kumpi parempaa musaa; Wigwam vs Pekka pohjola

Anonyymi-ap

Wigwam joka loi pohjan metsähenkiselle ja henkiselle musiikille jossa ne kritisoi ihmisen ahneutta, rahan hamuamista ja kapitalismia ja maailmanjärjestelmää jossa unelmoivat jostain yksinkertaisesta systeemistä jossa on luontosuhde ihmisten parempi , eletään sovussa, ollana pois rahaoravanpyörästä , ihmiset viljelee maita, keräilijä-yhteiskunta, metsän keskellä ihmiset asustaa, teollisuutta poissa, uskonnollisuutta ja henkisyyttä että tällaisia arvoja ja pois materialimista ja suurkuluttamisesta että näistähän tämä bändi kritisoi aikoinaan.

Fairyport ja being levyt tästä olkoon parhaina esimerkkeinä joissa etenkin Jukka gustavsonin sävellykset nousee huippulaadussaan eniten esille. Pembroke oli enemmän hittientekijä mutta Gustavson oli minusta bändin sielu ja aivot.

Vaikia vertailla koska wigwam on tosi kova mut sanoisin Pekka pohoja ottaa niukan voiton. Hänen keesojen lehto, urban tango ja harakka biopoloikku levyt on kadehdittavan hyviä. Yksittäisistä biiseistä nousee esille esim matemaatikon lentonäytös, nipistys ja pään taivuttelun vaiheet sekä urban tangon levyn kaikki raidat.

Pohjolaa arvosti Frank zappa muun muassa.

11

146

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Pekka Pohjola soitti myös Mike Oldfieldin kanssa.
      Molemmat hyviä.Wigwam ja Pekka Pohjola.

• Anonyymi00002

kiitos tiedosta. Saattaa olha että olin tietoinen tuosta mutten vain muistanut.

• Anonyymi00008

• Anonyymi00009

• Anonyymi00003

Pekan mielestä Keesojen lehto oli huonoin levynsä.

• Anonyymi00004

Hei empä muuten tiennytkään tuota mitä Pekka on sanonu tosta levystä. Se levy on mulle upea kokemus kuulla aina koska johtuen metsähenkisyydestä.

Urban tango on loistavinta Pekka pohjolaa ehkä.

• Anonyymi00005

Wigwam paras, Pohjola hyvä.

• Anonyymi00006

mun sukunimi pohjola mutten ole varma onko Pekka pohjola sukua mulle. Voi ollakin. Siitä en ole tosin satavarma onko sukua.

• Anonyymi00007

Sen oon ainaki huomannu että ittelleni on siunaantunut musiikillista lahjakkuutta. Että voi olla mahdollista että sukua oon.

• Anonyymi00010

Suomalaista Progee.
      Tasavallan Preseidentti.Wigwam.Elonkorjuu.Fantasia.Haikara.Tabula Rasa.
      Kaamos.Maailman puu.Moonlight.Piirpauke.Kingston Wall.
      On muitakin hyviä bändejä,kun nämä mainitut.👍🎹🎸🎶

• Anonyymi00011

punaisen kuningattaren periaate hyvää aliarvostettua progea.
        Ja myös heavytyylisempi Kairon irse jossa on progesävyjä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      20
      1781
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      156
      1779
    3. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      332
      1470
    4. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1118
    5. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      209
      1112
    6. Mitä haluaisit

Tehdä kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      142
      1096
    7. Salainen kastekoulutus

Millainen on helluntailainen kastekoulutus ja kauanko se kestää ?
      Kaste
      285
      985
    8. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      11
      975
    9. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      4
      959
    10. Pirkanlinna yleisötapahtuma

Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks
      Ähtäri
      49
      918
    Aihe