Katsoin lauantaina egyptin prinssi piirretyn kolmoselta. Siinä mooses tuli sinne faaraon luokse, iski kepin lattiaan ja keppi muuttui kiärmeeksi. Now that's a miracle!!
Miksei jumala näyttänyt voimiaan siis eilisessä jumala-illassa? Vaivoin ajankohtaisen kakkosen tuottajat järjestivät hänelle ihan oman ohjelman muttei sitten itse vaivautunut tulemaan paikalle. Jos jossain järjestetäisiin Ville-ilta niin minä olisin aivan varmasti paikalla.
Niin se yksikin ukko mesosi kuinka rammat ovat hänen silmiensä edessä parantuneet. Miksei tehnyt jotain taikatemppua suorassa lähetyksessä? Miksi jumala piilottelee? Olisi nyt edes parantantanut Irina Khronin karsastuksen niin ei sillekkään olisi tarvinnut kokoajan nauraa.
Lähden taas tälle inhottavan saastaiselle subjektiivisuuden polulle ja väitän että ateistit (sitä ihme vapaa-ajattelijaa lukuunottamatta) argumentoivat kaikkein huumanimmin. Tämä nuori uskispariskunta oli taas niin aivopesty että ihan oksetti. Minusta tämä entinen nisti jolle jumala oli parittanut tämän helmen brunetin, oli ehkä ärsyttävin koko porukasta. Eniten ärsytti ne "me ollaan niin hulluja hihhihiii!!!"-kommentit. Miksi tuollainen 15 vuotiaan tasolla oleva, aivonsa juonut, polttanut ja nenästä niistänyt mölyapina piti ottaa mukaan? No, demokratian mukaan pölkkypäiden osastokin piti olla edustettuna.
Ja sitten tämä pihisevällä äänellä puhuva läski muslimi. Toivoin että hän osaisi puhua järkeä mutta sitten kuitenkin piti alkaa huitomaan ja hekumoimaan. Itse taiteilijana raivostuttaa kun ihmiset eivät ymmärrä sarkasmin ja oikean loukkauksen rajaa. Viisaimmin olisi tämä läski partasuu tehnyt, jos olisi ollut rauhassa. Todisti vain oman tyhmyytensä kun niin alkoi mesoamaan. Noh, aika kulttuurisidonnainen juttu varmaam, mutta kyllä järjen käyttö olisi sallittua ihan jokaisen uskonnon edustajalle. Utopistinen ajatushan tuo mutta olkoon.
Ja kaikki pisteet Kotrolle!! Huomasitteko siinä yhdessä vaiheesa kun hän puhui hetken niin sen jälkeen kaikki räjähtivät mölyämään ja viittomaan puheenvuoroa? Hyvä osoitus siitä että mies osaa tehdä kunnon provosoivia järkeviä puheenvuoroja eikä mitään "MÄ niinku rukoilin jumalaa ja SE niinku autto mua niinku". Kotro katseessa näkyy suuri viisaus!
Lisää jumala-illasta
61
3780
Vastaukset
- vapaa a
Imaami tietenkin haluaa, että kaikki uskontoon liittyvät piirrokset hyväksytetään hänellä ennen julkaisemista. Pakko saada lisää valtaa...
- loukkaaja
kuules tietoviisas.. ehkä et itse usko Jumalaan mutta älä mene toisen uskontoa loukkaamaan tahallasi koska se on ihmiselle niin tärkeä asia. meidän tulisi kunnioitaa toisten vakaumuksia vaikka me emme niihin uskokkaan.
- rhoda
olisit laittanut töllön kiinni,ku nuin ärsyynnyit.sanon sinulle,jotta Jumala ei oo taikuri,niitä voit käydä katsomassa sirkuksessa.Ja usko pois,Jumala on niin pitkämielinen,jotta se oottaa sinuakin mielenmuutokseen,mutta nuita sinun sanojasi Hän ei unohda.Miten kävi sille faaraolle,Egyptin prinssissä?Jumala ei salli itseänsä pilkattavan.Jumala ei tartte ihmistä itseänsä puolustamaan,sen hän tekee aivan itse.kyllä hän sullekin vielä varmaan"taivaan merkit"näyttää,usko pois.
- Pompi Bambi
"Jumala ei salli itseänsä pilkattavan.Jumala ei tartte ihmistä itseänsä puolustamaan,sen hän tekee aivan itse.kyllä hän sullekin vielä varmaan"taivaan merkit"näyttää,usko pois.."
Minä sanon sinun Jumalaasi perserunkkariksi.
Ja Jumalasi puolustamisesta sen verran, että jos näin on voitaisko poistaa se jumalanpilkkapykälä laista?! - Karppa
...että itänaapurissa kuten muuallakin maailmassa on valtioita, jotka täysin kieltävät uskonnon tai sitten on valtioita joissa hallitsee täysin eri uskonnot. Jumala ei näytä välittävän epäjumalan palvonnasta, pilkasta, massamurhista tai mistään muustakaan. Miksi hän välittäisi jonkun suomalaisen kadunmiehen maailmankuvasta?
- Agneisti
Taas tätä saarnaamista! Onko tuo oikeasti sen riskin arvoista että se sinun jumalasi olisikin vain korviesi välissä? Eihän se tietenkään ole mahdollista!!
- vai olikohan noin?
Agneisti kirjoitti:
Taas tätä saarnaamista! Onko tuo oikeasti sen riskin arvoista että se sinun jumalasi olisikin vain korviesi välissä? Eihän se tietenkään ole mahdollista!!
Jeesus sanoi jokaisen ihmisen tottelevan omaa "jumalaansa".
Siellä sinun korviesi välissä sinun "jumalasi" ohjaa sinua.
