https://www.is.fi/autot/art-2000011635415.html
Mielestäni yllättävän vähän. Luulin että olisi enempi. Ehkä täällä espoossa niitä on enempi.
6 prosenttia suomen autoista on sähköautoja
53
335
Vastaukset
- Anonyymi
Ne ovat siis täyssähköautoja. Myös ladattavat hybridit ovat sähköautoja.
Lataushybridi: 7 prosenttia (noin 200 000 autoa)
Sähkö: 6 prosenttia (noin 170 000 autoa)- Anonyymi
Otsikko on täysin väärin kirjoitettu. Diesel on hyljeksityin käyttövoima. Niitä on vielä liikenteessä paljon, mutta kukaan ei osta niitä.
- Anonyymi
Lataushybrideissä on polttomoottori joten ne ovat myös polttomoottoriautoja. Joka kerta kun polttomoottori käynnistyy niin sillä hetkellä ladattava hyvridi on polttomoottoriauto ja muuta väittävät ovat joko idiootteja tai valehtelijoita.
Vain täyssähköautot ovat oikeita sähköautoja ja ladattavat hybridit ovat puoliksi polttomoottoriautoja. Itse asiassa on niitäkin jotka eivät ikinä lataa ladattavaa hybridiä vaan ajaa sillä lähinnä polttomoottorilla.
Ladattava hybridi on oikea sähköauto vasta kun auton polttomoottori tuhotaan ja autolla ei voi kulkea metriäkään polttomoottorilla. - Anonyymi
Hybridit ovat polttiksia vaikka voissa paistaisi. Ajat 400 km total ja siitä 20 kilsaa sähköllä. Ei mitään järkeä ottaen huomioon auton hankintahinta
- Anonyymi
Vetyautoja kaikissa mahdollisissa maissa pyöreästi 0,0% joka on todella vähän kun ottaa huomioon Etelä-Korean ja Japanin kotimaassa valmistetun vetyauton sekä kohtuullisen kattavan vetytankkausverkoston... mutta silti ei mene kaupaksi edes muutamissa maissa 20 vuoden yrittämisen jälkeen. Suomessa ei saada edes yhtä ainoaa vetytankkausasemaa Jyväskylässä avatuksi kun sekin projekti jo useamman kuukauden myöhässä.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19010097/vetyfanit-valehtelevat-ja-houkuttelevat-vetyansaan-
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17254273/vetyautojen-maarat-eri-maissa-prosentteina
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17679482/miksi-vetytankkausverkoston-maissa-vetyautot-ei-mene-kaupaksi
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17717322/koska-julkistetaan-vetytankkausaseman-kuluttajahinta-suomessa- Anonyymi
Eipä nykytilanteella ole väliä, koska valtaosa ei siirry sähköautoihinkaan kymmeniin vuosiin. Vetyautoja voi aivan rauhassa odotella 2040-luvulle saakka, sähköautoilla ei kuitenkaan valtaosa silloinkaan aja.
Ja koska nuo linkit johtavat itse aloittamiisi ketjuihin niin ne ovat arvotonta paskaa. Ne eivät todista mistään mitään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä nykytilanteella ole väliä, koska valtaosa ei siirry sähköautoihinkaan kymmeniin vuosiin. Vetyautoja voi aivan rauhassa odotella 2040-luvulle saakka, sähköautoilla ei kuitenkaan valtaosa silloinkaan aja.
Ja koska nuo linkit johtavat itse aloittamiisi ketjuihin niin ne ovat arvotonta paskaa. Ne eivät todista mistään mitään."Ja koska nuo linkit johtavat itse aloittamiisi ketjuihin niin ne ovat arvotonta paskaa. Ne eivät todista mistään mitään."
Joka vuosi ladattavien hybridien ja täyssähköautojen määrä jo pelkästään Suomessa kasvaa eikä vetyautoja saada missään maassa kaupaksi edes 20 vuoden yrittämisen jälkeen.
