Olen ollut koko elämäni ajan kristitty enkä ole ainakaan vielä vaihtanut uskontoani, sillä on pääasia että tiedän itse totuuden siitä, mitä kuoleman jälkeen tapahtuu. En toki haluaisi loukata ketään uskovaista, mutta on aika naurettavaa että uskotellaan kaikille ihmisille taivaasta ja siellä elämisestä seuraavassa elämässä. Ei se ole edes käytännössä mitenkään mahdollista. Itse olen sitä mieltä että jokainen henki Maapallolla ja mahdollisesti muillakin planeetoilla saa tehtäväkseen ohjata ruumista; oli se sitten pari päivää elävä itikka, kissa tai ihminen. Sitten kun esim. edellä mainittu ihminen kuolee, sen henki häviää olemattomaksi ja seuraavassa elämässä Sinä joudut ohjaamaan jotain muuta ihmistä tai olentoa tuuristasi riippuen, etkä tietenkään muista edellisestäsi elämästä yhtään mitään. Ihmishenki on vain "tarkkailija" joka siirtyy ruumiista toiseen niiden kuollessa. Seuraavassa elämässä sinusta voi tulla vaikka huippujalkapalloilija, joka syntyy Brasiliaan tai huonommassa tapauksessa Afrikassa asuva AIDS-potilas. Taivaaseen ei kuitenkaan kukaan mene, ja jos menee, niin se tipahtaa korkealta ja kovaa ja kuolee siihen että ei pysty hengittämään hyvin kyseistä ilmaa. Onhan se melko valitettavaa, että 18w poika tietää asioista enemmän kuin melkein koko ikänsä pappina olleet ihmiset, jotka ovat täysin sokeita kristinuskosta.
Kuoleman jälkeen synnytään uudelleen.
79
4162
Vastaukset
- totuutta etsimässä
on se kumma, että aina mikä tahansa muu kelpaa, mutta ei kristinusko.
- ev.lut
tosiaan! Kristinusko ei ole muodissa koska sitä voi harjoittaa joka kylässä, on kirkkoja ja eri herätysliikkeitäkin mutta ei kelpaa. Nyt on paljon trendikkäämpää sekaantua itämaisiin uskontoihin ja jopa luulla että itse pääsee jumalaksi kun käy tarpeeksi monta jälleensyntymistä läpi! Tai sitten villalankaa ranteisiin ja kabbalaiseksi? Kyllä näitä eksoottisia uskontoja löytyy! Olen sanonut tämän ennemminkin mutta sanottakoon taas: MITEN maapallon väkiluku vain kasvaa jos sama vakiomäärä sieluja pyörisi täällä aina ruumiista toiseen?! En ole tähän tyhjentävää vastausta saanut teiltä reinkarnaatiouskovilta?
- Idän guru
ev.lut kirjoitti:
tosiaan! Kristinusko ei ole muodissa koska sitä voi harjoittaa joka kylässä, on kirkkoja ja eri herätysliikkeitäkin mutta ei kelpaa. Nyt on paljon trendikkäämpää sekaantua itämaisiin uskontoihin ja jopa luulla että itse pääsee jumalaksi kun käy tarpeeksi monta jälleensyntymistä läpi! Tai sitten villalankaa ranteisiin ja kabbalaiseksi? Kyllä näitä eksoottisia uskontoja löytyy! Olen sanonut tämän ennemminkin mutta sanottakoon taas: MITEN maapallon väkiluku vain kasvaa jos sama vakiomäärä sieluja pyörisi täällä aina ruumiista toiseen?! En ole tähän tyhjentävää vastausta saanut teiltä reinkarnaatiouskovilta?
>>Olen sanonut tämän ennemminkin mutta sanottakoon taas: MITEN maapallon väkiluku vain kasvaa jos sama vakiomäärä sieluja pyörisi täällä aina ruumiista toiseen?! En ole tähän tyhjentävää vastausta saanut teiltä reinkarnaatiouskovilta?
- ...
ev.lut kirjoitti:
1) Tällä hetkellä maailmassa elää 7% kaikista koskaan eläneistä ihmisolennoista. Vaikka maailman väkiluku kasvaakin, se ei merkitse sitä, että sielut loppuisivat kesken. Äkkipäätä laskien se merkitsisi sitä, että joka kolmastoista sielu olisi kerrallaan täällä maan päällä, ja muut 12 puolestaan odottelisivat vuoroaan Taivaan Kodissa ja sillä aikaa pitäisivät hauskaa yhdessä Jumalan kanssa loputtomassa rakkaudessa ja autuudessa.
2) Minulle riittää tieto siitä, että olen pieni pisara Pyhää Henkeä, tieto siitä että Jumala on Rakkaus, ja tieto siitä, etten millään voi pudota universumin lattialankkujen läpi ja hukkua jonnekin maailmankaikkeuden syövereihin. Ennemmin tai myöhemmin palaan takaisin Isukin luo.
3) Se, että maailman väkiluku kasvaa, merkitsee sitä, että maailman kantokyky kasvaa, ja yhä useampi sielu pääsee tänne maan päälle suorittamaan elämän koulunsa. On muistettava, että me kaikki olemme täällä vapaaehtoisina - ja koko ajan olisi enemmän tulijoita kuin mitä syntyy vauvoja.
4) Ei vielä niin kovin kauan aikaa sitten suurin osa syntyneistä vauvoista kuoli ennen ensimmäistä ikävuottaan. Heitä ei ole viety minnekään kirjoihin eikä kansiin eikä heitä ole laskettu väkilukuun mukaan.
5) Jos jokin avioliitto vaikuttaa taivaassa solmitulta, se mitä todennäköisimmin onkin. Synnymme sieluryhminä, ja meillä on koko joukko sielunsiskojamme ja -veljiämme, ja tulemme tähän maailmaan suunnilleen yhtäaikaisesti porukalla.
Miksi kristinusko ei ole muodissa? Siksi, että se on täysin epälooginen, irrationaalinen ja sisäisesti ristiriitainen systeemi, ja siksi, että se tekee Jumalasta niin vittumaisen mulkvistin ettei ole tosikaan. Jos Jumala olisi kristittyjen, muslimien tai juutalaisten jumala yksin, katsoisin velvollisuudekseni taistella tällaista kosmista päällepäsmäriä vastaan kaikin käytössäolevin keinoin ja ryhtyä ateistiksi jo vielä tänään. Absurdeinta siinä on se, että se kuitenkin on kategorisesti oikea uskonto, sillä se tunnustaa kultaisen säännön ja sen Jumala on (ainakin teoriassa) Rakkaus. - Po88
ev.lut kirjoitti:
Mutta laskitko kaikki maailman itikat, kissat, koirat yms.? Vai luuletko sinä että kissat ja muut eläimet ovat elottomia olentoja jotka eivät oikeasti näe ja ajattele mitään?
En ole edelleenkään ottanut mitään vaikutteita buddhalaisuudesta tai muustakaan itämaiden uskonnoista vaan ajattelen omalla järjellä asioita, vaikka täytyy sanoa heidän uskonnoissa on enemmän perää, jos pyhiä lehmiä ei lasketa. - yksi...
... kirjoitti:
1) Tällä hetkellä maailmassa elää 7% kaikista koskaan eläneistä ihmisolennoista. Vaikka maailman väkiluku kasvaakin, se ei merkitse sitä, että sielut loppuisivat kesken. Äkkipäätä laskien se merkitsisi sitä, että joka kolmastoista sielu olisi kerrallaan täällä maan päällä, ja muut 12 puolestaan odottelisivat vuoroaan Taivaan Kodissa ja sillä aikaa pitäisivät hauskaa yhdessä Jumalan kanssa loputtomassa rakkaudessa ja autuudessa.
2) Minulle riittää tieto siitä, että olen pieni pisara Pyhää Henkeä, tieto siitä että Jumala on Rakkaus, ja tieto siitä, etten millään voi pudota universumin lattialankkujen läpi ja hukkua jonnekin maailmankaikkeuden syövereihin. Ennemmin tai myöhemmin palaan takaisin Isukin luo.
3) Se, että maailman väkiluku kasvaa, merkitsee sitä, että maailman kantokyky kasvaa, ja yhä useampi sielu pääsee tänne maan päälle suorittamaan elämän koulunsa. On muistettava, että me kaikki olemme täällä vapaaehtoisina - ja koko ajan olisi enemmän tulijoita kuin mitä syntyy vauvoja.
4) Ei vielä niin kovin kauan aikaa sitten suurin osa syntyneistä vauvoista kuoli ennen ensimmäistä ikävuottaan. Heitä ei ole viety minnekään kirjoihin eikä kansiin eikä heitä ole laskettu väkilukuun mukaan.
5) Jos jokin avioliitto vaikuttaa taivaassa solmitulta, se mitä todennäköisimmin onkin. Synnymme sieluryhminä, ja meillä on koko joukko sielunsiskojamme ja -veljiämme, ja tulemme tähän maailmaan suunnilleen yhtäaikaisesti porukalla.
Miksi kristinusko ei ole muodissa? Siksi, että se on täysin epälooginen, irrationaalinen ja sisäisesti ristiriitainen systeemi, ja siksi, että se tekee Jumalasta niin vittumaisen mulkvistin ettei ole tosikaan. Jos Jumala olisi kristittyjen, muslimien tai juutalaisten jumala yksin, katsoisin velvollisuudekseni taistella tällaista kosmista päällepäsmäriä vastaan kaikin käytössäolevin keinoin ja ryhtyä ateistiksi jo vielä tänään. Absurdeinta siinä on se, että se kuitenkin on kategorisesti oikea uskonto, sillä se tunnustaa kultaisen säännön ja sen Jumala on (ainakin teoriassa) Rakkaus.En yhdy ollenkaan aloittajan näkemykseen että henkisielu ei voi toimia ilman fyysistä kehoa, tai että hänen kohtalonsa olisi rajattu tähän aineelliseen kosmokseen.
Päinvastoin, kun aineen kahleet jätetään, sielun todelliset aktiviteetit voivat alkaa aineen tuolla puolen olevassa maailmassa. Lue ""Kuka pääsee taivaaseen" -ketjusta mielenkiintoisia puheenvuoroja:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/5579604#comment-38819044 - Hyvä :)
... kirjoitti:
Miksi kristinusko ei ole muodissa? Siksi, että se on täysin epälooginen, irrationaalinen ja sisäisesti ristiriitainen systeemi, ja siksi, että se tekee Jumalasta niin vittumaisen mulkvistin ettei ole tosikaan. Jos Jumala olisi kristittyjen, muslimien tai juutalaisten jumala yksin, katsoisin velvollisuudekseni taistella tällaista kosmista päällepäsmäriä vastaan kaikin käytössäolevin keinoin ja ryhtyä ateistiksi jo vielä tänään. Absurdeinta siinä on se, että se kuitenkin on kategorisesti oikea uskonto, sillä se tunnustaa kultaisen säännön ja sen Jumala on (ainakin teoriassa) Rakkaus.Allaolevassa tuon esiin näkemyksiä, miten nämä pointsit eroavat muinaisissa Veda-kirjoissa olevasta viisaudesta.
"1) Tällä hetkellä maailmassa elää 7% kaikista koskaan eläneistä ihmisolennoista. Vaikka maailman väkiluku kasvaakin, se ei merkitse sitä, että sielut loppuisivat kesken. Äkkipäätä laskien se merkitsisi sitä, että joka kolmastoista sielu olisi kerrallaan täällä maan päällä, ja muut 12 puolestaan odottelisivat vuoroaan Taivaan Kodissa ja sillä aikaa pitäisivät hauskaa yhdessä Jumalan kanssa loputtomassa rakkaudessa ja autuudessa."
Tämä lausunto on mielenkiintoinen, mutta sisältää väärinkäsityksiä. Ensinnäkin myös eläimet, ötökät, veden-eläjät ja kasvit ovat ehdollistuneita sieluja, ja voivat syntyä ihmisiksi jossakin tulevassa elämässään.
Ihmiset voivat myös syntyä alempiin elämänmuotoihin, varsinkin jos kehittävät eläimellisiä taipumuksiaan Jumalan rakkauden sijaan, eli keskittyvät pelkästään syömiseen, nukkumiseen, paritteluun ja puolustautumiseen. Sitä saa mitä kylvää, mentaliteetin mukainen sopiva keho tulee, oletko valmis?
Ihmiset eivät siis mene vastoin tahtoaan johonkin Jumalan valtakuntaan odottaessaan suraavaa ihmiskehoa.
"2) Minulle riittää tieto siitä, että olen pieni pisara Pyhää Henkeä, tieto siitä että Jumala on Rakkaus, ja tieto siitä, etten millään voi pudota universumin lattialankkujen läpi ja hukkua jonnekin maailmankaikkeuden syövereihin. Ennemmin tai myöhemmin palaan takaisin Isukin luo".
Tämä on hyvä asenne. Luotat Jumalaan, turvaudut Häneen, ja se on miltei tärkein asia. Kuoleman hetkellä kun muistamme turvautua Häneen muistamme olevamme Jumalan palvelijoita, niin hyvää tulee. Kunhan et lepää laakereilla, Jumala auttaa sitä joka auttaa itseään.
"3) Se, että maailman väkiluku kasvaa, merkitsee sitä, että maailman kantokyky kasvaa, ja yhä useampi sielu pääsee tänne maan päälle suorittamaan elämän koulunsa. On muistettava, että me kaikki olemme täällä vapaaehtoisina - ja koko ajan olisi enemmän tulijoita kuin mitä syntyy vauvoja."
Tämä on osittain oikein, vapaaehtoisesti olemme tulleet tähän aineelliseen maailmaan. Luulemme että voisimme olla onnellisia matkimalla Jumalaa nauttijana ja hallitsijana. Kun opimme että näin ei ole, voimme palata takaisin Jumalan luo Hänen rakkauden täyttäminä palvelijoina. Kyllä sielu suorittaa elämän koulua muissakin elämänlajeissa. Niissä hän saa täyttää toiveita sekä saada kokemuksia joita ei voi tehdä ihmiskehossa.
"4) Ei vielä niin kovin kauan aikaa sitten suurin osa syntyneistä vauvoista kuoli ennen ensimmäistä ikävuottaan. Heitä ei ole viety minnekään kirjoihin eikä kansiin eikä heitä ole laskettu väkilukuun mukaan."
Tämä on irrelevanttia, kun ymmärrämme sielunvaelluksen mahdollistavan syntymän myös alempiin elinlajeihin, yksilösielun toiveen mukaisesti.
"5) Jos jokin avioliitto vaikuttaa taivaassa solmitulta, se mitä todennäköisimmin onkin. Synnymme sieluryhminä, ja meillä on koko joukko sielunsiskojamme ja -veljiämme, ja tulemme tähän maailmaan suunnilleen yhtäaikaisesti porukalla."
Jaa-a, tuo joukkosielu-teoria taitaa olla myytti. Jokainen yksilösielu tulee oman toiveensa ajamana tänne, eikä muiden henkilöiden toiveiden. Tässä on sama ongelma kuin siinä että olisi jotain perisyntiä olemassa. Oikeudenmukainen Jumala ei laita meitä kärsimään jonkun tuhansien vuosien takaisen Aatamin tms. teon takia.
Edellisen elämän puoliso voi olla tämän elämän "se oikea". Usein näissä tapauksissa vaihdetaan sukupuolta, joka ennen oli mies, on nyt nainen, ja päinvastoin. Mitä kylvää sitä niittää... mitä kuoleman hetkellä ajattelee, se saavutetaan.
Tässä, katso linkki jossa on Veda-tekstien näkemys karmasta ja sielunvaelluksesta:
http://www.harekrishnatemple.com/bhakta/chapter16.html - Mieti...
Po88 kirjoitti:
Mutta laskitko kaikki maailman itikat, kissat, koirat yms.? Vai luuletko sinä että kissat ja muut eläimet ovat elottomia olentoja jotka eivät oikeasti näe ja ajattele mitään?
En ole edelleenkään ottanut mitään vaikutteita buddhalaisuudesta tai muustakaan itämaiden uskonnoista vaan ajattelen omalla järjellä asioita, vaikka täytyy sanoa heidän uskonnoissa on enemmän perää, jos pyhiä lehmiä ei lasketa."...heidän uskonnoissa on enemmän perää, jos pyhiä lehmiä ei lasketa."
Katso video jossa Hare Krishna-liikkeen perustaja-guru Srila Prabhupada perustelee lehmän kunnioittamisen, ei pyhänä, vaan yhteiskunnan äitinä, koska se antaa maitoa. Sivistyneissä yhteiskunnissa äitiä kunnioitetaan, eikö vain:
http://www.youtube.com/watch?v=uRLFenlWQY0
Tuossa videossa oleva kardinaali löydettiin myöhemmin ilotalosta kuolleena. Se ei tarkoita että kaikki papit ovat mätiä, mutta että uskonnon harjoittaminen kaikkien houkutusten keskellä on vaikeaa. Varsinkin jos ei ymmärrä tarkemmin että emme todellakaan ole tämä keho vaan ikuinen henkisielu. Kristinuskossahan katsotaan että elävä olento on myös keho, mikä on outo käsite. - pikku-buddha
ev.lut kirjoitti:
En ole viime aikoina paljon kirjoitellut, mutta menköön nyt...
"Nyt on paljon trendikkäämpää sekaantua itämaisiin uskontoihin..."
Vaikka buddhalaisuus onkin uskonto, siinä on vahva filosofinen ja psykologinen puoli Tämä "filosofinen buddhalaisuus" on elämänläheistä ja siitä saa paljon hyviä elämänohjeita. Buddhalaisuuden perusteet ovat perusteltuja. Jos karma ja jälleensyntymä osoittautuvat valheeksi, buddhalaisuudella on vieläkin paljon annettavaa sen filosofian ja meditaation kautta. Mutta mitä kristinuskolle tapahtuu, jos jumalaa ei ole? Monet ovat varmasti juuri tämän takia ennemmin buddhalaisia kuin kristittyjä.
"MITEN maapallon väkiluku vain kasvaa jos sama vakiomäärä sieluja pyörisi täällä aina ruumiista toiseen?! En ole tähän tyhjentävää vastausta saanut teiltä reinkarnaatiouskovilta?"
Suhtaudun itse hyvin kriittisesti jälleensyntymään tätä nykyä, mutta kysymykseesi on vastattu monta kertaa. Ihmettelen todella miten voi olla että tähän samaa kysymykseen törmää aina vaan kun kritisoidaan jälleensyntymää. Pistää miettimään että tämän kysymyksen esittäjät eivät oikeasti lue vastauksia...
Joka tapauksessa, esim. buddhalaisuudessa ajatellaan että eläin voi syntyä ihmiseksi ja ihminen eläimeksi. Sitten on maanulkopuolisen elämän mahdollisuus. Onhan tieteen mukaan todennäköistä ettemme ole yksin universumissa. Näin ihmisten määrä on merkityksetöntä. Muut uskonnot ja filosofiat antavat toisenlaisia vastauksia. - sunnyriver
... kirjoitti:
Miksi kristinusko ei ole muodissa? Siksi, että se on täysin epälooginen, irrationaalinen ja sisäisesti ristiriitainen systeemi, ja siksi, että se tekee Jumalasta niin vittumaisen mulkvistin ettei ole tosikaan. Jos Jumala olisi kristittyjen, muslimien tai juutalaisten jumala yksin, katsoisin velvollisuudekseni taistella tällaista kosmista päällepäsmäriä vastaan kaikin käytössäolevin keinoin ja ryhtyä ateistiksi jo vielä tänään. Absurdeinta siinä on se, että se kuitenkin on kategorisesti oikea uskonto, sillä se tunnustaa kultaisen säännön ja sen Jumala on (ainakin teoriassa) Rakkaus.YKSI JUTTU:
uuusintoja ei Raamatun mukaan ole,
ei myöskään Jumalan taivaspaikkaa niille,
jotka eivät halua elämäänsä ja oppiaan Raamatun mukaan ojentaa.
TOINENKIN JUTTU:
Pyhä Henki annetaan lahjana niille,
joilla on puhdas sydän,
jotka ovat ottaneet vastaan Jeesuksen Kristuksen sovitustyön.
Pyhä Henki ei leijaile vain jossakin avaruudessa, josta
jokainen voi Henkeä itselleen ottaa oman mielihalunsa mukaan.
Hän on osa kolmiyhteistä Jumalaa, persoona, täynnä rakkautta. - Tuotanoinnääs
sunnyriver kirjoitti:
YKSI JUTTU:
uuusintoja ei Raamatun mukaan ole,
ei myöskään Jumalan taivaspaikkaa niille,
jotka eivät halua elämäänsä ja oppiaan Raamatun mukaan ojentaa.
TOINENKIN JUTTU:
Pyhä Henki annetaan lahjana niille,
joilla on puhdas sydän,
jotka ovat ottaneet vastaan Jeesuksen Kristuksen sovitustyön.
Pyhä Henki ei leijaile vain jossakin avaruudessa, josta
jokainen voi Henkeä itselleen ottaa oman mielihalunsa mukaan.
Hän on osa kolmiyhteistä Jumalaa, persoona, täynnä rakkautta.Onko Manitou mahdollisesti sama kuin tuo?
- Anonyymi
... kirjoitti:
Miksi kristinusko ei ole muodissa? Siksi, että se on täysin epälooginen, irrationaalinen ja sisäisesti ristiriitainen systeemi, ja siksi, että se tekee Jumalasta niin vittumaisen mulkvistin ettei ole tosikaan. Jos Jumala olisi kristittyjen, muslimien tai juutalaisten jumala yksin, katsoisin velvollisuudekseni taistella tällaista kosmista päällepäsmäriä vastaan kaikin käytössäolevin keinoin ja ryhtyä ateistiksi jo vielä tänään. Absurdeinta siinä on se, että se kuitenkin on kategorisesti oikea uskonto, sillä se tunnustaa kultaisen säännön ja sen Jumala on (ainakin teoriassa) Rakkaus.Mistä sinä olet tuota sotkua lukenut, vai keksitkö omasta päästäsi?
Sekoitat Kristinuskoa ja idän uskontoja , tyypillistä new age-harhaa.
Kuuntele oikeaa opetusta ja usko se, ilman Jeesuksen sovitustyötä kukaan ei pelastu.
Rukoile ja pyydä Jeesusta avaamaan sun silmät, sinä olet sokea vielä.
Jokainen on sokea ilman uudestisyntymää, minäkin olin. - Anonyymi
Se on se uskomisen vaatimus ja kaikki tuomiot mitä ei hyväksytä. Muissa elämänkatsomuksissa saa olla vapaasti. Ei siinä mitään kummaa ole. Minusta on kummaa se, että kristillisyydessä aletaan vaatia kaikenlaista eikä koskaan saa onnistua. Aina löytyy joku pappi joka sanoo miten toisten on ajateltava.
Kristin ukso on tänä päivänä, melkei ei toivottu sana entä kun kerron Jeesuskesta ei taida herättä hallejuaa huudahduksi, vaikka olenkin vielä kirkon jäsen toistiseksi, kirkko on mennyt opistaa pois kokonaan.
- pohdiskelija
On huomattava, että joillakin ihmisillä on toimiva jälleensyntymismuisti. Näiden ihmisten päätä ei voi kääntää uskomaan huuhaaseen, eli kuolemaan tai jälleensyntymättömyyteen. He tietävät, ei heidän tarvitse uskoa sokeasti opinkappaleisiin kuten muiden. Kuolema on mahdottomuus, ja sinänsä joskus täysin absurdia edes keskustella siitä. Mutta huvinsa kullakin..
- Po88
Ei minulla mitään "jälleensyntymismuistia" ole, kuten jo aikasemminkin sanoin, että kukaan ei pysty muistamaan enää mitään jälleensyntymisen jälkeen. Tai no voiko sitä edes jälleensyntymiseksikään kutsua, sillä jokaisella ihmisellä on täysin oma näkökulma elämästä, ja jokainen ihminen luulee että hän on maailmankaikkeuden keskipiste.
Pointtini on kuitenkin, että ei kukaan tule leijumaan pilvissä kuoleman jälkeen, eikä myöskään kukaan tule tuijottamaan kuoleman jälkeen mustaa tyhjyyttä ikuisuuden ajan, niin että mitään ei tapahdu. Joudut vain yksinkertaisesti seuraamaan elämää eri silmillä, erilaisessa vartalossa. Haluaisin toki uskoa karmaan tai helvettiin joutumiseen joidenkin ihmisten vuoksi, mutta valitettavasti ne eivät ole kovin realistisia vaihtoehtoja vaan seuraavan elämän laatu on ennemminkin kiinni tuurista. Jos minä pähkäilen tätä asiaa vielä enemmän niin kohta menee pää sekaisin. :( - Joujoujou
Po88 kirjoitti:
Ei minulla mitään "jälleensyntymismuistia" ole, kuten jo aikasemminkin sanoin, että kukaan ei pysty muistamaan enää mitään jälleensyntymisen jälkeen. Tai no voiko sitä edes jälleensyntymiseksikään kutsua, sillä jokaisella ihmisellä on täysin oma näkökulma elämästä, ja jokainen ihminen luulee että hän on maailmankaikkeuden keskipiste.
Pointtini on kuitenkin, että ei kukaan tule leijumaan pilvissä kuoleman jälkeen, eikä myöskään kukaan tule tuijottamaan kuoleman jälkeen mustaa tyhjyyttä ikuisuuden ajan, niin että mitään ei tapahdu. Joudut vain yksinkertaisesti seuraamaan elämää eri silmillä, erilaisessa vartalossa. Haluaisin toki uskoa karmaan tai helvettiin joutumiseen joidenkin ihmisten vuoksi, mutta valitettavasti ne eivät ole kovin realistisia vaihtoehtoja vaan seuraavan elämän laatu on ennemminkin kiinni tuurista. Jos minä pähkäilen tätä asiaa vielä enemmän niin kohta menee pää sekaisin. :(Minun mielestäni tänne syntyminen useampaan kertaan olisi sekin helvettiä. Aina vaan huonommaksi menee, ilmasto saastuu, sairaudet lisääntyy yms. yms. Mutta ehkä se silti voittaisi ikuisen tulijärven.
- pohdiskelija
Po88 kirjoitti:
Pointtini on kuitenkin, että ei kukaan tule leijumaan pilvissä kuoleman jälkeen, eikä myöskään kukaan tule tuijottamaan kuoleman jälkeen mustaa tyhjyyttä ikuisuuden ajan, niin että mitään ei tapahdu. Joudut vain yksinkertaisesti seuraamaan elämää eri silmillä, erilaisessa vartalossa. Haluaisin toki uskoa karmaan tai helvettiin joutumiseen joidenkin ihmisten vuoksi, mutta valitettavasti ne eivät ole kovin realistisia vaihtoehtoja vaan seuraavan elämän laatu on ennemminkin kiinni tuurista. Jos minä pähkäilen tätä asiaa vielä enemmän niin kohta menee pää sekaisin. :(Jälleensyntymismuistilla tarkoitin itseäni. Kun muistaa entisiä elämiänsä, niin ei tarvitse uskotella huuhaajuttuja, kuten kuoleman olemassaoloa. Se tarkkailija, josta mainitsit, siirtyy henkilöstä toiseen, ego kuolee elämien välillä. Kun huomaa olevansa muuta kuin fyysinen keho, tunteet ja ajatukset, niin sulautuu tarkkailijaan - tulee tarkkailijaksi.
Jälleensyntyminen on kyllä monimutkaisempi asia kuin yleisesti kuvitellaan, koska on olemassa myös osittaisia jälleensyntymisiä. Kahden eri ihmisen karmaa voi olla sekoittuneena samassa ihmisessä, esim. tunnekeho voi olla jälleensyntynyt toiselta tarkkailijalta ja fyysinen keho toiselta. Kaksikin tai useampia tarkkailijoita voi siis vaikuttaa samassa jälleentyvässä paketissa. Mutta nämä ovat harvinaisempia tapauksia.
- :-)
Olet ihan oikeilla jäljillä, mutta siihen välille mahtuu muutakin. Myös kuoleman ja syntymän välissä ollaan olemassa, mutta henkenä, toisenlaisessa maailmasa. Kristinusko on puutaheinää, eli älä siihen takerru. Taivas on Jumalan lähellä olemista. Myös maan päällä voit tuntea Jumalan, kun oikein jotakuta rakastat! Jumala nimittäin on itse rakkaus!Tehtävämme täällä maan päällä onkin rakastaa, eli levittää Jumalan sanomaa! Ei tarvitse höpötellä Jumalasta kenellekään, riittää että rakastaa kaikkia. Rakastaa jopa niitä pahimpia ihmisiä ja rukoilla, että hekin jonakin päivänä oivaltaisivat miten paljon tärkeämpää on rakastaa, eikä sotia!
Etsi sinäkin joku jota voit rakastaa niin, että sydämeen sattuu! Silloin tunnet ripauksen Jumalaa!- Po88
Ihan hyvä idea toi viimeinen, mutta ei esim. kusipäisiä ihmisiä voi rakastaa, vaan haluaisin ennemminkin hävittää sellaiset "ihmiset" pois maanpäältä ampumalla kuulan heidän kalloonsa. Sotilaita minä sentään ymmärrän, sillä he tekevät vain työtänsä ja noudattavat käskyjä.
- pohdiskelija
Po88 kirjoitti:
Ihan hyvä idea toi viimeinen, mutta ei esim. kusipäisiä ihmisiä voi rakastaa, vaan haluaisin ennemminkin hävittää sellaiset "ihmiset" pois maanpäältä ampumalla kuulan heidän kalloonsa. Sotilaita minä sentään ymmärrän, sillä he tekevät vain työtänsä ja noudattavat käskyjä.
Kusipäisiä ihmisiä voi oppia rakastamaan jos tahtoo. Se on hyvin helppoa: pyydät ensin anteeksi sitä, että tunnet heitä kohtaan vihamielisyyttä. Sitten kun olet saanut tunteesi neutraloitumaan, niin ajattelet "rakastan sitä ja sitä (henkilöiden nimet tähän). Kun tiedostamattomasi on hyväksynyt sen, että voit heitä rakastaa, niin alkaa vähitellen syntymään rakkautta heitä kohtaan. He muuttuvat sinun silmissäsi miellyttäviksi ja lopulta oikein rakastettaviksi. Ympäröi heidät valolla ja ajattele, että he ovat oikein mukavia ja valoisia ihmisiä, niin se auttaa heitä ja tulet itsekin onnellisemmaksi. Tätä voi tehdä joka päivä kohdatessaan uusia ihmisiä.
Loppujen lopuksi kaikki riippuu sitä, miten itse ajattelemme. Niin kuin ajattelemme, niin myös toimimme käytännössä. Ajatukset materialisoituvat toiminnaksemme, kun niistä on tullut riittävän vahvoja ja niihin on tullut myös tunnetta mukaan. - :-)
Po88 kirjoitti:
Kusipäinenkin ihminen on vain eksyksissä oleva sielu, joka ei näe totuutta. Ei hän ilkeyksiä ja inhottavuuksia tekisi, jos tietäisi sen minkä me tiedämme. Mutta kun kaikki eivät ymmärrä meidän olevan yhtä ja samaa. Voidaan ajatella, että kun lähdimme Jumalan luota tähän maailmaan, eli "lankesimme syntiin", niin meillä ei ollut pahoja aikeita. Halusimme oppia hyvän ja pahan ja mikäs sen parempi paikka siihen olisi, kuin Tellus? Saimme "Jumalalta" kehon vaatteeksi päällemme ja opinnot alkoivat! (Raamatun syntiinlankeemustarina kertoo juuri tästä)
Ei se Hitlerkään pikkuvauvana paha ollut. Hänelle vain kehittyi vuosien saatossa itsekäs ego, joka ei kuunnellut sielun, omantunnon, ääntä. Hän siis oppi pahan täällä maan päällä ollessaan, muttei sitä hyvää. Opinnot jäivät kesken! Egomme on se paha, mistä meidän pitäisi pyrkiä eroon. Kaikki vaan valitettavasti eivät sitä tajua. Mutta heidänkin sisällään on sieluparka, joka koittaa saada ääntään kuuluville... Rakastakaamme siis kaikissa ihmisissä sitä hyvää, joka heidän sisällään on ja koitetaan muistaa, että se paha ja ilkeä on vain heidän maallinen egonsa, joka kyllä viimeistään kuolemassa tuhoutuu. Mutta eikö olisi ihanaa, jos kaiki ihmiset koittaisivat eroon itsekkäästä egostaan ja rakastaisivat toisiaan? Silloinhan kusipäisiä ihmisiä ei olisi ja kaikkia olisi niin paljon helpompi rakastaa! - Lasten asialla
:-) kirjoitti:
Kusipäinenkin ihminen on vain eksyksissä oleva sielu, joka ei näe totuutta. Ei hän ilkeyksiä ja inhottavuuksia tekisi, jos tietäisi sen minkä me tiedämme. Mutta kun kaikki eivät ymmärrä meidän olevan yhtä ja samaa. Voidaan ajatella, että kun lähdimme Jumalan luota tähän maailmaan, eli "lankesimme syntiin", niin meillä ei ollut pahoja aikeita. Halusimme oppia hyvän ja pahan ja mikäs sen parempi paikka siihen olisi, kuin Tellus? Saimme "Jumalalta" kehon vaatteeksi päällemme ja opinnot alkoivat! (Raamatun syntiinlankeemustarina kertoo juuri tästä)
Ei se Hitlerkään pikkuvauvana paha ollut. Hänelle vain kehittyi vuosien saatossa itsekäs ego, joka ei kuunnellut sielun, omantunnon, ääntä. Hän siis oppi pahan täällä maan päällä ollessaan, muttei sitä hyvää. Opinnot jäivät kesken! Egomme on se paha, mistä meidän pitäisi pyrkiä eroon. Kaikki vaan valitettavasti eivät sitä tajua. Mutta heidänkin sisällään on sieluparka, joka koittaa saada ääntään kuuluville... Rakastakaamme siis kaikissa ihmisissä sitä hyvää, joka heidän sisällään on ja koitetaan muistaa, että se paha ja ilkeä on vain heidän maallinen egonsa, joka kyllä viimeistään kuolemassa tuhoutuu. Mutta eikö olisi ihanaa, jos kaiki ihmiset koittaisivat eroon itsekkäästä egostaan ja rakastaisivat toisiaan? Silloinhan kusipäisiä ihmisiä ei olisi ja kaikkia olisi niin paljon helpompi rakastaa!Eikös tuo itsekäs ego saada jo syntymässä... pienellä lapsella on mitä suurin ego! Vauva luulee, että koko maailma pyörii hänen napansa ympärillä. Kasvaessaan lapsi on omistushaluinen ja itsekäs, vasta vanhemmalla iällä hän oppii ymmärtämään, että täällä on muitakin.
- :-)
Lasten asialla kirjoitti:
Eikös tuo itsekäs ego saada jo syntymässä... pienellä lapsella on mitä suurin ego! Vauva luulee, että koko maailma pyörii hänen napansa ympärillä. Kasvaessaan lapsi on omistushaluinen ja itsekäs, vasta vanhemmalla iällä hän oppii ymmärtämään, että täällä on muitakin.
Eikös vastasyntynyt kuvittele olevansa osa äitiä? Näin minä psykologian tunneilta muistelen! Ego kehittyy vasta, kun lapsi oivaltaa olevansa oma itsensä?
- miksuh.
Mitään henkeä ei ole olemassakaan. Kun ihmisen aivoista ns. "katkeaa virta" niin se on sitte loppu, the end. Ilmiö on samanlainen kuin jos tietokoneesta katkastaan virta, kaikki muistissa ollut data katoaa sillä hetkellä. Erona vaan on se, että tietokoneen voi käynnistää uudestaan kovaöevyltä. ihmisen ruumis taas mätänee ja hajoaa eikä jäljelle jää mitään mistä käynnistää uudestaan.
Sekä kristinuskon opettama taivas/helvetti homma että uudelleen syntyminen on vain ihmisen keksintöä, koska ihminen pelkää kuolemaa ja haluaa kuvitella jotain sen jälkeen.
Mitään henkeä ei kuitenkaan ole olemassa, eli kun ihminen kuolee niin se myös kuolee eikä koskaan enää herää henkiin missään muodossa.- :-)
Mutta ei sen väliä! Jollet usko Jumalaan, niin ei ole pakko... Muista kuitenkin, että jos kuoltuasi kohtaat jotakin pahaa, niin kannattaa pyytää Jumalaa apuun. Hän tulee ihan varmasti auttamaan sinuakin, jos sitä oikein vilpittömästi haluat! Toinen hyvä vinkki elämän varrelle on rakastaa ja kohdella ihmisiä hyvin. Jumalaan sinun ei tarvitse uskoa, mutta pidä nämä neuvot mielessäsi jos vaikka satutkin olemaan väärässä!
- miksuh.
:-) kirjoitti:
Mutta ei sen väliä! Jollet usko Jumalaan, niin ei ole pakko... Muista kuitenkin, että jos kuoltuasi kohtaat jotakin pahaa, niin kannattaa pyytää Jumalaa apuun. Hän tulee ihan varmasti auttamaan sinuakin, jos sitä oikein vilpittömästi haluat! Toinen hyvä vinkki elämän varrelle on rakastaa ja kohdella ihmisiä hyvin. Jumalaan sinun ei tarvitse uskoa, mutta pidä nämä neuvot mielessäsi jos vaikka satutkin olemaan väärässä!
Kuoltuaan ei tapahdu yhtään mitään. minä en ala elämääni pilaamaan uskomalla johonkin satuolentoihin.
Kun ihminen kuolee, niin sillon pistää silmät kiinni vikaa kertaa ja sit GAME OIVER. Sen jälkee ei taopahdu mitään. Sä vaan mätänet ja muutut mullaksi. mitään muuta ei tapahdu. - ...
miksuh. kirjoitti:
Kuoltuaan ei tapahdu yhtään mitään. minä en ala elämääni pilaamaan uskomalla johonkin satuolentoihin.
Kun ihminen kuolee, niin sillon pistää silmät kiinni vikaa kertaa ja sit GAME OIVER. Sen jälkee ei taopahdu mitään. Sä vaan mätänet ja muutut mullaksi. mitään muuta ei tapahdu.ja takaan sen, sillä minulla nimittäin on kokemusta jo kerran kuolemisesta.
Ensimmäinen ajatukseni oli, nähdessäni hoitohenkilökunnan häärivän ruumiini ympärillä, että "Oh shit, olen kuollut." Seuraava ajatukseni oli "OH SHIT - jos kerran yhä kykenen ajattelemaan ja havainnoimaan asioita ja olen kuollut, se merkitsee sitä, että ne jutut Jumalasta ja uskonnosta ovatkin tosia..."
Sen jälkeen minua vietiin. Mutta se ei ollut lainkaan paha keikka, sillä sen jälkeen todella tajusin, kuka olen, ja mistä me kaikki olemme tänne tulleet. - kurkkijaxxl
Mitään ei ole pystytty vielä todistamaan, ei sitä tulijärveä, ei jälleensyntymää, mutta ei myöskään täydellistä olemassaolon loppua. Joten väittämäsi on tieteelliseltä näkökannalta yhtä tosi kuin väittämä paratiisista tai jälleensyntymästä.
Vakavaa tutkimusta kyllä on. Esim. Lancetissa on ollut useampikin julkaisu tietoisuuden säilymisestä kuoleman jälkeen. Nämä tutkimukset eivät tule "huuhaa"-jengiltä vaan ihan oikeilta lääkäreiltä, vuosien tiedon keruun jälkeen. Tälläkin hetkellä on Euroopassakin käynnissä tutkimuksia aiheesta. Tohtorit kuten Pim Van Lommel tekevät uraa uurtavaa tutkimustyötä, useat sairaalat ympäri Eurooppaa ovat osana suuria kansainvälisiä tutkimuksia jne.
Ehkä jonain päivänä tiede pystyy murtamaan kuoleman salaisuuden?
- ...
Kerronpa nyt omasta kokemuksesta.
Kuoleman hetken jälkeen tietoisuus irtoaa ruumiista ja ego kuolee samalla. Sen jälkeen alkaa yksilöllinen tietoisuus ilman egoa.
Tämän jälkeen edessä on paluu Taivaan Kotiin. Vastassa on tyypillisesti Jeesus tai joku muu uskonnollinen hahmo - se, ketä olet täällä maan päällä seurannut. Vastaanottokomiteassa on usein mukana enkeleitä sekä poisnukkuneita ystäviämme, sukulaisiamme sekä sielunsiskojamme ja -veljiämme. Kun olet valmis, tämän jälkeen on edessä Viimeinen Tuomio, jossa koko elämäsi käydään läpi Elämän Kirjasta, ja katsotaan, mitä olet saanut aikaan. Missä olet onnistunut ja missä epäonnistunut, ja mikä on koko jutun saldo.
On muistettava, että Jumala on Rakkaus - täysin ehdoton, valtava rakkaus - hän tuntee meistä jokaisen, me olemme Hänen lapsiaan, eikä hän ole mikään kosminen diktaattori joka heittää omat lapsensa johonkin kosmiseen masuuniin ikuiseen ja päämäärättömään kidutukseen ajallisten erheittemme takia.
Jos olemme onnistuneet, voimme jäädä lopullisesti Taivaan Kotiin yhdessä Jumalan kanssa siihen valtavaan rakkauteen, mikä kattaa meidät kaikki. Jos olemme kämmeltäneet, edessä voi olla uusi paluu takaisin tänne murheen alhoon. (Tai jonnekin muualle oppimaan). Pahinta on silloin, jos synnit ovat niin raskaat ja niitä ei ole pyydetty anteeksi eikä saatu, että homma on mennyt täysin pieleen. Silloin edessä on pakollinen reinkarnoituminen tänne takaisin.
Olemme kaikki täällä vapaaehtoisina, olemme oppimassa ja olemme kasvamassa Taivaan Kotia varten. Halusimme tulla Isän kaltaisiksi - ja sitä varten meidän oli langettava syntiin (synnyttävä tänne materiaan ja koettava pelko, epätoivo, haavoittuvuus, kauhu ja suru) jotta oppisimme hyvän ja pahan - kantapään kautta. Kun olemme oppineet - ja oppineet rakastamaan niin itseämme, toisiamme kuin Jumalaakin - voimme palata riemumielin takaisin Kotiin.
Jos haluamme jälleensyntyä, se on vapaaehtoista. Siitä on kaksi poikkeusta: a) itsemurha merkitsee (lähes) aina pakollista reinkarnoitumista - minkä taakseen jättää sen edestään löytää ja b) jos on onnistunut kämmeltämään niin pahasti että on joutunut eroon Jumalasta eli kadotukseen, sieltä edessä on reinkarnoituminen takaisin.- ev.lut
Kristinuskoon ei kuulu inkarnaatio-oppi. Raamatussa ei mainita mitään että sielu voisi syntyä uudelleen toiseen ruumiiseen. Se on helppo tie uskoa jälleensyntymiseen... ai miksi? No jos ei huvita tehdä parannusta tai tehdä jotain muuta hyvää niin helppohan tuo on kuitata lauseella:" sitten seuraavassa elämässä". Täysin ihmisen omaa keksimää vastuunkarttamista! Elämme vain kerran ja tämä elämä on ainoa mahdollisuutemme tulla paremmaksi ihmiseksi! ------------- Jumalasta ja Jeesuksesta puhuttaessa ainoa oppikirja on Raamattu! Mistä ihmeestä olet kehitellyt tällaisen kristinuskon ja inkarnaatio-opin sekoituksen?
- ...
ev.lut kirjoitti:
Kristinuskoon ei kuulu inkarnaatio-oppi. Raamatussa ei mainita mitään että sielu voisi syntyä uudelleen toiseen ruumiiseen. Se on helppo tie uskoa jälleensyntymiseen... ai miksi? No jos ei huvita tehdä parannusta tai tehdä jotain muuta hyvää niin helppohan tuo on kuitata lauseella:" sitten seuraavassa elämässä". Täysin ihmisen omaa keksimää vastuunkarttamista! Elämme vain kerran ja tämä elämä on ainoa mahdollisuutemme tulla paremmaksi ihmiseksi! ------------- Jumalasta ja Jeesuksesta puhuttaessa ainoa oppikirja on Raamattu! Mistä ihmeestä olet kehitellyt tällaisen kristinuskon ja inkarnaatio-opin sekoituksen?
Minä puhun kokemuksesta. Muistanet, että olen jo kerran kuollut ja minut on elvytetty takaisin henkiin. Ehkä Jumala salli sen juuri siksi, että a) aikani ei ollut vielä tullut (kuten Hän sen minulle sanoi) ja b) että voisin kertoa ihmisille asiasta.
Se, että Raamatussa ei asiasta sanota mitään, ja kiistät sen siihen nojaten, on argumentum ad ignoramum eli tietämättömyyteen vetoaminen. Raamatussa ei myöskään puhuta galakseista eikä antibiooteista yhtään mitään, ja niiden kiistäminen Raamattuun vetoamalla on aivan yhtä lailla argumentum ad ignoramum.
Siksi toiseksi, opetat oman oppisi vastaisesti. Tiedät yhtä hyvin kuin minäkin, että ihminen itse ei kykene tekemään mitään hyvää eikä minkäänlaista parannusta, vaan Jumalan on ensin survottava parannus häneen väkisin, jotta hän pystyisi parantumaan, ja tiedät myös vallan hyvin, että ihminen ei omilla teoillaan kykene saavuttamaan yhtään mitään, joten on aivan yhdentekevää, teemmekö me hyvää vaiko pahaa, lopputulos on joka tapauksessa se ja sama, sillä vain uskohan pelastaa - eikä kukaan voi edes uskoa, jollei Jumala valitse häntä uskomaan ensin. (Tämä kaikki on täysin oman doktriinisi mukainen kanonisoitu näkemys.)
Mietipä vähän mitä kirjoitat. Kumpi on enemmän armahtavan ja rakastavan Jumalan kaltaista:
1) "Jaahas, lapsukainen. Taas jälleen haaskasit arvokkaan tilaisuuden oppia ja tulla paremmaksi ihmiseksi. No, sitä sitten harjoitellaan niin kauan kun onnistuu. Mietipä nyt että missä meni vikaan ja ensi kerralla paremmalla taidolla sitten."
2) "Vai niin, toukka! Et tehnyt parannusta ja et kelpaa minun lapsekseni. Siitä hyvästä toimitan sinut ikuiseen kidutukseen ilman loppua ja ilman minkäänlaista toivoa sieltä pois pääsemisestä ja siellä sinulla ei ole edes toivoa annihilaatiosta, vaan minä järjestän sinulle piinaa ja tuskaa aina maailman tapin tuolle puolen!" - mieti..
ev.lut kirjoitti:
"Kristinuskoon ei kuulu inkarnaatio-oppi. Raamatussa ei mainita mitään että sielu voisi syntyä uudelleen toiseen ruumiiseen. Se on helppo tie uskoa jälleensyntymiseen... ai miksi? No jos ei huvita tehdä parannusta tai tehdä jotain muuta hyvää niin helppohan tuo on kuitata lauseella:" sitten seuraavassa elämässä".
400 vuotta sitten kirkkoisät ajattelivatkin että miten lisätä valtaansa, ja keksivät juuri tuon mitä kirjoitit. Bannataan jälleensyntymä, ja tilalle ahdistava ikuinen tulimeri jos ei heti tee parannusta, niin eiköhän kansa saada ruotiin. Silloinkin tiedostettiin että entä miten kumota despoottinen Jumala joka antaa pahaa tapahtua hyville ihmsille. Silloin sepitettiin perisynti-myytti. Ennen tätä jälleensyntymä oli yleistä kansantietoa.
Ja miksi Jumala olisi järjestänyt niin että voidaan sanoa "sitten seuraavassa elämässä"? Koska rakkaus perustuu vapaaehtoisuuteen. Ei ole rakkautta pakon ajelemana, koko ikuinen helvetti-tarina on myytti, rappioituneiden pappien keksintöjä. Jumala haluaa olla varma että olet tosissaan mentaliteettisi muutoksesta itsekkyydestä rakkauteen.
Siksihän niitä kiusauksiakin tulee, koska Jumala testaa oletko ihan oikeasti valmis ikuiseen maailmaan. Joka ei ole valmis valittaa kiusauksista "älä saata minua kiusaukseen", mutta joka on valmiimpi, näkee että Jumala toimii ja on kiinnostunut minusta, koska testaa minua.
Ikuinen helvetti- myytin vajavaisuuden näkee siitäkin että se tuo mukanan lukuisia ongelmia, mm. se että miksi pahoja asioita tapahtuu hyville ihmisille. Heti kun hyväksymme karman ja reinkarnaation, näitä ongelmia ei ole.
JA Raamattu ei todellakaan ole ainoa oppikirja. Suljet silmäsi tosiasioilta jos noin väität. Lue vaikka Bhagavad-Gita, siinä on ihan kaikki viisaus mitä Raamatussakin, ja paljon enemmänkin:
www.asitis.com
- jenny.
Itse uskon myös jälleensyntymään, jos se on TARKOITUKSENMUKAISTA.
Oikeastaan "jälleensyntyminen" on hieman väärä sana. "Hengen vaellus" tms. olisi parempi sana.- siirtyminen tajuntakeskeise...
ja ylitetään kuolemanlaakso? hermorata aivoissa?alitajunta.
- auls
(Heb 9:27) Ja samoin kuin ihmisille on määrätty, että heidän kerran on kuoleminen, mutta sen jälkeen tulee tuomio,
Meillä on vain yksi elämä maanpäällä. Toista mahdollisuutta ei ole eikä tule olemaankaan, siksi Jumala itse tuli alas maailmaan ja vielä oikeaan aikaan. Hän alensi itsensä ja otti orjan muodon ja tuli ihmiseksi. Jeesus oli kuuliainen hamaan ristikuolemaan asti. Hän toi meille elämän ja autuuden. Kaikki uskonnot ovat ihmisten yrityksiä päästä taivaaseen. Ne jää kaikki alamittaisiksi yritelmiksi. Siksi Jumala tuli ja nyt jokainen joka menee Jeesus ovesta sisälle pelastuu. Totta kai haluat saada synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa. (Ilm 3:20) Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani.(Heb 2:1-18) Sen tähden tulee meidän sitä tarkemmin ottaa vaari siitä, mitä olemme kuulleet, ettemme vain kulkeutuisi sen ohitse. Sillä jos enkelien kautta puhuttu sana pysyi lujana, ja jokainen rikkomus ja tottelemattomuus sai oikeudenmukaisen palkkansa, kuinka me voimme päästä pakoon, jos emme välitä tuosta niin suuresta pelastuksesta, jonka Herra alkuaan julisti ja joka niiden vahvistamana, jotka olivat sen kuulleet, saatettiin meille, kun Jumala yhdessä heidän kanssaan todisti tunnusmerkeillä ja ihmeillä ja moninaisilla väkevillä teoilla ja jakamalla Pyhää Henkeä tahtonsa mukaan? Sillä enkelien alle hän ei alistanut tulevaa maailmaa, josta me puhumme. Vaan joku on jossakin paikassa todistanut, sanoen: "Mikä on ihminen, että sinä häntä muistat, tai ihmisen poika, että pidät hänestä huolen?
Sinä teit hänet vähäksi aikaa enkeleitä halvemmaksi, kirkkaudella ja kunnialla sinä hänet seppelöitsit, ja sinä panit hänet hallitsemaan kättesi tekoja; asetit kaikki hänen jalkojensa alle." Sillä, asettaessaan kaikki hänen valtansa alle, hän ei jättänyt mitään hänen allensa alistamatta. Mutta nyt emme vielä näe kaikkea hänen valtansa alle asetetuksi. Mutta hänet, joka vähäksi aikaa oli tehty enkeleitä halvemmaksi, Jeesuksen, me näemme hänen kuolemansa kärsimyksen tähden kirkkaudella ja kunnialla seppelöidyksi, että hän Jumalan armosta olisi kaikkien edestä joutunut maistamaan kuolemaa. Sillä hänen, jonka tähden kaikki on ja jonka kautta kaikki on, sopi, saattaessaan paljon lapsia kirkkauteen, kärsimysten kautta tehdä heidän pelastuksensa päämies täydelliseksi. Sillä sekä hän, joka pyhittää, että ne, jotka pyhitetään, ovat kaikki alkuisin yhdestä. Sentähden hän ei häpeä kutsua heitä veljiksi, kun hän sanoo: "Minä julistan sinun nimeäsi veljilleni, ylistän sinua seurakunnan keskellä"; ja taas: "Minä panen uskallukseni häneen"; ja taas: "Katso, minä ja lapset, jotka Jumala on minulle antanut!" Koska siis lapsilla on veri ja liha, tuli hänkin niistä yhtäläisellä tavalla osalliseksi, että hän kuoleman kautta kukistaisi sen, jolla oli kuolema vallassaan, se on: perkeleen, ja vapauttaisi kaikki ne, jotka kuoleman pelosta kautta koko elämänsä olivat olleet orjuuden alaisia. Sillä ei hän ota huomaansa enkeleitä, vaan Aabrahamin siemenen hän ottaa huomaansa. Sen tähden piti hänen kaikessa tuleman veljiensä kaltaiseksi, että hänestä tulisi laupias ja uskollinen ylimmäinen pappi tehtävissään Jumalan edessä, sovittaakseen kansan synnit. Sillä sentähden, että hän itse on kärsinyt ja ollut kiusattu, voi hän kiusattuja auttaa- ...
kristinuskon Jumala on egomaaninen mulkku, joka tuomitsee omat lapsensa ikuiseen, järjettömään ja päämäärättömään kidutukseen ilman loppua vain pelkästään siitä syystä että he tekivät ajallisia virheitä.
- ratkaisee itse
... kirjoitti:
kristinuskon Jumala on egomaaninen mulkku, joka tuomitsee omat lapsensa ikuiseen, järjettömään ja päämäärättömään kidutukseen ilman loppua vain pelkästään siitä syystä että he tekivät ajallisia virheitä.
haluaako hän antaa elämänsä Jeesukselle vai ei. Valitse siis elämä
(Joh 12:44-50) Mutta Jeesus huusi ja sanoi: "Joka uskoo minuun, se ei usko minuun, vaan häneen, joka on minut lähettänyt. Ja joka näkee minut, näkee hänet, joka on minut lähettänyt. Minä olen tullut valkeudeksi maailmaan, ettei yksikään, joka minuun uskoo, jäisi pimeyteen. Ja jos joku kuulee minun sanani eikä niitä noudata, niin häntä en minä tuomitse; sillä en minä ole tullut maailmaa tuomitsemaan, vaan pelastamaan maailman. Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä.Sillä en minä itsestäni ole puhunut, vaan Isä, joka on minut lähettänyt, on itse antanut minulle käskyn, mitä minun pitää sanoman ja mitä puhuman. Ja minä tiedän, että hänen käskynsä on iankaikkinen elämä. Sentähden, minkä minä puhun, sen minä puhun niin, kuin Isä on minulle sanonut." - ...
ratkaisee itse kirjoitti:
haluaako hän antaa elämänsä Jeesukselle vai ei. Valitse siis elämä
(Joh 12:44-50) Mutta Jeesus huusi ja sanoi: "Joka uskoo minuun, se ei usko minuun, vaan häneen, joka on minut lähettänyt. Ja joka näkee minut, näkee hänet, joka on minut lähettänyt. Minä olen tullut valkeudeksi maailmaan, ettei yksikään, joka minuun uskoo, jäisi pimeyteen. Ja jos joku kuulee minun sanani eikä niitä noudata, niin häntä en minä tuomitse; sillä en minä ole tullut maailmaa tuomitsemaan, vaan pelastamaan maailman. Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä.Sillä en minä itsestäni ole puhunut, vaan Isä, joka on minut lähettänyt, on itse antanut minulle käskyn, mitä minun pitää sanoman ja mitä puhuman. Ja minä tiedän, että hänen käskynsä on iankaikkinen elämä. Sentähden, minkä minä puhun, sen minä puhun niin, kuin Isä on minulle sanonut."Kristinuskon kanonisoidun opin mukaan ihminen ei voi valita vapaasti pelastuuko hän vai ei, vaan Jumala valitsee ihmisen loppusijoituspaikan jo ennen hänen syntymäänsä. Syntiset ihmiset eivät joudu helvettiin koska he tekevät syntiä, vaan he tekevät syntiä siksi että heidät on jo etukäteen tuomittu helvettiin.
Jollet usko, lue Room 9.
Ymmärrätkö nyt, miksen ole kristitty? - Ohhoh..
... kirjoitti:
Kristinuskon kanonisoidun opin mukaan ihminen ei voi valita vapaasti pelastuuko hän vai ei, vaan Jumala valitsee ihmisen loppusijoituspaikan jo ennen hänen syntymäänsä. Syntiset ihmiset eivät joudu helvettiin koska he tekevät syntiä, vaan he tekevät syntiä siksi että heidät on jo etukäteen tuomittu helvettiin.
Jollet usko, lue Room 9.
Ymmärrätkö nyt, miksen ole kristitty?Taitaa olla tuo Room. 9 malliesimerkki siitä mitä tapahtuu kun reinkarnaatio-käsite puuttuu uskonnosta. Jumala on yhtäkkiä despootti joka huvikseen "luo" sieluja joko elämään tai tuhoon.
Voidaan tietenkin kysyä voiko mitään olla olemassa jolla on alku mutta ei loppua?? Ei ainakaan minun kirjoissani.
Veda-kirjojen mukaan ikuinen tarkoittaa, ei alkua eikä loppua. Sielu on Jumalan ikuista, korkeampaa energiaa, joka on mitättömän pieni, mutta kuitenkin tietoinen omasta olemassaolostaan. Sanoohan moderni tiedekin että kaikki energiat ovat ikuisia. Miksei siis tietoisuus-energiakin?
On järkyttävän typerää luulla, vastoin havaintoamme, että aine, kunhan se muodostuu tarpeeksi monimutkaiseksi, yhtäkkiä tulisi tietoiseksi itsestään.
Tiedemiehet eivät voi luoda elämää, voivat vain kopioida/mallintaa mm. ihmisen puhetta ja kasvojen liikkeitä roboteissa. Veda-kirjat sanovat myös että esimerkiksi älykkyys on aineellista energiaa, sekään ei ole osa todellista ikuista minää:
http://thinkexist.com/quotation/earth-water-fire-air-ether-mind-intelligence-and/347785.html
Tämä pitää yhtä sen kanssa että insinöörit ovat onnistuneet rakentamaan itse-oppivia robotteja. Mitä enemmän luen Veda-filosofiaa, sitä enemmän löydän asioita jotka täsmäävät havaintojeni kanssa.
Ihmisen kannattaa lukea Bhagavad-Gitaa, jotta saa järkevän selityksen sille mitä elämä tai tietoisuus on, syyt tässä maailmassa esiintyvälle kärsimykselle, sekä menetelmän päästä täältä ikuiseen maailmaan, jos niin tahdomme.
- ok
näin se on
- ok
...ma :)
- finnangel
En ole ihan varma mitä tarkoitit mutta aihepiirissä pysyen: kannattaa tutustua tämmöiseen ja muutenkin Pekka Ervastin teksteihin etenkin kun on ikuinen elämä tai elämä kuoleman jälkeen aiheena.
http://www.teosofia.net/pe/pe-kuolema_2.htm
Mielestäni yksi maailman parhaita vastauksia onkin tämä kohta linkin tekstissä ja syön vanhan lippikseni jos ei olekin sitä:
"..Jos siis kysymme näiltä mestareilta, mikä on ihmisen ikuinen elämä, miten hän elää kuoleman jälkeen, mikä näistä kolmesta kuolemanjälkeisen elämän teoriasta on oikea, niin mitä vastaavat mestarit? He vastaavat: "Kaikki ovat oikeassa; materialistit ovat oikeassa, epäilijät ovat oikeassa, kristityt ovat oikeassa, buddhalaiset ja teosofit ovat oikeassa, kaikki ovat oikeassa, sillä kaikki nämä teoriat kuvastavat jotakin totuuden puolta ja ne kaikki mahtuvat itse todellisuuteen. Ihminen on siksi monipuolinen ja merkillisesti koostunut olento, että hänessä on sekä elämää että kuolemaa ja myös iankaikkista elämää. Hänessä on sellaista, joka jälleensyntyy ja, sellaista, joka ei jälleensynny. Hänessä on kaikki nämä salaisuudet ja asiat. Sen tähden kaikki teoriat ovat oikeita, mutta oikeita omien rajojensa puitteissa; ne eivät yksinään ole oikeita, vaan kaikki yhdessä. Yksin ne ratkaisevat ainoastaan pienen osan ihmisen iankaikkisen elämän arvoituksesta, mutta yhdessä ne antavat monipuolisemman kuvan tästä iankaikkisesta elämästä."- hän joka
Ole sielua, vaan elämä on sama kaikille, mutta ihmisellä on sielu,joka on sen oma ilmeisesti vahingossa syntynyt, ja sen takia hän joutui ulos paratiisista
Elämä on syytön ja aihettamaton, mutta sielu on syyn ja seurauksenlain alainen.
Uskonnot eivät hyväksy tätä, vaan rukoilevat tälle ihmisen permälle ikuista elämää taivaassa,jota sillä ei kuitenkaan ole,vaan sen on käytävä karmansa loppuun, ja sen jälkeen on se joka ei ole koskaan syntynyt, eikä koskaan kuole - Eläimellä??
hän joka kirjoitti:
Ole sielua, vaan elämä on sama kaikille, mutta ihmisellä on sielu,joka on sen oma ilmeisesti vahingossa syntynyt, ja sen takia hän joutui ulos paratiisista
Elämä on syytön ja aihettamaton, mutta sielu on syyn ja seurauksenlain alainen.
Uskonnot eivät hyväksy tätä, vaan rukoilevat tälle ihmisen permälle ikuista elämää taivaassa,jota sillä ei kuitenkaan ole,vaan sen on käytävä karmansa loppuun, ja sen jälkeen on se joka ei ole koskaan syntynyt, eikä koskaan kuoleJos sanot että eläimillä ei ole sielua, niin miksi ihmisillä olisi???
Eläin syö, ihminen syö, eläin nukkuu, ihminen nukkuu, eläin lisääntyy, ihminen lisääntyy, eläin pelkää, ihminen pelkää. Missä on se ero joka todistaa että eläimillä ei ole sielua, ja ihmisillä on? Tämä on samojen kristittyjen höpötystä, jotka joku aika sitten sanoivat että naisilla ei ole sielua.
Sielu on tietoisuutta, ja vai sielu voi olla tietoinen omasta olemassaolostaan.
Heti kun sanot että materia voi olla tietoinen omasta olemassaolostaan (eläin jolla ei ole sielua on vain materiaa), sanot samaa kuin ateistit, että elämä on vain sähköä korvien välissä, ja jostain selittämättömästä syystä ihmisen sielu onkin henkeä, eikä ainetta niinkuin eläimen sielu. Tämä on täyttä potaskaa, ihmetyttää miksi ihmiset uskovat moista roskaa? - hän joka
Eläimellä?? kirjoitti:
Jos sanot että eläimillä ei ole sielua, niin miksi ihmisillä olisi???
Eläin syö, ihminen syö, eläin nukkuu, ihminen nukkuu, eläin lisääntyy, ihminen lisääntyy, eläin pelkää, ihminen pelkää. Missä on se ero joka todistaa että eläimillä ei ole sielua, ja ihmisillä on? Tämä on samojen kristittyjen höpötystä, jotka joku aika sitten sanoivat että naisilla ei ole sielua.
Heti kun sanot että materia voi olla tietoinen omasta olemassaolostaan (eläin jolla ei ole sielua on vain materiaa), sanot samaa kuin ateistit, että elämä on vain sähköä korvien välissä, ja jostain selittämättömästä syystä ihmisen sielu onkin henkeä, eikä ainetta niinkuin eläimen sielu. Tämä on täyttä potaskaa, ihmetyttää miksi ihmiset uskovat moista roskaa?Kun hän erottautui eläimestä siinä, että hän oppi käyttämään sanoja kommunikoidessaan toisten kanssa.
Sittä kautta hän oppi myös ajattelemaan,joka oli hyvä kanssakäymisessä, mutta tietämättään hän vei ajatuksen myös henkiselle alueelle, ja näin sitoi ihmisen henkisesti
aikaan ja aineeseen.
Kun ihminen eli henkisesti ajattomassa tilassa paratiisissa, ja kun ajatus muodosti ajattelijan, egon eli sielun,niin yhteys katkesi kaiken perustaan,eli elämään, joka pitää elintoimintoja yllä, ja on kaikille sama.
Sielu syntyi kaikesta siitä kokemuksesta mitä ihminen joutui kokemaan,ja on luonteeltaan paha
Tälle sielulle uskonnot rukoilevat ikuista elämää,hyvän idealla, mutta sellaista sillä ei ole.
Että tällaista soopaa,ymmärrän, että uskonnot,ja atteet eivät tällaista hyväksy koska se oli niiden tuho
Tämä ei ole minun mielipiteeni.sillä minulla ei ole minkäänlaista mielipidettä asiasta,
kerron vain sen mikä on - ag<
hän joka kirjoitti:
Kun hän erottautui eläimestä siinä, että hän oppi käyttämään sanoja kommunikoidessaan toisten kanssa.
Sittä kautta hän oppi myös ajattelemaan,joka oli hyvä kanssakäymisessä, mutta tietämättään hän vei ajatuksen myös henkiselle alueelle, ja näin sitoi ihmisen henkisesti
aikaan ja aineeseen.
Kun ihminen eli henkisesti ajattomassa tilassa paratiisissa, ja kun ajatus muodosti ajattelijan, egon eli sielun,niin yhteys katkesi kaiken perustaan,eli elämään, joka pitää elintoimintoja yllä, ja on kaikille sama.
Sielu syntyi kaikesta siitä kokemuksesta mitä ihminen joutui kokemaan,ja on luonteeltaan paha
Tälle sielulle uskonnot rukoilevat ikuista elämää,hyvän idealla, mutta sellaista sillä ei ole.
Että tällaista soopaa,ymmärrän, että uskonnot,ja atteet eivät tällaista hyväksy koska se oli niiden tuho
Tämä ei ole minun mielipiteeni.sillä minulla ei ole minkäänlaista mielipidettä asiasta,
kerron vain sen mikä on"Olen sanonut tämän ennemminkin mutta sanottakoon taas: MITEN maapallon väkiluku vain kasvaa jos sama vakiomäärä sieluja pyörisi täällä aina ruumiista toiseen?! En ole tähän tyhjentävää vastausta saanut teiltä reinkarnaatiouskovilta?
- Vakioveikkaaja
ag< kirjoitti:
"Olen sanonut tämän ennemminkin mutta sanottakoon taas: MITEN maapallon väkiluku vain kasvaa jos sama vakiomäärä sieluja pyörisi täällä aina ruumiista toiseen?! En ole tähän tyhjentävää vastausta saanut teiltä reinkarnaatiouskovilta?
Onko sulla tapana ihmetellä hiekkarannalla miksi sillä on niin paljon hiekanjyviä tai taivaalle katsellessasi miksi siellä on niin paljon tähtiä?
Maailmankaikkeus on täynnä sieluja, jotka jonottavat päästäkseen materialisoitumaan maan kaltaisille planeetoille.
Ja voit yrittää laskea montako ihmistä on tällä planeetalla elänyt viimeisen 50 000 vuoden aikana. Aika iso joukko. Oisko n. 20 miljardia.
6 miljardia ihmistä ei ole vielä luku eikä mikään maailmankaikkeuden mittakaavassa. Sielumme ovat täällä jatkuvan kierrätyksen alaisina ja aina välillä tänne tulee myös "aloittelijasieluja". Kokemaan ja oppimaan ihmiselämän iloja ja suruja. - koljapolja
Eläimellä?? kirjoitti:
Jos sanot että eläimillä ei ole sielua, niin miksi ihmisillä olisi???
Heti kun sanot että materia voi olla tietoinen omasta olemassaolostaan (eläin jolla ei ole sielua on vain materiaa), sanot samaa kuin ateistit, että elämä on vain sähköä korvien välissä, ja jostain selittämättömästä syystä ihmisen sielu onkin henkeä, eikä ainetta niinkuin eläimen sielu. Tämä on täyttä potaskaa, ihmetyttää miksi ihmiset uskovat moista roskaa?Ihmisen karkoitti paratiisista (joka on tietysti täällä maan päällä) kyky ajatella. Jossain vaiheessa evoluutiota ihmisen kehitys oli tullut siihen pisteeseen, että hän oppi ajattelemaan.
Vähitellen vuosi tuhansien aikana, ihmisen tietoisuus kadotti yhteytensä eläimelliseen puoleensa (armoon) ja verhoitui egoon (konseptien\harhan maailmaan). Tässä tilassa on nykyään suurinosa maailman ihmisistä, kadonneena ajatuksiin.
Kuolema häivyttää kaikki nämä harhat, itsestä sekä maailmasta. Tietoisuus riisuuntuu egon vaatteista ja tullaan näkemään oman puhdas luonto. Tosin, tämä kaikki olisi mahdollista jo eläessä, jos ihmiset ponnistelisivat saavuttaakseen sen. - sunnyriver
Vaan minä kyllä haluan, että elämäni on 100 % Jumalaa ja taivasta.
Eli parasta ja aitoa. Jumalan voimaa, Jumalan rakkautta.
- haluat
Saat selville aikaisemmat elämät. Tästä en ole aivan varma mutta lähes 50 vuoden aikana saama kokemus on niin. Ihminen tulee vain ihmiseksi. Jokaisella meistä on, kutsutaan vaikka henki x, joka tietää kaikki aikaisemmat elämät (sivu persoonat) Hypnoosin avulla.
- sunnyriver
Kerran ehti sydämeni pysähtyä, niin että kuoleman rajan takana kävin.
Tunnelin jälkeen näin rakkautta säteilevän hahmon, lähempänä tunnistin Hänet Jeesukseksi. Hetken sain olla Hänen lähellään ja sitä rakkautta, mikä Hänestä säteili, en koskaan unohda. Suurinkin maalinen tunteiden loimu on vain kalpea varjo siitä, mitä on jumalallinen rakkaus.
Vaan ei ollut vielä aikani lähteä,
palasin takaisin tavalliseksi telluksen tallaajaksi.
Ensimmäisinä kolmena-neljänä päivänä oli tosin sopeutumisvaikeuksia
tulla takaisin taivaallisista tähän vajavaiseen elämään. Paljon mieluummin olisin jäänyt rakkauteen.
Enkä kyllä yhtään tajua,
miten jollakin voi olla HINKU tulla tänne vajavaisuuden ja vihan maailmaan
takaisin... Varsinkaan, kun uusintoja ei ole![Q]Enkä kyllä yhtään tajua,
takaisin... Varsinkaan, kun uusintoja ei ole![/q]
Jos oletetaan, että jälleensyntyminen on oppimisprosessi, niin tulemme tänne oppimaan juuri siksi, että täällä on niin vaikeata. Puhtaan hyvän tunteminen vajavaisessa (sillä sitä taivaskin on, koska se ei ole l o p u l l i n e n olotila) olotilassa käy ennen pitkää puuduttavaksi, ja jos kosmoksessa on käynnissä jonkinlainen suunnaton hierarkia, niin uskon, että jokainen haluaa korkeimmalle pallille. Uusintoja on olemassa, kuten kehittyneet joogit ja luotettavat kuolemarajakokemukset kertovat. Jälleensyntymät voidaan myös muistaa oikeilla tekniikoilla.
Tätä miestä kannattaa kuunnella.
http://www.youtube.com/watch?v=cQ-To2gpZSg&feature=channel_page- sunnyriver
Erjuth kirjoitti:
[Q]Enkä kyllä yhtään tajua,
takaisin... Varsinkaan, kun uusintoja ei ole![/q]
Jos oletetaan, että jälleensyntyminen on oppimisprosessi, niin tulemme tänne oppimaan juuri siksi, että täällä on niin vaikeata. Puhtaan hyvän tunteminen vajavaisessa (sillä sitä taivaskin on, koska se ei ole l o p u l l i n e n olotila) olotilassa käy ennen pitkää puuduttavaksi, ja jos kosmoksessa on käynnissä jonkinlainen suunnaton hierarkia, niin uskon, että jokainen haluaa korkeimmalle pallille. Uusintoja on olemassa, kuten kehittyneet joogit ja luotettavat kuolemarajakokemukset kertovat. Jälleensyntymät voidaan myös muistaa oikeilla tekniikoilla.
Tätä miestä kannattaa kuunnella.
http://www.youtube.com/watch?v=cQ-To2gpZSg&feature=channel_pageRaamattu selittää itse itsensä, sitä ei muiden uskontojen opeilla voida selittää.
Raamatun mukaan taivas on lopullinen, kestää iäisyyden.
*
Siitä olen kyllä samaa mieltä, että jos täällä maan päällä Jumala joskus
antaa jollakin elämän alueella taivasta jo tässä ajassa,
ihminen ei kestä sitä monta päivää.
Ei tarvitse mennä kuin 3 -4 päivää, niin jo tulee jokin puoli-ilkeä fiksu kommentti
toiselle heitettyä. Ihminen ei vain kertakaikkiaan kestä taivaallisia ennen kuin
Taivaassa!
*
Mikä ihmeen hinku meillä on korkeimmille palleille!
Minulle riittää ihan hyvin se, että Jumala on kaiken kiitoksen, kunnian ja ylistyksen arvoinen!
Noihin "muistoihin" menneestä voi olla syynä vaikkapa henkivallat tai
ihmisyhteisön kollektiivinen tietoisuus, saatetaan esim. näyttää, mitä jossakin
paikassa joskus on tapahtunut.
*
Muistan kuinka joskus vuosia sitten olimme silloisen poikaystäväni, nykyisen mieheni kanssa junamatkalla jossakin päin Jugoslaviaa välillä Sarajevo-Zagreb.
Yöjunassa vastapäätä minua istui nuori mies, huumeissa todennäköisesti,
nuokkui ja oli polttaa farkunpolveni.
Aikansa hän nuokkui, sitten terästyi äkkiä, alkoi tuijottaa minua
ja totesi: Sinun nimesi on se ja se....
Oikeaan osui. Koko illan aikana emme olleet käyttäneet nimeäni, sitä ei myöskään ollut missään matkalaukuissa näkyvissä.
Eli tieto kulki, pimeyden kanavia pitkin sillä kertaa.
Samalla tavalla Suomessa toiselle paikkakunnalle muutettuamme
eräs ihminen paukutteli suoraan monta asiaa, jotka kuuluivat edelliseen
asuinpaikkaamme ja joita ei voinut tietää muut kuin mieheni ja minä.
Tämä ihminen oli avannut tajuntaansa Keski-Euroopassa aikanaan
keinolla ja toisellakin. Mutta lähde oli pimeys, sen tunsin.
Itselleni Jumala kertoo useinkin tapahtumia, mitä on tulossa, selittää, mistä ne johtuvat.
Samoin Hän voi tuoda esille menneisyydestä tilanteita, jotka ovat lukinneet
ihmisen henkisen ja hengellisen kehityksen hoitaa ne.
Perheessä kulkeekin lentävä sanonta:
Kaikkea ei kerrota Helsingin Sanomissa.
Mutta kuten sanottu:
Minulle riittää, että Jumala saa kaiken kunnian, kiitoksen ja ylistyksen! - Aritta
sunnyriver kirjoitti:
Raamattu selittää itse itsensä, sitä ei muiden uskontojen opeilla voida selittää.
*
Ei tarvitse mennä kuin 3 -4 päivää, niin jo tulee jokin puoli-ilkeä fiksu kommentti
toiselle heitettyä. Ihminen ei vain kertakaikkiaan kestä taivaallisia ennen kuin
Taivaassa!
*
Minulle riittää ihan hyvin se, että Jumala on kaiken kiitoksen, kunnian ja ylistyksen arvoinen!
*
Muistan kuinka joskus vuosia sitten olimme silloisen poikaystäväni, nykyisen mieheni kanssa junamatkalla jossakin päin Jugoslaviaa välillä Sarajevo-Zagreb.
Oikeaan osui. Koko illan aikana emme olleet käyttäneet nimeäni, sitä ei myöskään ollut missään matkalaukuissa näkyvissä.
Itselleni Jumala kertoo useinkin tapahtumia, mitä on tulossa, selittää, mistä ne johtuvat.
Mutta kuten sanottu:
Minulle riittää, että Jumala saa kaiken kunnian, kiitoksen ja ylistyksen!Koraani tätä ja muut kirjat muuta. Ei sen kummempaa eikä yhdelläkään niistä ole koko totuutta.
Sinulle riittää että Jumalasi saa kaiken kunnian jne ja sehän on ihan ok.
Ja sama juttu muilla ihmisillä uskoon katsomatta. sunnyriver kirjoitti:
Raamattu selittää itse itsensä, sitä ei muiden uskontojen opeilla voida selittää.
*
Taivaassa!
*
*
Mutta kuten sanottu:
Minulle riittää, että Jumala saa kaiken kunnian, kiitoksen ja ylistyksen![Q]Raamattu selittää itse itsensä, sitä ei muiden uskontojen opeilla voida selittää.
Raamatun mukaan taivas on lopullinen, kestää iäisyyden.[/q]
No kyllä voidaan. Jokainen tulkitsee tekstejä esiymmärryksensä avulla. Ei kristinusko olisi haarautunut niin moniin osiin, jos kirja ei jättäisi tulkinnanvaraa. Etsijälle Raamattu on henkinen kirja muiden joukossa. Ilmestyskirjassa on muuten kohta, jota jälleensyntymiseen uskovat monesti käyttävät. En nyt etsi sitä; minusta on varsin typerää etsiä viittauksia jälleensyntymiseen Raamatusta. Miksi tukea täytyy etsiä joka paikasta? Kokemuksen pitäisi riittää.
[Q]Siitä olen kyllä samaa mieltä, että jos täällä maan päällä Jumala joskus
Taivaassa![/q]
Täsmälleen niin! Siksi pitää pyrkiä päivä päivältä paremmaksi ihmiseksi. Valitettavasti monet ihmiset eivät yritäkään hengellisellä alueella. Toki on jo paljon, jos hyväksyy itsensä ja pärjää muiden ihmisten kanssa! Joogan avulla ihmiset kehittävät tarkkaavaisuuttaan ja muita hyviä kykyjä. Viime vuosisadallakin eli muutama suuri joogi, heistä mainittakoon Ramana Maharshi ja Ramakrishna. He oivalsivat ei-dualistisen totuuden ("we are all one", sanoi muuan laitapuolen kulkija kuollessaan) ja elivät sen antaman viisauden mukaan jälkikäteen. Kokemus meni heihin eikä lähtenyt enää pois.
[Q]Mikä ihmeen hinku meillä on korkeimmille palleille!
paikassa joskus on tapahtunut.[/q]
En tiedä, mikä hinku. Reinkarnaatio tapahtuu! On olemassa sellainen käsite kuin Akaasiset aikakirjat http://en.wikipedia.org/wiki/Akashic_records , jossa on kaikki, ihan kaikki tieto menneestä ja tulevasta. Tulevaisuuskin saattaa olla kiveen hakattu, vaikka olenkin fatalismia vastaan. Kun ihminen kehittyy meditaation taidossa, hän pääsee käsiksi tuohon dataan. Tieto saadaan sieltä. Se on elämän kirja. Sanotaan, että pätevät meditoijat saavat samat tiedot jokaisen sielun historiasta. Olet kyllä oikeassa, kun sanot, että "henkivallat" uittavat meille väärää tietoa. New agerin ja joogin tunnistaa siitä, että New Ager luottaa varauksetta henkiin, kun taas joogi on kiinnostunut ei-dualististen kokemuksien saavuttamisesta. Reinkarnaatiomuistot tulevat sillä tiellä väistämättä esiin. Ei ole sellaista kauan meditaatiota harjoittanutta joogia, joka ei ole nähnyt edellisiä ja mahdollisesti tulevia elämiään.
[Q]Minulle riittää, että Jumala saa kaiken kunnian, kiitoksen ja ylistyksen![/q]
Niin minullekin, jos se käsitetään todelliseksi olemukseksi, joka on jokaisessa olennossa. Minää en pidä minään, vain Jumala on todellinen ja rakastamisen arvoinen.- syntyä tänne?
Miksei sitä vois pysyä siellä taivaassa, kun eihän tästä tunnu olevan mitään hyötyä, ihan päinvastoin. Tämä elämähän on suurimmalle osalle ihmiskuntaa vain "tie helvettiin".
Aatamin ja Eevanko takia meidän on pakko tulla tänne kitumaan ja tämän jälkeen kidutaankin sitten ikuisesti siellä helsvetissä.
Onpas maailma karmaiseva paikka! Totta tosiaan! :/
Syntyä vaikkapa AIDS-orvoksi Afrikkaan ja kuolla 5-vuotiaana. Mitä ihmeen järkeä siinä on? Sitten joku toinen taas syntyy prinsessaksi Ruottiin ja elää hyvän ja turvatun elämän. Ja jos näistä kumpikaan ei elämänsä aikana uudestisynny ylhäältä, on heidän molempien loppusijoituspaikka helvetti.
Ihan pimeetä! Mielummin niitä siis niitä uusintoja.
Kuolemanrajakokemuksia on ollut monilla muillakin kuin vain sinulla. Koska olet uskova, niin olet nähnyt uskovien taivaan ja helvetin. Voit vaikka lueskella NDE-sivustoa.
http://www.nderf.org/
Oishan se varsin huvittavaa jos vastassasi olisikin ollut Buddha. Tai buddhalaisella Jeesus. Yleensä ihmiset näkevät "valo-olennon", jonka tunnistavat sitten Jeesukseksi, enkeliksi tai kuolleeksi sukulaisekseen.
Ei pidä todellakaan tulkita kokemustaan niin, että se olisi ainoa ja oikea kokemus, ja kaikki muiden kokemukset olisivat valheellisia. Uskossa olevat haluavat tietenkin nähdä asian omasta näkökulmastaan.
Helvetin nähneet ovat selvästi vähemmistössä. Aivot tuottavat voimakkaita näkyjä. Huumeet ja alkoholi voivat herkässä ihmisessä aiheuttaa karmeita visioita. Ja meidät on lapsuudessa ehdollistettu uskomaan helvettiin ja taivaaseen. Onko se sitten outoa, että voimme herkässä mielentilassa kokea ne hyvinkin todellisiksi?
Vai, että oikein "vihan maailma"? Maailma on sellainen kuin miksi me sen teemme. Oletko sinäkin täynnä vihaa? Oletatko, että kaikki ihmiset ovat täynnä vihaa?
Aika harva ihminen on täynnä vihaa, sillä vihassa ei kasva mikään. Kukaan ei kestä jatkuvaa vihaamista tulematta hulluksi.
Ja suurin osa näistä ihmisistä sanoo tuota samaa, että ei millään haluaisi enää palata "elävien kirjoihin". Niin ihanan kevyt olo tuolla rajan toisella puolella on. - sunnyriver
syntyä tänne? kirjoitti:
Miksei sitä vois pysyä siellä taivaassa, kun eihän tästä tunnu olevan mitään hyötyä, ihan päinvastoin. Tämä elämähän on suurimmalle osalle ihmiskuntaa vain "tie helvettiin".
Aatamin ja Eevanko takia meidän on pakko tulla tänne kitumaan ja tämän jälkeen kidutaankin sitten ikuisesti siellä helsvetissä.
Onpas maailma karmaiseva paikka! Totta tosiaan! :/
Syntyä vaikkapa AIDS-orvoksi Afrikkaan ja kuolla 5-vuotiaana. Mitä ihmeen järkeä siinä on? Sitten joku toinen taas syntyy prinsessaksi Ruottiin ja elää hyvän ja turvatun elämän. Ja jos näistä kumpikaan ei elämänsä aikana uudestisynny ylhäältä, on heidän molempien loppusijoituspaikka helvetti.
