Soveltuvatko kaikki ammatit uskovalle?

sun-glasses

Ovatko kaikki ns. rehellistä työtä edustavat ammatit/työpaikat soveliaita kun uskovainen yrittää pysytellä leivänsyrjässä kiinni?

Onko hyväksyttävää toimia esim. puhelinmyyjänä, kiinteistönvälittäjänä, asianajajana? -Toisin sanoen, voiko näitä edellä mainittuja tehtäviä hoitaa rehellisesti, vai liittyykö kyseisiin tehtäviin aina vilpillisyyttä?

Tuleeko sinulle mieleen jokin sellainen työ jota uskovainen ei voi hyvällä omallatunnolla suorittaa?

Onko Raamatussa jossakin kohtaa sellainen neuvo, että missä työtehtävässä olet kun pelastut, älä lähde siitä ennen kuin Jumala itse johdattaa muualle?

66

3780

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RitariOlevainen

että,"pysykää siinä asemassa jossa teidät on kutsuttu".
      Jos siis on tullut uskoon orjana,pysyköön edelleen siinä osassaan,joka on kutsuttu johtajana,pysyköön edelleen siinä,ja johtakoon vielä tunnollisemmin,jne. !

• sun-glasses

Kiitos. Tuo oli se Raamatun kohta jota muistelin, mutta en tarkalleen muistanut miten se menee.

• Tuntematon.

Voiko uskova olla töissä ravintolan baaritiskillä? Jos voi, koskeeko tämä myös Helsingissä olevia useita homoravintoloita?

• sun-glasses
        Tuntematon. kirjoitti:

Voiko uskova olla töissä ravintolan baaritiskillä? Jos voi, koskeeko tämä myös Helsingissä olevia useita homoravintoloita?

Vaan kukahan vastaisi?

Jos uskoontullessani olisin töissä mainitsemasi kaltaisissa paikoissa, niin rukoilisin Jumalan johdatusta tilanteeseeni ja etenisin asioissa sen mukaisesti.

Jos työssä joutuisin osallistumaan perin moraalittomiin toimiin, niin uskovana varmaan kieltäyisin ja saattaisipa tulla potkut siitä työpaikasta.

• etsin..

Jos haluaa esim Jehovan todistajaksi on erottava tietyistä ammateista, esimerkiksi tupakkateollisuuden palveluksessa ei voi olla. Voiko helluntailainen saada leipänsä sätkän käärimisestä? Jos voi, täytyisi myös tupakoinnin olla hyväksyttävää. Eihän silloin voi julistaa tupakointia synniksi, jos itse on valmis olemaan kyseisen teollisuuden palveluksessa?
        Mikä on helluntailaisten näkemys tästä?

• pete.
        sun-glasses kirjoitti:

Vaan kukahan vastaisi?

Jos uskoontullessani olisin töissä mainitsemasi kaltaisissa paikoissa, niin rukoilisin Jumalan johdatusta tilanteeseeni ja etenisin asioissa sen mukaisesti.

Jos työssä joutuisin osallistumaan perin moraalittomiin toimiin, niin uskovana varmaan kieltäyisin ja saattaisipa tulla potkut siitä työpaikasta.

Ravintolat ovat ihmisten tapaamispaikkoja. On samantekevää kaadatko kaljat homoille vai heteroille. Homoravintoloissa käy paljon heteroita ja heteroravintoloissa homoja. Kyse ei ole seksuaalisesta suuntautumisesta vaan alkoholin myymisestä ja siitä onko se synti.

Itse vatäisin rajan erotiikkaravintoloihin. Mielestäni se ei sovi uskovalle.

• sun-glasses
        pete. kirjoitti:

Ravintolat ovat ihmisten tapaamispaikkoja. On samantekevää kaadatko kaljat homoille vai heteroille. Homoravintoloissa käy paljon heteroita ja heteroravintoloissa homoja. Kyse ei ole seksuaalisesta suuntautumisesta vaan alkoholin myymisestä ja siitä onko se synti.

Samaa mieltä kanssasi siitä, että erotiikkaravintoloissa työskentely ei sovellu uskovalle.

Alkoholin myyminen myös aika kyseenalainen tehtävä, varsinkin kun Suomessa hyvin monille tuo alkoholi muodostaa riippuvuuden ja tuo suuria ongelmia elämään. Jos tuota alkoholia tarjottaisiin vain ruoan kanssa ja siitä ei kukaan juopuisi, niin miksei sitten, mutta aika harvoin se alkoholin käyttö niin vähäiseksi jää.

• Timoriepu
        etsin.. kirjoitti:

Jos haluaa esim Jehovan todistajaksi on erottava tietyistä ammateista, esimerkiksi tupakkateollisuuden palveluksessa ei voi olla. Voiko helluntailainen saada leipänsä sätkän käärimisestä? Jos voi, täytyisi myös tupakoinnin olla hyväksyttävää. Eihän silloin voi julistaa tupakointia synniksi, jos itse on valmis olemaan kyseisen teollisuuden palveluksessa?

En itse haluaisi olla tupakkateollisuuden palveluksessa edistämässä ihmisten syöpään altistumista.
        En silti paheksuisi, jos joku ko. ammatissa palvelisi. Kukin vastaa itse elämästään Jumalan edessä.

• RitariOlevainen
        sun-glasses kirjoitti:

Vaan kukahan vastaisi?

ajattelisin.
        Minusta voi olla työssä vaikka homopaarissa,jos vain on kanttia siellä olla,"valona ja suolana",vaatii kyllä melkoista luonnetta !

Mutta kun Raamattu sanoo,että siinä asemassa,niin eiköhän se myös sitä tarkoita,kyllä Herra varmaan sitten johdattaa niikuin parhaaksi näkee sen henkilön kohdalla.

• sun-glasses
        RitariOlevainen kirjoitti:

ajattelisin.
        Minusta voi olla työssä vaikka homopaarissa,jos vain on kanttia siellä olla,"valona ja suolana",vaatii kyllä melkoista luonnetta !

Mutta kun Raamattu sanoo,että siinä asemassa,niin eiköhän se myös sitä tarkoita,kyllä Herra varmaan sitten johdattaa niikuin parhaaksi näkee sen henkilön kohdalla.