"Se jota tottelemaan te alatte, on teidän jumalanne". Jeesuksen tulkintatavalla kukaan ei pysty välttämään jumalansa tottelemista. - laki ei
Pompi Bambi kirjoitti:
"Jumala ei salli itseänsä pilkattavan.Jumala ei tartte ihmistä itseänsä puolustamaan,sen hän tekee aivan itse.kyllä hän sullekin vielä varmaan"taivaan merkit"näyttää,usko pois.."
Ja Jumalasi puolustamisesta sen verran, että jos näin on voitaisko poistaa se jumalanpilkkapykälä laista?!oo Jumalaa varten, vaan Jumalaan uskovia ihmisiä varten.
- just me
Pompi Bambi kirjoitti:
Ja Jumalasi puolustamisesta sen verran, että jos näin on voitaisko poistaa se jumalanpilkkapykälä laista?!Kuule mikä sinä olet sanomaan kuka on väärässä ja kuka ei jokaisella on omat uskomuksensa ja ne eivät liity sinuun mitenkään ajatelle mitä haluat mutta ei tarvitse loukata toisen vakaumusta.usko on ihmiselle henkilökohtainen asia ja se on hänen elämäntyylinsä. onko siinä jotain väärää jos ihmisellä on hyviä periaatteita? olisiko se parempi jos hän olisi katuojassa ilman sitä hänen uskoaan? jos se hänelle rauhan antaa niin se on hyvä silloin
- shara
se on aivan tosi niin.Jumala ei ole mikään pelle,joka voidaan "kutsua" johonkin telkkariin tekemään temppuja.tästä älyttömästä ajatuksesta huomaa,että ihmiset ei oikeasti tiedä yhtään mitään Jumalasta,se on säälittävää ja surullista.taikurit esiintyy,menkää niitä katsomaan jos haluatte taikatemppuja.aikoinaan ihmeitä tapahtui juuri esim.Mooseksen toimesta.eikä Moosestakaan uskottu ajoissa.piti tapahtua hirveitä asioita,ennenkuin paatunut faarao antoi periksi ja sittenkin vielä yritti,mutta hukuttipa vain armeijansa.Jumalaa voi yrittää selittää ken tahtoo,voidaan filosofoida,voidaan tutkia ja hutkia,ei se siitä mihinkään muutu,että kukaan ei sillä keinoin saa mitään aikaan.Toivon teille ihmiset,että luette Raamattua ja rukouksessa etsitte Jumalaa.
varmasti joku ihmettelee,että miksei Jumala lähetä ketään taivaasta kertomaan,että se on totta.no siksi,että se yksi on jo lähetetty,Jeesus.uskokaa tai älkää uskoko,mutta näin se vain on :) - jupi
Pompi Bambi kirjoitti:
Ja Jumalasi puolustamisesta sen verran, että jos näin on voitaisko poistaa se jumalanpilkkapykälä laista?!kyllä sopii haukkua.antaa tulla vaan!kaikki loka,mitä ikinä keksitte,antaa tulla!se ei vaikuta mitenkään.siitä on kerrottu Raamatussa,kaikki kristityt tietää että meitä vainotaan ja jopa tapetaan uskon takia,tapahtuihan sitä jo uuden testamentin aikanakin.Jumalaa pilkataan,mutta se ei jää Jumalalta huomaamatta.vielä tulee tilinteon hetki.silloin toiset otetaan,toiset jätetään.enkä nyt viitsi sen kummemmin kertoa,MIHIN ne toiset jätetään...sen ehkä aavistaa viimeistään kun sinne joutuu,että tuli tehtyä jotakin...
- Freddy K.
shara kirjoitti:
se on aivan tosi niin.Jumala ei ole mikään pelle,joka voidaan "kutsua" johonkin telkkariin tekemään temppuja.tästä älyttömästä ajatuksesta huomaa,että ihmiset ei oikeasti tiedä yhtään mitään Jumalasta,se on säälittävää ja surullista.taikurit esiintyy,menkää niitä katsomaan jos haluatte taikatemppuja.aikoinaan ihmeitä tapahtui juuri esim.Mooseksen toimesta.eikä Moosestakaan uskottu ajoissa.piti tapahtua hirveitä asioita,ennenkuin paatunut faarao antoi periksi ja sittenkin vielä yritti,mutta hukuttipa vain armeijansa.Jumalaa voi yrittää selittää ken tahtoo,voidaan filosofoida,voidaan tutkia ja hutkia,ei se siitä mihinkään muutu,että kukaan ei sillä keinoin saa mitään aikaan.Toivon teille ihmiset,että luette Raamattua ja rukouksessa etsitte Jumalaa.
varmasti joku ihmettelee,että miksei Jumala lähetä ketään taivaasta kertomaan,että se on totta.no siksi,että se yksi on jo lähetetty,Jeesus.uskokaa tai älkää uskoko,mutta näin se vain on :)jatkuvasti. viimeksi sunnuntaina koin todistettavan ihmeen. heräsin kapakkareissun jäljiltä ja löysin SETELIN taskusta!!!! hallelujaa!!!
- Pompi zombi
laki ei kirjoitti:
oo Jumalaa varten, vaan Jumalaan uskovia ihmisiä varten.
eikö heidän uskoaan suojella.Tunnustatko kenties että evlut ja kristityt ovat eriarvoisessa asemassa.
- Ompi ompi
just me kirjoitti:
Kuule mikä sinä olet sanomaan kuka on väärässä ja kuka ei jokaisella on omat uskomuksensa ja ne eivät liity sinuun mitenkään ajatelle mitä haluat mutta ei tarvitse loukata toisen vakaumusta.usko on ihmiselle henkilökohtainen asia ja se on hänen elämäntyylinsä. onko siinä jotain väärää jos ihmisellä on hyviä periaatteita? olisiko se parempi jos hän olisi katuojassa ilman sitä hänen uskoaan? jos se hänelle rauhan antaa niin se on hyvä silloin
Niin kauan kuin viranomaiset puuttuvat siihen miten kukin uskontoaan tai vakaumustaan harjoittaa ja asettaa uskonnot ja vakaumukset eriarvoiseen asemaan.
