Sähköauto ei ole moksiskaan ajatko sitten lyhyttä vai pitkää matkaa. Ei mitenkään enää voi kuvitella omistavansa kyseisiä epämukavia ja haisevia krematorioita.
Ei ole tätä päivää, että joutuu lähteä pillurallia ajelemaan vain siksi että auto pysyy edes jotenkin kunnossa.
https://www.is.fi/autot/art-2000012063343.html
Voi noita muinaisjäänteitä...
94
390
Vastaukset 94
- Anonyymi00001
Sähköauto on jo saattohoidossa ja parempi tekniikka vyöryy markkinoille! 👍😃
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/4aca6345-21c6-455f-954a-626ab83affd6- Anonyymi00002
Yli 20 vuotta yritetty saada vetyautoja monessa maassa kaupaksi, mutta lopputulos kaikissa maissa vetyautokanta pyöreästi 0,0%. Jotkut ovat jopa niin pettyneitä vetyautoiluun että ovat nostaneet ryhmäoikeuskanteen. Toyota joutui yli 10 vuoden jälkeen myöntämään ettei saa omia vetyautojaan kaupaksi ja teki u-käännöksen tuomalla noin 15 täyssähköautoa markkinoille viimeistään vuonna 2027.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19010097/vetyfanit-valehtelevat-ja-houkuttelevat-vetyansaan-
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18818799/toyota-myontaa-etta-sahkoautot-menevat-paremmin-kaupaksi-kuin-vetyautot-
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18531011/vetyautojen-ostajat-kokeneet-tulleensa-huijatuksi-ja-nostaneet-oikeuskanteen-
Älä siis usko nettivetyhypetystä vaan oikean elämän tilastoja! - Anonyymi00004
Vetyauto se saattohoidossa on ja siitä on näyttöä monissa niissä maissa joissa siihen lähdettiin mukaan innolla, mutta toimimattomat jakeluasemat, niiden vähyys, autojen posketon hinta ja vedyn posketon hinta tappoi innokkaan yrityksen.
- Anonyymi00005
En kyllä uskaltaisi olla vetyä tankatessa lähelläkään autoa. 700 bar.in paine on hirmuinen, miettikää auton rengasta joka jo 3 barin paineella on aiheuttanut ihmishenkien menetyksiä hajotessaan/räjähtäessään. Lisäksi vety on erittäin herkästi syttyvää…
Vetyautot ovat täysin järjen vastaisia laitteita kaikilta ominaisuuksiltaan. - Anonyymi00008
Meinaatko että Toyota tiesi tämänkin asian parhaiten?
- Anonyymi00012
Anonyymi00008 kirjoitti:
Meinaatko että Toyota tiesi tämänkin asian parhaiten?
Toyota mokasi perusteellisesti. Myi Miraita alle 100t euron. Yhden valmistaminen on maksanut Toyotalle lähemmäksi miljoona euroa.
Ei kovin järkevä bisnes. - Anonyymi00016
Anonyymi00004 kirjoitti:
Vetyauto se saattohoidossa on ja siitä on näyttöä monissa niissä maissa joissa siihen lähdettiin mukaan innolla, mutta toimimattomat jakeluasemat, niiden vähyys, autojen posketon hinta ja vedyn posketon hinta tappoi innokkaan yrityksen.
No eipä se voi oikein olla edes saattohoidossa, koska vetyautoilu ei koskaan ole alkanutkaan. Se jäi tyystin lähtökuoppiin, kun kehitys meni ohi oikealta ja vasemmalta.
- Anonyymi00062
Anonyymi00005 kirjoitti:
En kyllä uskaltaisi olla vetyä tankatessa lähelläkään autoa. 700 bar.in paine on hirmuinen, miettikää auton rengasta joka jo 3 barin paineella on aiheuttanut ihmishenkien menetyksiä hajotessaan/räjähtäessään. Lisäksi vety on erittäin herkästi syttyvää…
Vetyautot ovat täysin järjen vastaisia laitteita kaikilta ominaisuuksiltaan.400 bar on henkilöautossa käytettävän vedyn paine . Raskaalla kalustolla 800 .
- Anonyymi00003
80 000 euron vetyauto uutena ei ole realistista hankkia kovinkaan monille. Vetyautot eivät ole tätä päivää. Nettiautossa ei ole yhtään käytettyä vetyautoa myynnissä joten ei edes jobbarit usko että vetyautoja kannattaa tuoda Suomeen ulkomailta. Jyväskylässä on ollut vaikeuksia saada vetyautoja kaupaksi vaikka siellä on yksi vetytankkausasema ja ei edes ulkomailla saada kaupaksi missä on kohtuu hyvä vetytankkausverkosto.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17259553/mita-saa-70-000---90-000e-vetyauton-hinnalla
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17272076/alle-01-ostaa-todellisuudessa-vetyauton-suomessa-
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17717322/koska-julkistetaan-vetytankkausaseman-kuluttajahinta-suomessa
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17679482/miksi-vetytankkausverkoston-maissa-vetyautot-ei-mene-kaupaksi - Anonyymi00006
meinaatko vielä vaihdossa saada sitten 2000e?
sohlo- Anonyymi00014
Miksi pitäis vaihdossa saada jotain, kun ajaa loppuun ja Kuusakoski hakee.ilmaiseksi.pihalta.
- Anonyymi00007
Pätkäajossa on kuitenkin muutama huomioitava seikka:
Talviolosuhteet ja sisätilan lämmitys: Kovilla pakkasilla auton ja ohjaamon lämmittäminen lyhyellä matkalla vie suhteellisen paljon energiaa. Tämä nostaa hetkellistä kulutusta.
12 voltin akku: Sähköautoissa on perinteinen 12V-päävirta-akku, joka pyörittää sähköjärjestelmiä. Lyhyessä ajossa tämä akku ei välttämättä ehdi latautua auton omasta ajoakusta optimaalisesti.
Jarrut: Kun sähköauto jarruttaa moottorilla (regeneraatio), varsinaiset jarrulevyt ja -palat säästyvät. Jatkuvassa pikku pyörityksessä ne saattavat kuitenkin kerätä helpommin ruostetta, jos jarruja ei käytä välillä voimakkaammin.
Vinkki sähköauton käyttöön pätkäajossa:
Esilämmitys: Lämmitä auto verkkovirrassa (latauksessa) ennen lähtöä. Näin säästät ajoakkua ja ajomukavuus on parempi.
Akun varaustaso: Pidä akun varaustaso mieluiten 20 % ja 80 % välillä, älä lataa aivan täyteen jatkuvaa lyhyttä ajoa varten.
Ajoittainen pitkä ajo: Autoa ja sen akustoa ei tarvitse erikseen "lenkittää", mutta sähköauton ja sähköjärjestelmien toimivuuden kannalta silloin tällöin tehtävä pidempi ajolenkki tekee hyvää.- Anonyymi00009
Otappa huomioon että sähköauton 12V akulla ei käynnistetä jäässä olevaa männänvispainta.
Sillä vain annetaan virta tietokoneille ja muutamalle kontaktorille. Heti kun auto on käynnistetty (virta päällä), 1-2kW invertteri lataa 12V akun taas täyteen ja tuottaa kaiken sen 12V sähkön mitä tarvitaan. Polttiksessa kierrosnopeus vaikuttaa laturin virran antoon. Sähköautossa invertterin antokyky aina sama.
Lisäksi, sähköauto tarkkailee 12V akkua jatkuvasti ja jos tarve, se lataa sitä itsekseen ajoakusta sillon tällöin. Näin ainakin Toyota ja Lexus. - Anonyymi00010
Anonyymi00009 kirjoitti:
Otappa huomioon että sähköauton 12V akulla ei käynnistetä jäässä olevaa männänvispainta.
Sillä vain annetaan virta tietokoneille ja muutamalle kontaktorille. Heti kun auto on käynnistetty (virta päällä), 1-2kW invertteri lataa 12V akun taas täyteen ja tuottaa kaiken sen 12V sähkön mitä tarvitaan. Polttiksessa kierrosnopeus vaikuttaa laturin virran antoon. Sähköautossa invertterin antokyky aina sama.
Lisäksi, sähköauto tarkkailee 12V akkua jatkuvasti ja jos tarve, se lataa sitä itsekseen ajoakusta sillon tällöin. Näin ainakin Toyota ja Lexus.Joo toki näin tekee myös tojon itselataava joka vielä lasketaan polttisautoksi.
- Anonyymi00011
Anonyymi00010 kirjoitti:
Joo toki näin tekee myös tojon itselataava joka vielä lasketaan polttisautoksi.
Jostain syystä kuitenkin noilla kuuluu olevan ongelmia sen 12v akun hyytymisen kanssa, vaikka akun pitäisi olla hyvin kevyellä käytöllä verrattuna peruspolttikseen jossa rymäytetään sekin moottori käyntiin 12v akun voimin.
- Anonyymi00017
Anonyymi00011 kirjoitti:
Jostain syystä kuitenkin noilla kuuluu olevan ongelmia sen 12v akun hyytymisen kanssa, vaikka akun pitäisi olla hyvin kevyellä käytöllä verrattuna peruspolttikseen jossa rymäytetään sekin moottori käyntiin 12v akun voimin.
Nuo joidenkin sähköautojen hyytymisongelma kovilla pakkasilla ovatkin johtuneet juuri siitä, kun käyttö on niin vähästä ja ’kevyttä’. Ja tuo hyytyminen on käytänmössä tarkoittanut lähinnä kaukotoimintojen häiriöitä, joka johtuu siitä, että akun kapasiteetin ollessa kovien pakkasten vuoksi ja auton pitkän ajamattomuuden vuoksi alhainen, niin auto automaattisesti sulkee vähemmän tarpeellisia juttuja pois käytöstä, jotta varsinainen käynnistäminen ei vaarannu.
Homma korjaantuu heti, kun sillä ajetaan tai pistetään ac-lataukseen.
Mulla tuo sattui pari kertaa viime talven kovimpien pakkasten aikana ja suurin haitta oli, kun en saanut auton esilämmitystä käyntiin keittiön pöydän äärestä ollessani aamukahvilla. Jos halusi esilämmittää, niin piti käydä käynnistämässä se autosta.
No ongelma ratkesi, kun noiden muutamien kovien pakkasten aikana pidin auton latauksessa ja siihen riitti ihan 1.4 kW:n latausteho. Tuli ihan mieleen polttisajat. Sen jälkeen ei hyytymisongelmia. - Anonyymi00020
Anonyymi00009 kirjoitti:
Lisäksi, sähköauto tarkkailee 12V akkua jatkuvasti ja jos tarve, se lataa sitä itsekseen ajoakusta sillon tällöin. Näin ainakin Toyota ja Lexus.Mitä autossa tekee tietokoneella.
- Anonyymi00032
Anonyymi00020 kirjoitti:
Mitä autossa tekee tietokoneella.
niitähän autossa ei olekaan kun muutama kymmenen liekö turhia sitten
- Anonyymi00013
Sanoppas, miksi minun pitäisi ostaa sähköauto? Kerroppa nyt.
Minulla on hyvin toimiva bensavehje, maksan itse bensat, veror, vakuutukset jne. Miksi minun pitäisi ostaa sähkis? Kerro.- Anonyymi00026
EI minkään takia. Sinä itse päätät, vai oletko niin sopuli että muiden pitäisi aina päättää sinun puolesta?
- Anonyymi00061
Ketä kiinnostaa täällä sinun autohankintasi. Osta vaikka hevonen ha silläkin pääseen paikasta toiseen.
Ei hevosia ole kielletty…
- Anonyymi00015
No, sähköautomiehet !?
Onko permannossa kiinni useampia vekseleitä ???- Anonyymi00018
Tämä vekseleitä riittää voi olla Toyota BZ4X:n omistajilla tulevaisuus, kaikki akkupaketit maksaa 43 000 euroa! Silti niitä hölmöt ostaa. Vaikka muihin autoihin akut on halpoja.
- Anonyymi00021
Anonyymi00018 kirjoitti:
Tämä vekseleitä riittää voi olla Toyota BZ4X:n omistajilla tulevaisuus, kaikki akkupaketit maksaa 43 000 euroa! Silti niitä hölmöt ostaa. Vaikka muihin autoihin akut on halpoja.
Akku pitää ostaa jos se hajoaa kokonaan, siis myös kotelo. Näin käy isossa kolarissa mutta sen hoitaa vakuutus.
Tojossa on 10v / 1M km akkuturva ja muistetaanpa että Tojolla on tapana tuoda markkinoille paljon valmiimpaa tekniikkaa kuin vaikka VAGenilla niin vain hyvin harvan kohdalle tulee eteen akun korjaaminen, vaihdosta puhumattakaan.
Käytettyjä akku kuitenkin tulee saattaville. Sen takaa se että noita Tojon sähköautoja tullaan myymään globaalisti paljon.
MUTTA, älä jos pelottaa. Aja se vanha Astrasi loppuun ja ole onnellinen. - Anonyymi00092
Anonyymi00021 kirjoitti:
Akku pitää ostaa jos se hajoaa kokonaan, siis myös kotelo. Näin käy isossa kolarissa mutta sen hoitaa vakuutus.
Tojossa on 10v / 1M km akkuturva ja muistetaanpa että Tojolla on tapana tuoda markkinoille paljon valmiimpaa tekniikkaa kuin vaikka VAGenilla niin vain hyvin harvan kohdalle tulee eteen akun korjaaminen, vaihdosta puhumattakaan.
Käytettyjä akku kuitenkin tulee saattaville. Sen takaa se että noita Tojon sähköautoja tullaan myymään globaalisti paljon.
MUTTA, älä jos pelottaa. Aja se vanha Astrasi loppuun ja ole onnellinen."Käytettyjä akku kuitenkin tulee saattaville. Sen takaa se että noita Tojon sähköautoja tullaan myymään globaalisti paljon."
Käytettyjä akkuja ostavat ovat idiootteja. Ne ovat aina joko kolariautosta tai ne ovat varastettuja tai sitten ne ovat loppuun saakka kulutettuja. Ja mikään noista vaihtoehdoista ei ole hyvä. Käytettyä sähköauton akkua ei ikinä kannata ostaa.
- Anonyymi00019
Pilluralli on kivaa😊👍
- Anonyymi00022
PM-auton akun vaihto maksaa 100-300€
EV-auton akuston vaihto maksaa edelleen 15000-40000€ tai Toyotassa jopa enemmän !?
Nokkelimmat hoksaavat eron !?- Anonyymi00023
PM-auton moottorin vaihto maksaa 15000-40000€, tai enemmän.
Sähköauton polttomoottorin vaihto maksaa 0€, eikä sitä tarvitse koskaan edes tehdä.
Nokkelimmat hoksaavat eron! - Anonyymi00024
Anonyymi00023 kirjoitti:
Sähköauton polttomoottorin vaihto maksaa 0€, eikä sitä tarvitse koskaan edes tehdä.
Nokkelimmat hoksaavat eron!No jaa....????
Koulut jääneet pahasti kesken.....!? - Anonyymi00025
Anonyymi00024 kirjoitti:
No jaa....????
Koulut jääneet pahasti kesken.....!?Olen pahoillani puolestasi, mutta ehkä tunnet jonkun joka on käynyt koulun loppuun ja voi selittää kommentin sisällön.
Ja varmuuden vuoksi kirjoitan tämän kommentin hyvin hitaasti, kun et selvästikään ole kovin nopea lukemaan. - Anonyymi00027
Anonyymi00023 kirjoitti:
Nokkelimmat hoksaavat eron!Yli 50 vuotta olen autoja omistanut ja kilometrejä lähes 1,5 miljoona ajanut mutta yhteenkään autoon ei ole tarvinnut moottoria vaihtaa, pariin autoon alkuaikoina olen joutunut kannentiivisteen vaihdattamaan, Toyota Corolla vm 1973 ja Pösö 505 vm 1985.
- Anonyymi00030
Anonyymi00027 kirjoitti:
Yli 50 vuotta olen autoja omistanut ja kilometrejä lähes 1,5 miljoona ajanut mutta yhteenkään autoon ei ole tarvinnut moottoria vaihtaa, pariin autoon alkuaikoina olen joutunut kannentiivisteen vaihdattamaan, Toyota Corolla vm 1973 ja Pösö 505 vm 1985.
Itse olen yli 40 vuotta autoja omistanut, ajanut yli 2 miljoonaa kilometriä ja moottorin olen (itse) vaihtanut ainakin viiteen autoon ja suunnilleen yhtä moneen tehnyt täyden moottoriremontin.
Nykyään ajan Teslalla, eikä ole tarvinnut vaihtaa yhtäkään akkua. - Anonyymi00031
Anonyymi00030 kirjoitti:
Itse olen yli 40 vuotta autoja omistanut, ajanut yli 2 miljoonaa kilometriä ja moottorin olen (itse) vaihtanut ainakin viiteen autoon ja suunnilleen yhtä moneen tehnyt täyden moottoriremontin.
Nykyään ajan Teslalla, eikä ole tarvinnut vaihtaa yhtäkään akkua.Samoin, tosin yli 50 vuotta - jotain lähes 3 miljoonaa km ja melkoinen määrä autoja, joista suurin osa käytettyinä hankittuja. Moottoria en ole vaihtanut ainoaankaan ja ainoastaan yhteen - siihen ensimmäiseen hieman arvokkaampaan autoon tein täyden moottoriremontin. 900 saabiin kansiremppa, samoin kleinbus volkkariin, mutta siinäpä ne konepuolen rempat ovatkin.
- Anonyymi00036
Anonyymi00030 kirjoitti:
Nykyään ajan Teslalla, eikä ole tarvinnut vaihtaa yhtäkään akkua.Tai sitten olet valehtelija ja koko juttusi on satua. Ja tuon Teslan mainitseminen joka helvetin tekstissä on pinnallista idiotismia. Tesla ja Dacia ovat ihan samanlaisia eikä Teslassa ole mitään erikoista. Sillä ei ole statusarvoa ja sen laatu on surkeaa ja tekniikassakin Tesla on jäljessä muita.
- Anonyymi00039
Anonyymi00025 kirjoitti:
Olen pahoillani puolestasi, mutta ehkä tunnet jonkun joka on käynyt koulun loppuun ja voi selittää kommentin sisällön.
Ja varmuuden vuoksi kirjoitan tämän kommentin hyvin hitaasti, kun et selvästikään ole kovin nopea lukemaan.No jaa...????
Ei ole kouluja käynykkään !?? - Anonyymi00040
Anonyymi00036 kirjoitti:
Tai sitten olet valehtelija ja koko juttusi on satua. Ja tuon Teslan mainitseminen joka helvetin tekstissä on pinnallista idiotismia. Tesla ja Dacia ovat ihan samanlaisia eikä Teslassa ole mitään erikoista. Sillä ei ole statusarvoa ja sen laatu on surkeaa ja tekniikassakin Tesla on jäljessä muita.
Taas persaukista pakoputkipoikaa harmittaa kun itse joutuu ajamaan vanhalla ritsalla.
- Anonyymi00043
Anonyymi00030 kirjoitti:
Nykyään ajan Teslalla, eikä ole tarvinnut vaihtaa yhtäkään akkua.Oletko ollut romujen keräilijä?
- Anonyymi00045
Anonyymi00043 kirjoitti:
Oletko ollut romujen keräilijä?
Nuorempana piti ajaa halvoilla pakoputkiritsoilla, hiukan vanhempana harrastin mm. kiihdytyskilpailua ja edelleen tallista löytyy 70-luvun alun Corvette, johon vaihtuu kone jo toista kertaa.
- Anonyymi00046
Anonyymi00040 kirjoitti:
Taas persaukista pakoputkipoikaa harmittaa kun itse joutuu ajamaan vanhalla ritsalla.
No, ainakin Teslalla kehuminen on vähän sama kuin kehuisi ajavansa Dacialla. Molemmat ovat lähes samaa laatuluokkaa, tosin Dacia on hieman laadukkaampi auto kuin Tesla.
- Anonyymi00064
Anonyymi00030 kirjoitti:
Nykyään ajan Teslalla, eikä ole tarvinnut vaihtaa yhtäkään akkua.En tiedä enkä ole kuullutkaan, että sähköautoon olisi jouduttu vaihtamaan ajoakkua muuta kuin kolarin tms vuoksi. Ja silloinhan vakuutus auttaa.
Sähköauton akusto on suunniteltu 20-25 vuoden käyttöön. Bensa-auton moottori 250.000-300.000 km: käyttöön.
Käyttötapa vaikuttaa luonnollisesti käyttöikään kaikessa… - Anonyymi00091
Anonyymi00064 kirjoitti:
En tiedä enkä ole kuullutkaan, että sähköautoon olisi jouduttu vaihtamaan ajoakkua muuta kuin kolarin tms vuoksi. Ja silloinhan vakuutus auttaa.
Sähköauton akusto on suunniteltu 20-25 vuoden käyttöön. Bensa-auton moottori 250.000-300.000 km: käyttöön.
Käyttötapa vaikuttaa luonnollisesti käyttöikään kaikessa…Ja silti tunnen monia, jotka ajelevat lähes päivittäin yli 30 vuotta vanhalla polttiksella. Ja monissa on paljon enemmän kilometrejä kuin 300.000 km.
- Anonyymi00028
Moni patterikinderi aika pieni sisältä
Sitten jos ostaa auton kokoisen se jo maksaakin
Ja siihen super kallis vakuutus
Ja halpaa on- Anonyymi00033
Esimerkki ID.7
Vakuutusten hinta on + - 20 % kalliimpi vastaavan kokoisiin autoihin verrattuna.
Vakuutusten hinta on + - 0 % kalliimpi vastaavan kokoisiin ja saman tehoisiin autoihin verrattuna.
- Anonyymi00029
No mikä patterikinderi sulla on , onko edes oma vai pomon auto
- Anonyymi00034
Nytkö joudut ajamaan pillurallia ihan tositarkoituksella? Miten olet onnistunut?
- Anonyymi00035
On se SÄHKÖAUTO hyvä kun sitä pitää noin kehua. Varmasti on parempi kun joku toinen SÄHKÖAUTO, eikö ookki. Ainaki parempi kun se naapurin SÄHKÖAUTO. Sillä on kuulemma lainalla ostettu SÄHKÖAUTO. Kaikilla on parempi SÄHKÖAUTO kun kellään muulla. On niin halpaa ajaa ja ladata, varmaan halvempaa kun kellän muulla. Kyllä SÄHKÖAUTO on nykyisin parempi vaihtoehto kun vaikka joku toinen SÄHKÖAUTO. Jos joku auto on krematorio niin kuin tämä aloittaja on hienosti lausunut niin hän ei ole tutustunut SÄHKÖAUTOjen ominaisuuksiin. Ne vasta krematorioita ovatkin. Melkein mitä tahansa kun sattuu vaikka tulipalo niin siitä SÄHKÖAUTOsta menee ovet lukkoon ja sieltä ei pääse pois kun hautausurakoitsijan auttamana. Pelastuslaitoskaan ei voi yhtään mitään, antavat vaan palaa koko SÄHKÖAUTOn loppuun.
- Anonyymi00037
Missä voisimme vielä säästää?
Voiko mäyräkoiran luontoon päästää
Kun lokakuussa öisin pakastaa?
Missä voisimme vielä säästää? - Anonyymi00038
Minkä vuoksi sinun pitää sähköauto mollata ja polttista kehua?
Onko epätoivoinen olo? - Anonyymi00041
Anonyymi00038 kirjoitti:
Onko epätoivoinen olo?Tämän vuoksi !
EV-auton akuston vaihto kustantaa edelleen 15000-40000€ tai Toyotassa jopa enemmän !?
Ero liittyy matematiikkaan.....????
Hoksaatteko !??? - Anonyymi00042
Anonyymi00038 kirjoitti:
Onko epätoivoinen olo?On vain kehuttu SÄHKÖAUTOa ei ole mollattu polttomoottoriautoa.
Ei ole epätoivoinen olo, eikä paina lainahuolet, talous kunnossa. - Anonyymi00044
Anonyymi00041 kirjoitti:
Tämän vuoksi !
EV-auton akuston vaihto kustantaa edelleen 15000-40000€ tai Toyotassa jopa enemmän !?
Ero liittyy matematiikkaan.....????
Hoksaatteko !???PM-auton moottorin vaihto maksaa 15000-40000€, tai enemmän.
Nokkelimmat hoksaavat eron! - Anonyymi00047
Anonyymi00044 kirjoitti:
Nokkelimmat hoksaavat eron!Sähköauto on hieno peli, mutta akusto edustaa kivikautta edeltävää aikaa ja ymmärrystä ??
Ja kun se sitten sullotaan nykyaikaisen auton permantoon, niin omistajan taakaksi tulevat toistuvat vekselit ja voudin soitot !?
40 tonnia Euroissa ja tätä rataa !??? - Anonyymi00048
Anonyymi00044 kirjoitti:
Nokkelimmat hoksaavat eron!Myös sähkömoottori voi mennä rikki, ei nekään ole ikuisia ja niissäkin voi olla valmistusvikoja. Paljonkohan maksaa esim tessukan sähkömoottori vaihdettuna merkkiliikkeessä? Tietysti silloin pitää vaihtaa kaikki moottorit mitä siitä löytyy jos yksi on rikki. Millainen toimitusaika näissä sitten on kun tarvii tehdä? Sähkömiehethän tämän tietysti tietää koska tietävät kaiken muutenkin.
- Anonyymi00050
Anonyymi00048 kirjoitti:
Myös sähkömoottori voi mennä rikki, ei nekään ole ikuisia ja niissäkin voi olla valmistusvikoja. Paljonkohan maksaa esim tessukan sähkömoottori vaihdettuna merkkiliikkeessä? Tietysti silloin pitää vaihtaa kaikki moottorit mitä siitä löytyy jos yksi on rikki. Millainen toimitusaika näissä sitten on kun tarvii tehdä? Sähkömiehethän tämän tietysti tietää koska tietävät kaiken muutenkin.
Ajomoottori vaihdettuna n. 4000€.
Eli aika paljon halvempi kuin esim. pakoputkiauton vaihteiston vaihto. - Anonyymi00051
Anonyymi00050 kirjoitti:
Eli aika paljon halvempi kuin esim. pakoputkiauton vaihteiston vaihto.Niin ja pakoputkiauton vaihteistolla ajetaan n 500 000 km - 1000 000km eikä aina sittenkään sitä tarvi vaihtaa.
- Anonyymi00053
Anonyymi00050 kirjoitti:
Eli aika paljon halvempi kuin esim. pakoputkiauton vaihteiston vaihto.Tuskin merkkiliikkeessä vaihdettuna 4000e koska sillä saa vain käytetyn moottorin ja vaihtohommakin varmaan maksaa jotain.
Jossain vaiheessa piti Teslan kaikki remontit (ei huollot) tehdä espoossa, miten lienee nyt?? Mutta olen ehdottomasti sitä mieltä, että sähköautoilu on tulevaisuutta mutta ehkä n 20-30v päästä jos akkuteollisuus saa jotain järkevää aikaan.
Varsinkin etelä suomessa kehä3 sisäpuolella jossa ei edes tarvitse autoa. - Anonyymi00054
Anonyymi00051 kirjoitti:
Niin ja pakoputkiauton vaihteistolla ajetaan n 500 000 km - 1000 000km eikä aina sittenkään sitä tarvi vaihtaa.
Kummasti niitä vaihteistoja tarvitsee vaihtaa alle 100tkm ajettuihin autoihin.
- Anonyymi00055
Anonyymi00053 kirjoitti:
Tuskin merkkiliikkeessä vaihdettuna 4000e koska sillä saa vain käytetyn moottorin ja vaihtohommakin varmaan maksaa jotain.
Jossain vaiheessa piti Teslan kaikki remontit (ei huollot) tehdä espoossa, miten lienee nyt?? Mutta olen ehdottomasti sitä mieltä, että sähköautoilu on tulevaisuutta mutta ehkä n 20-30v päästä jos akkuteollisuus saa jotain järkevää aikaan.
Varsinkin etelä suomessa kehä3 sisäpuolella jossa ei edes tarvitse autoa.Käytetty ajomoottori maksaa n. 500€.
Teslan hinta uuden ajomoottorin vaihdolle on n. 4000€. - Anonyymi00058
Anonyymi00055 kirjoitti:
Käytetty ajomoottori maksaa n. 500€.
Teslan hinta uuden ajomoottorin vaihdolle on n. 4000€.Niin, mitä järkeä on vaihtaa sökö, sököön ????
- Anonyymi00059
Anonyymi00044 kirjoitti:
Nokkelimmat hoksaavat eron!Eivät taida kirjat olla kovin tuttuja ??
- Anonyymi00065
Anonyymi00059 kirjoitti:
Eivät taida kirjat olla kovin tuttuja ??
Ilmeisesti sinulle kovinkin vieraita, päätelleen kirjoitustaidottomuudestasi.
- Anonyymi00066
Anonyymi00054 kirjoitti:
Kummasti niitä vaihteistoja tarvitsee vaihtaa alle 100tkm ajettuihin autoihin.
Miks ? mulla on 600 000 ajettu auto eikä vaihteistoa ole vaihdettu vieläkään..
- Anonyymi00068
Anonyymi00066 kirjoitti:
Miks ? mulla on 600 000 ajettu auto eikä vaihteistoa ole vaihdettu vieläkään..
Tämän vuoksi niitä korjataan:
https://tekniikanmaailma.fi/toyota-rav4n-vaihteisto-hajosi-10-000-kilometrin-jalkeen-kuluttajariitalautakunta-ei-niellyt-myyjan-vastuunpakoilua/ - Anonyymi00077
Anonyymi00068 kirjoitti:
Tämän vuoksi niitä korjataan:
https://tekniikanmaailma.fi/toyota-rav4n-vaihteisto-hajosi-10-000-kilometrin-jalkeen-kuluttajariitalautakunta-ei-niellyt-myyjan-vastuunpakoilua/Korjaaminen ja vaihtaminen on eri asia.
- Anonyymi00049
Kai sitä ajoa tulee ihan luonnostaan riittävästi jos autolle on oikeasti tarvetta. Lyhyet matkat menee kätevästi vaikka pyörällä.
- Anonyymi00052
Omassa dieselissäni jolla ajan 2-3 kertaa viikossa, on iso tankki jolla ajaa noin 1000km yhdellä tankkauksella. Tankillinen maksaa tällä hetkellä noin ~130€. Toki vaihtaisin sähköautoon, jos olisi noin 30 tuhatta euroa humputtelurahaa.
- Anonyymi00056
Kuinka usein ajat 1000km ilman taukoa?
- Anonyymi00067
Anonyymi00056 kirjoitti:
Minkä vuoksi pitäis ajaa 1000km ilman taukoa?? Polttis autolla sen voi ajaa jos haluaa mutta patterilelulla ei onnistu vaikka haluais. Meillä ei auto määrää milloin pidetään tauko vaan itse päätetään tauoista.
- Anonyymi00069
Anonyymi00067 kirjoitti:
Minkä vuoksi pitäis ajaa 1000km ilman taukoa?? Polttis autolla sen voi ajaa jos haluaa mutta patterilelulla ei onnistu vaikka haluais. Meillä ei auto määrää milloin pidetään tauko vaan itse päätetään tauoista.
Ellet koskaan aja 1000km ilman taukoa, niin miksi sinulle on tärkeää ajaa 1000km ilman taukoa?
- Anonyymi00071
Anonyymi00067 kirjoitti:
Luuletko oikeasti, että sähköauto määrää milloin sinun on pidettävä taukoa?
