miten päästä kehitysmaihin auttamaan?

milla

Olen vasta 16-vuotias, mutta kovasti kiinnostaa työ kehitysmaissa. Haluaisin ainakin joskus mennä sinne auttamaan, siis konkreettisesti jakamaan vaikkapa ruokaa tai rakentamaan kaivoja tms.
Olen syksyllä lukioon suuntaamassa ja sen jälkeisestä opiskelusta ei ole vielä tietoa. Mitä täytyy tehdä, että pääsee avustamaan kehitysmaihin? Pääseekö sinne tälläinen "matti meikäläinen", vai pitääkö olla jonkunlaista sairaanhoitaja koulutusta tms?
Jos joku on ollut, niin kertokaa millaista on ollut. Ja minkäikäisenä on mahdollisuus lähteä, ei varmaankaan alaikäisenä?

19

1473

Vastaukset 19

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • J_Julistaja

Moneen kertaan on todettu, että kehitysapuprojektit ovat yksi toisensa jälkeen epäonnistuneet paikallisten asukkaiden laiskuuden, kykenemättömyyden, tietämättömyyden tai vanhoillisuuden takia. Kyllä homma toimii sen aikaa, kun länsimaalaiset ovat paikan päällä valvomassa, mutta pian kyläläiset alkavat uskoa, että kaivossa asuu paha henki ja ulostavat sinne (tällaisen jutun olen kuullut kehitysavussa toimineelta). Traktorit makaavat pellolla ruostumassa ja lahjoitetut rahat ovat hävinneet rikkaiden käsiin.

Kypsy muutama vuosi ja tajuat, ettei kehitysapu ole mikään ratkaisu köyhien ongelmiin. Ainoa ratkaisu olisi se, että he itse tajuaisivat lopettaa liikasynnyttämisen ja alkaisivat itse modernisoida yhteiskuntaansa. Kannettu vesi ei pysy kaivossa. Me emme pysty auttamaan heitä vaikka haluaisimme (minä en edes halua).

Jos tästä huolimatta haluat lähteä, niin toivon, että keskittysit toimimaan seksuaalivalistustyössä ja lukutaidon opettamisessa.

• Sinun rasistiset ideasi tuskin kiinnostavat ketään sellaista ihmistä joka on valmis auttamaan toisia ihmisiä niissä maissa joissa kansalaiset näkevät nälkää ja joutuvat elämään täydellisessä kurjuudessa. Joten sinä voit antaa niitä rasistisia vinkkejäsi niille kovasti ihailemillesi uusnatseille joita sinä oikein tunnut palvovan.

Jos toiset ihmiset eivät ole yhtä raakoja ja itsekeskeisiä kun sinä olet, niin sen ei pitäisi olla sinun elämästäsi yhtään mitään pois. Älä sinä puutu siihen jos toiset ihmiset haluavat parhaansa mukaan auttaa hädässä olevia.

• uniseffi
        DarkFear kirjoitti:

Sinun rasistiset ideasi tuskin kiinnostavat ketään sellaista ihmistä joka on valmis auttamaan toisia ihmisiä niissä maissa joissa kansalaiset näkevät nälkää ja joutuvat elämään täydellisessä kurjuudessa. Joten sinä voit antaa niitä rasistisia vinkkejäsi niille kovasti ihailemillesi uusnatseille joita sinä oikein tunnut palvovan.

Jos toiset ihmiset eivät ole yhtä raakoja ja itsekeskeisiä kun sinä olet, niin sen ei pitäisi olla sinun elämästäsi yhtään mitään pois. Älä sinä puutu siihen jos toiset ihmiset haluavat parhaansa mukaan auttaa hädässä olevia.

Mitenkä pitkään luulet siellä Afrikassa pystyvän elämään vasurifantasioissa? tulee realiteetit silmille aika pian.

Suosittelen lukemaan kehitysmaissa työskenneleiden kirjoja ja kirjoituksia. Jostain kumman syystä kaikkein suvaitsevaisempia ovat ne joilla ei ole kokemusta muista kultuureista/ihmisistä ja kaikkein rasistisia ovat ne jotka joutuvat elämään muiden kultuurien vaikutuspiirissä...

• Folio Mulder

Suomesta löytyy varmasti ihmisiä, jotka ilahtuvat avustasi. Ei tarvitse heti leikkiä jaloa ja kuvitella menevän johonkin oikein kauas. Sielläkin on aikuisia ihmisiä, joidenka tulisi osata kaivaa kaivonsa. Meillä on vielä veteraaneja ja lottia, jotka antoivat meille itsenäisyytemme ja vapautemme. Aloita auttaminen heistä vaikkapa.

• Olen myös itse kiinnostunut kovasti kehitysmaiden auttamisesta ja yhteistyöstä niiden kanssa. Ainakin vasemmistonuorten nettisivuilta löytää erilaisia linkkejä joista pääsee näihin kehitysmaiden auttamisjuttuihin ym. joten kannattaa katsoa.

Mutta ainakin näiltä sivuilta pitäisi löytyä jotain aiheeseen liittyvää juttua.

www.kepa.fi
      www.pakolaisapu.fi
      www.ykliitto.fi

• J_Julistaja

Senkin agitaattori! Syötät viattomalle tyttörukalle kommunistista propagandaa ja yrität saada hänet mukaan puoluekoneistoon.

Millalle tiedoksi. Nuo vasemmistonuoret kannattavat samaa aatetta, kuin miljoonia murhannut Stalin.

P. S. En ole uusnatsi enkä ihaile heitä.

• J_Julistaja kirjoitti:

Senkin agitaattori! Syötät viattomalle tyttörukalle kommunistista propagandaa ja yrität saada hänet mukaan puoluekoneistoon.

Millalle tiedoksi. Nuo vasemmistonuoret kannattavat samaa aatetta, kuin miljoonia murhannut Stalin.

P. S. En ole uusnatsi enkä ihaile heitä.

Tämä viaton tyttörukka jota sinä väität kommunistisen propagandan uhriksi oli itse kysynyt vinkkejä kehitysmaiden auttamisesta, ja minä halusin vain antaa hänelle vinkkejä joita löytyy juuri näiltä minun mainitsemiltani nettisivuilta.

Etkö sinä ole muka itse yrittänyt koskaan aivopestä toisia henkilöitä tähän sinun ihailemaasi ääri-isänmaallisuuteen ja natsismiin.

Jos et olisi uusnatsi, etkä heitä ihailisi niin siinä tapauksessa et olisi kirjoitellut tänne jatkuvasti tuollaisia halveksivia ja herjaavia tekstejä suomessa asuvista ulkomaalaisista.

En ole vaan koskaan tavannut sellaista uusnatsia joka myöntäisi kantansa täysin suoraan, sillä suurin osa on juuri näitä sinun kaltaisiasi kiertelijöitä. Kaikille tiedoksi se että tämä J. Julistaja kannattaa samaa aatetta kun miljoonia ihmisiä murhannut Hitler.

• teac
        DarkFear kirjoitti:

Tämä viaton tyttörukka jota sinä väität kommunistisen propagandan uhriksi oli itse kysynyt vinkkejä kehitysmaiden auttamisesta, ja minä halusin vain antaa hänelle vinkkejä joita löytyy juuri näiltä minun mainitsemiltani nettisivuilta.

Etkö sinä ole muka itse yrittänyt koskaan aivopestä toisia henkilöitä tähän sinun ihailemaasi ääri-isänmaallisuuteen ja natsismiin.

Jos et olisi uusnatsi, etkä heitä ihailisi niin siinä tapauksessa et olisi kirjoitellut tänne jatkuvasti tuollaisia halveksivia ja herjaavia tekstejä suomessa asuvista ulkomaalaisista.

En ole vaan koskaan tavannut sellaista uusnatsia joka myöntäisi kantansa täysin suoraan, sillä suurin osa on juuri näitä sinun kaltaisiasi kiertelijöitä. Kaikille tiedoksi se että tämä J. Julistaja kannattaa samaa aatetta kun miljoonia ihmisiä murhannut Hitler.

"Kaikille tiedoksi se että tämä J. Julistaja kannattaa samaa aatetta kun miljoonia ihmisiä murhannut Hitler. "

Yksikään terve ihminen ei kannata kyseistä aatetta.
        Kirjoituksistasi päätellen kannatat kommunismia ja itse Isä Aurinkoista, joka murhautti kymmeniä miljoonia ihmisiä.

Lokakuun vallankumous ja Neuvostoliitto

7.11.1917: lokakuun vallankumous: väliaikainen hallitus kukistetaan (12/1917 bolshevikkien vaalitappio, 1/1918 bolshevikit hajottavat perustuslakia säätävän kansalliskokouksen)
        11/1917-1/1924: Lenin
        6.12.1917: Suomi itsenäistyy (Lenin tunnustaa 31.12.)
        12/1917: Tsheka perustetaan
        12/1917-2/1919: Ukraina itsenäinen
        28.12.1917: aselepo keskusvaltojen kanssa
        14.2.1918: gregoriaaninen kalenteri käyttöön (juliaanisen kalenterin mukaan 1.2.1918)
        1918: Baltian maat itsenäistyvät
        3.3.1918: Brest-Litovskin rauha
        16.3.1918: Moskova pääkaupungiksi
        1918: Georgia itsenäinen (2/1921 saakka), samoin Armenia (12/1920) ja Azerbaidzhan (4/1920)
        5/1918-11/1920 (1922): sisällissota: noin 9 miljoonaa kuollutta
        7/1918: sosialistivallankumoukselliset savustetaan ulos keskuskomiteasta ja kansankomissaarien neuvostosta
        7/1918: keisariperheen jäsenet ammutaan Jekaterinburgissa
        28.6.1919: Versailles’n rauha
        3/1921: marsalkka Tuhatshevski kukistaa Kronstadtin kapinan
        1921-28: NEP (uusi talouspolitiikka): vaiheen lopussa “NEP-miesten” omaisuus takavarikoidaan ja monia vangitaan
        kesä 1921–1922: nälänhätä: noin viisi miljoonaa kuolee
        1922: Stalin NKP:n johtoon

30.12.1922: Neuvostoliitto perustetaan
        1/1924: Lenin kuolee
        1/1924-3/1953: Josif Stalin
        1924-9/1991: Pietarin nimi Leningrad (1914-24 Petrograd)
        9/1924: suurtulva Leningradissa: vedenpinta nousee 3,7 metriä
        1927: Trotski, Kamenev ja Zinovjev erotetaan puolueesta
        1928: Stalin diktaattorin asemaan
        1928-32: ensimmäinen viisivuotissuunnitelma: kollektivisaatio ja teollistaminen, suunnattomia inhimillisiä kärsimyksiä
        1929: Trotski karkotetaan
        1930-32: miljoonia “kulakkeja” tuhotaan
        9/1931-4/1933: Vienanmeren-Itämeren kanava rakennetaan vankityövoimalla: kuolleisuus hirvittävä, noin 200 000
        1932-33: Ukrainan nälänhätä: noin kuusi miljoonaa kuolee
        1933-35: Siperian radan toinen raide rakennetaan vankityövoimalla
        1934: “sosialistinen realismi” julistetaan ainoaksi oikeaksi taidesuuntaukseksi
        1934: runoilija Osip Mandelshtam vangitaan ja karkotetaan (vangitaan uudelleen 1938, kuolee samana vuonna vankileirillä)
        12/1934: puoluejohtaja Kirov ammutaan Leningradissa
        1935-38: Stalinin terrori: huippuvuosina 1937-38 vangitaan noin 1,6 miljoonaa kansalaista, joista teloitetaan noin 700 000
        1935: Moskovan metro aloittaa liikennöinnin
        1/1936: kampanja “formalismia” vastaan, uhrina mm. Shostakovitsh
        1936: Kamenev, Zinovjev ja Smirnov teloitetaan
        6/1937: marsalkka Tuhatshevski teloitetaan.

Vasta tässä vaiheessa Hitler kavereineen haastoi Stalinin kilpasille. Eikä pärjännyt.

-jotain tolkkua kirjoituksiin

• teac kirjoitti:

"Kaikille tiedoksi se että tämä J. Julistaja kannattaa samaa aatetta kun miljoonia ihmisiä murhannut Hitler. "

Yksikään terve ihminen ei kannata kyseistä aatetta.
        Kirjoituksistasi päätellen kannatat kommunismia ja itse Isä Aurinkoista, joka murhautti kymmeniä miljoonia ihmisiä.

Lokakuun vallankumous ja Neuvostoliitto

7.11.1917: lokakuun vallankumous: väliaikainen hallitus kukistetaan (12/1917 bolshevikkien vaalitappio, 1/1918 bolshevikit hajottavat perustuslakia säätävän kansalliskokouksen)
        11/1917-1/1924: Lenin
        6.12.1917: Suomi itsenäistyy (Lenin tunnustaa 31.12.)
        12/1917: Tsheka perustetaan
        12/1917-2/1919: Ukraina itsenäinen
        28.12.1917: aselepo keskusvaltojen kanssa
        14.2.1918: gregoriaaninen kalenteri käyttöön (juliaanisen kalenterin mukaan 1.2.1918)
        1918: Baltian maat itsenäistyvät
        3.3.1918: Brest-Litovskin rauha
        16.3.1918: Moskova pääkaupungiksi
        1918: Georgia itsenäinen (2/1921 saakka), samoin Armenia (12/1920) ja Azerbaidzhan (4/1920)
        5/1918-11/1920 (1922): sisällissota: noin 9 miljoonaa kuollutta
        7/1918: sosialistivallankumoukselliset savustetaan ulos keskuskomiteasta ja kansankomissaarien neuvostosta
        7/1918: keisariperheen jäsenet ammutaan Jekaterinburgissa
        28.6.1919: Versailles’n rauha
        3/1921: marsalkka Tuhatshevski kukistaa Kronstadtin kapinan
        1921-28: NEP (uusi talouspolitiikka): vaiheen lopussa “NEP-miesten” omaisuus takavarikoidaan ja monia vangitaan
        kesä 1921–1922: nälänhätä: noin viisi miljoonaa kuolee
        1922: Stalin NKP:n johtoon

30.12.1922: Neuvostoliitto perustetaan
        1/1924: Lenin kuolee
        1/1924-3/1953: Josif Stalin
        1924-9/1991: Pietarin nimi Leningrad (1914-24 Petrograd)
        9/1924: suurtulva Leningradissa: vedenpinta nousee 3,7 metriä
        1927: Trotski, Kamenev ja Zinovjev erotetaan puolueesta
        1928: Stalin diktaattorin asemaan
        1928-32: ensimmäinen viisivuotissuunnitelma: kollektivisaatio ja teollistaminen, suunnattomia inhimillisiä kärsimyksiä
        1929: Trotski karkotetaan
        1930-32: miljoonia “kulakkeja” tuhotaan
        9/1931-4/1933: Vienanmeren-Itämeren kanava rakennetaan vankityövoimalla: kuolleisuus hirvittävä, noin 200 000
        1932-33: Ukrainan nälänhätä: noin kuusi miljoonaa kuolee
        1933-35: Siperian radan toinen raide rakennetaan vankityövoimalla
        1934: “sosialistinen realismi” julistetaan ainoaksi oikeaksi taidesuuntaukseksi
        1934: runoilija Osip Mandelshtam vangitaan ja karkotetaan (vangitaan uudelleen 1938, kuolee samana vuonna vankileirillä)
        12/1934: puoluejohtaja Kirov ammutaan Leningradissa
        1935-38: Stalinin terrori: huippuvuosina 1937-38 vangitaan noin 1,6 miljoonaa kansalaista, joista teloitetaan noin 700 000
        1935: Moskovan metro aloittaa liikennöinnin
        1/1936: kampanja “formalismia” vastaan, uhrina mm. Shostakovitsh
        1936: Kamenev, Zinovjev ja Smirnov teloitetaan
        6/1937: marsalkka Tuhatshevski teloitetaan.

Vasta tässä vaiheessa Hitler kavereineen haastoi Stalinin kilpasille. Eikä pärjännyt.

-jotain tolkkua kirjoituksiin

Kuka on sanonut sellaista että tämä J. Julistaja olisi mikään tervejärkinen henkilö?

Lukemieni tekstien perusteella voi sanoa että tämä julistaja on oikein uusnatsi pahimmasta päästä, ja 99-prosentin varmuudella hän myös kuuluu johonkin äärioikeistolaisten ryhmään jonka tehtävänä on hakata viattomia maahanmuuttajia, ja myös niitä suomalaisia joiden ulkonäkö tai naama ei heitä miellytä.

Kenenkään lienee turha ihmetellä miksi minä haluaisin niin kovasti heivata nämä uusnatsit ja heidän rikolliset roskajärjestönsä siperiaan.

• J_Julistaja
        DarkFear kirjoitti:

Kuka on sanonut sellaista että tämä J. Julistaja olisi mikään tervejärkinen henkilö?

Lukemieni tekstien perusteella voi sanoa että tämä julistaja on oikein uusnatsi pahimmasta päästä, ja 99-prosentin varmuudella hän myös kuuluu johonkin äärioikeistolaisten ryhmään jonka tehtävänä on hakata viattomia maahanmuuttajia, ja myös niitä suomalaisia joiden ulkonäkö tai naama ei heitä miellytä.

Kenenkään lienee turha ihmetellä miksi minä haluaisin niin kovasti heivata nämä uusnatsit ja heidän rikolliset roskajärjestönsä siperiaan.

Minä olen tavannut luottaa isänmaallisen suomalaisen miehen sanaan ja siksi sinunkin tulisi kerrasta uskoa. Sanon kuitenkin uudelleen, että en ole natsi enkä kannatta Hitlerin oppeja.

En myöskään kuulu mihinkään väkivaltaa ihannoivaan äärioikeistolaiseen järjestöön (tosin en ymmärrä miksi äärivasemmistolaisiin järjestöihin kuulumista ei taivastella).

Vastustan viattomien ihmisten (sekä mustien että valkoisten) pahoinpitelyä ja turhaa väkivallan käyttöä muutenkin. En ole elämäni aikana kertaakaan lyönyt ketään kunnolla turpaan.

Menikö toisella kertaa jakeluun?

• J_Julistaja kirjoitti:

Minä olen tavannut luottaa isänmaallisen suomalaisen miehen sanaan ja siksi sinunkin tulisi kerrasta uskoa. Sanon kuitenkin uudelleen, että en ole natsi enkä kannatta Hitlerin oppeja.

En myöskään kuulu mihinkään väkivaltaa ihannoivaan äärioikeistolaiseen järjestöön (tosin en ymmärrä miksi äärivasemmistolaisiin järjestöihin kuulumista ei taivastella).

Vastustan viattomien ihmisten (sekä mustien että valkoisten) pahoinpitelyä ja turhaa väkivallan käyttöä muutenkin. En ole elämäni aikana kertaakaan lyönyt ketään kunnolla turpaan.

Miksi sitten oikein suhtaudut niin fasistisesti vasemmistolaisuuteen, ulkomaalaisiin ja kaikkiin erilaisiin hyväntekeväisyysjärjestöihin joiden kohteena on jokin muu ryhmä kun suomalaiset tai sotaveteraanit?

Jatkuvasti olen saanut lukea näiltä palstoilta kuinka tunnut vihaavan kovasti kaikkia ulkomaalaisia, ja sinulle ne suomalaiset taitavat olla maailman ainoa kansa jota todella arvostat.

Olet varmasti käynyt armeijan, ja näin ollen et varmasti pysty hyväksymään sivareita ja niitä henkilöitä jotka suhtautuvat kielteisesti maanpuolustukseen ja isänmaallisuuteen.

Miksi vasemmistolaisten ryhmien tekemisiä pitäisi kauhistella? Vasmmistolaiset ovat usein mielenosoituksissa rauhan puolesta armeijaa vastaan jota sinä et tietenkään isänmaallisena suomalaisena voi syystä tai toisesta hyväksyä.

Lisäksi vasemmistolaiset eivät liiku kaupungilla hakkaamassa ulkomaalaisia ja viattomia ohikulkijoita kuten näillä skineillä on aina tapana tehdä.

• Isänmaalisempi
        J_Julistaja kirjoitti:

DarkFearilla on noussu uudetnakit päähän ku kaikki on uusnatseja jokka on sen kans vähä eri mieltä. vinkiksi darkfearille kaverilta: vois nauttia vähemmän diapamia ja alkoholia yhtäaikaa...I have dream that darkfear will shut her big mouth at both ends! Kiitos, tack ja sitä rataa olen jälleenpuhunut!

• tohtori G
        DarkFear kirjoitti:

Miksi sitten oikein suhtaudut niin fasistisesti vasemmistolaisuuteen, ulkomaalaisiin ja kaikkiin erilaisiin hyväntekeväisyysjärjestöihin joiden kohteena on jokin muu ryhmä kun suomalaiset tai sotaveteraanit?

Jatkuvasti olen saanut lukea näiltä palstoilta kuinka tunnut vihaavan kovasti kaikkia ulkomaalaisia, ja sinulle ne suomalaiset taitavat olla maailman ainoa kansa jota todella arvostat.

Olet varmasti käynyt armeijan, ja näin ollen et varmasti pysty hyväksymään sivareita ja niitä henkilöitä jotka suhtautuvat kielteisesti maanpuolustukseen ja isänmaallisuuteen.

Miksi vasemmistolaisten ryhmien tekemisiä pitäisi kauhistella? Vasmmistolaiset ovat usein mielenosoituksissa rauhan puolesta armeijaa vastaan jota sinä et tietenkään isänmaallisena suomalaisena voi syystä tai toisesta hyväksyä.

Lisäksi vasemmistolaiset eivät liiku kaupungilla hakkaamassa ulkomaalaisia ja viattomia ohikulkijoita kuten näillä skineillä on aina tapana tehdä.

lukaisin noita laittamiasi viestejä ympäri suomi24:ää. Toteaisin että podet jonkinlaista paranoiaa / kaikki-jotka-on-mua-vastaan-on-uusnatseja -kompleksia.

ps. mainitsit eräässä viestissäsi että venäjä on erittäin hieno maa. hmm, ennen sitä sanoit ettet arvosta suomea koska pakotetaan armeijaan. no arvaappas kulta pieni minkälainen meininki venäjällä on armeijan suhteen?

• Folio Mulder
        J_Julistaja kirjoitti:

Nuo on niin nuoria ajattelultaan, etteivät tajua muuta kuin omaa hyyssäyshaluaan. Onko ihme, että heti tulee sitten natsihaukut päälle, kun kertoo tapahtuneita tosiasioita mamuista jne, jotka heistä ovat sitten vain pahojen rasistien valhetta.

Minäkään en ole muuten hillunut kaduilla väkivaltaisesti tai muuallakaan, niin kuin esim. somalit, jotka uhmaa aina joukon voimin, tai käyttänyt huumeita tai polttanut edes tupakkaa. Elelen tasapainoista elämää vaimoni kanssa vaan ja ihmettelen nykyistä maailmanmenoa monissa asioissa. Minulla on ajan myötä kehittynyt vain se kanta, että suomenmaa ei kyllä eteenpäin kehity tiettyjen ulkomaanporukoiden vaeltelusta tänne kasvavassa määrin, vaan se lamaannuttaa pohjoimaalaista kehitystä selvästikin.

• heh heh
        DarkFear kirjoitti:

"ja 99-prosentin varmuudella hän myös kuuluu johonkin äärioikeistolaisten ryhmään jonka tehtävänä on hakata viattomia maahanmuuttajia"

voi kun ne kuranahat on niin söpöjä ja viattomia!!!11!!1ihq..sdf.g
        missä kuvaamaasi ryhmään voisi liittyä? tekstistäsi saa sen käsityksen että niitä on jopa useampiakin...

mikä on suomeen loisimaan tulleiden joukkopahoinpitelyjä ja -raiskauksia suosivien ryhmien poliittinen suuntaus?

• heh heh kirjoitti:

"ja 99-prosentin varmuudella hän myös kuuluu johonkin äärioikeistolaisten ryhmään jonka tehtävänä on hakata viattomia maahanmuuttajia"

voi kun ne kuranahat on niin söpöjä ja viattomia!!!11!!1ihq..sdf.g
        missä kuvaamaasi ryhmään voisi liittyä? tekstistäsi saa sen käsityksen että niitä on jopa useampiakin...

mikä on suomeen loisimaan tulleiden joukkopahoinpitelyjä ja -raiskauksia suosivien ryhmien poliittinen suuntaus?

Miksi nämä ulkomaalaisten vihaajat eivät koskaan halua puuttua näihin suomalaisten tekemiin raiskauksiin ja joukkopahoinpitelyihin?

Koska he ovat suomalaisena sitä mieltä että suomalaisilla on olevinaan jonkinlainen etuoikeus syyllistyä omassa maassaan tarvittaessa jopa rikoksiin.

Laki on oltava jokaiselle sama, eikä siinä saa vaikuttaa ihonväri, uskonto tai kansalaisuus yhtään mitään. Suomen laissa ei ole mitään pykälää siitä kuka lakia saa rikkoa ja kuka ei, vaan se on kaikille suomalaisille juuri sama etniseen taustaan katsomatta.

• ,,,,
        DarkFear kirjoitti:

Miksi nämä ulkomaalaisten vihaajat eivät koskaan halua puuttua näihin suomalaisten tekemiin raiskauksiin ja joukkopahoinpitelyihin?

Koska he ovat suomalaisena sitä mieltä että suomalaisilla on olevinaan jonkinlainen etuoikeus syyllistyä omassa maassaan tarvittaessa jopa rikoksiin.

Laki on oltava jokaiselle sama, eikä siinä saa vaikuttaa ihonväri, uskonto tai kansalaisuus yhtään mitään. Suomen laissa ei ole mitään pykälää siitä kuka lakia saa rikkoa ja kuka ei, vaan se on kaikille suomalaisille juuri sama etniseen taustaan katsomatta.

darkfear on joku seko.. heh heh. ei varmaan oo valkoihoinen.

• ,,,, kirjoitti:

darkfear on joku seko.. heh heh. ei varmaan oo valkoihoinen.

Mitä sitten jos en ole valkoihoinen tai suomalainen? Vai onko sinulla jotain tummaihoisia ja maahanmuuttajia vastaan. Olen vain oikeudenmukainen ja tasavertainen kaikkia ihmisiä kohtaan ihonväristä, uskonnosta ja kansalaisuudesta riippumatta.

• ..,todellakin - tee se...

...tai tee edes jotain todellista romantisoidun hömpän sijasta - esimerkiksi:

Tutki pääministerin faijan vanhaa väitöstä ja selvitä ensin itsellesi miten voit estää raiskaukset - naisten silpomisen - sodomian - miten saat miehet töihin - opiskelemaan - lopettamaan sotimisen, jne....

Miten estät autioitumisen - maaperän ja vesien saastuttamisen. Miten estät Greenpease- aktivistien tihutyöt voimalarakennuksilla.
      Maanosa elättää muutaman miljardin nykyistä enemmänkin _järkevällä_ käytöllä ja _kovalla_ työllä. Siitä hyvänä esimerkkinä kiinalaiset/intialaiset siirtokunnat. Kas kummaa, heille ei edes AIDS ole ongelma.

Kuten em. T Vanhasen mollaajat ovat moneen kertaan todenneet; kyse ei ole geneettinen aivokapasiteetin pienuudesta vaan sen _käytöstä_.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Liikenneonnettomuus kuhmo

Taisi Audi mennä lunastukseen ja pemari kilometritehtaalle
      Kuhmo
      36
      1922
    2. Olen pahoillani kun olen satuttanut

Välillä kiukuttaa paljon.
      Ikävä
      41
      590
    3. Olen aivan hajalla yhden

Naisen takia😞
      Ikävä
      25
      490
    4. Naurettavia provoja ja lavastuksia täällä

Saa olla aika harhainen jos uskoo juttuja täällä faktoina 😆😆😆 ihmiset matkii toisia jne
      Ikävä
      58
      437
    5. Mitä oikeasti haluat?

🥹
      Ikävä
      37
      425
    6. Pientä pintaremonttia

Mistä löytää kirves sähkö putkimiestä tai lasin asentajaa rässä hyrynsalmen pitäjässä, kun eiole puhelinluetteloa eikä k
      Hyrynsalmi
      14
      393
    7. T.h tuomio

Onko tämä lainvoimainen vai onko tästä valitettu? Mitenhän on mennyt linnassa joko pehmennyt pää täysin
      Suomussalmi
      6
      387
    8. Miten sä jaksat

Pitää susta huolen.
      Ikävä
      53
      385
    9. Mitä uskot että

Välillämme käy?
      Ikävä
      32