Autolla pääsee joka 382 km
Kun on 80 pros
Vastaukset 19
- Anonyymi00001
Ihanaa ettei ole talvi, sanoi kesäsähköautoilija.
- Anonyymi00002
Ahaa. No mitäs muuta sulle kuuluu?
- Anonyymi00003
Miksi sulla menee noin heikosti. Ja kaiken lisäksi joudut ajamaa sähköautolla.
- Anonyymi00004
80 % strohhia.
Juu kyllä sillä saavuttaa kännin.
Humalan määrä korreloi viinan määrään. - Anonyymi00005
Gommi voi näyttää 380km 80% varaustasossa, mutta siinä on ainakin 20% ylioptimistisia kilometrejä liikaa.
- Anonyymi00010
Niin jos ensin saanut akun ladattua Lapin matkalla Lapissa jossain
- Anonyymi00006
Onkohan mikään lupaus totta sähköautoissa?
- Anonyymi00007
700-800 km näyttää pääsevän oikealla sähköautolla. (Tesla Model Y Long Range).
- Anonyymi00011
Aijaa mutta siihen tulee vikaa ouslat hajoo,alusta hajoo, akku hajoo ja inverterihajoo,,maalit lähtee ja takan Kongiin valuu sade vesi jos avaa sen
Lisäksi jos akun lämmitys ei toimi eimauto käynnisty
Takuuna saat siihen käytetyn osan
- Anonyymi00008
Rangehan on täysin tarpeeton mittari, josta öyhötetäön loputtomasti. Sillä ei tavisautoilijoille ole yhtikäs mitään merkitystä.
Vain teoreettisesti voi ajatella jonkinlaista hyötyä, jos kuuluu siihen porukkaan, joka ajelee yhteen putkeen ilman taukoja järjettömiä matkoja ja tietysti se legendaarinen raskaasti lastattu peräkärry jatkuvasti perässä. Kuinkahan monta tälläistä liikenteen vaarantajaa todellisuudessa on, vaikka sitä tunnutaan käyttävän usein mittarina sähköauton järkevyyteen.- Anonyymi00009
Sähköauton range voi olla 50 km - 1000 km. Ainakin minulle toimintamatkalla on iso ja erittäin tarpeellinen merkitys. Nykyisellä kesäkelin 550 km todellinen range alkaa olla ihan riittävä, saan määrätä tauot ihan itse.
Toinen suuri merkitys on latausajalla. Sekin alkaa olla kohdallaan, kun auto latautuu 200 kWh laturilla 10% > 80% n. 25 minuutissa. - Anonyymi00012
Minäkin hankaa hybriidiöni vaan neljäs sodan pensaa jotta range olis vaan 4oo kun eekoon pareistokinderiin llä,ajoo
- Anonyymi00013
Anonyymi00009 kirjoitti:
Sähköauton range voi olla 50 km - 1000 km. Ainakin minulle toimintamatkalla on iso ja erittäin tarpeellinen merkitys. Nykyisellä kesäkelin 550 km todellinen range alkaa olla ihan riittävä, saan määrätä tauot ihan itse.
Toinen suuri merkitys on latausajalla. Sekin alkaa olla kohdallaan, kun auto latautuu 200 kWh laturilla 10% > 80% n. 25 minuutissa.Minä olen kyllä aina ihan itse tauottanut pidemmänkin matkani. Nykyinen sähköautoni range (teoreettinen jotain reilut 570km muistaakseni) riittää helposti pitkälläkin matkalla omien taukotarpeitteni mukaiseksi.
Latausaikana ei ehdi hoitaa normaalibiotarpeita ja kahvitella, jos aikoo olla valmis latauksen päättyessä.
Minulla latausaika riippuu yleisestikin siitä, kuinka paljon taukoni kestää, ei päinvastoin. Lataan aina, kun siihen tulee tilaisuus muiden toimien ohessa, joten akkuni ei käytännössä koskaan ole lähelläkään tyhjää eikä siten tarvi kuin lyhyitä latausaikoja.
Minulla ei ole ollut vaikeuksia muuttaa fossiiliautoilun tankkaustapoja sähköautoiluun sopiviksi lataustavoiksi ja niinpä latauksen ovatkin huomattavasti sujuvampia ja käytännössä vaivattomampaa kuin aikakaan fossiiliautoiluaikoina. - Anonyymi00014
Anonyymi00013 kirjoitti:
Minä olen kyllä aina ihan itse tauottanut pidemmänkin matkani. Nykyinen sähköautoni range (teoreettinen jotain reilut 570km muistaakseni) riittää helposti pitkälläkin matkalla omien taukotarpeitteni mukaiseksi.
Latausaikana ei ehdi hoitaa normaalibiotarpeita ja kahvitella, jos aikoo olla valmis latauksen päättyessä.
Minulla latausaika riippuu yleisestikin siitä, kuinka paljon taukoni kestää, ei päinvastoin. Lataan aina, kun siihen tulee tilaisuus muiden toimien ohessa, joten akkuni ei käytännössä koskaan ole lähelläkään tyhjää eikä siten tarvi kuin lyhyitä latausaikoja.
Minulla ei ole ollut vaikeuksia muuttaa fossiiliautoilun tankkaustapoja sähköautoiluun sopiviksi lataustavoiksi ja niinpä latauksen ovatkin huomattavasti sujuvampia ja käytännössä vaivattomampaa kuin aikakaan fossiiliautoiluaikoina.Ihmeellisiä ihmisiä nuo sähköautoilijat. He ovat ohjelmoineet elimistönsä tarpeet sähköautojensa tarpeiden aikataulun mukaiseksi. Esimerkiksi ei tule tarvetta mennä kuselle ennenkuin tulee latausseisokin aika. Ei myöskään tule tarvetta mennä mieleiseen ravintolaan syömään, koska sähköauto ilmoittaa huoltoaseman kuppilan olevan auki seuraavan latauksen aikana.
- Anonyymi00015
Anonyymi00014 kirjoitti:
Ihmeellisiä ihmisiä nuo sähköautoilijat. He ovat ohjelmoineet elimistönsä tarpeet sähköautojensa tarpeiden aikataulun mukaiseksi. Esimerkiksi ei tule tarvetta mennä kuselle ennenkuin tulee latausseisokin aika. Ei myöskään tule tarvetta mennä mieleiseen ravintolaan syömään, koska sähköauto ilmoittaa huoltoaseman kuppilan olevan auki seuraavan latauksen aikana.
4 v sähköautoiltu, eikä ainakaan vielä olla koettu mitään vastaavaa. Pysähdytään ja käydään syömässa ja kusella silloin, kun siihen on tarve. Myös ladataan vain silloin, kun siihen on todellinen tarve. Toki täytyy myöntää, että meillä on ollut varaa ostaa tarpeisiimme hyvin soveltuva sähkoauto.
- Anonyymi00017
Anonyymi00014 kirjoitti:
Ihmeellisiä ihmisiä nuo sähköautoilijat. He ovat ohjelmoineet elimistönsä tarpeet sähköautojensa tarpeiden aikataulun mukaiseksi. Esimerkiksi ei tule tarvetta mennä kuselle ennenkuin tulee latausseisokin aika. Ei myöskään tule tarvetta mennä mieleiseen ravintolaan syömään, koska sähköauto ilmoittaa huoltoaseman kuppilan olevan auki seuraavan latauksen aikana.
Fossiiliurpon sisälukutaitokin näköjään jäänyt sinne muinaiseen aikaan. Luehan uudelleen, jos sitten ymmärtäisit mitä kirjoitin. Jos et, niin voi voi….
- Anonyymi00018
Anonyymi00015 kirjoitti:
4 v sähköautoiltu, eikä ainakaan vielä olla koettu mitään vastaavaa. Pysähdytään ja käydään syömässa ja kusella silloin, kun siihen on tarve. Myös ladataan vain silloin, kun siihen on todellinen tarve. Toki täytyy myöntää, että meillä on ollut varaa ostaa tarpeisiimme hyvin soveltuva sähkoauto.
Minä lataan taasen aina, kun siihen on luonteva tilaisuus. Jos siis akussa löytyy ’tilaa’. Näin ollen ei tule vastaan tilannetta, että latauksen takia joutuisi erikseen pysähtymään tai pitämään taukoa. Tauot pidän omien tarpeitteni mukaan, en auton.
Pääsin tuosta fossiiliautoiluun liittyvästä tavasta ajaa ’tankki lähes tyhjäksi ja sitten tankkia täyteen’ aika nopeasti ja sen jälkeen nuo iänikuiset ’rangehöpinät’ ovatkin muuttuneet käytännössä merkityksettömiksi.
Mullakin helpottaa se, että sähköautoni on oikein hyvin soveltuva pitkiinkin matkoihin. Se iänikuinen range siinä on lähes 600 km, mutta kuten edellä jo totesin, sillä ei ole merkitystä käytännössä. - Anonyymi00019
Anonyymi00018 kirjoitti:
Minä lataan taasen aina, kun siihen on luonteva tilaisuus. Jos siis akussa löytyy ’tilaa’. Näin ollen ei tule vastaan tilannetta, että latauksen takia joutuisi erikseen pysähtymään tai pitämään taukoa. Tauot pidän omien tarpeitteni mukaan, en auton.
Pääsin tuosta fossiiliautoiluun liittyvästä tavasta ajaa ’tankki lähes tyhjäksi ja sitten tankkia täyteen’ aika nopeasti ja sen jälkeen nuo iänikuiset ’rangehöpinät’ ovatkin muuttuneet käytännössä merkityksettömiksi.
Mullakin helpottaa se, että sähköautoni on oikein hyvin soveltuva pitkiinkin matkoihin. Se iänikuinen range siinä on lähes 600 km, mutta kuten edellä jo totesin, sillä ei ole merkitystä käytännössä.Minäkin olen päässyt tuosta polttistavasta eroon. Lataan myös aina, kun sopiva tilaisuus tarjoutuu, niin ei tarvitse miettiä koko rangejuttua laisinkaan.
Lataus on niin vaivatonta tankkaukseen verrattuna ja vie vähemmän aikaa kuljettajalta, joten helppo oli unohtaa polttisajan tankkausrituaalit….
- Anonyymi00016
Ostin juuri bensa-rellun. Väitti että 40 litralla pääsee 1000km.
Ei päässyt ei. Tuhannen kohdalla ei edes valo syttynyt. Koko kuukauden pääsee ilman murheita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluatko että unohdan sinut kokonaan
Siihen suuntaan ollaan menossa, nyt jo. Ja ehkä parempi näin, niin ei kulu energiaa hukkaan mahdottomuuteen. Ja vaikka j831254- 42834
Haapaveden upea kurvikuningatar
No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga76761Pisa-tulokset.....
Tuoreen tutkimuksen mukaan suomalaisten osaaminen on edelleen OECD-maiden keskitasoa parempaa. Kantaväestön oppilaiden242717Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin
Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.35591Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää
WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️80582- 46575
- 25522
- 37522
- 26482