Kyllähän sitä voisi rehellistä työtä tehdä melkein missä paikassa tahansa. Vaikka homobaarissa. Sitten voisi kyllä tulla tilanne, että joku esittää sinulle johdattelevan kysymyksen: mitä mieltä olet homoudesta? - ja sinä vastaisit. Voipa olla että ei olisi kovin pitkäaikainen työpaikka se.

Uskovaisena ei ehkä kannata ainakaan ehdoin tahdoin hakeutua töihin "mahdottomiin" paikkoihin. Siellä voi tulla tuliset paikat ja työpaikkahaastatteluissa on vaikeaa selitellä kovin lyhyiksi jääneitä työsuhteita.

• Antaeus.
        sun-glasses kirjoitti:

Kyllähän sitä voisi rehellistä työtä tehdä melkein missä paikassa tahansa. Vaikka homobaarissa. Sitten voisi kyllä tulla tilanne, että joku esittää sinulle johdattelevan kysymyksen: mitä mieltä olet homoudesta? - ja sinä vastaisit. Voipa olla että ei olisi kovin pitkäaikainen työpaikka se.

Uskovaisena ei ehkä kannata ainakaan ehdoin tahdoin hakeutua töihin "mahdottomiin" paikkoihin. Siellä voi tulla tuliset paikat ja työpaikkahaastatteluissa on vaikeaa selitellä kovin lyhyiksi jääneitä työsuhteita.

" mitä mieltä olet homoudesta? - ja sinä vastaisit. Voipa olla että ei olisi kovin pitkäaikainen työpaikka se"

No mitä siihen nyt vois vastata? Että homoilla ei ole oikeus tavata baarissa eikä niille saa tarjoilla alkoholia? Miksi kysymykseen pitäis vastata edes sellaista joka perustuu vain uskonnolliseen oppiin? Ja miksi pitäisi joku tälläinen näkemys tuoda esille työpaikalla?
        Työ on työtä, ja tärkeää on muistaa ammatillisuus.
        Tähän eivät sisälly yksityisten mielipiteiden ja vakaumuksien esilletuonti millään tavalla. Ihmisten kanssa työskennellessä yleensä näkee kaikenlaista. Työntekijän rooli on hoitaa hommansa hyvin ja tasapuolisesti olipa ihminen mitä tahansa. Jos itse levittäisin työpaikalla omia mielipiteitäni ja uskomuksiani joka asiasta, kokisin toimivani hyvin epäammatillisesti.

• sun-glasses
        Antaeus. kirjoitti:

" mitä mieltä olet homoudesta? - ja sinä vastaisit. Voipa olla että ei olisi kovin pitkäaikainen työpaikka se"

No mitä siihen nyt vois vastata? Että homoilla ei ole oikeus tavata baarissa eikä niille saa tarjoilla alkoholia? Miksi kysymykseen pitäis vastata edes sellaista joka perustuu vain uskonnolliseen oppiin? Ja miksi pitäisi joku tälläinen näkemys tuoda esille työpaikalla?
        Työ on työtä, ja tärkeää on muistaa ammatillisuus.
        Tähän eivät sisälly yksityisten mielipiteiden ja vakaumuksien esilletuonti millään tavalla. Ihmisten kanssa työskennellessä yleensä näkee kaikenlaista. Työntekijän rooli on hoitaa hommansa hyvin ja tasapuolisesti olipa ihminen mitä tahansa. Jos itse levittäisin työpaikalla omia mielipiteitäni ja uskomuksiani joka asiasta, kokisin toimivani hyvin epäammatillisesti.

>>>Miksi kysymykseen pitäis vastata edes sellaista joka perustuu vain uskonnolliseen oppiin? Ja miksi pitäisi joku tälläinen näkemys tuoda esille työpaikalla?
        Työ on työtä, ja tärkeää on muistaa ammatillisuus. >>>

On ihan totta, että työ on työtä ja on tärkeää muistaa ammatillisuus. Työpaikatkin voivat olla todella erilaisia.

En halua itse olla toitottamassa mielipiteitäni siitä ja tästä asiasta työpaikalla. Harkitsen mielelläni tarkkaan miten ja missä valossa asiat tuon esille. Mutta en kuitenkaan halua valehdella. Asiat voi tietenkin sanoa hyvin monella tapaa ja paljon voi jättää sanomattakin.

Esimerkissä, johon viittasit, tarkoitin jotakin suoraan kohti tulevaa kysymystä johon kysyjä odottaa vastausta, kuten esim. kysymys: mitä mieltä olet homoudesta? Jos olisin töissä homobaarissa uskovaisena ja minulta kysyttäisiin tuota kysymystä, niin kai siihen jotain pitäisi vastatakin. Tosin en ole töissä homobaarissa joten aivan siitä lähtökohdasta minun itseni ei tarvitse lähteä tähän vastaamaan.

• sun-glasses kirjoitti:

>>>Miksi kysymykseen pitäis vastata edes sellaista joka perustuu vain uskonnolliseen oppiin? Ja miksi pitäisi joku tälläinen näkemys tuoda esille työpaikalla?
        Työ on työtä, ja tärkeää on muistaa ammatillisuus. >>>

On ihan totta, että työ on työtä ja on tärkeää muistaa ammatillisuus. Työpaikatkin voivat olla todella erilaisia.

En halua itse olla toitottamassa mielipiteitäni siitä ja tästä asiasta työpaikalla. Harkitsen mielelläni tarkkaan miten ja missä valossa asiat tuon esille. Mutta en kuitenkaan halua valehdella. Asiat voi tietenkin sanoa hyvin monella tapaa ja paljon voi jättää sanomattakin.

Esimerkissä, johon viittasit, tarkoitin jotakin suoraan kohti tulevaa kysymystä johon kysyjä odottaa vastausta, kuten esim. kysymys: mitä mieltä olet homoudesta? Jos olisin töissä homobaarissa uskovaisena ja minulta kysyttäisiin tuota kysymystä, niin kai siihen jotain pitäisi vastatakin. Tosin en ole töissä homobaarissa joten aivan siitä lähtökohdasta minun itseni ei tarvitse lähteä tähän vastaamaan.

väität. Miten vastaisit kysymykseen: uskotko Raamatun kirjaimelliseen totuudenmukaisuuteen ja noudatatko tai pyritkö noudattamaan kaikkia Raamatussa ilmoitettuja sääntöjä ja määräyksiä?

• joku muu,tai sitten mie..
        pete. kirjoitti:

toimia siinnä mualiman vanhimmassa 'ammatissa'...

• mukaan
        etsin.. kirjoitti:

Eihän tupakointia enää helluntailaisuudessa synniksi lueta, miksi luettaisiin? Lähes kaikki helluntailaiset ovat toki savuttomia joka tietysti on mielestäni tervettä.

• terjaliini
        etsin.. kirjoitti:

uskoon tullessa arvioidaan oma ammatti. Yleensä jatketaan samassa ammatissa, kunnes tunnetaan kehotusta vaihtaa sitä. Joistakin ammateista luovutaan, tiedän joitain keikkamuusikoita, jotka ovat lopettaneet tansseissa soittamisen. Voisin kuvitella, että tarjoilijat miettivät, millaisessa ravintolassa työskentelevät. Toisaalta uskovia tulisi olla mahdollisimman monessa ammatissa ja toimia niissä uskovan moraalilla. Tarvitaanhan hengellisessäkin työssä monia eri osaajia, kokkeja, tarjoilijoita, graafikkoja, asianajajia, toimittajia, kielenkääntäjiä ym. On totta, että Raamattu kehottaa pysymään siinä missä on uskoon tullessaan.

• Umpihetero
        terjaliini kirjoitti:

uskoon tullessa arvioidaan oma ammatti. Yleensä jatketaan samassa ammatissa, kunnes tunnetaan kehotusta vaihtaa sitä. Joistakin ammateista luovutaan, tiedän joitain keikkamuusikoita, jotka ovat lopettaneet tansseissa soittamisen. Voisin kuvitella, että tarjoilijat miettivät, millaisessa ravintolassa työskentelevät. Toisaalta uskovia tulisi olla mahdollisimman monessa ammatissa ja toimia niissä uskovan moraalilla. Tarvitaanhan hengellisessäkin työssä monia eri osaajia, kokkeja, tarjoilijoita, graafikkoja, asianajajia, toimittajia, kielenkääntäjiä ym. On totta, että Raamattu kehottaa pysymään siinä missä on uskoon tullessaan.

orjia ja orjanpitäjiä kun kerran raamattu niin kehoittaa ja samalla myös hyväksyy orjuuden..

• mielestäsi on rehellisyydellä ja edustamallasi ääriuskonnollisuudella?

• sun-glasses

Miten tuo kysymyksesi liittyy avaustekstiin?
        Ai että edustan ääriuskonnollisuutta? Mitäs sinä edustat?

• sun-glasses kirjoitti:

Miten tuo kysymyksesi liittyy avaustekstiin?
        Ai että edustan ääriuskonnollisuutta? Mitäs sinä edustat?

järkeillä, miten kysymykseni liittyy avaustekstiisi. Ei pitäisi olla ylivoimainen tehtävä.

• Thai girl

Voinko harrastaa thai-hierojan ammattia vaikka olenkin uskossa?

• sun-glasses

Kuuluuko tuohon thai-hierojan ammattiin myös seksipalvelut? Jos, niin ei ole uskovaiselle sopiva työpaikka. Eikä myöskään uskovaiselle sopiva hierontapaikka. Maailman vanhin ammatti ei oikein sovellu uskovaiselle, vaikka tuo portto-Raahab Raamatussa mainitaankin vakoojien suojelijana.

• Thai girl
        sun-glasses kirjoitti:

Kuuluuko tuohon thai-hierojan ammattiin myös seksipalvelut? Jos, niin ei ole uskovaiselle sopiva työpaikka. Eikä myöskään uskovaiselle sopiva hierontapaikka. Maailman vanhin ammatti ei oikein sovellu uskovaiselle, vaikka tuo portto-Raahab Raamatussa mainitaankin vakoojien suojelijana.

Thai hierojan ammattiin ei kuulu varsinaisesti seksipalvelut mutta jos asiakas saa hieronnasta orgasmin en voi häntä siitä estää.Hierojan pöytä on oivallinen paikka evankelioinnille.Joskus asiakkaan erektio häiriintyy jos puhun samalla liikaa.Yleensä pidän pikkuhousuja jaloissani enkä niitä suostu poistamaan.Jos asiakas maksaa extraa voin ne riisua. Hierojapalveluni on suunnattu uskovaisille asiakkaille.Kysyntä on kova ja business käy erinomaisesti.Pastorinikin on vakio asiakkaani.Teen työtäni iloiten sillä olen niin iloinen.

• sun-glasses
        Thai girl kirjoitti:

Thai hierojan ammattiin ei kuulu varsinaisesti seksipalvelut mutta jos asiakas saa hieronnasta orgasmin en voi häntä siitä estää.Hierojan pöytä on oivallinen paikka evankelioinnille.Joskus asiakkaan erektio häiriintyy jos puhun samalla liikaa.Yleensä pidän pikkuhousuja jaloissani enkä niitä suostu poistamaan.Jos asiakas maksaa extraa voin ne riisua. Hierojapalveluni on suunnattu uskovaisille asiakkaille.Kysyntä on kova ja business käy erinomaisesti.Pastorinikin on vakio asiakkaani.Teen työtäni iloiten sillä olen niin iloinen.

Niinpä, olihan niitä Raamatun aikoinakin pyhäkköporttoja, vaikka ei tuo Jumalan mielen mukainen ammatti ollut.

• Thai girl
        sun-glasses kirjoitti:

Niinpä, olihan niitä Raamatun aikoinakin pyhäkköporttoja, vaikka ei tuo Jumalan mielen mukainen ammatti ollut.

Porvoosta,mutta jos haluat hieronnan niin voin ilmoittaa mistä minut löydät.Pyhäkköportto on minusta oikein viehättävä nimike.Vaikka en Jumalan mieleen olekkaan niin miehet minusta tykkää.Varsinkin uskovaiset.

• frihet
        sun-glasses kirjoitti:

Ensimmäisiä ammattia ole tuo räätälin hommakin, ku Jumala pukimon perusti, pukua Aadamille ja Eevalleki sitä hää-asua sommitellu.

Liekö häitä siinä eka vaatetuksessa pitivät, jotka Isä luoduilleen valmisti.

Minäkin tuossa mietiskelin, kuinka homma olis sujunut tänään, ku enne olin panimossa pullotus masinalla kaljaa pullottamassa, mut sit muutaman janosen vuoden jäölkeen saivat musta tarpeekseen ja sain CNC-koneille ohjelmoijaksi uskon myötä alkaa, vaa sekin on jo historiaa, ku sydän alko lakkoileen, eikä vuoro-työt maistuneet, jos noin vois turista tässä levolle käydessä.

