Kristittyjen suhde Juutalaisuuteen

harrat

Genesis 12:3 12:1 Ja Herra sanoi Abramille: "Lähde maastasi, suvustasi ja isäsi kodista siihen maahan, jonka minä sinulle osoitan.
12:2 Niin minä teen sinusta suuren kansan, siunaan sinut ja teen sinun nimesi suureksi, ja sinä olet tuleva siunaukseksi.
12:3 Ja minä siunaan niitä, jotka sinua siunaavat, ja kiroan ne, jotka sinua kiroavat, ja sinussa tulevat siunatuiksi kaikki sukukunnat maan päällä."

Historia on todistanut monta kertaa ja kiistattomasti, että ne kansat jotka ovat siunanneet Juutalaisia ihmisiä, ovat saaneet siunauksen Jumalalta. Kansat jotka ovat kironneet juutalaisia, ovat kokeneet kirouksen Jumalalta.

Välillä jotkut kristityt yrittävät kieltää yhteyden Jeesuksen Nasaretilaisen välillä ja yhteyden maailmassa nyt elävien juutalaisten välillä.
Jeesus ei koskaan kieltänyt Juutalaisuuttaan.
Hän syntyi Juutalaiseksi.
Hänet ympärileikattiin 8 päivänä pitäytyen Juutalaiseen traditioon.
Hänellä oli oma Bar Mitzvah 13:ta syntymäpäivänä.
Hän piti myös Mooseksen lain.

Ei ole mahdollista sanoa ,”Olen kristitty” ja en rakasta juutalaisia ihmisiä. Raamattu opettaa, että rakkaus ei ole sitä mitä sanot, vaan mitä teet. John 3:18) ”Kello ei ole kello, ennenkuin sillä soitetaan, laulu ei ole laulu, ennekuin se lauletaan, rakkaus ei ole rakkaus, ennenkuin sitä osoitetaan

Kyllä tietenkin Israelia saa arvostella ja olla myös kriittinen, ei kaikki mitä Israel tekee ole vain pyhää ja aina vaan oikeaa ja ulkopuolella arvostelun, mutta sen arvostelu tulee perustua oikeisiin tositietoihin ja eikä saa kummuta propagandasta, ennakkoluuloista ja antisemitismistä.

Apostoli Paavali kirjoittaa Roomalaisille Roomalaiskirje 15:27
Niin he ovat halunneet, ja he ovatkin sen heille velkaa; sillä jos pakanat (muut maat kuin Israel)ovat tulleet osallisiksi heidän (Juutalaisten)hengellisistä aarteistaan, niin he puolestaan ovat velvolliset auttamaan heitä maallisilla.

Kristityt ovat rakkauden ja kiitollisuuden velassa juutalaisille, siksi että ovat saaneet heidän kauttaan Evankeliumin
Jeesus Kristus, Rabbi Nasaretista sanoi.”Pelastus on Juutalaisista” (.Johanneksen Evank. 4:22)

Se mitä Juutalaisten kautta on tullut kristityille on:
1 Kirjoitukset (raamattu)
2 Maria, Joosef ja Jeesus Nasaretilainen
3 12 Apostolia
4. Patriarkat
5. Apostolit (esim Pakanoitten Apostoli Paavali)

“Rukoilkaa rauhaa Jerusalemille, menestyköön ne jotka sitä rakastavat” (Psalm 122:6) Tämä on hengellinen periaate menestykseen, että siunaa Israelia ja Jerusalemin kaupunkia.

Me kristityt tuemme Israelia siksi että kaikki muut kansat on luotu ihmisen teoilla, mutta Israel on luotu
Jumalan teoilla. Jumala ei ole nytkään hyljännyt kansaansa, jonka Hän on edeltätuntenut.
Jumalan pelastus-suunnitelman avain maa ja kansa ovat, ja ovat olleet Juutalaiset ja tulevat olemaan.

Pyhä maa annettiin Aabrahamille ja hänen kauttaan Iisakin ja Jaakobin, heidän jälkeläisilleen ikuiseksi ja muuttumattomaksi perinnöksi. (Mooses 12:1-3, 13:14-18, 15:1-21, 17:4-8, 22:15-18, 26:1-5 ja Psalmi 89:28-37.)

Juutalainen Jeesus Kristus on myöskin tuleva Jaakobin (Israelin) huoneen huoneen kuningas iankaikkisesti ja kerran tulevan 1000- vuotisen rauhanvaltakunnan kuningas.

Tästä raamattu ennustaa näin: Luukas 1:31
Ja katso, sinä tulet raskaaksi ja synnytät pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus.
1:32 Hän on oleva suuri, ja hänet pitää kutsuttaman Korkeimman Pojaksi, ja Herra Jumala antaa hänelle Daavidin, hänen isänsä, valtaistuimen,
1:33 ja hän on oleva Jaakobin huoneen kuningas iankaikkisesti, ja hänen valtakunnallansa ei pidä loppua oleman."

3

274

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ovat niitä

jotka uskovat, että juutalaiset ovat Jumalan "valittu kansa" ja antavat juutalaisille oikeuden tappaa arabeja. Tosiasia on se, että juutalaisia ei koskaan pidetty Jumalan "valittuna kansana". Vasta 1900 luvun puolivälissä pieniosa länsimaalaisista alkoi pitää heitä Jumalan "valittuna kansana" johtuen juutalaisten propagandasta.
      http://www.uusijerusalemi.com/judaistit.html

• jumalia tai sitten liikaa valittuja kansoja.

Molemmin puolin juoksuhautaa papit siunaavat omat valittunsa, kansat ja aseet.

Jo dogmaattiset ihmiset uskovat olevansa oikeutettuja- siis valittu kansa ja oikea jumala.

• viliseekin

Raamatun mukaan arabimaat ovat autiomaita juuri väkivallan vuoksi. Luopukaa väkivallasta ja alkakaa elää sovussa Israelilaisten kanssa niin teidän käy hyvin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      171
      1111
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      132
      857
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      793
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      738
    5. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      539
    6. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      295
      533
    7. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      37
      531
    8. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      215
      489
    9. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      49
      477
    10. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      45
      472
    Aihe