Jos noin, niin en enää ihmettele miksi tietämyksesi sähköautoilusta on niin olematon. Onkohan sama juttu kaikilla muillakin täällä hassuja luuloja ja jopa uskomattomia käsityksiä sähköautoilusta omaavilla tuo sama tietämyksen taso kuin sinulla? Se selittäisi paljon… - Anonyymi00073
Anonyymi00071 kirjoitti:
Luuletko oikeasti, että sähköauto määrää milloin sinun on pidettävä taukoa?
Jos noin, niin en enää ihmettele miksi tietämyksesi sähköautoilusta on niin olematon. Onkohan sama juttu kaikilla muillakin täällä hassuja luuloja ja jopa uskomattomia käsityksiä sähköautoilusta omaavilla tuo sama tietämyksen taso kuin sinulla? Se selittäisi paljon…Eihän se sähköauto määrää sinun pitämään taukoa vaan voit pitää sen taukosi ihan milloin vaan. Sitten kuitenkin kun se sähköauto tarvii sitä sähköä, että sinä voit pitää sen tauon siellä missä sinulle sopii niin se sähköauto pitää ladata siellä missä se sähköauto vaatii sitä taukoa. Jostain syystä sähköautopellet on kovin ärhäköitä kirjoittelemaan, että ei tarvi ladata sen kun ajelee vaan.
- Anonyymi00076
Anonyymi00073 kirjoitti:
Eihän se sähköauto määrää sinun pitämään taukoa vaan voit pitää sen taukosi ihan milloin vaan. Sitten kuitenkin kun se sähköauto tarvii sitä sähköä, että sinä voit pitää sen tauon siellä missä sinulle sopii niin se sähköauto pitää ladata siellä missä se sähköauto vaatii sitä taukoa. Jostain syystä sähköautopellet on kovin ärhäköitä kirjoittelemaan, että ei tarvi ladata sen kun ajelee vaan.
Kyllä polttiksiin tarvii polttoainetta. Ja joudut tankkaamaan autosi vain erillisillä tankkausasemilla ihan riippumatta taukohaluistaai. Ja sinulla on huomattavasti vähemmän vaihtoehtoja kuin sähköautoilijoilla.
Jostain syystä pakoputkipetet on kovin ärhäköitä kirjoittelemaan, että ei tarvi tankata sen kun ajelee vaan. - Anonyymi00078
Anonyymi00076 kirjoitti:
Kyllä polttiksiin tarvii polttoainetta. Ja joudut tankkaamaan autosi vain erillisillä tankkausasemilla ihan riippumatta taukohaluistaai. Ja sinulla on huomattavasti vähemmän vaihtoehtoja kuin sähköautoilijoilla.
Jostain syystä pakoputkipetet on kovin ärhäköitä kirjoittelemaan, että ei tarvi tankata sen kun ajelee vaan.Menikö tunteisiin, osu ja uppos. hhahhahahahahaaa
- Anonyymi00081
Anonyymi00076 kirjoitti:
Jostain syystä pakoputkipetet on kovin ärhäköitä kirjoittelemaan, että ei tarvi tankata sen kun ajelee vaan.Sulla ei ole varmaan edes ajokorttia, puhumattakaan minkäänlaisesta autosta.
- Anonyymi00088
Anonyymi00056 kirjoitti:
Eihän etelänpellet aja koskaan 100km enempää kerralla. Siinäkin ne jo väsyy ajoi millä polttoaineella tahansa.
- Anonyymi00057
Kiinteän elektrolyytin akut (solid state) tulevat todennäköisesti nopeuttamaan vanhojen sähköautojen arvonalenemaa. Uusi teknologia tekee vanhemmista autoista vähemmän houkuttelevia.
- Anonyymi00060
muistat vaan rassata niitä jarruja täyssähkö autossa vuoden välein kun ne jumittuvat käyttämättömyyden takia
- Anonyymi00070
Miksi ne jumittuisi? Ihan samalla tavalla sillä ajetaan kuin muillakin autoilla. Ei käyttövoimalla ole vaikutusta jarrujen jumiutumiseen.
- Anonyymi00074
Anonyymi00070 kirjoitti:
Miksi ne jumittuisi? Ihan samalla tavalla sillä ajetaan kuin muillakin autoilla. Ei käyttövoimalla ole vaikutusta jarrujen jumiutumiseen.
Ei niin käyttövoimalla mutta sillä ajotyylillä on jota sähköautossa voi käyttää.
- Anonyymi00063
Odotappa vaan kun tulee talvi
- Anonyymi00072
Talvihan tulee Suomessa kerran vuodessa, joten mitäpä odottelemassa siinä on. Se on kaikille kovasti tuttu juttu…
- Anonyymi00075
Olen kolme talvea ajanut Teslalla ja kokemukset olleet erittäin myönteisiä.
Mitä minun pitäisi odottaa seuraavalta talvelta? - Anonyymi00079
Anonyymi00075 kirjoitti:
Mitä minun pitäisi odottaa seuraavalta talvelta?Jarrujen vaihtoa ja akun vaihtoa, no se akku on voitu jo vaihtaa kun noin vanha tessukka.
- Anonyymi00080
Anonyymi00079 kirjoitti:
Jarrujen vaihtoa ja akun vaihtoa, no se akku on voitu jo vaihtaa kun noin vanha tessukka.
Jotenkin kuvittelen, että olisin huomannut jos Teslani olisi ollut poissa pihastani jarrujen tai akuston vaihdon vuoksi.
