Kuoleman jälkeen samaa kuin ennen syntymää?

juutas

Tätä ikuisuusongelmaa pohdittuani olen tullut siihen tulokseen, että kuoleman jälkeen on samanlaista kun ennen syntymää.

Vai mitä mieltä muut ovat?

57

2856

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rajan takaa tullut

      Juuri näin. Kannattaa myös huomata, että jokainen meistä tietää millaista on ns rajan takana, eli olla kuollut - tuo on samanlaista kuin ennen syntymää, eli tuo on vain tyhjyyttä ilman mitään.

      • maanmaatonen

        Niin, on sanottava että minä olen pieni ihminen, ja kaikkeuden edessä tullut siihen lopputulokseen etten minä itse voi mitään kuolemalle ja elämän ja olemassaolon merkityksettömyydelle.

        Niinpä tehtyäni johtopäätökseni omasta riittämättömyydestäni ryhdyin etsimään vastausta ja apua. Pian saavuinkin etsimisessäni nöyränä poikana Raamatun Jumalan luo.

        Kuten monilta muiltakin jumalilta, niin tältäkin minä pyysin vastauksia ongelmiini, mutta tämä Jumala, ei niinkuin ne toiset, vastannutkaan turhuuksilla vaan todellisella ja runsaalla tavalla. Ja niin minä riensin tekemään niinkuin Raamattu kehottaa ihmistä tekemään.

        Tänään minä tiedän sellaista mitä en ennen tiennyt ja olen rauhallinen ja luottavainen, asiani on korkeimmassa kädessä. Vähät siitä miten pieni ja lyhyt ikäinen minä olen, kohtaloni on viisaimman ja väkevimmän hallussa.

        Jumala on rakkaus.


      • Anonyymi
        maanmaatonen kirjoitti:

        Niin, on sanottava että minä olen pieni ihminen, ja kaikkeuden edessä tullut siihen lopputulokseen etten minä itse voi mitään kuolemalle ja elämän ja olemassaolon merkityksettömyydelle.

        Niinpä tehtyäni johtopäätökseni omasta riittämättömyydestäni ryhdyin etsimään vastausta ja apua. Pian saavuinkin etsimisessäni nöyränä poikana Raamatun Jumalan luo.

        Kuten monilta muiltakin jumalilta, niin tältäkin minä pyysin vastauksia ongelmiini, mutta tämä Jumala, ei niinkuin ne toiset, vastannutkaan turhuuksilla vaan todellisella ja runsaalla tavalla. Ja niin minä riensin tekemään niinkuin Raamattu kehottaa ihmistä tekemään.

        Tänään minä tiedän sellaista mitä en ennen tiennyt ja olen rauhallinen ja luottavainen, asiani on korkeimmassa kädessä. Vähät siitä miten pieni ja lyhyt ikäinen minä olen, kohtaloni on viisaimman ja väkevimmän hallussa.

        Jumala on rakkaus.

        "Kuten monilta muiltakin jumalilta, niin tältäkin minä pyysin vastauksia ongelmiini, mutta tämä Jumala, ei niinkuin ne toiset,..."

        Mielenkiintoista!
        Olet siis oikeasti saanut vastauksia muilta jumalilta. Silloin niitä siis on, eikä kristinuskon jumala olekaan se ainoa...

        Olet siis polyteisti. Tiesitkö?


      • Anonyymi

        Miten niin jokainen tietää? Ethän sinä itsekään tiedä mitä on rajan takana..!


    • k.klklk

      Ei uskota, kun ei ole syytä uskoa.
      Perustelujakaan sinulla ei ollut.
      Heikko esitys.
      Turha viesti.

      Onko esim ennen talon maalaamista samanlaista kuin talon maalaamisen jälkeen?
      Onko ennen syömistä samanlaista kuin syömisen jälkeen?

      Miksi ennen elämää olisi samanlaista kuin elämän jälkeen?

      • juutas

        Siis mitä mieltä itse olet? Jos olet eri mieltä, niin kerro mitä mieltä itse olet. Jos sinulla on parempaa tietoa asiasta niin kuuntelen kiinnostuneena.

        Varmuutta asiasta ei tietenkään voi olla, mutta loogiselta tuntuisi, että ennen elämää on samanlaista kuin elämän jälkeen - ja päinvastoin. Talon maalaus - vertauksesi vähän ontuvat. Pikemminkin pitäisi kysyä vaikka onko samanlaista ennen talon rakentamista ja sen purkamisen jälkeen.


    • voisi

      kuoleman jälkeinen ikuinen elämä voisi merkitä että kuollessa ihmisen sielun kosmos erkanee ja generoituu massattomiin valonsäteisiin, ja lähtee niiden mukana vaeltamaan pitkin aurinkokuntaa, jolloin sielun kosmoksen kulkiessa valon nopeutta tyhjiössä aika on pysähtynyt.

      Lopulta valo-sielun kosmos joutuu mustan aukon vaikutuspiiriin joka nielaisee sen ja valon, ja josta 'madonreikä' imaisee sielun kosmoksen gravitaatiokuopan toiselle reunalle, ja siellä odottaa uusi elämä ;)

      • juutas

        Selventäisitko tuota "sielun kosmos" - käsitettä?

        Ensinnäkin, mikä on sielu?

        Toiseksi, mikä on sielun kosmos?


      • maybe
        juutas kirjoitti:

        Selventäisitko tuota "sielun kosmos" - käsitettä?

        Ensinnäkin, mikä on sielu?

        Toiseksi, mikä on sielun kosmos?

        meidät on rakennettu samasta materiasta, kuin mitä universumi on.

        Jos maailmankaikkeus on syntynyt alkurajähdyksessä eikö räjähdyshetkellä sen ole täytynyt olla musta aukko, johon universumin kaikki materia on ollut kerääntyneenä yhteen pisteeseen ja jonka sisäinen paine olisi aiheuttanut räjähdyksen.
        Eli alussa on ollut tyhjyys?

        Kai me kuulumme tähän samaan systeemiin ihmisetkin, kai meidänkin on täytynyt olla jossain muodossa silloinkin kun alkuräjähdys tapahtui? Kun kuolemme, kehomme muuttuu takaisin samaksi materiaksi mistä maailmankaikkeus ja maapallo on rakentunut.

        Sielu, minusta sielu on se osa ihmistä joka ei voi maatua tai muuttua mullaksi, meidän tietoisuutemme olemassaolostamme että olemme ihmisiä, ajattelumme, tunteemme, kaikki mitä ei voi käsin koskettaa, siis vaikka henkinen toiminta jota sinäkin teet miettiessäsi mitä kuoleman jälkeen voisi olla, se on osa ihmisen tietoisuutta. Siis monimutkainen järjestelmä.

        Sielun kosmoshan voisi olla että tämä 'sielu-osa' ihmisestä muuttuisi tai toimisi jo elämässäkin kosmisena säteilynä, siis se vähäinen energia mikä siinä on ja jota ei tunneta eikä pystytä osoittamaan sen olevan olemassa, mitään jumalallista siinä ei olisi, vaan kaikki olisi osa luonnollista maailmankaikkeuden kiertokulkua.;);)
        Eri juttu sitten onko mitään sielua edes olemassa, kuka sen tietää?

        Jos luonnolliseen kiertokulkuun kuuluu osana myös maailmankaikkeuden kutistuminen ja tiivistyminen mustaksi aukoksi jälleen, joka olisi kaikkeuden loppu, ja jonka seurauksena olisi uusi alkuräjähdys ja maailmankaikkeuden uudelleensyntyminen?
        Siis loppu ja alku samassa pisteessä ja ajanhetkellä.

        Miten itse selität sen asian että kuoleman jälkeen olisi samanlaista kuin ennen syntymää.
        Ennen syntymää me olemme osa vanhempiamme, puolet ja puolet? Olemme siis revenneenä kahteen paikkaan.:)


      • Anonyymi
        juutas kirjoitti:

        Selventäisitko tuota "sielun kosmos" - käsitettä?

        Ensinnäkin, mikä on sielu?

        Toiseksi, mikä on sielun kosmos?

        Me emme ole kehoja, joilla "on" sielu. Olemme sieluja, joilla on keho. Sielut eivät tarvitse elääkseen kehoa. Ruumiita, joissa ei ole sielua, kutsutaan "kuolleiksi".

        Sielut ovat todellisia eläviä olentoja, joilla on ainutlaatuisia henkilökohtaisia ominaisuuksia - tunteet, mieli, äly. Sielut eivät kuole, eivät vanhene, eivät koskaan lakkaa olemasta ja säilyttävät aina yksilöllisyytensä.

        "Niin kuin ihminen pukeutuu uusiin vaatteisiin ja hylkää vanhat, niin sielu pukeutuu uuteen kehoon ja jättää vanhan ja hyödyttömän kehon taakseen".

        On suuri harhakuvitelma samaistua aineelliseen kehoon.


        Sielu on elävä tietoisuushiukkanen, yksilöllisen tietoisuuden kantaja, kun taas aineellinen keho on kuollutta ainetta, materiaa. Sielu on ikuinen ja muuttumaton, ja aineellinen keho on väliaikainen.


      • Anonyymi
        juutas kirjoitti:

        Selventäisitko tuota "sielun kosmos" - käsitettä?

        Ensinnäkin, mikä on sielu?

        Toiseksi, mikä on sielun kosmos?

        Sielu etsii onnellisuutta, halujen täyttymistä. Tässä etsinnässä se ruumiillistuu eri kehoihin ja elämänmuotoihin, kunnes se syntyy ihmiskehossa. Jos tarkastelemme elämänmuotojen moninaisuutta, huomaamme tietoisuuden asteittaisen kehittymisen, tunteiden ja havaintojen kehittymisen sekä vapaan tahdon ilmaisemisen. Mikä ajaa evoluutiota? Tietoisuus. Kaikki kumpuaa tietoisuudesta. Elämän olosuhteiden ja itse kehon havaitseminen on mahdollista tietoisuuden ansiosta.

        Kuun heijastuminen vesistön pinnasta auttaa meitä ymmärtämään tämän. Kun vesi aaltoilee, heijastus värähtelee ja heiluu aaltojen mukana. Kuu itse loistaa taivaalla vakaasti ja liikkumattomana. Myös sielu loistaa hengellisestä sijainnistaan (ajan ja avaruuden tuolla puolen), joka heijastuu aineen vääristämän tietoisuuden kautta ruumiillisen olemassaolon vaihtelevissa olosuhteissa. Ruumis on sielun harhojen biologinen ilmentymä. Kehon synnyttää itseilmaisu, joka perustuu väärään käsitykseen itsestä, hienovaraisesta karkeaan, kerros kerrokselta: ego, mieli, mieli ja aistit. Sielu itsessään on hienovarainen, tietoinen tarkkailija, joka valaisee ja elävöittää tietoisuudella ruumiin aineellisia kuoria kokemalla ruumiillisen olemassaolon."

        Mielestäni esim. kristinusko menee siinä harhaan, että siinä halutaan poistaa ruumiillinen keho, koska se on saastainen. Perustuu tietysti tuohon harhaan, mutta kukaan ei ole valaistunut ilman ruumista. Edes Jeesus. Pääuskonto ei auta, jos haluaa puhdistua pintaa syvemmältä. Kaikki, jotka on ruumiiseen syntyneet, on epätäydellisiä. Kristityt, jotka tuomitsevat esim. joogan, ovat väärässä. Täytyy ensin tunnistaa ruumiinsa, jotta siitä voi luopua.

        Jos ihminen haluaa valaistua, niin se tapahtuu sitä kautta, että hyväksyy ruumiinsa, ei siis tuomitse itseään, vaan hyväksyy itsensä ja harhaiseen olemukseen syntyneet asiat. Myöntää ollensa väärässä, lähes kaikessa. Se on egolle iso haaste. Asioista voi päästää irti, kun ensin kokee ruumiissaan sen, miten vesi aaltoilee. Eli antaa tunteiden tulla ja mennä. Sitä kautta voi löytää sielunsa, eli kuun taivaalta.

        Sielunsa löytäminen edellyttää rehellistä itsensä tutkailua, hyväksymistä, ei tuomitsemista. Henkisyys on oma sisäinen prosessi. Uskonnot on jotain muuta. Oikotietä onneen ei ole.
        ______________________________________
        Ovatko kaikki yksityiset sielut samankokoisia?
        Sielun koko on suhteellinen käsite. Vedalaisissa kirjoituksissa on joitakin kuvauksia sielun koosta, mutta en usko, että niitä pitäisi ottaa kirjaimellisesti. Pikemminkin sielu on äärettömän pieni henkikipinä, pieni hiukkanen jumalallista olemusta, jolla on samanaikaisesti käytössään ehtymätön energiavarasto. Siksi sielu tuon Jumalan luovan ja luomisvoiman ... kykenee kaikessa merkityksettömyydessään paljoon: voidaan mainita sekä ilmeisiä esimerkkejä historiassa toimineista suurista ihmisistä että ei-selviä ("myyttisiä") esimerkkejä suurista persoonallisuuksista, joilla on tiettyjä voimia ja joita kuvataan pyhissä kirjoituksissa: Jeesus Kristus, Buddha, Muhammed, Narada Muni, Shukadev Gosvami, Brahma ja muut, jotka vaikuttivat uskomattomalla tavalla ihmiskuntaan. Siksi näiden sielujen "koko" (ei kirjaimellisessa mielessä, vaan vaikutusvaltansa laajentumisen mielessä) on valtava, ne ovat suurempia kuin tavallisten ihmisten sielut.
        -------------------------
        Tilavuus, paino ja tila ovat aineen ominaisuuksia
        Totta. Meidän on kuitenkin muistettava, että kaikella on prototyyppinsä henkimaailmassa. Se vain ilmenee siellä eri tavalla, eikä Ääretöntä voi lähestyä rajallisin keinoin. ...
        Meidän on ymmärrettävä, että tilavuus, paino ja paikka, jotka ovat aineellisen maailman objektiivisia ominaisuuksia, voivat ilmetä myös henkimaailmassa. Ihmisillä on liian syvällä mielessään persoonattomia käsityksiä. Jos puhumme henkisestä, puhumme jostain epämääräisestä ja hämärästä. Mutta miksi? Jos se on määritelmällisesti korkeampi energia, miksi siinä ei voi ilmetä alemman energian ominaisuuksia? Aivan päinvastoin: ilmenee, ja laajemmin ja monipuolisemmin, jos niin haluatte. Jopa aineellisessa maailmassa fysikaaliset ominaisuudet ovat monitulkintaisia: hiukkas-aaltodualismi, tarkkailijailmiö, Schrödingerin kissa. Entä henkinen maailma? Kaikilla ominaisuuksilla on paikkansa, mutta supersubjektiivisen todellisuuden ylivoimaisuuden vuoksi nämä ominaisuudet voivat muuttua ja ne voidaan havaita eri tavalla.
        ____________________________________

        Minkä kokoinen on ajatus ja sijaitseeko se tietyssä pisteessä avaruudessa? Mikä on melodian tai värin koko?
        Ajatus on aineellista, mutta se on hyvin hienovaraista energiaa. Se voi siirtyä avaruuden yhdestä pisteestä toiseen hetkessä. Kaikki riippuu sen omistajan ajatuksen voimakkuudesta ja keskittyneisyydestä. Se voi keskittyä yhteen pisteeseen, mutta se voi myös hämärtyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sielu etsii onnellisuutta, halujen täyttymistä. Tässä etsinnässä se ruumiillistuu eri kehoihin ja elämänmuotoihin, kunnes se syntyy ihmiskehossa. Jos tarkastelemme elämänmuotojen moninaisuutta, huomaamme tietoisuuden asteittaisen kehittymisen, tunteiden ja havaintojen kehittymisen sekä vapaan tahdon ilmaisemisen. Mikä ajaa evoluutiota? Tietoisuus. Kaikki kumpuaa tietoisuudesta. Elämän olosuhteiden ja itse kehon havaitseminen on mahdollista tietoisuuden ansiosta.

        Kuun heijastuminen vesistön pinnasta auttaa meitä ymmärtämään tämän. Kun vesi aaltoilee, heijastus värähtelee ja heiluu aaltojen mukana. Kuu itse loistaa taivaalla vakaasti ja liikkumattomana. Myös sielu loistaa hengellisestä sijainnistaan (ajan ja avaruuden tuolla puolen), joka heijastuu aineen vääristämän tietoisuuden kautta ruumiillisen olemassaolon vaihtelevissa olosuhteissa. Ruumis on sielun harhojen biologinen ilmentymä. Kehon synnyttää itseilmaisu, joka perustuu väärään käsitykseen itsestä, hienovaraisesta karkeaan, kerros kerrokselta: ego, mieli, mieli ja aistit. Sielu itsessään on hienovarainen, tietoinen tarkkailija, joka valaisee ja elävöittää tietoisuudella ruumiin aineellisia kuoria kokemalla ruumiillisen olemassaolon."

        Mielestäni esim. kristinusko menee siinä harhaan, että siinä halutaan poistaa ruumiillinen keho, koska se on saastainen. Perustuu tietysti tuohon harhaan, mutta kukaan ei ole valaistunut ilman ruumista. Edes Jeesus. Pääuskonto ei auta, jos haluaa puhdistua pintaa syvemmältä. Kaikki, jotka on ruumiiseen syntyneet, on epätäydellisiä. Kristityt, jotka tuomitsevat esim. joogan, ovat väärässä. Täytyy ensin tunnistaa ruumiinsa, jotta siitä voi luopua.

        Jos ihminen haluaa valaistua, niin se tapahtuu sitä kautta, että hyväksyy ruumiinsa, ei siis tuomitse itseään, vaan hyväksyy itsensä ja harhaiseen olemukseen syntyneet asiat. Myöntää ollensa väärässä, lähes kaikessa. Se on egolle iso haaste. Asioista voi päästää irti, kun ensin kokee ruumiissaan sen, miten vesi aaltoilee. Eli antaa tunteiden tulla ja mennä. Sitä kautta voi löytää sielunsa, eli kuun taivaalta.

        Sielunsa löytäminen edellyttää rehellistä itsensä tutkailua, hyväksymistä, ei tuomitsemista. Henkisyys on oma sisäinen prosessi. Uskonnot on jotain muuta. Oikotietä onneen ei ole.
        ______________________________________
        Ovatko kaikki yksityiset sielut samankokoisia?
        Sielun koko on suhteellinen käsite. Vedalaisissa kirjoituksissa on joitakin kuvauksia sielun koosta, mutta en usko, että niitä pitäisi ottaa kirjaimellisesti. Pikemminkin sielu on äärettömän pieni henkikipinä, pieni hiukkanen jumalallista olemusta, jolla on samanaikaisesti käytössään ehtymätön energiavarasto. Siksi sielu tuon Jumalan luovan ja luomisvoiman ... kykenee kaikessa merkityksettömyydessään paljoon: voidaan mainita sekä ilmeisiä esimerkkejä historiassa toimineista suurista ihmisistä että ei-selviä ("myyttisiä") esimerkkejä suurista persoonallisuuksista, joilla on tiettyjä voimia ja joita kuvataan pyhissä kirjoituksissa: Jeesus Kristus, Buddha, Muhammed, Narada Muni, Shukadev Gosvami, Brahma ja muut, jotka vaikuttivat uskomattomalla tavalla ihmiskuntaan. Siksi näiden sielujen "koko" (ei kirjaimellisessa mielessä, vaan vaikutusvaltansa laajentumisen mielessä) on valtava, ne ovat suurempia kuin tavallisten ihmisten sielut.
        -------------------------
        Tilavuus, paino ja tila ovat aineen ominaisuuksia
        Totta. Meidän on kuitenkin muistettava, että kaikella on prototyyppinsä henkimaailmassa. Se vain ilmenee siellä eri tavalla, eikä Ääretöntä voi lähestyä rajallisin keinoin. ...
        Meidän on ymmärrettävä, että tilavuus, paino ja paikka, jotka ovat aineellisen maailman objektiivisia ominaisuuksia, voivat ilmetä myös henkimaailmassa. Ihmisillä on liian syvällä mielessään persoonattomia käsityksiä. Jos puhumme henkisestä, puhumme jostain epämääräisestä ja hämärästä. Mutta miksi? Jos se on määritelmällisesti korkeampi energia, miksi siinä ei voi ilmetä alemman energian ominaisuuksia? Aivan päinvastoin: ilmenee, ja laajemmin ja monipuolisemmin, jos niin haluatte. Jopa aineellisessa maailmassa fysikaaliset ominaisuudet ovat monitulkintaisia: hiukkas-aaltodualismi, tarkkailijailmiö, Schrödingerin kissa. Entä henkinen maailma? Kaikilla ominaisuuksilla on paikkansa, mutta supersubjektiivisen todellisuuden ylivoimaisuuden vuoksi nämä ominaisuudet voivat muuttua ja ne voidaan havaita eri tavalla.
        ____________________________________

        Minkä kokoinen on ajatus ja sijaitseeko se tietyssä pisteessä avaruudessa? Mikä on melodian tai värin koko?
        Ajatus on aineellista, mutta se on hyvin hienovaraista energiaa. Se voi siirtyä avaruuden yhdestä pisteestä toiseen hetkessä. Kaikki riippuu sen omistajan ajatuksen voimakkuudesta ja keskittyneisyydestä. Se voi keskittyä yhteen pisteeseen, mutta se voi myös hämärtyä.

        Minkä kokoinen on ajatus ja sijaitseeko se tietyssä pisteessä avaruudessa? Mikä on melodian tai värin koko?
        Ajatus on aineellista, mutta se on hyvin hienovaraista energiaa. Se voi siirtyä avaruuden yhdestä pisteestä toiseen hetkessä. Kaikki riippuu sen omistajan ajatuksen voimakkuudesta ja keskittyneisyydestä. Se voi keskittyä yhteen pisteeseen, mutta se voi myös hämärtyä.
        Ajatuksen koko on aineellisessa maailmassa käytännöllisesti katsoen rajaton. Ihmisen ajatukset keskittyvät vain selviytymiseen ja lihallisten tarpeiden tyydyttämiseen, kun taas Brahman ajatukset kattavat koko maailmankaikkeuden, jonka hän luo tietoisuudestaan käsin. Alkoholistin ajatus pyörii alkoholin ympärillä, lapsen ajatus viihteen ja huvin ympärillä, tiedemiehen ajatus tieteen löytöjen ympärillä, pyhimyksen ajatus myötätunnon ympärillä lähimmäistään kohtaan ja sielunsa pelastamisen ympärillä.
        Melodiaa tai väriä ei voi mitata edes aineellisessa maailmassa. Nuotteja on seitsemän ja puoliääniä viisi, mutta ne luovat äärettömän määrän melodioita, äärettömän musiikillisen monimuotoisuuden. Miten tätä voidaan mitata ja laskea? Värejä on seitsemän, joidenkin mielestä niitä on yhteensä kolme. Tämän lisäksi meillä on kuitenkin sävyjä, osasävyjä, puolisävyjä ja sävyjä, minkä seurauksena värit ovat niin erilaisia, että niitä on vaikea laskea, puhumattakaan subjektiivisen havaitsemisen eroista.
        Entä sitten taas, entä henkinen todellisuus? Kirjoituksissa sanotaan, että kun olemme henkimaailmassa, kuulemme uusia ääniä ja näemme uusia värejä, kaikki paljastuu meille uudella tavalla. Henkisessä maailmassa myös väri voi kuulostaa tai olla muodoltaan; äänellä voi olla väri ja myös muoto.
        --------------------------------------
        Onko mahdollista todistaa sielun olemassaolo? Juuri nyt mielemme on täysin keskittynyt kehoon. Mutta sielun luonnetta voivat ymmärtää vain ne, joiden silmät ovat kääntyneet sisäänpäin. Ihmisille, joiden mieli on puhdistettu lupauksilla, meditaatiolla, rukouksella ja katumuksella, sielun olemassaolo tuntuu itsestään selvältä - heille se ei ole uskon asia vaan todellinen henkinen kokemus. Toisille sielun olemassaolo jää todistamattomaksi hypoteesiksi, vaikka empiiristä aineistoa olisikin paljon.
        Jo antiikin kreikkalainen filosofi Parmenides väitti, että jos jokin on olemassa, se on aina olemassa*. Kaikki voidaan kyseenalaistaa paitsi yksi ilmeinen totuus: olen olemassa, ja siksi olen Parmenideen mukaan ollut olemassa aina enkä lakkaa olemasta tulevaisuudessa. ..
        Viittaus Parmenidekseen tuskin vakuuttaa ketään enää, mutta ajatus on tarpeeksi looginen, jotta ihmiset palaavat siihen yhä uudelleen ja uudelleen. Jos on olemassa aineen säilymislaki ja energian säilymislaki, miksi ei voi olla tietoisuuden säilymislakia? Monet muinaisina aikoina löydetyistä laeista on löydetty uudelleen vasta nyt. Tietoisuuden säilymisen laki on yksi niistä. ... Voimme jakaa tietoisuuden ikuisuuden käsityksiä puoltavat argumentit neljään laajaan kategoriaan: 1) näitä käsityksiä tukevat jumalallisesti ilmoitetut pyhät kirjoitukset (lähinnä Veda-perinteen kirjoitukset) ja monien aitojen pyhimysten ja mystikkojen kokemukset, jotka ovat määritelmällisesti vapaita petoksen taipumuksesta; 2) tietoisuuden ikuisuuden käsite on looginen, sopusoinnussa luontaisten käsitystemme oikeudenmukaisuudesta ja hyvyydestä kanssa, ja se mahdollistaa kokonaisvaltaisen kuvan maailmankaikkeuden olemassaolosta; 3) on olemassa valtavasti kokeellista aineistoa, joka todistaa, että

        "Olemassaolo ei synny eikä ole kuoleman alainen. Kokonaisuus, jolla ei ole loppua, on liikkumaton ja yhtenäinen."

        "Koska olen olemassa tässä maailmassa, voin olettaa, että tulen aina olemaan olemassa jossakin muodossa".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä kokoinen on ajatus ja sijaitseeko se tietyssä pisteessä avaruudessa? Mikä on melodian tai värin koko?
        Ajatus on aineellista, mutta se on hyvin hienovaraista energiaa. Se voi siirtyä avaruuden yhdestä pisteestä toiseen hetkessä. Kaikki riippuu sen omistajan ajatuksen voimakkuudesta ja keskittyneisyydestä. Se voi keskittyä yhteen pisteeseen, mutta se voi myös hämärtyä.
        Ajatuksen koko on aineellisessa maailmassa käytännöllisesti katsoen rajaton. Ihmisen ajatukset keskittyvät vain selviytymiseen ja lihallisten tarpeiden tyydyttämiseen, kun taas Brahman ajatukset kattavat koko maailmankaikkeuden, jonka hän luo tietoisuudestaan käsin. Alkoholistin ajatus pyörii alkoholin ympärillä, lapsen ajatus viihteen ja huvin ympärillä, tiedemiehen ajatus tieteen löytöjen ympärillä, pyhimyksen ajatus myötätunnon ympärillä lähimmäistään kohtaan ja sielunsa pelastamisen ympärillä.
        Melodiaa tai väriä ei voi mitata edes aineellisessa maailmassa. Nuotteja on seitsemän ja puoliääniä viisi, mutta ne luovat äärettömän määrän melodioita, äärettömän musiikillisen monimuotoisuuden. Miten tätä voidaan mitata ja laskea? Värejä on seitsemän, joidenkin mielestä niitä on yhteensä kolme. Tämän lisäksi meillä on kuitenkin sävyjä, osasävyjä, puolisävyjä ja sävyjä, minkä seurauksena värit ovat niin erilaisia, että niitä on vaikea laskea, puhumattakaan subjektiivisen havaitsemisen eroista.
        Entä sitten taas, entä henkinen todellisuus? Kirjoituksissa sanotaan, että kun olemme henkimaailmassa, kuulemme uusia ääniä ja näemme uusia värejä, kaikki paljastuu meille uudella tavalla. Henkisessä maailmassa myös väri voi kuulostaa tai olla muodoltaan; äänellä voi olla väri ja myös muoto.
        --------------------------------------
        Onko mahdollista todistaa sielun olemassaolo? Juuri nyt mielemme on täysin keskittynyt kehoon. Mutta sielun luonnetta voivat ymmärtää vain ne, joiden silmät ovat kääntyneet sisäänpäin. Ihmisille, joiden mieli on puhdistettu lupauksilla, meditaatiolla, rukouksella ja katumuksella, sielun olemassaolo tuntuu itsestään selvältä - heille se ei ole uskon asia vaan todellinen henkinen kokemus. Toisille sielun olemassaolo jää todistamattomaksi hypoteesiksi, vaikka empiiristä aineistoa olisikin paljon.
        Jo antiikin kreikkalainen filosofi Parmenides väitti, että jos jokin on olemassa, se on aina olemassa*. Kaikki voidaan kyseenalaistaa paitsi yksi ilmeinen totuus: olen olemassa, ja siksi olen Parmenideen mukaan ollut olemassa aina enkä lakkaa olemasta tulevaisuudessa. ..
        Viittaus Parmenidekseen tuskin vakuuttaa ketään enää, mutta ajatus on tarpeeksi looginen, jotta ihmiset palaavat siihen yhä uudelleen ja uudelleen. Jos on olemassa aineen säilymislaki ja energian säilymislaki, miksi ei voi olla tietoisuuden säilymislakia? Monet muinaisina aikoina löydetyistä laeista on löydetty uudelleen vasta nyt. Tietoisuuden säilymisen laki on yksi niistä. ... Voimme jakaa tietoisuuden ikuisuuden käsityksiä puoltavat argumentit neljään laajaan kategoriaan: 1) näitä käsityksiä tukevat jumalallisesti ilmoitetut pyhät kirjoitukset (lähinnä Veda-perinteen kirjoitukset) ja monien aitojen pyhimysten ja mystikkojen kokemukset, jotka ovat määritelmällisesti vapaita petoksen taipumuksesta; 2) tietoisuuden ikuisuuden käsite on looginen, sopusoinnussa luontaisten käsitystemme oikeudenmukaisuudesta ja hyvyydestä kanssa, ja se mahdollistaa kokonaisvaltaisen kuvan maailmankaikkeuden olemassaolosta; 3) on olemassa valtavasti kokeellista aineistoa, joka todistaa, että

        "Olemassaolo ei synny eikä ole kuoleman alainen. Kokonaisuus, jolla ei ole loppua, on liikkumaton ja yhtenäinen."

        "Koska olen olemassa tässä maailmassa, voin olettaa, että tulen aina olemaan olemassa jossakin muodossa".

        Wienissä syntymästään asti sokea nainen koki kliinisen kuoleman leikkauksen aikana, minkä jälkeen hän kuvaili kirurgien muotokuvia yllättävän tarkasti. Hänen mukaansa hän (sielu ohuessa ruumiinkuoressa) nousi fyysisestä ruumiista ja sai välittömästi oivalluksen. Kun sielu oli palannut lihaan, keho alkoi jälleen osoittaa elonmerkkejä, mutta näkyjä ei enää ollut, ja jäljelle jäi vain muisto siitä, mitä hän oli nähnyt. Tämä osoittaa, että alkuperäiset tunteet tulevat sielusta ja ilmenevät ulkoisten aistielinten kautta, jotka ovat pelkkiä mekaanisia laitteita, jotka eivät toimi ilman sielun elämänvoimaa. Tämän naisen silmähermot olivat surkastuneet syntymästä lähtien, ja siksi sielu ei voinut nähdä mitään ruumiin läpi, mutta kun hän tuli ulos ruumiista, sielun luonnollinen näkökyky ilmeni.

        _____________________________________

        Aineelliseen maailmaan tulleet ikuiset sielut pukeutuvat aineellisen ruumiin kuoreen ja alkavat illuusion (maya) vaikutuksesta samaistua aineelliseen ruumiiseen. Vedojen mukaan jivan pääongelma on se, että hänen ikuinen luontonsa on kätketty ruumiin verhon alle, ja tämän vääränlaisen itseidentifikaation vuoksi sielu joutuu kärsimään. Koska fyysinen ruumis on altis sairauksille, vanhenemiselle ja kuolemalle, samaistuminen siihen tuo kärsimystä aineellisessa maailmassa elävälle ikuiselle sielulle. Yhtäältä aineellisen ruumiin äärettömyys ja toisaalta tyydyttämätön halu ottaa ylin paikka pakottavat jivan, joka on jättänyt seuraavan ruumiin, syntymään uuteen. Näin yrityksistä vallata korkein paikka tulee syy loputtomiin uudelleensyntymisiin samsaran kiertokulussa.


    • elämästä ja kuolemasta

      antaa vastauksia, kannattaa tutustua

      • sillä

        ko. kirja antaa erittäin täsmällistä tietoa ja jos et usko aina voit kokeilla itse!itseltä
        poisti kuoleman pelon...


    • Ympäri mennään

      Symmetrisesti näin.

    • Saagapolku

      Valvetila onkin unta.
      Olemme Kotona nukuessamme siellä missä ennen syntymää ja kuoleman jälkeen, eli ei ole olemassa kuolemaa. On vain ikävä sitä ihmistä joka siirtyy toiselle puolen.
      Täytyy muistaa että aikaa ei ole oikeasti olemassa ja olemme aina yhteydessä toiselle puolen jossa olemme ikuisesti yhtä sen kanssa mitä vain on.

      • MM. Maan Mato

        Kuka teki mitä?
        Minulla on sormieni välissä tulitikku jonka rasiassa lukee sen valmistajan nimi.
        Siis kaikella, pienimmästä suurimpaan, on joku, joka sen on tehnyt.
        Ei oikein mene kaaliin, että, maailman kaikkeus olisi tehty ilman tekijää.

        Maan mato kun ei sitä tule koskaan käsittämään, niin se sanoo tietävänsä, että:
        "Ei ole Tekijää" ja kaivautuu vain syvemmälle, madonreikäänsä.


    • <><

      Niin varmaan on. Eli ei meitä ole, en ainakaan muista olleeni olemassa ennen syntymääni.

      • Anonyymi

        kuoleman jälkeenkään ei muista


    • arjuuna

      Kuoleman jälkeen olemme sitä mitä ennen kuolemaakin, ja olemme myös sitä mitä ennen syntymääkin, olemme olleet myös ennen maailmankaikkeudenkin syntymää
      ja olemme myös maailmankaikkeuden häviämisen jälkeenkin
      Me sanomme että jumala on meidät luonut, mutta kun me olemme itse osa tuota kaiken lähdettä niin kuka silloin on luoja
      Vain elämä on kuolematonta kaikki muu on katoavaista

    • KK

      Luotettavampaa tietoa, kaiken alusta:
      Alussa loi Jumala taivaan ja maan.
      2. Ja maa oli autio ja tyhjä, ja pimeys oli syvyyden päällä. ja Jumalan Henki liikkui vetten päällä.
      3. Ja Jumala sanoi: "Tulkoon valkeus" Ja valkeus tuli. (1.Moos. 1:1-3)

      Joh. 1:1: "Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumala.
      2.Hän oli alussa Jumalan tykönä.
      3. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
      4.Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisen valkeus.
      5. Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.

      Kuten näemme, sitä ei pimeys käsitä nytkään, vaan keksii satuja, eksyttäjän
      eksyttämänä.

    • DivineLight

      Oma pimeys ei pysty näkemään edes omaa valkeuttaan, vaikka valkeutemme on aina ja ikuisesti kulkenut kanssamme tätä matkaa kerta toisensa jälkeen. Kun ihminen ymmärtää/muistaa, että kaikki ovat valkeudesta ja aina suurempaan valkeuteen matkalla pystyy ihminen luomaan rauhan maan päälle. Elämä on ihmisen valkeus....niin totta on tuo Raamatun sanonta. Olemme muistamassa tätä täällä tälläkin hetkellä...jokainen meistä. Tämä elämä on kallis arvoinen kokemus.

      Muista oma valkeutesi. Ole yhteydessä omaan valkeuteesi. Valkeus voittaa aina pimeyden. On vain ajan kysymys milloin itse kukin muistaa tämän ja voittaa oman pimeytensä. Jumala ei tuomitse sinua sillä pimeydellä on oma tärkeä tehtävänsä.

      Olemme nyt heräämässä tähän valkeuden kasvuun kollektiivisesti. Uusi aika on tulossa. Rauhan ja rakkauden aika.

      Kiitos valkeudelle ja sen lähteelle!

      • Saagapolku

        Olemme kuin varpaita jotka ovat unohtaneet että loppukehokin on olemassa.


    • mieletön ennen aikaa

      Minä en muista ennen syntymääni mitään ilmeisesti siksi että ainetta ja aikaa ei ollut olemassa?
      Aine ja aikahan ovat liitoksissa toisiinsa ilman toista ei ole toista, eli se ei riitä että on aatos isän mielessä toive äidin haaveissa.
      Olen ollut ja tullut osaksi ajattelevaa ja tuntevaa ainetta vasta aika&aine ajallisuudessa, joten ei kai sitä edeltävää voi musitaa kun sellaista ei voi olla.

    • Aikansa Kutakin

      Kuitenkin. Koska on ihmisiä, jotka muistaa, aivan todistettavasti, edllisen elämänsä asioita.
      Niin tuo aika-aine teoria ai vain toimi.

      • gfhj,kl,jhgfdssdfghj

        Yksi,, kaksi outoa selittämätön tapausta on raportoitu, suuren muun osan jutuista voi asettaa ehkä kuitenkin mielikuvituksen piikkiin.
        Tunnekuohuissa tälläkin palstalla vakuutellaan sitä "kuinka olin se ja se ja sitä ja tätä edellisessä elämässä",,siis kun kirjoittajista vain tuntuu unenomaisesti siltä, se ei siis todista vielä mitään.
        Esimerkiksi desavuu näyttää faktoista tietämättömältä siltä kuin olisi elänyt hetken ennemmin, mutta tuon tunteen seliys lääketieteen mukaan on katkos aivolohkojen sähkökemiallisessa liikenteessä.

        Kollektiivinen muisti (ollessaan olemassa?) voisi ehkä "tiltatessaan" heittää kokemuksia päällekkäin "Päälykäisille" jolla on prosessi nykyisen muistijäljen kanssa kesken, eli kun sen yhteyteen sekoituu menneitä kollektiivin muisteja niin yksilö voi luulla niitä omikseen?
        Realissa hminen ei yleensä muista kuin edellistä päivää saati aikaa ennen syntymää ja ehkä juuri siksi ettei aikaa olemattomalle "Päälykäiselle" ollut edes olemassa?


    • kuolematon sielu

      on meillä yksi elämällinen kokemuksia lisää. Ehkä on tullut oppiakin.
      Siinä suhteessa erillaista edelliseen kuolemaan. Tosin sitä ei olekkaan sanoi ennen Arittakin.

    • arjuuna

      Elämä on ajaton ja kuolematon, emmekä muita sitä sillä muisti on aikaa ja ainetta
      Muistamme vain persoonamme kokemat asiat jotka ovat syyn ja seurauksen lain alaisia
      Edellisiss elämisä kokemamme asiat ovat piilotajunnassamme , joten emme voi muistaa niitä ja ne kulkevat psykologisena perimänä elämästä toiseen
      Pätkiä niistä saattaa tulla erikoistapauksiisa päivätajuntaammekin
      Piilotajunnasta tulee myös vihjetä elä määmme, mutta me emme vain huomaa niitä,
      koska nuo vihjeet eivät ole sanallisia.
      Tuo piilotajunnassa oleva jo aatamin ajoista asti meitä seurannut perimä,jolla on tuhansien vuosien kokemus, on viisaampi kuin meidän päivätajuntamme, mutta sekin toteuttaa vain meidän karmaamme, ja sen vihjeet ovat myös sen mukaisia

      • dfvghjkhgfdfgh,gbfvc

        Elämä onkin ajatonta ja siksi aineetonta(siksi emme voi ajatonta "koskettaa" tai edes tajuta), mutta muisti ja muistaja ei sitä ole.
        Ja tästähän on juuri se väite jos toinenkin.

        Materialistit hahmottavat materialisminsa kautta kaiken, eli heille ei ole olemassa sellaista todellisuutta jossa "ei aineellista" ole.
        Materialistit eivät voi siksi ymmärtää henkimaailmaa ja siksi materialistit yrittävät konkretisoida kaiken hahmottaakseen henkimaailman.
        Itse elämäkään ei ole heille "oikeata elämää" jos se ei ole konkreettisessa muodossa.
        Ja koska henkimaailmaa ja Elämää ei voi lähestyä hahmottaen se joksikin se jää kokonaan tavoittamatta.
        Tarvitaan ajattelun muutos.


    • kuolemasta

      Olet tavallaan oikeassa , mutta kuoleman jälkeen jatkat tätä elämää niinkuin on tapahtunut sitä ennen . Siinä " toisessa todellisuudessa " näet ja koet sekä maan pääliset asiat että menneisyyden . Asut entisessä kodissasi ja toimit normaalisti , mutta silti tiedät, ettet kuulu sinne . Toisaalta Sinulla on myöskin halu päästä katsomaan eteenpäin , johon menet heti kun annat uteliaisuuden voittaa

    • Anonyymi

      joku keksi myös tämän 🤔 vai olenko kuullut tai lukenut sen jostain

    • Kuoleman jälkeen on vapaus tästä ajasta, ikuinen elämä Jumalan yhdeydessä, maailma on poissa ja pahan valta on päättynyt eikä niitä musta.

      • Anonyymi

        Tuonpuoleinen on tuossa aivan jalkojemme juuressa 'maton alla' onton maapallon syvyyksissä siellä hienot sielumme asustelevat lihankappaleita täällä onttouden kuorella liikuttelevat!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuonpuoleinen on tuossa aivan jalkojemme juuressa 'maton alla' onton maapallon syvyyksissä siellä hienot sielumme asustelevat lihankappaleita täällä onttouden kuorella liikuttelevat!

        Tuon puoleinen on toinen maailma, ei tässä maaimassa ole koska tämä maailma kerran katoaa. Sielu on toisessa elämässä uskovat ova Jeesuksen luona odottamassa tämän maailma tuomiota.


      • Anonyymi
        kotipaju2 kirjoitti:

        Tuon puoleinen on toinen maailma, ei tässä maaimassa ole koska tämä maailma kerran katoaa. Sielu on toisessa elämässä uskovat ova Jeesuksen luona odottamassa tämän maailma tuomiota.

