Olisin lastuttamassa autoa 150 heppasesta noin 192 heppaseksi(ilmoittavat)onko kokemuksia onko selvä ero suorituskyvyssä esim ohituksissa ja tottaki kiihtykö reippaammin paikaltaan=)
audi a4 lastutus ja suorituskyky
58
31811
Vastaukset
- Automaakari
että kyllä ja paljon äkempään ehtii myös pajalle ja saa sitten täällä ruikuttaa mitä kaikkea vaivaa onkaan premiumissa...
- esa
samat viat siihen tulee jos on tullakseen on sitte lastutettu tai ei...
- Automaakari
esa kirjoitti:
samat viat siihen tulee jos on tullakseen on sitte lastutettu tai ei...
kiusallaanhan se tehdas jättää ne alitehoisiksi...
- esa
Automaakari kirjoitti:
kiusallaanhan se tehdas jättää ne alitehoisiksi...
samasta koneesta otetaan muissa malleissa tehoa yli 200hp niin vois sanoa että kyllä...
- Automaakari
esa kirjoitti:
samasta koneesta otetaan muissa malleissa tehoa yli 200hp niin vois sanoa että kyllä...
se "samakone" sisältää hieman erilaatuisia osia, jopa noilla lastutuspajoillakin näkyy pistettävän uudet sisäkalut kun mennään noihin lukemiin, tosin persaukisten poikasten lastutuksissa ei ole muulla väliä kuin tehoilla...
- esa
Automaakari kirjoitti:
se "samakone" sisältää hieman erilaatuisia osia, jopa noilla lastutuspajoillakin näkyy pistettävän uudet sisäkalut kun mennään noihin lukemiin, tosin persaukisten poikasten lastutuksissa ei ole muulla väliä kuin tehoilla...
sisällä eri osia. ehkäpä perehtyisit paremmin koneeseen mistä on kyse ennen kun höpöttelet mitä sattuu... turbo on eri 225hp koneissa ja se tuleekin rajoittavaksi tekijäksi tossa 150hp koneessa kun mietitään kuinka paljon koneesta saada voimaa luotettavasti ulos, mutta esim 180hp koneet on samoja. ja noihin koneisiin aletaan vaihtaa sisuskaluja kestävämpiin vasta 280hp tehojen jälkeen. tuo 1.8t kone on vag:n nyky koneista melkeimpä paras ja todella paljon käytetty.
kerroppas nyt sellanen paja mikä lastutuksen yhteydessä vaihtaa sisuskaluja?? - 150 ei ole sama kuin 180
esa kirjoitti:
sisällä eri osia. ehkäpä perehtyisit paremmin koneeseen mistä on kyse ennen kun höpöttelet mitä sattuu... turbo on eri 225hp koneissa ja se tuleekin rajoittavaksi tekijäksi tossa 150hp koneessa kun mietitään kuinka paljon koneesta saada voimaa luotettavasti ulos, mutta esim 180hp koneet on samoja. ja noihin koneisiin aletaan vaihtaa sisuskaluja kestävämpiin vasta 280hp tehojen jälkeen. tuo 1.8t kone on vag:n nyky koneista melkeimpä paras ja todella paljon käytetty.
kerroppas nyt sellanen paja mikä lastutuksen yhteydessä vaihtaa sisuskaluja??On useiden vaihto-osien jälkeen kestävempi. 150 ei ole tarkoitettu kestämään esim 180 hpn tehoja .
Eli ei olle fiksua ottaa kuin n 15hp lisää perus hyvästä 150hpn koneesta,usko pois.toki sitä saa vaikkapa sen 200 hp muttei kovin kauaa JOS käyttää tehoja. - esa
150 ei ole sama kuin 180 kirjoitti:
On useiden vaihto-osien jälkeen kestävempi. 150 ei ole tarkoitettu kestämään esim 180 hpn tehoja .
Eli ei olle fiksua ottaa kuin n 15hp lisää perus hyvästä 150hpn koneesta,usko pois.toki sitä saa vaikkapa sen 200 hp muttei kovin kauaa JOS käyttää tehoja.koneesi. turha selittää jos et tiedä faktoja tosta koneesta. ei noin joka koneelle voisikaan tehdä... toi 150hp kone kestää tasan noi 180 koska osat koneessa on samat, jos siihen vielä lisätään toi 15 ni ollaan jo melkein 200 tehoissa.
- Automaakari
esa kirjoitti:
koneesi. turha selittää jos et tiedä faktoja tosta koneesta. ei noin joka koneelle voisikaan tehdä... toi 150hp kone kestää tasan noi 180 koska osat koneessa on samat, jos siihen vielä lisätään toi 15 ni ollaan jo melkein 200 tehoissa.
on tietysti vaktaa, täytyy sanoa että lastutus on karannut käsistä, sillä kaikki pikkupojat läppäreineen sitä harrastaa kilpailu "lastutuksessa" on todellakin johtanut siihen että vaktaa on vain se paljonko "penkitetään", ei se paljonko kestää. Silloin kun sinä vielä taputtelit kakkaa niin niitä koneita todellakin vahvistettiin vastaavasti, nyt ei sillä ole merkitystä, jopa levitetään juttua kuin tehdastakuukin säilyy vaikka lastuttaa.
Vakta on että kestää kenellä kestää, vähemmän kestää nillä jotka lastuttaa, koska lähtökohtahan jo on että kaikki ei ole kotona jos tuota alkaa yleensä tekemään, eli jo siitä alkaa piittaamattomuus liikennekulttuuriin, sillä alunperinhän kyse on kilpailuautojen virittelystä joka nain on saatu keskenkasvuisen ajattelun omaavien käyttöön myös siviilipuolelle.
Miksi muuten tehdastakuu ei päde tuossa vakta-kestoisessa lastutuksessa?? - esa
Automaakari kirjoitti:
on tietysti vaktaa, täytyy sanoa että lastutus on karannut käsistä, sillä kaikki pikkupojat läppäreineen sitä harrastaa kilpailu "lastutuksessa" on todellakin johtanut siihen että vaktaa on vain se paljonko "penkitetään", ei se paljonko kestää. Silloin kun sinä vielä taputtelit kakkaa niin niitä koneita todellakin vahvistettiin vastaavasti, nyt ei sillä ole merkitystä, jopa levitetään juttua kuin tehdastakuukin säilyy vaikka lastuttaa.
Vakta on että kestää kenellä kestää, vähemmän kestää nillä jotka lastuttaa, koska lähtökohtahan jo on että kaikki ei ole kotona jos tuota alkaa yleensä tekemään, eli jo siitä alkaa piittaamattomuus liikennekulttuuriin, sillä alunperinhän kyse on kilpailuautojen virittelystä joka nain on saatu keskenkasvuisen ajattelun omaavien käyttöön myös siviilipuolelle.
Miksi muuten tehdastakuu ei päde tuossa vakta-kestoisessa lastutuksessa??kyllä että koneita pitää vahvistaa kun tehoa otetaan lisää irti, mutta nyt on koko ajan ollut kysy VAG 1.8T koneesta mikä kestää aivan hyvin nuo 200hp tehot koska sisältää samat sisuskalut kun tehokkaammat koneet. en nyt ymmärrä mitkä puurot ja vellit teillä on mennyt sekaisin tässä tapauksessa. Itse voit vahvistaa niitä koneita mitä haluat niin paljon kun haluat mutta tuo kone mistä tässä on ollut kokoajan kyse ei kaipaa mitään vahvistuksia vielä noilla 200hp tehoilla. ei liene enää mitään epäselvää??
- Automaakari
esa kirjoitti:
kyllä että koneita pitää vahvistaa kun tehoa otetaan lisää irti, mutta nyt on koko ajan ollut kysy VAG 1.8T koneesta mikä kestää aivan hyvin nuo 200hp tehot koska sisältää samat sisuskalut kun tehokkaammat koneet. en nyt ymmärrä mitkä puurot ja vellit teillä on mennyt sekaisin tässä tapauksessa. Itse voit vahvistaa niitä koneita mitä haluat niin paljon kun haluat mutta tuo kone mistä tässä on ollut kokoajan kyse ei kaipaa mitään vahvistuksia vielä noilla 200hp tehoilla. ei liene enää mitään epäselvää??
se on selvää pässinlihaa ja tehdas ilmeisesti sen myös takaa että pelit kestää "aivan hyvin" nuo 200 hevosvoimaa, koska siinä on sisuskalut mukana. Jos lähetät sen takuulapun tänne saitille niin ei ole sitten enää turhia puheita asiasta...
- esa
Automaakari kirjoitti:
se on selvää pässinlihaa ja tehdas ilmeisesti sen myös takaa että pelit kestää "aivan hyvin" nuo 200 hevosvoimaa, koska siinä on sisuskalut mukana. Jos lähetät sen takuulapun tänne saitille niin ei ole sitten enää turhia puheita asiasta...
oikeasti nyt asioista selvää, etkä huutelis täällä omias. ilmeisesti tämä kone ei ole mistään tuttu vaan huhujen perusteella täällä tietoa jaat. mikä on vaikeata ymmärtää että jos on kaksi konetta mitkä mekaanisesti täysin samoja, eri ohjelmasta riippuen toisessa 150hp ja toisessa 200hp, miksi tuo 150hp kone hajoaa jos siitä otetaan se 200hp ohjeman vaihdoksella?? äläkä sotke mitään muita asioita tähän.
- Automaakari
esa kirjoitti:
oikeasti nyt asioista selvää, etkä huutelis täällä omias. ilmeisesti tämä kone ei ole mistään tuttu vaan huhujen perusteella täällä tietoa jaat. mikä on vaikeata ymmärtää että jos on kaksi konetta mitkä mekaanisesti täysin samoja, eri ohjelmasta riippuen toisessa 150hp ja toisessa 200hp, miksi tuo 150hp kone hajoaa jos siitä otetaan se 200hp ohjeman vaihdoksella?? äläkä sotke mitään muita asioita tähän.
tunen tuon moottorin paremmin kuin sinä, sillä 3 uutta Audia on ollut tuolla moottorilla varustettuna asianomistajan omistuksessa, joten voit vaahdota jollekin poikaselle joka ei jummarra autoista sen enempää kuin mopoista.
Ettäkö niiden bittien järjestyksellä ei olekkaan mitään tekoa sen moottorin kestämisen kanssa, eli sama se vaikka mikkihiiri ohjelma siihen asennetaan. Kysyisinkin nyt hieman vertauskuvallisesti, että miksihän Kinnusen, Nevalan tai Pitkämäen olkapää ei kestä vaikka pääsääntöisesti meidän muiden kestää, siksikö että he katsoo eri ohjelmia TVstä vai siksi että heidät on "lastutettu" heittämään yli 80 metria kun me saamme lentämään vain mitä nyt saammekaan...
Mehän olemme "mekaanisesti" täysin samoja heidän kanssaan. Sotkisin vieläkin sen Helmut Audin tähän, sillä hän ilomielin soisi meille tehokkaamman Audin (toki hän niitä tekeekin, hieman eri hinnalla)ellei se tulisi hänelle arveluttavan kalliiksi, sillä hän tietää että mahdollisesti esakin joskus saa sen tehokkaan moottorin ostettua ja sitten näyttää lions-veljilleen kuinka sutii ja sitten joutuu menemään varaosatiskille itkemään ettei ole lastutettu ja meni solmuun joku veivi ja kytkin, liekkin laatu heikkoa mokomassa... - esa
Automaakari kirjoitti:
tunen tuon moottorin paremmin kuin sinä, sillä 3 uutta Audia on ollut tuolla moottorilla varustettuna asianomistajan omistuksessa, joten voit vaahdota jollekin poikaselle joka ei jummarra autoista sen enempää kuin mopoista.
Ettäkö niiden bittien järjestyksellä ei olekkaan mitään tekoa sen moottorin kestämisen kanssa, eli sama se vaikka mikkihiiri ohjelma siihen asennetaan. Kysyisinkin nyt hieman vertauskuvallisesti, että miksihän Kinnusen, Nevalan tai Pitkämäen olkapää ei kestä vaikka pääsääntöisesti meidän muiden kestää, siksikö että he katsoo eri ohjelmia TVstä vai siksi että heidät on "lastutettu" heittämään yli 80 metria kun me saamme lentämään vain mitä nyt saammekaan...
Mehän olemme "mekaanisesti" täysin samoja heidän kanssaan. Sotkisin vieläkin sen Helmut Audin tähän, sillä hän ilomielin soisi meille tehokkaamman Audin (toki hän niitä tekeekin, hieman eri hinnalla)ellei se tulisi hänelle arveluttavan kalliiksi, sillä hän tietää että mahdollisesti esakin joskus saa sen tehokkaan moottorin ostettua ja sitten näyttää lions-veljilleen kuinka sutii ja sitten joutuu menemään varaosatiskille itkemään ettei ole lastutettu ja meni solmuun joku veivi ja kytkin, liekkin laatu heikkoa mokomassa...jos katsot etoksesta ja toteat että osat moottoreiden sisällä ovat samat välittämättä siitä onko kyseessä se 150hp versio vai se 200hp. olet oikeen omistanut tuolla koneella olevia autoja, oho. itsehän en ole kun vaan remontoinut noita koneita että eihän minulla mitään tietoa voi olla. sinun kaikki väitökset ovat vain arvailua, itse perustan väitökseni jo tuohon mainittuun etokseen.
kyllä, niillä biteillä on merkitystä, mutta mitäs minä niistä tietäisin vain muutaman asennetun ja säädetyn erillisen moottorin ohjauksen perusteella, arvallahan sinne arvoja heittelin...
itsellänihän ei ole juuri tuolla koneella, mutta mielelläni lähden vaikka kesällä varttimailille kokeilemaan miten tuolla omalla mopon koneella ehtii. - Automaakari
esa kirjoitti:
jos katsot etoksesta ja toteat että osat moottoreiden sisällä ovat samat välittämättä siitä onko kyseessä se 150hp versio vai se 200hp. olet oikeen omistanut tuolla koneella olevia autoja, oho. itsehän en ole kun vaan remontoinut noita koneita että eihän minulla mitään tietoa voi olla. sinun kaikki väitökset ovat vain arvailua, itse perustan väitökseni jo tuohon mainittuun etokseen.
kyllä, niillä biteillä on merkitystä, mutta mitäs minä niistä tietäisin vain muutaman asennetun ja säädetyn erillisen moottorin ohjauksen perusteella, arvallahan sinne arvoja heittelin...
itsellänihän ei ole juuri tuolla koneella, mutta mielelläni lähden vaikka kesällä varttimailille kokeilemaan miten tuolla omalla mopon koneella ehtii.sitten tulikin selväksi mistä kenkä puristaa, sinähän olitkin niitä "varttimailereita", ja voi olla että ne muutaman vartin kestääkin ne sinun "ohjelmoimasi" koneet. Mutta jatka nyt vain siellä valitsemallasi varttimaililla...
- esa
Automaakari kirjoitti:
sitten tulikin selväksi mistä kenkä puristaa, sinähän olitkin niitä "varttimailereita", ja voi olla että ne muutaman vartin kestääkin ne sinun "ohjelmoimasi" koneet. Mutta jatka nyt vain siellä valitsemallasi varttimaililla...
sitä tarkotin että ei kadulla kisata, viitaten tohon sinun sutimis juttuun.
ja tuli tässä sellanenkin mieleen että ilmeisesti esim a6 audissa 220hp 2.7 v6 biturbo kone ei kestä myöskään 280hp mikä siitä otetaan irti s4 audissa. sama kone eri tehot.
mutta se on hyvä että tuollainen henkilö joka ei ilmeisesti koskaan ole edes konepeltiä avannut jakaa varmaa "tietoa" täällä. - Automaakari
esa kirjoitti:
sitä tarkotin että ei kadulla kisata, viitaten tohon sinun sutimis juttuun.
ja tuli tässä sellanenkin mieleen että ilmeisesti esim a6 audissa 220hp 2.7 v6 biturbo kone ei kestä myöskään 280hp mikä siitä otetaan irti s4 audissa. sama kone eri tehot.
mutta se on hyvä että tuollainen henkilö joka ei ilmeisesti koskaan ole edes konepeltiä avannut jakaa varmaa "tietoa" täällä.valitettavaa etten koskaan ole oikein ollut perillä mistään, mutta paljon ennen kuin edes taputtelit paskaa minä purin ja korjasin moottoreita ja koneita, kovimmat olosuhteet oli kun 30 asteen pakkasessa korvessa jouduin tekemään moottoriremontin, sylinteriputket meni vaihtoon, muistan sen kyllä ikäni, siis aivan taivasalla, tosin ei ollut biturbo vaan aivan tavallinen dieselmoottori. Kuitenkin n. 50 vuoden työrupeama noissa ympyröissä on opettanut, että ei viitsi enää juurikaan alkaa ottamaan irti sitä eikä tätä enempää lastulla kuin ilmankaan ja toivon että sinäkin hieman miehistyt, nyt en antaisi sinun korjattavaksesi autoani en turbolla tai ilman, tosin ei omiani ole juurikaan tarvinnut korjatakaan...
Että tuli vaan ihan tällainen mieleen... - esa
Automaakari kirjoitti:
valitettavaa etten koskaan ole oikein ollut perillä mistään, mutta paljon ennen kuin edes taputtelit paskaa minä purin ja korjasin moottoreita ja koneita, kovimmat olosuhteet oli kun 30 asteen pakkasessa korvessa jouduin tekemään moottoriremontin, sylinteriputket meni vaihtoon, muistan sen kyllä ikäni, siis aivan taivasalla, tosin ei ollut biturbo vaan aivan tavallinen dieselmoottori. Kuitenkin n. 50 vuoden työrupeama noissa ympyröissä on opettanut, että ei viitsi enää juurikaan alkaa ottamaan irti sitä eikä tätä enempää lastulla kuin ilmankaan ja toivon että sinäkin hieman miehistyt, nyt en antaisi sinun korjattavaksesi autoani en turbolla tai ilman, tosin ei omiani ole juurikaan tarvinnut korjatakaan...
Että tuli vaan ihan tällainen mieleen...nyt kerran kun on oikein tosi tietäjä kyseessä niin varmaan voit selvittää tälläiselle tyhmälle miten ne 150hp 1.8t kone ja 180hp 1.8t kone eroavat? männät? kiertokanget? laakerit? lohko? kansi? nokat? kaikki nuo ovat samoja... mitä sellaista siellä on eroa mikä kestävyyteen vaikuttaa kun nuo kaikki osat ovat täysin samoja?? sen nyt tietävänä kerrot varmaan helposti.
- Bernd Rosemeyer
150 ei ole sama kuin 180 kirjoitti:
On useiden vaihto-osien jälkeen kestävempi. 150 ei ole tarkoitettu kestämään esim 180 hpn tehoja .
Eli ei olle fiksua ottaa kuin n 15hp lisää perus hyvästä 150hpn koneesta,usko pois.toki sitä saa vaikkapa sen 200 hp muttei kovin kauaa JOS käyttää tehoja.Itellä on -00 A4 TS quattro 180hp ja siinä on paljon muuta erillaista ku pelkkä mappi. esim turbo on mallia kkk-03 normi 150hp T mallissa, ku taas ts mallissa on turbo mallia kkk-03s. Kytkin on eri, moottorin alakertaa on vahvistettu etc. Koneella on jopa eri mallinimi:
110 kW (150 PS; 148 bhp) @ 5,800 rpm; 220 N·m (162 ft·lbf) @ 2,200-4,200 rpm: VW Passat Mk5, New Beetle, VW Polo GTI, VW Bora, VW Golf Mk4 GTI and VW Sagitar. Also on the Audi A3 (first gen.) and Audi A4, Škoda Octavia and SEAT Ibiza. (engine ID codes: AEB, AGU, AWD, AWW, APH, ATW)
132 kW (179 PS; 177 bhp) @ 5,500 rpm; 235 N·m (173 ft·lbf) @ 1,950-5,000 rpm: Volkswagen Golf Mk4 GTI, VW Bora/Jetta, New Beetle, Audi A3, Audi A4, Audi TT, Škoda Octavia vRS, SEAT León, SEAT Toledo. (engine ID codes: AWP AUQ)
oman audin koodi on AUQ
source: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Volkswagen_Group_petrol_engines
ps. te jotka valitatte wikipediasta voitte olla hiljaa! olen itse tarkistanu oman auton koodin, se kun lukee huoltokirjassa ja koneen päällä. - jabi233
esa kirjoitti:
samat viat siihen tulee jos on tullakseen on sitte lastutettu tai ei...
Niimpä.. ei oo lastutettu audi (a4 1.8tq vm 04) mulla ja on vaikka mitä vikaa.. esim bensa pumppu hajos,, käyntinopeus anturi hajos,, termostaatti hajos,, ilmamassamittari hajos, puolat paukahdellu vähän väliä,, venttiili hajalla palat imusarjassa.. heh heh hee.. noihin kaikkiin vikoihin menny noin 2000e... autolla ajettu 130tkm.. Luulis että lastutettuun autoon tulis tollasia vikoja, mutta ei... kaverilla lastutettu a4 ollu pari vuotta, eikä mtn tollasia vikoja...
- Onko?
Kyllä monet valmistajat ilmoittavat lastuilleen tuon lukeman (1.8T), mutta totuus on, että pelkällä lastulla saadaan max 20kW ja 60Nm, eli 190hv jää haaveeksi.
Väännöllähän ne autot kuitenkin kulkee, eikä huipputehoilla.
http://www.doc-power.com/index.php?page=products&group=64
http://www.lmsracing.fi/
http://www.tmuukkonen.fi/
http://www.sci.fi/~hestec2/index.htm
http://www.powerflash.fi/- 555
no einyt ihan noinkaan, ei esimerkiksi joku diesel nuhapumppu kulje vaikka vääntöä olisi 500Nm jos tehoa on 30Kw.
- Automaakari
555 kirjoitti:
no einyt ihan noinkaan, ei esimerkiksi joku diesel nuhapumppu kulje vaikka vääntöä olisi 500Nm jos tehoa on 30Kw.
vaikuttaa että olet tekniikan asiantuntija niin kertoisitko meille aivan esimerkinomaisesti miten mainitsemasi tehoinen ja vääntöinen nuhapumppumoottori saadaan aikaiseksi?
- ike.
Jos lasketaan että 1.8t:n lastuttaa ja saa sen 20kw tehonlisäyksen niin silloinhan siinä on 190hv.
Vääntöä todellisuudessa tulee esimerkkiäsi enemmän. 150 heppasen väännöt nousee yli 300Nm:iin. Lastusta riippuen siis 100-130Nm.
Vääntölisäys juuri tuntuu. Muutos vakioon on todella huomattava! - Mikä on ihmeellistä?
Automaakari kirjoitti:
vaikuttaa että olet tekniikan asiantuntija niin kertoisitko meille aivan esimerkinomaisesti miten mainitsemasi tehoinen ja vääntöinen nuhapumppumoottori saadaan aikaiseksi?
Teho= vääntö x 2xpii x(rpm/60000)
Tuollainen kone olisi siis sellainen jonka maksimi teho tulee kierrosluvulla:
rpm= 60 000 xteho / vääntö x 2pi
rpm = 60 000 x 30/ (500 x 2 x 3,1415925736) = 572 kierrosta/minuutissa.
http://www.boats.com/sites/jb-yachts/boat?entityid=13990581&mid=5789&showDL=false&showMD=false
Olisko tuon kuvan veneen dieselmoottori suht lähellä kirjoittajan kriteerejä?
Itse en osaa sovelletun kemian DI:nä tähän ascii koodeilla tehdä piirustusta siitä miten tuon "tehoinen ja vääntöinen nuhapumppumoottori saadaan aikaiseksi", mutta tiedän että mahdollista se on. - Automaakari
Mikä on ihmeellistä? kirjoitti:
Teho= vääntö x 2xpii x(rpm/60000)
Tuollainen kone olisi siis sellainen jonka maksimi teho tulee kierrosluvulla:
rpm= 60 000 xteho / vääntö x 2pi
rpm = 60 000 x 30/ (500 x 2 x 3,1415925736) = 572 kierrosta/minuutissa.
http://www.boats.com/sites/jb-yachts/boat?entityid=13990581&mid=5789&showDL=false&showMD=false
Olisko tuon kuvan veneen dieselmoottori suht lähellä kirjoittajan kriteerejä?
Itse en osaa sovelletun kemian DI:nä tähän ascii koodeilla tehdä piirustusta siitä miten tuon "tehoinen ja vääntöinen nuhapumppumoottori saadaan aikaiseksi", mutta tiedän että mahdollista se on.käytännön suoritusportaan diplomeilla varustettuna en havainnut tuon linkin moottorin penkitystuloksia missään...
- siis
mitä eikö autollasi pääse 120kmh jos ei niin lyö ihmeessä lastua siihen lisää oliskohan toi koivun lastu halvin.
- Autistinen
tuota lapsellista ja persaukisten leikkimistä harrastetaan? Mikäli olen oikein ymmärtänyt tehokkaampiakin versioita on myynnissä ettei niiden kanssa tarvitse enää leikkiä. Eihän tuo sikäli ole uutta sillä kautta aikain on vauhtiraitoja ja pakoputken päitä viritelty ja kaipa se lisäisi hieman vauhtia kun alle vielä änkeää 19 tuuman siivut ja niihin 35 läskit, niin varmasti ihmiset näkee että jotain puuttuu ratin ja penkin välistä...
- ilmeisesti
työtön apina itkee kun joillaikin on rahaa ja kiinnostusta autojen fiksailuun,tai SITTEN joku peukalo keskellä kämmentä tyyppi joka ei tiedä edes mitä ruuvimeisselillä tehdään ja tunkee senkin väärinpäin perseeseen joten mene qpina syömään banaaneja olohuoneeseen ja kato niitä olipa kerran elämä sarjoja..
- oikeassa
Vakiotehoisia tehokkaampia on myytävänä. Ei tarvitse lastutella. Mutta näillä nuorukaisilla on vain ruuvimeisselit, lastulehdet(viikonloppuisin oikein "miestenlehdet") mielessä ja autojen ruuvaaminen. Tosi naiset tulevat sitten kun miehistyvät....
- rauhallisesti
ilmeisesti kirjoitti:
työtön apina itkee kun joillaikin on rahaa ja kiinnostusta autojen fiksailuun,tai SITTEN joku peukalo keskellä kämmentä tyyppi joka ei tiedä edes mitä ruuvimeisselillä tehdään ja tunkee senkin väärinpäin perseeseen joten mene qpina syömään banaaneja olohuoneeseen ja kato niitä olipa kerran elämä sarjoja..
Kait meistä monikin on hakannut nuoruudessaan päätä seinään kaikenmaailman viritysten kanssa eikä tämä nykyajan nuoriso ole edellisten sukupolvien virheistä näköjään mitään oppinut.
Kyllä tekin poikaset sen jossakin vaiheessa huomaatte ja fiksuimmat oppii jopa naureskelemaan itselleen sitten kypsemmällä iällä. Nämä lastutukset on tosiaankin rahattomien keino päteä. Ei totuus muutu muita mollaamalla. Jos tehoa tarvitaan, sitä saa vaihtamalla auton tehokkaampaan. Siinä onkin sitten kaikki mitoitukset tehojen tasalla .(kone/kytkin/laatikko/alusta/jarrut ym) Sitäpaitsi sen lastutetun auton arvo alenee "viritystoiminnan" seurauksena. Mieti nyt näitä ennenkuin sieltä ammattikoulun koneelta lisää viestejä lähettelet. Ja muuten: henkisen kehityksesi tason paljastit kirjoitustyylilläsi.
- valvoja
myös ajatellut käyttää sen "lastutuksesi" muutoskatsastuksessa? Vaikuttaa että yleisestikin nämä säföörit jotka muuttaa autojaan, jättävät lain vaatimat tehtävät tekemättä ja lisäksi vielä ovat eturivissä kun puhutaan piittaamattomuudeta liikenteessä.
Kun lukee noita lastuttajien milelipiteitä niin alkaa hirvittämään, kun ei muuta ongelmaa enää olekaan kuin liikennettä valvovat poliisit.
Poliiseille olisikin saatava laitteet joilla nuo laittomat liikennevälineet saataisiin paljastettua jo tien päällä ja vastuuseen räpäämisistään ja liikennekuri aisoihin...- piittaamattomuutta
Ihan ulkopuolisena Audia omistamattomana kun näitä juttuja lukee, niin ihmetyttää tämä joidenkin kielteisyys lastutukseen. Itselle tulee uusista Audeista mieleen vaikkapa A6 2,0 TFSI business -malli, jonka teho on kutistettu markkinointimielessä 170 hv ettei se ole 2,4 V6 mallia tehokkaampi. Samasta 2,0 TFSI moottorista otetaan Audi A4:ssä 200 hv. Tuon A6:n lastuttaminen olisi minusta jo ihan järkevää, niin saisi tehot moottorin normaalitasolle ja ei tarvisi ostaa kallista 3,2 l V6 nelivetoa tehokkaampaa A6:tta kaivatessaan. Ei tuon lastuttamisen aina tarvitse niin kielteistä olla tai osoittaa jotain piittaamattomuutta liikenteessä. Toki muutoskatsastus pitää sitten tietysti tehdä.
- Nimetön
piittaamattomuutta kirjoitti:
Ihan ulkopuolisena Audia omistamattomana kun näitä juttuja lukee, niin ihmetyttää tämä joidenkin kielteisyys lastutukseen. Itselle tulee uusista Audeista mieleen vaikkapa A6 2,0 TFSI business -malli, jonka teho on kutistettu markkinointimielessä 170 hv ettei se ole 2,4 V6 mallia tehokkaampi. Samasta 2,0 TFSI moottorista otetaan Audi A4:ssä 200 hv. Tuon A6:n lastuttaminen olisi minusta jo ihan järkevää, niin saisi tehot moottorin normaalitasolle ja ei tarvisi ostaa kallista 3,2 l V6 nelivetoa tehokkaampaa A6:tta kaivatessaan. Ei tuon lastuttamisen aina tarvitse niin kielteistä olla tai osoittaa jotain piittaamattomuutta liikenteessä. Toki muutoskatsastus pitää sitten tietysti tehdä.
Muutoskatsastaa...voiko naurettavampaa byrokratiaa suomessa olla.Esimerkki tässä:Toin mpyörän saksasta ja vein rekisöröinti katsastukseen.Katsatus mies ei edes istunut päälle ja kokeillut että toimiiko edes jarrut ja toimiiko se edes jotenkuten vaan alkoi suurennuslasin kanssa katsomaan onko vilkuissa pikku-e merkintää.Huh huh..voi että joskus ihminen voi olla tyhmä.
- valvoja
Nimetön kirjoitti:
Muutoskatsastaa...voiko naurettavampaa byrokratiaa suomessa olla.Esimerkki tässä:Toin mpyörän saksasta ja vein rekisöröinti katsastukseen.Katsatus mies ei edes istunut päälle ja kokeillut että toimiiko edes jarrut ja toimiiko se edes jotenkuten vaan alkoi suurennuslasin kanssa katsomaan onko vilkuissa pikku-e merkintää.Huh huh..voi että joskus ihminen voi olla tyhmä.
kiva ainakin sen seuraavan omistajan naureskella sille byrokratialle kun tietäisi saavansa "urheiluhenkisen" pirssin, se ei sitten olisikaan enää petos kuten se on nyt kun myydään se viritettynä ollut raato normaaleilla papereilla. Se on kiva sitten jälkikäteen huomata jos lastut on jätetty paikalleen että saikin enemmän kuin oli "pyytänyt". Oli tuossa joku onnistunut saamaan oikein viri-tuontikalunkin, 1000 kilsaa ja motti jumiin, vempainta tutkittiin niin kuinka ollakaan olikin 45 heppaa enemmän kuin piti, kun ECU käytettiin syynissä ja oikein merkkiliikkeiden kautta uitettu. Kukahan mahtoi maksaa ja mitä...
- pyh!
vaihtaa palstaa jos asiallisia vastauksia haluaa tähän aiheeseen. Noita vastauksia lukeneena ei voi kuin ihmetellä kuinka kiihkeästi ihmiset tähän aiheeseen suhtautuvat. Kyllähän se auto voi hajota oli lastutettu tai ei riippuen ihan siitä miten sitä käytetään.
- keskustelussa
osanottajat olivat suurelta osin teini-ikäisiä amispellejä jotka eivät ymmärrä vielä mistään mitään. Kyllä se elämänkokemus sitten aikanaan hioo pahimpia särmiä. Viisautta osoittaisi kuunnella edes puolella korvalla kokeneempien mielipiteitä. Noinhan mekin tuhersimme 70-luvulla.
- älä tärise
Ihan sivusta seuraajana.... Sanoisin utomaakarille että älä enska tärise. Taitaa olla viäkin sormet ja etenkin pää jäässä kun laitoit sitä koslaas. Ps. miks pappa tuut tänne valistaa! Ookko saanu potkut töistä vai eläkkeellä?
- KYLLÄ VAGGI KESTÄÄ =)
Itellä on A4 1.8T Q ja otettu BSR Steg3 lastulla irti 230hp ja kone on kestäny ihan hyvin. Noissa tehoissa tulee sitten turbo vastaan. Valitettavasti toi KKK:n hiustekuivaaja on liian pieni =/ Jos näistä tehoista haluais lähtee vielä parantaan niin pitäis vaihtaa puhallin. Ite oon suunnitellu Garretin vähän isompaa mallia mikä tulee mukaan jo alhasilla kierroksilla koska ajan paljon matkaa. Siinä vaiheessa kun tehot alkaa ylittään 250 pitää ruveta miettiin sisuskalujen vaihtoo. Kansipahvi ihan ensiks sitten mäntiä ja kiertokankia. Siihen sitten tulee jo laitettavaks uus kytkin ja kaikkee pientä mukavaa jos lähemmäs kolmensadan tehoja lähetään hakeen. Tää asia on fakta koska oon monet kahvipöytä keskustelut käyny niin audi harrastajien kun viripajojen masentajien kanssa. Ottakaa asioista selvää ennen kun alatte tänne kirjotteleen omia mielipiteitänne virityksestä! En tietenkään kiellä sitä etteikö tämä rasittaisi konetta enemmän mutta autolla pitää myös osata ajaa ja siitä täytyy osata pitää huolta.
- amispelle
KYLLÄ VAGGI KESTÄÄ =) kirjoitti:
Itellä on A4 1.8T Q ja otettu BSR Steg3 lastulla irti 230hp ja kone on kestäny ihan hyvin. Noissa tehoissa tulee sitten turbo vastaan. Valitettavasti toi KKK:n hiustekuivaaja on liian pieni =/ Jos näistä tehoista haluais lähtee vielä parantaan niin pitäis vaihtaa puhallin. Ite oon suunnitellu Garretin vähän isompaa mallia mikä tulee mukaan jo alhasilla kierroksilla koska ajan paljon matkaa. Siinä vaiheessa kun tehot alkaa ylittään 250 pitää ruveta miettiin sisuskalujen vaihtoo. Kansipahvi ihan ensiks sitten mäntiä ja kiertokankia. Siihen sitten tulee jo laitettavaks uus kytkin ja kaikkee pientä mukavaa jos lähemmäs kolmensadan tehoja lähetään hakeen. Tää asia on fakta koska oon monet kahvipöytä keskustelut käyny niin audi harrastajien kun viripajojen masentajien kanssa. Ottakaa asioista selvää ennen kun alatte tänne kirjotteleen omia mielipiteitänne virityksestä! En tietenkään kiellä sitä etteikö tämä rasittaisi konetta enemmän mutta autolla pitää myös osata ajaa ja siitä täytyy osata pitää huolta.
itsellänihän on lada. ei tässä muuta voi sanoa.
- .
KYLLÄ VAGGI KESTÄÄ =) kirjoitti:
Itellä on A4 1.8T Q ja otettu BSR Steg3 lastulla irti 230hp ja kone on kestäny ihan hyvin. Noissa tehoissa tulee sitten turbo vastaan. Valitettavasti toi KKK:n hiustekuivaaja on liian pieni =/ Jos näistä tehoista haluais lähtee vielä parantaan niin pitäis vaihtaa puhallin. Ite oon suunnitellu Garretin vähän isompaa mallia mikä tulee mukaan jo alhasilla kierroksilla koska ajan paljon matkaa. Siinä vaiheessa kun tehot alkaa ylittään 250 pitää ruveta miettiin sisuskalujen vaihtoo. Kansipahvi ihan ensiks sitten mäntiä ja kiertokankia. Siihen sitten tulee jo laitettavaks uus kytkin ja kaikkee pientä mukavaa jos lähemmäs kolmensadan tehoja lähetään hakeen. Tää asia on fakta koska oon monet kahvipöytä keskustelut käyny niin audi harrastajien kun viripajojen masentajien kanssa. Ottakaa asioista selvää ennen kun alatte tänne kirjotteleen omia mielipiteitänne virityksestä! En tietenkään kiellä sitä etteikö tämä rasittaisi konetta enemmän mutta autolla pitää myös osata ajaa ja siitä täytyy osata pitää huolta.
Aivan pakko vastata tähän, hyvällä tutulla on muistaakseni vm -01 Audi A6 2,7l V6 Turbo Quattro lastutettuna, vapari vakiokotelossa jne. Siitä on dynotettu 300hp ja yli 400Nm. Koneella on ajettu ~360tkm, siitä ~50tkm lastutettuna ja täysillä ajo on ollut PALJON.
- Jep jep
. kirjoitti:
Aivan pakko vastata tähän, hyvällä tutulla on muistaakseni vm -01 Audi A6 2,7l V6 Turbo Quattro lastutettuna, vapari vakiokotelossa jne. Siitä on dynotettu 300hp ja yli 400Nm. Koneella on ajettu ~360tkm, siitä ~50tkm lastutettuna ja täysillä ajo on ollut PALJON.
Joku täällä innoissaan selitti, että uudella softalla ei saa kun max 20Kw lisätehoa ja 60Nm vääntöä vakio lukemiin. Moinen on täyttä puppua! syy siihen ettei vakiomoottorista edes yritetä normi lastulla ottaa enempää, on se että kovin usein alkuperäinen kytkin ei enään kestä noussutta vääntöä ja pahimmassa tapauksessa loppuu polttoaineen syöttövarat ja kun laihalla pääsee käymään niin eiköhä lopputulos ole kaikilla tiedossa.
- Korjaamopäälikkö
vaihteisto saanut paljolti huonon maineensa juuri näistä lastutus syistä. Loota ei kestä jos kone on tehokkaampi kuin mihin vaihteisto on suunniteltu.
- Voimaa.com
Omassani on vastaava viritys ja nyt OOOO jättää kyllä kaikki valoissa taakseen. Myös ohituksissa on voimaa riittävästi. Suosittelen.
- Kokemus puhuu
Itse tein omaan audi a3 1.8T vm2001 ohjelman muutoksen revotecillä.
Ajoin autolla 4 vuotta eikä mitään ongelmia koskaan ollut ohjelmanmuutoksen takia.
Matka-ajossa pääsi jopa pienemmällä polttoaineen kulutuksella kuin normaalisti.
Tehoa ja vääntöä tuli tuntuvasti lisää. Olin positiivisesti yllättynyt kuinka paljon ripeämpi peli oli autostani tullut.- kubbei
Mulla o ainaki ollu vaikka mitä vikoja 4 v vanhassa a41.8tq audissa,,vaikka ei o lastua... oon sen kyllä meinannu laittaa, mutta aina o jotai hajalla ku on ollu menossa pajalle... vaikka mitä anturia hajonnu ja polttoaine pumppu ja venttiiliä... joku 3 tonnia menny vaa korjauksee... kaverilla pari vuotta vanhempi ihan sama malli lastutettuna, eikä ole ollu mitään vikoja, että EI taida olla lastulla hirveesti merkitystä, siis jos hillitysti lastuttaa....?
- edellisessä
kubbei kirjoitti:
Mulla o ainaki ollu vaikka mitä vikoja 4 v vanhassa a41.8tq audissa,,vaikka ei o lastua... oon sen kyllä meinannu laittaa, mutta aina o jotai hajalla ku on ollu menossa pajalle... vaikka mitä anturia hajonnu ja polttoaine pumppu ja venttiiliä... joku 3 tonnia menny vaa korjauksee... kaverilla pari vuotta vanhempi ihan sama malli lastutettuna, eikä ole ollu mitään vikoja, että EI taida olla lastulla hirveesti merkitystä, siis jos hillitysti lastuttaa....?
viestissäsi sinulta oli mennyt vain 2 tonnia korjauksiin. Muisti siis palailee pätkittäin, vai? Ehkäpä seuraavaksi kerrot että jotain neljä tonniahan niihin korjauksiin on mennyt tai jotain. Se on poijaat sitä Audi-Preemiumia se.
- Ymmärrä mitä luet
edellisessä kirjoitti:
viestissäsi sinulta oli mennyt vain 2 tonnia korjauksiin. Muisti siis palailee pätkittäin, vai? Ehkäpä seuraavaksi kerrot että jotain neljä tonniahan niihin korjauksiin on mennyt tai jotain. Se on poijaat sitä Audi-Preemiumia se.
Kai sitä saa noin 3 kuukaudessa (elokuu-marraskuu) kulutettua hyvinkin yhden tonnin Audin korjaamiseen. Kun menee toiset 3 kuukautta, niin eiköhän se 4 tonnia ole jo hyvinkin lähellä. HEHHEH !
- Quattro max
Ymmärrä mitä luet kirjoitti:
Kai sitä saa noin 3 kuukaudessa (elokuu-marraskuu) kulutettua hyvinkin yhden tonnin Audin korjaamiseen. Kun menee toiset 3 kuukautta, niin eiköhän se 4 tonnia ole jo hyvinkin lähellä. HEHHEH !
Tuntuupa olevan tosi "asiantuntijat" kommentoimassa.
- korjaukseen
Ymmärrä mitä luet kirjoitti:
Kai sitä saa noin 3 kuukaudessa (elokuu-marraskuu) kulutettua hyvinkin yhden tonnin Audin korjaamiseen. Kun menee toiset 3 kuukautta, niin eiköhän se 4 tonnia ole jo hyvinkin lähellä. HEHHEH !
Ei saatana, oletteko pojut seonneet. Eihän tonneja mene koko auton pitoaikana ja minä pidän autojani yleensä 7-8 vuotta enkä koskaan osta niitä edes uutena. Mutta en ostakaan mitään preemiumia, ainakaan Audia vaan tavallisen käyttöauton, Toyotan esimerkiksi. Olen tosin vakavasti harkinnut seuraavaksi Lexusta.
- vaeenii
Omassa ex- a4:ssa oli bsr:n paketti. Todella iloisesti kyllä kulki ja kiihtyi. Mutta kyllä niitä ongelmiakin tuli sen verran paljon, että jos kauan aikoo autoa pitää, ehdottamasti jättäisin lastuttamatta.
- kirjoita kohteliaast
vaeenii kirjoitti:
Omassa ex- a4:ssa oli bsr:n paketti. Todella iloisesti kyllä kulki ja kiihtyi. Mutta kyllä niitä ongelmiakin tuli sen verran paljon, että jos kauan aikoo autoa pitää, ehdottamasti jättäisin lastuttamatta.
Tossa eilen kun kuleksin maakunnassa audi a4 Guadrolla:ni, niin
tiellä näkyi mustia vinhasti mutkittelevia kiaksoisviivoja, päättelin jäljet henkilöauton vetävien pyörien kumien jättämiksi. Itse kokeilin ohjelmointia, kilometrin ajettuani vesipumpun siipi oli sökönä kun vaihdettiin ensin termari ja sitten pumppu, niin vika oli pumpussa. Kyllähän se lähti BEX kone 225 heposella, niin että edellä ajavan perään meinasi heti mennä, mutta siihen se lysti loppui kun lämpömittari meni punaiselle. Eikä tässä kaikki alkuperäisen ohjelman syöttämiseen meni useita päiviä ja useita yrityksiä, sepä ei mennytkään enää OBD portin kautta vaikka itketty olisi. Ohjeita haettiin Italiasta asti. Näin ei ollut ikinä ennen käynyt kuulema. :-)))Ohjauspakki oli purettava Onneksi oli tuttu VAG mies purkamassa
ja sieltä syötettiin väkin piirille alkuperäinen ohjelma sitten. Onneksi tekijänä oli insinööri mies. Muuten olis voinu mennä palautushomma kiville.
Jos haluaa virittää niin ainoa amahdollisuus on penkissä suritettu yksilöllinen ohjelmointi. Hartinen kertoi puhelimessa, että kaksi kymmenestä ei toimi standardiohjelmilla, vaan ne on tehtävä yksilöllisesti penkissä.
Atoni kulkee vakiona yli 230 Km/h, harvoin tulee sitäkään käytettyä.
Ja momentit on vanhahkon BMW:n jälkeen asiallisilla kierroksilla, siinä momentit nousivat käyttökuntoon vasta 160 nopeuksissa.
Kaikkihan ovat kuulleet laumasta Bemareita jotka etenevät yleisiä teitä pitkin n. 200 nopeudella. Vääntö on silloin sopiva. :-)))
Audilla voi ajaa 80 km/h ja vääntö riittää jo niissä nopeuksissa.
- Juppelijuu
Ihmeellistä tappelua
Itellä a4 1.8t q johon vaihdettu isompi ahdin, bsr putkisto ja ilmanotto setti. n. 230hp, lähtee ja kulkee todella nätisti eikä mitään vikoja. Ei voi tajuta miten jotkut mähisee jostain lastusta täällä, huhhhhuhhuh! - nrskivilla
Lastuttakaa päänne
- Juppelijuu
no älä muuta sano
- ketjusyöppö
miun polokupyörä kiihtyy niin hyvin, että ajoissa ehin töihin
- :-))))))))))
Kuinka sun pallis kestää mankeloida??? :-)))))))
- audi
toiset ajaa sillä mihin on varaa ja toiset sillä millä haluaa :D ei mulla muuta, itsellä a4 1.8t quattro 350hp virityksiin menny 3000€ mutta mitä väliä ku on massia :D
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692703
- 632634
- 681782
- 241617
- 201540
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91470- 151382
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81197- 291131