Homous synnytti sananlaskun!

Huomioija

Sananlaskun "Tuijottaa H. Moilasena" alkuperä on selvitetty. Yleensä luotettavana pidetty lähde tietää kertoa, että sananlasku syntyi 1960 -luvulla Savonlinnassa.

Paikkakunnalla asui tuolloin eräs seksuaalisesti kieroutunut mies, homo, joka tunnettiin siellä päin yleisesti. Hänen käytöstapojaan paheksuttiin, sillä hänellä oli tapana käydä uimahallissa, jossa hän tuijotti usein hyvin intensiivisesti ja läheltä suihkukopeissa peseytyvien miesten genitaalialueita. Suurinta närkästystä herätti se, että noissa tilanteissa hän usein yltyi vielä masturboimaan !

Silloin paikkakuntalaiset alkoivat käyttää sanontaa, että joku "tuijjottelloo iha homolaesena". Tästä sanonta vähitellen muuttui -arvatenkin väärinkuulemisten kautta- muotoon "Tuijjottelloo iha H. Moelasena".

Sanonta homon tuijottelusta muutti kuitenkin muotoaan toisellakin tapaa, ja nyt se jatkaa elämäänsä mm. ytimekkäästi ilmaistussa stadilaisessa urbaanisanonnassa: "Siis vittu mä olin iha et niinku vittu siis öö öö tota et siis se jätkähän vittu duunaa vittu sitä hommaa vittu siis niinku iha tajuutsä homona!".

8

8125

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kielien kääntelijä

      Kiitos seikkaperäisestä ja selventävästä jutusta!

      Tuo viimeinen kappalehan oli ihan kuin korsoraattorilla http://korsoraattori.evvk.com/ käännettyä selväkieltä!

      Muutaman viikon takaisen Rusi/Stasi-jutun yhteydessä olin panevinani merkille, että juttua tutkivan Suojelupoliisin tarkastajan nimi sattui olemaan H. Moilanen. Lieneekö nimi suositus tuollaiseen virkaan?

    • Kansalainen

      ole tollasesta sananlaskusta mitään tietoa vaikka muuten on aika hienosti tokumentoitu kaikki perversseihin liittyvä.Kuten mun elämä.

    • moelanekli

      h moilanen
      antti__r
      11.8.2008
      Turunsanomat:


      Markku A. Lindholm kertoo radio-ohjelmasta "50 vuotta sitten" kuulemansa version H. Moilasen sanonnan syntyperälle: "Noin 51 vuotta sitten Saarijärvelle laskeutui säähavaintopallo maanviljelijä H. Moilasen maille. Tapahtumaa uutisoitiin kai lentävänä lautasena tai tunnistamattomana lentävänä esineenä. Paikalle rientäneet toimittajat eivät saaneet järkyttyneeltä maanomistajalta mitään kommentteja, jolloin syntyi uutisoitu käsite "H. Moilanen"."

    • Kyllähän toisten nimien väärinkäyttö on lapsellisen ajattelematonta. Kuvittelepa omaa nimeäsi samanlaiseen käyttöön, niin ymmärrät asian.

      • Anonyymi

        Ylpeä olen nimestäni, olenpahan tunnetumpi kuin sinä, sotaveteraani moilasen tytär näin pähkäilee, ihan hhhh----oooona


    • selvinpäin

      Missäs roolissa olitkaan sielläuimahallissa? Nahkahousut kaapissa?

    • Anonyymi

      Täyttä skeidaa, tyyppi keksii nyt omasta päästään

      • Anonyymi

        Jos omasta päästään, niin olipa hyvä että tuli ulos...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      134
      1373
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      102
      1062
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      963
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      308
      832
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      803
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      692
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      648
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      141
      613
    Aihe