"RKP-ministeri aikoo viimeisenä työpäivänään tehdä virkanimityksen

Anonyymi-ap

Miten näin läpinäkyvään hyväsiskotoimintaan ei puututa kovemmin. Nyt herätys siellä puljussa ja eduskunnassa! Surkuhupaisa muumiruotsi ei ole näyttö pätevyydestä.

Uusi ministeri hämmästyi. Ministeri Sandra Bergqvist aikoo viimeisenä työpäivänään tehdä nimityksen ylijohtajan virkaan.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/dd807752-d4fe-4acd-8121-dcb17ec363d5

"RKP:n suunnittelema virkanimitys kuohuttaa OKM:ssä – Talousskandaalissa ryvettynyt RKP-vaikuttaja hakee johtajaksi
Opetus- ja kulttuuriministeriön ylijohtajan virkaa on hakenut useampi RKP-vaikuttaja."

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/9ddca820-d1db-4913-bd60-659de1bdfdfe

8

62

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Virkakorruptiosta kyse. Ministeri syytteeseen ja lopputili.

• Anonyymi

Virka-aseman räikeä väärinkäyttö. Nyt joku suoraselkäinen kansanedustaja tekemään oikeuskanslerille valitus.

• Anonyymi

Suomessa poliittiset virkanimitykset ovat maan tapa ja osa politiikkaa. Jos poliitikoilla on oikeus nimittää virkamies, sen he myös tekevät, oli se sitten kuinka paheksuttavaa kansan näkövinkkelistä.
      Säästökohteista hakiessa olisi aivan järkevää kartoittaa mihin virkoihin edes tarvitaan väkeä. Kelan pääjohtaja on hyvä esimerkki tästä. Kelahan toteuttaa ennalta määrättyjä tehtäviä ja pääjohtajan mahdollisuus vaikuttaa niiden tehtävien toimeenpanoon on mitätön. Kelan pääjohtajan tehtävät rajoittuvat lähinnä sihteerin avaamien kirjeiden lukemiseen ja ministeriöstä tulevan sähköpostiliikenteen seuraamiseen. Samaan pystyisi 1600€ kuukausiliksaa nauttiva harjoittelijakin. Toimeenpano on jo päätetty muualla, kirjeet ja sähköpostit pitää vain jakaa niille, joiden tehtävä on totella ministeriön toimeenpano-ohjeita.

• Anonyymi

Ne kyllä kehtaa! Ei mitään häpyä ahneille ja tittelin kipeillä. Ei missään nimessä saa suosia RKPta. Pienellä ryhmällä liikaa sananvaltaa Suomessa. Muuttakoot Ahvenanmaalle ja perustakoot sinne oman valtion. Se olisi suuri helpotus suomelle.

• Anonyymi

Opetusministeri Anders Adlercreutz ajaa deitä sisään Suomen kouluihin. Swekomaanit märättäneet koko systeemin yhdessä ryssän hallinnosta perityvän kaavan kanssa.

• Anonyymi

Kaikki puolueet noin toimivat. Ja päätökset menevät maaliin asti jos niistä ei ehditä nostaa älämölöä ajoissa. Jos ehditään, niin valituksi tulee joku toinen "sopiva"

Suomen poliittista kulttuuria ovat nämä poliittiset virkanimitykset ja se, että ei vallassa olevat puolueet yrittävät aina ja joka kerta nostaa älämölön asiasta...tosin sekin tehdään poliittisten pelisääntöjen ja irtopistekeruun vallitessa.

Toisaalta mihin nämä virkanimitykset koskaan katoaisivat, kun systeemi on rakennettu niin, että jonkun ne virkamiehet pitää nimittää kuitenkin. Aivan objektiivisia pätevyysperusteita ei oikein voi ollakaan. Jos olisi, niin kaikki nimitettävät virkamiehet olisivat Excel-Professoreja, jotka johtaisivat pelkillä luvuilla ja antamatta mikään poliittisen suuntauksen vaikuttaa päätöksiin. No siitä lähtisi taas näppäimistö sauhuamaan kun täysin ei-polittinenkaan ei kelpaa suurimmalle osalle kansaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki puolueet noin toimivat. Ja päätökset menevät maaliin asti jos niistä ei ehditä nostaa älämölöä ajoissa. Jos ehditään, niin valituksi tulee joku toinen "sopiva"

Suomen poliittista kulttuuria ovat nämä poliittiset virkanimitykset ja se, että ei vallassa olevat puolueet yrittävät aina ja joka kerta nostaa älämölön asiasta...tosin sekin tehdään poliittisten pelisääntöjen ja irtopistekeruun vallitessa.

Toisaalta mihin nämä virkanimitykset koskaan katoaisivat, kun systeemi on rakennettu niin, että jonkun ne virkamiehet pitää nimittää kuitenkin. Aivan objektiivisia pätevyysperusteita ei oikein voi ollakaan. Jos olisi, niin kaikki nimitettävät virkamiehet olisivat Excel-Professoreja, jotka johtaisivat pelkillä luvuilla ja antamatta mikään poliittisen suuntauksen vaikuttaa päätöksiin. No siitä lähtisi taas näppäimistö sauhuamaan kun täysin ei-polittinenkaan ei kelpaa suurimmalle osalle kansaa.

Kun kaikki muutkin ei ole pätevä peruste korruption jatkamiselle.

• Anonyymi

Saarikko sai lohdutus palkinnon kun ei kelaan valittu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      65
      4180
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      46
      3969
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      36
      3462
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      2873
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2719
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2522
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2124
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      12
      1206
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      145
      1157
    10. Mitä ajattelet

Mies minusta tänään?
      Ikävä
      80
      1006
    Aihe