahtuvien ilmiöiden jäljittelystä"

Eli tuo toimii käytännössä, mutta ei toimi käytännössä, eiku...

"Muita tapauksia en tunne."

Juuri näin uskovat välttelevät kannanottoa: kun tarjoaa heille perusteet väitteille toisten uskovien valehtelusta, he sulkevat silmänsä niiltä ja vetoavat etteivät tunne tapauksia.

Leisola ei valehtele. Muita tapauksia en tunne. En valehtele. Sinä valehtelet, että Leisola valehtelee.

• Anonyymi kirjoitti:

Leisola ei valehtele. Muita tapauksia en tunne. En valehtele. Sinä valehtelet, että Leisola valehtelee.

"Sinä valehtelet, että Leisola valehtelee."

Leisolan ja Turusen tutkimuksessa sanotaan:
        "It is often said that random genetic methods to improve enzyme properties “rely on simple but powerful Darwinian principles of mutation and selection” (Johannes and Zhao 2006). We agree."

• Anonyymi
        siare kirjoitti:

"Sinä valehtelet, että Leisola valehtelee."

Leisolan ja Turusen tutkimuksessa sanotaan:
        "It is often said that random genetic methods to improve enzyme properties “rely on simple but powerful Darwinian principles of mutation and selection” (Johannes and Zhao 2006). We agree."

Juu, se tuottaa paljon mutaatioita niin kuin Masa sanoo, mutta ei todista luonnossa tapahtunutta lajien kehitystä. Ja entsyymien suunnittelussa ihminen valitsee ne mutaatiot, jotka pääsevät jatkoon. Kyse on siis ohjatusta kehityksestä, ei luonnon evoluutiosta.

• Anonyymi kirjoitti:

Juu, se tuottaa paljon mutaatioita niin kuin Masa sanoo, mutta ei todista luonnossa tapahtunutta lajien kehitystä. Ja entsyymien suunnittelussa ihminen valitsee ne mutaatiot, jotka pääsevät jatkoon. Kyse on siis ohjatusta kehityksestä, ei luonnon evoluutiosta.

"mutta ei todista luonnossa tapahtunutta lajien kehitystä."

Ei niin, mutta se todistaa miten mutaatiot luovat uutta informaatiota ja hyödyllisiä ominaisuuksia.

"Ja entsyymien suunnittelussa ihminen valitsee ne mutaatiot, jotka pääsevät jatkoon."

Aivan. Luonnossa sen sijaan ympäristö "valitsee" mikä pääsee jatkoon. Siksi sitä sanotaan luonnonvalinnaksi. Ja Leisola toteaa että nämä darwiniaanisen mutaation ka valinnan periaatteet ovat tehokkaita.

• Anonyymi
        siare kirjoitti:

"mutta ei todista luonnossa tapahtunutta lajien kehitystä."

Ei niin, mutta se todistaa miten mutaatiot luovat uutta informaatiota ja hyödyllisiä ominaisuuksia.

"Ja entsyymien suunnittelussa ihminen valitsee ne mutaatiot, jotka pääsevät jatkoon."

Aivan. Luonnossa sen sijaan ympäristö "valitsee" mikä pääsee jatkoon. Siksi sitä sanotaan luonnonvalinnaksi. Ja Leisola toteaa että nämä darwiniaanisen mutaation ka valinnan periaatteet ovat tehokkaita.

Ne ovat tehokkaita kun laboratoriossa kehitetään entsyymejä sattuman ja suunnittelun (ihmisen valinta) kombinaationa. Leisola ja Turunen eivät ole sanoneet evoluution toimivan luonnossa mutaatioiden ja luonnonvalinnan kautta. Vääristelet asioita ja valehtelet niin kuin muutkin ateistit.

• Anonyymi kirjoitti:

Ne ovat tehokkaita kun laboratoriossa kehitetään entsyymejä sattuman ja suunnittelun (ihmisen valinta) kombinaationa. Leisola ja Turunen eivät ole sanoneet evoluution toimivan luonnossa mutaatioiden ja luonnonvalinnan kautta. Vääristelet asioita ja valehtelet niin kuin muutkin ateistit.

"eivät ole sanoneet evoluution toimivan luonnossa mutaatioiden ja luonnonvalinnan kautta."

Ei niin.

"Vääristelet asioita ja valehtelet niin kuin muutkin ateistit."

Voisitko nyt siteerata, että mikä sanomiseni oli valetta?

• Anonyymi
        siare kirjoitti:

"eivät ole sanoneet evoluution toimivan luonnossa mutaatioiden ja luonnonvalinnan kautta."

Ei niin.

"Vääristelet asioita ja valehtelet niin kuin muutkin ateistit."

Voisitko nyt siteerata, että mikä sanomiseni oli valetta?

Juuri se, että väität Leisolan ja Turusen sanoneen evoluution toimivan luonnossa mutaatioiden ja luonnonvalinnan kautta ja että evoluutioteoria on siten totta. Tämä käy implisiittisesti ilmi viesteistäsi. Vääristelet tutkijoiden sanojen merkitystä.

Onko sinusta oikein valehdella vakaumuksesi puolesta?

• Anonyymi kirjoitti:

Juuri se, että väität Leisolan ja Turusen sanoneen evoluution toimivan luonnossa mutaatioiden ja luonnonvalinnan kautta ja että evoluutioteoria on siten totta. Tämä käy implisiittisesti ilmi viesteistäsi. Vääristelet tutkijoiden sanojen merkitystä.

Onko sinusta oikein valehdella vakaumuksesi puolesta?