Itse olen usein tuota liikemiesten hommaa seurannu ja tulee mieleen, että ei hevillä rehellisyyttä löydy.

Ja mihin raja vedetään, kun yhteiskunta opettaa ihmisen "epärehellisyyteen" jo päättäjien taholta ja heidän esimerkeistään voi saada huikean yhdistelmän miten rahastetaan.

• sun-glasses
        frihet kirjoitti:

Ensimmäisiä ammattia ole tuo räätälin hommakin, ku Jumala pukimon perusti, pukua Aadamille ja Eevalleki sitä hää-asua sommitellu.

Liekö häitä siinä eka vaatetuksessa pitivät, jotka Isä luoduilleen valmisti.

Minäkin tuossa mietiskelin, kuinka homma olis sujunut tänään, ku enne olin panimossa pullotus masinalla kaljaa pullottamassa, mut sit muutaman janosen vuoden jäölkeen saivat musta tarpeekseen ja sain CNC-koneille ohjelmoijaksi uskon myötä alkaa, vaa sekin on jo historiaa, ku sydän alko lakkoileen, eikä vuoro-työt maistuneet, jos noin vois turista tässä levolle käydessä.

Itse olen usein tuota liikemiesten hommaa seurannu ja tulee mieleen, että ei hevillä rehellisyyttä löydy.

Ja mihin raja vedetään, kun yhteiskunta opettaa ihmisen "epärehellisyyteen" jo päättäjien taholta ja heidän esimerkeistään voi saada huikean yhdistelmän miten rahastetaan.

Joku vitsi kulkee siitäkin, että juutalaiset ovat hyviä liikemiehiä, kun he aloittivat napista...

>>>Itse olen usein tuota liikemiesten hommaa seurannu ja tulee mieleen, että ei hevillä rehellisyyttä löydy.

Ja mihin raja vedetään, kun yhteiskunta opettaa ihmisen "epärehellisyyteen" jo päättäjien taholta ja heidän esimerkeistään voi saada huikean yhdistelmän miten rahastetaan. >>>

Tuossa otit esille tärkeitä asioita, olen itsekin tuota miettinyt monta kertaa, kun epärehellisyys nostetaan kunniaan monissa asioissa. Onhan usein elokuvissakin sankari joku gangsteri tai muuten hyvin kyseenalaisin konstein asioitaan selvittävä henkilö. Että näin meitä jymäytetään!

• Thai girl kirjoitti:

Porvoosta,mutta jos haluat hieronnan niin voin ilmoittaa mistä minut löydät.Pyhäkköportto on minusta oikein viehättävä nimike.Vaikka en Jumalan mieleen olekkaan niin miehet minusta tykkää.Varsinkin uskovaiset.

Miten määrittelet uskovaisen? Selittäisitkö ensin sen, ainkin ennenkuin
        alat kovin laajalti puhumaan että "mulla on paljon uskovaisia asiakkaina".
        -Kaikki jotka esim. käyvät kirkossa eivät silti ole tosissaan uskovaisia,
        tai ainakin voivat olla langenneet haureuteen, josta on tehtävä
        Jumalan edessä parannus!(mikäli vielä aikoo uusia tikettinsä taivaaseen)

Jos itse haluat tosissasi olla uskovainen, kehoittaisin
        ihan vain opettelemaan vaikkkapa tavallisen hierojan ammatin.
        Uskoville sopivissa hoitoalan ammateissa hoiturit ja muutkin pitää vaatteet päällä...
        (uimavalvojatkaan ei taida olla ihan pelkissä bigineissä )

• kysyvä ei tieltä eksy
        wayofcross kirjoitti:

Miten määrittelet uskovaisen? Selittäisitkö ensin sen, ainkin ennenkuin
        alat kovin laajalti puhumaan että "mulla on paljon uskovaisia asiakkaina".
        -Kaikki jotka esim. käyvät kirkossa eivät silti ole tosissaan uskovaisia,
        tai ainakin voivat olla langenneet haureuteen, josta on tehtävä
        Jumalan edessä parannus!(mikäli vielä aikoo uusia tikettinsä taivaaseen)

Jos itse haluat tosissasi olla uskovainen, kehoittaisin
        ihan vain opettelemaan vaikkkapa tavallisen hierojan ammatin.
        Uskoville sopivissa hoitoalan ammateissa hoiturit ja muutkin pitää vaatteet päällä...
        (uimavalvojatkaan ei taida olla ihan pelkissä bigineissä )

määrittelykysymys?

eikö teille uskovaisilla olekaan yhteistä määritelmää uskovaiselle kuten "se joka uskoo jeesuksen opetukset elämän oikeansuuntasiks ohjenuoriksi, on uskovainen"?

• ----- '' ------
        kysyvä ei tieltä eksy kirjoitti:

määrittelykysymys?

eikö teille uskovaisilla olekaan yhteistä määritelmää uskovaiselle kuten "se joka uskoo jeesuksen opetukset elämän oikeansuuntasiks ohjenuoriksi, on uskovainen"?

Objektiivinen on vain Jumala, jos ihan tarkkoja ollaan. Tarkoitin
        kysymyksen nimimerkille Thai..., koska, kuten selitinkin sen,
        kiinnostaa, tarkoittiko hän että jotkut hänen asiakkaistaan
        ovat vain sanoneet (ehkä pilanpäiten) olevansa "uskovaisia". Vai,
        ovatko he ehkä kertoneet omakohtaisen todistuksen uskoon tulostaan,
        tai mitä hän tarkoittanee "uskovaisella"?

• ainakin

Varmasti aika hankala ammatti.

• sun-glasses

On vissiin myös aika vaikea sana kirjoittaa: tiedoksi sinulle että kirjoitetaan G:llä.

• näinkö
        sun-glasses kirjoitti:

On vissiin myös aika vaikea sana kirjoittaa: tiedoksi sinulle että kirjoitetaan G:llä.

???

• Antaeus.

Ei todellakaan ole vaikea ammatti. Kysehän on täysin neutraalista lääkärin tehtävästä. Siinä ei ole mitään eroottista.

