Jeesuksen kanssa juttelu

Palstan höpsöimmät osanottajat väittävät suoraan Jeesuksen puhuneen heille, vaikkapa käskeneen heidän tehdä jotain. Skitsofrenian klassisimpia oireita taitaa olla juuri äänien kuuleminen. Tuskin kuitenkaan kaikki, jotka väittävät puhuvansa Jeesuksen kanssa, ovat psykoottisia. Joku herkkäuskoinen saattaa kenties tulkita joitain arkisia tapahtumia Jeesuksen puheeksi, nähdä vaikkapa taivaan pilvissä muotoja, jotka viestittävät jotain. Joku saattaa yksinkertaisesti valehdella päästäkseen toisten lahkolaisten erityiseen suosioon.

Miten Jeesus puhuu teille? Kuuletteko hänen äänensä, luetteko viestinsä jostain vai seuraatteko taikauskoisia ennusmerkkejä mustine kissoineen?

13

577

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

miten Jumala puhuu. Jumala puhuu ihmisen sydämelle hiljaisena "äänenä", joka on selkeästi tunnistettavissa ulkopuolelta tulleeksi tietoisuudeksi jostain asiasta. Sydän tietää, että se on Isä, joka tahtoo jotain sanoa. Harvat kuulevat korvin kuultavaa ääntä ja vain jotenkin kriittisissä tilanteissa käy niin.

• sari 73

raamatullista esimerkkipohjaa?
        Sillon kun mä sain ylil.sanomaan että ihme on tapahtunut...en uskonut, kun niin monet epäilivät.
        Pyhä Henki kuitenkin puhui minulle, että Hän on tehnyt mut terveeksi. Sitten antoi vielä käskyn, että kun teen muita iloiseksi, niin minä ilahdutan Häntä. Sanoi, että sen minkä teen Hänen pienimmilleen, sen minä teen Hänelle.'
        Aina, kun saan mun pienet lapsety hyvälle tuulelle tai pojan onnistumaan jossain, muistan mitä Jumala minulle sanoi.
        Se oli Jumalan ääni.
        Minä tiedän, kska sairaus on jo oikeudessa todistettu parantuneeksi. Jumala puhui ensin mm. heng.kirjojen teeman, saarnojen kautta, että tahtoo parantaa. Sitten kun vastasin ja pyysin, että no, paranna..Hän taki sen.
        Ja kuten jo kerroin, yöllä puhui että ei ole muita tästä kiittäminen.

• Eikö Jeesus voisi välittää viestinsä suoraan stimuloimalla aivoja? Miksi sydäntä? Sydänäänteen kuulemiseenhan tarvitaan stetoskooppi ja tulkintaan muutakin kuin Raamatun lukua.

• sari 73
        Työmies2 kirjoitti:

Eikö Jeesus voisi välittää viestinsä suoraan stimuloimalla aivoja? Miksi sydäntä? Sydänäänteen kuulemiseenhan tarvitaan stetoskooppi ja tulkintaan muutakin kuin Raamatun lukua.

olipa siinä kysymys!
        Puhuuko sun Jumala sun sydämelle? Mitä Hän puhuu sulle?

• ...
        sari 73 kirjoitti:

raamatullista esimerkkipohjaa?
        Sillon kun mä sain ylil.sanomaan että ihme on tapahtunut...en uskonut, kun niin monet epäilivät.
        Pyhä Henki kuitenkin puhui minulle, että Hän on tehnyt mut terveeksi. Sitten antoi vielä käskyn, että kun teen muita iloiseksi, niin minä ilahdutan Häntä. Sanoi, että sen minkä teen Hänen pienimmilleen, sen minä teen Hänelle.'
        Aina, kun saan mun pienet lapsety hyvälle tuulelle tai pojan onnistumaan jossain, muistan mitä Jumala minulle sanoi.
        Se oli Jumalan ääni.
        Minä tiedän, kska sairaus on jo oikeudessa todistettu parantuneeksi. Jumala puhui ensin mm. heng.kirjojen teeman, saarnojen kautta, että tahtoo parantaa. Sitten kun vastasin ja pyysin, että no, paranna..Hän taki sen.
        Ja kuten jo kerroin, yöllä puhui että ei ole muita tästä kiittäminen.

tapaan, että "Jeesus aterioitsee kanssamme", kun olemme avanneet hänelle sydämemme oven. Muuta ei näin äkkiseltään tule mieleen, mutta asuuhan Kristus sydämessämme. Kaikilla on kuitenkin se ymmärrys ja kokemus, että Jumalan puhe on nimenomaan sisäinen ääni sydämen tasolla.

• Työmies2 kirjoitti:

Eikö Jeesus voisi välittää viestinsä suoraan stimuloimalla aivoja? Miksi sydäntä? Sydänäänteen kuulemiseenhan tarvitaan stetoskooppi ja tulkintaan muutakin kuin Raamatun lukua.

Jeesus asuu uskovan sydämessä.
        Poikani, kuuntele minun puhettani, kallista korvasi minun sanoilleni. Älkööt ne väistykö silmistäsi, kätke ne sydämesi sisimpään; sillä ne ovat elämä sille, joka ne löytää, ja lääke koko hänen ruumiillensa. Yli kaiken varottavan varjele sydämesi, sillä sieltä elämä lähtee. Sananlaskut 4:20-23

Jumalan Sana eli Raamattu on se tärkein, mitä uskova voi lukea ja kuulla Jeesuksen puhuvan hänelle Pyhän Hengen kautta hänen sisimpäänsä eli sydämelle. Pyhä Henki tekee sanan eläväksi ja puhuu uskovan kuhunkin tilanteeseen, yksilöllisesti. Niin kuin kaksi rakastunutta juttelee keskenään, ei siihen enää muita tarvita :D

• asuisi jonkun
        ... kirjoitti:

tapaan, että "Jeesus aterioitsee kanssamme", kun olemme avanneet hänelle sydämemme oven. Muuta ei näin äkkiseltään tule mieleen, mutta asuuhan Kristus sydämessämme. Kaikilla on kuitenkin se ymmärrys ja kokemus, että Jumalan puhe on nimenomaan sisäinen ääni sydämen tasolla.

sydämessä, pitäisi soittaa hälytyskelloja kiivaasti. Jos ihmisruumiissa jonkin henkiolennon etäispääte asustaa, niin sen on oltava aivoissa. Sydän ei ole muuta kuin lihasmöykky, joka pumppaa verta.

Raamatun monista virheistä, sydämen nostaminen aivojen edelle, on yksi suurimmista.

Tiedän kyllä, että sydämestä tässä yhteydessä puhutaan vertauskuvallisesti, mutta Raamatun virhettä se ei selitä. Ja hänen, ken uskoo Raamatun olevan 100% totta, on uskottava myös sydämen "laajentuneet ominaisuudet" todeksi.

Jos Raamattu on jumalan sanaa, niin hänen olisi pitänyt tietää (ID) ihmisen anatomia täydellisesti. Vaan kun ei. Ihmiset uskoivat vielä alle 1000 v. sitten sydämen merkityksen olevan paljon nykytietämystä suuremman.

Tämä on siis jälleen yksi todiste siitä, että Raamattu on ihmisten kirjoittama.

Hauska nähdä, mitä 3-pistepirkko vastaa.

• a.k.

...Jeesuksen "äänen" (sisäinen tietoisuus) kuuleminen yllätti minut täysin. En tiennyt vielä silloin, että Jeesus saattaa puhua omilleen. Olin tullut hiljattain uskoon ja istuin linja-autossa matkalla työpaikkaani, kun tietoisuuteeni tuli sanat: "Rakastan sinua sinun heikkoudestasi huolimatta". Samalla koin aivan ihmeellistä, ennen kokemattonta onnellisuutta ja iloa. Olin todella kuin "toisessa maailmassa". Oli vaikea lähteä oikealla bussipysäkillä autosta ja ryhtyä elämään tavallista arkipäivää.

• RitariOlevainen

mitä Henki seurakunnalle sanoo.
      Täytyy olla juuri hengen korvat kuullakseen Herran puhetta,Pyhä Henki on arka lintu sanotaan usein.
      Raamatussa myös käsketään olemaan "aralla tunnolla",että voisi kuulla Hengen kuiskauksetkin.
      On paljon siitä kiinni,miten hyvin kuulemme Herran äänen,oma hengellinen tila,mikä kuormittaa sydämemme ja ajatus maailmamme.

Kyllä Jumala phuu.
      Ja olen kuullut näillä oikeilla korvillanikin varoituksen vaarasta,ja vain minä kuulin meistä kolmesta,jotka olimme paikalla.

Ja se,että kuulin,pelasti meidät suuresta vaarasta,siinä hetkessä.

• usko.

et ymmärrä näitä asioita. Seuraavassa elämässä on miljardi uskovaista nauramassa sinulle täyttä kurkkua kun astut portista sisään. Siis noille sinun väitöksille nauretaan kun väität kaikkea sellaista mitä et voi ymmärtää. Voipi olla vähän noloa kun miljardi ihmistä nauraa XD

• joudu hihhulien mukaan Helvettiin? Mitä uskovat siellä tekevät? Vai ovatko he piruja?

• paistuvat
        Työmies2 kirjoitti:

joudu hihhulien mukaan Helvettiin? Mitä uskovat siellä tekevät? Vai ovatko he piruja?

pätsissä. Ei se usko pelasta jos tekee pahaa lähimmäisilleen minkä kerkeää. Toiset ihmiset tekevät paljon pahaa ja pitävät itseään hyvä ihmisenä ja taivaspaikkaa varmana...

• a.k.
        paistuvat kirjoitti:

pätsissä. Ei se usko pelasta jos tekee pahaa lähimmäisilleen minkä kerkeää. Toiset ihmiset tekevät paljon pahaa ja pitävät itseään hyvä ihmisenä ja taivaspaikkaa varmana...

...yksin uskosta, yksin armosta, yksin Jeesuksen Kristuksen lunastustyön kautta.

Kukaan ei ole niin hyvä, että sen perusteella pääsisi taivaaseen.
        Kukaan ei ole niin huono, etteikö turvautuminen Jeesuksen meidän kaikkien puolesta kärsimään rangaistukseen häntä pelastaisi.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      31
      3697
    2. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      130
      1508
    3. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      11
      1391
    4. Mies muistatko kun näit

Mut ensimmäisen kerran? Missä se oli? Hyvää yötä.
      Ikävä
      71
      1078
    5. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      191
      1077
    6. Koetko sä mitään

Syyllisyyden tunteita siitä mitä teit mulle?
      Ikävä
      58
      1051
    7. olet kaiken rakkauden arvoinen

Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy
      Ikävä
      26
      987
    8. Olisi kiva

Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä
      Ikävä
      38
      961
    9. Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?

Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.
      Ikävä
      67
      940
    10. Oot mun koko maailma

Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹
      Ikävä
      78
      905
    Aihe