Turkukin rakentaa

Anonyymi-ap

Ratikan. Haluisitko ratikan omalle paikkakunnallesi?

35

341

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvät busaiyhteydet riittävät. Ehkä junassa vois olla paremmin pysäkkejä.

      • Anonyymi00023

        Petteri Orpo kaivaa kuvettaan tai menee meitin yhteisille säästöille ja ottaa sieltä rahan ja kasvattaa samalla lainan määrää? Suomen luottoluokitus laskee tätä menoa pelottavan alas. Kulut kasvaa ja tulot laskee, Ursula Von der Layen heristää sormea, et nyt Petteri vähän jarrua peliin? Ei niitä Junia ja ratikoita synny puussa, jonkun ne on maksettavakin.


    • Kylä meinaan serkku pojan maan rakennus virma saa hyvät rahat ja Jerellä töitä riittää kaivin koneen kuljettajana. 👍👍 Seommeinaan ollut serkku pojalla työ käytössä aina pelkkiä Hiaseja ja Hilukseja eikä meinaan kertaakaan ole jäänyt tela ketjut tai muut tarvikkeet toimittamatta työmaaalueelle.

      Se on iteläki ollut Hiaseja jokkis harrastuksen aikoihin ja monet kerrat hinasin kilpa kaverien railerin huolto asemalle, kun kaikemmaailman saksan seisojat Ransitit ja Ransportterit levisi tien varteen.

      Kasi pätkä Volvo tarjoaa herraskaista reemium luokan kyytiä pikku rahalla mutta se ei ollut mikään pikku raha minkä maahanmuuttajataustainen kaveri lykkäsi kouraan Risman parkkipaikalla.

      Yes ok
      Entter
      Lähetä

      • Mulla meni Hiasesta aikoinaan laturi ja äitini hautajaisviikolla se mokoma hyytyi Raision Burger Kingin autokaistalle, kun olin tulossa Naantalista kotiinpäin. Mutta onneksi jollain muulla asiakkaalla oli starttiboosteri, jonka avulla se törähti käyntiin, ja ennen kaikkea Hiasen 2,4 vapari-dieseliin uskallettiin antaa apuvirtaa vrt. mun aiempi Vito CDI-koneella. Helppo homma sen vaihtaminen oli, vaikka laturin yhteydessä oli alipainepumppukin.


      • Anonyymi00020
        hondakuski125 kirjoitti:

        Mulla meni Hiasesta aikoinaan laturi ja äitini hautajaisviikolla se mokoma hyytyi Raision Burger Kingin autokaistalle, kun olin tulossa Naantalista kotiinpäin. Mutta onneksi jollain muulla asiakkaalla oli starttiboosteri, jonka avulla se törähti käyntiin, ja ennen kaikkea Hiasen 2,4 vapari-dieseliin uskallettiin antaa apuvirtaa vrt. mun aiempi Vito CDI-koneella. Helppo homma sen vaihtaminen oli, vaikka laturin yhteydessä oli alipainepumppukin.

        Onko sulla enää omaa autoa käytössä ollenkaan? Vai oletko nykyään sen verran cityvihreä, että liikut pelkästään julkisilla?


      • Anonyymi00020 kirjoitti:

        Onko sulla enää omaa autoa käytössä ollenkaan? Vai oletko nykyään sen verran cityvihreä, että liikut pelkästään julkisilla?

        Ei ole autoa mulla enää. Reilut pari vuotta sitten ajoin Meganen leiman loppuun, mutta pistin sen kilohinnalla eteenpäin viime kesänä muun raivaussiivouksen yhteydessä.
        Eikä mulla itse asiassa ole korttiakaan, kun viime joulukuussa sain epileptisen kohtauksen pari päivää viimeisen bentson jälkeen feat. kaljaputki. Kyllä mä kortin saisin takaisin, mutta en mä kaipaa sitä bensanhinnan, katsastusten, verojen ja vakuutusten, oman ajokunnon yms. rumbaa. Ja ennen kaikkea olen päässyt eroon siitä ajatuksesta, että auto heijastelee ihmisen statusta tai markkina-arvoa.

        Kyllä sitä kävellen tai bussilla on pärjännyt ihan mukavasti, ja osittain realiteettien sanelemana. Ei sen ole väliä mikä taloudellinen tilanteeni on tällä hetkellä, mutta mulla levisi korttitalo viime vuonna. Aiempi ryyppyputki, äidin hautauskulut, Vito ja sen jälkeiset autot , sähkölaskut, nokivalkea, takuuvuokrat, asumistuen muutokset omistusasujlle jne. löivät näpeille ulosotto oli kimpussa, niin rahaa mulla ei ole automaattisesti saman vertaa mitä Oikotiältä joku on voinut bongata.


