Roomalaisten tapoihin kuului se että ristiinnaulittuja ei haudattu vaan ne jätettiin mätänemään ristille tai heitettiin avonaiseen kuoppaan. Myöskään yhtään arkeologista todistetta eikä aikalaiskkirjoituksia siitä että roomalaiset olisivat koskaan antaneet lupia ottaa ristiinnaulittuja alas ristiltä ja haudata heitä asianmukaisesti hautaan. Raamatun mukainentarina, jossa roomalaiset olisivat antaneet haudata Jeesuksen hautaan tai ylipäätään ottaa pois ristiltä on ennenkuulumatonta ja epähistoriallista.
Jeesusta ei koskaan haudattu hautaan
13
162
Vastaukset
- Anonyymi
Näin se on. Olen jo vuosia naureskellut tuolle hautaamiselle. Yleensä ristiinnulittu mätinä sijoilleen, tai roomalaiset itse ottivat pois uhrin ja paloittelivat ruumiin.
- Anonyymi
Soopaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Soopaa
Näin on. Jeesusta kuvitteellisena ei tietenkään ole ristiinnaulittu, koska ei roomalaiset voineet olematonta ristiinnaulita.
- Anonyymi
Lisäksi kun roomalaisetvalloittivat alueen ja tekivät siitä provinssin, niin he ottivat alueesta ja sen hallinnosta täyden vallan. Ei ollut mitää neljänneskuninkaita eikä juutalaisten neuvostoja ja oikeudenkäyntejä kuten Raamattu kuvailee vaan Roomalainen kuvernööri eli prokuraattori piti tiukkaa valtaa tälle määrätystä provinssista.
- Anonyymi
hehehheheheheh
Ei tietenkään Jeesusta otettu ristiltä alas. Miten mielikuvitusolennon voi edes nostaa ristille, saati ottaa alas?
- Anonyymi
Haudasta olisi lisäksi tullut jonkinlainen pyhiinvaellus kohde, antiikin kirjoituksista päätellen varhaiset kristityt eivät tienneet Jeesuksen haudan sijaintia.
- Anonyymi
Meni vuoteen 1048 asti ennen kuin nykyinen pyhän haudan kirkko edes rakennettiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meni vuoteen 1048 asti ennen kuin nykyinen pyhän haudan kirkko edes rakennettiin.
Niin, usko Jeesuksen ylösnousuun oli jo hiipunut. Kristittyjen piti keksiä jokin hautapaikka ruumiille, kun ei enää uskottu satuihin.
- Anonyymi
Ei tietenkään Jesseä haudattu, koska Hänet ylöstempaistiin risteineen päivineen!
T. Suntio Siuntiosta. - Anonyymi
Jeesus sidottiin luutaan, jolla hän lensi pois. Juuri siksi pääsiäisenä juhlitaan noitia ja Jeesusta.
- Anonyymi
Komppaan!
- Anonyymi
ristiinnaulitut olivat kuin hirtetyt eli pelotteena muille
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv252406- 1132021
- 1131647
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?421503Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.91447Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901055Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016120986Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt87945Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno35937Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu15929