Wigwam joka loi pohjan metsähenkiselle ja henkiselle musiikille jossa ne kritisoi ihmisen ahneutta, rahan hamuamista ja kapitalismia ja maailmanjärjestelmää jossa unelmoivat jostain yksinkertaisesta systeemistä jossa on luontosuhde ihmisten parempi , eletään sovussa, ollana pois rahaoravanpyörästä , ihmiset viljelee maita, keräilijä-yhteiskunta, metsän keskellä ihmiset asustaa, teollisuutta poissa, uskonnollisuutta ja henkisyyttä että tällaisia arvoja ja pois materialimista ja suurkuluttamisesta että näistähän tämä bändi kritisoi aikoinaan.
Fairyport ja being levyt tästä olkoon parhaina esimerkkeinä joissa etenkin Jukka gustavsonin sävellykset nousee huippulaadussaan eniten esille. Pembroke oli enemmän hittientekijä mutta Gustavson oli minusta bändin sielu ja aivot.
Vaikia vertailla koska wigwam on tosi kova mut sanoisin Pekka pohoja ottaa niukan voiton. Hänen keesojen lehto, urban tango ja harakka biopoloikku levyt on kadehdittavan hyviä. Yksittäisistä biiseistä nousee esille esim matemaatikon lentonäytös, nipistys ja pään taivuttelun vaiheet sekä urban tangon levyn kaikki raidat.
Pohjolaa arvosti Frank zappa muun muassa.
kumpi parempaa musaa; Wigwam vs Pekka pohjola
11
146
Vastaukset
- Anonyymi00001
Pekka Pohjola soitti myös Mike Oldfieldin kanssa.
Molemmat hyviä.Wigwam ja Pekka Pohjola.- Anonyymi00002
kiitos tiedosta. Saattaa olha että olin tietoinen tuosta mutten vain muistanut.
- Anonyymi00008
Anonyymi00002 kirjoitti:
kiitos tiedosta. Saattaa olha että olin tietoinen tuosta mutten vain muistanut.
Tossa. pari sessiota.
https://www.youtube.com/watch?v=Zf-Og0zhAxg
https://www.youtube.com/watch?v=u7p2-eHbxak
Jossakin oli myös juttua,että toinenkin wigwam muusikko.
Jim Pembroke olisi myös soittanut Mike Oldfieldin kanssa jossakin konserttitilaisuudessa. - Anonyymi00009
Anonyymi00008 kirjoitti:
Tossa. pari sessiota.
https://www.youtube.com/watch?v=Zf-Og0zhAxg
https://www.youtube.com/watch?v=u7p2-eHbxak
Jossakin oli myös juttua,että toinenkin wigwam muusikko.
Jim Pembroke olisi myös soittanut Mike Oldfieldin kanssa jossakin konserttitilaisuudessa.Pembroken party at upstairs C-kasetti on minulla. Kappale drinks at the cairo bar on huikea taidonnäyte.
- Anonyymi00003
Pekan mielestä Keesojen lehto oli huonoin levynsä.
- Anonyymi00004
Hei empä muuten tiennytkään tuota mitä Pekka on sanonu tosta levystä. Se levy on mulle upea kokemus kuulla aina koska johtuen metsähenkisyydestä.
Urban tango on loistavinta Pekka pohjolaa ehkä.
- Anonyymi00005
Wigwam paras, Pohjola hyvä.
- Anonyymi00006
mun sukunimi pohjola mutten ole varma onko Pekka pohjola sukua mulle. Voi ollakin. Siitä en ole tosin satavarma onko sukua.
- Anonyymi00007
Sen oon ainaki huomannu että ittelleni on siunaantunut musiikillista lahjakkuutta. Että voi olla mahdollista että sukua oon.
- Anonyymi00010
Suomalaista Progee.
Tasavallan Preseidentti.Wigwam.Elonkorjuu.Fantasia.Haikara.Tabula Rasa.
Kaamos.Maailman puu.Moonlight.Piirpauke.Kingston Wall.
On muitakin hyviä bändejä,kun nämä mainitut.👍🎹🎸🎶- Anonyymi00011
punaisen kuningattaren periaate hyvää aliarvostettua progea.
Ja myös heavytyylisempi Kairon irse jossa on progesävyjä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial201781Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1561779Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva3321470Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221118Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2091112- 1421096
- 285985
- 11975
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt4959Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks49918