"Juuri se, että väität Leisolan ja Turusen sanoneen evoluution toimivan luonnossa mutaatioiden ja luonnonvalinnan kautta ja että evoluutioteoria on siten totta."

Ja missä kohtaa väitän näin? Pyysin sinulta siteerausta.

"Onko sinusta oikein valehdella vakaumuksesi puolesta?"

Ei

• Anonyymi
        siare kirjoitti:

"Juuri se, että väität Leisolan ja Turusen sanoneen evoluution toimivan luonnossa mutaatioiden ja luonnonvalinnan kautta ja että evoluutioteoria on siten totta."

Ja missä kohtaa väitän näin? Pyysin sinulta siteerausta.

"Onko sinusta oikein valehdella vakaumuksesi puolesta?"

Ei

Miksi sitten valehtelet?

Sanoin jo, että valheesi on implisiittistä.

• Anonyymi kirjoitti:

Miksi sitten valehtelet?

Sanoin jo, että valheesi on implisiittistä.

"Miksi sitten valehtelet?"

Enhän minä ole valehdellut.

"Sanoin jo, että valheesi on implisiittistä."

No siteeraatko kohdan, jossa esitäm implisiittisen valheen?

• Anonyymi
        siare kirjoitti:

Olet kyllä ihan suoraan sanonut Leisolan valehtelevan, mikä on valhe.

• Anonyymi
        siare kirjoitti:

Tässä on lainaus suorasta valheesta, mustamaalaamisesta ja panettelusta. Leisola ei ole valehdellut ja sinä valehtelet hänen valehdelleen.

"Moni uskova vetoaa Matti Leisolaan. Hän on tehnyt yhdessä Ossi Turusen kanssa tutkimuksen "Protein engineering: Opportunities and challenges". Sen lähtökohtana oli kritisoida sitä että proteiinisuunnittelussa luotetaan liikaa evoluutioon, mutta lopputuloksena he joutuivat myöntämään, että "darwiniaaniset" mekanismit ovat tehokkaista ja että suunnattu evoluutio toimii paremmin kuin "järkiperäinen" suunnittelu.
        Silti vapaa-ajallaan saarnatessaan Leisola valehtelee, ettei evoluutiolla mekanismia. Olen monelta Leisolaan viittaavalta uskovalta kysynyt heidän mielipidettään Leisolan kaksinaamaisuudesta, mutta olenn saanut vastaukseksi korkeintaan kiemurtelua."

Onko sinulla tapana valehdella useinkin vakaumuksesi puolesta?

• Anonyymi
        siare kirjoitti:

Sinä sanot, että Leisola valehtelee sanoessaan ettei evoluutiolla ole mekanismia ja viittaat hänen tieteelliseen työhönsä, jossa valmistetaan suunnatun evoluution avulla entsyymejä ja valinnan tekee ihminen, ei luonto. Tiedät hyvin hänen puhuvan uskovien porukoissa luonnossa tapahtuvasta evoluutiosta, jonka mekanismina pidetään satunnaisia mutaatioita ja luonnonvalintaa. Tieteellisessä työssä ei viitata tähän, kun sanotaan darvinistisen menetelmän toimivan, kun valinnan tekee ihminen, ei luonto.

Yhdistät siis kaksi eri asiaa toisiinsa ja väität virheellisesti Leisolan valehtelevan ja olevan kaksinaamainen. Sinä itse valehtelet, mustamaalaat ja panettelet. Aiotko jatkaa sitä?

• Anonyymi kirjoitti:

Tässä on lainaus suorasta valheesta, mustamaalaamisesta ja panettelusta. Leisola ei ole valehdellut ja sinä valehtelet hänen valehdelleen.

"Moni uskova vetoaa Matti Leisolaan. Hän on tehnyt yhdessä Ossi Turusen kanssa tutkimuksen "Protein engineering: Opportunities and challenges". Sen lähtökohtana oli kritisoida sitä että proteiinisuunnittelussa luotetaan liikaa evoluutioon, mutta lopputuloksena he joutuivat myöntämään, että "darwiniaaniset" mekanismit ovat tehokkaista ja että suunnattu evoluutio toimii paremmin kuin "järkiperäinen" suunnittelu.
        Silti vapaa-ajallaan saarnatessaan Leisola valehtelee, ettei evoluutiolla mekanismia. Olen monelta Leisolaan viittaavalta uskovalta kysynyt heidän mielipidettään Leisolan kaksinaamaisuudesta, mutta olenn saanut vastaukseksi korkeintaan kiemurtelua."

Onko sinulla tapana valehdella useinkin vakaumuksesi puolesta?

"Tässä on lainaus suorasta valheesta, mustamaalaamisesta ja panettelusta."

Leisola totesi että "darwiniaaniset" mekanismit ovat tehokkaista ja että suunnattu evoluutio toimii paremmin kuin "järkiperäinen" suunnittelu. Kuten tutkimuksesta voi lukea.

• Anonyymi kirjoitti:

Sinä sanot, että Leisola valehtelee sanoessaan ettei evoluutiolla ole mekanismia ja viittaat hänen tieteelliseen työhönsä, jossa valmistetaan suunnatun evoluution avulla entsyymejä ja valinnan tekee ihminen, ei luonto. Tiedät hyvin hänen puhuvan uskovien porukoissa luonnossa tapahtuvasta evoluutiosta, jonka mekanismina pidetään satunnaisia mutaatioita ja luonnonvalintaa. Tieteellisessä työssä ei viitata tähän, kun sanotaan darvinistisen menetelmän toimivan, kun valinnan tekee ihminen, ei luonto.

Yhdistät siis kaksi eri asiaa toisiinsa ja väität virheellisesti Leisolan valehtelevan ja olevan kaksinaamainen. Sinä itse valehtelet, mustamaalaat ja panettelet. Aiotko jatkaa sitä?

"viittaat hänen tieteelliseen työhönsä, jossa valmistetaan suunnatun evoluution avulla entsyymejä ja valinnan tekee ihminen, ei luonto."

Niin. Ja silti Leisola totesi täysin selvästi että darwiniaanisen mutaation ja valinnan periaatteet, joihin tuo proteiinisuunnittelu suunnatulla evoluutiolla perustuu, ovat tehokkaita.

"Tiedät hyvin hänen puhuvan uskovien porukoissa luonnossa tapahtuvasta evoluutiosta, jonka mekanismina pidetään satunnaisia mutaatioita ja luonnonvalintaa."

Niin. Ja työssään, joka käsitteli suunnattua evoluutiota, jähän toteaa, että juuri nuo darwiniaaniset satunnaisten mutaatioiden ja valinnan mekanismit ovat tehokkaita.

"Tieteellisessä työssä ei viitata tähän, kun sanotaan darvinistisen menetelmän toimivan, kun valinnan tekee ihminen, ei luonto."

Minulta on mennyt tämä kohta ohi tutkimuksessa. Voisitko siteerata sen? Vai aloitko valehdella tutkimuksen sisällöstä?

"Aiotko jatkaa sitä?"

En ole edes aloittanut sitä.

• Anonyymi

En minä ole vastaan ateisteja. Surullista, että he ovat tuolla kannalla, mutta jos he tulevat uskoon, niin kiitos Jumalalle!

• Anonyymi

"En minä ole vastaan ateisteja."

No sittenhän sinä rehellisenä uskovaisena voit kertoa, löytyykö kristinuskovaisten väitteelle "Raamattu on Jumalan sanaa" muita todisteita kuin Kirkkoisien sana tai uskovien mutu-usko?

Jos ei löydy, niin rehellisenä uskovaisena voit sitten varmaan tunnustaa, että ateistit puhuvat totta, kun taas "kristintietäväisten" väitteelle ei löydy mitään sen kummempia todisteita kuin IHMISTEN SANA, vieläpä sellaisten ihmisten, joiden historia todistaa olleen valehtelijoita ja murhaajia.

• Anonyymi

En minä ole ketään vastaan. Jos ateisti tulee uskoon, niin kiitos Jumalalle!

• Anonyymi

Kertokaa yksikin jae raamatussa jossa jeesus sanoi minä olen jumala ja palvokaa minua

Islam on oikeassa

• Anonyymi
    • Anonyymi

Jeesus ei ikinä sanonut jos haluat päästä paratiisiin usko että olen jumala ja ei sanonut usko että kuolin syntien sovitukseksi. Hän sanoi jos haluat päästä sisälle elämää pidä käskyt

• Anonyymi

Raamattu ei ole Jumalan sanaa eikä siihen tarvitse uskoa pelastuakseen.

Jeesus Kristus on Herra!

• Anonyymi

>Anonyymi 2024-08-27 17:50:25:
        Raamattu ei ole Jumalan sanaa eikä siihen tarvitse uskoa pelastuakseen. Jeesus Kristus on Herra!

Lisää samanlaisia rinnastuksia:

>Neliö on kolmio.

>Pallo on litteä.

>Punainen on sininen.

>Anonyymi 2024-08-27 17:50:25 on viisas

>Valhe on totta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>Anonyymi 2024-08-27 17:50:25:
        Raamattu ei ole Jumalan sanaa eikä siihen tarvitse uskoa pelastuakseen. Jeesus Kristus on Herra!

Lisää samanlaisia rinnastuksia:

>Neliö on kolmio.

>Pallo on litteä.

>Punainen on sininen.

>Anonyymi 2024-08-27 17:50:25 on viisas

>Valhe on totta.

Aika vaikeaa on ollut pelastuminen maailman kansoille, kun Raamattu koottiin vasta 300-luvulla ja levisi maailmaan 1900-luvulla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aika vaikeaa on ollut pelastuminen maailman kansoille, kun Raamattu koottiin vasta 300-luvulla ja levisi maailmaan 1900-luvulla.

Anonyymi 2024-08-29 11:16:35 ”Aika vaikeaa on ollut pelastuminen maailman kansoille, kun Raamattu koottiin vasta 300-luvulla ja levisi maailmaan 1900-luvulla.”
        -o-

Kommenttisi kertoo, että et ymmärrä, mitä Raamatussa tarkoittaa sana "pelastuminen".

Kun täydellinen 1. ihmispari kapinoi Luojaa vastaan, heistä tuli epätäydellisiä, syntisiä, kuolevaisia. Darwin sanoisi heitä uudeksi lajiksi. Tuon uuden lajin jälkeläisillä ei ollut oikeutta elämään,

1.moos.3:15 Luoja lupasi, että tuolla uudella lajilla, syntisellä ihmiskunnalla on mahdollisuus aikanaan ikuiseen elämään planeetallamme. Kapina ei siis tehnyt tyhjäksi Luojan tarkoitusta: Aadamin jälkeläiset, lisääntykää ja täyttäkää maa.

1.moos.3:15 salakieli paljastettiin 2000 vuotta sitten: Käärme on Saatana eli Kapinakenraali. Käärmeen siemen ovat muut kanalliset henkipersoonat sekä Luojaa vastustavat ihmiset, erityisesti papistot.

Vaimo on Luojan uskolliset enkelit Vaimon siemen on Jumalan valtakunta, jonka kuninkaaksi on valtuutettu Kristus.