Sekös sinua harmittaakin kun kerrotaan totuus vetytekniikasta ja ainoa vastahyökkäys on julistaa vetytekniikan keskustelut "arvottomaksi paskaksi", koska et voi totuudelle mitään. Jos voisit olisit siellä jo moneen kertaan oikaisemassa mahdollisia vääriä väittämiä. Olet vain päättänyt VALEHDELLA vetytekniikan paremmuudesta joka palvelee nimenomaan Venäjän valtion ja öljy-yhtiöiden etua.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17471380/kannattamalla-vetyautoja-kannatat-myos-venajan-taloutta-ja-sotakassaa-
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19032132/vetyautojen-kannattajat-ovat-venajan-hallinnon-tukijoita
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17233769/vetytalouden-kannattaminen-narsismin-piirteilla- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ja koska nuo linkit johtavat itse aloittamiisi ketjuihin niin ne ovat arvotonta paskaa. Ne eivät todista mistään mitään."
Joka vuosi ladattavien hybridien ja täyssähköautojen määrä jo pelkästään Suomessa kasvaa eikä vetyautoja saada missään maassa kaupaksi edes 20 vuoden yrittämisen jälkeen.
Sekös sinua harmittaakin kun kerrotaan totuus vetytekniikasta ja ainoa vastahyökkäys on julistaa vetytekniikan keskustelut "arvottomaksi paskaksi", koska et voi totuudelle mitään. Jos voisit olisit siellä jo moneen kertaan oikaisemassa mahdollisia vääriä väittämiä. Olet vain päättänyt VALEHDELLA vetytekniikan paremmuudesta joka palvelee nimenomaan Venäjän valtion ja öljy-yhtiöiden etua.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17471380/kannattamalla-vetyautoja-kannatat-myos-venajan-taloutta-ja-sotakassaa-
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19032132/vetyautojen-kannattajat-ovat-venajan-hallinnon-tukijoita
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17233769/vetytalouden-kannattaminen-narsismin-piirteilla-Kaikki takaisin suomi24-palstalle johtavat linkit todistusarvoltaan nollan arvoisia.
Ja edelleen, valtaosa ajaa polttiksilla 2040-luvullakin joten tässä ei ole mitään kiirettä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki takaisin suomi24-palstalle johtavat linkit todistusarvoltaan nollan arvoisia.
Ja edelleen, valtaosa ajaa polttiksilla 2040-luvullakin joten tässä ei ole mitään kiirettä."Kaikki takaisin suomi24-palstalle johtavat linkit todistusarvoltaan nollan arvoisia. "
Ne ovat "nollan arvoisia" sen takia kun niiden todistettu totuus ei sinua miellytä ja et voi kommentoida niihin uskottavasti sähköautovastaista propagandaasi. Olet vain päättänyt niin väittää että niissä on jotain vikaa, mutta asiakeskustelulla et suostu myöskään todistamaan väitteitä vääräksi. Juuri näin Venäjän propaganda toimii kun vain päätetään väittää mustaa valkoiseksi ilman todisteita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kaikki takaisin suomi24-palstalle johtavat linkit todistusarvoltaan nollan arvoisia. "
Ne ovat "nollan arvoisia" sen takia kun niiden todistettu totuus ei sinua miellytä ja et voi kommentoida niihin uskottavasti sähköautovastaista propagandaasi. Olet vain päättänyt niin väittää että niissä on jotain vikaa, mutta asiakeskustelulla et suostu myöskään todistamaan väitteitä vääräksi. Juuri näin Venäjän propaganda toimii kun vain päätetään väittää mustaa valkoiseksi ilman todisteita.Koska nuo tekstit johtavat itse kirjoittamiisi höpöhöpö-teksteihin eli pelkkiin yksittäisen ihmisen henkilökohtaisiin hatusta vedettyihin mielipiteisiin niin nuo linkit eivät todista mistään mitään. Tai oikeastaan ne ovat saman arvoisia kuin kodittoman ojassa makaavan juopon mielipiteet.
- Anonyymi
"Eipä nykytilanteella ole väliä, koska valtaosa ei siirry sähköautoihinkaan kymmeniin vuosiin. "
Älä nyt iso mies viitsi jauhaa ripulibaskaa.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19144728/tana-vuonna-lokakuun-loppuun-mennessa-on-rekisteroity-paaasiassa-ladattavia-autoja- Anonyymi
Eli tuolla tahdilla enemmistö ajaisi sähköautoilla korkeintaan 30-40 vuoden päästä. Uusien autojen myynti on edelleen katastrofaalisen surkeaa. Normaalit kuluttajat ei uusia autoja osta,
On helppo saavuttaa suuria prosentteja kuolevassa markkinassa. Lisäksi ladattavissa hybrideissä on polttomoottori joten ne ovat puoliksi polttomoottoriautoja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli tuolla tahdilla enemmistö ajaisi sähköautoilla korkeintaan 30-40 vuoden päästä. Uusien autojen myynti on edelleen katastrofaalisen surkeaa. Normaalit kuluttajat ei uusia autoja osta,
On helppo saavuttaa suuria prosentteja kuolevassa markkinassa. Lisäksi ladattavissa hybrideissä on polttomoottori joten ne ovat puoliksi polttomoottoriautoja.Se on totta, että nykyisellä uusien autojen myyntivauhdilla autokanta vanhenee koko ajan.
Sekään, että suurin osa uusien auton myynnistä on nyt sähköautoja ja vieläkin enemmän, jos puhutaan ladattavissa eli mukaan lasketaa ne polttomoottoriautot, joita voi ajaa sähkölläkin jonkin matkaa (eli plugarit), ei muuta olemassaolevan autokannan modernisoitumista käytänmössä juuri mitenkään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on totta, että nykyisellä uusien autojen myyntivauhdilla autokanta vanhenee koko ajan.
Sekään, että suurin osa uusien auton myynnistä on nyt sähköautoja ja vieläkin enemmän, jos puhutaan ladattavissa eli mukaan lasketaa ne polttomoottoriautot, joita voi ajaa sähkölläkin jonkin matkaa (eli plugarit), ei muuta olemassaolevan autokannan modernisoitumista käytänmössä juuri mitenkään.Tyhmemmille olisi hyvä kertoa, että täyssähköautojen myynti kasvaa joka vuosi, ts. ensi vuonna ei olla enää nykyisellä tasolla. Ja seuraavana vuonna osuus taas kasvaa...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tyhmemmille olisi hyvä kertoa, että täyssähköautojen myynti kasvaa joka vuosi, ts. ensi vuonna ei olla enää nykyisellä tasolla. Ja seuraavana vuonna osuus taas kasvaa...
Outoa kyllä tuota ”räjähdysmäistä” kasvua ei näy tilastoissa, koska uusien sähköautojen rekisteröinnit on edelleen vuoden 2023 alle. Ja vaikka sähköautoja myydään niin uusien autojen myynnit on romahtanut ja sen takia monet autokauppiaat ovat lopettaneet kokonaan uusien autojen ja myy ainoastaan käytettyjä autoja. Uusien autojen markkina on melkein kuollut eikä sähköautot ole lisännyt uusien autojen myyntiä yhtään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Outoa kyllä tuota ”räjähdysmäistä” kasvua ei näy tilastoissa, koska uusien sähköautojen rekisteröinnit on edelleen vuoden 2023 alle. Ja vaikka sähköautoja myydään niin uusien autojen myynnit on romahtanut ja sen takia monet autokauppiaat ovat lopettaneet kokonaan uusien autojen ja myy ainoastaan käytettyjä autoja. Uusien autojen markkina on melkein kuollut eikä sähköautot ole lisännyt uusien autojen myyntiä yhtään.
Outoa kyllä valheellinen hevonsonnan spämmäyksesi ei taaskaan faktoja muuta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Outoa kyllä valheellinen hevonsonnan spämmäyksesi ei taaskaan faktoja muuta.
Ja kaikki tuo tekstini on totta. Uusia sähköautoja rekisteröidään edelleen vähemmän kuin vuonna 2023. Ja joskus sähköautofanaatikot ovat väittäneet, että sirupulan jälkeen vuonna 2023 tuli ennalta tilattuja autoja paljon, mutta miten sitten tilastojen mukaan vuonna 2023 myytiin normaalia VÄHEMMÄN uusia autoja.
Ja tilastothan osoittavat uusien autojen kaupan romahduksen. Lisäksi juurihan tuli uutinen siitä, että autokauppiaat ovat joukoittain luopumassa uusien autojen myynnistä, koska se on taloudellisesti kannattamatonta. Siis myös uusien sähköautojen myynnistä. Käytettyjen autojen myynti kannattaa, mutta ei uusien autojen myynti. Ja turha sitten höpistä myyntihinnoista, koska autokauppias tekee rahansa marginaalista ja se on pieni uusissa autoissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Outoa kyllä tuota ”räjähdysmäistä” kasvua ei näy tilastoissa, koska uusien sähköautojen rekisteröinnit on edelleen vuoden 2023 alle. Ja vaikka sähköautoja myydään niin uusien autojen myynnit on romahtanut ja sen takia monet autokauppiaat ovat lopettaneet kokonaan uusien autojen ja myy ainoastaan käytettyjä autoja. Uusien autojen markkina on melkein kuollut eikä sähköautot ole lisännyt uusien autojen myyntiä yhtään.
Lisäävät ne käytettyinä tuodutkin sähköautot Suomen sähköautokantaa. Käytettyjä tuodaan moninkertaisesti uusien myyntiin nähden. Minullakkn on sähköauto, joka on uutena rekisteröity Ruotsiin, ja tuotu käytettynä Suomeen. Melkein uuden veroinen entinen liisari, sopiva eläkeläiselle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisäävät ne käytettyinä tuodutkin sähköautot Suomen sähköautokantaa. Käytettyjä tuodaan moninkertaisesti uusien myyntiin nähden. Minullakkn on sähköauto, joka on uutena rekisteröity Ruotsiin, ja tuotu käytettynä Suomeen. Melkein uuden veroinen entinen liisari, sopiva eläkeläiselle.
Ei käytettyjä tuoda moninkertaisesti uusien myyntiin nähden vaan käytettyjä tuodaan vielä uusien autojen myyntiäkin vähemmän. Käytettyjen maahantuonti on vain pikkuista puuhastelua. Lisäksi käytettyjen autojen maahantuontikin on laskussa.
- Anonyymi
Jopa Toyota on joutunut lopulta myöntämään ettei saa vetyautojaan kaupaksi.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18818799/toyota-myontaa-etta-sahkoautot-menevat-paremmin-kaupaksi-kuin-vetyautot- - Anonyymi
Tuossa urhea Suomi- Karju
possauttaa akusta ilmat pihalle.
Hydraulic Press Channel
https://www.youtube.com/watch?v=t1j9TUV5coc
Ai että. - Anonyymi
Uusista autoista suurin osa on sähköautoja, toiseksi suurin ladattavia, kolmanneksi bensat, neljänneksi dieselit. Käytännössä muita käyttövoimia ei juuri ole.
Nykyinen uusien autojen romahtanut myynti ei tietenkään riitä edes nuorentaminen Suomen autokantaa, ei se vanhenee koko ajan. Näinpä sähköautojenkin suhteellinen osuus ei juurikaan kasva, mutta kasvaa kuitenkin…- Anonyymi
Tarkoitin uusien autojen myyntiä, jossa sähköautojen osuus on suurin, sitten ladattavat, bensat, dieselit…
- Anonyymi
Ihmisillä ei ole rahaa ja uskoa tulevaisuuteen ja siksi sinnitellään vanhoilla ritsoilla.
