Tuli ,että voisi osallistua yle 65- vuotiaille suunnattuun rokotetutkimukseen.Kannattaisiko mennä kun en muista sairastaneeni flunssaa moneen vuoteen.Miten onko täällä muita menossa tähän tutkimukseen
Influenssaroketa
Anonyymi-ap
8<50
0Äänestä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Älä unohda minuaNainen ethän unohda minua. Asiat olisivat voineet mennä toisin, olisi vain pitänyt uskaltaa lähestyä sinua kun annoit siihen mahdollisuuden. Olen pettynyt itseeni, ja se kyllä närästää. Naiselle Mieheltä
- Nyt on nytTurha miettiä menneitä tapahtumia. Niitä ei saa tekemättömäksi. Tärkeintä on mitä tekee nyt ja tulevaisuudessa. Korjausliikkeetkin voi tehdä jos niihin tuntee tarvetta. Paluu tulevaisuuteenkin voi olla mahdollinen jos v…
- Eläkeikä nousee 70 vuoteen. Joudunko palaamaan työelämään?Nyt se on sitten päätetty, että eläkeikä Suomessa nostetaan 70 vuoteen. https://www.is.fi/politiikka/art-2000012324133.html Pääsin 67 vuotiaana eläkkeelle viime syksynä. Tarkoittaakohan tämä, että joudun palaamaan takai…
- Kadutko mies?Silloin kuin vielä yritin lähestyä, etkä tarttunut siihen. Asioista pitäisi voida aina keskustella.
- Hyvää huomentaEräälle Naiselle ❤️🩹
- Empaattiset ihmisetOnko empaattiset ihmiset, etenkin naiset antavaisempia, kun ns. tavikset? Kaverin puolesta kysyn Oisko niinku mahkui?
- Onko tällainen kuvio teistä okOnko tällainen kuvio teidän mielestänne ihan normaali ja hyväksyttävä? Nainen seurustelee miehen kanssa, mutta pitää samaan aikaan läheistä yhteyttä toiseen mieheen kertomatta tälle toiselle, että on parisuhteessa. Tämä…
- Tuntuu kuin olisin vaimosiSe on erikoista se.
- Haluatko ettäUnohdetaan toisemme?
- Pitäisikö Vantaa liittää Helsinkiin.Mitä mieltä olette asiasta?
- Jos haluat viestin...Olen vielä tämän illan palstalla. Laita halutessasi vinkki, sinä komea keski-ikäinen mies 😗
- Niin haluaisin sut nähdä ja jutella!🙂
- Moi kulta😍Eikös se ollut marraskuuta kun se meidän "flirttailu" alkoi silloin vuosia sitten? tarkoitan lähinnä niitä pitkiä katseita 🤩☺️ Kohta on siis maata mullistavien katseiden vuosipäivä 😘🤭
- Nyt kun kaikki on ohiToivon, että sulla menee hyvin ja pystyisin sinut kokonaan unohtamaan. Joskus on vaikeita hetkiä ja olen tosi pahoillani, miten sinua loukkasin ja loukkaan yhä. Se täytyy saada loppumaan.
- TTK-juontaja Veronica Verho lataa suorat sanat tatuointien arvostelijoille: "Mä toivoisin, että..."Veronica Verho juontaa Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmaa yhdessä Ernest Lawsonin kanssa. Yksi puhuttaneimmista aiheista on ollut, miten suosikkijuontajan näyttävät tatuoinnit sopivat ohjelman pukuohjeistukseen ja tullaa…
- Tunnut niinKaukaiselta jo.
- Sut tahtoisinSinä senkin kusimutteri menit ja katkaisit kaiken yhteyden minuun. Tajuan nyt, että meidän roolit vaihtuivat ja sinä projektoit omia pelkojasi minuun. Anna minun välittää sinusta, älä työnnä mua pois. En oo vaatinut sul…
- Et nosta minua ylösOk ei se mitään. Vajoan syvempiin vesiin💔
- Nyt sinä siellä pohjoisessaNainen siellä laita viesti!
- Perussuomalaiset nostamassa eläkeiän 70 vuoteenRiikka Purran johtama valtiovarainministeriö haluaa nostaa eläkeiän 70 vuoteen ja taloutta sopeutettaisiin ensi vaalikaudella 8–11 miljardilla eurolla. Perussuomalaisten johtama ministeriö ilmeisesti arvelee, että seits…
Vastaukset 8
Vanhimmat
Tilasin ajan tän kuun lopulle.
Rokotetutkimuksia on joka vuosi monia.
Onkohan tämä sinulle ehdotettu tutkimus ?
https://fvr.fi/tutkimus-arkisto/influenssarokote-yli-65
Influenssarokote: tutkimus yli 65-vuotiaille
Avoin tutkimus
Tutkimuskoodi
FLU SV MRNA-006 (218130)
Ilmoittatuminen alkaa 25.9.2026
Tutkimuspaikat
Espoo, Helsinki, Järvenpää, Kokkola, Oulu, Tampere, Turku
Influenssarokotteen tutkimus
Influenssa on vakava, jopa hengenvaarallinen tauti. Influenssaan sairastuu vuosittain 10-30 % Euroopan väestöstä (WHO), ja se aiheuttaa paljon sairaalahoitoa vaativia vakavia tautitapauksia ja kuolemia. Euroopassa todetaan vuosittain noin 50 miljoonaa tautitapausta ja influenssaan tai sen jälkitauteihin menehtyy 15 000 – 70 000ihmistä. (Vaccines Europe 2022).
Riski sairastua vakavaan influenssaa kasvaa iän myötä, koska elimistön vastustuskyky heikkenee. Nykyiset influenssarokotteet eivät aina suojaa ikääntyneitä riittävän hyvin, minkä vuoksi käyttöön tarvitaan mahdollisimman tehokkaita ja turvallisia influenssarokotteita aikuisille, erityisesti yli 65-vuotiaille.
Tutkimuksen tarkoitus
Tässä vaiheen III tutkimuksessa selvitetään, voiko uusi mRNA kausi-influenssarokote suojata yli 65-vuotiaita influenssalta vähintään yhtä hyvin tai paremmin kuin nykyinen käytössä oleva korkea-annoksinen influenssarokote (Efluelda®).
Tutkimuksessa arvioidaan uuden mRNAkausi-influenssarokotteen:
-immunogeenisyyttäeli rokotteen kykyä aikaansaada vasta-aineiden muodostuminen elimistössä
-suojatehoainfluenssaan sairastumista vastaan ja
turvallisuutta.
Tutkittava mRNA kausi-influenssarokote on valmistettu mRNA-tekniikalla. mRNA-rokotteiden on todettu aikaansaavan vahvemman immuunivasteen kuin perinteiset, kananmunassa kasvatetut inaktivoidut rokotteet. mRNA-rokotteet voivat siten antaa paremman suojan tautia vastaan erityisesti iäkkäille.
mRNA-tekniikan etuja rokotteiden valmistuksessa:
mRNA-rokotteiden valmistus on nopeampaa ja niiden koostumuksen muuttaminen helpompaa. Näin epidemioita aiheuttavien viruskantojen muutoksiin voidaan reagoida nykyistä nopeammin.
Toisin kuin perinteisten influenssarokotteiden, synteettisen mRNA-rokotteen viruskanta ei voi muuntua rokotetuotannon aikana. Sen johdosta mRNA-rokotteen viruskanta säilyy aina alkuperäisen rokotteeseen valitun kannan mukaisena.
HUOMIO:
Tähän kansainväliseen tutkimukseen osallistuu yhteensä yli 50 000 henkilöä, Suomessa tutkimukseen otetaan mukaan 4000 vapaaehtoista ennen influenssakauden alkua. Tutkimuksen toimeksiantaja on rokotevalmistaja GSK.
Tutkimuksen ja siihen osallistuvien vapaaehtoisten avulla pyritään kehittämään ja saamaan käyttöön influenssarokote, joka suojaa mahdollisimman hyvin influenssalta.
Tässä on vielä lisätietoa rokotetutkimuksesta:
Kuka voi osallistua?
Lopullisen arvion henkilön soveltuvuudesta tutkimukseen tekee tutkijalääkäri ensimmäisellä tutkimuskäynnillä.
Voit ilmoittautua tutkimukseen, jos kaikki seuraavat ehdot täyttyvät kohdallasi:
-olet 65-vuotias tai sitä vanhempi
-terveydentilasi on vakaa, eikä sinulla ole immuunipuutosta (alentunut vastustuskyky).
-et ole saanut influenssarokotetta puolen vuoden sisällä etkä aio ottaa kansalliseen rokotusohjelmaan kuuluvaa influenssarokotetta tutkimuksen aikana
-et ole saanut muita rokotteita 30 päivän sisällä ennen tutkimuksen alkua
-et ole sairastanut influenssaa puolen vuoden sisällä ennen tutkimusta
-et osallistu toiseen lääke- tai rokotetutkimukseen samaan aikaan.
-et suunnittele pitkää (yli 4 vko) poissaoloa influenssakauden aikana.
Tutkimukseen voivat osallistua myös henkilöt, jotka ovat kotihoidon piirissä tai asuvat palvelutalossa tai hoivayksikössä, jos vointi on vakaa ja osallistuminen onnistuu itsenäisesti tai avustetusti.
En menisi, koska mRNA rokotteesta minulla on mennyt silmä hieman hämäräksi kaksi kertaa ja viime syksynä meni kuulo.
Toki kaikki on palautunut, mutta aina pelkään jos tulee vaikka AVH-
Silmän sumenemistakaan ei havainnut normaalisti kävellessä tai vastaavassa.
Sattumalta luin kirjaa kyljelläni ka vilkuilin satunnaisesti telkkaria, kerran kun vilkaisin oli tv aivan sumea.
Vasta kun peitin toisen silmän huomasi, vasemmalla ei nähnyt yhtään mitää. Kiiruhdin eteisen peilin luo , onko mitään näkyvää. Ei ollut
Silmä oli täysin sumea puolituntia ja vähän sumea kun menin nukkumaan.
Sitten lääkäriin ja hei antoivat nappeja, eivät kysyneet olenko allerginen ja pää , keuhkot, verisuonisto ym kuvattiin. tuli vyötäröön saakka kunnon kuvaukset.
vastan itselleni, influenssarokotuksen olen ottanut jotain 35 vuotiaasta eikä mitään oireita.
Kaikki nuhakuumeet ja flunssat ovat olleet pois kun lapset muutti pois, 1986. Sitä ennen koko perhe sai 3 kertaa kuurit, ja joka vuosiko sairastin.
Minulle tuli myös tuo ehdotus kirjeenä. Rn aio osallista vaan käyn ihan normi kansallisen rokotusohjrlman mukaisesti.
Siili25
Lääketeollisuuden tukeminen on tärkeää. Miljonäärejä nämä konnat jotka ei edes tutki sivuvaikutuksia.