Paljonko teillä om velkaa?

Anonyymi-ap

Itsellä moin 4000 kulutsluotta. Muttq käytin varat viisaisiin sijoituksin eli amfeen ha loleihin. Vielä on luottotiedot kunnossa ja vois ostaa lisää douppia koska kerran tällä vaan eletään, eikö mun rahat kuitenkaan riitä mihinkään.

Pieni pelko kyllä on etä joudun ulosottoon, mutta silloinhan voit hyvöksyä tilanteen ja alkaa varastaa. kai kkukaan ulosttoja takaisin maksa.

37

218

Äänestä

Vastaukset 37

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Onhan tuota... mutta makselen kiltisti pois, että luottotiedot on ok.

Luottotiedot kun menettää, niin tiet alkaa vasta sit nousemaan pystyyn. Et saa kämppää vuokrattua ja et saa pankkipslveluita ja noita kulutusluottojakaan.

Sitten kun pöllit elääksesi, oot kohta lusimassa ja luultavasti tosirikolliset rassaa sut ja joudut heidän kynsiin.

Tervemenoa vaan...

• Anonyymi00002

En kai minä tänne velkamäärääni kerro.

Se tässä kaikkein eniten vituttaa, että joutuu täyttelemään kaavakkeita Kelan vahtikoirilla ja sitten pitäisi vielä olla kiitollinen, että saa jotakin hiluja.

Ulosotto on siitä paska juttu, että vaikka velkojen sanotaan venhenevan niin eivät ne vanhene, koska velkoja voi laittaa ne aina uudelleen perittäviksi. Siksi suosittelenkin ennemmin maksamaan ulosoton, jos mahdollista sillä muutaman vuoden kärvistely tiukemmalla budjetilla versus 20 vuotta tulottomana kitumassa, ei liene kovin vaikea valinta.

• Velkaa ei ole, mutta laskuja löytyy aina.

• Anonyymi00003

Velkaa on nolla, rahaa on muutama satanen tilillä.
      Sanoisin että järkevämpää näin päin, vai eikö?

• Anonyymi00004

En suosittele ottamaan lisää velkaa yhtään, velkaa velan päälle. Siinä hommaa itsensä liriin. Nimimerkillä kokemusta on. Joku 40k velkaa.

• Anonyymi00005

uyxdslyhptom ntyyhdmbtfrölddcdc

minud kyllä huniydxbcdy kun kiyutkin ksxdncdcs joydin kun kädilreikkdud niin 57yä yhnbä kunon joku mdkfuu6llkkfti kuin ntyglif kun ri pyfyy liikkumddn jd p+rlrjäå

• Anonyymi00006

No niin.... hyvin napit potkii...

• Anonyymi00009
        Anonyymi00006 kirjoitti:

No niin.... hyvin napit potkii...

Joo aloittajaäijä ei varmaan malta odottaa, että tasaantuu ja hyvää asiaa kun riittää, niin esiin tuotava on. Toivotaan, että sinun vihjailu ohjaa laivan oikeaan kurssiin kun osaavat jopa kyseenalaistaa nykyään juttujanne

• Anonyymi00010
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Joo aloittajaäijä ei varmaan malta odottaa, että tasaantuu ja hyvää asiaa kun riittää, niin esiin tuotava on. Toivotaan, että sinun vihjailu ohjaa laivan oikeaan kurssiin kun osaavat jopa kyseenalaistaa nykyään juttujanne

Ei ehkä vielä täällä, sillä joku sekundaarinen uutuusryönäuutinen on lempilapsi mitä pidellä kuin kipeää kiveä. Eivät ole vielä valmiita luopumaan häijyjä ja äärimmäisen yksinkertaisia ku ovat

• Anonyymi00007

Tottakai ulosotot täytyy maksaa. Ja moni maksaakin. Osa sitten keplottelee velkajärjestelyyn, jossa ilmeisesti maksetaan veloista vain osa.

Jos velkaa ottaessa jo ajatellaan, ettei sitä tulla maksamaan takaisin, niin oman elämän hälytyskellojen pitäisi soida: nyt lähti elämänhallinta lopullisesti käsistä. Yksi ahne tyhmäily, niin makselet korkoja lopun ikääsi.

Olen velaton. Elän mielelläni aika vaatimattomasti omilla ehdoillani. Vapaana.

Velalla elelijät kauhistuttavat minua.

Nöf 🐷

• Anonyymi00008

En ole koskaan ostanut edes osamaksulla mitään. Osaan kuitenkin tuhlata omia rahojani, etten sillä tavalla ole pihi. Jos haluan jotain ja mulla on siihen rahat, niin ostan. Siitä huolimatta, että jostain muualta saisi halvemmalla.

Nöf 🐷

• Anonyymi00012
        UUSI
        Anonyymi00008 kirjoitti:

En ole koskaan ostanut edes osamaksulla mitään. Osaan kuitenkin tuhlata omia rahojani, etten sillä tavalla ole pihi. Jos haluan jotain ja mulla on siihen rahat, niin ostan. Siitä huolimatta, että jostain muualta saisi halvemmalla.

Nöf 🐷

Puhuit kuin suullani🙂.🤷‍♀️

• Anonyymi00023
        UUSI

Kyllähän ne mielellään maksaisi, jos saisi töitä ja jopa töitä, joista maksetaan sen verran palkkaa, että summaa saa lyhennettyä niin, että myös pääoma pienenee.

Ulosotto on ultimaalinen rangaistus siinä mielessä, että ellei velkaa saa maksettua, saattaa kärsiä loppuikäänsä kituuttamisesta. Suomessa ulosoton korko ja velan hidas lyhenemin ovat jo rangaistus sinänsä. Velan saattaa joutua maksamaan takaisin moninkertaisena tai ellei palkka ole tarpeeksi korkea, lyhentää ainoastaan korkoja. Raiskauksesta ja pahoinpitelystäkin selviä lyhyemmillä tuomioilla, kuin velkavalkeudesta, jos on joutunut ulosottoon. Eikä se ole edes aina kiinni siitä ettei olisi halunnut maksaa lyhennyksiä vaan monella on vaikuttanut työttömäksi joutuminen, sairastuminen jne. Rangaistus on kuitenkin vuosien ellei vuosikymmenten mittainen.

• Anonyymi00030
        UUSI
        Anonyymi00023 kirjoitti:

Kyllähän ne mielellään maksaisi, jos saisi töitä ja jopa töitä, joista maksetaan sen verran palkkaa, että summaa saa lyhennettyä niin, että myös pääoma pienenee.

Ulosotto on ultimaalinen rangaistus siinä mielessä, että ellei velkaa saa maksettua, saattaa kärsiä loppuikäänsä kituuttamisesta. Suomessa ulosoton korko ja velan hidas lyhenemin ovat jo rangaistus sinänsä. Velan saattaa joutua maksamaan takaisin moninkertaisena tai ellei palkka ole tarpeeksi korkea, lyhentää ainoastaan korkoja. Raiskauksesta ja pahoinpitelystäkin selviä lyhyemmillä tuomioilla, kuin velkavalkeudesta, jos on joutunut ulosottoon. Eikä se ole edes aina kiinni siitä ettei olisi halunnut maksaa lyhennyksiä vaan monella on vaikuttanut työttömäksi joutuminen, sairastuminen jne. Rangaistus on kuitenkin vuosien ellei vuosikymmenten mittainen.

Tuossa luettelitkin syyt, miksi velkaa ei pidä ottaa.

Nöf 🐷

• Anonyymi00031
        UUSI
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Tuossa luettelitkin syyt, miksi velkaa ei pidä ottaa.

Nöf 🐷

Eikä tietenkään ikinä koskaan milloinkaan mennä takaamaan kenenkään muun lainoja.

Joskus kauan, kauan sitten oli tapana tuo takaaminen. Olen nähnyt miten käy, kun velka jää ajattelemattoman takaajan maksettavaksi. Kamalaa.

Nöf 🐷

• Anonyymi00032
        UUSI
        Anonyymi00031 kirjoitti:

Eikä tietenkään ikinä koskaan milloinkaan mennä takaamaan kenenkään muun lainoja.

Joskus kauan, kauan sitten oli tapana tuo takaaminen. Olen nähnyt miten käy, kun velka jää ajattelemattoman takaajan maksettavaksi. Kamalaa.

Nöf 🐷

Mutta jokainen tietysti toimii kuten itse haluaa. Jotkut ottavat riskin halutessaan rikastua tai muuten vaan jonkun materian vuoksi. Sitten pitää ne seurauksetkin hoitaa.

Ulosotossa on 600 000 suomalaista. Eikä yhtään voi puolustautua, että ne muutkin. Sopulilauma. Siksikö tää maa on tässä jamassa, kun ihmiset eivät huolehdi itse toimeentulostaan ja raha-asioistaan vaan valtion pitäisi paapoa kaikille keskiluokkainen elintaso? Jos meistä on vuosikymmenten aikana tullut laiskoja vastuunsiirtäjiä? Kuvitellaan että kaikki hieno ja kallis kuuluu myös meille vähemmän vauraille? Ei kuulu. Jollei rahat riitä muuhun kuin euron kaurahiutalepakettiin, niin sitten syödään hetki puuroa. Ei tuo nyt niin vaikeaa ole.

Nöf 🐷

• Anonyymi00011
      UUSI

Eka autoon otin pikkusen velkaa, sain nopsasti maksetuksi. Sitten asuntoon, maksoin 10 vuodessa pois. Sen jälkeen ei ole velkaa ollut. Ostan isompaa vasta kun rahat on kasassa.
      Poikkeus: Matka kannattaa maksaa luottokortilla. Jos matkatoimisto menee konkkaan, rahat saa luottokunnalta pois.

• Anonyymi00013
      UUSI

Eipä ole yhtään velkaa. Viimeset maksoin pois keväällä.

• Anonyymi00014
      UUSI

Aloituksen "sijoituksista" päätellen ei vältsisti ole säännöllisiä, tai rehellisiä tuloja. Mitäpä sitä murehtimaan. Anna mennä. Jossain vaiheessa tulee varmasti stoppi ja sitten ei ole kivaa.

Mutta itse aloitin jälleen säästämään, kun vihdoin myönnettiin täysi työkyvyttömyyseläke puolikkaan sijaan.

Ensi tammikuusa on rahastoissa suurinpiirtein taas 5 numeroinen summa. Pikkuhiljaa kertyy, jos vain elontietä riittää.
      Sekavana aikana tuhlasin kymmeniä tuhansia peleihin ja alkoon. Noh, se oli sitä aikaa ja se ei ollut velkaa.

>Simiti<

• Anonyymi00015
      UUSI

Ei yhtään velkaa.

• Anonyymi00016
      UUSI

Ilmeisesti meillä jokaisella on vähän sitä velkaa, sellaista jota emme joskus edes tiedosta omistavamme?
      Suomen valtionvelka asukasta kohden on nyt 35 636 euroa.
      Tämän kuulemma voi maksaa omalta osaltaan pois ken haluaa:)

Hauska ajatella puolustusmenojen olevan kohta 6000 euroa vuodessa jokaista palkansaajaa kohden? Mielestäni se on jo aika paljon puhtaasta vuosipalkasta.

AV

• Anonyymi00017
        UUSI

Huolestuneena kansalaisena ehdotankin muutosta puolustusmenojen maksuihin. Mielestäni olisi ihan kohtuullista lähettää jokaiselle palkansaajalle 6000 euron puolustusmaksu, valtion ei tarvitsisi enää ottaa yhtään lisää velkaa.
        Kyllä jokainen maksaa sen ihan mielellään.

AV

• Anonyymi00018
        UUSI
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Huolestuneena kansalaisena ehdotankin muutosta puolustusmenojen maksuihin. Mielestäni olisi ihan kohtuullista lähettää jokaiselle palkansaajalle 6000 euron puolustusmaksu, valtion ei tarvitsisi enää ottaa yhtään lisää velkaa.
        Kyllä jokainen maksaa sen ihan mielellään.

AV

Jos noin mielelläsi makselet niin maksa samalla mun ja muidenkin.

• Anonyymi00019
        UUSI
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Jos noin mielelläsi makselet niin maksa samalla mun ja muidenkin.

No kukas sen maksaa jos emme me?

AV

• UUSI

Nojuu, tuli mullakin toi velka mieleen tuossa, mutta ymmärsin kysymyksen henkilökohtaiseksi ja itse otetuksi velaksi. Omat sellaiset velkani olen maksanut pois jo osakkeeni myytyäni. Onko tästä nyt jo 10 vuotta aikaa.

Enkä näin 50v. enää velkaa aio ottaa. Liian vanha ja työttömyyskin voi jatkua pitkään tässä maailman jamassa ja terveydellisten rajoitusten vuoksikin. Ei vaan kelpaa enää välttämättä, vaikka itellä olis tahtoakin.

• Anonyymi00021
        UUSI
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Nojuu, tuli mullakin toi velka mieleen tuossa, mutta ymmärsin kysymyksen henkilökohtaiseksi ja itse otetuksi velaksi. Omat sellaiset velkani olen maksanut pois jo osakkeeni myytyäni. Onko tästä nyt jo 10 vuotta aikaa.

Enkä näin 50v. enää velkaa aio ottaa. Liian vanha ja työttömyyskin voi jatkua pitkään tässä maailman jamassa ja terveydellisten rajoitusten vuoksikin. Ei vaan kelpaa enää välttämättä, vaikka itellä olis tahtoakin.

Oikeisto haluaa sun velkaantuvan. Kumman naiveja nuo oikeistoa äänestävät uhottelevat incelit. Eivät tajua polittiikasta hevon vittua ja sahaavat omaa oksaansa. Oikein pellejuntteja. Lahkolaisia, sisäsiittoisia vajakkeja.

Eivät suostu myöntämään oikeiston aiheuttamaa vuosikymmenten velkaa ja pohjoismaisen hyvinvointivaltion tuhoamista. Täysiä idiootteja nuo oikeiston äänestäjät. Helppoheikkejä.

>Simiti<

>Simiti<

• Anonyymi00022
        UUSI
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Oikeisto haluaa sun velkaantuvan. Kumman naiveja nuo oikeistoa äänestävät uhottelevat incelit. Eivät tajua polittiikasta hevon vittua ja sahaavat omaa oksaansa. Oikein pellejuntteja. Lahkolaisia, sisäsiittoisia vajakkeja.

Eivät suostu myöntämään oikeiston aiheuttamaa vuosikymmenten velkaa ja pohjoismaisen hyvinvointivaltion tuhoamista. Täysiä idiootteja nuo oikeiston äänestäjät. Helppoheikkejä.

>Simiti<

>Simiti<

Ökytkin tuhoavat itsensä äänestämällä junttioikeistoa.

• Anonyymi00024
        UUSI

Minusta tapa mukamas laskea valtionvelkaa per kansalainen, on typerä. Kuka tahansa voi koska vaan myös muuttaa maasta pois ja ykskaks hups ei tuota velkaa olekaan.

• UUSI
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Minusta tapa mukamas laskea valtionvelkaa per kansalainen, on typerä. Kuka tahansa voi koska vaan myös muuttaa maasta pois ja ykskaks hups ei tuota velkaa olekaan.

No tämä. Mitä velkaa se on mistä karkuun pääsee.

• Anonyymi00029
        UUSI
        Tökstöksnöö kirjoitti:

No tämä. Mitä velkaa se on mistä karkuun pääsee.

Pääsee jos ei ole enää Suomen kansalainen.

• UUSI
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Pääsee jos ei ole enää Suomen kansalainen.

No sese. Muttei se silloin velkaa ole.

• UUSI
        Anonyymi00021 kirjoitti:

>Simiti<

>Simiti<

Saahan ne haluta. Ei mikään puulaaki anna velkaa työttömälle, joka saa 20% verojen jälkeen 595 euroa ja olikohan 30senttiä päälle kuukaudessa näppiin. Siitä maksaa auton vakuutuksen, veron ja oman ja lapsen puhelinlaskut, lääkkeet, eläinten tarpeet ja vielä ruokaa jos riittää ihmisillekin.

Puoliso maksaa talosta kulut kyllä, minä taas hoidan kotitalkkarin, kodinhoitajan ja lastenvahdin virkaa vastineeksi, jotta saan asua täällä minäkin.

• Anonyymi00020
      UUSI

nolla on hyvä oolls

nyrra buub jyb jyb sauesazakzahyffyhzas buub oekehö h<a h´+ekijyvus hytrtyhaz hitts dsdsd sujsjss jykynssb

• Anonyymi00025
      UUSI

Ei oo. Mut ei voi sanoo, et ei tuu. Ylivuonna tulee.
      Röörit uusitaan. Evakkoa pari kuukautta. Väistömajoitus.
      Vilma
      Hirvittää ensi vuosi, millainen amatööriporukka. Ne puheet kun ovat joulupukkiin uskoville ja niitä meillä on.

• Anonyymi00026
      UUSI

Ei ole velkaa ja luottokortin credit nollissa.

• Anonyymi00027
      UUSI

Onhan minulla asuntolainaa vielä kymmeniä tuhansia. Muita kulutusluottoja tms ei ole, mutta velaton en todellakaan ole. Samapa tuo, pakko sitä jossain on asuakin niin sama se maksaa itselle.

Aletheias

• Anonyymi00028
      UUSI

Velka on veli otettaessa, mutta veljenpoika maksettaessa.

Mutta paljonko teillä on saatavia?

