Te uskikset sanotte että jumalan ei tarvitse auttaa ihmiskuntaa pois hädästä ja tuskasta, ollakseen absoluuttinen hyvä. Tämä väite on paradoksaalinen. Absoluuttisen hyvän pitäsi kokoajan tehdä hyvää, ei olenkaan pahaa. Jumala kuitenkin on tehnyt ja tekee pahaa, siksi hän ei voi olla absoluuttinen hyvä. Minussa on paljon ennustajan vikaa. Tiedän että te sanotte nyt että saatana on se joka tekee pahan. Vastaväitteeni tähän: jos jumala sallii tämän, silloin hän on osatekijä saatanan tekemään pahaan.
Tiedän taas mitä sanotte. Ihminen söi väärän banaanin puusta ja siksi ansaitsee tämän pahan. Vastaväite: ei ihmistä voi syyttää siitä että hänelle on annettu valinnanvapaus. Ei jumala saa kaikkitietävänä olla vihainen luomukselleen kun itse valinnanvapauden parametrit hyvin tarkasti loi, ja siten ne myös tietää.
Mutta älkää hyvät ihmiset minua kuunnelko! Uskossa elämänne on kivempaa. Voin vahingossa pilata elämänne laittamalla teidät ajattelemaan logiikan keinoin. Pysykää siis uskossa. Unessa on onnellisempaa...
kaksi väitettä ylös
18
584
Vastaukset
- jolla on korva . . .
Tulisi sanoa "..jot näin ajattelen"...
Sillä ilman Jumalan auttamista
tuhoon mentäisiin/oltaisiinkin jo.
Keskeinen menee näin
Nou niin , jotta Jumala tahtoo kostaa...
Onhan valinta ottaa Jeesuksen sovittama vastaan
tai mennä sovittamaan itse .
Jumalan sanomana päällinmäisennä aina on ja ollut
RAKKAUS .
JOH 3:16 -Täskin kuuluu näin-
Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut,että
hän antoi ainokaisen poikansa, ettei yksikään,
joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi
iankaikkinen elämä .
ja 17. Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa
maailmaan tuomitsemaan maailmaa,
vaan sitä varten,
että maailma
hänen kauttansa pelastuisi.
Lue jatkoa kodissas olevasta raamatussa.
(Jos sanot, ettei oo
asiaan osallistuminen
keskustelemallakaan
on kannanotoissasi tyhjää-
kin tyhjempää).
Kun tuntemustasi silloin ei oo.
(Ennustuksesi tuuli vei...)
Tämä"hedelmä" on valittavanna
jokaisella tänäänkin ...
Herää--- vahinkoo tehdään itselle vaan--- - Missukka
Eli "miksi Jumala loi maailman" eli "mikä on elämän tarkoitus".
Ala ottamaan vastuuta itsestäsi.Ja lakkaa piiloutumasta todellisuudelta itse rakentamaasi äly-logiikka muuriin.
"uskossa elämänne on kivempaa"
Niin onkin.Jeesus haluaisi siunata sinuakin mutta jotta se onnistuisi sinun täytyisi antaa elämäsi Hänelle KOKONAAN.- Agneisti
***Ala ottamaan vastuuta itsestäsi***
Anteeksi, tunnetko siis mut? Mistä tiedät etten ole jo alkanut ottamaan vastuuta itsestäni? Eipäs kuule aleta tuntmattomille antamaan ääliömäisiä ohjeita. Ensin pitää tuntea ihminen että voi jotain tuollaista sanoa. Ehkä nyt opit tämän ja voit sirtyä vaikeampiin tehtäviin, esim aakkosiin.
***rakentamaasi äly-logiikka muuriin.***
Miksi minun ajatusmaailmani on minun itse kehittelemää harhaa mutta sinun jesset paholaisen banaanit ja jumalat ovat täysin tosia, jumalan sinulle antamia? Pientä itsekeskeisyyttä ilmassa.
***Niin onkin.Jeesus haluaisi siunata sinuakin mutta jotta se onnistuisi sinun täytyisi antaa elämäsi Hänelle KOKONAAN.***
Etkö näe silemmaa?: elääkkö sokeana ilossa vai näkevänä kärsimyksessä? Valitsen jälkimmäisen eikä jumalalla sinulla tai pyhällä yrjöllä ole siihen mitään nokan koputtamista.
Käy nyt reippaasti se eskari läpi ja tule viisaampana sitten uudestaan keskustelemaan. - Missukka
Agneisti kirjoitti:
Anteeksi, tunnetko siis mut? Mistä tiedät etten ole jo alkanut ottamaan vastuuta itsestäni? Eipäs kuule aleta tuntmattomille antamaan ääliömäisiä ohjeita. Ensin pitää tuntea ihminen että voi jotain tuollaista sanoa. Ehkä nyt opit tämän ja voit sirtyä vaikeampiin tehtäviin, esim aakkosiin.
Miksi minun ajatusmaailmani on minun itse kehittelemää harhaa mutta sinun jesset paholaisen banaanit ja jumalat ovat täysin tosia, jumalan sinulle antamia? Pientä itsekeskeisyyttä ilmassa.
***Niin onkin.Jeesus haluaisi siunata sinuakin mutta jotta se onnistuisi sinun täytyisi antaa elämäsi Hänelle KOKONAAN.***
Etkö näe silemmaa?: elääkkö sokeana ilossa vai näkevänä kärsimyksessä? Valitsen jälkimmäisen eikä jumalalla sinulla tai pyhällä yrjöllä ole siihen mitään nokan koputtamista.
Käy nyt reippaasti se eskari läpi ja tule viisaampana sitten uudestaan keskustelemaan."Eipäs kuule aleta tuntemattomille antamaan ääliömäisiä ohjeita."
"Käy nyt reippaasti se eskari läpi ja tule viisaampana sitten uudestaan keskustelemaan."
Niin, joskus sitä huomaa loppujen lopuksi keskustelevansa itsensä kanssa. - Agneisti
Missukka kirjoitti:
"Eipäs kuule aleta tuntemattomille antamaan ääliömäisiä ohjeita."
"Käy nyt reippaasti se eskari läpi ja tule viisaampana sitten uudestaan keskustelemaan."
Niin, joskus sitä huomaa loppujen lopuksi keskustelevansa itsensä kanssa.Hähh???
- Missukka
Agneisti kirjoitti:
Hähh???
Lainattuja kohtia yhdestä samasta viestistäsi.
Agneisti kirjoitti:
Käy nyt reippaasti se eskari läpi ja tule viisaampana sitten uudestaan keskustelemaan."mistä tiedät etten ole alkanut ottamaan vastuuta itsestäni"
Myönnettäköön ilmaisin kantani turhan epäselvästi. Olisi pitänyt sanoa tässä asiassa.
Tästä äly-logiikka muurista tarkoitin että kun käytät järkeäsi estääksesi itseäsi omaksumasta Jeesuksen sanomaa.
Se on kuin sen sijaan että tilanteessa jossa on tarkoitus lyödä vasaralla naula seinään,keksisi jonkun mutkikkaamman esteen lyömiselle, kuin että yksinkertaisesti löisi.- Agneisti
L.J.H kirjoitti:
"mistä tiedät etten ole alkanut ottamaan vastuuta itsestäni"
Myönnettäköön ilmaisin kantani turhan epäselvästi. Olisi pitänyt sanoa tässä asiassa.
Tästä äly-logiikka muurista tarkoitin että kun käytät järkeäsi estääksesi itseäsi omaksumasta Jeesuksen sanomaa.
Se on kuin sen sijaan että tilanteessa jossa on tarkoitus lyödä vasaralla naula seinään,keksisi jonkun mutkikkaamman esteen lyömiselle, kuin että yksinkertaisesti löisi.Vittu että olet tyhmä. Et jätä mitään muuta kommentoitavaa.
- tilulilulei
L.J.H kirjoitti:
"mistä tiedät etten ole alkanut ottamaan vastuuta itsestäni"
Se on kuin sen sijaan että tilanteessa jossa on tarkoitus lyödä vasaralla naula seinään,keksisi jonkun mutkikkaamman esteen lyömiselle, kuin että yksinkertaisesti löisi.estää omaksumasta Jeesuksen sanomaa, niin eikö olisi parempi yksinkertaisesti lyödä vasaralla päähänsä kuin seinään?
- seven
"Vastaväite: ei ihmistä voi syyttää siitä että hänelle on annettu valinnanvapaus."
Juu, ei voikaan, mutta valinnanvapaus on toki eri asia kuin valinnat. Jumala on vastuussa antamastaan valinnanvapaudesta, mutta ihminen on vastuussa siitä, kuinka tuota vapauttaan käyttää.- Agneisti
Toisaalta jos valinnanvapautta ei ole olemassa niin sittenhän kaikki on turhaa.
- ev.lut
Agneisti kirjoitti:
Toisaalta jos valinnanvapautta ei ole olemassa niin sittenhän kaikki on turhaa.
niinpä. Jos Jumala haluaisi alistaa meidät kaikki hyviksi ja hyväätekeviksi niin olisimme kaikki vain sätkynukkeja joita Jumala liikuttelisi. Silloin Jumala itse ei olisi hyvä laisinkaan. Mutta Jumala on hyvä, rakastaa meitä ja on siksi antanut meille vapaan tahdon... Ja todellakin, mitä ihminen on sillä vapaalla tahdollaan mennytkään tekemään toisille ja itselleen. Sielunvihollinen voi olla tyytyväinen tästä tilanteesta mikä vallitsee...
- :pp.
>>Tämä väite on paradoksaalinen. Absoluuttisen hyvän pitäsi kokoajan tehdä hyvää, ei olenkaan pahaa. Jumala kuitenkin on tehnyt ja tekee pahaa, siksi hän ei voi olla absoluuttinen hyvä.
- Agneisti
Kyrpäjoosepilta tuolta kuopion takaa. No ei kai. Tämä tieto on ihan vain raamatusta uskisten suusta ja yleisesti jumalasta annetusta kuvasta.
- absurdisti
ev.lut teologian mukaan pahuutta edustaa maailmassa vain ihmisen henkinen tila ja kaikki muu on tavalla tai toisella hyvää.
Ihminen puolestaan on vapaan tahtonsa avulla tehnyt itsestään pahan. - mie vain
Jumala loi aluksi vain yhden ihmisen paratiisia vartioimaan, eikä siellä muutenkaan ihminen mitenkään lisääntynyt. Kun Jumala huomasi että ihmisen ei ollut hyvä olla yksin, än nukutti miehen, otti tämän luun ja teki siitä naisen.
Syntiinlankeemuksen jälkeen Jumala vihastui ihmisiin, ajoi heidät ulos paratiisista ja käski lisääntymään, naiselle vielä rangaistukseksi kuukautiset ja synnytystuskat, ja miehelle kova työ.
Niin se vain menee että toinen on uskossa ja haluaa seurata Jeesusta, ja toinen ei ole, vaan menee maailman himojen ja ahneuden ja turhuuksien perässä. Se on elämää ja todellisuuttaa. Ihmisellä on aivot ja hänen ei tarvitse tehdä pahaa, mutta miten moni itse valitsee?- Agneisti
***Niin se vain menee että toinen on uskossa ja haluaa seurata Jeesusta, ja toinen ei ole, vaan menee maailman himojen ja ahneuden ja turhuuksien perässä.***
Kuule "mie vain". Uskotko oikeasti että jaottelu hyvän ja pahan kanssa menee noin yksinkertaisesti? Olet hyvin tyhmä ihminen jos noin luulet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä
SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,1414835Eikö tunnukin kamalalta, kun en
anna periksi vaikka parhaasi olet tehnyt antaaksesi täystyrmäyksen? Ja kyllähän minä monta iskua olen saanut ja maannut793502SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa
Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt272524SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"
Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het402203Kenen juontajan pitäisi voittaa tänään Kultainen Venla? Ehdolla Pimiä, Holma ja Vaaherkumpu
Kultainen Venla gaalassa jaetaan tänään tv-alan palkintoja. Yksi suosituimmista kategorioista on Juontaja. Vappu Pimiä572029Antti Lindtman: "Ainahan kaikenlaisia huhuja liikkuu"
Näin hän siis vastaa SDP:n häirintäkohuun, väistelee vastuutaan Juttuhan on niin, että Lindtman ja Tuppurainen on tasan632013Mitä saa sanoa?
Palstalla tänään sanottua: ” Kaikki riippuu siitä, miten asian esittää,” Onko siis niin, että saa muita pomottaa ja851963Oletko nainen turhautunut, kun en tule juttelemaan siellä?
Haluaisin tottakai tulla. Älä käsitä väärin. Ehkä ensi kerralla?231961Onko olemassa miehiä, jotka haluavat yhteydenpitoa?
Silloin tällöin viestiä, puntarointeja arkielämästä, ikäänkuin pientä viihdettä ilman sen kummallisempaa. Tällaista miet191428Mitä Trump itse pitäisi siitä, jos häntä solvattaisiin
Kuten hän solvasi muita mm. Macronia? Kyllä ei huumori enää kukkisi. White house on nykyään pelkkä vitsi vain, ei mitään941235