Olemme vaimoni kanssa entisiä Jehovan todistajia ja olemme liittyneet tänä päivänä Evankelisluterilaiseen kirkkoon.
Kiitos teille kaikille värikkäille persoonallisuuksille, jotka täällä kirjoittelette. Jatkakaa hyvää työtänne!
Virtuaalishammpanjat kaikille POKS!
t: m&h
Liityimme kirkkoon tänään
42
2790
Vastaukset
- Emeritus-Corrector
Onneksi olkoon m&h! Jokainen todistajista eroava ihminen antaa hyvän todistuksen todistajien murenevasta otteesta. Itsekin pk-seutulaisena kristittynä pidän siitä, että olette löytäneet hengellisen kotinne.
Hyvää jatkoa ja siunausta teille!
-Corrector-
[email protected]- ha...
Hopö höpö!
- Emeritus-Corrector
ha... kirjoitti:
Hopö höpö!
Tuoko oli sinun vastauksesi pariskunnalle joka on löytänyt hengellisen kotinsa muualta kuin jeppulasta?
No joo, olisihan tuo "höpö höpö" ilman kontekstia paras puhe mitä olen jepulta koskaan kuullut, koska se ei sisällä mitään informaatiota. Jos vielä sanoisit nuo sanat jehovien valtakunnankansliassa vartiotunari-tutkistelun jälkeen, niin se olisi jo selvä merkki paranemisesta jehovien mielenhallintalahkon aivopesulinkouksesta.
Pikaista paranemista!
-Corrector- - Ex Jepulilta?
Emeritus-Corrector kirjoitti:
Tuoko oli sinun vastauksesi pariskunnalle joka on löytänyt hengellisen kotinsa muualta kuin jeppulasta?
No joo, olisihan tuo "höpö höpö" ilman kontekstia paras puhe mitä olen jepulta koskaan kuullut, koska se ei sisällä mitään informaatiota. Jos vielä sanoisit nuo sanat jehovien valtakunnankansliassa vartiotunari-tutkistelun jälkeen, niin se olisi jo selvä merkki paranemisesta jehovien mielenhallintalahkon aivopesulinkouksesta.
Pikaista paranemista!
-Corrector-Vastaukseesi ei oikein malta olla kommentoimatta.
En nimittäin ole lukenut sinulta edes "Höpö höpön" tasoista hengentuotetta...
Ja ninä olen sitten edelleenkin se pirulainen, joka ei ole JT.
- Roikkuja
Toivottavasti saat lisääntyneelle verorasitukselle vastiketta ;-)
- Roikuttaja
Olet siis ryöminyt kolostasi. Miten olisi, jos vaikka kommentoisit tätä arkkivihollisesi tekstiä:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000099&posting=22000000017735697 - Roikkuja
Roikuttaja kirjoitti:
Olet siis ryöminyt kolostasi. Miten olisi, jos vaikka kommentoisit tätä arkkivihollisesi tekstiä:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000099&posting=22000000017735697MM ei ole vihollinen, sillä sillä tavalla en suhtaudu kakaroihin.
Juttu on liian pitkä, ei jaksa keskittyä. - hohhoo
Roikkuja kirjoitti:
MM ei ole vihollinen, sillä sillä tavalla en suhtaudu kakaroihin.
Juttu on liian pitkä, ei jaksa keskittyä.>>MM ei ole vihollinen, sillä sillä tavalla en suhtaudu kakaroihin.
Juttu on liian pitkä, ei jaksa keskittyä.
Kakaroiden luonnolliseen olemukseen kuuluu olla keskittymiseltään vajavaisia. - Roikuttaja
Roikkuja kirjoitti:
MM ei ole vihollinen, sillä sillä tavalla en suhtaudu kakaroihin.
Juttu on liian pitkä, ei jaksa keskittyä.-> Juttu on liian pitkä, ei jaksa keskittyä.
Niin, sinä keskityt vain soittamaan suutasi mielipidekysymyksistä pohjalta ovatko Merkkarit parempia kuin kuin Hedelmärahat.
Etkös sinä jehovaa todistavana joudu viikottain lueskelemaan paljon pidempiä tekstejä? Johtuuko turnauskestävyytesi niiden suhteen siitä, että ne tekstit on suunnattu lapsille ja lapsenmielisille?
Koettaisit kuitenkin keskittyä tuohon Meilon, lapsellisen äijän, asialliseen tekstiin ja kaivaa siitä esiin muutaman kirjoittajan infantiilisuutta osoittavan kohdan. Muussa tapauksessa olet vain karavaania haukkuva koira... - Roikkuja
Roikuttaja kirjoitti:
-> Juttu on liian pitkä, ei jaksa keskittyä.
Niin, sinä keskityt vain soittamaan suutasi mielipidekysymyksistä pohjalta ovatko Merkkarit parempia kuin kuin Hedelmärahat.
Etkös sinä jehovaa todistavana joudu viikottain lueskelemaan paljon pidempiä tekstejä? Johtuuko turnauskestävyytesi niiden suhteen siitä, että ne tekstit on suunnattu lapsille ja lapsenmielisille?
Koettaisit kuitenkin keskittyä tuohon Meilon, lapsellisen äijän, asialliseen tekstiin ja kaivaa siitä esiin muutaman kirjoittajan infantiilisuutta osoittavan kohdan. Muussa tapauksessa olet vain karavaania haukkuva koira...>>Niin, sinä keskityt vain soittamaan suutasi mielipidekysymyksistä pohjalta ovatko Merkkarit parempia kuin kuin Hedelmärahat.>Etkös sinä jehovaa todistavana joudu viikottain lueskelemaan paljon pidempiä tekstejä?>Johtuuko turnauskestävyytesi niiden suhteen siitä, että ne tekstit on suunnattu lapsille ja lapsenmielisille?>Koettaisit kuitenkin keskittyä tuohon Meilon, lapsellisen äijän, asialliseen tekstiin ja kaivaa siitä esiin muutaman kirjoittajan infantiilisuutta osoittavan kohdan. Muussa tapauksessa olet vain karavaania haukkuva koira...
- Roikuttaja
Roikkuja kirjoitti:
>>Niin, sinä keskityt vain soittamaan suutasi mielipidekysymyksistä pohjalta ovatko Merkkarit parempia kuin kuin Hedelmärahat.>Etkös sinä jehovaa todistavana joudu viikottain lueskelemaan paljon pidempiä tekstejä?>Johtuuko turnauskestävyytesi niiden suhteen siitä, että ne tekstit on suunnattu lapsille ja lapsenmielisille?>Koettaisit kuitenkin keskittyä tuohon Meilon, lapsellisen äijän, asialliseen tekstiin ja kaivaa siitä esiin muutaman kirjoittajan infantiilisuutta osoittavan kohdan. Muussa tapauksessa olet vain karavaania haukkuva koira...
-> Merkkarit ovat parempia.
Tässä juuri kouluesimerkki asioista, joihin sinä tällä foorumilla paneudut ja joihin otat kantaa.
-> Mitkä tekstit?
No, Vartiotornia lähinnä tarkoitin.
-> Lapsellisuus ja kapean alan erityisosaaminen ei sulje toisiaan pois laskuista.
Meilon erityisosaaminenko sinun on noin katkeraksi saanut? Jos minulta kysytään, niin lapsellista on kiukutella asioista, joista sinä täällä kiukuttelet ja ennen kaikkea lapsellista on nimitellä muita ihmisiä vaikkapa sitten lapsellisiksi.
-> Tässä maailmassa on kyllä tiedossa erityisosaajia, joiden tunne-elämä ja käytös on lapsen asteella.
On toki, otetaanko esimerkiksi vaikkapa Albert Einstein? - Roikkuja
Roikuttaja kirjoitti:
-> Merkkarit ovat parempia.
Tässä juuri kouluesimerkki asioista, joihin sinä tällä foorumilla paneudut ja joihin otat kantaa.
-> Mitkä tekstit?
No, Vartiotornia lähinnä tarkoitin.
-> Lapsellisuus ja kapean alan erityisosaaminen ei sulje toisiaan pois laskuista.
Meilon erityisosaaminenko sinun on noin katkeraksi saanut? Jos minulta kysytään, niin lapsellista on kiukutella asioista, joista sinä täällä kiukuttelet ja ennen kaikkea lapsellista on nimitellä muita ihmisiä vaikkapa sitten lapsellisiksi.
-> Tässä maailmassa on kyllä tiedossa erityisosaajia, joiden tunne-elämä ja käytös on lapsen asteella.
On toki, otetaanko esimerkiksi vaikkapa Albert Einstein?>>Meilon erityisosaaminenko sinun on noin katkeraksi saanut?>joista sinä täällä kiukuttelet ja ennen kaikkea lapsellista on nimitellä muita ihmisiä vaikkapa sitten lapsellisiksi.
- salaisuus?
entinen luterilainen ja entinen JT ja en todellakaan kaipaa enää seltyksiä miten minun pitää elää jotta voisin kuoleman jälkeen saada palkinnon!!
Elämän palkinto on nyt ja tässä, jos jotain muuta on, niin eihän se meidän käsissä ole!
Hyvää jatkoa kaikille!! - niin on on
vaam vaikka olettekin vaihtaneet puolenne Saatanan leiriin niin aina kun olette Jumalan palveluksessa tulette huomaamaan sen kuinka totuus on ja pysyy mielessä. Huomaatte kirkon väärät opetukset ja ne pyörivät mielessänne koska tiedätte ne vääriksi. ette koskaan tule valitettavasti olemaan onnellisia saatanan puolella. Toivottavasti palaisitte ja pelastuisitte.
- Emeritus-Corrector
Sinä 'niin tosi on' olet vielä nuori ja kokematon joten me kokeneemmat ymmärrämme hyvin tuon takkiauki-baanalla -tyylisi.
Jt-opeissanne on paljon puutteita ja vääryyksiä, joten olet kyllä väärä henkilö saatanoimaan toisia. Etkä tuolla saatanoitumisella voita mitään, annat vain hölmön kuvan edustamastasi uskonnosta.
Kerropa sinä jos kanttia on:
(1) mihin perustuu laskelmanne vuodesta 1914, ja miten 607 eKr sopii yhteen Jeremia 25:12:n kanssa kun otetaan huomioon että Belsassarin pidot pidettiin 539 eKr?
(2) Mitä tuolla laskelmalla haluttiin ALUNPERIN kertoa ja miten se sopii yhteen Jeesuksen sanojen kanssa "sitä päivää ja hetkeä ei tiedä kukaan..."?
(3) Onko teidän mandaattinne (jt on ainoa oikea uskonto ja kaikki muut Saatanasta) jotenkin kytköksissä tuohon laskelmaan -607 2520=1914? Minä vuonna Jeesus tarkasti seurakunnat jt-opin mukaan (kun hän kelpuutti jt:t ja hylkäsi muut uskonot) ja miten tuohon ko. vuoteen on päästy?
-Corrector-
- Lähimmäinen.
Ikävää että olette siirtyneet Suuren Babylonin riveihin, kristikuntaan joka tuhotaan,en voi ymmärtää ihmisiä jotka ovat oppineet raamatun totuuden voivat mennä uskontoon joka opettaa:"Kerran pelastunut on aina pelastunut" tuossa kristikunnassa on kyllä helppo olla."Tee syntiä tänään pyydä anteeksi huomenna"! Lisäksi se on väärien oppien kyllästämä: Kolminaisuus, Helvetintuli ym.
Joh Ilm 14:8-11
8. Ja seurasi vielä toinen enkeli, joka sanoi: "Kukistunut, kukistunut on se suuri Babylon, joka haureutensa vihan viinillä on juottanut kaikki kansat".
9. Ja heitä seurasi vielä kolmas enkeli, joka sanoi suurella äänellä: "Jos joku kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa sen merkin otsaansa tai käteensä,
10. niin hänkin on juova Jumalan vihan viiniä, joka sekoittamattomana on kaadettu hänen vihansa maljaan, ja häntä pitää tulella ja tulikivellä vaivattaman pyhien enkelien edessä ja Karitsan edessä.
11. Ja heidän vaivansa savu on nouseva aina ja iankaikkisesti, eikä heillä ole lepoa päivällä eikä yöllä, heillä, jotka petoa ja sen kuvaa kumartavat, eikä kenelläkään, joka ottaa sen nimen merkin- lukija33
Ja jälleen manipuloivaa, ladattua tekstiä jolla ei ole perusteita.
- eijehis
Olen joskus ollut aktiivisesti herätyskristillisessä toiminnassa (evlut), joten tiedän jotain Raamatusta ja uskosta. Minäkin olen sitä mieltä, että Babylon saattaisi tarkoittaa laitoskirkkoja. Sinun tekstistäsi käsitin, että kaikki kristillisiin SRK:iin kuuluvat tuhotaan ja kaikki JT:t pelastuvat.
Merkillinen oppi?!
Minun Jumalani kohtaa ihmisen yksilönä, eikä jonkin SRK:n osana. Ihmisen henkilökohtainen uskonsuhde Jumalaan pelastaa. Ei mikään lahko, lohko, kirkko tai kappeli.
Jeesus Kristus olkoon Herra. Näin voin Raamatun mukaan sanoa vain Pyhässä Hengessä. Kristuksen sovitustyön kautta olen pelastettu, en minkään muun.
"Tee syntiä tänään pyydä anteeksi huomenna"!
Tätäkään en oikein ymmärtänyt. Minulle synti ei ole niinkään yksittäinen teko. Joku viisas sanoi, että ilman yhteyttä Jumalaan aamupuuron syöminenkin on synti. Ihminen joko on Jumalan armossa tai ei ole. Ilman Kristuksen armoa ihminen on vain ja ainoastaan syntinen.
"Kaikki meidän vanhurskautemme on hänen edessään kuin saastainen vaate" sanoo Biblia. - Lähimmäinen.
eijehis kirjoitti:
Olen joskus ollut aktiivisesti herätyskristillisessä toiminnassa (evlut), joten tiedän jotain Raamatusta ja uskosta. Minäkin olen sitä mieltä, että Babylon saattaisi tarkoittaa laitoskirkkoja. Sinun tekstistäsi käsitin, että kaikki kristillisiin SRK:iin kuuluvat tuhotaan ja kaikki JT:t pelastuvat.
Merkillinen oppi?!
Minun Jumalani kohtaa ihmisen yksilönä, eikä jonkin SRK:n osana. Ihmisen henkilökohtainen uskonsuhde Jumalaan pelastaa. Ei mikään lahko, lohko, kirkko tai kappeli.
Jeesus Kristus olkoon Herra. Näin voin Raamatun mukaan sanoa vain Pyhässä Hengessä. Kristuksen sovitustyön kautta olen pelastettu, en minkään muun.
Tätäkään en oikein ymmärtänyt. Minulle synti ei ole niinkään yksittäinen teko. Joku viisas sanoi, että ilman yhteyttä Jumalaan aamupuuron syöminenkin on synti. Ihminen joko on Jumalan armossa tai ei ole. Ilman Kristuksen armoa ihminen on vain ja ainoastaan syntinen.
"Kaikki meidän vanhurskautemme on hänen edessään kuin saastainen vaate" sanoo Biblia.Kirjoitit että kaikki JT pelastuvat miten niin päättelet? Vain Jumala yksin tietää kuka pelastuu, sitä en tiedä minä enkä sinä,minulla on sukulaisia jotka kuuluvat Helluntaiuskoon, tarrkailin heidän elämäänsä ennenkuin aloin tutkimaan JT kanssa, huomasin että he ajatteliva juuri että:"Kerran pelastettu on aina pelastettu" heille riitti Jeesuksen uhrikuolema, se oli siis riittävä pelastukseen teki sitten syntiä tahallaan tai ei vaikka he hyvin tiesivät mitä raamattu sanoo.
Me JT uskomme myös siihen että Jeesus Kristus kuoli meidän syntiemme tähden mutta se ei riitä, raamatussa sanotaan:"Se joka kestää loppuun asti pelastuu" sen lisäksi tarvitaan tekoja pelkkä usko ei riitä.
Jaak 2:17-24
17. Samoin uskokin, jos sillä ei ole tekoja, on itsessään kuollut.
18. Joku ehkä sanoo: "Sinulla on usko, ja minulla on teot"; näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, niin minä teoistani näytän sinulle uskon.
19. Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat.
20. Mutta tahdotko tietää, sinä turha ihminen, että usko ilman tekoja on voimaton?
21. Eikö Aabraham, meidän isämme, tullut vanhurskaaksi teoista, kun vei poikansa Iisakin uhrialttarille?
22. Sinä näet, että usko vaikutti hänen tekojensa mukana, ja teoista usko tuli täydelliseksi;
23. ja niin toteutui Raamatun sana: "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi", ja häntä sanottiin Jumalan ystäväksi.
24. Te näette, että ihminen tulee vanhurskaaksi teoista eikä ainoastaan uskosta.
26. Sillä niinkuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin myös usko ilman tekoja on kuollut. - ilo-sanomaa väärin!
Toisin sanoen, sinun käsityksiesi mukaan siis, kaikki he jotka luottavat ja seuraavat Kristusta sekä elävät hänen antamien opetuksiensa mukaisesti, tuhotaan koska ovat oikein eläneet ja tehneet.
- Nyt evl-pariskunta
"Ikävää että olette siirtyneet Suuren Babylonin riveihin, kristikuntaan joka tuhotaan,"
Tiedätkös, tuosta Suureen Babyloniin kuulumisesta voidaan olla kahta mieltä. En oikein usko tuota Jehovan todistajien tulkintaa omien kokemusteni ja ymärryksen perusteella oikeaksi.
"en voi ymmärtää ihmisiä jotka ovat oppineet raamatun totuuden" voivat mennä uskontoon joka opettaa:"Kerran pelastunut on aina pelastunut"
Ensinäkin Jehovan todistajilla ei ole totuutta. Jos olet eri mieltä niin kerrotko mistä vuodesta lähtien heillä on ollut totuus?
"joka opettaa:"Kerran pelastunut on aina pelastunut"
En minä vaan ole tuollaiseen oppiin törmännyt. Ettei vaan kyseessä olisi Vartiotornilainen olkinukke? Kyllä kirkon auktoriteetti nro 1 on Raamattu, ja uskoon tullessaan ihminen on pelastunut jollei tämä sitten käännä kelkkaa ja tärvele pelastustaan.
"tuossa kristikunnassa on kyllä helppo olla."
Tässä olemme samaa mieltä. Suosittelen armon vastaanottamista sinullekin, hyvä lähimmäiseni. - Markku_Meilo
Lähimmäinen. kirjoitti:
Kirjoitit että kaikki JT pelastuvat miten niin päättelet? Vain Jumala yksin tietää kuka pelastuu, sitä en tiedä minä enkä sinä,minulla on sukulaisia jotka kuuluvat Helluntaiuskoon, tarrkailin heidän elämäänsä ennenkuin aloin tutkimaan JT kanssa, huomasin että he ajatteliva juuri että:"Kerran pelastettu on aina pelastettu" heille riitti Jeesuksen uhrikuolema, se oli siis riittävä pelastukseen teki sitten syntiä tahallaan tai ei vaikka he hyvin tiesivät mitä raamattu sanoo.
Me JT uskomme myös siihen että Jeesus Kristus kuoli meidän syntiemme tähden mutta se ei riitä, raamatussa sanotaan:"Se joka kestää loppuun asti pelastuu" sen lisäksi tarvitaan tekoja pelkkä usko ei riitä.
18. Joku ehkä sanoo: "Sinulla on usko, ja minulla on teot"; näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, niin minä teoistani näytän sinulle uskon.
19. Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat.
20. Mutta tahdotko tietää, sinä turha ihminen, että usko ilman tekoja on voimaton?
21. Eikö Aabraham, meidän isämme, tullut vanhurskaaksi teoista, kun vei poikansa Iisakin uhrialttarille?
22. Sinä näet, että usko vaikutti hänen tekojensa mukana, ja teoista usko tuli täydelliseksi;
23. ja niin toteutui Raamatun sana: "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi", ja häntä sanottiin Jumalan ystäväksi.
24. Te näette, että ihminen tulee vanhurskaaksi teoista eikä ainoastaan uskosta.
26. Sillä niinkuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin myös usko ilman tekoja on kuollut.>>Vain Jumala yksin tietää kuka pelastuu,
Vartiotorniseura on hieman eri mieltä kanssasi. Vartiotorniseura kun osaa kertoa, että ainoastaan jehovantodistajilla (pieni joukko) sekä hyvän tahdon ihmisillä (suuri joukko) on edes teoreettinen mahdollisuus säilyä hengissä maailmanlopusta:
"Sinun täytyy kuulua Jehovan järjestöön ja tehdä Jumalan tahto saadaksesi hänen ikuisen elämän siunauksensa. - Ps.133:1-3" (Sinä voit elää ikuisesti paratiisissa maanpäällä 1983 s. 255)
"Kaikkien niiden, jotka toivovat säilyvänsä elossa ’uuteen maahan’ täytyy myös olla selvästi tunnistettavissa Jehovan palvojaksi." (Elossa säilyminen uuteen maahan 1984, s. 92,96)
"Monet ihmiset ihailevat Jehovan todistajia ja pitävät heidän raamatullisesta kirjallisuudestaan. He saattavat jopa suostua ilmaiseen Raamatun kotitutkisteluun. Mitä he sitten aikovat tehdä kuulemiensa Raamatun totuuksien suhteen? Toiset ... pysyttelevät syrjässä ja lausuvat ehkä joitakin rohkaisun sanoja, mutta eivät vihi elämäänsä Jumalalle eivätkä osallistu hänen pyhään palvelukseensa. Mitä hyötyä on epäröinnistä ja odottamisesta? Ei niillä ainakaan saavuteta Jehovan suosiota ja suojelusta tulevana kostonpäivänä." (Elossa säilyminen uuteen maahan 1984, s. 124)
"Vain Jehovan todistajilla, voideltuun jäännökseen ja ’suureen joukkoon’ kuuluvilla, on yhdistyneenä järjestönä Korkeimman Organisaattorin suojeluksessa raamatullinen toivo säilyä elossa tämän Saatana Panettelijan hallitseman tuomitun järjestelmän uhkaavasta lopusta. (Ilm.7:9-17; 2.Kor.4:4)" (Vartiotorni 1. syyskuuta 1989 s. 19)
"Jos haluamme säilyä elossa Harmagedonista, meidän täytyy pysyä hengellisesti valveilla ja pitää yllämme vertauskuvalliset vaatteet, joista meidät tunnistetaan Jehova Jumalan uskollisiksi todistajiksi." (Vartiotorni 1. joulukuuta 1999 s. 18)
”Nooa ja hänen Jumalaa pelkäävä perheensä säilyivät arkissa, ja vastaavasti ihmisten elossa säilyminen riippuu nykyään siitä, että heillä on uskoa ja että he ovat uskollisesti Jehovan koko kaikkeuden käsittävän järjestön maallisen osan yhteydessä.” (Vartiotorni 15. toukokuuta 2006 sivu 23) - Lehtiveli
ilo-sanomaa väärin! kirjoitti:
Toisin sanoen, sinun käsityksiesi mukaan siis, kaikki he jotka luottavat ja seuraavat Kristusta sekä elävät hänen antamien opetuksiensa mukaisesti, tuhotaan koska ovat oikein eläneet ja tehneet.
Ilosanomasta ei Jehovan todistajien kohdalla voi puhua. Kyse on lähinnä kuoleman toivottamisesta toisinajattelijoille / värväämisestä loppumattomaan kuolemansanomantoivottamistyöhön. Raamatussa oleva pelastuksen ja armon sanoma jäävät tehokkaasti järjestötyön alle.
- Lähimmäinen.
Markku_Meilo kirjoitti:
>>Vain Jumala yksin tietää kuka pelastuu,
Vartiotorniseura on hieman eri mieltä kanssasi. Vartiotorniseura kun osaa kertoa, että ainoastaan jehovantodistajilla (pieni joukko) sekä hyvän tahdon ihmisillä (suuri joukko) on edes teoreettinen mahdollisuus säilyä hengissä maailmanlopusta:
"Sinun täytyy kuulua Jehovan järjestöön ja tehdä Jumalan tahto saadaksesi hänen ikuisen elämän siunauksensa. - Ps.133:1-3" (Sinä voit elää ikuisesti paratiisissa maanpäällä 1983 s. 255)
"Kaikkien niiden, jotka toivovat säilyvänsä elossa ’uuteen maahan’ täytyy myös olla selvästi tunnistettavissa Jehovan palvojaksi." (Elossa säilyminen uuteen maahan 1984, s. 92,96)
"Monet ihmiset ihailevat Jehovan todistajia ja pitävät heidän raamatullisesta kirjallisuudestaan. He saattavat jopa suostua ilmaiseen Raamatun kotitutkisteluun. Mitä he sitten aikovat tehdä kuulemiensa Raamatun totuuksien suhteen? Toiset ... pysyttelevät syrjässä ja lausuvat ehkä joitakin rohkaisun sanoja, mutta eivät vihi elämäänsä Jumalalle eivätkä osallistu hänen pyhään palvelukseensa. Mitä hyötyä on epäröinnistä ja odottamisesta? Ei niillä ainakaan saavuteta Jehovan suosiota ja suojelusta tulevana kostonpäivänä." (Elossa säilyminen uuteen maahan 1984, s. 124)
"Vain Jehovan todistajilla, voideltuun jäännökseen ja ’suureen joukkoon’ kuuluvilla, on yhdistyneenä järjestönä Korkeimman Organisaattorin suojeluksessa raamatullinen toivo säilyä elossa tämän Saatana Panettelijan hallitseman tuomitun järjestelmän uhkaavasta lopusta. (Ilm.7:9-17; 2.Kor.4:4)" (Vartiotorni 1. syyskuuta 1989 s. 19)
"Jos haluamme säilyä elossa Harmagedonista, meidän täytyy pysyä hengellisesti valveilla ja pitää yllämme vertauskuvalliset vaatteet, joista meidät tunnistetaan Jehova Jumalan uskollisiksi todistajiksi." (Vartiotorni 1. joulukuuta 1999 s. 18)
”Nooa ja hänen Jumalaa pelkäävä perheensä säilyivät arkissa, ja vastaavasti ihmisten elossa säilyminen riippuu nykyään siitä, että heillä on uskoa ja että he ovat uskollisesti Jehovan koko kaikkeuden käsittävän järjestön maallisen osan yhteydessä.” (Vartiotorni 15. toukokuuta 2006 sivu 23)Mitä raamattu sanoo siittä ketkä pelastuva?
Sef. 2:3: ”Etsikää Jehovaa, kaikki te maan sävyisät, jotka olette noudattaneet hänen oikeudellista päätöstään. Etsikää vanhurskautta, etsikää sävyisyyttä. Todennäköisesti teidät kätketään Jehovan suuttumuksen päivänä.”
Room. 10:13: ”Jokainen, joka huutaa avukseen Jehovan nimeä, pelastuu.”
Ps. 37:34: ”Pane toivosi Jehovaan ja noudata hänen tietään, niin hän korottaa sinut ottamaan maan haltuusi. Kun jumalattomat karsitaan pois, sinä näet sen.”
Joh. 3:16: ”Jumala – – antoi ainosyntyisen Poikansa, jottei kukaan häneen uskova tuhoutuisi, vaan hänellä olisi ikuinen elämä.”
Mitä Sefanjan kohdassa sanottiin? Todennäköisesti teidät kätketään Jehovan suuttumuksen päivänä.”
Ei siis sanottu "Varmasti teidät... - Lähimmäinen.
Nyt evl-pariskunta kirjoitti:
"Ikävää että olette siirtyneet Suuren Babylonin riveihin, kristikuntaan joka tuhotaan,"
Tiedätkös, tuosta Suureen Babyloniin kuulumisesta voidaan olla kahta mieltä. En oikein usko tuota Jehovan todistajien tulkintaa omien kokemusteni ja ymärryksen perusteella oikeaksi.
"en voi ymmärtää ihmisiä jotka ovat oppineet raamatun totuuden" voivat mennä uskontoon joka opettaa:"Kerran pelastunut on aina pelastunut"
Ensinäkin Jehovan todistajilla ei ole totuutta. Jos olet eri mieltä niin kerrotko mistä vuodesta lähtien heillä on ollut totuus?
"joka opettaa:"Kerran pelastunut on aina pelastunut"
En minä vaan ole tuollaiseen oppiin törmännyt. Ettei vaan kyseessä olisi Vartiotornilainen olkinukke? Kyllä kirkon auktoriteetti nro 1 on Raamattu, ja uskoon tullessaan ihminen on pelastunut jollei tämä sitten käännä kelkkaa ja tärvele pelastustaan.
"tuossa kristikunnassa on kyllä helppo olla."
Tässä olemme samaa mieltä. Suosittelen armon vastaanottamista sinullekin, hyvä lähimmäiseni.Ev-lut-pariskunta kirjoitti:"tuossa kristikunnassa on kyllä helppo olla."
Mitä Jeesuksen opetuslapset tekivät, olivatko he passiivisia seurakunnan jäseniä? Mitä raamattu kertoo? Mitä Jeeus käski heidän tehdä?
Matt 28:19,20
19. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20. ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
Hep 10:24,25
24. ja valvokaamme toinen toistamme rohkaisuksi toisillemme rakkauteen ja hyviin tekoihin;
25. älkäämme jättäkö omaa seurakunnankokoustamme, niinkuin muutamien on tapana, vaan kehoittakaamme toisiamme, sitä enemmän, kuta enemmän näette tuon päivän lähestyvän Lähimmäinen. kirjoitti:
Mitä raamattu sanoo siittä ketkä pelastuva?
Sef. 2:3: ”Etsikää Jehovaa, kaikki te maan sävyisät, jotka olette noudattaneet hänen oikeudellista päätöstään. Etsikää vanhurskautta, etsikää sävyisyyttä. Todennäköisesti teidät kätketään Jehovan suuttumuksen päivänä.”
Ps. 37:34: ”Pane toivosi Jehovaan ja noudata hänen tietään, niin hän korottaa sinut ottamaan maan haltuusi. Kun jumalattomat karsitaan pois, sinä näet sen.”
Joh. 3:16: ”Jumala – – antoi ainosyntyisen Poikansa, jottei kukaan häneen uskova tuhoutuisi, vaan hänellä olisi ikuinen elämä.”
Mitä Sefanjan kohdassa sanottiin? Todennäköisesti teidät kätketään Jehovan suuttumuksen päivänä.”
Ei siis sanottu "Varmasti teidät...kuolema eikä elämä, eivät enkelit eivätkä henkivallat, ei mikään nykyinen eikä mikään tuleva, eivät voimat, ei korkeus eikä syvyys eikä mikään muu luotu voi erottaa meitä Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.( Room.8:38-39)
Olen todella iloinen tuosta(kin)Jumalan lupauksesta. :D- Tarkastaja liikkeellä
Lähimmäinen. kirjoitti:
Ev-lut-pariskunta kirjoitti:"tuossa kristikunnassa on kyllä helppo olla."
Mitä Jeesuksen opetuslapset tekivät, olivatko he passiivisia seurakunnan jäseniä? Mitä raamattu kertoo? Mitä Jeeus käski heidän tehdä?
Matt 28:19,20
19. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20. ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
Hep 10:24,25
24. ja valvokaamme toinen toistamme rohkaisuksi toisillemme rakkauteen ja hyviin tekoihin;
25. älkäämme jättäkö omaa seurakunnankokoustamme, niinkuin muutamien on tapana, vaan kehoittakaamme toisiamme, sitä enemmän, kuta enemmän näette tuon päivän lähestyvän>>Ev-lut-pariskunta kirjoitti:"tuossa kristikunnassa on kyllä helppo olla." >>
Eipäs vaan nuo olivat sinun sanojasi, johon evlut-pariskunta vastasi että tarkentavasti, että "tässä olemme samaa mieltä. Suosittelen armon vastaanottamista sinullekin, hyvä lähimmäiseni."
Minä ymmärsin että tuo helppous liittyi armoon eikä esimerkiksi raporotointi pakkoon kuten jehovilla on suorittamisesta.
>>Mitä Jeesuksen opetuslapset tekivät, olivatko he passiivisia seurakunnan jäseniä? Mitä raamattu kertoo? Mitä Jeeus käski heidän tehdä? >>
Mitäs tuo passiviisuus taas tähän kuuluu? Mistä sinä tiedät kuinka passiivisia tai xjt:t ovat liittyessään uusiin yhteisöihin?
Koitahan lähimmäinen lukea kirjoituksesi ennenkuin lähetät niitä tänne toisten kummasteltavaksi. - Markku_Meilo
Lähimmäinen. kirjoitti:
Mitä raamattu sanoo siittä ketkä pelastuva?
Ei siis sanottu "Varmasti teidät...>>Mitä raamattu sanoo siittä ketkä pelastuva?
Olet oiva esimerkki henkilöstä, jonka kyvyt riittävät nippa nappa muiden henkilöiden edustamien raamatuntulkintojen mollaamiseen, mutta Vartiotorniseuran raamatuntulkintoja et kykene käsittelemään. Esimerkki:
>>Room. 10:13: ”Jokainen, joka huutaa avukseen Jehovan nimeä, pelastuu.”
Jehova-nimitys on käytössä muillakin, mutta jehovantodistajien on saarnattava, että ainoastaan Vartiotorniseuran yhteydessä huudettu Jehova pelastaa tuholta. Miksi Jumala ei henkeyttäessään ottanut tällaista huomioon? Miksi Raamatussa ei ole etukäteismainintaa 1800-luvulla Pennsylvaniassa rekisteröitävästä Vartiotornin Raamattu- ja Traktaattiseurasta?
>>Ei siis sanottu "Varmasti teidät...
Ei, mutta ei myöskään mainittu "Varmasti kaikki jehovantodistajat....
Käsi sydämelle Lähimmäinen; mitä oletat seurakuntasi vanhimpien toteavan, jos menet vakavissasi heille esittämään, että olet vakuuttunut pian tulevassa maailmanlopussa säilyvän elossa muidenkin uskontokuntien edustajia, kunhan he vaan huutavat avuksi Jehovan nimeä?
Kakkoskysymys; kelpaako Jahve-nimen huutaminen, sitähän Vartiotorniseura pitää lähempänä todennäköistä alkuperäistä lausuntatapaa? - Lähimmäinen.
Markku_Meilo kirjoitti:
>>Mitä raamattu sanoo siittä ketkä pelastuva?
Olet oiva esimerkki henkilöstä, jonka kyvyt riittävät nippa nappa muiden henkilöiden edustamien raamatuntulkintojen mollaamiseen, mutta Vartiotorniseuran raamatuntulkintoja et kykene käsittelemään. Esimerkki:
>>Room. 10:13: ”Jokainen, joka huutaa avukseen Jehovan nimeä, pelastuu.”
Jehova-nimitys on käytössä muillakin, mutta jehovantodistajien on saarnattava, että ainoastaan Vartiotorniseuran yhteydessä huudettu Jehova pelastaa tuholta. Miksi Jumala ei henkeyttäessään ottanut tällaista huomioon? Miksi Raamatussa ei ole etukäteismainintaa 1800-luvulla Pennsylvaniassa rekisteröitävästä Vartiotornin Raamattu- ja Traktaattiseurasta?
>>Ei siis sanottu "Varmasti teidät...
Ei, mutta ei myöskään mainittu "Varmasti kaikki jehovantodistajat....
Käsi sydämelle Lähimmäinen; mitä oletat seurakuntasi vanhimpien toteavan, jos menet vakavissasi heille esittämään, että olet vakuuttunut pian tulevassa maailmanlopussa säilyvän elossa muidenkin uskontokuntien edustajia, kunhan he vaan huutavat avuksi Jehovan nimeä?
Kakkoskysymys; kelpaako Jahve-nimen huutaminen, sitähän Vartiotorniseura pitää lähempänä todennäköistä alkuperäistä lausuntatapaa?Lainaus Puhu Perustellen kirjasta s.111.
Uskovatko Jehovan todistajat, että heillä on ainoa oikea uskonto?
Raamattu ei ole yhtä mieltä sen nykyaikaisen käsityksen kanssa, että on monta tapaa palvoa Jumalaa hänelle otollisella tavalla. Efesolaiskirjeen 4:5 sanoo, että on ”yksi Herra, yksi usko”. Jeesus sanoi: ”Se portti on ahdas ja tie kapea, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät. Ei jokainen, joka sanoo minulle: ’Herra, Herra’, tule menemään taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee taivaissa olevan Isäni tahdon.” (Matt. 7:13, 14, 21; ks. myös 1. Kor. 1:10.)
Eivätkö toisetkin uskonnot noudata Raamattua?
Monet käyttävät sitä jossain määrin. Mutta opettavatko ja noudattavatko ne tosiaan sitä, mitä se sisältää? Harkitse: 1) Useimmista raamatunkäännöksistään ne ovat poistaneet tosi Jumalan nimen tuhansista kohdista. 2) Kolminaisuusoppi, niiden käsitys itse Jumalasta, on lainattu pakanallisista lähteistä, ja se kehiteltiin nykyiseen muotoonsa satoja vuosia sen jälkeen, kun Raamatun kirjoittaminen oli päättynyt. 3) Niiden uskomus ihmissielun kuolemattomuudesta, johon elämän jatkuminen perustuisi, ei ole otettu Raamatusta; sen juuret ovat muinaisessa Babylonissa. 4) Jeesuksen saarnaamisen teema oli Jumalan valtakunta, ja hän lähetti opetuslapsensa puhumaan siitä henkilökohtaisesti toisille. Mutta nykyiset kirkot mainitsevat tuon Valtakunnan vain harvoin, eivätkä niiden jäsenet osallistu ”tämän valtakunnan hyvän uutisen” saarnaamiseen. (Matt. 24:14.) 5) Jeesus sanoi, että hänen tosi seuraajansa voitaisiin tunnistaa helposti heidän uhrautuvasta rakkaudestaan toisiaan kohtaan. Pitääkö se paikkansa kristikunnan uskonnoista, kun kansat lähtevät sotaan? 6) Raamattu sanoo, että Kristuksen opetuslapset eivät olisi osa maailmasta, ja se varoittaa, että joka haluaa olla maailman ystävä, se tekee itsestään Jumalan vihollisen; mutta kristikunnan kirkot ja niiden jäsenet ovat täysin rinnoin mukana kansojen poliittisissa asioissa (Jaak. 4:4). Voidaanko heidän tällaisen maineensa huomioon ottaen rehellisesti sanoa, että he tosiaan pitävät kiinni Raamatusta? - Markku_Meilo
Lähimmäinen. kirjoitti:
Lainaus Puhu Perustellen kirjasta s.111.
Uskovatko Jehovan todistajat, että heillä on ainoa oikea uskonto?
Raamattu ei ole yhtä mieltä sen nykyaikaisen käsityksen kanssa, että on monta tapaa palvoa Jumalaa hänelle otollisella tavalla. Efesolaiskirjeen 4:5 sanoo, että on ”yksi Herra, yksi usko”. Jeesus sanoi: ”Se portti on ahdas ja tie kapea, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät. Ei jokainen, joka sanoo minulle: ’Herra, Herra’, tule menemään taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee taivaissa olevan Isäni tahdon.” (Matt. 7:13, 14, 21; ks. myös 1. Kor. 1:10.)
Eivätkö toisetkin uskonnot noudata Raamattua?
Monet käyttävät sitä jossain määrin. Mutta opettavatko ja noudattavatko ne tosiaan sitä, mitä se sisältää? Harkitse: 1) Useimmista raamatunkäännöksistään ne ovat poistaneet tosi Jumalan nimen tuhansista kohdista. 2) Kolminaisuusoppi, niiden käsitys itse Jumalasta, on lainattu pakanallisista lähteistä, ja se kehiteltiin nykyiseen muotoonsa satoja vuosia sen jälkeen, kun Raamatun kirjoittaminen oli päättynyt. 3) Niiden uskomus ihmissielun kuolemattomuudesta, johon elämän jatkuminen perustuisi, ei ole otettu Raamatusta; sen juuret ovat muinaisessa Babylonissa. 4) Jeesuksen saarnaamisen teema oli Jumalan valtakunta, ja hän lähetti opetuslapsensa puhumaan siitä henkilökohtaisesti toisille. Mutta nykyiset kirkot mainitsevat tuon Valtakunnan vain harvoin, eivätkä niiden jäsenet osallistu ”tämän valtakunnan hyvän uutisen” saarnaamiseen. (Matt. 24:14.) 5) Jeesus sanoi, että hänen tosi seuraajansa voitaisiin tunnistaa helposti heidän uhrautuvasta rakkaudestaan toisiaan kohtaan. Pitääkö se paikkansa kristikunnan uskonnoista, kun kansat lähtevät sotaan? 6) Raamattu sanoo, että Kristuksen opetuslapset eivät olisi osa maailmasta, ja se varoittaa, että joka haluaa olla maailman ystävä, se tekee itsestään Jumalan vihollisen; mutta kristikunnan kirkot ja niiden jäsenet ovat täysin rinnoin mukana kansojen poliittisissa asioissa (Jaak. 4:4). Voidaanko heidän tällaisen maineensa huomioon ottaen rehellisesti sanoa, että he tosiaan pitävät kiinni Raamatusta?Vartiotorniseuran mukaan ainoastaan Jumala päättää kuka jehovantodistaja tai hyväntahdon ihminen jää henkiin maailmanlopussa.
Vartiotorniseura on tässä asiassa tarkempi kuin Raamattu, koska Vartiotorniseura "tietää", että ainoastaan jehovantodistajilla sekä hyvän tahdon ihmisillä on edes teoreettinen mahdollisuus säilyä hengissä pian kohtaavan maailmanlopun läpi.
Hengissä säilyminen edellyttää, Vartiotiorniseuran mukaan Vartiotorniseuran "jäsenyyttä", mistään muusta uskontokunnasta ei ole pienintäkään apua pian kohtaavassa maailmanlopussa.
Toisaalta ummet ja lammet valehtelevan Vartiotorniseuran epärehellisyys luo varjon koko Raamatun ylle, toki se ei ole ainoa varjonkannattaja. - Lähimmäinen.
Markku_Meilo kirjoitti:
Vartiotorniseuran mukaan ainoastaan Jumala päättää kuka jehovantodistaja tai hyväntahdon ihminen jää henkiin maailmanlopussa.
Vartiotorniseura on tässä asiassa tarkempi kuin Raamattu, koska Vartiotorniseura "tietää", että ainoastaan jehovantodistajilla sekä hyvän tahdon ihmisillä on edes teoreettinen mahdollisuus säilyä hengissä pian kohtaavan maailmanlopun läpi.
Hengissä säilyminen edellyttää, Vartiotiorniseuran mukaan Vartiotorniseuran "jäsenyyttä", mistään muusta uskontokunnasta ei ole pienintäkään apua pian kohtaavassa maailmanlopussa.
Toisaalta ummet ja lammet valehtelevan Vartiotorniseuran epärehellisyys luo varjon koko Raamatun ylle, toki se ei ole ainoa varjonkannattaja.Puhuttiinko tuossa Puhu Perustellen kirjassa jäsenyydestä?
Koska kaikki Jehovan todistajien uskonkäsitykset, käytösnormit ja järjestömenettelyt perustuvat Raamattuun, heidän uskonsa itse Raamattuun Jumalan sanana tekee heidät vakuuttuneiksi siitä, että heillä on tosiaan totuus.
Sitten esitettiin kysymys siittä vaikka monilla uskonnoilla on raamattu noudattavatko ne sen ohjeita?
1)Kristikunta on poistanut Jumalan nimen Jehova,Jahve,Jah Raamatuistaan.
2) He opettavat Kolminaisuusoppia jota Jeesus ja hhänen opetuslapsensa eivät opettaneet se kehittyi satoja vuosia Jeesuksen kuoleman jälkeen.
3) Kristikunta opettaa Sielun kuolemattomuutta vaikka raamatussa sanotaan selvästi: "Se sielu joka syntiä tekee sen on kuoltava"
4) Jeesus antoi käskyn saarnaamistyöstä opetuslapsilleen ei joillekin Papeille tai Saarnamiehille se työ kuului kaikkiin seurakuntiin kuuluville. 5)Jeesuksen opetuslapset tunnettiin rakkudesta toisiaan kohtaa, miten on Kristikunnan laita? Kuinka monessa sodassa se on ollut mukana?
5) Jeesuksen opetuslapset eivät ole osa maailmasta Politiika ym. - Markku_Meilo
Lähimmäinen. kirjoitti:
Puhuttiinko tuossa Puhu Perustellen kirjassa jäsenyydestä?
Koska kaikki Jehovan todistajien uskonkäsitykset, käytösnormit ja järjestömenettelyt perustuvat Raamattuun, heidän uskonsa itse Raamattuun Jumalan sanana tekee heidät vakuuttuneiksi siitä, että heillä on tosiaan totuus.
Sitten esitettiin kysymys siittä vaikka monilla uskonnoilla on raamattu noudattavatko ne sen ohjeita?
1)Kristikunta on poistanut Jumalan nimen Jehova,Jahve,Jah Raamatuistaan.
2) He opettavat Kolminaisuusoppia jota Jeesus ja hhänen opetuslapsensa eivät opettaneet se kehittyi satoja vuosia Jeesuksen kuoleman jälkeen.
3) Kristikunta opettaa Sielun kuolemattomuutta vaikka raamatussa sanotaan selvästi: "Se sielu joka syntiä tekee sen on kuoltava"
4) Jeesus antoi käskyn saarnaamistyöstä opetuslapsilleen ei joillekin Papeille tai Saarnamiehille se työ kuului kaikkiin seurakuntiin kuuluville. 5)Jeesuksen opetuslapset tunnettiin rakkudesta toisiaan kohtaa, miten on Kristikunnan laita? Kuinka monessa sodassa se on ollut mukana?
5) Jeesuksen opetuslapset eivät ole osa maailmasta Politiika ym.>>Puhuttiinko tuossa Puhu Perustellen kirjassa jäsenyydestä?
Entä sitten, eikö muuta Vartiotorniseuran kirjallisuutta hyväksytäkään tänään? Sinulla tuntuu olevan Vartiotorniseurasta tuttu valikoivan lainailun halu päällä. Katsos näitä:
>>Koska kaikki Jehovan todistajien uskonkäsitykset...... perustuvat Raamattuun,
Selvä, menköön loppuosa sivuraiteelle ja uuteen aiheeseen, joten perustele sitten Raamatulla:
-Että Jeesuksen maininnalla pakanain ajoista tarkoitettiin nimenomaan Nebukadnessarin hulluuden seitsemää aikaa.
-Että nämä seitsemän aikaa tarkoittaisivat kirjaimellista seitsemää vuotta.
-Että nämä vuodet eivät olisi tavallisia babylonialaisia kalenterivuosia, vaan ovat profeetallisia vuosia.
-Että nämä 2520 päivää soveltuisivat johonkin muuhunkin kuin Nebukadnessarin hulluuteen, eli niillä olisi suurempi täyttymys.
-Että tässä mahdollisessa suuremmassa täyttymyksessä laskettaisiin yksi vuosi päivää kohden.
-Että näin laskettu 2520 vuoden jakso olisi alkanut Nebukadnessarin autioitettua Jerusalemin.
>>...heidän uskonsa itse Raamattuun Jumalan sanana tekee heidät vakuuttuneiksi siitä, että heillä on tosiaan totuus.
Näin tuntuvat ajattelevan kaikki Raamattuun uskovat, siis ei mitään poikkeavaa.
>>Sitten esitettiin kysymys siittä vaikka monilla uskonnoilla on raamattu noudattavatko ne sen ohjeita?
>>1)Kristikunta on poistanut Jumalan nimen Jehova,Jahve,Jah Raamatuistaan.
Vartiotorniseura on innoissaan lisännyt sen UT:n puolelle perusteetta.
>>2) He opettavat Kolminaisuusoppia jota Jeesus ja hhänen opetuslapsensa eivät opettaneet se kehittyi satoja vuosia Jeesuksen kuoleman jälkeen.
Vartiotorniseura on tuottanut Jeesusta kunkuksi 1874 ja 1914, molemmilla kerroilla ilman Raamatun tukea. Edelleen Vartiotorniseura kailottaa vuotta 1914 täysin valheellisin perustein.
>>3) Kristikunta opettaa Sielun kuolemattomuutta vaikka raamatussa sanotaan selvästi: "Se sielu joka syntiä tekee sen on kuoltava"
Vartiotorniseura on kateissa omien sielujensa kanssa, joskus niitä odoteltiin valmiiseen taloon, jossa oli partavedet ja autokin valmiina. Sodoman ja Gomorran väkeä on hyppyytetty toivon ja toivottomuuden väliä useamman kerran.
>>4) Jeesus antoi käskyn saarnaamistyöstä opetuslapsilleen ei joillekin Papeille tai Saarnamiehille se työ kuului kaikkiin seurakuntiin kuuluville.
Vartiotorniseura oli 1800-luvulla sitä mieltä, että Matt. 24:14 oli jo täytetty.
>> 5)Jeesuksen opetuslapset tunnettiin rakkudesta toisiaan kohtaa, miten on Kristikunnan laita? Kuinka monessa sodassa se on ollut mukana?
Varmaan useammassa kuin Vartiotorniseura, mutta jos Vartiotorniseura olisi vanhempi, niin tuskin ero olisi kummoinenkaan. Jos taas uskonveljien välistä rakkautta pohditaan, niin oliko Jeesuksen ajan keskinäinen rakkaus samalla tavalla ehdollista kuin Vartiotorniseurassa nykyään?
>>5) Jeesuksen opetuslapset eivät ole osa maailmasta Politiika ym.
Vartiotorniseura on mitä kiintein osa tätä maailmaa ja jehovantodistajat sen mukana. Etenkin ne nk. tienraivaajat jotka elävät sosiaalietuuksilla. - ihmettelevä
eijehis kirjoitti:
Merkillinen oppi?!
"Kaikki meidän vanhurskautemme on hänen edessään kuin saastainen vaate" sanoo Biblia.Eikö kukaan osaa tai halua vastata siihen kymysykseen, että pelastuuko ihminen kuulumalla johonkin seurakuntaan, vai Jumalan armosta yksittäistä ihmistä kohtaan.? Mielestäni ihminen pelastuu vastaanottamalla Jumalan armon Jeesuksen sovituksen tähden.
Enkö voi pelastua, jos en ole jehis? - sovitus
Lähimmäinen. kirjoitti:
Kirjoitit että kaikki JT pelastuvat miten niin päättelet? Vain Jumala yksin tietää kuka pelastuu, sitä en tiedä minä enkä sinä,minulla on sukulaisia jotka kuuluvat Helluntaiuskoon, tarrkailin heidän elämäänsä ennenkuin aloin tutkimaan JT kanssa, huomasin että he ajatteliva juuri että:"Kerran pelastettu on aina pelastettu" heille riitti Jeesuksen uhrikuolema, se oli siis riittävä pelastukseen teki sitten syntiä tahallaan tai ei vaikka he hyvin tiesivät mitä raamattu sanoo.
26. Sillä niinkuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin myös usko ilman tekoja on kuollut."Me JT uskomme myös siihen että Jeesus Kristus kuoli meidän syntiemme tähden mutta se ei riitä,"
Suora lainaus edelliseltä kirjoitajalta. Teille ei riitä Jeesuksen sovitustyö. Siihen tarvitaan lisäksi ihmisen oikeaa vaellusta? Onko teidän röyhkeydellänne mitään rajaa, kun rinnastatte omat sinänsä hyvät pyrkimyksenne Jeeseksen sovitustyöhön ja vielä niin, että ilman teidän hurskauttanne Jeesusken sovitustyö on jotenkin vajaa. " mutta se ei riitä" Missä Raamatussa sanotaan, ettei Jeesuksen sovitutyö riitä. Se riitti ristin ryövärille. Se riitää minulle.
"Kaikki meidän vanhurskautemme on hänen edessään kuin saastainen vaate"
Sen tähden se tie on kaita, että se tie on yksin Jeesus Kristus. Ilman yhtään ihmisen tekoa.
Ihmiset haluavat liittää Jeesuksen sovitustekoon omaa "hurskauttaan" ansaitakseen sen armon, joka ei ole ansaittavissa.
ARMO = Ansioton Rakkaus Meidän Osaksemme. - eipävatausta
ihmettelevä kirjoitti:
Eikö kukaan osaa tai halua vastata siihen kymysykseen, että pelastuuko ihminen kuulumalla johonkin seurakuntaan, vai Jumalan armosta yksittäistä ihmistä kohtaan.? Mielestäni ihminen pelastuu vastaanottamalla Jumalan armon Jeesuksen sovituksen tähden.
Enkö voi pelastua, jos en ole jehis?Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut.
JT:t eivät halua vastata, koska edes heidän raamatunväännöksellän ei voi perustella väitettä, että ihminen pelastuisi ainoastaan kuulumalla JT-seurakuntaan.
"Jeesus olkoon herra" - BlueAngela ex-jt
ihmettelevä kirjoitti:
Eikö kukaan osaa tai halua vastata siihen kymysykseen, että pelastuuko ihminen kuulumalla johonkin seurakuntaan, vai Jumalan armosta yksittäistä ihmistä kohtaan.? Mielestäni ihminen pelastuu vastaanottamalla Jumalan armon Jeesuksen sovituksen tähden.
Enkö voi pelastua, jos en ole jehis?Usko ja sovituksen vastaanottaminen on henkilökohtainen asia eikä ihminen voi pelastua kuulumalla johonkin järjestöön.
- Lähimmäinen.
sovitus kirjoitti:
"Me JT uskomme myös siihen että Jeesus Kristus kuoli meidän syntiemme tähden mutta se ei riitä,"
Suora lainaus edelliseltä kirjoitajalta. Teille ei riitä Jeesuksen sovitustyö. Siihen tarvitaan lisäksi ihmisen oikeaa vaellusta? Onko teidän röyhkeydellänne mitään rajaa, kun rinnastatte omat sinänsä hyvät pyrkimyksenne Jeeseksen sovitustyöhön ja vielä niin, että ilman teidän hurskauttanne Jeesusken sovitustyö on jotenkin vajaa. " mutta se ei riitä" Missä Raamatussa sanotaan, ettei Jeesuksen sovitutyö riitä. Se riitti ristin ryövärille. Se riitää minulle.
"Kaikki meidän vanhurskautemme on hänen edessään kuin saastainen vaate"
Sen tähden se tie on kaita, että se tie on yksin Jeesus Kristus. Ilman yhtään ihmisen tekoa.
Ihmiset haluavat liittää Jeesuksen sovitustekoon omaa "hurskauttaan" ansaitakseen sen armon, joka ei ole ansaittavissa.
ARMO = Ansioton Rakkaus Meidän Osaksemme.Armo=Huomaavaisuuden, säälin tai hellän myötätunnon ilmaisemista, mikä tuo huojennusta ahdingossa oleville; joskus myös tuomion tai rangaistuksen lieventämistä.
- Ohdake
Lähimmäinen. kirjoitti:
Armo=Huomaavaisuuden, säälin tai hellän myötätunnon ilmaisemista, mikä tuo huojennusta ahdingossa oleville; joskus myös tuomion tai rangaistuksen lieventämistä.
Aika suppea käsitys armosta sinulla Lähimmäinen. Mistä selityksesi nappasit?
Katsotaanpa, mitä Nykysuomen Sanakirja sanoo armosta:
1) Vapaaehtoinen hyväntahtoisuus.
2) Varsinainen uskonnollinen merkitys: Jumalan armo ihmisiä kohtaan = Jumalan osoittama ansaitsematon rakkaus.
3) Ansaitsematon suosionosoitus.
4) Armahdus: Rangaistuksen, tuomion t. kostotoimenpiteiden lievennys t. peruutus = anteeksianto.
- Capybara
On se kumma kuinka jotkut ei opi.
- thorni
Eipä vähän naurattanut, ensin ilmeisesti vuosikausia olette "arvostelleet" ko. ev.lut touhua, lukeneet palstametreittäin mitä kirkot ovat tehneet menneinä vuosisatoina ( ristiretket, katolisten synti, natsismin/rasismin/siirtomaapolitikka tukeminen, luterilaiset jne. ) ja nyt liitytte sellaiseen ROSKATUNKIOON, eihän edes itse Luther ( hyvä jätkä ) liittyisi tuommoiseen HOMOILUN sallivaan kirkkokuntaan ? Kertokaa, mikä teitä vaivaa ?
- mitä helvettiä
sitten??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä293025- 1191235
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu61027- 58961
- 66915
olet kaiken rakkauden arvoinen
Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy26887Olisi kiva
Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä38861Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu161841Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?
Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.65834Oot mun koko maailma
Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹75774