Miksi sinkun pitäisi osallistua seurustelevien "kuluihin"?

Anonyymi-ap

Sain hääkutsun yhdeltä kaverilta ja alkanut ärsyttää miksi minun pitäisi osallistua heidän juhliinsä, koska se maksaisi minulle aika paljon ja avioliitto on itselle aivan yhdentekevä asia. Ei minua kiinnosta vittuakaan ovatko virallisesti pari vai eivät.

Nopealla laskutoimituksella junaliput edestakas 100€, lahja 50€. Jos jää paikkakunnalle yöksi siitä 150€ lisää. Eli oletetaan että minä haluan tosta noin laittaa vähintään 150€ ihan vaan jotta pari saa sanoa kirkossa tahdon.

Minä tykkään talvella käydä ulkojäillä lätkimässä kiekkoa. Komposiitti-maila maksaa 280€. Ei sitä kukaan tuttu ole maksamassa. Se on minulle tärkeää siinä missä joillekki muille avioliitto.

En minä häitä ole kieltämässä, mutta maksakoot itse juhlansa. En tiedä onko Suomessa tapana laittaa yleisesti joku "lahjalista" ja vieraat sitten ostavat niitä hääparille. Mitä helvettiä, on minullakin monta asiaa jotka ois kiva hankkia kun joku muu ne maksaa. Se että menen kuvitteellisesti itseni kanssa naimisiin ja kutsun ihmisiä kylään ei laita heitä ostamaan lahjoja.

Monesti selitellään että tuleehan kuluja hääparillekkin. Vaikka ruokatarjoilu. No jos haluaa juhlan järjestää niin se yleensä maksaa.

Mites sitten avioero? Lahja ostetaan parille. Jos suhde päättyy niin mielestäni oikeudenmukaista olisi hyvittää summa. En ymmärrä ihmisiä, jotka menee jonkun henkilön toisiin tai kolmansiin häihin.

31

308

4Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      No älä mene. Sano että ei pysty nyt.

    • Anonyymi00002

      Olisit onnellinen, kun saat kutsun. Kaikki eivät saa.

      • Anonyymi00025

        Ilmeisesti ei kunnioita hääparin toivetta, että saavat parhaat mahdolliset vieraat mukaan juhlimaan heidän virallista hääpäiväänsä? Tällai selviää myös petturin tie? Oliko mielikuva toisesta vääränlainen?


    • Ne taas ajatteli, että ei tuota sinkkua tekis mieli kutsua, mutta pakko olla höveli, niin kutsutaan.

    • Anonyymi00004

      Älä mene, sano ettei pysty jostain syystä. Jatkossa älä pidä mitään yhteyksiä noihin henkilöihin, varmaan haluavat olla rauhassa muutenkin. Pääset itse vähemmällä ja samalla aiheutat vähemmän ongelmia muille.

    • Anonyymi00005

      Morsiamen isä on velvollinen kustantamaan häät ! Häävieraat ovat kutsutut tullen omana itsenään ja häävieräiden ainoa -toistan ainoa - velvollisuus on seurustella muiden häävieraiden kanssa. Häävieraat eivät kustanna häitä ja jos paskasakki sellaista vaatii niin sellaisiin häihin ei sitten mennä. Tuliko tää nyt tällä selväksi !

    • Anonyymi00006

      Osallistuminen on vapaaehtoista.

      Itse heräsin huomaamaan erään epäkohdan, joka on usein epäreilu sinkkua kohtaan.

      Oli kaksi paria ja yksi sinkku. Osallistuttiin tuttavan tyttären rippijuhliin ja päätettiin, että jokainen laittaa lahjaksi 50€ siis minun laskujen mukaan yhteensä 250 €. Mutta ehei kumpikin pari laittoi 50 euroa/pari ja minä 50 euroa.

      • Anonyymi00007

        No miksi sekaannut niitten parien asioihin. Olisit itse antanut henkilökohtaisesti satasen ja jättänyt nuo laskemaan kolikoitaan. Mitä ihmeen sosiaalisia sopimuksia oikein yrität tehdä. Nolaa ne täysin aina kun vaan pystyt siihen.


    • Anonyymi00008

      Mjulkku on mjulkku, vaikka mitä selittäisi.

    • Anonyymi00009

      Jos asia aiheuttaa sinussa noin suurta harmitusta, niin älä mene. Häät ovat ilon ja onnen juhla, joten itse menisin mielelläni. Mikäs sen ihanampaa, kuin saada olla mukana juhlistamassa kahden ihmisen onnea.

      Aletheias

      • Anonyymi00010

        No, keksisin äkkiseltään ehkä noin tuhat mielenkiintoisempaa asiaa kun jotkut typerysten hääjuhlat. ps- en ole koskaan ollut häissä enkä mene. Käyn vain hautajaisissa.


      • Anonyymi00012
        Anonyymi00010 kirjoitti:

        No, keksisin äkkiseltään ehkä noin tuhat mielenkiintoisempaa asiaa kun jotkut typerysten hääjuhlat. ps- en ole koskaan ollut häissä enkä mene. Käyn vain hautajaisissa.

        Sellaista se Hämeessä on, kaikki murjottavat autistisesti omissa nurkissaan ja inhoavat kaikkea iloista ja mukavaa.

        Koomisinta tässä on se, että pitävät vielä moista käytöstä normaalina!


      • Anonyymi00013
        Anonyymi00012 kirjoitti:

        Sellaista se Hämeessä on, kaikki murjottavat autistisesti omissa nurkissaan ja inhoavat kaikkea iloista ja mukavaa.

        Koomisinta tässä on se, että pitävät vielä moista käytöstä normaalina!

        No, en tiedä hämeestä, mutta on se nyt normaalimpaa kuin mennä johonkin typeriin häihin jossa typerykset jotka kuvittelee jotain typerää menee naimisiin, sittn eroavat ehkä kahden viikon päästä - kahden vuoden päästä kuitenkin. En halua osallistua tuollaiseen toimintaan millään tavoin.


      • Anonyymi00014
        Anonyymi00013 kirjoitti:

        No, en tiedä hämeestä, mutta on se nyt normaalimpaa kuin mennä johonkin typeriin häihin jossa typerykset jotka kuvittelee jotain typerää menee naimisiin, sittn eroavat ehkä kahden viikon päästä - kahden vuoden päästä kuitenkin. En halua osallistua tuollaiseen toimintaan millään tavoin.

        Tavanomaisempi on Aletheias:n suhtautuminen, joten se on normaalia.


      • Anonyymi00015
        Anonyymi00010 kirjoitti:

        No, keksisin äkkiseltään ehkä noin tuhat mielenkiintoisempaa asiaa kun jotkut typerysten hääjuhlat. ps- en ole koskaan ollut häissä enkä mene. Käyn vain hautajaisissa.

        Hyvä, että tiedostat omat kiinnostuksen kohteesi. Kannattaa siis keskittyä niihin ja kieltäytyä kutsusta. Tuskin hääparikaan haluaa häihinsä ketään, joka ajattelee heidän ilon päivästään kuten sinä.

        Aletheias


      • Anonyymi00017
        Anonyymi00015 kirjoitti:

        Hyvä, että tiedostat omat kiinnostuksen kohteesi. Kannattaa siis keskittyä niihin ja kieltäytyä kutsusta. Tuskin hääparikaan haluaa häihinsä ketään, joka ajattelee heidän ilon päivästään kuten sinä.

        Aletheias

        No hyvä, mene sinä sinne vtun häihisi, minä hoidan hautajaiset.


      • Anonyymi00018

        Vai menisitkö jos sinulla olis oma mies joka pyytää sinua mukaan esim kalaan mökille tai motonettiin katselemaan kalastus ym tarvikkeita ja jos ylimääräistä rahaa niin voitte ostaakkin jotain eli olis paljon kivempaa kuin jotkin jonkun tuntemattoman kaverin kaverin sukulaisen kaverin siskopuolen serkun häät


      • Anonyymi00026
        Anonyymi00017 kirjoitti:

        No hyvä, mene sinä sinne vtun häihisi, minä hoidan hautajaiset.