Jos usko on henkkoht miksi on jumalanpilkkapykäliä yms. - Ronki ja tonki
jupi kirjoitti:
kyllä sopii haukkua.antaa tulla vaan!kaikki loka,mitä ikinä keksitte,antaa tulla!se ei vaikuta mitenkään.siitä on kerrottu Raamatussa,kaikki kristityt tietää että meitä vainotaan ja jopa tapetaan uskon takia,tapahtuihan sitä jo uuden testamentin aikanakin.Jumalaa pilkataan,mutta se ei jää Jumalalta huomaamatta.vielä tulee tilinteon hetki.silloin toiset otetaan,toiset jätetään.enkä nyt viitsi sen kummemmin kertoa,MIHIN ne toiset jätetään...sen ehkä aavistaa viimeistään kun sinne joutuu,että tuli tehtyä jotakin...
Kristitythän tässä "vainoavat". Laki on heidän puolellaan. Nyt keväällä oli tapaus jossa eräs leski halusi nostaa syytteen seurakuntaa vastaan hautarauhan rikkomuksesa. Poliisi ei suostunut edes käsittelemään asiaa vaikka totesivat rikoksen tapahtuneen koska vastaaja olisi ollut srk. Asia piti viedä oikeuskanslerille asti ennen kuin mitään tapahtui.
Se mitä ei ole olemassa ei voi ketään vahingoittaa! - KERTOKAA:-)
Freddy K. kirjoitti:
jatkuvasti. viimeksi sunnuntaina koin todistettavan ihmeen. heräsin kapakkareissun jäljiltä ja löysin SETELIN taskusta!!!! hallelujaa!!!
TOSI HAUSKAA,IHMEIDEN AIKA EI OLE OHI. HAH HAH.
- Baabel
jupi kirjoitti:
kyllä sopii haukkua.antaa tulla vaan!kaikki loka,mitä ikinä keksitte,antaa tulla!se ei vaikuta mitenkään.siitä on kerrottu Raamatussa,kaikki kristityt tietää että meitä vainotaan ja jopa tapetaan uskon takia,tapahtuihan sitä jo uuden testamentin aikanakin.Jumalaa pilkataan,mutta se ei jää Jumalalta huomaamatta.vielä tulee tilinteon hetki.silloin toiset otetaan,toiset jätetään.enkä nyt viitsi sen kummemmin kertoa,MIHIN ne toiset jätetään...sen ehkä aavistaa viimeistään kun sinne joutuu,että tuli tehtyä jotakin...
Voisi sitä asiallisemminkin vastata kun ruveta pelotteleen helvetillä ja Jumalalla. Mieti jos Jeesus olis ruvennut vaahtoon ristillä kuin teinipoika: "vielä tulee tilinteon hetki.silloin toiset otetaan,toiset jätetään.enkä nyt viitsi sen kummemmin kertoa,MIHIN ne toiset jätetään...sen ehkä aavistaa viimeistään kun sinne joutuu,että tuli tehtyä jotakin..."
Missä rakkautesi lähimmäistä kohtaan ja mikset käännä toista poskea. Mene itseesi ja tutki sieluasi. - Baabel
shara kirjoitti:
varmasti joku ihmettelee,että miksei Jumala lähetä ketään taivaasta kertomaan,että se on totta.no siksi,että se yksi on jo lähetetty,Jeesus.uskokaa tai älkää uskoko,mutta näin se vain on :)Eikö joku nykyajan Mooses voisi tehdä pari temppu tai rukoilla merkkiä? Kuinka monta tuhatta vuotta tarvii vielä odottaa ja miksi?
Mitä säälittävää ja surullista siinä on jos ei usko jumalaan? Se on säälittävää ja surullista että esim keniassa kuolee lapsia janoon kun heitäkin voisi auttaa.
Ps. auttaa siis ruualla ja juomalla ei raamatuilla. - Stikko
Viestissäsi tuli erittäin selkeästi esiin uskovaisten näkökanta; Kyllä se Jumala vielä sulle näyttää!
Ateistina olen sitä mieltä, että et pääse katsomaan, kuinka jumala näyttää ja täten et saa myöskään nauttia kostonhimomosi käytännön toteutuksesta! Valittaen toteaa Stikko!
"tämä nuori uskispariskunta taas oli niin aivopesty että oksetti"
Niin tottakai kaikki jotka eivät ole eri mieltä ateistien kanssa ovat aivopestyjä.
Toisaalta ei aivopesussa mitään vikaa ole jos se tehdään puhtaalla vedellä, ihmisellä noin yleisesti ottaen on niin paljon turhuutta päässä että se joutaakin pois.
"miksi tuollainen 15 vuotiaan tasolla oleva,aivonsa juonut,nenästä niistänyt mölyapina"
No niin tässä se nähdään ateistit syyttää kristittyjä asiattomuudesta,suvaitsemattomuudesta.
Sitten itse mennään henkilökohtaisuuksiin.Että asiattomuus ja suvaitsemattomuus ovat ateistien yksinoikeuksia.- heikki
heh,todellakin asialla oli hyvin "asiallinen" ateisti :))) niin asiallinen,että ihan itkettää!!no,se on varmasti heidän tapansa :))))))jääköön omaan arvottomaan arvoonsa.
- Baabel
"vielä tulee tilinteon hetki.silloin toiset otetaan,toiset jätetään.enkä nyt viitsi sen kummemmin kertoa,MIHIN ne toiset jätetään...sen ehkä aavistaa viimeistään kun sinne joutuu,että tuli tehtyä jotakin..." -Jupi
Tässä lainaus uskovaisen Jupin herralla pelottelusta, joten ei nyt viitsitä jeesustella (jos nyt sopiva sananparsi tähän tilanteeseen on).
Ei jaksettaisi aina yleistää ateisteista ja uskovista. Itse en kuulu kumpaankaan ryhmää.
- seeker
ateisteista voisi todeta Waltarin sanoin:Totuus.sitä ihmiset pakenevat.Valhe on helpompi hyväksyä.Jumalan olemassaolon hyväksyminen asettaisi ateistit peilin eteen ja itseensä meneminen on valhetta rakastavalle kauhistus.Hyvää kevään jatkoa.Etsiskellään totuutta ei yritetä paeta sitä.
- Vieläkin ateisti
Uskonnosta voisi todeta Waltarin sanoin: Totuus. Sitä ihmiset pakenevat. Valhe on helpompi hyväksyä. Jumalan olemassaolemattomuuden hyväksyminen asettaisi uskikset peilin eteen ja itseensä meneminen on valhetta rakastavalle kauhistus.
- seeker
Vieläkin ateisti kirjoitti:
Uskonnosta voisi todeta Waltarin sanoin: Totuus. Sitä ihmiset pakenevat. Valhe on helpompi hyväksyä. Jumalan olemassaolemattomuuden hyväksyminen asettaisi uskikset peilin eteen ja itseensä meneminen on valhetta rakastavalle kauhistus.
Kuoleman jälkeen sitten nähdään tai tunnetaan kuka oli oikeassa.Siihen asti MOI
- Agneisti
seeker kirjoitti:
Kuoleman jälkeen sitten nähdään tai tunnetaan kuka oli oikeassa.Siihen asti MOI
Eikö ole typerää aina vesota siihen kuolemanjälkeiseen? Ettekö te pysty pysyä näissä keskusteluissa tässä päivässä? Nämä "kyllä sitten nähdään kuka oli oikeassa"- kommentit ei osoita mitään. Mitään muuta kuin sen että haluatte livahtaa ulos keskustelusta.
- seeker
Agneisti kirjoitti:
Eikö ole typerää aina vesota siihen kuolemanjälkeiseen? Ettekö te pysty pysyä näissä keskusteluissa tässä päivässä? Nämä "kyllä sitten nähdään kuka oli oikeassa"- kommentit ei osoita mitään. Mitään muuta kuin sen että haluatte livahtaa ulos keskustelusta.
Ei se nyt kovin typerää ole.Viisaan sydän on surupaikoissa tyhmän huvipaikoissa.
- Agneisti
seeker kirjoitti:
Ei se nyt kovin typerää ole.Viisaan sydän on surupaikoissa tyhmän huvipaikoissa.
**Viisaan sydän on surupaikoissa tyhmän huvipaikoissa.**
Pyytäisin tarkennusta tähän kiiitos... - seeker
Agneisti kirjoitti:
**Viisaan sydän on surupaikoissa tyhmän huvipaikoissa.**
Pyytäisin tarkennusta tähän kiiitos...tai etsi Raamatusta.Siis jos etsit totuutta,jos et etsi niin älä vaivaudu.
- Agneisti
seeker kirjoitti:
tai etsi Raamatusta.Siis jos etsit totuutta,jos et etsi niin älä vaivaudu.
Ja mikä onkaan totuus? Totuus on se minkä sinä määrittelet totuudeksi? Niinkö? Mitä tällainen ajattelu tekee sinulle muita kunnioittavana ja vaatimattomana kristittynä? Miten saat nämä kaksi asiaa tungettua yhteen elämänkatsomukseen?
- seeker
Agneisti kirjoitti:
Ja mikä onkaan totuus? Totuus on se minkä sinä määrittelet totuudeksi? Niinkö? Mitä tällainen ajattelu tekee sinulle muita kunnioittavana ja vaatimattomana kristittynä? Miten saat nämä kaksi asiaa tungettua yhteen elämänkatsomukseen?
En väitä omistavani totuutta.Ymmärtääkseni kukaan ihminen ei sitä omista.Vaan sen etsiminen on mukavaa huonompiakin harrastuksia minulla on joskus ollut.Vierailut ateistien parissa avartaa ymmärrystäni ja vie minua totuutta kohti,ei poispäin.Joku minua viisaampi on joskus sanonut:en ole koskaan kuullut kenenkään sanovan mitään tyhmää.Kaikki puhe kertoo jotakin puhujastaan ja ihmisestä.
- m paattinen
seeker kirjoitti:
En väitä omistavani totuutta.Ymmärtääkseni kukaan ihminen ei sitä omista.Vaan sen etsiminen on mukavaa huonompiakin harrastuksia minulla on joskus ollut.Vierailut ateistien parissa avartaa ymmärrystäni ja vie minua totuutta kohti,ei poispäin.Joku minua viisaampi on joskus sanonut:en ole koskaan kuullut kenenkään sanovan mitään tyhmää.Kaikki puhe kertoo jotakin puhujastaan ja ihmisestä.
Puuttumatta kenenkään mielipiteeseen sanon vain "totuus, joka ei tee kipeää, on valhetta".
- Agneisti
m paattinen kirjoitti:
Puuttumatta kenenkään mielipiteeseen sanon vain "totuus, joka ei tee kipeää, on valhetta".
Totta. Hyvin sanottu.
- Freddy K.
Agneisti kirjoitti:
mun mielestä ikuinen elämä kuoleman jälkeen on sadistinen ajatus. välillä on maan päälläkin tylsää. sit pitäis ikuisuus olla taivaas. ekan miljardin vuoden jälkeen jo vois ruvet tökkii. tätä oon uskovaisilt kyselly mut aika kiertelevii vastauksii tulee. sattuneest syyst.
- agatha
Agneisti kirjoitti:
niin,näin se vaan on.ei kellään ole tässä maailmassa valta tuomita toistaan,näin sanotaan Raamatussa.Jumala on kaikkivaltias ja siellä se hyvin selkeästi sanotaan,että näin tapahtuu kuoleman jälkeen.kuolema ei ole kristitylle kuolema,vaan voitto,mutta voi niitä toisia.niille se on kadotus,ikuinen kadotus.ei kovin hauskaa.perehdypä Raamattuusi,livahtelija.
- Agneisti
Freddy K. kirjoitti:
mun mielestä ikuinen elämä kuoleman jälkeen on sadistinen ajatus. välillä on maan päälläkin tylsää. sit pitäis ikuisuus olla taivaas. ekan miljardin vuoden jälkeen jo vois ruvet tökkii. tätä oon uskovaisilt kyselly mut aika kiertelevii vastauksii tulee. sattuneest syyst.
Niin. Eivät taida uskovaiset kestää sitä totuutta että joku päivä he eivät enään ole olemassa. Ei tässä eikä missään muussakaan ulottuvuudessa. Kertoo sekin jo jotain.
- kepuli78
Vieläkin ateisti kirjoitti:
hei,sehän oli asiaa:valhetta tässä ollaankin hyväksymässä.kukapa haluaisi sanoa kellekään että hei,mä olen syntinen.niinpä on helpompi mennä sille puolen,joka naureskelee ja pilkaa ja piiloutuu näin sen ilkeilyn taakse.näinhän lapsetkin tekee!kiusaajalla on aina paha olo sisimmässään,sama koskee myös aikuisia.surullista mutta totta,totuutta paetaan sankoin joukoin.se ei ole helppoa myöntää kenellekään tehneensä väärin,saati itselleen,saati ihan julkisesti,ei toki.mutta kun sen saa sydämeltään,tulee rauha.vain Jeesuksen veri voi puhdistaa sydämen.
- Agneisti
agatha kirjoitti:
niin,näin se vaan on.ei kellään ole tässä maailmassa valta tuomita toistaan,näin sanotaan Raamatussa.Jumala on kaikkivaltias ja siellä se hyvin selkeästi sanotaan,että näin tapahtuu kuoleman jälkeen.kuolema ei ole kristitylle kuolema,vaan voitto,mutta voi niitä toisia.niille se on kadotus,ikuinen kadotus.ei kovin hauskaa.perehdypä Raamattuusi,livahtelija.
Sekin on muuten hauskaa että itsemurha on pahinta mitä kristillisten käsitysten mukaan voi tehdä ja silti yli puolella maapallon ihmisistä on täysin kelvoton elämä. Jos joku kehitysmaan nälkää näkevä sairas lapsi tappaa itsensä joutuu hän ojasta allikkoon eli suoraan helvettiin uuten kyyditykseen. Sairasta.
- tökkimister
Freddy K. kirjoitti:
niinhän se tökkii.mutta elämä ikuisuudessa ei ole tätä samaa,vaan erilaista.lue Raamattua,ystäväinen :)
- Agneisti
kepuli78 kirjoitti:
hei,sehän oli asiaa:valhetta tässä ollaankin hyväksymässä.kukapa haluaisi sanoa kellekään että hei,mä olen syntinen.niinpä on helpompi mennä sille puolen,joka naureskelee ja pilkaa ja piiloutuu näin sen ilkeilyn taakse.näinhän lapsetkin tekee!kiusaajalla on aina paha olo sisimmässään,sama koskee myös aikuisia.surullista mutta totta,totuutta paetaan sankoin joukoin.se ei ole helppoa myöntää kenellekään tehneensä väärin,saati itselleen,saati ihan julkisesti,ei toki.mutta kun sen saa sydämeltään,tulee rauha.vain Jeesuksen veri voi puhdistaa sydämen.
Käsitystesi perusteella olet täysin suljetulle osastolle kuuluvaa tavaraa. Suosittelen.
- Agneisti
tökkimister kirjoitti:
niinhän se tökkii.mutta elämä ikuisuudessa ei ole tätä samaa,vaan erilaista.lue Raamattua,ystäväinen :)
Raamattuu kelpaa ennemminkin sätkäpaperiksi.
- Freddy K.
tökkimister kirjoitti:
aika erilaista? miljardi vuotta on miljardi vuotta, vaikka olis kuinka kivaa. ja se olis vasta alku. laitetaan sitten triljoona vuotta. ja sekin olis vasta alku. haloo.
- Freddy K.
Agneisti kirjoitti:
Raamattuu kelpaa ennemminkin sätkäpaperiksi.
joo. olet oikees. tulee hyvät sauhut... suorastaan jumalaisen hyvät. hehee
- Freddy K.
kepuli78 kirjoitti:
hei, mä olen syntinen. teidän mittapuun mukaan. oikea iso syntisäkki. kauhistelkaas nyt.
- on oleellista
Agneisti kirjoitti:
On se kumma ettei sanallakaan päästy asian ytimeen, onko se toimittajillekin niin tabu ja pelottava asia, ettei sitä otettu esille? Nimittäin siihen miksi yleensäkin on uskontoja, miksi ne ovat syntyneet? Eivätkö edes vapaa-ajattelijat ole päässeet perille tästä?
Tarvitaanko siihen tosiaankin Mensan jäsenyys ja muutaman vuoden pohdiskelu kuten minulla 13 – 18 vuotiaana. Onko niin vaikea nähdä mielestäni ilmiselvää asiaa. Kaikkien uskontojen pohjalla on vain ja ainoastaan ihmisen kuolemanpelko, kaikki muu on sivuseikkaa, mikä on tehty tukemaan tuota ajatusrakennelmaa. Tietenkin asialla voidaan myös helposti hallita ja rahastaa, niinkuin paljon tehdään.
Mutta se kerta kun kun ihminen ensi kerran tajuaa kuolevansa joskus, on ratkaiseva – usein esimerkiksi kun joku läheinen kuolee. Silloin ratkaistaan rohkeus, tarttuako uskontojen absurdiin hölynpölyyn, vai hyväksyäkö elämämme ainutkertaisuus ja olemisemme vain yhtenä lenkkinä sukupolvien loputtomassa ketjussa.
Omalta kohdaltani voin sanoa, että alussa se oli myös minulle pelottavaa, mutta nyt lähes viisikymppisenä asia on täysin selvä, eikä pelota: Elämä on ainutkertainen lahja josta pitää nauttia, mutta myös sen loppuminen kuuluu asiaan. Sen jälkeen “elät” vain lastesi kautta – vain se mitä olet heille opettanut ja mitä geenisi ovat heihin siirtäneet jatkavat tulevaisuuteen – Muuta ei ole.
-Jumala ei keksinyt ihmistä, vaan ihminen jumalan - Totuus xx
On se kumma ettei sanallakaan päästy asian ytimeen, onko se toimittajillekin niin tabu ja pelottava asia, ettei sitä otettu esille? Nimittäin siihen miksi yleensäkin on uskontoja, miksi ne ovat syntyneet? Eivätkö edes vapaa-ajattelijat ole päässeet perille tästä?
Tarvitaanko siihen tosiaankin Mensan jäsenyys ja muutaman vuoden pohdiskelu kuten minulla 13 – 18 vuotiaana. Onko niin vaikea nähdä mielestäni ilmiselvää asiaa. Kaikkien uskontojen pohjalla on vain ja ainoastaan ihmisen kuolemanpelko, kaikki muu on sivuseikkaa, mikä on tehty tukemaan tuota ajatusrakennelmaa. Tietenkin asialla voidaan myös helposti hallita ja rahastaa, niinkuin paljon tehdään.
Mutta se kerta kun kun ihminen ensi kerran tajuaa kuolevansa joskus, on ratkaiseva – usein esimerkiksi kun joku läheinen kuolee. Silloin ratkaistaan rohkeus, tarttuako uskontojen absurdiin hölynpölyyn, vai hyväksyäkö elämämme ainutkertaisuus ja olemisemme vain yhtenä lenkkinä sukupolvien loputtomassa ketjussa.
Omalta kohdaltani voin sanoa, että alussa se oli myös minulle pelottavaa, mutta nyt lähes viisikymppisenä asia on täysin selvä, eikä pelota: Elämä on ainutkertainen lahja josta pitää nauttia, mutta myös sen loppuminen kuuluu asiaan. Sen jälkeen “elät” vain lastesi kautta – vain se mitä olet heille opettanut ja mitä geenisi ovat heihin siirtäneet jatkavat tulevaisuuteen – Muuta ei ole.
-Jumala ei keksinyt ihmistä, vaan ihminen jumalan - Baabel
Mikä valtarin teos kun noin pitkä lainaus. Turms kuolematon ei ainakaan. Oletko omasta mielestäsi sivistynyt kun olet lukenut pari kirjaa?
Seuraavaksi googletat varmaan latinaksi nasevan lauseen vastaukseksi.
Uskovalle muiden näkemykset ovat kitkerintä kalkkia. Mene itseesi ja tutkiskele sieluasi ja muuta sontaa... - Baabel
seeker kirjoitti:
tai etsi Raamatusta.Siis jos etsit totuutta,jos et etsi niin älä vaivaudu.
...älkää etsikö ja se tulee luoksenne. Eikö se mennyt noin.
- seeker
Baabel kirjoitti:
Mikä valtarin teos kun noin pitkä lainaus. Turms kuolematon ei ainakaan. Oletko omasta mielestäsi sivistynyt kun olet lukenut pari kirjaa?
Seuraavaksi googletat varmaan latinaksi nasevan lauseen vastaukseksi.
Uskovalle muiden näkemykset ovat kitkerintä kalkkia. Mene itseesi ja tutkiskele sieluasi ja muuta sontaa...lukeeko sulle joku? "totuus,sitä ihminen pakenee" lainaus on Sinuhe Egyptiläisestä.Oletko kuullut kirjasta,se julkaistiin jokin aika sitten.Pyysit jotain nasevaa,no itselläni ei kovin paljon ole kun kaikki viisaudet ja vitsit on kerrottu jo Aatamin aikana.Vaan Sokrateen epäillään sanoneen seuraavanlaisen lauseen: "tiedän vain sen etten tiedä mitään".Oletko muuten nähnyt ikään oikein viisasta miestä...?
- hanttimies
"Tämä nuori uskispariskunta oli taas niin aivopesty että ihan oksetti. Minusta tämä entinen nisti jolle jumala oli parittanut tämän helmen brunetin, oli ehkä ärsyttävin koko porukasta. Eniten ärsytti ne "me ollaan niin hulluja hihhihiii!!!"-kommentit. Miksi tuollainen 15 vuotiaan tasolla oleva, aivonsa juonut, polttanut ja nenästä niistänyt mölyapina piti ottaa mukaan? No, demokratian mukaan pölkkypäiden osastokin piti olla edustettuna."
Ei kaveri ole nisti eikä alkkis sen enempää kuin sinäkään olet. Tietyissä fundispiireissä on otettu taktiikaksi esiintyminen entisenä rikollisena, nistinä jne., minkä toivotaan vetoavan erityisesti itsestään epävarmoihin nuoriin. Sieluja kalastellaan siis.
Sen muuten vapaa-ajattelijoiden edustajakin taisi heittää sivusta, kun "nisti" mainosti menneisyyttään. Kaveri ei ole koskaan huumeita nähnytkään.
Tälläkin palstalla tunnetaan toinen tapaus, joka loruilee aktiivisesti tuolla evoluutio/kreationismi-keskustelussa.- Agneisti
Onko sinulla ihan faktatietoa ettei ollut nisti vai ihan vaan mututuntumaa? Kylläö mäkin luulen että se hieman väritteli tarinoitaan mutta että ihan noin?
- Bly
Olisihan se, wiccalainen hottis, voinut heittää vaatteensa pois. Olisin ainakin minä vakuuttunut siitä, että eivät ole minkäänlaisia hihhuleita.
- Teol. yo
Haluaisian sanoa muutaman sanan maallisesta humanismista, jonka edustajana Kotro esiintyi VASTAPAINONA "yksinkertaiselle" uskovaiselle, joka ei ole kiinnostunut maailmanparantamisesta tai ihmisoikeuksista.
Ensinnäkin, miksi hyviä runoja kirjoittanut opettaja halutaan kommentoimaan asiaa, jossa hänellä ei ole selvästi niin tieteellistä kuin uskonnollista halua tai kykyä arvioida raikkaasti? Humanistin ongelma on , että hän voi ihmiskunnan nimissä ampua itsensä avaruuteen. Kristinusko ei ole "Hei Jeesus teki mulle näin" välttämättä, se ei ole, kuten J. Härkönen sanoi, anti-intellektuaalista, vaan eritoten askeettista ts. jotain uskojaltaan vaativaa. Kotro ei ymmärrä moraalifilosofiaa peremmälle. Humaanit arvot ovat kannatettavia niin kauan kuin niistä voidaan yhdessä sopia.
Sopivaa kirjallisuutta Kotrolle ja kotrolaisille lienee esim. Nikolai Berdjajevin teokset kommunisminsta sosiaalisena messianismina. Hyvää tarkoittava humanistisetä ei pysty argumentoimaan toista humanistia, esimerkkinä vaikka sivistynyt Hannibal Lecter, kumoon - vielä vähemmän vaikuttamaan tämän kannibalismiin.
Sori jätkät. Kristinusko on harjoitusta ja nöyrtymistä. Mc Nikke T:n sanoin, "Jos haluu saada, on pakko antaa." Kristinusko ei ole moraalifilosofiaa, kuten tämä hellyttävä pieni pesusieni vapaa-ajattelija hoksasi. Kristinusko on usko, ei järjestelmä. Kirkon historia on siitä erillinen, joskaan ei erotettavissa oleva asia. Uskonnonopetus ei voi olla muuta kuin tunnustuksellista, sillä muuten se on uskontotiedettä.
Ja hei, lapsen valinnasta: aikuiset kastattavat lapset kirkkoon tietämättä että kyseessä on sakramentti. Siis Jumalan ja ihmisen yhteisteos. Jos ei haluta sitoutua, niin ottakaa lapsenne pois kirkosta. Jos ei haluta kuunnella opetusta, älkää.
Miksi teidän ateistifundisten pitää olla niin ahdistuneita uskon asioista? Minusta teidän jo aivan pelkästään kulttuurisesti barbaarinen argumentointinne on samaa mautonta tuubiruokaa, jota siellä moralistisessa avaruuskapsellissanne ehtoollisen tilalle syötte. Aamen.- Nasse
sotket keskenään uskon ja satuolennon.
Voit tehdä mielikuvaharjoitteita lukemalla oman viestisi niin että korvaat luomasi Jumalan toisella, vaikkapa Allahilla (edellyttäen että luomasi Jumala ei pidä sisällään molempia) ja kuulostella asiaa siten. - teol. yo.
Nasse kirjoitti:
sotket keskenään uskon ja satuolennon.
Voit tehdä mielikuvaharjoitteita lukemalla oman viestisi niin että korvaat luomasi Jumalan toisella, vaikkapa Allahilla (edellyttäen että luomasi Jumala ei pidä sisällään molempia) ja kuulostella asiaa siten.Sie se olet helmi.
Jos luet viestini, ymmärtänet vaivattomasti, että sisältö oli juuri asia josta puhuin.
Jos viittaat satuolentoon moraalijärjestelmän kohdalla, niin teille tuntuu olevan meille loukkaavaa edes ajatella (vapaa-ajattelijat, vai pelkästään vapaa-oikeassaolijat?), että totuus voisi olla faktatiedon totaliteetin kohdalla jotain muuta, esim. persoona?
Yhteys persoonaan on eri kuin satuolentoon.
Perusinhimillistä menoa. - Nasse
teol. yo. kirjoitti:
Sie se olet helmi.
Jos luet viestini, ymmärtänet vaivattomasti, että sisältö oli juuri asia josta puhuin.
Jos viittaat satuolentoon moraalijärjestelmän kohdalla, niin teille tuntuu olevan meille loukkaavaa edes ajatella (vapaa-ajattelijat, vai pelkästään vapaa-oikeassaolijat?), että totuus voisi olla faktatiedon totaliteetin kohdalla jotain muuta, esim. persoona?
Yhteys persoonaan on eri kuin satuolentoon.
Perusinhimillistä menoa.uskossa on se hyvä puoli että jokainen voi rakentaa itselleen kestävän uskomusjärjestelmän.
- Rauhan saanut
ja on pakko kommentoida sinulle.
En jaksa lukea koko väittelyä jonka sait "alulle", mutta jäit mieleeni kysymyksinesi.
Olen edelleen varma että Jumala kuuli rukouksesi lapsena.Ymmärsin että lapsuutesi on ollut yhtä hel..., mutta jos Jumala ei olisi auttanut, se olisi voinut olla vieläkin PAHEMPAA.Mieti kunnolla sitä. Olet elossa tänä päivänä, sekin on jo jotain hyvää!
Sanot että Jumala vastaa mielivaltaisesti kenelle tahtoo. Olisihan se aika hullua jos me tavalliset kuolevaiset voisimme ymmärtää ja käskeä mielemme mukaan KAIKKIVALTIASTA. Mutta Jumala vastaa aina rukouksiin, se on varma. Jumala on kaiken yläpuolella eikä hänen suunnitelmansa ole aina meidän tajuttavissamme, siksi vastauksetkin saattavat olla erilaisia kuin mitä odotamme.Minusta se on lohdullista, onneksi en ymmärräkään kaikkea.
Sinua ei kuitenkaan mitkään korulauseet auta ja olen oikeasti surullinen siitä mitä olet joutunut kokemaan. Ja silti väitän että Jumala on ainoa joka voi kokemasi kivut parantaa.Mutta ei Hän auta jos et pyydä uudelleen. Uskallatko?
Sinä ärjyt ja karjut ja syytät Jumalaa siitä ettei Häntä ole olemassa koska Hän ei vastannut rukoukseesi.
Karju uudelleen suoraan Hänelle, kokeile. Jos Jumala ei vastaa, saat vahvistuksen omalle epäilyllesi. Jos taas käy toisinpäin, saat sinäkin rauhan sisimpääsi; niinkuin kävi minulle.
Minä uskallan haastaa sinut =) Rukoilen puolestasi (halusit sitä tai et...) että saat vastauksen siihen mitä etsit.- Nasse
olet oikeassa, Allah auttaa!
Muistat vain viisi kertaa päivässä rukoilla. - Agneisti
Tiedätkö mitä? Sinä ihmetytät minua. Olet uskis ja osaat laittaa asiasi noinkin järkevään muotoon. Harvinaislaatuista tekstiä uskikselta.
**mutta jos Jumala ei olisi auttanut, se olisi voinut olla vieläkin PAHEMPAA.***
Sepä se. Uskossa on nimenomaan kyse uskosta: uskonko että jumala oikeasti auttoikin minua. Mutta onko tässäkään loppujenlopuksi kovinkaan paljon järkeä? Jos kadulla tulee vastaan hullu moottorisahamurhaaja, ja rukoilet ettei tämä hullu tapa sinua, ja hullu sahaa sinulta vain jalan. Silloin voi hyvinkin ajatella että jess! Jumala auttoi minua ja en kuollut. Silti, kyllä se jalankin menettäminen hieman vituttaisi. - uskoo
Agneisti kirjoitti:
Tiedätkö mitä? Sinä ihmetytät minua. Olet uskis ja osaat laittaa asiasi noinkin järkevään muotoon. Harvinaislaatuista tekstiä uskikselta.
**mutta jos Jumala ei olisi auttanut, se olisi voinut olla vieläkin PAHEMPAA.***
Sepä se. Uskossa on nimenomaan kyse uskosta: uskonko että jumala oikeasti auttoikin minua. Mutta onko tässäkään loppujenlopuksi kovinkaan paljon järkeä? Jos kadulla tulee vastaan hullu moottorisahamurhaaja, ja rukoilet ettei tämä hullu tapa sinua, ja hullu sahaa sinulta vain jalan. Silloin voi hyvinkin ajatella että jess! Jumala auttoi minua ja en kuollut. Silti, kyllä se jalankin menettäminen hieman vituttaisi.siinä vaiheessa kun oma henki on vaarassa. Se ei kuitenkaan todista esim. jumalan olemassaolosta vaan siitä, että erityisen suuressa ahdistuksessa ihminen ei halua/kykene ottamaan vastuuta omasta elämästään vaan sysää vastuun arpakuutiolle eli ns. jumalalle.
- Pulkki
"Mutta Jumala vastaa aina rukouksiin, se on varma."
Ei vastaa. Jumala antoi ihmiselle vapaan tahdon. Jos vastaa Hän rikkoo itseään ja ihmistä vastaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä
SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,1414835Eikö tunnukin kamalalta, kun en
anna periksi vaikka parhaasi olet tehnyt antaaksesi täystyrmäyksen? Ja kyllähän minä monta iskua olen saanut ja maannut793502SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa
Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt272524SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"
Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het402203Kenen juontajan pitäisi voittaa tänään Kultainen Venla? Ehdolla Pimiä, Holma ja Vaaherkumpu
Kultainen Venla gaalassa jaetaan tänään tv-alan palkintoja. Yksi suosituimmista kategorioista on Juontaja. Vappu Pimiä572029Antti Lindtman: "Ainahan kaikenlaisia huhuja liikkuu"
Näin hän siis vastaa SDP:n häirintäkohuun, väistelee vastuutaan Juttuhan on niin, että Lindtman ja Tuppurainen on tasan632013Mitä saa sanoa?
Palstalla tänään sanottua: ” Kaikki riippuu siitä, miten asian esittää,” Onko siis niin, että saa muita pomottaa ja851963Oletko nainen turhautunut, kun en tule juttelemaan siellä?
Haluaisin tottakai tulla. Älä käsitä väärin. Ehkä ensi kerralla?231961Onko olemassa miehiä, jotka haluavat yhteydenpitoa?
Silloin tällöin viestiä, puntarointeja arkielämästä, ikäänkuin pientä viihdettä ilman sen kummallisempaa. Tällaista miet191428Mitä Trump itse pitäisi siitä, jos häntä solvattaisiin
Kuten hän solvasi muita mm. Macronia? Kyllä ei huumori enää kukkisi. White house on nykyään pelkkä vitsi vain, ei mitään941235