        Onttouden ikuisilla terrastraalitasoilla sielumme asustelevat siellä on omallaan myös Jeesus ihanaa trallalaa aivan mahtavaa!


    • Toislle toislle kuolema,toisen kuolema uskovilla yksi kuolema vain ruumillinen.

      • Anonyymi

        Muinaisen Egyptin papit olivat suurimman tiedon ja vallan kantajia, mutta tämä tieto hajosi yhä enemmän sirpaleiksi, kun maapallo koki katastrofin toisensa jälkeen ja kun korruptio ja poliittiset juonittelut saastuttivat papiston instituution. Tämä tieto on vähitellen hajonnut ja rappeutunut nykyään lukuisiksi uskonnollisiksi perinteiksi ekumeenisine neuvostoineen ja maallisine etuineen. Uskonnollisten liikkeiden johtajat muuttavat vähitellen opetuksia, kunnes alkuperäistä perinnettä ei enää tunnista.


    • kuoleman jälkee meillä uusi elämä Jeesuksessa kristuksessa, toisilla on ijankaikkinen kadotus pois Jumalan hyyvydestä.
      On ensimäinen ylös nousemus jossa ovat uskova henkilöt, tuomion ylösnousemus on ne jotka tuomitaan eroon Jumalasta ovat valinneet omantiensä joka päätyy kadotukseen. Valitse siis elämä.

    • Kuoleman jälkeen on kuolema tai elämä, kaksi ryhmää toiset pelastusvat elämään toisen ratkaisevat oman tiensä joka vie ijankaikkiseen kadotukseen eroon Jumalan hyvyydestä, on sielun kuolema.

    • Anonyymi

      Kuoleman jälkeen henki nousee henkimaailmaan. Henkimaailmassa sinua opetetaan lisää esim evankeliumista. Pääset palvelemaan muita Taivaassa ja kenties vaikuttamaan omien sukulaisten suojelemiseen (enkelin tehtävät). Pahat henget joutuvat henkivankilaan, joka on olotila koska pahat henget eivät halua hengata hyvien kanssa. Kuten karkeasti verraten ei maanpäälläkään uskovaisten seura kelpaa pahoille ihmisille.
      Jossakin vaiheessa tulee tuomio ja saamme kirkastetun täydellisen ruumiin. Kaikki saa tällöin palkkansa ja oikeudenmukaisen paikkansa jossa kukin on tyytyväinen.

      Ennen syntymää ei ollut fyysistä ruumista joten tilanne ei ole sama koska saamme kirkastetun ruumiin.
      Jeesus oli henkenä fyysisen kuolemansa jälkeen ja tänä aikana hän opetti ihmisiä henkimaailmassa ennen ylösnousemustaan. 3. Päivänä Jeesus nousi ylös kirkastetulla ruumillaan. Sen vuoksi ihmiset pystyivät koskettamaan häntä ja naulan jälkiä.

      Tässä vielä tarkemmin perusperiaatteista:
      https://www.churchofjesuschrist.org/study/manual/gospel-principles?lang=fin

      Ari Ruotsalainen
      Kuopio

      • Anonyymi

        Kerran kauan sitten, avaruudesta laskeutui ontto maapallo, joka oli täynnä kirkastuneita lihankappaleita. Näitä lihankappaleita ei ollut koskaan ennen nähty, sillä niiden pinta hohti kauniisti kuin jalokivet.

        Maapallon ontelossa ei ollut lainkaan ilmaa, joten lihankappaleet leijailivat rauhallisesti paikallaan painottomassa tilassa. Ne näyttivät kuin pieniltä aurinkokunnan planeetoilta, joiden ympärillä ei ollut mitään.

        Paikalle saapui eräs tutkija, joka oli päättänyt selvittää onton maapallon arvoituksen. Hän astui sisään maapallon onteloon ja huomasi kirkastuneet lihankappaleet heti. Tutkija oli hämmästynyt ja kiehtoutunut niiden kauneudesta.

        Hän alkoi tutkia lihankappaleita ja huomasi, että ne olivat täysin turvallisia käsitellä. Niiden kirkkaus tuli siitä, että ne olivat saaneet erityisen käsittelyn, jossa ne oli käsitelty erityisellä kemiallisella aineella.

        Tutkija keräsi muutamia lihankappaleita mukaansa ja palasi maan pinnalle. Hän tutki niitä tarkemmin ja huomasi, että ne sisälsivät harvinaisia ravintoaineita ja proteiineja, jotka olivat tärkeitä ihmisten terveydelle.

        Tutkija päätti jakaa löydöksensä maailman kanssa ja kertoi kaikille kirkastuneista lihankappaleista, jotka leijailivat ontossa maapallossa. Nämä lihankappaleet herättivät suurta kiinnostusta ja pian niistä tuli haluttuja tuotteita ympäri maailman.

        Nykyään ontto maapallo on tunnettu kaikkialla maailmassa sen kirkkaista lihankappaleistaan, jotka tarjoavat ainutlaatuisia ravintoarvoja. Monet yritykset ovat perustaneet tehtaita, joissa näitä lihakappaleita käsitellään ja valmistetaan erilaisia tuotteita niistä. Kiehtova löytö on muuttanut koko liha-alan historiaa, ja se jää muistoksi avaruudesta tulleesta mysteerisestä ontosta maapallosta.


    • Anonyymi

      Todellisuus koostuu tietoisista kokemuksista joten jos tietoisuus säilyy kuoleman jälkeen niin koet sitä mitä tulee sen jälkeen.

      • Anonyymi

        Voihan se kokea sitä mitä oli sitä ennen jos tietoisuus oli ennen syntymäämme ja palaamme kuoleman jälkeen sinne mistä tulimme. Jos sinulla on kuoleman jälkeen kokemus jostain niin se on todellisuutesi niin kauan kuin se jatkuu. Jos tietoisuus loppuu niin sinulla ei ole mitään kokemusta eikä todellisuutta. Kaiken loppu. Todellinen vapautuminen. Tiedottomuus on aliarvostettu mutta onko se mahdollista. Todellisuus ja tietoisuus on yhteensidottu. Ilman tietoisuutta ei ole todellisuutta ja siksi tietoisuus on fundamentaali, välttämätön todellisuuden kokemiselle. Välttämätön sille että on ylipäätään todellisuus. Joko todellisuus on yhtä kuin tietoisuus tai toistepäin. Ei yhtä ilman toista tai molemmat sama.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voihan se kokea sitä mitä oli sitä ennen jos tietoisuus oli ennen syntymäämme ja palaamme kuoleman jälkeen sinne mistä tulimme. Jos sinulla on kuoleman jälkeen kokemus jostain niin se on todellisuutesi niin kauan kuin se jatkuu. Jos tietoisuus loppuu niin sinulla ei ole mitään kokemusta eikä todellisuutta. Kaiken loppu. Todellinen vapautuminen. Tiedottomuus on aliarvostettu mutta onko se mahdollista. Todellisuus ja tietoisuus on yhteensidottu. Ilman tietoisuutta ei ole todellisuutta ja siksi tietoisuus on fundamentaali, välttämätön todellisuuden kokemiselle. Välttämätön sille että on ylipäätään todellisuus. Joko todellisuus on yhtä kuin tietoisuus tai toistepäin. Ei yhtä ilman toista tai molemmat sama.