        Minä pystyn menemään myös hautajaisiin. Niin ikäviä kuin ne ovatkin, me ovat osa elämää ja tärkeä tapahtuma niin poismenneen muiston kunnioittamiselle kuin hyvästien jättämisellekin.

        Aletheias


      • Anonyymi00027
        Anonyymi00026 kirjoitti:

        Minä pystyn menemään myös hautajaisiin. Niin ikäviä kuin ne ovatkin, me ovat osa elämää ja tärkeä tapahtuma niin poismenneen muiston kunnioittamiselle kuin hyvästien jättämisellekin.

        Aletheias

        Oletkin oikea kyläluuta. Aina menemässä joka paikassa.


    • Anonyymi00011

      en vastaisi ollenkaan

    • Anonyymi00016

      Älä kysele tyhmiä vaan pist kymppi tohon kouraan nyt heti !

    • Et nauti toisten onnesta, vaan menisit sinne vain pakkomurjottamaan? Tee palvelus hääparille ja jätä koko juhlat väliin.

    • No sinkulle kuuluu tieteski. Ne jotka naimisiin asti menee, niin usein tekevät myös lapsia. Ja kun koko kylä kasvattaa, niin pääset säkin iloisen perhetapahtuman myötä lastenhoito hommiin. Mä oisin tosi ilonen hääkutsusta. Tosin ei mulla oo niihin mitää päällepantavaa.

      • Anonyymi00019

        Olet kummallisen kiinnostunut lapsista. Melkein alkaa hälytyskellot soimaan.


      • Anonyymi00019 kirjoitti:

        Olet kummallisen kiinnostunut lapsista. Melkein alkaa hälytyskellot soimaan.

        No sulla on vähän sairaat mielikuvat. Et varmaan oo ikinä ees kasvatustieteestä kuullu?


      • Anonyymi00021
        JeroP kirjoitti:

        No sulla on vähän sairaat mielikuvat. Et varmaan oo ikinä ees kasvatustieteestä kuullu?

        En. En ole millään tavoin kiinnostunut lapsista, olen ihan normaali mies.


      • Anonyymi00022
        JeroP kirjoitti:

        No sulla on vähän sairaat mielikuvat. Et varmaan oo ikinä ees kasvatustieteestä kuullu?

        Tuosta viestistäsi tulee mielikuva että odotat innokkaana että joku sukulaisesi tms. saa lapsia ja sinä pääset osallistumaan "lastenhoitohommiin", siis että pääset lähelle pieniä lapsia, ja käsittelemään niitä. Tuollaisen kuvan sain ylempänä olevasta viestistäsi.


      • Anonyymi00022 kirjoitti:

        Tuosta viestistäsi tulee mielikuva että odotat innokkaana että joku sukulaisesi tms. saa lapsia ja sinä pääset osallistumaan "lastenhoitohommiin", siis että pääset lähelle pieniä lapsia, ja käsittelemään niitä. Tuollaisen kuvan sain ylempänä olevasta viestistäsi.

        Nää on sun mielikuvia, ei mun. Ongelma on sun puolella.


      • Anonyymi00024
        JeroP kirjoitti:

        Nää on sun mielikuvia, ei mun. Ongelma on sun puolella.

        Ok, voi ollakin että kuvittelin vain jotain rivien välistä. Toivotaan niin.


    • Anonyymi00020

      Kyllähän jotkut häät vaikuttavat rahastukselta.
      Tietenkin jokin ohjailu voi olla tarpeen, ettei ihan kolmea tai enemmän herätyskelloa...
      Vilma

    • Anonyymi00023

      Se, että vastavuoroisuus on aika kova sana.
      Jos itse pihistelet, et voi olettaa muitakaan koskaan mahdollisiin omiin juhliin.
      Jos taas ystävä on samantekevä niin sitten on.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1094
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      606
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      605
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      68
      567
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      95
      552
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      44
      493
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe