Syksy saa

Millaisia tietoteknisiä laitteita teillä on?

Minulla on läppäri, tabletti ("taulutietokone"), älyluuri, älytv.
ulkoinen kovalevy, varalle virtapankki, usb-kuulokkeet.
Monet näistä olleet jo vuosia.
ihan kymmeniävuosia vanha kasetti-cd-radio JVC (kunnon bassoilla)

Löytyy myös Veivattava monitoimiradio, aurinkokennolla, (myösusb-varavirtamahd.) ns. Hätäradio

Mitä teiltä löytyy:)

PS. silloin kun mä olin lapsi, meill ei ollut ees mustavalko televisioo, wanhaGrammari vain ja putkiradio. Kovin on lelut muuttuneet arjessa.
6<50
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 6

Vanhimmat

Vähemmän kuin ennen.

On nämät normihärpäkkeet. Mutta nykyisin ei ole enää työkoneita. Ne tulis turhan arvokkaiksi, ei ois juuri enää käyttöä. Toki, jos ois työasema, vois ehkä joskus intoutua jonkin hommankin tekemään. Olen kuitenkin myynyt eioota.

Paitsi rauta maksaa paljon, ohjelmistojen lisensseihin menis paljon rahaa. Tympii noit lisessit, jos ois fyysiset romput, kuin aikoinaan, vois pitää jonkinlaissta työasemaa kaiken varalta. Pikkasen vanhemmallakin kalustolla mun hommia voi tehdä.

Mutta laitteilla ja sovelluksilla on elinkaarensa.

Pöndellä on iso kasa läppäreitä ja muutama pöytäkone odottelemassa kierrätykseen kiikuttamista.

Sen verran intouduin, että alkukesästä ostin uuden läppärin. Hokasin, muistien ja prossien hinnat nousussa ja päätin ostaa. Hyvä ajoitus, nyt samanlainen kone ainakin viissatasen kalliimpi. Noh, jäänyt vähälle käytölle.

Kännykkä alkaa happanemaan. Käytis jäämässä vanhaksi, ei päivityksiä. Ja akkukin melko finaalissa.

Kokolailla kyllästynyt autoihin ja tietotekniikkaan. Ne kun ei ole ikuisia, jatkuvasti jokin vaatii korjailua, tai uuteen vaihtamista. Hyviä rahasampoja valmistajilleen, harvempi pärjää ilman, kauppa käy. Etenkin, kun elinkaaret on riittävän lyhyitä.

=DW✓

1Äänestä
  • Aloittaja

Kiitos viestistäsi:)
    Mäkin poljen vielä windows Kympillä :)

Jooh, on mullakin käytöstä poistuneiden hautausmaa: osan vienny kierrätykseen jo. mutt säästin ensimmäiset iphonet ja yhden kivan tabletin mutt niihin ei todella oo päivityksiä - ovat muistoja vain :) ja lähinnä "roskia".

Äänestä

Toiset kerää elekroniikkajätettä, toisen taas jotain muuta.

Äänestä
  • Aloittaja

Se vaan kertyy:) - toi sähköjäte palautuskin on =) jossain Jumalan selän takana. 😎

Äänestä

Kertakäyttö roinaa ne on. Osta, osta uutta koko ajan niin bisnes kukoistaa.

1Äänestä
  • Aloittaja

jooh, ehkä kertakäyttöisiä - mutt se kerta voi olla 5-10v.
    👀

Äänestä

Kommentoi aloitusta

Mummunen kirjoitti:

Millaisia tietoteknisiä laitteita teillä on?

Minulla on läppäri, tabletti ("taulutietokone"), älyluuri, älytv.
ulkoinen kovalevy, varalle virtapankki, usb-kuulokkeet.
Monet näistä olleet jo vuosia.
ihan kymmeniävuosia vanha kasetti-cd-radio JVC (kunnon bassoilla)

Löytyy myös Veivattava monitoimiradio, aurinkokennolla, (myösusb-varavirtamahd.) ns. Hätäradio

Mitä teiltä löytyy:)

PS. silloin kun mä olin lapsi, meill ei ollut ees mustavalko televisioo, wanhaGrammari vain ja putkiradio. Kovin on lelut muuttuneet arjessa.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu