En periaatteessa vastusta fantasioita, mutta niiden negatiivisia lieveilmiöitä. On vaarallista, jos uskoo niihin oikeasti.
Uskonnot ovat fantasiaa
28
678
Vastaukset
etä ihmiset korvaavat mielikuvituksella sen, mitä eivät tiedä. Ihmeteltävää ja kysymyksiä riittää sille, joka ajattelee avoimesti juuttumatta kaavoihin.
Uskonnollinen totuus on silti olemassa, vaikka olisikin paljon erilaisia mielikuvituksen tuotteita tältä alalta. Ainoa tapa saada oikeaa tietoa, on löytää Jumalan ilmoituksia. Kaikki muu on ihmisviisautta ja fantasioiden tuotetta.
Omasta puolestani voi sanoa löytäneeni uskonnollisen totuuden. - On jo aikakin elettyäni yli 78 vuotta. Liityin yli 46 vuotta sitten Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkkoon. "Etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan."
http://www.mormon.org/welcome/0,6929,403-19,00.html- Iines ..
Uskikset näkee näitä jumalan ilmoituksia joka puolella. Me muut normaalit ihmiset odotamme vain henkeä pidätellen, koska joku tulkitaan siten, että pelastaakseen muut ihmiset uskiksen on parasta viiltää heidän kurkkunsa auki ja päästää heidät pahasta maailmasta ihananihanaan taivasten paratiisiin.
Iines .. kirjoitti:
Uskikset näkee näitä jumalan ilmoituksia joka puolella. Me muut normaalit ihmiset odotamme vain henkeä pidätellen, koska joku tulkitaan siten, että pelastaakseen muut ihmiset uskiksen on parasta viiltää heidän kurkkunsa auki ja päästää heidät pahasta maailmasta ihananihanaan taivasten paratiisiin.
on syytäkin pelätä. Uskonnollisia harhoja esiintyy aika paljon. Silloin tällöin tapahtuu jopa joukkoitsemurhia.
- Jaana .
Tapani1 kirjoitti:
on syytäkin pelätä. Uskonnollisia harhoja esiintyy aika paljon. Silloin tällöin tapahtuu jopa joukkoitsemurhia.
Uskovaisten noita ja kerettiläis vainot ovat hyviä esimerkkejä miksi uskovaisia on syytä pelätä, aivan oikeasti.
Uskovaisten järjettömyyksiä saa lukea uutisista päivittäin "PÄIVITTÄIN" eli pelko uskovaisia kohtaan ei ole tuulesta temmattua harhaa. - Miina
Jaana . kirjoitti:
Uskovaisten noita ja kerettiläis vainot ovat hyviä esimerkkejä miksi uskovaisia on syytä pelätä, aivan oikeasti.
Uskovaisten järjettömyyksiä saa lukea uutisista päivittäin "PÄIVITTÄIN" eli pelko uskovaisia kohtaan ei ole tuulesta temmattua harhaa."Uskovaisten järjettömyyksiä saa lukea uutisista päivittäin "
Mikä oli tämän päivän uutisissa ollut uskovaisten järjettömyys? Jaana . kirjoitti:
Uskovaisten järjettömyyksiä saa lukea uutisista päivittäin "PÄIVITTÄIN" eli pelko uskovaisia kohtaan ei ole tuulesta temmattua harhaa.Kun jotkut toimivat väärin uskonnon nimissä, niin ei se merkitse, että kaikki toimivat siten.
Aidosta Kristuksen perustamasta kirkosta, jota apostolien oli tarkoitus johtaa, luovuttiin jo n. 100 jKr. Sen jälkeen oli vain ihmisten kirkkoja, vaikka oikeaa uskoakin säilyi monella. Se ei riittänyt oikean kirkon tunnusmerkiksi. Luopuminen oli nimenomaan kirkon luopuminen apostolisesta johdosta. Sitä seurasi hajaannus siten, että nyt on tuhansia eruilaisia kirkkoja ja suuntia. Vain yksi kirkko voi olla oikea.- metaskeema
Olet löytänyt mieleisesi fantasian. Et suinkaan totuutta.
- sepe
Miina kirjoitti:
"Uskovaisten järjettömyyksiä saa lukea uutisista päivittäin "
Mikä oli tämän päivän uutisissa ollut uskovaisten järjettömyys?Shiia tappoi sunneja tai sunnit shiioja irakissa.
Ei tarvii paljon kuvitella mikä olis päivän uutinen uskisten tekoina - metaskeema
Tapani1 kirjoitti:
Kun jotkut toimivat väärin uskonnon nimissä, niin ei se merkitse, että kaikki toimivat siten.
Aidosta Kristuksen perustamasta kirkosta, jota apostolien oli tarkoitus johtaa, luovuttiin jo n. 100 jKr. Sen jälkeen oli vain ihmisten kirkkoja, vaikka oikeaa uskoakin säilyi monella. Se ei riittänyt oikean kirkon tunnusmerkiksi. Luopuminen oli nimenomaan kirkon luopuminen apostolisesta johdosta. Sitä seurasi hajaannus siten, että nyt on tuhansia eruilaisia kirkkoja ja suuntia. Vain yksi kirkko voi olla oikea.Uskonnollisia totuuksia ei kuitenkaan ole. Mikään ei muutu todellisuudeksi uskomalla.
metaskeema kirjoitti:
Olet löytänyt mieleisesi fantasian. Et suinkaan totuutta.
Tosiasia on kuitenkin se, että jokaisesta asiasta on vain yksi totuus (makuasioita lukuunottamatta).
metaskeema kirjoitti:
Uskonnollisia totuuksia ei kuitenkaan ole. Mikään ei muutu todellisuudeksi uskomalla.
vaikka ne yleisesti sekoitetaankin. Jotta olisi kysymys uskosta,on sen oltava totta, sillä muuten on kysymys luulosta. Luulo ei tee mitään todeksi. Uskon tulee perustua todellisiin ilmoituksiin. Silloin usko on totta. Usko ei tee ilmoitusta todeksi, mutta hengellisen tutkimisen kautta sen voi todeta todeksi. Niinpä kun olen lukenut Raamattua, olen voinut todeta, että siinä on aitoja ilmoituksia. Mormonin kirjasta olen saanut saman varmuuden, uskon. Nuo kaksi todistavat yhdessä Kristuksesta ja siitä, mikä on meille kaikkein tärkeintä.
- metaskeema
Tapani1 kirjoitti:
vaikka ne yleisesti sekoitetaankin. Jotta olisi kysymys uskosta,on sen oltava totta, sillä muuten on kysymys luulosta. Luulo ei tee mitään todeksi. Uskon tulee perustua todellisiin ilmoituksiin. Silloin usko on totta. Usko ei tee ilmoitusta todeksi, mutta hengellisen tutkimisen kautta sen voi todeta todeksi. Niinpä kun olen lukenut Raamattua, olen voinut todeta, että siinä on aitoja ilmoituksia. Mormonin kirjasta olen saanut saman varmuuden, uskon. Nuo kaksi todistavat yhdessä Kristuksesta ja siitä, mikä on meille kaikkein tärkeintä.
Uskon tuleekin siis perustua tosiasioihin. Raamatun ilmoituksiin tulee suhtautua yhtä kriittisesti kuin vaikka poliitikkojen puheisiin.
metaskeema kirjoitti:
Uskon tuleekin siis perustua tosiasioihin. Raamatun ilmoituksiin tulee suhtautua yhtä kriittisesti kuin vaikka poliitikkojen puheisiin.
Johonkin yhteyksitään irrotettuun lauseeseen ei tule takertua. Raamatussa on paljon ristiriitaisuuksia, sillä kirjoittajat ovat olleet ihmisiä, ja monesti on kirjoitettu sitä, mitä on vain kuultu. Tällaisena Raamattu on monille tulkinnoille altis. Uskonnollista yksimielisyyttä ei sen kautta ole saatu aikaan, vaan on syntynyt tuhansia kirkkoja ja suuntia.