• sun-glasses
        Antaeus. kirjoitti:

Ei todellakaan ole vaikea ammatti. Kysehän on täysin neutraalista lääkärin tehtävästä. Siinä ei ole mitään eroottista.

Saattaa tuo gynekologin ammatti muodostua vaikeaksi uskovaiselle, ainakin jos täytyy tehdä abortteja.

• Antaeus.
        sun-glasses kirjoitti:

Saattaa tuo gynekologin ammatti muodostua vaikeaksi uskovaiselle, ainakin jos täytyy tehdä abortteja.

En itsekään hyväksy aborttia. Tuntuis kamalalle jos joutuisin itse tekemään niitä.

Ehkä yrittäisin ajatella että teen vain työtäni ja vastuu abortista on henkilöllä itsellään, ei minulla. En tiedä onko tämä oikea tapa suhtautua?

• hese
        Antaeus. kirjoitti:

En itsekään hyväksy aborttia. Tuntuis kamalalle jos joutuisin itse tekemään niitä.

Ehkä yrittäisin ajatella että teen vain työtäni ja vastuu abortista on henkilöllä itsellään, ei minulla. En tiedä onko tämä oikea tapa suhtautua?

ole.

• Timoriepu

Ajattelisinpa niin, että lähes kaikki ammatit (siis ne kunnialliset)ovat neutraaleja niiden eettisen sisällön puolesta.
      Riippuu sitten ammatinharjoittajasta, onko ammatin vaikutukset negatiiviset vai positiiviset. Henkilön moraali heijastuu työnteossa ja heikko moraali paljastuu työssä.
      Varmaan motiivi on melkoisen suuri tekijä, mitkä ovat ammatin vaikutukset ympäristölle ja muihin ihmisiin.
      Kauppiaana myisin mieluummin leipää kuin viinaa.

• sun-glasses

Tuo oli muuten aika hyvä vastaus. Tuolla tapaa ajattelen itsekin. Halusin ottaa tämän asian esille, koska en ole nähnyt tästä paljon keskusteltavan ja nämä ammattiasiat ovat kuitenkin ihmisille tärkeitä asioita.

• Antaeus.

Sinustako on jälleen tullut "riepu" ?
        Ehdin olla jo tyytyväinen että siitä rievusta päästiin :) Timoteus osoitti tervettä itsensä arvostamista, jota tuossa rievussa ei todellakaan ole :( Ottaisit nyt sen entisen takaisin,kun olit sinne galleriasivulle kuvasikin ihmisten iloksi pistänyt :) No, menee se tuokin jos olet siihen riepuun niin ihastunut :) En minä kyllä sinua riepuna pidä :)

• Timoriepu
        Antaeus. kirjoitti:

Sinustako on jälleen tullut "riepu" ?
        Ehdin olla jo tyytyväinen että siitä rievusta päästiin :) Timoteus osoitti tervettä itsensä arvostamista, jota tuossa rievussa ei todellakaan ole :( Ottaisit nyt sen entisen takaisin,kun olit sinne galleriasivulle kuvasikin ihmisten iloksi pistänyt :) No, menee se tuokin jos olet siihen riepuun niin ihastunut :) En minä kyllä sinua riepuna pidä :)

Kyllä, olen tullut takaisin riepu'teltavaksi.
        En itse ole juuri huomannut, että nimimerkki vaikuttaisi tekstieni sisältöön. Olen silti sama halveksittava fundamentalistihihhuliheinähattulahkolainen, jonka päälle saa vapaasti heitellä kaiken helluntailaisvihansa, jos kellä niitä lienee.
        Tosin tällä palstallahan kaikki pelkästään ylistävät ja kiittelevät, sekä ihailevat helluntailaisia. ;)
        Sisäisesti, eli luonteeltani olen eniten kuitenkin körttiläinen, joka piiskaa itseänsä, jos kukaan muu siihen ei suostu. Riepu nimenomaan kuvaa sieluni sisintä olemusta.
        Tämä menisi kyllä aikamoiseksi vekslaamiseksi, jos taas niccini vaihtaisin, ei käy.
        Olen riepu, jolla siis vapaasti saa pyyhkiä palstan pöytää. Se on minulle sopivaa kurjuuden maksimoimista, ahh!
        Tähän loppuun en edes vahingossa ota vanhaa sanontaa, eli "ei nimi mies... no niin, hei vaan!

• sun-glasses
        Timoriepu kirjoitti:

En itse ole juuri huomannut, että nimimerkki vaikuttaisi tekstieni sisältöön. Olen silti sama halveksittava fundamentalistihihhuliheinähattulahkolainen, jonka päälle saa vapaasti heitellä kaiken helluntailaisvihansa, jos kellä niitä lienee.
        Tosin tällä palstallahan kaikki pelkästään ylistävät ja kiittelevät, sekä ihailevat helluntailaisia. ;)
        Sisäisesti, eli luonteeltani olen eniten kuitenkin körttiläinen, joka piiskaa itseänsä, jos kukaan muu siihen ei suostu. Riepu nimenomaan kuvaa sieluni sisintä olemusta.
        Tämä menisi kyllä aikamoiseksi vekslaamiseksi, jos taas niccini vaihtaisin, ei käy.
        Olen riepu, jolla siis vapaasti saa pyyhkiä palstan pöytää. Se on minulle sopivaa kurjuuden maksimoimista, ahh!
        Tähän loppuun en edes vahingossa ota vanhaa sanontaa, eli "ei nimi mies... no niin, hei vaan!

Kiitos Jumalalle, että on riepuja joilla voi pyyhkiä pöytää, ettei tarvitse kissalla pyyhkiä.

• ukkomies
        sun-glasses kirjoitti:

Kiitos Jumalalle, että on riepuja joilla voi pyyhkiä pöytää, ettei tarvitse kissalla pyyhkiä.

sun-glases, oletko neiti,rouva vai kenties eronnut.Ei ole tietenkään pakko vastata pöljiin kysymyksiin?

• nain en
        ukkomies kirjoitti:

sun-glases, oletko neiti,rouva vai kenties eronnut.Ei ole tietenkään pakko vastata pöljiin kysymyksiin?

Oletko seuraa vailla? Mennäänkö hotlinelle jutteleen kuumia baby?