Tähän mennessä 114000 ongelmatonta kilometriä. Eipä ole aikaisemmilla polttomoottoriautoilla onnistunut. - Anonyymi00082
Anonyymi00080 kirjoitti:
Jotenkin kuvittelen, että olisin huomannut jos Teslani olisi ollut poissa pihastani jarrujen tai akuston vaihdon vuoksi.
Tähän mennessä 114000 ongelmatonta kilometriä. Eipä ole aikaisemmilla polttomoottoriautoilla onnistunut.On sulla ollu huonoja polttomoottoriautoja.
- Anonyymi00083
Anonyymi00082 kirjoitti:
On sulla ollu huonoja polttomoottoriautoja.
Yhdelläkään pakoputkiautolla ei ajeta yli 100tkm ilman useampaa huoltoa, joissa myös jotakin korjataan.
- Anonyymi00085
Anonyymi00075 kirjoitti:
Mitä minun pitäisi odottaa seuraavalta talvelta?Se, että joka helvetin postauksessa pitää mainita omistavansa Teslan on pinnallista idiotismia naurettavimmillaan. Tesla on laadultaan Dacian tasoa eikä Teslassa ole mitään erikoista. Tesla on oksettavan ruma sekä ulkoa että sisältä ja se on suunniteltu päin persettä. Ja kilpailijat ovat menneet Teslan ohi kaikissa asioissa vuosia sitten.
- Anonyymi00086
Anonyymi00085 kirjoitti:
Se, että joka helvetin postauksessa pitää mainita omistavansa Teslan on pinnallista idiotismia naurettavimmillaan. Tesla on laadultaan Dacian tasoa eikä Teslassa ole mitään erikoista. Tesla on oksettavan ruma sekä ulkoa että sisältä ja se on suunniteltu päin persettä. Ja kilpailijat ovat menneet Teslan ohi kaikissa asioissa vuosia sitten.
Ainoa luksus varuste Teslassa on pierutyyny. Siitä näkee suunnittelun tason.
- Anonyymi00089
Anonyymi00083 kirjoitti:
Yhdelläkään pakoputkiautolla ei ajeta yli 100tkm ilman useampaa huoltoa, joissa myös jotakin korjataan.
Ai Tessukallako ajetaan ilman huoltoa 100 000 km ?
- Anonyymi00093
Anonyymi00089 kirjoitti:
Ai Tessukallako ajetaan ilman huoltoa 100 000 km ?
Kyllä, tähän mennessä 114tkm ilman huoltoa.
- Anonyymi00094
Anonyymi00093 kirjoitti:
Kyllä, tähän mennessä 114tkm ilman huoltoa.
Joku voi jopa uskoo tuon.
- Anonyymi00084
Me polttisten omistajat ostamme sähköauton vasta sitten, kun kiinteän olomuodon akku (solid-state battery) tulee sähköautoihin. Kuulema parin vuoden kuluttua. Silloin sinun nykyistä sähköautoa ei enää kukaan huoli vanhana.
- Anonyymi00087
Miten niin? Tiedätkö että kaikilla sähköauton ostaneilla oli aiemmin polttis eli väitteesi on lähtökohtaisesti täysin väärin eli valetta.
Kiinteän elektrolyytin akku ei tee tämän päivän autosta huonompaa. Kehitys kehittyy jatkuvasti ja on kehittynyt. Ei 6 vuoden takainen Tesla Model S ole huonompi kuin uusi auto sen vuoksi että sen akku on vanhempaa tekniikkaa (se todella on), vaan koska se on ylipäänsä on vanhempi ja kuluneempi auto. Sen arvo määräytyy kysynnän ja tarjonnan mukaan.
Jopa alkupään Nissan leafeille miniatyyriakuilla, löytyy ostajat.
Polttispuolella ahdetut down-sizing koneet ei tehneet vapareista yhdessä yössä romurautaa. Niitä on edelleen liikenteessä. Niillä on käyttöarvoa.
Tämä sama pätee nykyisiin NMC-akkuisiin autoihin ja tulee pätemään myös kiinteänelektrolyytin autoihn kun natrium-akut vie niiden markkinat. - Anonyymi00090
Anonyymi00087 kirjoitti:
Miten niin? Tiedätkö että kaikilla sähköauton ostaneilla oli aiemmin polttis eli väitteesi on lähtökohtaisesti täysin väärin eli valetta.
Kiinteän elektrolyytin akku ei tee tämän päivän autosta huonompaa. Kehitys kehittyy jatkuvasti ja on kehittynyt. Ei 6 vuoden takainen Tesla Model S ole huonompi kuin uusi auto sen vuoksi että sen akku on vanhempaa tekniikkaa (se todella on), vaan koska se on ylipäänsä on vanhempi ja kuluneempi auto. Sen arvo määräytyy kysynnän ja tarjonnan mukaan.
Jopa alkupään Nissan leafeille miniatyyriakuilla, löytyy ostajat.
Polttispuolella ahdetut down-sizing koneet ei tehneet vapareista yhdessä yössä romurautaa. Niitä on edelleen liikenteessä. Niillä on käyttöarvoa.
Tämä sama pätee nykyisiin NMC-akkuisiin autoihin ja tulee pätemään myös kiinteänelektrolyytin autoihn kun natrium-akut vie niiden markkinat.Säkin heräsit sähköautounestasi ja alat päivittäiset puolustuspuheesi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa751689- 241186
Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as321083Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu134916Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.189826- 64694
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo192619On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79608- 49571
- 71567
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,32518- 55517
- 57502
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25457- 34434
Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28432- 33423
- 40417
- 16409
- 82398