Mahakipu oikeassa kyljessä.

Kiki

Tuttavallani on ollut jo pitkään mahakipua, ja hän odottelee viipalekuvaukseen menoa. Kysyisinkin, että onko kukaan muu kokenut samantyyppisiä oireita. Kipu tuntuu oikealla kyljessä, suunnilleen heti kylkiluiden alla. Samoin syömisen jälkeen tuntuu vatsan seutu hirveän täydeltä. Kipuja on, mutta en osaa oikein sanoa minkä tyyppisiä. Vissiin ihan selänkin puolella.

Hänelle on tehty jo ultra ja mahan tähystys, kummastakaan ei löytynyt mitään. Eli tässä nyt sitten odotellaan, että missä se vika on. Hän vain pelkää pahinta, syöpää tai jotain.

17

59019

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • leikkaukseen

itselläni ön ollut juurivastaavia kipuja,jotka johtuvat sapesta.olen nyt leikkaus jonossa.kannattaa seurata mikä ruoka,aiheuttaa kivut.välttää niiden syömistä.nyt vatsani tosi huono ei siedä oikein mitään,tosi yksipuolista syöminen.lääkkeet vain ärsyttävät.sappi koskee juuri oikeålle puolelle,vatsa turpoaa koskee selkään.muutenkin ällö olo.

• Kysyjä81

Selvisivätkö sinun sappiongelmat tähystyksessä tai ultrassa? Vai miten todettiin?
        Tuttavallani ei löytynyt mitään poikkeavaa tähystyksessä tai ultrassa.

• vaivainen

mulla on ollut välillä oikealla puolella kipua ja sain lähetteen urologille joka kertoi vaivani johtuvan 90 prosenttisesti munuaisista jotka liikkuvat liikaa. hän selitti sen että oikealla puolella munuainen pääsee liikkumaan enemmän mikäli on hoikkarakenteinen ja rasvaa vartalossa vähän.ja tämä vaiva on kuulemma yleinen nuorilla, hoikilla naisilla.kun munuainen on rasvakerroksen sisällä ja mikäli se rasvakerros on ohut niin munuainen pääsee liikkuun alaspäin 4-5 senttiä ja se voi aiheuttaa kipua ja outoa tunnetta kyljessä.onko tuttavallasi sellaista tunnetta?onko tuttavasi hoikka ja nuori/nuorehko?mut siihen ei liity mitään täyteläisyyden tunnetta vatsassa, että siitä en tiedä..ja muutenkin kerroin vain oman tarinan jos sattuu oleen samantyylistä vaivaa tuttavallasi.
      hänellä on ilmeisesti aika pahoja kipuja kun pääsee viipalekuvaukseen?mielestäni sinne ei ihan heti pistetä.koska tuttavasi pääsee kuvaan?olisi mukava tietää että löytykö siinä mitään, jos jaksaisit kirjoittaa tänne palstalle siitä?

• täälläkin

eli kipu oikealla puolella suunnilleen suoliluun kohdalla, on ultrattu ja yritetty kahdesti paksusuolen tähystystä mutta kipujen vuoksi ei voitu tehdä, tämän jälkeen pääsin nopeasti viipalekuvaukseen (ct) jossa löydettiin suolen seinämän paksuuntuminen ja imusolmuke, nyt odottelen tietoa leikkauksesta.. tämä löydös ei ollut kuitenkaan ihan siinä kohdassa missä kipu tuntuu mutta avaamalla vatsa sekin pitäisi selvitä?? voimia samojen kipujen kanssa painiville!!

• napsu

mulla myös oikealla kipua kyljessä ja selän puolella lavasta alaspäin.muutenkin vatsan kipuilua,ylävatsan ultra tehty pari kk.sitten,se ok.verikokeet ok,laktoosi-intoleranssi on.ilmavaivat kovat.myös ruokatorvi oireita,aivan kuin kurkussa olisi tikkuja.voiko esim.ärtynyt suoli,johon kerääntyy ilmaa aiheuttaa kylkeen ja selän puolelle kipuilua?entäs sappi,ultrassa ei ainakaan epätavallista näkynyt.pieniä röyhtäilyjä paljon.