        Aiemmin kirjoitin, että eräs tuntemani fyysikko on saanut Egyptissä sijaitsevan luostarin munkeilta tietoa, muinaisia käsikirjoituksia, joissa oli reinkarnaatioppi, aivan kristillisessä luostarissa. En tiennyt, mikä luostari oli kyseessä. Kuulin häneltä äsken, että se oli Pyhän Katariinan luostari. Ja hän kertoi, että jälleensyntyminen oli alun perin osa kristinuskoa. Mutta että Raamatusta oli jätetty paljon pois kaikenlaisissa kirkolliskokouksissa ja niin edelleen. Joten nämä munkit tietävät reinkarnaatiosta ja uskovat siihen, koska se on alkuperäisissä teksteissä.


        Myös Vatikaanin kirjastossa on epäilemättä monia mielenkiintoisia asioita, paljon tietoa. Mutta vain osa siitä on tarkoitettu laajalle yleisölle. Luulen, vaikka tiedä varmasti, että Vatikaani on tietoinen reinkarnaatiosta, mutta ei halua sanoa sitä, koska muuten koko rikas organisaatio tuhoutuisi, kristinusko tuhoutuisi ja olemassa oleva valtava rikkaus, joka petoksella kerätty vuosisatojen ajan, olisi vaarassa.
        Ja myös munkit ovat vaarassa, jos alkavat levittää sitä tietoa. Vatikaani ei tiedä kaikkea mitä luostareissa on, onneksi.


        Kristillinen kirkko oli pitkään kieltänyt antiikin kulttuurin, koska se piti kreikkalaisten filosofiaa uhkana maailmankuvalleen. Piilottamalla kreikkalaisten tekstit luostareihin kirkko ei kuitenkaan voinut pitää niitä salassa munkeilta, jotka kopioivat ja säilyttivät käsikirjoituksia. Näin antiikin ajatus vaikutti kristilliseen maailmankuvaan, sillä jokainen maailmankatsomus tarvitsee vankan perustan.


        Joka päivä vaihdamme vaatteet: otamme likaiset vaatteet pois ja puemme puhtaat päälle. Kun vaatteet kuluvat loppuun, emme pue niitä uudelleen. Aineellisessa maailmassa jiva vaihtaa kehoja aivan kuten keho vaihtaa vaatteita. Kun ruumis vanhenee tai tuhoutuu sairauden vuoksi, sielu jättää sen ja hankkii uuden. Yksi kerrallaan se vaihtaa kehoa syntymän ja kuoleman aaltojen myötä. Jiva ei koskaan häviä ruumiin kuoleman myötä. Se on ikuinen, tuhoutumaton, aktiivinen ja tietoisuuden täyttämä.


    • Anonyymi

      Niin luulen. Sama tyhjyys ennen ja jälkeen. Mutta kun en tiedä....

    • Anonyymi

      samaan päätynyt ellen ole juttuasi lukenut 2006 ?

      • Anonyymi

        Ihanko totta?


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://keskustelu.suomi24.fi/yhteiskunta/uskonnot-ja-uskomukset/idan-uskonnot/hindulaisuus

        Ahneet ja levottomat ihmiset eivät voi saavuttaa sitä onnea ja rauhaa, jonka henkisen tiedon nektariin tyytyväinen ihminen saavuttaa.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18273516/ihmisen-metafyysinen-rakenne


        Ihmisen metafyysinen rakenne

        Me kaikki tunnemme ihmisen anatomian, mutta entä metafyysinen rakenne?
        Näyttäisi siis siltä, että analysoimalla fyysistä ja hienojakoista kehoa voimme saattaa ihmisen kuvauksen päätökseen. Fysiologia tutkii fyysistä kehoa, psykologia tutkii hienojakoista kehoa, mutta uupuuko ihminen tähän? Olemmeko ottaneet huomioon kaikki hänen tarpeensa? Vedojen mukaan on olemassa vielä hienovaraisempia tarpeita, jotka tulevat itse sielun syvyyksistä, joka on hienovaraisempi kuin mentaalikehomme. Vedojen mukaan sielu on itsemme ikuinen ja muuttumaton puoli, kun taas fyysinen keho ja hienojakoinen keho muuttuvat vähitellen.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18274310/ihmisen-metafyysinen-rakenne--osa-2

        Ihmisen metafyysinen rakenne. Osa 2

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18274383/hienojakoinen-keho

        Ei joidenkin fyysisten osien, joidenkin kemiallisten elementtien kautta, vaan itse sieluun kohdistuvan vaikutuksen kautta: henkisen tiedon, henkisen harjoittelun kautta tietoisuudessa, rakenteen syvyydessä tapahtuu tiettyjä korjauksia. Ja sen seurauksena tapahtuu positiivisia muutoksia pinnallisella tasolla tämän psyyken alueella. ...yksityiskohtaisemmin siitä, millaisia kokeita hienojakoisella keholla tehdään nykyaikaisen tieteen alalla ja miten se voidaan selittää vedalaisen käsityksen näkökulmasta.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18285116/mita-ihminen-tekee-olipa-se-sitten-fyysista-tai-henkista-sama-energia-tulee-lopulta-takaisin

        Ja karma, joka sitoo tai vapauttaa meidät, koska se on energiaa. Jos toimimme oikein, tämä energia ei kosketa meitä. Meillä on siis eräänlainen diplomaattisen koskemattomuuden status. Toisin sanoen olemme henkisiä olentoja, jos meillä on henkinen tietoisuus henkisinä olentoina, otamme aineellista energiaa ja käytämme sitä henkisiin tarkoituksiin. Toisin sanoen, koska olemme aineellisessa maailmassa ja elämme henkisen todellisuuden lakien mukaan, tämä laki ei koske meitä. Aivan kuten diplomaattia eivät koske sen maan lait, jossa hän työskentelee, vaan sen maan lait, jonka kansalainen hän on - nämä lait koskevat häntä. Niinpä jos henkinen olento toimii henkisesti, eli käyttää kaikkea aineellista ympäristöään henkisiin tarkoituksiin, karma ei koske häntä.



        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18271273/gunat---materian-kolme-olomuotoa
        Kaikki aineellisen maailmankaikkeuden monimuotoisuus syntyy gunojen yhdistelmästä. Näitä aineen kolmea laatua voidaan verrata kolmeen perusväriin. Aivan kuten kolmen värin - punaisen, sinisen ja keltaisen - sekoittaminen antaa meille äärettömän värivalikoiman, niin kolmen gunan vuorovaikutus on tämän maailman äärettömän monimuotoisuuden lähde. Tieto luonnon kolmesta gunasta on tärkeä osa vedalaista maailmankuvaa, ja se on perusta ympäröivän todellisuuden tieteelliselle ymmärtämiselle.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18271908/gunat---materian-kolme-olomuotoa--osa2
        Nämä aineellisen luonnon kolme ominaisuutta ovat itsessään ajan energian sisäinen rakenne. Tätä voi olla hieman vaikea ymmärtää. Aika on sellainen näkymätön voima, näkymätön virtaus, ja me olemme siinä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4499
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1488
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1423
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe