Pyhäkoulun eskari

Rakkaat pyhäkoulun oppilaat. Tervetuloa tutustumaan Raamatun opetusten saloihin.

Ensimmäisellä oppitunnilla opitte kriittisen tarkastelun alkeita. Uusi kyky nähdä poistaa hengellisen sumuverhon ja tulette huomaamaan, että suuri osa siitä, mitä piditte elämässänne uskonnollisena totuutena, on vain lapsille tarkoittetua satua.

Otetaan käsittelyyn Jeesuksen syntymä. Kaikki kristityt pitävät totena, että Jeesus syntyi neitseellisesti Maria-nimisestä naisesta, kuten Raamattu opettaa.

Todellisuudessa Jumalan poika oli syntynyt jo paljon aikaisemmin ja Raamattu ilmoittaa syntymästä selvin sanoin (1. Moos. 4:1):

4:1 Ja mies (Aatami) yhtyi vaimoonsa Eevaan; ja tämä tuli raskaaksi ja synnytti Kainin ja sanoi: "Minä olen saanut pojan Herran avulla".

Se, että Aatami oli yhtynyt vaimoonsa on toissijaista. Yhdyntä ei tosiasiassa johtanut hedelmöittymiseen ja lapsen (Kainin) syntymään.

Eeva oli saanut pojan Herran avulla, kuten Raamattu ilmoittaa: Kain näki päivänvalon Herran, ei Aatamin avulla.

Kun muistamme, että Herra on Raamatun Jumala, niin Jumalan poika oli ensimmäinen syntynyt ihminen. Myöhemmin Kain (Jumalan poika) suuttui veljelleen Abelille, joka oli oikea ihminen (Aatamin ja Eevan biologinen lapsi), ja tappoi tämän, mutta se on eri oppitunnin aihe.

14

271

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

"Jumalan poika oli ensimmäinen syntynyt ihminen."

Aatami oli ensimmäinen syntynyt ihminen.

• Raamatun Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen ja puhalsi tähän elämän hengen. Aatami ja Eeva ovat luotuja olentoja, ei syntyneitä.

• Anonyymi

Aloittaja voi miettiä, mitä tämä Sana- aikojen alussa kertomuksessa viestii- meille.

Eli jos lunastusta Sanana ei olisi aikain alussa sanottu- ts. viesti- että Jumala tulee lunastamaan ihmisen... luomista ei olisi tehty.

Siksi Sana sanoittaa pelastuksen perustusta, että se oli jo ennen kaikkea, siksi on Sana- ja tämä Sana on Jumala-
      Jumalan Sana ja Sanan kautta kaikki on luoutu... Jeesus on Luoja- tulee yhtälöksi.
      Ja juuri tämä Sana - Jumalassa on se meille nähtävä muoto- jonka kautta näkisimme Isän rakkauden, emmekä tuhoutuisi sen Jumalan kirkkauden säteilyssä... Emme kestäisi nähdä Isää ja näin tämä valtava kokonaisuus Sana on meille oppina ja näkyvyytenä sekä Jumalan Sanana näkyvyydessä paikalla.... ja myös kertomuksen tarkoitus valtaistuimesta- JumalaValtaistuimen oikeallapuolenkin on kertomuksen ydin, ja tämäkin kun kaikki on loppuunsaatettu- sekä luotu Uusi- taivas ja maa-- tämä oikealla puolen oleva valtaistuin ---liudentuu YHDEKSI Valtaistuimeksi.

Jumala on YKSI- mutta me tarvitsemme näköalaan, ikäänkuin kertomuksissa "maisemaa" jolla jäsennetään Jumalan aivoitusta siihen muotoon, mitä käsityskykymme on täällä tarpeen ymmärtää.... tietomme on vajavaista, ja tuonpuoleisuudesta on turhaa alkaa rakentaa liiansuurta temppeliä... mielikuvituksissa.

Riittää tarpeenmukaiset kertomukset, vaikka siitä mallista, mikä on Ylhäällä ja tehty Tabernaakkeliin aikaan. Mutta, sekin armoistuin laintaulut tulemme näkemään, kun menemme kerran Todistuksen majaan ja siellä on se Valkeaistuin- jossa istuu Tuomari- Jumala- jaahas, Jeesushan on siellä tuomarina. ja siellä todistuksen majassa näemme myös sen laintaulut- eli perustuslaki on läsnä -- oikeusistunnossa... jne. jne .jne.

• >>> Aloittaja voi miettiä, mitä tämä Sana- aikojen alussa kertomuksessa viestii- meille.

Voihan sitä miettiä kaikenlaista... Mutta ennen sitä tarvitaan vastaus kysymykseen: "Onko Jeesus elossa vai ei".

Voitko siis kertoa, onko Jeesus elossa, ruumineen kaikkineen? Elossa juuri nyt kun kirjoitat vastaustasi.

• Anonyymi

Eeva vaa esitti kiitoksen Herralle. Ei sen kummempaa.

• Vaikea uskoa tai edes kuvitella, että sisukas nainen, joka hetkeä aiemmin oli osoittanut olevansa ajattelevainen ihminen, olisi nyt vuolaasti kiittämässä Herraa menetetystä kodista ja lapsesta. Eevan sanat pitävät sisällään paljon enemmän, kuin ensi näkemältä saattaa vaikuttaa.

Kun muistamme, että Raamatun Jumala on sadistinen, väkivaltainen ja empatiakyvytön psykopaatti, Eevan sanojen merkitys avautuu totuudellisesti uudessa valossa.

• Anonyymi
      • Kahvinporoista ennustaminen on oma lajinsa, nykyisin turhan kallis. Alomantia on huomattavasti halvempi, suosittelen lämpimästi.

• Anonyymi
        Henki kirjoitti:

Kahvinporoista ennustaminen on oma lajinsa, nykyisin turhan kallis. Alomantia on huomattavasti halvempi, suosittelen lämpimästi.

Ei tämä mitään ennustamista ole vastaus ei yllätä vähättelet aina.

• Anonyymi

Eikö olekin henki hauska juttu kun mulle selvisi että se olet sinä.

• Anonyymi

On se hyvä henki että sun turpa pysyy kiinni kun ei sieltä mitään järkevää näytä tulevan ulos.

• Anonyymi

Hirviö kuvaa sua henki tosi hyvin.

• Anonyymi

Minusta alkaa henki tosiaan tuntumaan että olet kirottu.

• Anonyymi

Tämä on henki sinun pikku leikkikenttäsi ajattelet että täällä ei muut saa kirjoittaa kuin sinä vaan. Sinua häiritsee hirveästi se että toinen on päässyt eteenpäin uskossaan et kestä sitä.
      Sinunlaisesi on pahansuopainen ammut nuoliasi. Raamatussa käsketään rohkaisemaan muita ei alentamaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olit niin lähellä

Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa
      Ikävä
      119
      5234
    2. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      49
      2913
    3. Kun me näemme taas

Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen
      Ikävä
      33
      2812
    4. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      31
      2601
    5. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      23
      1979
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      11
      1777
    7. Oletko mielikuvasi kaivatusta muuttunut

Lähiaikoina? Jos, mihin suuntaan? Miten ja miksi?
      Ikävä
      118
      1657
    8. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      23
      1455
    9. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      10
      1428
    10. Hukkuu hukkuu

Mitä houdiineja nämä kun ajaa veteen
      Laitila
      97
      1407
    Aihe