• Antaeus.
        Timoriepu kirjoitti:

Ehkä se riepu sitten jollain tavalla sinulle sopii, kun otit sen takaisin. Se merkitsee tietynlaista "asennetta" (oman pienuutensa ja epätäydellisyytensä oivaltamista, joka ei kuitenkaan ole itsesääliä), mikäli oikein ymmärsin. Ei suinkaan se tekstien sisältöön vaikuta, vaikka vähän tuossa poikkeuksellisesti "säälivään sävyyn" itsestäsi kirjoititkin :)

• Kolmas.
        Antaeus. kirjoitti:

Ehkä se riepu sitten jollain tavalla sinulle sopii, kun otit sen takaisin. Se merkitsee tietynlaista "asennetta" (oman pienuutensa ja epätäydellisyytensä oivaltamista, joka ei kuitenkaan ole itsesääliä), mikäli oikein ymmärsin. Ei suinkaan se tekstien sisältöön vaikuta, vaikka vähän tuossa poikkeuksellisesti "säälivään sävyyn" itsestäsi kirjoititkin :)

"poikalapsi" palstalla?

• Timoriepu
        Kolmas. kirjoitti:

"poikalapsi" palstalla?

Kuka olet sinä, joka kyselet kaikenlaista, paljastamatta itsestäsi mitään?

• Timoriepu
        Antaeus. kirjoitti:

>>oman pienuutensa ja epätäydellisyytensä oivaltamista, joka ei kuitenkaan ole itsesääliä

• poika

Minä en missään tapauksessa voisi suorittaa pyövelin tehtävää eli olla kuolemantuomion täytäntöönpanijana, olkoompa kyse sähkötuolista tai myrkkyruiskeesta. Rammattu selvästi kieltää tappamisen eli elämän ottamisen ihmiseltä, olkoonpa henkilö vaikka millainen rikollinen. Pidän elinkautista vankilatuomiota parempana ja oikeana ratkaisuna.

• EIHÄN

JEESUS TUOMINNUT SADANPÄÄMIESTÄKÄÄN VAAN IHMETTELI HÄNEN SUURTA USKOAAN.

Eräs ystäväni, joka on reservin upseeri ja uskovainen luterilainen, sanoi kertovansa kuolemaantuomitulle evankeliumin: lähtösi on lähellä usko Jeesukseen, hänen sovitustyöhönsä, minä ammun sinut huomenna tee ratkaisu tänään, että iankaikkisen elämän perisit. Hän erottaa maallisen vallan ja taivaallisen vallan eri regimentteihin. Mielestäni hänen ajattelunsa oli raamatullista. Itse ajattelen hieman toisella tavalla, vastustan tappamista, mutta silti pidän hänekin näkemystään raamatullisena.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kahden_regimentin_oppi

• poika
        EIHÄN kirjoitti:

JEESUS TUOMINNUT SADANPÄÄMIESTÄKÄÄN VAAN IHMETTELI HÄNEN SUURTA USKOAAN.

Eräs ystäväni, joka on reservin upseeri ja uskovainen luterilainen, sanoi kertovansa kuolemaantuomitulle evankeliumin: lähtösi on lähellä usko Jeesukseen, hänen sovitustyöhönsä, minä ammun sinut huomenna tee ratkaisu tänään, että iankaikkisen elämän perisit. Hän erottaa maallisen vallan ja taivaallisen vallan eri regimentteihin. Mielestäni hänen ajattelunsa oli raamatullista. Itse ajattelen hieman toisella tavalla, vastustan tappamista, mutta silti pidän hänekin näkemystään raamatullisena.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kahden_regimentin_oppi

Elämä on niin arvokas asia, että arvostan ja kunnioitan elämää. Rikollisenkin elämä on ihmisen elämää ja sitä tulee kunnioittaa. Vain muutama päivä sitten hyvä tuttavani murhattiin omassa kodissaan Turussa. Tämä murhattu tuttavani oli avulias ja ystävällinen henkilö. Hän eli kristillisyytensä käytännössä. Hän oli huomaavainen erityisesti vanhuksille ja pyrki heitä auttamaan, jotta he pääsivät kirkkoon sisälle ja ulos. Nyt häntä ei enää ole, koska toinen surmasi hänet. Niin ikävän teon kuin tuo murhamies tekikin, niin en voisi vaatia hänelle kuolemanrangaistusta. Suoritin asevelvollisuuteni aseettomana puolustuslaitoksessa. Tein siellä parhaani ja sain kaksi kiitettävää arvosanaa sotilaspassiini. Toimin loppuajan Turun Rannikkotykistörygmentin esikunnassa kirjurina. Lähtiessä komentaja, eversti Hassinen jätti minulle kauniin lahjan ja ystävällisen kiitoksen. Kristityn tulee tehdä se, minkä hän oikeaksi näkee, mutta hänen tulee seisoa niiden arvojen takana, jotka Jumalan sana hänelle osoittaa.

• sun-glasses

En minäkään voisi suorittaa noita mainitsemiasi tehtäviä. Myös aborttien suorittaminen jäisi minulta tekemättä.

Raamatussa kuvataan paljon sotia, enkä ole pohtinut tuota asiaa niin paljon että olisi muodostunut selkeästi oma mielipide. Olen kuullut mielipiteitä sotaa käymistä (maanpuolustusmielessä) puolesta ja vastaan. Toisten alueelle hyökkääminen ei vaikuta soveliaalle.

• poika
        sun-glasses kirjoitti:

En minäkään voisi suorittaa noita mainitsemiasi tehtäviä. Myös aborttien suorittaminen jäisi minulta tekemättä.

Raamatussa kuvataan paljon sotia, enkä ole pohtinut tuota asiaa niin paljon että olisi muodostunut selkeästi oma mielipide. Olen kuullut mielipiteitä sotaa käymistä (maanpuolustusmielessä) puolesta ja vastaan. Toisten alueelle hyökkääminen ei vaikuta soveliaalle.

Olen joutunut opetustyössä käsittelemään tätä ongelmallista aihetta. Olemme aina perusteellisesti käsitelleet oppia oikeutetusta sodasta. Sehän ei voi olla hyökkäyssota, vaan nimenomaan puolustussota, mutta senkin täytyy täyttää tietyt kriteerit. Sotaa tulee johtaa oikeutettu esivalta. Kaikki muut väkivallattomat keinot on ensin käytettävä. Sotaan ryhtyminen puolustustarkoituksessa tulee olla viimeinen keino. Toisaalta ei tule ryhtyä sotimaan, jos edessä on väistämätön tappio. Siviiliuhrejakin tulee mahdollisuuksien mukaan välttää. Turha ja tarpeeton voimankäyttökään ei ole suotavaa jne. Sodassa aina tulee siviiliuhreja ja nimenomaan siviilit kärsivät enemmän kuin sotivat joukot. Vaikea ongelma tämä sodankäynti. Milloinkahan ihmiset oppivat elämään sovussa keskenään? Onko odotettava Uutta maata, jossa vanhurskaus asuu?

• sun-glasses
        poika kirjoitti:

Olen joutunut opetustyössä käsittelemään tätä ongelmallista aihetta. Olemme aina perusteellisesti käsitelleet oppia oikeutetusta sodasta. Sehän ei voi olla hyökkäyssota, vaan nimenomaan puolustussota, mutta senkin täytyy täyttää tietyt kriteerit. Sotaa tulee johtaa oikeutettu esivalta. Kaikki muut väkivallattomat keinot on ensin käytettävä. Sotaan ryhtyminen puolustustarkoituksessa tulee olla viimeinen keino. Toisaalta ei tule ryhtyä sotimaan, jos edessä on väistämätön tappio. Siviiliuhrejakin tulee mahdollisuuksien mukaan välttää. Turha ja tarpeeton voimankäyttökään ei ole suotavaa jne. Sodassa aina tulee siviiliuhreja ja nimenomaan siviilit kärsivät enemmän kuin sotivat joukot. Vaikea ongelma tämä sodankäynti. Milloinkahan ihmiset oppivat elämään sovussa keskenään? Onko odotettava Uutta maata, jossa vanhurskaus asuu?

Tuo on aivan totta mitä kirjoitat. Sota tuo aina kärsimystä, menetyksiä, hätää - tuoko sota mitään hyvää tullessaan? Kerran joku opettaja sanoi että sota on yksi keino hillitä väestön liikaa lisääntymistä! Mielestäni elämä on arvokas ja sitä täytyisi aina puolustaa ja aivan kuten kirjoitat, puolustussotakin on aivan äärimmäinen ratkaisu. Valitettavasti maailmassa aina löytyy ihmisiä jotka kovin herkästi tarttuvat aseisiin.

• poika
        sun-glasses kirjoitti:

Tuo on aivan totta mitä kirjoitat. Sota tuo aina kärsimystä, menetyksiä, hätää - tuoko sota mitään hyvää tullessaan? Kerran joku opettaja sanoi että sota on yksi keino hillitä väestön liikaa lisääntymistä! Mielestäni elämä on arvokas ja sitä täytyisi aina puolustaa ja aivan kuten kirjoitat, puolustussotakin on aivan äärimmäinen ratkaisu. Valitettavasti maailmassa aina löytyy ihmisiä jotka kovin herkästi tarttuvat aseisiin.

Kolmen ensimmäisen kristillisen vuosisadan aikana kristityt pitivät sotapalvelukseen osallistumista sopimattomana. Kuitenkin niin kävi, että kristinuskosta tuli 300-luvulla Rooman imperiumin virallinen valtionuskonto. Nyt kristityt joutuivat ratkaisemaan suhteensa sotapalvelukseen. Kirkon piirissä syntyi oppi oikeutetusta sodasta. Opin tunnetuin muotoilija on Augustinus (354-430). Luther (1483-1546) aikanaan omaksui em. opin, jossa on kuusi kriteeriä. Oikeutetun sodan kaikki kuusi kriteeriä täytyy olla voimassa, jotta sotaa voidaan pitää oikeutettuna:

1. Sota edistää oikeutettua asiaa, esim. itsepuolustusta.
        2. Sotaa johtaa laillinen esivalta.
        3. Aseisiin turvautuminen on viimeinen keino. Rauhanomaiset keinot ovat epäonnistuneet.
        4. Sodan avulla voidaan ehkäistä inhimillistä kärsimystä. Varman tappion edessä sotaan ryhtyminen ei ole oikeutettua.
        5. Sota on mittasuhteiltaan järkevä: sillä saavutetaan enemmän hyötyä kuin aiheutetaan vahinkoa.
        6. Sotaa käydään oikein keinoin. Tarpeeton tuhoaminen on kielletty.

Nyt on sanottava, että ydinsodan aikakaudella mikään sota ei voi olla mittasuhteiltaan järkevä. Uudessa sodankäynnissä sodan uhreja ovat nimenomaan siviilit. Jos luovumme sodan kohdalla etiikasta, sodasta tulee vieläkin pahempi asia kuin se jo on. Etiikan mahdollisuudet ovat kuitenkin melko rajoitetut. Kohdellaanko sotavankeja aina oikein ja inhimillisesti? Jotkin aseet esim. kaasuaseet ovat kiellettyjä. Seurataanko sodankäynnissä yhteisesti sovittuja periaatteita?

O

• sun-glasses
        poika kirjoitti:

Kolmen ensimmäisen kristillisen vuosisadan aikana kristityt pitivät sotapalvelukseen osallistumista sopimattomana. Kuitenkin niin kävi, että kristinuskosta tuli 300-luvulla Rooman imperiumin virallinen valtionuskonto. Nyt kristityt joutuivat ratkaisemaan suhteensa sotapalvelukseen. Kirkon piirissä syntyi oppi oikeutetusta sodasta. Opin tunnetuin muotoilija on Augustinus (354-430). Luther (1483-1546) aikanaan omaksui em. opin, jossa on kuusi kriteeriä. Oikeutetun sodan kaikki kuusi kriteeriä täytyy olla voimassa, jotta sotaa voidaan pitää oikeutettuna:

1. Sota edistää oikeutettua asiaa, esim. itsepuolustusta.
        2. Sotaa johtaa laillinen esivalta.
        3. Aseisiin turvautuminen on viimeinen keino. Rauhanomaiset keinot ovat epäonnistuneet.
        4. Sodan avulla voidaan ehkäistä inhimillistä kärsimystä. Varman tappion edessä sotaan ryhtyminen ei ole oikeutettua.
        5. Sota on mittasuhteiltaan järkevä: sillä saavutetaan enemmän hyötyä kuin aiheutetaan vahinkoa.
        6. Sotaa käydään oikein keinoin. Tarpeeton tuhoaminen on kielletty.