Minä olen koettanut pitää huolta siitä, että olen aina muutaman tunnin velkaa työnantajalle.
      Jos sattuu vaikka huomenna oikaisemaan lopullisesti, niin eipä jää ainakaan velkomattomia saatavia työnantajan suuntaan. Mieluummin toisin päin. En usko että tulee kuolinpesästä tekemättömiä tunteja velkomaan :))

-keinovaginamies-

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuinkahan monen

Naisen puolisoa olet nainen vikitellyt ja eron aiheuttanut? Toivottavasti karma on ku*sut muroihisi useamman kuin kerran
      Ikävä
      93
      855
    2. Mies, kumman ottaisit mieluummin

176 cm vai 154 cm naisen, jos molemmat muuten yhtä viehättäviä? Mikä on oma pituutesi?
      Sinkut
      150
      819
    3. Kauan mökötetään toisillemme?

Loppuelämäkö? Vai oisko jo pussailutreffit?
      Ikävä
      60
      682
    4. Pettymys TTK-parketilla! Anna Hanski tippui - Sami-opelta erikoinen heitto: "Nyt sä pääset..."

Toisena parina Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta tippuivat Anna Hanski ja Sami Helenius. Pettymys oli käsinkosketeltava y
      Tanssii tähtien kanssa
      25
      673
    5. Anteeksi mies

En jaksa tätä…, en halua, että sinulla on paha mieli tämän takia. Viestiä Sinulle.
      Ikävä
      47
      664
    6. Tekisi mieli vetäistä kunnon jurrit sinun kanssasi

Ja keskustella asiat, ei tästä tule hevonvttua.
      Ikävä
      46
      634
    7. Eikö olisi mukavaa

Jakaa arki yhdessä mies. Tämmöisin aatoksin.
      Ikävä
      44
      597
    8. Poliisi etsii kadonnutta henkilöä Lapualla

Henkilö on kadonnut 18-19.9.2026 välisenä yönä. Henkilö on hoikka,n 185 cm pitkä. Kadonneella on ollut katoamishetkellä
      Lapua
      29
      532
    9. Laittaisit viestin suoraan!!

Haluaisin...
      Ikävä
      31
      531
    10. Oot komea

etkä näytä vanhenevan. Mieskarkki. Mä en yritä mitään, mä oon sulle liian vanha. Olis kuitenkin kiva tutustua suhun. n
      Ikävä
      20
      523
    11. Mieti oikeasti

Ollaan lähes tuntemattomia, mutta samalla on tämä erityinen vuosien tilanne takana, joka on ollut monella tapaa väärin.
      Ikävä
      27
      516
    12. Se oli molemminpuolinen limerenssi

Limerenssi myös sinulla kun näin pitkän ajan jälkeen päivystää palstaa. 🤭
      Ikävä
      81
      479
    13. Jonkun mussukka ajanu rallia

S- Marketilla. Vautsi vau.
      Hyrynsalmi
      6
      476
    14. Venäjä häviämässä 30 vuoden sodan

Ukraina vapautti kolme aluetta, operaatio Vivaldi laajenee
      Maailman menoa
      404
      470
    15. Minä kyllä odotan nainen

että sinun kanssa voisin jutella asioista ihan oikeasti.
      Ikävä
      44
      451
    16. Onko kaivattusi

Hoikistunut?
      Ikävä
      30
      446
    17. Olen nainen pahoillani, että tykkään sinusta niin paljon, että

Haluaisin panna sua. Tuntuu vaan siltä, että olet sen suhteen ihan haluton. Ei minulle riitä pelkkä ystävyyssuhde.
      Ikävä
      29
      441
    18. Rydman, herätys!

"Veikkauksen toimitusjohtaja Olli Sarekoski tienasi kiinteää palkkaa 445 891 euroa ja lisiä 72 157. Kuukausipalkka oli 3
      Maailman menoa
      63
      432
    19. En laita sulle viestiä

Toivottavasti ymmärrät jo mies hyvä, että en tule koskaan laittamaan sulle viestiä enkä soittamaan sulle. Minusta ei sii
      Ikävä
      39
      414
    20. Helena Ahti-Hallberg napauttaa - Näin hän kommentoi Vappu Pimiän TTK-lähtöä

Vappu Pimiä jätti Tanssii Tähtien Kanssa -juontajapestin viime kauden lopuksi. Nyt on erilainen kausi, kun Pimiä ei ole
      Tanssii tähtien kanssa
      4
      401
    Aihe