Kokkolan Autohuolto tekee laittomia korjauksia sähköautoihin jotka voivat johtaa vaaratilanteisiin. 😱😱😱
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/e5fbd5b1-a281-480c-b982-c9904cbac6ba
Onneksi vetyautot ja vetytankkausasemat ovat tulossa vihdoin myös Suomeen. 💕💕💕
Kokkolan Autohuolto tekee laittomia korjauksia
75
707
Vastaukset
- Anonyymi00001
Jesse polkee hintoja
- Anonyymi00025
No on noita kymppitonnien hintoja kai syytäkin polkea, jos ne johtuu vielä siitä ettei valmistaja viitsi toimittaa jotain pikku muovilirpaketta vaan pitää ostaa joku järjettömän kallis moduuli sen korjaamiseksi.
Vai ihan mielelläänkö haluatte noita maksella? Ja vielä kehtaatte tyrkyttää sähköromuja muillekin? - Anonyymi00081
yleensä hinnanpolkijat tekee vain sutta
- Anonyymi00002
Ja sehän ei käy marmori tuskin monopoliin
- Anonyymi00059
Monopoli-konjakki on hyvää.
- Anonyymi00003
Tuo pulju on herättänyt epäilyksiä jo pitkään!
- Anonyymi00036
Niin se on herättänyt.
- Anonyymi00004
jännä juttu että vaihteistoa, alustaa, koria, voiman siirtoa yms. saa korjata, muokata ja parantaa, mutta korkea jännite osiin liittyviä asioita ei...
- Anonyymi00005
Miten niin jännä, ihan selvä juttu, ettei saa tehdä virityksiä. Et sinäkään saa tehdä kotona sähkövirityksiä omatekoisilla osilla..
- Anonyymi00008
Anonyymi00005 kirjoitti:
Miten niin jännä, ihan selvä juttu, ettei saa tehdä virityksiä. Et sinäkään saa tehdä kotona sähkövirityksiä omatekoisilla osilla..
Jos on riittävä pätevyys ja sopivat laitteet niin saa tehdä itse korjauksia jopa kotona. Ja jos sopivaa osaa ei valmistaja myy niin sen voi tehdä itse vaikka 3D-printterillä. Myös sähkölaitteisiin.
Merkkihuoltamot ovat ylihintaisia huijareita ja siksi minusta autoa saa korjata millä tahansa korjaamolla pitää olla mahdollista kaikkien korjattavien osien kohdalla. Myös sähköautojen akkujen ja muiden sähköosien kohdalla.
Ja väittäähän monien akun sisältävän elektroniikan kohdalla valmistaja sanonut, että akkua ei saa vaihtaa itse. Ja paskat, lähes kaikkien laitteiden akut voi itse vaihtaa kotonakin (toki se on vaikeaa usein) ja valmistajan sanomisilla voi pyyhkiä persettä. - Anonyymi00012
Anonyymi00008 kirjoitti:
Jos on riittävä pätevyys ja sopivat laitteet niin saa tehdä itse korjauksia jopa kotona. Ja jos sopivaa osaa ei valmistaja myy niin sen voi tehdä itse vaikka 3D-printterillä. Myös sähkölaitteisiin.
Merkkihuoltamot ovat ylihintaisia huijareita ja siksi minusta autoa saa korjata millä tahansa korjaamolla pitää olla mahdollista kaikkien korjattavien osien kohdalla. Myös sähköautojen akkujen ja muiden sähköosien kohdalla.