Kiitos osaamattomalle oikeistohallitukselle joka on tuhonnut maamme talouden.- Anonyymi
Tämä sama hallitusten osaamattomuus näkyy myös monissa muissa Euroopan maissa kuten Saksassa. Kansalaiset köyhtyvät joten entistä vähemmän auton ostoon panostavia ihmisiä on ja lisää tulee. Joten ei ihme ettei sähköautojen kauppakaan lentoon lähde. Koska sähkiksiä on vielä suht vähän voidaan prosenteilla kikkaila suuriakin myyntimäärien nousuja
- Anonyymi
Varovaisen arvion mukaan Suomessa on vuonna 2030 liikenteessä 700 000 ladattavaa autoa. Se on paljon se.
Vuonna 2030 myynnissä uusina autoina on vain täyssähköautoja.- Anonyymi
Nykyisellä autojen myyntivauhdilla tuo 700 000 ei toteudu . Suomen autokanta on n. 2,8 miljoonaa . Autokannan uusiutuminen kestää varmaan ainakin 30 vuotta .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykyisellä autojen myyntivauhdilla tuo 700 000 ei toteudu . Suomen autokanta on n. 2,8 miljoonaa . Autokannan uusiutuminen kestää varmaan ainakin 30 vuotta .
Tyhmempien olisi hyvä nyt ymmärtää, että sähköautojen myynti on juuri näinä vuosina räjähdysmäisessä kasvussa. Nykyinen myyntivauhti siis on ensivuonna jo jätetty taakse. Ja sitä seuraavana vuonna jne. Näin on menty jo monta vuotta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tyhmempien olisi hyvä nyt ymmärtää, että sähköautojen myynti on juuri näinä vuosina räjähdysmäisessä kasvussa. Nykyinen myyntivauhti siis on ensivuonna jo jätetty taakse. Ja sitä seuraavana vuonna jne. Näin on menty jo monta vuotta.
Ja silti uusia sähköautoja rekisteröidään vähemmän kuin vuonna 2023. Lisäksi uusien autojen markkina on romahtanut ja melkein kuollut. Nyt uusia autoja vähemmän kuin yli 30 vuoteen. Jopa käytettyjen autojen maahantuonti on viime aikoina kääntynyt laskuun.
Eli tuo "räjähdysmäinen kasvu" on valetta, ei ole mitään räjähdysmäistä kasvua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja silti uusia sähköautoja rekisteröidään vähemmän kuin vuonna 2023. Lisäksi uusien autojen markkina on romahtanut ja melkein kuollut. Nyt uusia autoja vähemmän kuin yli 30 vuoteen. Jopa käytettyjen autojen maahantuonti on viime aikoina kääntynyt laskuun.
Eli tuo "räjähdysmäinen kasvu" on valetta, ei ole mitään räjähdysmäistä kasvua."Ja silti uusia sähköautoja rekisteröidään vähemmän kuin vuonna 2023."
Ja silti myös polttomoottoriautoja rekisteröidään vähemmän kuin vuonna 2023, mutta edelleen noin 30% uusista autoista rekisteröidään täyssähköisinä ja noin 20% ladattavina hybrideinä. Olen vain päättänyt jumiutua tuohon 2023 vuoteen etkä suostu tunnustamaan että merkittävästi kuitenkin ladattavia autoja ostetaan myös vuonna 2025. Myös ulkomailta tuodaan noin 70% ladattavia autoja Suomeen käytettynä.
Ei ole mitään "romahdusta" tapahtunut, sillä se sama "romahdus" näkyy myös polttomoottoriautojen myynnissä mistä luonnollisesti olet aivan hiljaa. Samoin olet hiljaa siitä että viimeiset 5 vuotta bensiini ja diesel autojen myynti Suomessa on vähenemään päin vuosittain.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19144728/tana-vuonna-lokakuun-loppuun-mennessa-on-rekisteroity-paaasiassa-ladattavia-autoja - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ja silti uusia sähköautoja rekisteröidään vähemmän kuin vuonna 2023."
Ja silti myös polttomoottoriautoja rekisteröidään vähemmän kuin vuonna 2023, mutta edelleen noin 30% uusista autoista rekisteröidään täyssähköisinä ja noin 20% ladattavina hybrideinä. Olen vain päättänyt jumiutua tuohon 2023 vuoteen etkä suostu tunnustamaan että merkittävästi kuitenkin ladattavia autoja ostetaan myös vuonna 2025. Myös ulkomailta tuodaan noin 70% ladattavia autoja Suomeen käytettynä.
Ei ole mitään "romahdusta" tapahtunut, sillä se sama "romahdus" näkyy myös polttomoottoriautojen myynnissä mistä luonnollisesti olet aivan hiljaa. Samoin olet hiljaa siitä että viimeiset 5 vuotta bensiini ja diesel autojen myynti Suomessa on vähenemään päin vuosittain.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19144728/tana-vuonna-lokakuun-loppuun-mennessa-on-rekisteroity-paaasiassa-ladattavia-autojaUusien autojen ensirekisteröinnit todella surkeita joten myös sähköautojen ensirekisteröinnit ovat surkean pieniä.
Ja edes 2023 ei ollut hyvä vuosi ensirekisteröinneissä vaan surkea vuosi. Nyt vain ensirekisteröinnit ovat katastrofaalisen surkeita.
- Anonyymi
Eteläsuomi pidetään suolalla kesäkelissä läpi talven ja säästetään sillä rangessa. Suomi on pitkä maa jossa paljon kuntia missä ei aina saada teitä aurattua edes aamupäivän aikana. Tämä aiheuttaa aikamoista riskiajamista ja pohjakosketuksilta ei vältytä, niin se tietää kalliin akuston vaihtoa, joka on usein kymmeniätuhansia. Sitten auto seisoo pitkään korjaamolla, niin täällä maalla ei ole ratikoita eikä kohta bussi liikennettä niin auto on välttämättömyys sairaala ja kauppa asiointiin.
- Anonyymi
On siinä meillä asiantuntija.
- Anonyymi
Pori-Jyväskylä linjan eteläpuolella tieyhteyksien varrella asuu 2/3 ihmisistä ja autoista myös. Uudellamaalla 1,5 miljoonaa. Oikeastaan on herttaisen yhdentekevää millä peräkylillä ajetaan.
- Anonyymi
Uusien autojen myynti laahaa, mutta onneksi noita vähän käytettyjä autoja tuodaan Suomeen sitäkin enemmän. Ei minun eläkkeeni riittäisi mitenkään uuteen sähköautoon, mutta kolmevuotiaaseen, käytettynä tuodun silläkin pystyi ostamaan. Nyt on sitten polttiksella ajot ajettu. Paluuta niihin en kaipaa.
- Anonyymi
Toivotaan ettei tule pohjakosketuksia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toivotaan ettei tule pohjakosketuksia.
Sen alumiinisen pohjapanssarin saa tonnilla vaihdettua uuteen. Akku ei ole ensimmäisenä ottamassa kosketusta. En ole siis asiasta huolissani. Ei minulla entisissäkään autoissani mennyt öljypohja puhki tai jäänyt pakoputki matkalle, vaikka olikin pienempi maavara.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sen alumiinisen pohjapanssarin saa tonnilla vaihdettua uuteen. Akku ei ole ensimmäisenä ottamassa kosketusta. En ole siis asiasta huolissani. Ei minulla entisissäkään autoissani mennyt öljypohja puhki tai jäänyt pakoputki matkalle, vaikka olikin pienempi maavara.
Öljypohja ei ole auton maavaran matalin osa .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toivotaan ettei tule pohjakosketuksia.
Kuvitelmia kaikki.
- Anonyymi
Aika omalaatuista autokauppa on. Eräässä suuren ketjun liikkeessä olimme oikein ostomielellä ja myyjä oli järjestänyt Tampereen liikkeestä koeajettavaksi keskikokoisen sähköauton tyttären toiveen mukainen (aika lähelle pääsi). Vaihtoon -08 5. Golf suhteellisen hyväkuntoinen ja hiukan omaa rahoitusta, väliraha 12000€. 3 vuotta vanha (kyllä 2022) ja ajettu 100000km. SOH 92%. Akkutakuuta 60000 km. tai 5 vuotta. saattaa kilometrit tulla ensin vastaan, alkuperäiset kesärenkaat loppu, kaupan ehto uudet keskiluokan renkaat, talvirenkaat Nokia nastarenkaat melkein uudet. Peruutuskameraa ei ollut vaikka listalla oli, sääli, tutkat on. Eiköhän sillä ajele. Siinä ympärille katseltiin ja katsoin siisti Golf, myyty lappu ikkunassa. käänsin sitä ja ajattelin, että ei kai nyt kukaan sentään VW Golf 1,2 TSI ja DSG 2017 mallinen hintaa 13900€. 170000 mittarissa ja ruosteläiskiä siellä sun täällä. Siinä Golfia katseltiin ja kysyin mitäs tuumaat, vastaus "arvaa". Toinen vastaava oli meillä verstaalla huollossa ja talvirenkaiden vaihdossa 2014 Octavia TSI 1,2. TSI 8000€ siitäkin oli joutunut maksamaan. Hui kauhistus. Olen ajanut Dsl. VAG autoilla liki 400000 km. 1,9 Tdi ihan luotettavia, pää niilläkin alkoi häämöttää siellä 300000 km jälkeen. Luotettava oli myös 2 litrainen 1. Octavia 2004. Sekin alkoi oireilla 350000 kilsan jälkeen, lainasin sen vähävaraiselle ystävälleni hän ajoi sen loppuun sain polttopuita ja työtä "vuokraksi" ja 230€ romutuksesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Öljypohja ei ole auton maavaran matalin osa .
Nykyaikaisissa uusissa autoissa ei edes ole öljypohjaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykyaikaisissa uusissa autoissa ei edes ole öljypohjaa.
Kyllä nykyisissä uusissakin autoissa on öljypohja, jos niissä on polttomoottori. "Kuivasumppu" moottoreita käytetään vain erikoistapauksissa, kuten kilpa-autoissa.
- Anonyymi
Melkein kaikki nyt liikenteessä olevasta noin 170 000:sta täyssähköautoista on myyty ihan parissa kolmessa viime vuodessa. Ei se vähän ole, ja täyssähköautojen määrä kasvoi tänäkin vuonna yli 40 %! Kasvu on juuri nyt räjähdysmäistä!
- Anonyymi
Ja tämkin siis olennaista muistaa:
" Viimeisen kolmen vuoden aikana ladattavien autojen määrä on kasvanut noin 200 000:lla.
Samaan aikaan bensiini- ja dieselautojen määrä on vähentynyt 250 000:lla."
Näillä faktoilla ei ole kuin yksi lopputulos. - Anonyymi
Kasvoi 40% eli tuokin lukema on laskussa. Aiemminhan liikenteessä olevien sähköautojen määrä lisääntyi 100% vuodessa. Ensi vuonna kasvu on noin 20% ja siitä lukema pienenee vielä ennestään. Muutaman vuoden päästä kasvu on 0%.
Ja sekin on fakta, että uusia sähköautoja ensirekisteröidään tänä vuonna vähemmän kuin vuonna 2023. Muutenkin uusien autojen markkina on romahtanut ja autokauppiaat ovat joukoittain lopettamassa uusien autojen myynnin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kasvoi 40% eli tuokin lukema on laskussa. Aiemminhan liikenteessä olevien sähköautojen määrä lisääntyi 100% vuodessa. Ensi vuonna kasvu on noin 20% ja siitä lukema pienenee vielä ennestään. Muutaman vuoden päästä kasvu on 0%.
Ja sekin on fakta, että uusia sähköautoja ensirekisteröidään tänä vuonna vähemmän kuin vuonna 2023. Muutenkin uusien autojen markkina on romahtanut ja autokauppiaat ovat joukoittain lopettamassa uusien autojen myynnin.Prosenttiluvut on siinä mukavia, että niillä voi leikitellä lähes miten haluaa. Melkein yhtä helppoa kuin tilastoilla.
1—>2 on 100% kasvua
1000—1100 on 10% kasvua.
100.000 —> 101.000 on 1% kasvua - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Prosenttiluvut on siinä mukavia, että niillä voi leikitellä lähes miten haluaa. Melkein yhtä helppoa kuin tilastoilla.
1—>2 on 100% kasvua
1000—1100 on 10% kasvua.
100.000 —> 101.000 on 1% kasvuaJoka tapauksessa ladattavien autojen KOKONAISMÄÄRÄ vain kasvaa vuosittain Suomessa kun bensiini ja diesel autojen. Ja sekös sinua harmittaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joka tapauksessa ladattavien autojen KOKONAISMÄÄRÄ vain kasvaa vuosittain Suomessa kun bensiini ja diesel autojen. Ja sekös sinua harmittaa.
Kun bensiini ja diesel autojen kokonaismäärä vain vähenee vuosittain.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joka tapauksessa ladattavien autojen KOKONAISMÄÄRÄ vain kasvaa vuosittain Suomessa kun bensiini ja diesel autojen. Ja sekös sinua harmittaa.
Voi voi…. Mulla on jo toinen sähköauto käytössäni.
Eikä minua mikään harmita siinä, jos joku ostaa vielä polttiksenkin
- Anonyymi
Maailmanlaajuisesti ladattavien autojen määrä vain kasvaa vuosittain.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19169470/sahkoautojen-myynnin-tilannekatsaus-vuoden-2025-ja-vuoden-2024--valilla - Anonyymi
Edelleenkin tulee artikkeleita vastaan missä sähköautojen määrät tulevat kasvamaan lähivuosina vain lisää.
https://www.futuristi.fi/autot/node/ennuste-julki-nain-paljon-sahkoautojen-myynti-kasvaa-vuonna-2025
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jens Ihlen (ex Kukka) poika todistaa oikeudessa
10:49 "Välit ovat olemattomat" Minkälainen isäsi ja sinun välinen suhde on tällä hetkellä? "Minulla ei ole minkäännäkö2469279Riikka runnoo! Uutta velkaa tänä vuonna 17 mrd. euroa
Tirsk. Nyt kyllä hihityttää kuin pientä eläintä. Riikka takoo maailmanennätyksiä tasaiseen tahtiin. " [Riikka] joutuu1337622K-kaupassa on mukava käydä, kun ei tarvitse katsella köyhiä
vasemmistolaisia, joista monet myös varastavat. Mielellään maksaa vähän enemmän tuotteista K-kaupassa, jotka ovat paljon1485206Suomeen ei kuulu ihmiset jotka ei halua kätellä toisia ihmisiä, koska tämä on vääräuskoinen
Nainen joka ei halunnut kätellä Stubbia on selvästi ääripään muslimi, eli sitä sakkia josta niitä ongelmia koituu. Ulos1494887PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT
* * PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT - ! ja jätti MaksuHuolet -Kansan Maksettavaksi -! *504613Suomessa on ollut suurtyöttömyyttä ennenkin, ja lääkäriin pääsee nykyäänkin
Täällähän oli jonkun sekopään(vas.) juttu, että ennen ei ollut työttömyyttä ja lääkäriin pääsi. Siihen alkoi tietysti ko934304Kysymys: Kuinka moneen maahan neuvosto-venäjä on hyökännyt
viimeisten 90-vuoden aikana? Ja lähinnä on siis kyse neuvosto-venäjän naapurimaista - kuten Suomesta. Lista on huomatta1244142- 1651886
Nainen, sanotaan että totuus tekee kipeää
Ehkä mutta se voi olla myös se kaikkein kamalin asia kohdata. Kuplassa on turvallista, kun tietää vähemmän on helpompi.91659Valtio lopettaa pienituloisten perheiden kylpylälomien tukemisen
Pienituloiset suomalaiset ovat voineet vuosikymmenten ajan hakea tuettuja lomia terveydellisin, sosiaalisin ja taloudell2771532