Nyt on sanottava, että ydinsodan aikakaudella mikään sota ei voi olla mittasuhteiltaan järkevä. Uudessa sodankäynnissä sodan uhreja ovat nimenomaan siviilit. Jos luovumme sodan kohdalla etiikasta, sodasta tulee vieläkin pahempi asia kuin se jo on. Etiikan mahdollisuudet ovat kuitenkin melko rajoitetut. Kohdellaanko sotavankeja aina oikein ja inhimillisesti? Jotkin aseet esim. kaasuaseet ovat kiellettyjä. Seurataanko sodankäynnissä yhteisesti sovittuja periaatteita?

O

Nuo sotaan oikeuttavat kriteerit vaikuttavat aivan järkeenkäyviltä. Eri asia on sitten, kuinka ne ovat missäkin sodassa toteutuneet?

Olen muutaman kerran katsonut "Tuntemattoman sotilaan" ja sitä katsellessani olen ajatellut että miten tuolla sodan keskellä on kukaan voinut säilyä järjissään? Varmaan moni on sieltä enemmän tai vähemmän vahingoittuneena palannut, jos on hengissä selvinnyt.

Olen kiitollinen tästä itsenäisestä Suomesta (EU:ta en nyt ajattele) jonka hinta on ollut monien sodassa taistelleiden henki tai terveys. Toivon että näistä ihmisistä joita jokunen on vielä elossa, pidettäisiin huolta loppuun asti.

Minua on järkyttänyt se, miten sodasta karanneita on tuomittu kuolemaan. Toisaalta ymmärrän että kuri on täytynyt olla kovaa, mutta silti...

Luin vähän aikaa sitten Heikki Hietamiehen kirjoittaman kirjan "Sotatuomari" joka sivusi tuota aihetta, sodasta karanneiden kuolemaan tuomitsemista.

• yönmatkamies

alkaisi kapakan omistajaksi. Baarimikon hommakin kuulostaa vasten mieliseltä. Juotat toisia känniin...

• sun-glasses

Jos siellä kapakassa tarjoillaan ruokaa niin keittiöstä voisi löytyä jotakin kokin töitä? Jos nimittäin ei olisi muuta työpaikkaa tarjolla niin kai sitä voisi ruokaa laittaa niille juopoille, eipähän niin paljon se viinan vaikutus heti tuntuisi?

• Henrik

Aika moni ammatti putoaisi uskovalta pois jos lepopäivää vietettäisiin 4 - käskyn mukaan.

Mutta kukapa työpaikkaansa pois antaisi. Raha ja elanto katsotaan tärkeämmäksi, kuin kuuliaisuus raamatun käskyille.

• hese

ja koko markkinatalous on epäeettiselle pohjalle luotu.Missään nimessä lepopäivää ei voida enää viettää, ainoastaan adventistien omantunnonvapauden mukaista, sillä onkin vähän tekemistä lepopäivän kanssa, ehkä retoriikassa ainoastaan.

• sun-glasses

Lepopäivä on tärkeä. Ihminen ei ilman lepoa jaksa kovin pitkään raataa 7-päiväisiä viikkoja sairastumatta jollakin tavalla.

Lepopäivästä ei kuitenkaan pidä tehdä estettä jättää vastaanottamatta työpaikkaa. Lepopäivän voi pitää minä viikonpäivänä hyvänsä, eikä kukaan sitä pakota pitämään, mutta on ihmisen itsensä kannalta parempi levätä säännöllisesti.

• poika
        sun-glasses kirjoitti:

Lepopäivä on tärkeä. Ihminen ei ilman lepoa jaksa kovin pitkään raataa 7-päiväisiä viikkoja sairastumatta jollakin tavalla.

Lepopäivästä ei kuitenkaan pidä tehdä estettä jättää vastaanottamatta työpaikkaa. Lepopäivän voi pitää minä viikonpäivänä hyvänsä, eikä kukaan sitä pakota pitämään, mutta on ihmisen itsensä kannalta parempi levätä säännöllisesti.

Vireys ja elinvoima koostuvat kolmenlaisista tekijöistä: ravinnon, levon ja liikunnan oikeasta annostelusta ja vuorottelusta. Tähän on syytä lisätä se, että perintöteijöillä on tietenkin oma merkityksensä. Niihin ei kuitenkaan voi jälkikäteen vaikuttaa eli edelleen nuo kolme tekijää pysyvät voimassa eli ravinnon, levon ja liikunnan sopiva annostelu ja vuorottelu. Kannattaa niihin kiinnittää huomiota. Sitten vielä oikein ymmärretty ja sisäistetty Kristus-usko on ihmisen hyvän puolella. Kristus-usko ei vie pois iloa elämästä vaan antaa meille yltäkylläisen elämän. Kiitetään Herraa yhdessä!

• hese
        sun-glasses kirjoitti:

se on, mutta kaima tuossa kirjoitti eräästä pykälästä ja sen noudattamisesta.Voisi olla hyvä "pakollinen" lepopäivä, siis sitaateissa, mutta toinenkin tarvitaan, ainakin nykyisellä työtahdilla.Olen ylityöllistetty ja stressaantunut, kumpa saisi levätä.

• Kristinuskon alkuaikoina sotilaan tai gladiaattoritaistelijan (joita heitäkin oli vapaita ammattilaisia, ei pelkästään orjia) ammattia ei oikein pidetty kristitylle sopivana - ainakaan mikäli hän oli tullut kristityksi ennen tämän ammatin valitsemista.

• sun-glasses

Eipähän noissa mainitsemissasi tehtävissä oikein pysty sitä lähimmäisenrakkautta oikeaksi todistamaan (jos sitten muutenkaan).

Olisi suuri siunaus jos ihminen löytäisi oman alansa. Moni ihminen kokee suuria vastoinkäymisiä kun yrittää toimia ammatissa tai työtehtävässä, johon ei ollenkaan sovellu.

• Gladiaattorit olivat yleensä orjia joista menestyneimmät saattoivat saada vapautuksen. Ei ole kuitenkaan varmuutta (ainakaan meikäläisellä) jatkoivatko he tämänjälkeen "ammattiaaan".

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      47
      1956
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      32
      1943
    3. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      293
      1755
    4. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      96
      1326
    5. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      7
      1258
    6. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      10
      1117
    7. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      14
      1106
    8. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      22
      1067
    9. Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!

Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      1006
    10. Olet huippunainen

Ja onneksi tiedät sen itsekin.
      Ikävä
      36
      970
    Aihe