Ihan pimeetä! Mielummin niitä siis niitä uusintoja.
Kuolemanrajakokemuksia on ollut monilla muillakin kuin vain sinulla. Koska olet uskova, niin olet nähnyt uskovien taivaan ja helvetin. Voit vaikka lueskella NDE-sivustoa.
http://www.nderf.org/
Oishan se varsin huvittavaa jos vastassasi olisikin ollut Buddha. Tai buddhalaisella Jeesus. Yleensä ihmiset näkevät "valo-olennon", jonka tunnistavat sitten Jeesukseksi, enkeliksi tai kuolleeksi sukulaisekseen.
Ei pidä todellakaan tulkita kokemustaan niin, että se olisi ainoa ja oikea kokemus, ja kaikki muiden kokemukset olisivat valheellisia. Uskossa olevat haluavat tietenkin nähdä asian omasta näkökulmastaan.
Helvetin nähneet ovat selvästi vähemmistössä. Aivot tuottavat voimakkaita näkyjä. Huumeet ja alkoholi voivat herkässä ihmisessä aiheuttaa karmeita visioita. Ja meidät on lapsuudessa ehdollistettu uskomaan helvettiin ja taivaaseen. Onko se sitten outoa, että voimme herkässä mielentilassa kokea ne hyvinkin todellisiksi?
Vai, että oikein "vihan maailma"? Maailma on sellainen kuin miksi me sen teemme. Oletko sinäkin täynnä vihaa? Oletatko, että kaikki ihmiset ovat täynnä vihaa?
Aika harva ihminen on täynnä vihaa, sillä vihassa ei kasva mikään. Kukaan ei kestä jatkuvaa vihaamista tulematta hulluksi.
Ja suurin osa näistä ihmisistä sanoo tuota samaa, että ei millään haluaisi enää palata "elävien kirjoihin". Niin ihanan kevyt olo tuolla rajan toisella puolella on.Toisaalta kyllä tämä elämä tosiaan on annettu siksi,
että valitsisimme Jumalan ja taivaan.
Emme me ennen hedelmöitystä ole muualla kuin Jumalan
suunnitelmissa, ehkä omien vanhempiemmekin toiveissa.
Mutta emme ole reaalisia,
ei suunnitelmia väestötilastoihin rekisteröidä.
*
Jos se 5-vuotias afrikkalainen aids-lapsi kuolee
a. tilassa, jossa hän ei vielä selkeästi erota oikeaa ja
väärää, hän menee taivaaseen
b. kuultuaan Jumalan sanan ja otettuaan sen
vastaan, hän menee taivaaseen.
c. kuulematta Jumalan sanaa mutta haluttuaan
elää yhteiseksi parhaaksi, hän menee taivaaseen
d. tietoisesti liityttyään pahaan,
hän menee helvettiin.
Eli summa summarum, 75 % todennäköisyys taivasosuudesta,
se on oikeastaan aika paljon!
Hyvinvoivalla länsimaisella ökyitsekkäällä aikuisella se prosentti
on paljon pienempi!
Maailma on tosiaan sellainen kuin me itse sen teemme.
Sotia riittää. Tuskin keltään menee päivää, ettei mitään negativista
ajattelisi. Mutta Lutherus rules edellenkin:
Linnut lentävät pääsi ylitse,
mutta älä anna niiden tehdä pesää pääsi päälle! - dummy shiver
sunnyriver kirjoitti:
Toisaalta kyllä tämä elämä tosiaan on annettu siksi,
että valitsisimme Jumalan ja taivaan.
Emme me ennen hedelmöitystä ole muualla kuin Jumalan
suunnitelmissa, ehkä omien vanhempiemmekin toiveissa.
Mutta emme ole reaalisia,
ei suunnitelmia väestötilastoihin rekisteröidä.
*
Jos se 5-vuotias afrikkalainen aids-lapsi kuolee
a. tilassa, jossa hän ei vielä selkeästi erota oikeaa ja
väärää, hän menee taivaaseen
b. kuultuaan Jumalan sanan ja otettuaan sen
vastaan, hän menee taivaaseen.
c. kuulematta Jumalan sanaa mutta haluttuaan
elää yhteiseksi parhaaksi, hän menee taivaaseen
d. tietoisesti liityttyään pahaan,
hän menee helvettiin.
Eli summa summarum, 75 % todennäköisyys taivasosuudesta,
se on oikeastaan aika paljon!
Hyvinvoivalla länsimaisella ökyitsekkäällä aikuisella se prosentti
on paljon pienempi!
Maailma on tosiaan sellainen kuin me itse sen teemme.
Sotia riittää. Tuskin keltään menee päivää, ettei mitään negativista
ajattelisi. Mutta Lutherus rules edellenkin:
Linnut lentävät pääsi ylitse,
mutta älä anna niiden tehdä pesää pääsi päälle!Ihan kun 5-vuotias vielä tietäisi mistään mitään. Varsinkaan jossain paikassa missä ei juurikaan ole koulutusta ja on muutenkin alkeelliset olot. Elämä on joka päiväistä taistelua, että selviäisi huomiseen. Ei siinä aikuinenkaan ehdi juuri syntyjä syviä mietiskellä.
Mielestäni kaikki 5-vuotiaat ovat vielä VIATTOMIA. Jokaisen lapsena kuolleen pitäisi siis päästä automaattisesti taivaaseen. Oisko se sitten epäreilua muita kohtaan? Tavallaan. Et mennyt tähän ansaan selittelyinesi, joten 1 piste siitä! ;)
Miten 5-vuotias "haluaa elää yhteiseksi parhaaksi"?
Voihan pyhä jyssäys noita selittelyitä!
Eksä voi sanoa suoraan, että uskosi perustuu hullutukseen? Ja siihen ei järki, eikä tunteet silloin voi millään kuulua. - sunnyriver
dummy shiver kirjoitti:
Ihan kun 5-vuotias vielä tietäisi mistään mitään. Varsinkaan jossain paikassa missä ei juurikaan ole koulutusta ja on muutenkin alkeelliset olot. Elämä on joka päiväistä taistelua, että selviäisi huomiseen. Ei siinä aikuinenkaan ehdi juuri syntyjä syviä mietiskellä.
Mielestäni kaikki 5-vuotiaat ovat vielä VIATTOMIA. Jokaisen lapsena kuolleen pitäisi siis päästä automaattisesti taivaaseen. Oisko se sitten epäreilua muita kohtaan? Tavallaan. Et mennyt tähän ansaan selittelyinesi, joten 1 piste siitä! ;)
Miten 5-vuotias "haluaa elää yhteiseksi parhaaksi"?
Voihan pyhä jyssäys noita selittelyitä!
Eksä voi sanoa suoraan, että uskosi perustuu hullutukseen? Ja siihen ei järki, eikä tunteet silloin voi millään kuulua.Olosuhteet ovat monesti afrikkalaislapsella vaikeat,
siksipä Häneltä ei paljon vaaditakaan.
Kyllä tuo haluaa elää yhteiseksi parhaaksi on aika oleellinen
osa afrikkalaista kulttuuria jo ilman kristinuskoakin,
jos nyt ei syvissä noituuden syövereissä olla.
Mummo hoitaa aidsiin kuolleiden vanhempien lapset,
lapsikin on myönteisellä tavalla yhteisönsä jäsen.
Olen vajaan vuoden seurannut tänne pakolaisena tulleen
ruandalaisperheen (pääkaupungista tosin) eloa ja oloa,
sellaista luonnolista, lämmintä rakkautta,
mitä heillä on toisiaan kohtaan,
ihan pienillä lapsillakin,
en ole monesti nähnyt.
*
Olettaisin, että suurin osa viisivuotiaista on todella
viattomia, eli he menevät suoraan taivaaseen.
Siitä olemme yhtä mieltä.
Toisaalta muistan,
että joskus suvun perimäriitojen aikaan
meillä silloin viisi-seitsemänvuotiailla junioreilla
oli kyllä jo hyvin terotettu kieli,
savolaisella luovuudella varustettuna.
Kyllä sellaisesta ainakin voisi parannuksen tehdä...
Eli osalla kyllä ympäristövaikutus saattaa tehdä tuhoaan,
vaikkei nyt ehkä ihan taivaspaikkaa viekään.
Vähän vanhempana (7v) äitini odottaessa kuopustamme
muistan käyneeni Jumalan
kanssa yksipuolisia neuvotteluja siitä,
että lopetan kiroilemisen,
jos saan pikkusiskon.
Tuli pikkuveli, ei tarvinnut lopettaa kiroilua...
(Ja sitten ties kuinka monennen tytön synnyttyä
tuli laitoksella hervoton hepuli ja naurukohtaus
kun tajusin,
että onhan Jumala vastannut sen
pienen tytön rukoukseen:
Meillä on kaikkiaan 9 tyttöä ja 1 poika...)
*
No, se nyt on ihan totta, että uskoni perustuu
hullutukseen, jossakin kohden Raamatussa sanotaan:
saarnaamansa hullutuksen kautta...
Mutta siinä hullutuksessa
on Jumalan VOIMA ja RAKKAUS.
Uskon kautta se on löydettävissä, ei järjen! - tapa kirjottaa
sunnyriver kirjoitti:
Olosuhteet ovat monesti afrikkalaislapsella vaikeat,
siksipä Häneltä ei paljon vaaditakaan.
Kyllä tuo haluaa elää yhteiseksi parhaaksi on aika oleellinen
osa afrikkalaista kulttuuria jo ilman kristinuskoakin,
jos nyt ei syvissä noituuden syövereissä olla.
Mummo hoitaa aidsiin kuolleiden vanhempien lapset,
lapsikin on myönteisellä tavalla yhteisönsä jäsen.
Olen vajaan vuoden seurannut tänne pakolaisena tulleen
ruandalaisperheen (pääkaupungista tosin) eloa ja oloa,
sellaista luonnolista, lämmintä rakkautta,
mitä heillä on toisiaan kohtaan,
ihan pienillä lapsillakin,
en ole monesti nähnyt.
*
Olettaisin, että suurin osa viisivuotiaista on todella
viattomia, eli he menevät suoraan taivaaseen.
Siitä olemme yhtä mieltä.
Toisaalta muistan,
että joskus suvun perimäriitojen aikaan
meillä silloin viisi-seitsemänvuotiailla junioreilla
oli kyllä jo hyvin terotettu kieli,
savolaisella luovuudella varustettuna.
Kyllä sellaisesta ainakin voisi parannuksen tehdä...
Eli osalla kyllä ympäristövaikutus saattaa tehdä tuhoaan,
vaikkei nyt ehkä ihan taivaspaikkaa viekään.
Vähän vanhempana (7v) äitini odottaessa kuopustamme
muistan käyneeni Jumalan
kanssa yksipuolisia neuvotteluja siitä,
että lopetan kiroilemisen,
jos saan pikkusiskon.
Tuli pikkuveli, ei tarvinnut lopettaa kiroilua...
(Ja sitten ties kuinka monennen tytön synnyttyä
tuli laitoksella hervoton hepuli ja naurukohtaus
kun tajusin,
että onhan Jumala vastannut sen
pienen tytön rukoukseen:
Meillä on kaikkiaan 9 tyttöä ja 1 poika...)
*
No, se nyt on ihan totta, että uskoni perustuu
hullutukseen, jossakin kohden Raamatussa sanotaan:
saarnaamansa hullutuksen kautta...
Mutta siinä hullutuksessa
on Jumalan VOIMA ja RAKKAUS.
Uskon kautta se on löydettävissä, ei järjen!vaikka jotkut jutuistasi ihan höpönhöpöä ovatkin.
Maailmassa on ja on ollut niin paljon ihmisiä, jotka eivät ole koskaan Jeesuksesta kuulleetkaan. Jeesus meni Raamatun mukaan Tuonelaan saarnaamaan siellä oleville sieluille. Taas kristinuskonnolle tyypillinen kummallinen kompromissi. Pitihän ne ennen Jeesusta eläneetkin jotenkin saada kristinuskon piiriin.
Kyllä on sellasta höpöä, että oksat pois Ranskan pullista!
Köyhissä maissa ihmiset välittävätkin paljon toisistaan. Rankat olosuhteet yhdistävät ihmisiä. Ja kun kaikilla on rankkaa, niin se ei tunnu ollenkaan samalla tavalla kuin jos jää yksin ongelmineen. Sota-aikana Suomessakin puhallettiin yhteen hiileen ja silloin ei ollut juuri rikollisuuttakaan.
Tulihan se sieltä, että viattomat menevät automaattisesti taivaaseen. Taas kummallinen kompromissi. Plaah...
- H
Aikas pelottavaa en kyl tiiä toisest elämäst
- LåL
Minäkin uskoin ennen että kun kuolee niin sitten vaan synnytään uudestaan. Mutta eihän sekään kuulosta järkevältä? Mun mielestä järkevämmältä kuulostaa että pääsee taivaaseen, niinkuin raamatussa sanotaan.
- kokija
>>> Taivaaseen ei kuitenkaan kukaan mene, ja jos menee, niin se tipahtaa korkealta ja kovaa ja kuolee siihen että ei pysty hengittämään hyvin kyseistä ilmaa. >>>
Tämä kohta kiinnitti huomion, sillä näyttää että joko tiedät tuon sisäsyntyisesti tai olet lukenut Steinerin kirjoja. Tämä tipahti taivaan porteilta ja syntyi tälle pallolle koska huomasi ettei kykene menemään ahtaasta portista sisään. Ahtaasta portista nimittäin mennään vain egottomana ja täysin Jumalalle / Kosmokselle / Kokonaisuudelle / Nirvanalle antautuneena. Se on viimeinen kuolema ja kuka kykenee siihen? Ei auta siihen uskomukset ja tekouskot, pitää riisua kaikki ja olla yhteydessä Kokonaisuuteen itsensä 100% unohtaen. Ei riitä 90% itsensä unohtaminen.
Palvelun oppiminen on eräs avain siihen, koska siinä voi kadottaa itsensä.
Onneksi ei tarvitse olla vielä oikeassa taivaassa pysyväisellä tasolla, koska ihmisen hermosto harvoin sellaista kestää. Kun ihminen on edes lähellä taivasta niin hän jatkuvasti ylistää Jumalaa tai todennäköisesti käyttäytyy vähän bimbosti, sillä riemu on niin suuri. Jatkuvasti hän ajattelisi filosofisia olemassaolon kysymyksiä ja tutkisi olevaista, jos hän olisi älyllisesti suuntautunut. Pystyisikö taivaassa oleva konkreettiseen käytännön työhön? Ehkä hän unohtaisi niin itsensä että lopettaisi syömisen, sillä niin suuri olisi onni. Hän ei kykenisi välittämään kehostaankaan enää. Kyllä lähellä taivastakin riemussa on kestämistä, ja se vasta on puolivälissä matkalla sitä kohti. Hermosto on kovalla koetuksella mystikoilla, älkää treenailko taivasta kohti liiallisella vauhdilla, voin sanoa kokemuksesta. Itse vähän aikoinaan kärähdin ja koskaan en 100% palautunut kun ilo meni yli ymmärryksen. Iloonkin voi melkein kuolla. Tosin tuskaa en oikein kykene tuntemaan, se on siinä hyvä puoli. Kärsimys on suurelta osin ohi.
Maltti on valttia. Kyllä sitä kerkiää. Taivaaseen ei mennä omana maallisena itsenä, siksi se on "hermoja käräyttävää". Siinä riisuunnutaan ja tullaan heikoksi kuin ei olisi olemassakaan. Niin täysin tyhjäksi mutta samalla iloiseksi muuttuu. Ja sekään ei ole vielä mitään todella absoluuttista.. Mutta ken on saanut yhden pisarankin taivasta maistaa niin on muuttunut läpikotaisin ja sisällä palaa ehtymätön hienoinen ilo.. Jokainen maistaa kuitenkin aikanaan sen pisaran ja muutos on silloin huisia. - Anonyymi
Harmi, en saa liitettyä kuvaa. Enkeleitä on todella, sain kuvan kun meni lävitseni, mutta en saa liitettyä tähän. Se on Fheylian, eläinten enkeli.
Kristin usko on ainoa oikea suunta !
"Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan. Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä"
"He väittävät tuntevansa Jumalan, mutta teoillaan he hänet kieltävät, sillä he ovat inhottavia ja tottelemattomia ja kaikkiin hyviin tekoihin kelvottomia"
Ainoa oikea joka ELÄÄ !- Anonyymi
Pistä youtubeen kehitysvammaisetkin osaavat luoda tilin.
- Anonyymi
Höpö höpö. Ihan tuulesta temmattua höpötystä. Kuoleman jälkeen ei ole mitään elämää. On vain tyhjäksi tuleminen ja maaperän mineraaleihin yhdistyminen. Maasta ihminen on Raamatun mukaan tehty. Tuomi oli maaksi pitää kaikkien tulla. Ei vanhassa testamentissa puhuta missään, että meillä olisi jokin toisenlainen olemus sisällisesti, joka mahdollisesti jatkaa elämää kun meistä aika jättää. Raamattu sanoo että sielu kuolee. Eläimet ovat kanssa sieluja ja nekin Raamatun mukaan kuolevat. Niiden aines on samoista maaperän mineraaleista ja atomeista valmistettu. Raamattu sanoo myös, että kun ihminen kuolee, ei ole ajatuksia ei tekoja tuonelassa (voidaan kääntää myös hauta siis koko ihmiskunnan yhteinen koti tällä hetkellä vielä). Siellä ei siis voida tuntea mitään, koska ei ole ajatuksia tai tunteita lainkaan. Sinne jokainen maatuu hyönteisten ruuaksi. Se on Jumalan rankaisu synnin seurauksesta paratiisissa. Itse uskon tähän hyvin vahvasti.
Miksi uskoa petokseen ihmisseielun kuolemattomuudesta koska sen alkunpanija on langennut pimeyden ruhtinas päämääränään pettää ihmiset. Hän on myötämielisten ihmisten kustannuksella levittänyt jo satojen jopa tunahsien vuosien ajan vääriä opetuksia, johon maailman suuret uskonnot ovat tarttuneet ja pitävät niitä totena täänäänkin. Tutki siis Raamattua. TUTKI. Älä laita luottamustasi sellaisiin opintuuliin, joita nykyään leijailee siellä ja tääällä. Anna Jumalan sanan ohjata sinua oikeaan. Näin et koskaan eksy hengelliseltä tieltäsi. - Anonyymi
Niin,saat luulla.Sielu elää sen tiedän!
Olet vain nyt keho jossa on istutettu sielu mutta kun kuolet,niin elät silti. - Anonyymi
Kristityt ei synny uudelleen vaan joutuvat ikuiseen helvettiin. Vielä on aikaa vaihtaa uskontoa.
Kristityt ovat syntyneet ylhäätä silloin on oteetu Jeesus vasataan, meillä hengen sinetti sielussa jota maaima ei voi saada, kosa ei tunne Jeesusta.
Olet eksyksissä täysin, kristityt ovat Jeesusenkassa jota tuntevat hänet,Jeesusessa elämme ikuisesti hänessä ijankaikkisessa elämässä, alkaa karitsan häistä kun tulee noutamaan omansaöpois täältä,seurakunta on kristuksen morsian,autuvaita ovat jotaka ovat ensimäisessä ylös nousemuksessa.
On myös tuomion ylös nousemus sieltä tulevat menevät tuomio istuin eteen, ovat vasemmalla puolella olevat, uskovat ovat oikeallapuolella olevia.
Raamatun mukaa vuohet ja lampaat ovat eroteut-toisistaan.- Anonyymi
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18368310/itamaisesta-filosofiasta-kiinnostuneille
Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18273516/ihmisen-metafyysinen-rakenne
Me kaikki tunnemme ihmisen anatomian, mutta entä metafyysinen rakenne?
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18274310/ihmisen-metafyysinen-rakenne--osa-2
Toinen esimerkki. Tehdäkseni asian niin selväksi. Vertauskuvallisesti keho on auto. Sielu tämän hienojakoisen kehon kuoressa on tämän auton matkustaja. Jää vielä selvittämättä, kuka on tämän monimutkaisen koneen kuljettaja? Ilmeisesti ei sielu. Sillä jos me olisimme tämän kehon kuljettaja, kaikki tapahtuisi elämässämme täysin niin kuin olemme suunnitelleet. Ja niin ei aina tapahdu. Se tarkoittaa joitakin kohtalon käänteitä, joitakin olosuhteita, joita haluaisimme välttää, mutta meidän on pakko jäädä niihin. Eli sanomme: "Kohtalo on johtanut..." tai minulle on tapahtunut jotakin..... tai jokin kohtalon voima. Eli tiettyyn pisteeseen asti minulla on vapaus, menen näin tai näin, mutta siinä on myös välttämättä jokin ennakointielementti ja tunnemme, että elämässämme on jokin muu voima, jotkut olosuhteet tai kohtalo, joka saa meidät toimimaan toisin kuin haluaisimme. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18368310/itamaisesta-filosofiasta-kiinnostuneille
Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18273516/ihmisen-metafyysinen-rakenne
Me kaikki tunnemme ihmisen anatomian, mutta entä metafyysinen rakenne?
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18274310/ihmisen-metafyysinen-rakenne--osa-2
Toinen esimerkki. Tehdäkseni asian niin selväksi. Vertauskuvallisesti keho on auto. Sielu tämän hienojakoisen kehon kuoressa on tämän auton matkustaja. Jää vielä selvittämättä, kuka on tämän monimutkaisen koneen kuljettaja? Ilmeisesti ei sielu. Sillä jos me olisimme tämän kehon kuljettaja, kaikki tapahtuisi elämässämme täysin niin kuin olemme suunnitelleet. Ja niin ei aina tapahdu. Se tarkoittaa joitakin kohtalon käänteitä, joitakin olosuhteita, joita haluaisimme välttää, mutta meidän on pakko jäädä niihin. Eli sanomme: "Kohtalo on johtanut..." tai minulle on tapahtunut jotakin..... tai jokin kohtalon voima. Eli tiettyyn pisteeseen asti minulla on vapaus, menen näin tai näin, mutta siinä on myös välttämättä jokin ennakointielementti ja tunnemme, että elämässämme on jokin muu voima, jotkut olosuhteet tai kohtalo, joka saa meidät toimimaan toisin kuin haluaisimme.https://keskustelu.suomi24.fi/t/18296127/vapaa-valinta-on-maailmankaikkeuden-lakiVAPAA VALINTA on Maailmankaikkeuden laki
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18296127/vapaa-valinta-on-maailmankaikkeuden-lakiVAPAA VALINTA on Maailmankaikkeuden laki
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18336900/kalastajan-ja-kultakalan-tarinan-syvempi-merkitys
Kalastajan ja kultakalan tarinan syvempi merkitys.
Puhumme lisää väärästä egosta.
Mistä tarina kertoo?
Sinisen meren rannalla asui vanha mies ja vanha nainen. He elivät 30 vuotta ja 3 vuotta, ja eräänä päivänä tapahtui ihme - vanha mies heitti nuotan siniseen mereen, ei kerran, vaan kolme kertaa, mutta ei saanut mitään, vaan vain yhden kalan, ei yksinkertaisen kalan, vaan puhuvan kalan. Ja kala sanoi, että se oli valmis täyttämään hänen kolme toivettaan ja pyysi häntä palauttamaan sen mereen. Vanha mies tuli mökkiinsä, kaivettuun mökkiinsä, ja kertoi kaiken vanhalle naiselleen. Ja hänen vanhan naisensa ahneus johti vanhan miehen lopulta täydelliseen tappioon. Vanha nainen halusi olla meren hallitsija ja saada kalat palvelukseensa. Ja niin kaikki päättyi samaan rikkinäiseen mökkiinsä.
Satu on valetta, mutta siinä on vihje.
Ja kun ihminen kuulee tämän sadun, hän tajuaa, että ahneus ei johda hyvään. Loppujen lopuksi, jos vanha nainen ei olisi ollut niin ahne, hän ja hänen miehensä olisivat voineet olla tyytyväisiä siihen, mitä heillä oli. Joku tulee myös siihen tulokseen, että vanha mies luotti liikaa vanhaan naiseensa eikä pystynyt ottamaan päätöksiä omiin käsiinsä, uskoi niin sanotusti strategiset asiat epäviisaalle vaimolleen, joten hän maksoi siitä hinnan. Mutta itse asiassa tarinan merkitys ja allegoria on paljon syvempi, ja kuten kohta saamme selville, sillä, mitä tässä tarinassa näin tapahtui, on syvin merkitys. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18336900/kalastajan-ja-kultakalan-tarinan-syvempi-merkitys
Kalastajan ja kultakalan tarinan syvempi merkitys.
Puhumme lisää väärästä egosta.
Mistä tarina kertoo?
Sinisen meren rannalla asui vanha mies ja vanha nainen. He elivät 30 vuotta ja 3 vuotta, ja eräänä päivänä tapahtui ihme - vanha mies heitti nuotan siniseen mereen, ei kerran, vaan kolme kertaa, mutta ei saanut mitään, vaan vain yhden kalan, ei yksinkertaisen kalan, vaan puhuvan kalan. Ja kala sanoi, että se oli valmis täyttämään hänen kolme toivettaan ja pyysi häntä palauttamaan sen mereen. Vanha mies tuli mökkiinsä, kaivettuun mökkiinsä, ja kertoi kaiken vanhalle naiselleen. Ja hänen vanhan naisensa ahneus johti vanhan miehen lopulta täydelliseen tappioon. Vanha nainen halusi olla meren hallitsija ja saada kalat palvelukseensa. Ja niin kaikki päättyi samaan rikkinäiseen mökkiinsä.
Satu on valetta, mutta siinä on vihje.
Ja kun ihminen kuulee tämän sadun, hän tajuaa, että ahneus ei johda hyvään. Loppujen lopuksi, jos vanha nainen ei olisi ollut niin ahne, hän ja hänen miehensä olisivat voineet olla tyytyväisiä siihen, mitä heillä oli. Joku tulee myös siihen tulokseen, että vanha mies luotti liikaa vanhaan naiseensa eikä pystynyt ottamaan päätöksiä omiin käsiinsä, uskoi niin sanotusti strategiset asiat epäviisaalle vaimolleen, joten hän maksoi siitä hinnan. Mutta itse asiassa tarinan merkitys ja allegoria on paljon syvempi, ja kuten kohta saamme selville, sillä, mitä tässä tarinassa näin tapahtui, on syvin merkitys.https://keskustelu.suomi24.fi/t/18368310/itamaisesta-filosofiasta-kiinnostuneille
Kehitys on mahdollista vain vapauden vallitessa. Anonyymi kirjoitti:
Kehitys on mahdollista vain vapauden vallitessa.Täydelisyydessä ei tarvitse kehitystä, mikä on täydellisyyttä ei ole täällä vaan ijanksikkisessa elämässä.
- Anonyymi
kirjotaja2 kirjoitti:
Täydelisyydessä ei tarvitse kehitystä, mikä on täydellisyyttä ei ole täällä vaan ijanksikkisessa elämässä.
Jos kyseenalaistat toisten totuuden, menetät oman totuutesi. Osa 2
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18392690/jos-kyseenalaistat-toisten-totuuden-menetat-oman-totuutesi--osa-2 Anonyymi kirjoitti:
Jos kyseenalaistat toisten totuuden, menetät oman totuutesi. Osa 2
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18392690/jos-kyseenalaistat-toisten-totuuden-menetat-oman-totuutesi--osa-2Todellisuus on sanassa joka siinä pysyy ei menetä mitään, kasvaa Jumalan tuntemisessa.
Kuoleman jälkeen syyrryn Jeesysenkanssa ijankaikkiseen elämään, häntä ylistäen maaliset murhee ovat ikuisesti poissa. jumalattomat ovat kadotuksessa yhdessä saatana kanssa, pysyvä ikuiseti poissa kuten kuolemakin.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .974737Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631403173Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503135Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4062229Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2351378Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111223- 761207
- 691132
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301104Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1181020