Ja väittäähän monien akun sisältävän elektroniikan kohdalla valmistaja sanonut, että akkua ei saa vaihtaa itse. Ja paskat, lähes kaikkien laitteiden akut voi itse vaihtaa kotonakin (toki se on vaikeaa usein) ja valmistajan sanomisilla voi pyyhkiä persettä.asde
- Anonyymi00014
Sehän selvä sähkön kanssa voit kuolla, et kun raplaa mekaniikkaa
- Anonyymi00022
Anonyymi00008 kirjoitti:
Ja väittäähän monien akun sisältävän elektroniikan kohdalla valmistaja sanonut, että akkua ei saa vaihtaa itse. Ja paskat, lähes kaikkien laitteiden akut voi itse vaihtaa kotonakin (toki se on vaikeaa usein) ja valmistajan sanomisilla voi pyyhkiä persettä.Takuu meni viemäristä alas
- Anonyymi00024
Anonyymi00005 kirjoitti:
Saa tehdä autoon. Koti on eri asia.
- Anonyymi00026
Anonyymi00008 kirjoitti:
Ja väittäähän monien akun sisältävän elektroniikan kohdalla valmistaja sanonut, että akkua ei saa vaihtaa itse. Ja paskat, lähes kaikkien laitteiden akut voi itse vaihtaa kotonakin (toki se on vaikeaa usein) ja valmistajan sanomisilla voi pyyhkiä persettä.Autonvalmistajat siirtyvöt yhä enemmän moduleihin, rikkoutuneen tilalle vaihdetaan uusi moduli ja se on rekisteröitävä; rekisteröintitieto on vain merkkikorjaamolla. Ellei uutta osaa ole rekisteröity se ei toimi. Tämä on uusissa sähköautoissa jo tätä päivää. Suurjännitepuolella perusteltuakin.
Ei enää Koposen korjaamo voi korjata muuta kuin alustaa soveltuvin osin - Anonyymi00033
Anonyymi00026 kirjoitti:
Autonvalmistajat siirtyvöt yhä enemmän moduleihin, rikkoutuneen tilalle vaihdetaan uusi moduli ja se on rekisteröitävä; rekisteröintitieto on vain merkkikorjaamolla. Ellei uutta osaa ole rekisteröity se ei toimi. Tämä on uusissa sähköautoissa jo tätä päivää. Suurjännitepuolella perusteltuakin.
Ei enää Koposen korjaamo voi korjata muuta kuin alustaa soveltuvin osinEi ole mitään järkevää perustelua miksi tuo pitäisi tehdä vain merkkikorjaamolla. Jos merkkikorjaamoille annetaan tuohon monopoli niin ne nostavat hinnat moninkertaisiksi ja nauravat kun huijaavat asiakkailta rahat.
Merkkihuoltamot ovat vain ylihintaista huijausta. Merkkihuoltamot eivät ole parempia autojen huollossa ja korjauksessa vaan lähes kaikki ”nyrkkipajat” ovat parempia kuin merkkihuoltamot.
Merkkihuoltamoille monopolia kannattavat ovat huijattavia idiootteja. - Anonyymi00038
Anonyymi00005 kirjoitti:
Olen tehnyt, älä närise.
- Anonyymi00063
Anonyymi00008 kirjoitti:
Ja väittäähän monien akun sisältävän elektroniikan kohdalla valmistaja sanonut, että akkua ei saa vaihtaa itse. Ja paskat, lähes kaikkien laitteiden akut voi itse vaihtaa kotonakin (toki se on vaikeaa usein) ja valmistajan sanomisilla voi pyyhkiä persettä.Valmistaja on käytännössä tehnyt osien omatoimisen vaihdon lähes mahdottomaksi uusissa autoissa. Käyttävät samaa temppua kuin tietotekniikassa, osa pitää ns. rekisteröidä ennenkuin se suostuu toimimaan. Pitävät omana tietonaan rekisteröintitiedot. Puhuvat hienosti osan ohjelmoinnista
- Anonyymi00066
Voi käydä niin että ajon aikana väärin korjattu liitin hajoaa seurauksella metalliosien voimakas jönnitte joka vaikka ei ehkö tapa kuskia, aiheuttaa tilapäisen kuskin toimintakyvyttömyyden ja seurauksena paha kolari, vaarassa tällöin ihan sivullisetkin
- Anonyymi00067
Anonyymi00066 kirjoitti:
Voi käydä niin että ajon aikana väärin korjattu liitin hajoaa seurauksella metalliosien voimakas jönnitte joka vaikka ei ehkö tapa kuskia, aiheuttaa tilapäisen kuskin toimintakyvyttömyyden ja seurauksena paha kolari, vaarassa tällöin ihan sivullisetkin
Ennemmin se Rav4:n hapettuva alumiiniliitin voi aiheuttaa sen oikosulun, kuin tulostettu nylonliitin, joka ei johda sähköä. Korjauksenhan tekee kuitenkin ammattilainen, jolla on luvat näihinkin sähkötöihin, ei siis vain öljynvaihtoihin erikoistunut Monttu Reiska.
- Anonyymi00006
Tässä ongelma on rahan puute ja nuukuus.
- Anonyymi00039
Rahaa voi käyttää järkevemmänkin. Tämä on tätä miten Suomelaiset aivopesty. Typerykset.
- Anonyymi00007
Uutinen ei pidä paikkaansa , korkeajännite laitteita ei korjata vaan ne uusitaan tarvittaessa . Muita oheis osia voi korjata .
- Anonyymi00009
Jopa akkua voi korjata eikä koko akkua tarvitse vaihtaa, joten tuo väitteesi ei pidä paikkaansa. Ja sama pätee sähkömoottoriin, sitäkin voi korjata uusimatta sitä kokonaan.
- Anonyymi00015
Lähtökohtaisesti et saa käsitellä mitään jossa vaarallinen korkeajännite, kuten kotona et saa kytkeä uutta liettä itse
- Anonyymi00018
Anonyymi00015 kirjoitti:
Lähtökohtaisesti et saa käsitellä mitään jossa vaarallinen korkeajännite, kuten kotona et saa kytkeä uutta liettä itse
Sähkömääräykset ei koske sähköauton sähköjä.
Ja minä saan kytkeä sähkölieden ja tehdä kotiini kaikki muutkin sähkötyöt. - Anonyymi00046
Anonyymi00018 kirjoitti:
Sähkömääräykset ei koske sähköauton sähköjä.
Ja minä saan kytkeä sähkölieden ja tehdä kotiini kaikki muutkin sähkötyöt.Kyllä sähköauton ajoakun korjaamiseen ja irroittamiseenkin pitää olla tietty sähkökoulutus, ja perehdytys. Akkua saa korjata ja moduuleita vaihtaa, kunhan tietyt edellytykset toteutuvat.
Pitää olla oikeat työvälineet
Ammattitaito
Standardin mukainen sähkötyöturvallisuustutkinto. Ja riittävät työkalut. Kokkolan Eniyac esimerkki. Perus akku,pari kennomodulia rikki. Vastaavat blokit paikalleen ja mittauksen tulos SOH 90% ja tienaamaan. Heille tulleet VAG paljon ajetut kaikki ammattikäytössä. Esimerkki maailmalta 40kwh Leafin akun koteloon 40,50 tai 62 kwh kennot. Kyllä saa asentaa. LG.n räätälöimät 8 kpl kennoja+ softa, millä tämän voi päivittää, tehtaan standardi. Paino kasvaa 40 kiloa ja muu pysyy ennallaan, ainoastaan SOH98% ja kantamaa 100 kilometriä lisää. Saa laittaa, mutta kannattaako vielä. 40 kwh akku kohtuuhinnalla, tai muutama tonni väliä saa valmiina 62:n. Alkuperäinen Polestar ivrtteri/konvertteri 3500€ ei paljon kannata korjailla esim. vaihtamalla komponentteja ja jättää vanha äly, joka autossa toimii. Varaosien jälkimarkkina toimii jo nyt. Ko. korjaamolla vaihdettiin Polestariin tietämättömän rikkoma ajomoottori käytettyyn vastaavaan. Ihan laillista remonttia. Trafin ohje on luettavissa julkisesti. Mikäli maahantuojat ja Trafi lyöttäytyvät yhteen, se sotii nykyistä vapautus kehitystä vastaan. Ei maahantuojalla ole intressiä kieltää takuuajan jälkeen muualla korjaamista. - Anonyymi00056
Anonyymi00046 kirjoitti:
Kyllä sähköauton ajoakun korjaamiseen ja irroittamiseenkin pitää olla tietty sähkökoulutus, ja perehdytys. Akkua saa korjata ja moduuleita vaihtaa, kunhan tietyt edellytykset toteutuvat.
Pitää olla oikeat työvälineet
Ammattitaito
Standardin mukainen sähkötyöturvallisuustutkinto. Ja riittävät työkalut. Kokkolan Eniyac esimerkki. Perus akku,pari kennomodulia rikki. Vastaavat blokit paikalleen ja mittauksen tulos SOH 90% ja tienaamaan. Heille tulleet VAG paljon ajetut kaikki ammattikäytössä. Esimerkki maailmalta 40kwh Leafin akun koteloon 40,50 tai 62 kwh kennot. Kyllä saa asentaa. LG.n räätälöimät 8 kpl kennoja softa, millä tämän voi päivittää, tehtaan standardi. Paino kasvaa 40 kiloa ja muu pysyy ennallaan, ainoastaan SOH98% ja kantamaa 100 kilometriä lisää. Saa laittaa, mutta kannattaako vielä. 40 kwh akku kohtuuhinnalla, tai muutama tonni väliä saa valmiina 62:n. Alkuperäinen Polestar ivrtteri/konvertteri 3500€ ei paljon kannata korjailla esim. vaihtamalla komponentteja ja jättää vanha äly, joka autossa toimii. Varaosien jälkimarkkina toimii jo nyt. Ko. korjaamolla vaihdettiin Polestariin tietämättömän rikkoma ajomoottori käytettyyn vastaavaan. Ihan laillista remonttia. Trafin ohje on luettavissa julkisesti. Mikäli maahantuojat ja Trafi lyöttäytyvät yhteen, se sotii nykyistä vapautus kehitystä vastaan. Ei maahantuojalla ole intressiä kieltää takuuajan jälkeen muualla korjaamista.Mikään laki ei kiellä sähköauton akun irroitusta ja korjaamista itse. Sen saa tehdä aivan kuka tahansa, joka uskoo sen osaavansa.
Itselläni on S3, mutta sitäkään ei mikään laki vaadi.
- Anonyymi00010
Tässä vaarantuu myös ulkopuolisten henki. Esimerkiksi jos tällainen vastuuttomasti korjailtu sähköauto pysäköi päiväkodin pihassa niin siinä vaarannetaan kymmenien pikkulasten henki!
- Anonyymi00051
Ei ne natiaiset sähköautonkaan alle ryömi johtoja kiskomaan. Kyllä ne pysyvät päiväkodin aitojen sisällä.
- Anonyymi00054
Hyvä pointti. Mutta koska sähköautot eivät ole riski, täyskielto vaarallisille dieseleille päiväkodin pihassa olisi paikallaan.
- Anonyymi00011
"Kokkolan Autohuolto tekee laittomia korjauksia sähköautoihin jotka voivat johtaa vaaratilanteisiin. 😱😱😱"
Noinhan siinä artikkelissa ei sanottu vaan tuo on ihan oma mielipiteesi. - Anonyymi00016
Sähköauton sähkö on jännitte ja virran osalta vaarallisempi kuin tavallisen omakodin sähköasennukset
- Anonyymi00017
Kyllä niitä korjata saa ei laki sitä kiellä. Riittävä pätevyys pitää olla.
- Anonyymi00019
Anonyymi00017 kirjoitti:
Kyllä niitä korjata saa ei laki sitä kiellä. Riittävä pätevyys pitää olla.
Mutta omatekoisten osien käyttö ei ole kaikissa osissa sallittua.
- Anonyymi00020
Anonyymi00019 kirjoitti:
Mutta omatekoisten osien käyttö ei ole kaikissa osissa sallittua.
Kokkolan huolto käyttää samoja alkuperäisiä ja hyväksyttyjä osia, kuin merkkiliikkeetkin. Akun kennoblokin vaihto on sinänsä yksinkertainen toimenpide, kunhan saa saman arvoisen osan tilalle, vaatii kunnon mittalaitteet, hyvän ammattitaidon ja huolellisuutta. Samalla tavalla ne merkkiliikkeet niitä tekevät. Uusia blokkeja ei voi vanhaan akustoon laittaa, esim Leafiin saa kaikki uudet blokit ja päälliskauppaan 10 kwh lisää ruutia tai lisähintaan 20 kwh kantamaa 50-100 km enemmän (6000-8000$) Siihen se mitä ilmeisemmin tulee menemään. Samoin tullaan näkemään invertteri vaihto-osia ja muita sisäiä latureita. Käytettyjen osien kauppa akkujen kohdalla käy jo. Teslan akkujen, moottorien korjaus ja vaihto on normaalia. Ongelma on win numeroon lukittu softa, kuten Volvon tapaus uusi invertteri myydään tyhjänä ja mukaan softa, joka maksaa. Sähköautojen keski-ikä on niin alhainen ettei mitään massavaihtoja ole vielä tullut. Joskus piti olla erikoistyökalut ja vakka mitä jakohihnan vaihtoon nyt on melkein joka harrastajalla jos jonkinlaista lukitus-tms työkalua ja ecun manipulointi kotiläppärillä onnistuu. Mikäli sähköautojen määrä lisääntyy vauhdilla, on luonnollista, että tulevina vuosina tulee akkutakuun ylittäneiden korjausta enemmän, mutta on myös luonnollista, että käytettyjen tarkastettujen ja uusien osien saatavuus paranee ja tehoelektroniikkayksikköjen korjaus lisääntyy. Ikääntyvien korjaus tulee lähemmäksi tavallista autoilijaa. Yksi asia voi muuttua, autot myös Suomessa romutetaan aikaisemmin jo jopa 12-16v. Alusta ja korin osia saa lähes kaikkiin 3 vuotta vanhempiin sähköautoihin.
- Anonyymi00021
Tekee niitä rautalankaviriryksiä
- Anonyymi00028
Eikö ne ole olleet kuitenkin ihan asiallisia ja toimivia korjauksia, vai onko sinulla jotain parempaa tietoa asiasta?
- Anonyymi00055
Anonyymi00028 kirjoitti:
Eikö ne ole olleet kuitenkin ihan asiallisia ja toimivia korjauksia, vai onko sinulla jotain parempaa tietoa asiasta?
Mistä se Toyotareppana erottaa sen tulostetun alumiinikotelo alkuperäisestä, no siitä, että 2 vuotiaasata se kotelon syöpynytt pois. Onko se johtosarja Toyotan tapaan muutenkin vaarallinen, että se pitää pariin vuoden välein vaihtaa. Teslan kaikki konfiguroinnit ovat sisäänrakennettu.
- Anonyymi00023
Ei ole olemassa laittomia korjauksia. Korjaaminen tarkoittaa saattamista alkuperäisen kaltaiseen tilaan.
- Anonyymi00029
On laittomia osia.
- Anonyymi00030
Anonyymi00029 kirjoitti:
On laittomia osia.
Kerro missä ne ovat kielletty ja millainen rangaistus niiden käytöstä on määrätty?
- Anonyymi00031
Anonyymi00030 kirjoitti:
Kerro missä ne ovat kielletty ja millainen rangaistus niiden käytöstä on määrätty?
On laittomia osia mm. valoissa ja renkaissa joissa ei ole hyväksyntä merkintöjä jne...
- Anonyymi00034
Anonyymi00031 kirjoitti:
On laittomia osia mm. valoissa ja renkaissa joissa ei ole hyväksyntä merkintöjä jne...
Kannattaa lukea ajatuksella mitä kysytään ja vastata siihen mitä kysytään.
- Anonyymi00042
Anonyymi00034 kirjoitti:
Kannattaa lukea ajatuksella mitä kysytään ja vastata siihen mitä kysytään.
Ihmisillä on tämä lukemisen ymmärtäminen vaikeaa.
- Anonyymi00027
Ei ole laittomia, mutta autonvalmistaja sanoo itsensä irti vastuista jos löytää autosta osan tai korjauksen joka ei ole heidän hyväksymä, vaikka korjaus parantaisi autoa.
- Anonyymi00032
Niin se tekee.
- Anonyymi00041
Niin tekee jokatapauksessa.
- Anonyymi00052
Anonyymi00041 kirjoitti:
Niin tekee jokatapauksessa.
Kun takuu on loppu, ei valmistaja ota kuitenkaan mitään vastuuta auton korjauksista. Asiakas maksaa, ja maksaja päättää, mitä autoon laitetaan.
- Anonyymi00035
Joulukalenterin luukku 21.
Kokkolan kaveri kertoo, että hänen mielestään korkeajännitekorjaus voisi olla luvanvaraista toimintaa.
Samaa mieltä.
Onhan ilmastointilaitteiden korjaus luvanvaraista ja diplomi pitää uusia viiden vuoden välein.- Anonyymi00040
Olen tehnyt itse ilmastointi huollot.
- Anonyymi00043
Anonyymi00040 kirjoitti:
Olen tehnyt itse ilmastointi huollot.
olette rikkoneen lakia ja se kuka on antanut teille kylmä ainetta on rikkonut lakia koska kylmä ainetta ei voi ostaa kuin tukesin tiedostoihin merkitty yritys
- Anonyymi00061
Anonyymi00043 kirjoitti:
olette rikkoneen lakia ja se kuka on antanut teille kylmä ainetta on rikkonut lakia koska kylmä ainetta ei voi ostaa kuin tukesin tiedostoihin merkitty yritys
Ei kai kukaan niin hullu ole että menee noita kaasuja ostamaan kun on aivan helppo juttu valmistaa itse olipa sitten R134a, R1234yf tai R32.
- Anonyymi00064
Anonyymi00043 kirjoitti:
Se on niin olematon lain rikkominen, ettei se ole edes mainitsimisen arvoista
- Anonyymi00068
Anonyymi00064 kirjoitti:
Se on niin olematon lain rikkominen, ettei se ole edes mainitsimisen arvoista
Olematonta tai ei, mutta silti lain rikkomista.
vähän niin kuin 20km/h ylinopeus...
- Anonyymi00047
Jesse Haapala taipui Trafin edessä, ei aio käyttää enää itse tehtyjä osia, siis ostettava jatkossa koko kaapeli tojoon
- Anonyymi00048
Tämän jälkeen vain hullu ostaa käytetyn Rav4:sen
- Anonyymi00049
No niin tojomiehet, kannattaisiko kokeilla antaa porukalla palautetta tojon suuntaan että voisiko saada niitä osia sitten alkuperäisenä ettei tarvi tuollaisen takia tehdä järjettömän kalliita remontteja? Paras palaute kai on luopua moisista kapineista kokonaan, mutta taitaapa vastaavia ongelmia tulla vastaan muillakin.
- Anonyymi00050
Vastaavia ongelmia on todellakin muillakin merkeillä....osat hapettuu ja murenee pois!! Katsokaa videot missä Jesse näyttää ongelma kohdat eri merkeissä. Ei ole eri automerkkien vika, kun Kokkolan Autohuolto korjaisi hapettumat paremmilla osilla... Ongelmana on Trafi, joka estää sellaiset korjaukset varmaankin Autovalmistajien suurella myötävaikutuksella!!
- Anonyymi00053
Anonyymi00050 kirjoitti:
Vastaavia ongelmia on todellakin muillakin merkeillä....osat hapettuu ja murenee pois!! Katsokaa videot missä Jesse näyttää ongelma kohdat eri merkeissä. Ei ole eri automerkkien vika, kun Kokkolan Autohuolto korjaisi hapettumat paremmilla osilla... Ongelmana on Trafi, joka estää sellaiset korjaukset varmaankin Autovalmistajien suurella myötävaikutuksella!!
On niitä kaikilla. Tojolla ongelma on se että tuo kaapeli on järjettömän kallis vaihtaa kun akku pitää ottaa pois.
- Anonyymi00057
Kamalaa 😱😱😱
- Anonyymi00060
Ihan hirveää!!!
- Anonyymi00058
4545
- Anonyymi00062
Trafin päähän pitäisi saada palkkansa arvoiset työntekijät; meininki kun on aina ollut kuin Toyotan virtakaapeleilla. Tätä touhua vaan ei kukaan valvo !
- Anonyymi00065
Oho oho!
- Anonyymi00069
Tämähän on ihan hirveää!!!
- Anonyymi00071
Rikollinen korjaamo.
- Anonyymi00072
Näin se on.
- Anonyymi00074
Murhaajat!!!
- Anonyymi00075
Hirviöt! 😡
- Anonyymi00076
Saakohqnnsähkömies vaihtaa kolmivaihe Riikan tuppaa
Ei saa trafikieltää - Anonyymi00077
Vetyauto alkaa vaikuttamaan aina vaan paremmalta vaihtoehdolta.
- Anonyymi00078
1995 - 2000 mallinen parilitrainen bensamoottoriauto missä on ilmastointi.
Vaikka laittaisi 3000 euroa korjauksiin vuodessa, jää se halvemmaksi kuin uuden ostaminen.
- Anonyymi00079
Karmivaa!!!
- Anonyymi00080
Voi helvetti sentään!!! 😡😡😡
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Selvästi näyttää siltä, että SDP:n kannattajat hyväksyy kiusaamisen
ja seksuaalisen ahdistelun, kun puolueen kannatus pysyy korkealla. Mitä tämä kertoo demari-äänestäjien moraalista?1674949Kenen joukoissa Suomi seisoo maailmalla, jos SDP voittaa seuraavat vaalit?
SDP on ainoa pohjoismainen sosialidemokraattinen puolue, joka edelleen kuuluu Sosialistiseen internationaaliin. Sitä ka621565- 121519
Jos mies oikeasti haluaa sinut
Hän ei ota riskiä että menettäisi sinut. Ei pienintäkään. Mies ei jätä vastaamatta viesteihin eikä pidä sinua epätietois1211411Helena Puolakka laukoo suorat sanat Vappu Pimiän MasterChef -pestistä
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Kokenut keittiömestari ja ravintoloitsija Helena Puolakka laukoo suorat s91153Ketä ehdotatte seuraavaksi kuntanne johtohahmoksi
Ei ole teitä riitaisia kehityksen jarruja helppo yrittää kohti valoa ohjata. Siinä on teille pähkinä purtavaksi.951037Voiko ryyppäämisellä tienata elantonsa?
Lassi Kuhlman on rappiostriimaaja. Hän kuvaa omaa päihteiden käyttöään pitkissä somestriimeissä. Katsojat voivat lahjoit40967Persuille 1,8 prosenttiyksikköä laskua. Keskusta meni ohi ja Vasl hengittää niskassa
Erityisesti työväestö on hylkäämässä persut. https://yle.fi/a/74-20208249298925- 151824
Hinduille tiedoksi
USA Pressa sanoi '' kansakuntaa ei voi johtaa ilman Raamattua''. Tämä löytyy sitaateista. Raamatusta tulee kaikki julmu279747