• magmain
        napsu kirjoitti:

mulla myös oikealla kipua kyljessä ja selän puolella lavasta alaspäin.muutenkin vatsan kipuilua,ylävatsan ultra tehty pari kk.sitten,se ok.verikokeet ok,laktoosi-intoleranssi on.ilmavaivat kovat.myös ruokatorvi oireita,aivan kuin kurkussa olisi tikkuja.voiko esim.ärtynyt suoli,johon kerääntyy ilmaa aiheuttaa kylkeen ja selän puolelle kipuilua?entäs sappi,ultrassa ei ainakaan epätavallista näkynyt.pieniä röyhtäilyjä paljon.

Minulla on ärtynyt suoli, ja eräs oire mikä minulla esiintyy on kipu vasemmassa kyljessä, joka tuntuu myös selässä. Kipu säteilee suolesta myös sydämeen asti, jossa kipu tuntuu vihlovana.

Vatsa turpoaa aina syömisen jälkeen ja on kipeä koko ajan. Liikuntaakin on huono harrastaa, koska vatsalihasten jännittäminen aiheuttaa sellaisen vatsakivun että kyyneleet tulee.

• jani1000
        magmain kirjoitti:

Minulla on ärtynyt suoli, ja eräs oire mikä minulla esiintyy on kipu vasemmassa kyljessä, joka tuntuu myös selässä. Kipu säteilee suolesta myös sydämeen asti, jossa kipu tuntuu vihlovana.

Vatsa turpoaa aina syömisen jälkeen ja on kipeä koko ajan. Liikuntaakin on huono harrastaa, koska vatsalihasten jännittäminen aiheuttaa sellaisen vatsakivun että kyyneleet tulee.

mikä mahtais olla kun maha on syömisen jälkeen kipeä ja tuntuu tosi täydeltä.ollu nyt pari päivää.

• jorma600
        jani1000 kirjoitti:

mikä mahtais olla kun maha on syömisen jälkeen kipeä ja tuntuu tosi täydeltä.ollu nyt pari päivää.

Syö vähemmän ja käy kakalla

• Timo1000
        jorma600 kirjoitti:

Syö vähemmän ja käy kakalla

Kiitos vinkistä kakan jälkeen helpotti kovasti:)
        Pääkin tuntuu nyt kevyemmältä

• jani1000
        Timo1000 kirjoitti:

Kiitos vinkistä kakan jälkeen helpotti kovasti:)
        Pääkin tuntuu nyt kevyemmältä

Kävin myös pissalla ja paine päässä helpotti heti

• Outo kipu

On nyt vanha tämä ketju, mutta tuli googlettamisen kautta. Minulla on ollut jo viikon tai pari outoa pistävää kipua oikealla kyljessä ja vatsassa navan korkeudella. Kipu tuntuu erityisesti eteenpäin kumartuessa tai vatsalihaksia jännittäessa. On kuin neulalla pistäisi. Aiemmin, n. kk sitten alkoi outo paineentunne heti navasta oikealle. Reväytin sitten vatsaani hieman kun kompastuin, ja sen jälkeen esim. nauraessa tuntui (tylppää) kipua samassa pisteessä. Muuten on kaikki ok. Voisiko tämä olla sappi tai tyrä?

• auts

Itsellä ollut juuri samanlaisia tuntemuksia; kipua oikeassa kyljessä, vatsassa, selässä, täysi olo, tuurvotusta, painetta ylävatsassa, röyhtäilyä. Kävin ultrassa ja sanoivat että munuainen liikkunut mutta mahtaako se aiheuttaa noita kaikkia?

• trot

Eipä ole vastauksia enää tullut. Onko kaikki jo kuolleet?

• hyypäx

Ollaanko enää elossa?

• kippiä

minulla on kova kipu oikealla puolella menen itkien nukkumaan ehkei huomennna sattu

• juippii

Onko teidän kivut hellittäneet jos ottaa särkylääkettä?
      Itselläni on, mutta varasin lääkärille aikaa kun tuntuu ettei kipu asetu.

• Heliman

Heliko-bakteeri on usein syyllinen!

Uusi tekniikka analysoi sen HENGITYKSESTÄ joten on kivuton/halpa analyysi!

Vaatikaa tuo nyt ensin ennekuin menette kalliisiin ja kivuliaisiin tutkimuksiin.
      Niin itse tein(tosin paskakokeella) ja pakki on nyt kondiksessa lääkekuurin jälkeen jo kolmen vuoden ajan.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      72
      2698
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      23
      2672
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      107
      2322
    4. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      34
      1619
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      239
      1553
    6. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1537
    7. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      40
      1475
    8. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1270
    9. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1216
    10. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1181
    Aihe