Koska näin on, on tarvittu uusi todistus Kristuksesta. Mormonin kirja on paljon virheettömämpi kuin Raamattu.
- mie vain
Olen mielelläni sellainen jota kutsut uskon takia hurahtaneeksi, ja olen vapaaehtoisesti lähtenyt sitten seuraamaan Jeesusta. Hassua sinusta, kun pidät uskonasioita hullutuksena, mutta meille uskovaisille se on tulevaisuus ja toivo.
- odotellessa
Minä odotan innolla viimeistä päivää...
Minulla on lista, joista tahdon Jumalan
antavan minulle selvennyksen.
Ensimmäisenä listallani on, miksi
Jumala loi jotain niin typerää kuin me Ihmiset... - mie vain
odotellessa kirjoitti:
Minä odotan innolla viimeistä päivää...
Minulla on lista, joista tahdon Jumalan
antavan minulle selvennyksen.
Ensimmäisenä listallani on, miksi
Jumala loi jotain niin typerää kuin me Ihmiset...Olisit voinut esittää sen saman kysymyksen näin: Miksi taiteilija tekee taideteoksia? Siihen kun vastaat niin saat vastauksen, ja se ei tarkoita sitä rahapuolta, vaikka Jumalalle uskovaisen sielu onkin mittaamattoman arvokas.
- Hana .
Moniko skitsofreniaan sairastunut tajuaa itse ensinmäisenä että nyt on joku pielessä?
Ei yhtään. - metaskeema
Ainahan saa kuitenkin toivoa.
- metaskeema
mie vain kirjoitti:
Olisit voinut esittää sen saman kysymyksen näin: Miksi taiteilija tekee taideteoksia? Siihen kun vastaat niin saat vastauksen, ja se ei tarkoita sitä rahapuolta, vaikka Jumalalle uskovaisen sielu onkin mittaamattoman arvokas.
Ai siis ihminen saattoi olla Jumalalle eräänlainen kulttuuriharrastus. Kulttuuri tarjoaa elämyksiä. Kyllä niitä elämyksiä Jumalakin tarvitsee, jos hän on joku ihminen. Itseasiassa onko seksi kulttuuria? Sehän liittyy oleellisesti tähän kysymykseen. Ovatko vanhemmat lapsilleen jumalia. Hehän ovat laittaneet lapsen alulle.
- Luottamus .
Tänään ILTALEHDESSÄ (5.5.2006) kerrottiin raiskaaja munkista joka sai 6v tuomion.
Tämä on selvä todiste siitä miten uskonto sekoittaa aivotoiminnan.- Yks vaan
Kysymys on siitä, että seksuaalisesti poikkeavt henkilöt hakeutuvat mielellään sinne, missä voivat toimia, niin kuin heidän poikkeavuutensa edellyttää. Jossain vaiheessa aina kuitenkin käry käy. Ja hyvä niin.
- Saag Paneer
Mikäli raiskaaja olisi ateisti, olisiko tämä selvä todiste siitä, miten ateismi sekoittaa aivotoiminnan?
Mikäli raiskaaja olisi insinööri, osoittaisiko tämä, että tekniikka sekoittaa ihmisen pään?
Entä, jos raiskaaja on savolainen? Onko tämä selvä osoitus, että savolaisuus sekoittaa ihmisen pään? - sepe
Saag Paneer kirjoitti:
Mikäli raiskaaja olisi ateisti, olisiko tämä selvä todiste siitä, miten ateismi sekoittaa aivotoiminnan?
Mikäli raiskaaja olisi insinööri, osoittaisiko tämä, että tekniikka sekoittaa ihmisen pään?
Entä, jos raiskaaja on savolainen? Onko tämä selvä osoitus, että savolaisuus sekoittaa ihmisen pään?Jos puukottaja olis pohjaanmaalainen, onko se todiste että pohjanmaalaisuus sekoittaa pään ?
Se on aihetodiste muttei mikään totuus. - Saag Paneer
sepe kirjoitti:
Jos puukottaja olis pohjaanmaalainen, onko se todiste että pohjanmaalaisuus sekoittaa pään ?
Se on aihetodiste muttei mikään totuus.Kyllä savolaisuus sinällään on jo raskauttava asianhaara. Jos ihiminen on samanaikaisesti sekä savolainen että buddhalainen, niin eikö tommonen pitäisi pistää vähintäänkin tarkkailuun?
- Elohiiri
No kertoilisitko niistä fantasiamaailmoiden lieveilmiöistä mitä esim. virtuaaliteollisuus tuottaa?
Nykymaailmassa mielikuvituksen rakennuspalikoita siivittyy pilvin pimein markkinatalouden tuotantona.
No ootkos sinä jo ehtinyt muotoilemaan kehoasi silikoneilla ihannekehomääritelmää lähestyen?
Lukemattomat ihmiset uskovat tuonkin nuotoilun takaavan askeltamisen onnellisuuden poluilla.
Jokainen ihminen rakentaa omaa maailmankuvansa tästä planeetasta nousevien ilmiöiden tuotoksena, joita ilmiöitä syy-seuraussuhteineen tuottaa yhä lisääntyvässä määrin ihminen itse.
Jokaisen ihmisen tulee arkipäivän toiminnoissaan huolehtia siitä, että ei itse tuota noita mainitsemiasi negatiivisia ilmiöitä lähimmäisilleen eikä ympäristölleen olkoonpa koulutustausta mikä hyvänsä.
Vai mitä mieltä olet? - pikometri
Jos sinulle uskonnot ovatkin fantasiaa, niin kyllä muille, jotka vielä suostuvat elämään reaaliteettien varassa, ne ovat vain yksi osa tätä vallitsevaa todellisuutta. Siksi voidaankin helposti ja hyvällä syyllä todeta, ehkäpä näinkin, 'kyllä yksioikoisuus sittenkin vaarantaa myös ihmisen terveyden'.
Jeesukseen Kristukseen, ota Jeesusta Herrakseen ja Pelastajakseen sillä tällöin joutuu helvettiin.
Siinä rakas ystävä olet oikeassa että muihin uskontoihin uskominen on vaarallista.
Room 10:9"sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi(myöskin ihmisten edessä)ja uskot sydämessäsi,että Jumala on Hänet kuolleista herättänyt niin sinä pelastut"
Sinun täytyy myös uudestisyntyä mikä on Jumalan työ.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä
SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,1414835Eikö tunnukin kamalalta, kun en
anna periksi vaikka parhaasi olet tehnyt antaaksesi täystyrmäyksen? Ja kyllähän minä monta iskua olen saanut ja maannut793502SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa
Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt272524SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"
Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het402203Kenen juontajan pitäisi voittaa tänään Kultainen Venla? Ehdolla Pimiä, Holma ja Vaaherkumpu
Kultainen Venla gaalassa jaetaan tänään tv-alan palkintoja. Yksi suosituimmista kategorioista on Juontaja. Vappu Pimiä572029Antti Lindtman: "Ainahan kaikenlaisia huhuja liikkuu"
Näin hän siis vastaa SDP:n häirintäkohuun, väistelee vastuutaan Juttuhan on niin, että Lindtman ja Tuppurainen on tasan632013Mitä saa sanoa?
Palstalla tänään sanottua: ” Kaikki riippuu siitä, miten asian esittää,” Onko siis niin, että saa muita pomottaa ja851963Oletko nainen turhautunut, kun en tule juttelemaan siellä?
Haluaisin tottakai tulla. Älä käsitä väärin. Ehkä ensi kerralla?231961Onko olemassa miehiä, jotka haluavat yhteydenpitoa?
Silloin tällöin viestiä, puntarointeja arkielämästä, ikäänkuin pientä viihdettä ilman sen kummallisempaa. Tällaista miet191428Mitä Trump itse pitäisi siitä, jos häntä solvattaisiin
Kuten hän solvasi muita mm. Macronia? Kyllä ei huumori enää kukkisi. White house on nykyään pelkkä vitsi vain, ei mitään941235