      • hondakuski125 kirjoitti:

        Ei ole autoa mulla enää. Reilut pari vuotta sitten ajoin Meganen leiman loppuun, mutta pistin sen kilohinnalla eteenpäin viime kesänä muun raivaussiivouksen yhteydessä.
        Eikä mulla itse asiassa ole korttiakaan, kun viime joulukuussa sain epileptisen kohtauksen pari päivää viimeisen bentson jälkeen feat. kaljaputki. Kyllä mä kortin saisin takaisin, mutta en mä kaipaa sitä bensanhinnan, katsastusten, verojen ja vakuutusten, oman ajokunnon yms. rumbaa. Ja ennen kaikkea olen päässyt eroon siitä ajatuksesta, että auto heijastelee ihmisen statusta tai markkina-arvoa.

        Kyllä sitä kävellen tai bussilla on pärjännyt ihan mukavasti, ja osittain realiteettien sanelemana. Ei sen ole väliä mikä taloudellinen tilanteeni on tällä hetkellä, mutta mulla levisi korttitalo viime vuonna. Aiempi ryyppyputki, äidin hautauskulut, Vito ja sen jälkeiset autot , sähkölaskut, nokivalkea, takuuvuokrat, asumistuen muutokset omistusasujlle jne. löivät näpeille ulosotto oli kimpussa, niin rahaa mulla ei ole automaattisesti saman vertaa mitä Oikotiältä joku on voinut bongata.

        Kylä meinaan sun kannattaisi ostaa Avensis tai Corolla


    • Anonyymi00001

      KYLLÄ! Se oliskin meinaan luultavasti maailmanlaajuinen uutinen kun 1000 asukkaan kuntaan tulis ratikka. Pitäisiköhän tehä kuntalaisaloite. Joutuisivat sen sitten ihan virallisesti jossain kunannhallituksessa käsittelemään... Mutta se ON päättäjien hommaa, joten mikä ettei. jotain perustelujakin pitäisi kyllä keksiä. Voiskohan tuo kovin kalliiksikaan tulla... jokin vanha poistoon menevä hankittaisiin ja kiskoja vaikka 100 m. Tai pisteään 500 m niin pääsisivät vanhustentalolta kaupalle ratikalla. Se vois pari kertaa päivässä kulkea. Ei me sen kummempaan olla täällä totuttukaan.

    • Anonyymi00002

      Turku-ratikkaan tulee puolialastomia naisia tarjoilemaan ... mm. shamppanjaa.

      • Anonyymi00003

        Niitä on tarjolla jo nyt, mutta ei sulla ole varaa.


      • Minkä takkii noon vaan puolialastomii. Mä en kyl ala.


    • Anonyymi00004

      Lahdessa oli metro jo kuuskytluvulla. Asema sijaitsi alatorin (sippipuisto) torin puoleisessa reunassa. Siksi kai tuo raitiovaunu olisi vähän vanhanaikainen.

      Mies 65

    • Anonyymi00005

      Suvela Sun Cityssä on jo metro, pikaratikka, ratikka, paikallisbussit, kaukoliikenteen bussit ja lähijunat. Enää puuttuu kaukoliikenteen junat, lentokenttä ja valtamerialus-mittaluokan satama. Noista kaksi ensimmäistä on suunnittelussa, viimeinen odottaa Espoojoen uoman kunnostuksen suunnitelmaa ennen varsinaisen sataman hankesuunnitelmaa.

      • No sehän saateri lähti ilman allekirjoittajaa, mutta minä se olin.


    • Anonyymi00006

      Joo Lahti-Orimattila välille. 😂

      • Anonyymi00007

        Sillä välillä kulki tunnin junakin jo paljon ennen Turun ja Tampereen suunnitelmia!

        Mies 65


      • Anonyymi00011
        Anonyymi00007 kirjoitti:

        Sillä välillä kulki tunnin junakin jo paljon ennen Turun ja Tampereen suunnitelmia!

        Mies 65

        Se olis yhä käypä, nyt tossa menee enää tavarajunat. Olis helppoo hypätä ratikkaan ja kurvata kylästä toiseen. Nyt on pakko käyttää omaa autoa, muuten ei pääse vanhempia tapaamaan perämettään.


    • Anonyymi00008

      Oli paikkakunta mikä tahansa, minä kuljen omalla mustalla kiiturillani.

      No oikeasti syy on se, että elämäni vain on rakentunut sellaisten yhteyksien päähän kaikesta, että julkisen liikenteen varaan ei voi jättää liikkumista. Niin ja inhoan julkisia liikennevälineitä, koska ne ovat aina niin likaisia. En ymmärrä, mitä sellaista ihmiset vievät mukanaan, josta voi jäädä läikkiä penkille.