Kuolemallaan Jeesus osti eli adoptoi Aadamin jälkeläiset ”lapsikseen”. Kuolemattomana ”isänä” voi antaa perinnöksi ”lapsilleen sen, mitä itsellään on: Ikuisen elämän upeissa olosuhteissa.

Pelastus tarkoittaa sitä, että voi pelastua synnin ja kuoleman orjuudesta ikuiseen elämään pahuudesta puhdistetulla planeetallamme.

Apt.24 paljastaa, että koko ihmiskunta saa ylösnousemuksen eli uudelleen luomisen. Tuo prosessi kestää satoja vuosia, kunnes kaikki kuolleet on luotu uudelleen. Kukin ylösnoussut kokee olevansa kuin unesta herännyt.

Joko nyt ymmärrät, mitä tarkoittaa ”pelastuminen”: Kaikilla Aadamin jälkeläisillä on mahdollisuus ikuiseen elämään, koska Jeesus osti heidät omaisuudekseen ja Luoja hyväksyi Poikansa uhrin. Raamattu paljastaa, että sellainenkin ihmishirviö kuin kuningas Manasse saa ylösnousemuksen.

Apt.24 ”Sitä tietä vaeltaen, jota he lahkoksi sanovat, niin palvelen Jumalaa ja uskon kaiken, mitä on kirjoitettuna Raamatussa, ja pidän sen toivon Jumalaan, että on oleva ylösnousemus, sekä vanhurskasten että VÄÄRÄIN (pahojen).”

Hebr.8 ”Minä panen lakini heidän mieleensä, ja kirjoitan ne heidän sydämiinsä, ja niin minä olen heidän Jumalansa.
        Ja silloin ei enää kukaan opeta toista eikä veli veljeään sanoen: 'Tunne Herra'; sillä he kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut.
        Minä annan anteeksi heidän vääryytensä enkä enää muista heidän syntejänsä."

• Nimi kristyt saattavat syylistyä sellaieen, tuomion henkeen.

• Anonyymi

Kun Raamatussa käsitellään lukuja, asiayhteyden mukaan joko kirjaimellisia tai vertauskuvallisia, niissä ei ole lukumystiikkaa. Symbolisessa merkityksessä tekstin ymmärtämisen kannalta on välttämätöntä ymmärtää lukujen ja summien merkitys, mutta sitä ei tule sekoittaa maagiseen lukumystiikkaan, joka on lähtöisin Jumalan tuomitsemasta spiritistisestä Babylonista.

Mitä logiikka ja tiede paljastavat numerologiasta? Tiede kumoaa tuon huuhaan. Esim kiinalaisilla on erilainen ajanlasku.

Gregoriaanisen kalenterin "11.09.2001" on heillä " 24.07.18. vuonna 78. kiertoa". Juliaanisessa kalenterissa "29.09. 2001".

Islamilaisessa "22. Jumad al-thania 1422", heprealaisessa 23. elulkuuta 5761.

Siis miten tuon päivän numeroihin voi sisältyä mitään erikoismerkityksiä? Engl. John lukuarvo on 2, mutta sama nimi espanjaksi on Juan, lukuarvo on 1.

Matematiikalla voidaan selittää Universumin monia lainalaisuuksia, mutta pelleilyksi menee kun aletaan selittää, että nimi yhdistettynä syntymäaikaan paljastaa tietyt luvut, jotka kertovat hänen kohtalonsa.

Taikauskosta vapaassa Raamatussa Saarn.9 paljastaa, että "aika ja sattuma kohtaavat jokaista." Saarn. 11 "et tiedä, mikä onnettomuus (milloinkin) sattuu maan päällä”. Numerologit eivät anna sattumalle tarpeeksi arvoa, vaikka aivan kummallisia asioita tapahtuu ihan sattumalta.

Haaman turvautui ennusteluun, kun hän valitsi suunnittelemansa kansanmurhan päivää.
      Esterin kirja kertoo, että juutalaisten viholliset heittivät arpaa jokaisesta vuoden päivästä, milloin on paras hetki kansanmurhata juutalaiset. 5.moos18 mukaan enteiden tähyilijät ovat Luojasta inhottavia. Ne yhdistetään spiritismiin eli vaarana on joutua demonien vaikutuspiiriin.

Raamatussa joillakin luvuilla on vertauskuvallinen merkitys ja ne on avoimesti kerrottu ilman mystiikkaa. Esim. luku 6 kuvaa epätäydellisyyttä, 666 ihmisten aikaansaamaa poliittista järjestelyä, 7 täydellisyyttä.

1.tim.4 Jumala ilmoittaa tulevaisuuden "alusta loppuun asti."

• Anonyymi

Kirjain- ja numeromystikot kuvittelevat, että niissä on salattu totuus, eikä siinä, mitä oikeasti Raamatussa lukee.

Samalla mystiikkametodilla voidaan osoittaa esim., että oli ennustettu, että Urho oli Suomen presidentti sekä presidenttikauden pituus:

Myllykirjeet, on Urhon sana, on ensisijainen todiste, jonka kautta Kekkonen ilmoittaa itsestään, sekä pelastuksen tien. Urho todistaa itsestään ja teoistaan DNA:sta suomenkielen kirjainten kautta.

D - kirjain on pohjanmaaksi REE, jonka symbolinen merkitys on KULAUS, HÖRPPY

N - kirjain suomeksi NOH, jonka symbolinen merkitys on TORUA

A - kirjain on suomeksi ALKO, jonka symbolinen merkitys on HENKILÖKOHTAINEN ONGELMA, johtaja ja ensimmäinen.

Suomeksi NEN- jonka kirjaimellinen merkitys on URHO

S - kirjain jonka kirjaimellinen merkitys on SANOA, SENKIN

T - kirjain jonka kirjaimellinen merkitys TUNARI sekä symbolinen TEKO, TEHDÄ

M - kirjain jonka kirjaimellinen merkitys on MOKA ja symbolinen EROTTAA
      UKK

= Saimme koodin KULAUS, TORUA, HENKILÖKOHTAINEN ONGELMA, URHO, SANOA, SENKIN TUNARIT, TEHDÄ, EROTTAA

Tämän koodin ratkaisu löytyy Myllykirjeistä, joka kertoo meille Urhosta, millainen Hän on ja mitä Hän teki.

Suomenkielen aakkosilla on myös numeroarvo:
      D=1. N=3.AN=56 - EN=27. ST=01. MU=19. KK=82 eli 1.3.56 - 27.01.1982 eli Urhon presidenttikausi.

• Anonyymi

Koska Raamatussa käsitellään sekä historiaa että profetioita, siinä esitetyt luvut voivat olla joko kirjaimellisia tai vertauskuvallisia. Tavallisesti tekstiyhteys paljastaa sen.

Jotkut luvut ovat vertauskuvallisia, ja tällöin on tekstin ymmärtämisen kannalta tärkeää ymmärtää merkitys. Tällaista Raamatussa esiintyvää lukujen käyttöä ei tule kuitenkaan sekoittaa lukumystiikkaan, jossa lukuihin liitetään maagista merkitystä.

1. Kuvaannollisena välittää ajatuksen ainoana olemisesta, ainutlaatuisuudesta sekä ykseydestä ja yksimielisyydestä tarkoituksen ja toiminnan suhteen.

2. Kahden yhtäpitävä todistus oli juridisesti pätevä.

3. Painokkuus.

4. Universaalisuus, symmetria, neliskulmaisuus.

40. Tuomiokaudet liittyvät lukuun 40. Ilmaisee mm. rinnakkaisuuden Kristuksen ja häntä esikuvanneen Mooseksen elämässä.

6. Kuvaa toisinaan epätäydellisyyttä. Kolmesti painotettuna puutteellisuutta.

666. ”Pedon” luku joka on ”ihmisen luvuksi”, osoittaen sen jota ”peto” edustaa, liittyvän epätäydelliseen ihmiseen, siis ei demoneihin, ei Jumalaan.

7. Täydellisyys, asioiden loppuun saattaminen.

77. On 7 toistettuna perättäisissä lukuyksiköissä ja vastaa ilmausta ”rajattomasti”.

8. Korostaa täyttä määrää.

10. Täyteys, kokonaisuus, kokonaissummaa. 7 edustaa korkeampaa ja 10 alempiarvoista.

12. Täydellinen. Jumalan asettama järjestely.

24. Tällä 12 kerrannaisilla erikoismerkitys: A: 24 pappisosastoa palvelivat vuorotellen maan päällisessä temppelissä. B: Niille jotka seuraavat Jeesuksen Kristuksen askeleita, luvataan, että Luoja antaa heille aseman kuninkaiksi ja pappeiksi Kristuksen kanssa taivaissa.
      Ilm.kirjan ”24 vanhinta” istuivat Jumalan valtaistuimen ympärillä ja joilla oli kruunut.

144000. Ilm.7:4 ”Kuulin sinetillä merkittyjen luvun, 144 000 merkittyä.” Kuninkaallinen papisto heidän taivaallisissa asemissaan kruunattuina kuninkaina ja pappeina. Maan päällisessä temppelissä palvelleet 24 pappisosastoa kuvasivat heitä.
      Ilm.7:4-8: "12 x 12 000 = 144 000".

1.piet.2 ”Olette "kuninkaallinen papisto, julistaaksenne sen jaloja tekoja", joka on pimeydestä kutsunut teidät valkeuteensa, te, jotka "ette olleet kansa", mutta nyt olette "Jumalan kansa".

Ilm.k. 14:1-3 ”Karitsan kanssa Siionin vuorella valtaistuimen edessä 144 000, joiden otsaan oli kirjoitettu hänen nimensä ja hänen Isänsä nimi, ne 144 000 ovat ostetut maasta."

Ilm.k.20:6 ”Jolla on osa 1. ylösnousemuksessa; heihin ei 2. kuolemalla ole valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan ne 1000 vuotta.”

- Lainaukset KR-38

• Anonyymi

Raamatussa hepreankielen numerot kirjoitettiin muinoin kirjaimin, mutta Babylonin pakkosiirtolaisuudesta palattuaan juutalaiset alkoivat vähitellen käyttää aakkosten eri kirjaimia lukujen kirjoitusmerkkeinä. Mutta tämä käytäntö ei esiinny pakkosiirtolaisuuden jälkeisissäkään Raamatun hepreankielisissä käsikirjoituksissa.

Vanhimmat jäljellä oleviin hepreankielisiin kirjoituksiin kuuluu Hiskian ajan 700-luvulta eaa. Siloamin vesitunnelin piirtokirjoitus, jossa sen mitat on kirjoitettu kokonaan kirjaimin.

Mitä merkitystä on sillä, että luvut oli Raamatussa kirjoitettu kirjaimin?

Se lisää sen käsikirjoitusten tarkkuutta ja luotettavuutta, johtuen siitä, että käsikirjoituksia on monta kertaa jäljennetty, jolloin virheen mahdollisuus kasvaa. Esim. numero 7 on alttiimpi virheelle jäljennöksessä kuin kirjoitettuna ”seitsemän”.

Yli 10 olevat luvut olivat sanaliittoja, kuten 12, joka on kaksi ja kymmenen. Luvulla 100 on oma sanansa. Suuremmat luvut ovat sanaliittoja. Mm. Danielin näyssä Da 7:10 Luojan edessä oli ”kymmenentuhatta kertaa kymmenentuhatta” henkipersoonaa (100 miljoonaa).

Joskus käytetään pyöreitä lukuja, kuten 2. Aik.14 ”tuhannen tuhatta” (miljoona) etiopialaista, jotka olivat marssineet Afrikan sarvesta 2000 km työntääkseen israelilaiset Välimereen, muta jotka kuningas Aasa kukisti.

”Aasalla oli varustettu sotajoukko: Juudasta kolmesataa tuhatta miestä ja Benjaminista kaksisataa kahdeksankymmentä tuhatta. Kaikki nämä olivat sotaurhoja.

Mutta etiopialainen Serah lähti heitä vastaan sotajoukolla, jossa oli miehiä tuhannen tuhatta ja sotavaunuja kolmesataa. Ja Aasa lähti häntä vastaan, ja he asettuivat sotarintaan Sefatan laaksoon, Maaresaan. (Se sijaitsi strategisesti tärkeällä paikalla ja samastetaan Tell Sandahannaan (Tel Maresha), 1,5 km Bet Guvrinista):

Ja Aasa huusi Herraa, Jumalaansa. Niin Herra antoi Aasan ja Juudan voittaa etiopialaiset, ja etiopialaiset pakenivat. Ja Aasa ja väki, joka oli hänen kanssaan, ajoivat heitä takaa Gerariin saakka. Ja etiopialaisia kaatui niin paljon, ettei heistä jäänyt ketään henkiin. Ja he ottivat paljon saalista. He myös valloittivat kaikki kaupungit Gerarin ympäriltä.
      (Tel Haror 19 km Gazasta kaakkoon, koska olivat liittoutuneet etiopialaisten kanssa. Alunperin seudun asukkaat olivat etiopialaisten tavoin haamilaisia).

Myös UT:ssa luvut ilmaistiin yleensä sanoin, esim. Ilmst.13:18 ”pedon” luku.

• Anonyymi

Jos ateisti on ateisti, minä vain rukoilen, että hän tulee uskoon

• Anonyymi

Mutta pelastuaksesi itse, riittääkö pelkkä rukoileminen toisten puolesta?

"Isi, katso, tuolla sohjussa on joku kävelemässä heikoille jäille! Juostaan varoittamaan!"

"Lapseni, emme voi kastella kenkiämme koska omat varpaamme paleltuisivat ja hän voisi jopa pilkata meitä, että häipykää, minä kyllä osaan arvoa ilman teidän neuvojanne. Joten, lapseni, ollaan hiljaa ja rukoillaan hänen puolestaan, että pelastuisi vajoamasta heikkoihin jäihin."

Usko on synonyymi sanalle 'totteleminen'.

Äiti tottelemattomalle lapselleen: "Etkö sinä jo usko, että ala siivota huoneesi!"
        Vrt.2.tess.1 ”Teidän uskonne runsaasti kasvaa ja keskinäinen rakkautenne lisääntyy itsekussakin, kaikissa teissä, niin että Jumalan seurakunnissa kerskaamme teistä, teidän kärsivällisyydestänne ja uskostanne kaikissa vainoissanne ja ahdistuksissa, joita teillä on kestettävänä

ja jotka ovat osoituksena Jumalan vanhurskaasta tuomiosta, että teidät katsottaisiin arvollisiksi Jumalan valtakuntaan, jonka tähden kärsittekin, koskapa Jumala katsoo oikeaksi kostaa ahdistuksella niille, jotka teitä ahdistavat, kun Herra Jeesus ilmestyy taivaasta voimansa enkelien kanssa

ja kostaa niille, jotka eivät tunne Jumalaa* eivätkä ole kuuliaisia* meidän Herramme Jeesuksen evankeliumille. Heitä kohtaa silloin rangaistukseksi iankaikkinen kadotus.”

Ikuinen kidutus helvetissäkö, kuten papistot ja muut palkkapaimenet valehtelevat? Ei, vaan ikuinen hajoaminen maan tomuksi:

1.moos.3 ”Koska söit puusta, josta minä kielsin sinua, niin tulet maaksi jälleen, sillä siitä sinä olet otettu.”

Havaitsimme, että kun Kristus palaa näkymättömänä ja ”istuu tuomarinistuimelle”, tuomintaperuste on

1 *”Eivät tunne Jumalaa”.

2 *”Eivät tottele Jeesusta koskevaa evankeliumia”.

Mitä se on?

Joh.17 ”Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet tosi Jumala (Luoja), ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.”

Mat.28 ”Jeesus sanoi (seuraajilleen): "Minulle on annettu (Luojan valtuuttamana) kaikki valta.

Menkää siis ja tehkää opetuslapsia, … opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää (kuten osallistua Mat.24:14 ennustuksen täyttymykseen).
        Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä (pahan ihmis)maailman loppuun asti."

Mat.24:14 ”Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu.
        Silloin monet lankeavat pois, ja he antavat toisensa alttiiksi ja vihaavat toinen toistaan.
        Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
        Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.
        Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.”

Mat.28 ”Jeesus sanoi (seuraajilleen): "Minulle on annettu (Luojan valtuuttamana) kaikki valta.

Menkää (tämä on käsky, ei kehotus) siis ja tehkää opetuslapsia, … opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää (kuten osallistua Mat.24:14 ennustuksen täyttymykseen).

Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä (pahan ihmis)maailman loppuun asti."

Rukoilla voi kuka tahansa, mutta jotta voi opettaa toisia pelastumaan, täytyy totella Joh.17:3 neuvoa ja hankkia tietoa sekä Jeesuksesta että hänen Luojastaan.

• Anonyymi

helluntailaiset toimivat täydessä saatanan ohjauksessa!

saatana on ollut VALEHTELIJA ja MURHAAJA syntymästään asti!

tuon takia helluntailaiset valehtelee!

• Anonyymi

Helluntailaisten valheet eivät kohdistu vain ateisteihin, vaan myös kaikkiin uskontonsa uhreihinkin.

He ovat luoneet oikean valehtelun taiteen, tällä foorumilla oppii aina uutta.

Tai, ehkä HE eivät ole sitä varsinaisesti luoneet vaan sen ovat tuoneet heihin mahd. myöhemmin liittyneet, muut, epärehelliset valehtelu-kulttuurit. Toisaalta, muistan jo kaukaisesta lapsuudestani asti havainneeni heissä tuon epärehellisyyden, saaden sen sitten monin kostoin selässänikin kokea.

Päätelmien jäljet eivät näin voisi muuhun johtaakaan kuin itse kaiken Valheen ja Murhan isään.

• Anonyymi

Hihhulit valehtelevat, että Jeesus on herännyt kuolleista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hihhulit valehtelevat, että Jeesus on herännyt kuolleista.

"SE ON MAHDOLLISTA". Miksi muuten? Miljoonat ja miljoonat, sadat miljoonat. Kuka muistaa nykyään Risto Rytin, tai Svinhufvudin? Miespolvet vaipuvat unholaan, virren sanoin. Te pyritte justiin samaan käytännössä. Justiin samaan.

• Anonyymi

Ei helluntailaiset hyväksy joukkoonsa valehtelijaa.
        Hellarit tarkastavat asiat Jumalan sanalla Raamaulla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei helluntailaiset hyväksy joukkoonsa valehtelijaa.
        Hellarit tarkastavat asiat Jumalan sanalla Raamaulla.

Riippuu tieten helluntailaisen sielunelämästä ja oikeustajusta, sosiaalisista taidoista..ym.

• Anonyymi

Aloittaja on hukassa.

• Anonyymi

Tongitaanpa haarukoilla ja lusikoilla, harjoilla maata. Ja tutkitaan. Puukkoa ei käytetä. ;) (:

• Anonyymi

Joutuuko faktojen kertomisesta "hukkaan"?

Millainen Jumala teillä uskovilla oikein on, jos ei saa puhua totta?

• Anonyymi

Sen takia että heidät on manipuloitua valehtelemaan

• Anonyymi

Aloittaja ei joko tunne mitään Raamatusta, tai sitten tahallaan pilkkaa Jumalaa ja Hänen omistamiaan uskollisia lapsiaan.

Olkaa pyhät!
      1.Piet.1:
      13. Vyöttäkää siis mielenne ja olkaa raittiita. Pankaa täysi toivonne siihen armoon, joka teille annetaan Jeesuksen Kristuksen ilmestymisessä.
      Luuk. 12:35; Ef. 6:14; 1. Tess. 5:6
      14. Olkaa niin kuin kuuliaiset lapset älkääkä mukautuko niiden himojen mukaan, joissa te ennen, tietämättömyytenne aikana, elitte.
      Ap. t. 17:30; Room. 12:2
      15. Tulkaa sen sijaan kaikessa vaelluksessanne pyhiksi, niin kuin teidän kutsujannekin on pyhä.
      Matt. 5:48; Luuk. 1:74-75; 2. Kor. 7:1
      16. Onhan kirjoitettu: "Olkaa pyhät, sillä minä olen pyhä."
      3. Moos. 11:44; 3. Moos. 19:2; 3. Moos. 20:7; 3. Moos. 20:26
      17. Jos te siis Isänänne huudatte avuksi häntä, joka henkilöön katsomatta tuomitsee jokaisen hänen tekojensa mukaan, niin vaeltakaa jumalanpelossa tämä muukalaisuutenne aika.
      Room. 2:11; Fil. 2:12
      18. Tiedättehän, että teitä ei ole lunastettu isiltä perimästänne turhasta vaelluksesta katoavilla aarteilla, hopealla tai kullalla,
      Ps. 49:8-10; 1. Piet. 4:3
      19. vaan Kristuksen, kuin virheettömän ja tahrattoman Karitsan, kalliilla verellä.
      Joh. 1:29; Ap. t. 20:28; Hepr. 9:12-14; Ilm. 5:9
      20. Hänet oli kyllä ennalta tunnettu jo ennen maailman perustamista, mutta vasta viimeisinä aikoina hänet on tuotu julki teitä varten.
      Room. 16:25-26; Gal. 4:4; Ef. 1:9-10; Hepr. 1:2
      21. Hänen kauttaan te uskotte Jumalaan, joka herätti hänet kuolleista ja antoi hänelle kirkkauden, niin että teidän uskonne ja toivonne on Jumalassa.
      Ap. t. 2:24; Room. 6:4; Fil. 2:9
      22. Puhdistakaa sielunne totuudelle kuuliaisina vilpittömään veljesrakkauteen ja rakastakaa toisianne kestävästi, puhtaasta sydämestä.
      Room. 12:10; 1. Tim. 1:5; 1. Piet. 2:17
      23. Tehän olette uudestisyntyneet, ette katoavasta siemenestä vaan katoamattomasta, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta.
      Luuk. 8:11-12; Joh. 1:13; Joh. 3:3; Joh. 3:9; Jaak. 1:18
      24. Sillä
      kaikki liha on kuin ruoho ja kaikki sen loisto kuin ruohon kukka. Ruoho kuihtuu ja kukka varisee, Ps. 103:15-16; Jes. 40:6-8; Jaak. 1:10-11
      25. mutta Herran sana pysyy iäti.
      Tämä on se sana, joka on teille ilosanomana julistettu. Matt. 5:18; Matt. 24:35

• Anonyymi

Jatkoa Ensimmäinen Pietarin kirje
        Luku 2
        1. Pankaa siis pois kaikki pahuus, kaikki vilppi, teeskentely ja kateus ja kaikki panettelu.
        Ef. 4:22; Ef. 4:25; Kol. 3:8-9; Hepr. 12:1; Jaak. 1:21
        2. Niin kuin vastasyntyneet lapset janotkaa sanan väärentämätöntä maitoa, jotta te sen avulla kasvaisitte pelastukseen,
        3. jos kerran olette maistaneet, että Herra on hyvä.
        ........

• Anonyymi

"Aloittaja ei joko tunne mitään Raamatusta, tai sitten tahallaan pilkkaa Jumalaa ja Hänen omistamiaan uskollisia lapsiaan."

Olen jo monin paikoin osoittanut tuntevani Raamattua kohtalaisen hyvin ja osoittanut myös, miten uskovaiset eivät ymmärrä tai halua noudattaa aivan selviäkään ohjeita, mitä siellä on annettu esim ulkopuolisten tuomitsemisesta.

Te itse rikotte aivan selviäkin Raamattunne ohjeita ja teeskentelette sitten olevanne "Jumalan uskollisia lapsia".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jatkoa Ensimmäinen Pietarin kirje
        Luku 2
        1. Pankaa siis pois kaikki pahuus, kaikki vilppi, teeskentely ja kateus ja kaikki panettelu.
        Ef. 4:22; Ef. 4:25; Kol. 3:8-9; Hepr. 12:1; Jaak. 1:21
        2. Niin kuin vastasyntyneet lapset janotkaa sanan väärentämätöntä maitoa, jotta te sen avulla kasvaisitte pelastukseen,
        3. jos kerran olette maistaneet, että Herra on hyvä.
        ........

"2. Niin kuin vastasyntyneet lapset janotkaa sanan väärentämätöntä maitoa, jotta te sen avulla kasvaisitte pelastukseen,
        3. jos kerran olette maistaneet, että Herra on hyvä."

Miksi ette siis tee niin?
        Ettekö ole maistaneet, että Herra on hyvä?

Matt.5
        47 Ja jos te osoitatte ystävällisyyttä ainoastaan veljillenne, mitä erinomaista te siinä teette? Eivätkö pakanatkin tee samoin?
        48 Olkaa siis te täydelliset, niin kuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on."

• Anonyymi

Aina on totuudessa eläviä vainottu

2 Tim 3:
      12. Kaikki, jotka tahtovat elää jumalisesti Kristuksessa Jeesuksessa, joutuvat vainottaviksi,
      13. mutta pahat ihmiset ja petkuttajat menevät pahuudessa yhä pitemmälle, eksyttäen ja eksyen.

• Anonyymi

Tämäkin palsta toteuttaa Jumalan antaman ilmoituksen.

Matt. 12:
      35. Hyvä ihminen tuo hyvyytensä varastosta esiin hyvää, paha ihminen pahuutensa varastosta pahaa.
      36. Mutta minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä.
      37. Sanojesi perusteella sinut julistetaan syyttömäksi, ja sanojesi perusteella sinut tuomitaan syylliseksi."

Jeesus sanoi
      Mark.7:
      20. Ja hän jatkoi: "Ihmisen saastuttaa se, mikä tulee hänestä ulos.
      21. Sisältä, ihmisen sydämestä, lähtevät pahat ajatukset, haureudet, varkaudet, murhat,
      22. aviorikokset, ahnehtimiset, häijyys, petollisuus, irstaus, pahansuopuus, jumalanpilkka, ylpeys ja mielettömyys.
      23. Kaikki tämä paha lähtee sisältä ja saastuttaa ihmisen."

• Anonyymi

Joka SANAN VIERESSÄ PAATUU - SE PAHITEN PAATUU

Raamattu on ollut luoettavana mutta sitä on luettu OMAAN KORVASYYHYYN!

helluntailaiset ottavat Raamatusta sen mikä heille sopii!

Koska jokainen helluntailainen ryhmä on oma kuppikuntansa ei helluntailaisilla ole mitään yhtenäistä USKOA
      Jokainen saa uskoa mitä haluaa ja miten haluaa!

• Anonyymi

"helluntailaiset ottavat Raamatusta sen mikä heille sopii!"

Niin ottavat kaikki muutkin.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet taitava

monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      76
      8522
    2. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      59
      3281
    3. Mikä ihme sai sut käyttäytymään

Niin helvetin törkeästi mua kohtaan, jos kerta olet ihastunut?
      Ikävä
      38
      2624
    4. Miten voit manipuloida katsojalukuja?

Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj
      Ateismi
      18
      2185
    5. Voi helvetti

Mihin olet mut ajanut.
      Ikävä
      27
      2181
    6. Osuuspankki Kuhmo!

Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto
      Kuhmo
      36
      2159
    7. Tiedät etten tiedä

Mitä pitäisi tehdä.
      Ikävä
      13
      1917
    8. Rakkaalleni!

Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus
      Tunteet
      15
      1723
    9. Työttömyys kasvaa

Onneksi persujen kannatus ei kasva.
      Perussuomalaiset
      66
      1686
    10. hyvää yötä.

toivottavasti sulla oli kiva jouluaatto. 🤍
      Ikävä
      18