      Aletheias

      • "Niin ja inhoan julkisia liikennevälineitä, koska ne ovat aina niin likaisia. En ymmärrä, mitä sellaista ihmiset vievät mukanaan, josta voi jäädä läikkiä penkille."

        Sää kyl osaat puhuu myös vertahyytävöitteellisen kamaloittavii. Mun ystävä Kyöpeli sano, et lisää tommosta. Myös se lähettää kauhistuttaveellisii terkkui.👻


      • Anonyymi00019
        exKynis.mi kirjoitti:

        "Niin ja inhoan julkisia liikennevälineitä, koska ne ovat aina niin likaisia. En ymmärrä, mitä sellaista ihmiset vievät mukanaan, josta voi jäädä läikkiä penkille."

        Sää kyl osaat puhuu myös vertahyytävöitteellisen kamaloittavii. Mun ystävä Kyöpeli sano, et lisää tommosta. Myös se lähettää kauhistuttaveellisii terkkui.👻

        No se on kyllä myös minun mielestäni kamalaa, kun ihmiset sotkevat paikkoja. Ymmärrän, että talvisin kulkeutuu kuraa ja vettä liikennevälineiden sisälle, mutta sitä en tajua, miten penkit voivat olla niin usein niin likaisia. Olen vähän pöpökammoinen, joten olen myös aika tarkka näissä asioissa.

        Aletheias


    • Anonyymi00009

      Eipä siitä olis mitään hyötyä. Kävellen pääsee nopeammin. Pääkatu noin kilometrin pituinen.

      • Eihän siitä hyötyy tarvii olla, mut ratikka on kyl komee.

        Ja sit jos ovvaan yks vaunu ja lyhyt rata, nii se sopii köyhäilykuntienkin kukkarolle.

        Vaunu tilataan yhessä ökykunnan suurtilausen kanssa, mut se maalataan eri väriseks. Sillei soon kaiken halvempi. Ja se maksaa aikain kuluessa ittensä takasi, ku turisteille myylään postikorttii, josson upeen ratikan kuva.

        Lisätuloo tulee, ku turisteille myylään ratikkalippui 50 metrin ajelulle à 3 euroo, ja eestakasin 4 euroo. Siinon kyllä ihmettä kerrakseen kuin M. A. Nummisen kaupunkimatkalla.


    • Anonyymi00010

      En halua. Tamperekin meni pilalle. Oliko se pakko rakentaa just keskelle.

      • Totta kai se pitää rakentaa keskeiselle paikalle, ku siel sen näkee useempi. Ei ratikkaa turhaan kantsi rakentaa.


    • Anonyymi00013

      Minä pääsen bussilla Jenny veneelle ja keskustan Isoon kirjastoon. Se riittää minulle. Mutta olisihan se hauska katsella, kun ajelisi tyhjänä. Tai no aamuisin olisi täynnä koululaisia ja sairaalaan meneviä eläkeläisiä. Jopa minäkin voisin olla siellä aamuisin.

      Sairaalamäen jälkeen se ajelisi tyhjänä. Paitsi iltapäivällä taas tulisi hyökyaalto koululaisista ja meistä eläkeläisistä.

      >Simiti<

      • Anonyymi00014

      • Anonyymi00015

      • Anonyymi00014 kirjoitti:

        https://www.visitkokkola.fi/majakkasaari-tankar/m-s-jenny/

        Tuo on ihan kiva pikku paatti. Kohta se umpijuntti incel tulee kiljumaan, että tietää missä asun. Voiko juntinpaa kynäniska inceliä ollakkaan?

        >Simiti<

        Kyllä mä tiedän ton tankarin. Mun piti jo 20 vuotta sitten mennä sinne.


    • Anonyymi00016

      Tietystikin jokainen haluaa rautatienkin kulkemaan oman tontin takapihan halki, kuin turkulainen.

      Luontainen teknologian ääni, ympäri vuorokauden jyrinä

    • Anonyymi00017

      Taas ioku pazkiainen...

    • Ratikka vielä menisi mutta ratikkamatkustajat pilaavat ympäristön.

    • Anonyymi00018

      Kuhmo on Suomen suurin kaupunki vaan milloin kuhmoloiset pääsevät ookaamaan ratsikalla.

    • Anonyymi00022

      Jos nyt edes pääsis b

    • Anonyymi00024

      Typerää ja liian kallista, no, saapa varissuon somalit oman kulkineen.

    • Anonyymi00025

      Tänne ois halpa hoitaa se ratikka... se ei tarttis edes kiskoja. Olis tyhjä ilman niitäkin.

      Koulujen jälkeen bussikuskitkin vetää kartsaa itsekseen. 😆

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1215
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      894
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      777
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      20
      749
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      702
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      593
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe