Moi

vaa kaikille!

Oli pakko kertoa tässä teillekin iloisia uutisia. Nimittäin itse otin vastaan kasteen viime kesänä Kristukseen Jeesukseen, koska koin että haluan tulla kristityksi. Uskoni raamatun asioihin nousi vähän niinkuin itsestään enkä tiennyt mistä luottamukseni hengellisiin asioihin oikein tuli. En ollut lukenut raamattua juuri ollenkaan aikaisemmin enkä kuullut paljoakaan uskon asioista. Minua ei ollut siis ennen kastettu eikä opetettu millään tavalla, koska vanhempani ovat ateisteja. Myöhemmin olen sitten ymmärtänyt että Jumala vain antoi minulle lahjana uskoa näihin asioihin niinkun itse sitä sen kummemmin etsimättä ja käytännössä ilman raamatun lukuakin. Aivan käsittämätöntä lahjaa voin vain todeta! Liityin kasteessa luterilaiseen seurakuntaan, koska koin siellä olevan ilmapiirin itselleni sopivaksi.

Itse kastetapahtuma jäi todella hyvin mieleen. Se tapahtui itseasiassa järvessä viime kesänä ja tunsin kuinka Jumala oli todella läsnä. Olen alkanut lukea raamattuakin nyt enemmän ja tunnen alkavani kasvaa kristittynä. Olen nyt 23-vuotias ja kiitollinen että sain lahjana kristuksen ja iankaikkisen elämän!

Mieltäni on alkanut nyt kuitenkin täällä sivuilla pyöriessäni mietittymään se, että minua ei kastettu upottamalla veteen. Kasteeni suoritettiin pudottamalla vaan järvivettä päälleni Kolmiyhteisen Jumalan Nimeen ja siinä se. Kastajana oli perhetuttuni joka on pappi enkä minä tiennyt että kastesuoritus tavalla voisi olla suurta merkitystä!? Mitä nyt teen?

27

619

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eepu*

Katso: http://www.adventtikirkko.great.fi/
      http://www.adventtikirkko.great.fi/seurakunnat/
      …. käy siis ko. paikallisessa seurakunnassa ja kysy mitä asiallesi voisi tehdä?!

Sillä; USKOVAN ottama uskonmukainen upotuskaste takaa Pyhän Hengen Lahjan saamisen Ylhäältä Jumalalta Kristuksen kautta, joka on myös sinetti meidän lunastamiseksi/pelastamiseksi; ja se on myös MERKKI uudesta liitosta kasteen kautta; "UUSI LIITTO USKOON tultuanne"!!!!
      "…joka myös on painanut meihin SINETTINSÄ ja antanut HENGEN vakuudeksi meidän sydämiimme." (2.Kor.1:22)."Hänessä on teihinkin, sitten kuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, USKOVIKSI tultuanne pantu luvatun PYHÄN HENGEN SINETTI" (Efe.1:13). "Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen Nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte PYHÄN HENGEN LAHJAN."(Apt: 2:38; 1:5).

*
      Ystävällisesti Siunausterveisin Totuuden etsijöille

minulle niin Rakkaassa
      Voittoisassa ja Voimallisessa
      JAH SHUAN (Ilm.14:1) MESSIAAN Armollisessa ja Pyhässä Nimessä
      י ה וֹ שׁ ﬠ

eepu

• moi vaan kaikille

Juu olin kyllä uskova kastehetkellä, en sitä epäillyt. Kastettani ei vaan suoritettu upottamalla. Ehkä sen takia että luterilainen pappi tuttavani ei kokenut sitä tarpeelliseksi tehdä juuri niin.

• alohaopla
        moi vaan kaikille kirjoitti:

Juu olin kyllä uskova kastehetkellä, en sitä epäillyt. Kastettani ei vaan suoritettu upottamalla. Ehkä sen takia että luterilainen pappi tuttavani ei kokenut sitä tarpeelliseksi tehdä juuri niin.

"Juu olin kyllä uskova kastehetkellä". Oletko nyt siis vaipunut epäilyyn?

Kaste Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen sanoo sitä, että siinä kasteessa on Jumala ottanut omakseen. Siis kastekin on Jumalasta päin, eikä meidän oma suoritus, kuten uudelleen kastajat leikatessaan irti ihmisiä kasteen liitosta väittävät.

Yksi usko, yksi Herra ja yksi kaste. Veden määrä ei ratkaise, vaan Sanasta on hyvä opetella, mitä olemme kasteessa saaneet:
        Olemme puetetut kasteessa Kristuksen vanhurskaudella ja tulleet osalliseksi Kristuksen kuolemasta ja ylösnousemuksesta.

• taas omiaan
        alohaopla kirjoitti:

Kaste Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen sanoo sitä, että siinä kasteessa on Jumala ottanut omakseen. Siis kastekin on Jumalasta päin, eikä meidän oma suoritus, kuten uudelleen kastajat leikatessaan irti ihmisiä kasteen liitosta väittävät.

Yksi usko, yksi Herra ja yksi kaste. Veden määrä ei ratkaise, vaan Sanasta on hyvä opetella, mitä olemme kasteessa saaneet:
        Olemme puetetut kasteessa Kristuksen vanhurskaudella ja tulleet osalliseksi Kristuksen kuolemasta ja ylösnousemuksesta.

väittäessään, että kasteessa Jumala on ottanut mei-
        dät omakseen. Missä niin on kirjoitettu?
        Pappi ja vanhemmatko pakottavat Jumalaa ottamaan
        tämä pienokainen omkseen, kun me olemme näin
        päättäneet.
        "Kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, Hän antoi
        voiman tulla Jumalan lapseksi, niille jotka uskovat hänen nimeensä!!!!!!!!" Ei tässä kasteesta puhuta mitään.

• eepu*
        alohaopla kirjoitti:

Alpo kirjoitti OHI RAAMATUN jälleen:
        "Olemme puetetut kasteessa Kristuksen vanhurskaudella ja tulleet osalliseksi Kristuksen kuolemasta ja ylösnousemuksesta."

Ei niin vaan olemme uskosta Kristukseen päällemme PUKENEET!
        ..sillä vauva-valelu on epäraamatullinen, sitä ei löydy RAAMATUSTA, vaikka kuinka yrität Alpo sanoja VÄÄNTÄÄ KIEROON!!!!

"Sillä kaikki te, jotka olette (Apt.2:38) Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne PUKENEET. " (Gal.3:27)

• alohaopla
        taas omiaan kirjoitti:

väittäessään, että kasteessa Jumala on ottanut mei-
        dät omakseen. Missä niin on kirjoitettu?
        Pappi ja vanhemmatko pakottavat Jumalaa ottamaan
        tämä pienokainen omkseen, kun me olemme näin
        päättäneet.
        "Kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, Hän antoi
        voiman tulla Jumalan lapseksi, niille jotka uskovat hänen nimeensä!!!!!!!!" Ei tässä kasteesta puhuta mitään.

Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, siis Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Siinä se on sanottu, mutta jos evankeliumi ei ole auennut, niin mitäpä minä lain vanhurskautta tavoittelevalla voin tehdä. En mitään.

Etkö ole siis lukenut Jeesuksen sanoja, kun hän asetti seurakunnan käyttöön kasteen ja valtuutti opetuslapset itsenäisesti hoitamaan sananpalvelusta ja kastetta.

Alpo Ahola ei runoile mitään omiaan, vaan vastapuoli rohkenee leikata pois Jumalan sanasta evankeliumin ja tehdä kasteestakin lain, kuuliaisuuden ensiaskeleen.

• alohaopla
        eepu* kirjoitti:

Alpo kirjoitti OHI RAAMATUN jälleen:
        "Olemme puetetut kasteessa Kristuksen vanhurskaudella ja tulleet osalliseksi Kristuksen kuolemasta ja ylösnousemuksesta."

Ei niin vaan olemme uskosta Kristukseen päällemme PUKENEET!
        ..sillä vauva-valelu on epäraamatullinen, sitä ei löydy RAAMATUSTA, vaikka kuinka yrität Alpo sanoja VÄÄNTÄÄ KIEROON!!!!

"Sillä kaikki te, jotka olette (Apt.2:38) Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne PUKENEET. " (Gal.3:27)

Gal. 3:27
        Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet.

Olemme puetetut kasteessa Kristuksen vanhurskaudella. Siis on kasteessa puettu. En voi hylätä Jumalan sanaa.

Kol. 2:12

ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista.

Room. 6:4
        Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan haudatut kasteen kautta kuolemaan, että niinkuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman.

Olemme kasteessa tulleet osalliseksi Kristuksen kuolemasta ja ylösnousemuksesta.

En voi mitään jos Raamatun todistus, Jumalan sana, rohjetaan epäuskossa kieltää. Voi sitä epäuskon määrää, joka kulkee omia epäuskon polkujaan ja tekee omista töistään ja ratkausuistaan itsensä lunastuksen, vaikka meidän "Kaikki me olimme kuin saastaiset, ja niinkuin tahrattu vaate oli kaikki meidän vanhurskautemme. Ja kaikki me olemme lakastuneet kuin lehdet, ja pahat tekomme heittelevät meitä niinkuin tuuli" Jes.64:6.

Olet irtisaoutunut minusta, siis miksi sörkit vieläkin?

• eepu*
        alohaopla kirjoitti:

Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, siis Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Siinä se on sanottu, mutta jos evankeliumi ei ole auennut, niin mitäpä minä lain vanhurskautta tavoittelevalla voin tehdä. En mitään.

Etkö ole siis lukenut Jeesuksen sanoja, kun hän asetti seurakunnan käyttöön kasteen ja valtuutti opetuslapset itsenäisesti hoitamaan sananpalvelusta ja kastetta.

Alpo Ahola ei runoile mitään omiaan, vaan vastapuoli rohkenee leikata pois Jumalan sanasta evankeliumin ja tehdä kasteestakin lain, kuuliaisuuden ensiaskeleen.

Katso.
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001426&posting=22000000020040981

• eepu*
        alohaopla kirjoitti:

Gal. 3:27
        Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet.

Olemme puetetut kasteessa Kristuksen vanhurskaudella. Siis on kasteessa puettu. En voi hylätä Jumalan sanaa.

Kol. 2:12

ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista.

Room. 6:4
        Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan haudatut kasteen kautta kuolemaan, että niinkuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman.

Olemme kasteessa tulleet osalliseksi Kristuksen kuolemasta ja ylösnousemuksesta.

En voi mitään jos Raamatun todistus, Jumalan sana, rohjetaan epäuskossa kieltää. Voi sitä epäuskon määrää, joka kulkee omia epäuskon polkujaan ja tekee omista töistään ja ratkausuistaan itsensä lunastuksen, vaikka meidän "Kaikki me olimme kuin saastaiset, ja niinkuin tahrattu vaate oli kaikki meidän vanhurskautemme. Ja kaikki me olemme lakastuneet kuin lehdet, ja pahat tekomme heittelevät meitä niinkuin tuuli" Jes.64:6.

Olet irtisaoutunut minusta, siis miksi sörkit vieläkin?

Katso ja ymmärrä mitä hirvittävyyden tulihiilikuormaa olet kasaamassa päällesi kun epäraamatullisuuksiasi toisillekin täällä kauppaat, sillä:
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001426&posting=22000000020040981

• Grown up

Ef. 4:5
      yksi Herra, yksi usko, yksi kaste

Ja tämä raamatun totuus ei horju, ei himmene, ei valehtele!

Jumala on kasteessa antanut sinulle suuren lahjan: pelastuksen ja syntien anteeksiantamuksen. Tämä perustuu Jeesuksen ansioon puolestamme, veriuhriin Golgatalla ja ylösnousemukseen. Ota tämä lahja täydessä uskonvarmuudessa vastaan! Kaste julistaa Jumalan työtä ja ihmettä.

Minutkin kastettiin yhden ja ainoan kerran vasta aikuisena. Kaste merkitsee Jumalan lapseutta, vaelluksen alkua Kristuksessa. Se on Jumalan uutta luomistyötä ihmisessä, ei Jumalan tarvitse uusia tekojaan.

Tämä vaellus ei välttämättä tuo ulkonaista menestystä ja hyvää oloa. Se tuo todennäköisesti myös vaikeuksia, ahdistusta, vainoa. Perässäsi alkaa roikkua nyt henkiä, jotka houkuttelevat uutta sielua epäröimään, uudelle kasteelle. Henkivaltojen taistelu on todellista, ei mitään mielikuvitusta. Mutta käy Sinä täydessä uskonvarmuudessa eteenpäin.

Käänny aina Herran Jeesuksen Kristuksen puoleen rukouksessa, aina ja kaikessa. Lue Jumalan Pyhää Sanaa yhdessä Pyhän Hengen kanssa. Jeesus on luvannut, ettei jätä pulaan. Tunteet heittelevät, mutta Totuus ei. Hän on kanssasi myös tässä epävarmassa hetkessä. Älä ota uutta kastetta!

• eepu*

Miten KASTE suoritetaan?
        Sillä; Kasteen yhteydessä käytetty verbi Baptidzein tarkoittaa juuri tätä; UPOTTAMISTA, hautaamista veteen, ja tämä verbi löytyy Raamatun alkuperäisistä asiakirjoista!
        *
        Johannes Kastaja kastoi Vapahtajan Jordan virrassa; "eis to Jordanen" = Jordaniin , --- eli Johannes kastoi (johonkin) upottamalla (hautaamalla) kastettava Jordan virtaan. Paavali puhuu myös hautaamisesta tarkoittaen upotuskastetta ks. esim. Room.6:4:
        4 ”Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan HAUDATUT kasteen kautta kuolemaan, että niin kuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman.”
        4 ”συνεταφημεν ουν αυτω δια του βαπτισματος εις τον θανατον ινα ωσπερ ηγερθη χριστος εκ νεκρων δια της δοξης του πατρος ουτως και ημεις εν καινοτητι ζωης περιπατησωμεν"

*
        'Baptidzoo' - verbin merkitys Uudessa testamentissa. 'Kastaa' - verbi on suomennettu kreikan sanasta baptidzoo (kantasana on verbi baptoo), joka viittaa upottamiseen.

*7 Kun kysymys on vesikasteesta, kastamiseen sisältyy ajatus ihmisen upottamisesta tai painamisesta veden alle.

*8 Uudessa testamentissa verbiä 'kastaa' käytetään eri merkityksissä:
        (1) sanalla viitataan vesikasteeseen (esim. Matt. -3:6; Mark. -1:9; Ap.t.- 2:41);
        (2) sanaa käytetään kielikuvana Kristuksen kärsimyksistä ja kuolemasta (Mark.-10: 38, 39; Luuk.- 12:-50);
        (3) Pyhän Hengen tulemisesta (Matt.- 3:11; Mark.- 1:-8; Luuk.- 3:-16; Joh.- 1:-33; Ap.t.- 1:-5;-11:-16) ja
        (4) rituaalisesta puhdistautumisesta (Mark.- 7:-3, 4; Luuk. -11:-38). Tässä neljännessä käyttöesimerkissä on kysymys seremoniallisen epäpuhtauden poistamisesta, jossa kädet upotettiin (kastettiin) veteen ennen ateriaa.

*9 Raamattu käyttää substantiivia kaste (baptisma) sekä vesikasteesta että Kristuksen kuolemasta (Matt.- 3:-7; Mark.- 10:-38, 39).

katso lisää: http://www.adventtikirkko.fi/opetus/kaste.htm

• hänhän sanoi

olleensa JO uskossa, ennen kastetta.Ei se USKO, missään kasteessa tule!
        So. Jumalan lahja, siis uskon lahja.

Miksiköhän hän epäilee, valelukastetta..mieti?

• Grown up
        hänhän sanoi kirjoitti:

olleensa JO uskossa, ennen kastetta.Ei se USKO, missään kasteessa tule!
        So. Jumalan lahja, siis uskon lahja.

Miksiköhän hän epäilee, valelukastetta..mieti?

kehottaisin käyttämään hieman hoksottimia: viesti, jossa aloittaja kirjoittaa uskostaan on kirjoitettu klo 12.06. Minun viestini on 4 minuuttia varhaisempi eli kirjoitettu klo 12.02. Vaikka viestihierarkia on liehureunainen ja kukin voi kommentoida mitä viestiä haluaa, periaatteessa kommenttien täytyy pohjautua ajalliseen kronologiaan.

Huutosi "Haloo" meni siis väärään numeroon.

• hartonen

Olen iloinen puolestasi "moi vaan kaikille"! Olet uudestisyntynyt ja otettu Jumalan seurakunnan jäseneksi ja iankaikkinen elämä odottaa sinua! Kannustan sinua kaikestä sydämmestäsi eteenpäin kristillisessä elämässäsi! Älä luovu uskostasi koskaan vaikka tuntuisi vaikealta! Jeesus on kanssasi ja hän kasteen säätäjä hyväksyy kasteesi TÄYDELLISESTI. Jumalan sana mukaan olennaisinta on että sait kasteen Isän, Pojan ja Pyhän Hengen Nimeen ja että sinut kastettiin vedellä. Ole iloinen ja varmalla mielellä. Sinun ei tarvitse uusia kastettasi! Jumala hyväksyy sen, koska hän ei Sanassaa aseta kastetavalle MITÄÄN TIETTYÄ VAATIMUSTA! Sinun kasteesi ON OIKEA! Siunausta sinulle todella paljon.

• eepu*

Mutta, mitä tulee Matteuksen 28:19 niin se On ilmeinen VÄÄRENNÖS, sillä, olettaa sopii, että sen kohdalla on tullut joko tulkinta-, käännös-, tai jokin muu virhe, koska se on jäänyt YKSIN?!!

Ajatellaanpas tilannetta myös siten, ettei meillä olisikaan tuota kyseistä Matteuksen 28. luvun ja 19:ta jakeen tekstiä (mikä selkeyttää tätä asiaa huomattavasti), millaiset "kaste-kaavasanat", meillä silloin olisi käytössä?? Eikö totta, että silloin kastaminen tapahtuisi vain ja ainoastaan; --- JAH SHUAN MESSIAAN Nimeen! -- Aamen! --- JAH SHUAN Nimeen sisältyy JUMALAN OMA NIMI!!!

Vaikka me lukisimme Raamatun kannesta kanteen, ei meille muuta Lunastajan nimeä ole annettu! (ks. Apt. 4:12) "MINÄ OLEN TULLUT ISÄNI NIMESSÄ"!
        *
        Toiseksi:
        Miksi kaikki muut apostolit olisivat kirjoittaneet tämän asian toisin, jos Matteuksen ko. kirjoitus oli Vapahtajan antama sana? Ei kai muut apostolit ole väärässä, kun he ovat toisin kirjoittaneet, eikö apostolien enemmistön kanta tässä asiassa olisikaan pätevä ja oikea??
        Sillä, Huom! Sanotaanhan, että Raamattu itse selittää itseään ja että jokin asia on vahvistettava KAHDEN tai KOLMEN TODISTAJAN NOJALLA, jotta se olisi pätevä! Olisikohan Matteuksen 28:19 kohdalla tullut siis; tulkinta-, käännös-, vai jokin muu virhe, koska se on jäänyt YKSIN?!!
        *
        Kolmanneksi:
        Kun Raamatussa mainitaan Pyhällä Hengellä kastamisesta, niin ei koskaan sanota, että teidät kastetaan Pyhän Hengen nimeen, vaan teidät kastetaan Pyhällä Hengellä Ylhäältä (so. Jumalan tahdon mukaan!). (ks.Apt.1:5, 11:16; Matt 3:11; Mark 1:8.)
        *
        Neljänneksi:
        Monet arvostetut tutkijat pitävät tämän muutoksen syynä Nikean kirkolliskokousta:
        *Sillä; kun Nikean kirkolliskokous vuonna 325 poisti VAPAHTAJAN NIMEN (so. JAHSHUA MESSIAS) Uuden Testamentin "kastekäskystä" (ks. Matt.28:19) ja laittoi sen tilalle kolme arvo-asemaa (Isä, Poika, Pyhä Henki), --- tekivät he silloin maailmankaikkeuden suurimman rikoksen!
        Koska Ilmestyskirjaan on kirjoitettu liiankin selvästi, että "joka ottaa jotakin pois tämän kirjan sanoista, tai lisää jotakin niihin, niin hänen osansa Elämän Puuhun otetaan häneltä pois."
        On siis vaarallista jatkaa tuon rikoksen levittämistä, sillä ne ovat Hänen sanansa, jotka kerran tuomitsevat meidät: "Paitsi MINUA, EI OLE KETÄÄN TOISTA!"
        *
        Viidenneksi:
        Totuuden tämän raamatullisen kasteen muuttamisesta on eräs Paavi Johannes itsekin sanonut seuraavasti: "Ne, jotka kastetaan Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen kuuluvat katoliseen kirkkoon, tiesivätpä he siitä tai eivät".

Eräässä vanhassa brasilialaisessa Raamatussa on selitys: "Kirjoitusten mukaan alkuseurakunnassa kastettiin vain Vapahtajan (JAH SHUAN MESSIAAN) nimeen,
        mutta me, roomalaiskatolinen kirkko, muutimme tämän Nikean kirkolliskokouksessa v. 325. Siitä päivästä alkaen olemme käyttäneet kastekaavaa Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ".
        *
        Kuudenneksi:
        On vain yhden muotoinen Oikea uskonmukainen upotuskaste (Johanneksen kaste):
        VAPAHTAJA itsekin kastatti uskoon tulleita ihmisiä Johanneksen kasteella Nimeensä:
        ”Ja kaikki kansa, joka häntä (VAPAHTAJAA) kuuli, publikaanitkin, tunnustivat Jumalan vanhurskaaksi ja ANTOIVAT KASTAA ITSENSÄ JOHANNEKSEN KASTEELLA." (Ks. Luuk.7:29; 3:16; Apt.1:5).
        ”Jeesus teki opetuslapsiksi ja kastoi useampia kuin Johannes - vaikka Jeesus ei itse kastanut, vaan hänen opetuslapsensa – ”(ks.Joh.4.Luku) … ja näin me upotuskasteen kautta me teemme iankaikkisen Liittosuhteen Jumalan kanssa, ja siitä merkkinä me saamme Pyhän Hengen Lahjan ja Voiman elää syntiä tekemättä!!! (Ks.Room.6.Luku)

”Mutta fariseukset ja lainoppineet (niin kuin tänä päivänä luterilaiset tekevät) tekivät turhaksi Jumalan aivoituksen heitä kohtaan eivätkä ottaneet Johannekselta kastetta.” (Ks.Luuk.7:30)
        *
        Seitsemänneksi:
        Paavali sanoo: "sillä kaikki, mikä ei ole USKOSTA, on SYNTIÄ." .. Sillä; ”… Raamattu on sulkenut kaikki synnin alle, että se, mikä luvattu oli, annettaisiin uskosta Jeesukseen Kristukseen niille, jotka uskovat”.
        .. niinpä vauva-valelu kasteena On SYNTIÄ, koska se EI TAPAHDU kastettavan omassa USKOSSA" … se on silloin ihmisteko, se on -- Jumalan tahdon vastainen valheellinen kastetoimitus!!! " ..vauva-valelua ei voi Raamatulla puolustaa, se on ihmisten (roomalaiskatolisenkirkon) laatima HARHAOPPI!! jos siis olet vauvana saanut kasteen nimellä kulkevan vauva-valelun, niin valitettavasti se ei täytä kasteelle asetettuja normeja/ehtoja korkeintaan sillä on siunausarvo, …Kasteen antamiseen/ottamiseen vaaditaan aina kastettavan OMAA USKOA! .. mutta (vauvojen) siunaamiseen ei! Tärkeintä on siis ottaa omakohtaisesti se Oikea uskonmukainen upotuskaste Herramme ja Vapahtajamme Nimeen!
        *
        Kahdeksanneksi:
        Jokaisella ihmisellä täytyy olla/on vapaatahto; muuten ei Jumala kutsuisi ihmistä pelastukseen eikä silloin Evankeliumin saarnoja tarvittaisi!
        Mutta ”Vapahtaja sanoo: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko (Evankeliumia ja kaste-saarnaa), se tuomitaan kadotukseen." (Ks.Joh.3:14-18; Room. 6:22, 23; Mark.16:15, 16)
        *
        Yhdeksänneksi:
        --- mutta minä kirjoitan teille; Tuokaa toki lapsenne Jumalan Armollisten käsien alle siunattavaksi ( mutta ei kastettavaksi)! sillä näinhän jo Vapahtajakin teki, lukekaa ymmärryksellä Raamatunsanaa;
        Raamattu kertoo, mitä tapahtui kun äidit toivat näitä lapsia Vapahtajan luo, siitä tapahtumasta seuraavasti:
        "Silloin tuotiin Hänen tykönsä lapsia, että Hän panisi kätensä heidän päälleen ja rukoilisi; ….. mutta opetuslapset nuhtelivat tuojia.
        [..sillä tapaus oli uusi ja outo]
        Niin Vapahtaja sanoi: --- "Antakaa lasten olla, älkääkä estäkö heitä tulemasta Minun tyköni, sillä senkaltaisten on taivastenvaltakunta". Ja Hän pani kätensä heidän päälleen ja SIUNASI heitä (Matt.19:13-15; Mar.10:14-16; Luuk.18:15, 16).
        Vapahtaja ei vienyt heitä kasteelle. -- Kasteesta Ei siis tässäkään puhuta heidän kohdallaan mitään, vaan --SIUNAUKSESTA ja RUKOUKSESTA -- heidän puolestaan! .. ja se riittää, aikuistuttuaan hekin sitten aikanaan itse päättävät uskon mukaisesta kasteestaan! (Ks. Apt.2:38; 8:37, 38; Luuk.7:29; 3:16; Apt.1:5)!
        Vapahtajakaan ei siis osoittanut kastevettä heille”!! … vaan; ”Ja hän otti heitä syliinsä, pani kätensä heidän päällensä ja siunasi heitä.” (Ks Mar.10:16). … ja aikuistuttua ottakoon hekin itse kukin upotuskasteen Herramme ja vapahtajamme nimeen!
        *
        Kymmenenneksi:
        Paavali sanoo: ”Sillä tämä on Jumalan tahto, teidän pyhityksenne, … nyt, kun olette synnistä vapautetut ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, on teidän hedelmänne pyhitys, ja sen loppu on iankaikkinen elämä. Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa;”

-- Joten Tahallinen uskonmukaisen upotuskasteen hylkääminen johtaa pelastuksen menettämiseen!!

*
        Ystäväiseni, Oletko vielä uudesti syntynyt Jumalasta?
        ”Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.”(Joh.3:7)

”Lapsukaiset, älköön kukaan saako teitä EKSYTTÄÄ. Se, joka vanhurskauden tekee, on vanhurskas, niinkuin hän (VAPAHTAJA) on vanhurskas.

Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot.

Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt.” (1.Joh.7-9)
        USKONMUKAISEN UPOTUSKASTEEN (ks.Apt.2:38) kautta se on mahdollista;
        "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen Nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.”!!

Sillä ilman Pyhän Hengen pyhitystä ei kukaan ole näkevä Herraa! ” ….sillä nyt, kun olette synnistä vapautetut ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, on teidän hedelmänne PYHITYS, ja sen loppu on iankaikkinen elämä.” (Room.6:22)

Ystäväiseni, käykää upotuskasteelle saamaan Viisauden ja Ymmärryksen Henki, sillä Jumala ON Rakkaus, tee siis sinäkin älkää viivytelkö enää rohkea USKONRATKAISU Jumalan KUTSUUN; Sillä tämä On se Ainut ja Oikea Tie PELASTUKSEEN ja Jumalan tahdonmukaiseen VANHURSKAUDENPUKUUN:
        *Joh.3:16; Apt.2:38; 8:36, 37, 38 ja Room. 6.Luku*, sillä vain tämä Tie, On se kertakaikkinen, se Oikea IANKAIKKINEN ELÄMÄNTIE, astu ja kastu siihen! ... aloita uusi ja voimallinen Elämä yhdessä Vapahtajamme kanssa! :)

Ystäväiseni, antakaa pelastaa itsenne ja sitten Anokaa (toki Apt.2:37, 38; 8:36, 37, 38; Luuk.7:29 jälkeen sitä) VIISAUTTA ja YMMÄRRYSTÄ niin sitä annetaan (ks.Apt.1:5; Luuk.3:16) ...
        "Ylhäällä missä kasvaa Öljypuu"! :) (katso mm. Jaak.1:5) Ystäväiseni käänny lähimmän lähiseurakuntamme puoleen, ja kysy mitä sinun asiallesi voitaisiin tehdä?! Katso; ( http://www.adventtikirkko.great.fi/ )
        Katso myös: ( http://kotisivu.mtv3.fi/james/vii1-10.html )
        *
        ♥ MARANATA! ♥
        *
        Vapahtajan nimiasiasta Katso lisää; MESSIAS VAPAHTAJAMME OIKEA NIMI
        ( http://www.uq.net.au/~zzrlakes/index.html )

• eepu*
        eepu* kirjoitti:

Mutta, mitä tulee Matteuksen 28:19 niin se On ilmeinen VÄÄRENNÖS, sillä, olettaa sopii, että sen kohdalla on tullut joko tulkinta-, käännös-, tai jokin muu virhe, koska se on jäänyt YKSIN?!!

Ajatellaanpas tilannetta myös siten, ettei meillä olisikaan tuota kyseistä Matteuksen 28. luvun ja 19:ta jakeen tekstiä (mikä selkeyttää tätä asiaa huomattavasti), millaiset "kaste-kaavasanat", meillä silloin olisi käytössä?? Eikö totta, että silloin kastaminen tapahtuisi vain ja ainoastaan; --- JAH SHUAN MESSIAAN Nimeen! -- Aamen! --- JAH SHUAN Nimeen sisältyy JUMALAN OMA NIMI!!!

Vaikka me lukisimme Raamatun kannesta kanteen, ei meille muuta Lunastajan nimeä ole annettu! (ks. Apt. 4:12) "MINÄ OLEN TULLUT ISÄNI NIMESSÄ"!
        *
        Toiseksi:
        Miksi kaikki muut apostolit olisivat kirjoittaneet tämän asian toisin, jos Matteuksen ko. kirjoitus oli Vapahtajan antama sana? Ei kai muut apostolit ole väärässä, kun he ovat toisin kirjoittaneet, eikö apostolien enemmistön kanta tässä asiassa olisikaan pätevä ja oikea??
        Sillä, Huom! Sanotaanhan, että Raamattu itse selittää itseään ja että jokin asia on vahvistettava KAHDEN tai KOLMEN TODISTAJAN NOJALLA, jotta se olisi pätevä! Olisikohan Matteuksen 28:19 kohdalla tullut siis; tulkinta-, käännös-, vai jokin muu virhe, koska se on jäänyt YKSIN?!!
        *
        Kolmanneksi:
        Kun Raamatussa mainitaan Pyhällä Hengellä kastamisesta, niin ei koskaan sanota, että teidät kastetaan Pyhän Hengen nimeen, vaan teidät kastetaan Pyhällä Hengellä Ylhäältä (so. Jumalan tahdon mukaan!). (ks.Apt.1:5, 11:16; Matt 3:11; Mark 1:8.)
        *
        Neljänneksi:
        Monet arvostetut tutkijat pitävät tämän muutoksen syynä Nikean kirkolliskokousta:
        *Sillä; kun Nikean kirkolliskokous vuonna 325 poisti VAPAHTAJAN NIMEN (so. JAHSHUA MESSIAS) Uuden Testamentin "kastekäskystä" (ks. Matt.28:19) ja laittoi sen tilalle kolme arvo-asemaa (Isä, Poika, Pyhä Henki), --- tekivät he silloin maailmankaikkeuden suurimman rikoksen!
        Koska Ilmestyskirjaan on kirjoitettu liiankin selvästi, että "joka ottaa jotakin pois tämän kirjan sanoista, tai lisää jotakin niihin, niin hänen osansa Elämän Puuhun otetaan häneltä pois."
        On siis vaarallista jatkaa tuon rikoksen levittämistä, sillä ne ovat Hänen sanansa, jotka kerran tuomitsevat meidät: "Paitsi MINUA, EI OLE KETÄÄN TOISTA!"
        *
        Viidenneksi:
        Totuuden tämän raamatullisen kasteen muuttamisesta on eräs Paavi Johannes itsekin sanonut seuraavasti: "Ne, jotka kastetaan Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen kuuluvat katoliseen kirkkoon, tiesivätpä he siitä tai eivät".

Eräässä vanhassa brasilialaisessa Raamatussa on selitys: "Kirjoitusten mukaan alkuseurakunnassa kastettiin vain Vapahtajan (JAH SHUAN MESSIAAN) nimeen,
        mutta me, roomalaiskatolinen kirkko, muutimme tämän Nikean kirkolliskokouksessa v. 325. Siitä päivästä alkaen olemme käyttäneet kastekaavaa Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ".
        *
        Kuudenneksi:
        On vain yhden muotoinen Oikea uskonmukainen upotuskaste (Johanneksen kaste):
        VAPAHTAJA itsekin kastatti uskoon tulleita ihmisiä Johanneksen kasteella Nimeensä:
        ”Ja kaikki kansa, joka häntä (VAPAHTAJAA) kuuli, publikaanitkin, tunnustivat Jumalan vanhurskaaksi ja ANTOIVAT KASTAA ITSENSÄ JOHANNEKSEN KASTEELLA." (Ks. Luuk.7:29; 3:16; Apt.1:5).
        ”Jeesus teki opetuslapsiksi ja kastoi useampia kuin Johannes - vaikka Jeesus ei itse kastanut, vaan hänen opetuslapsensa – ”(ks.Joh.4.Luku) … ja näin me upotuskasteen kautta me teemme iankaikkisen Liittosuhteen Jumalan kanssa, ja siitä merkkinä me saamme Pyhän Hengen Lahjan ja Voiman elää syntiä tekemättä!!! (Ks.Room.6.Luku)

”Mutta fariseukset ja lainoppineet (niin kuin tänä päivänä luterilaiset tekevät) tekivät turhaksi Jumalan aivoituksen heitä kohtaan eivätkä ottaneet Johannekselta kastetta.” (Ks.Luuk.7:30)
        *
        Seitsemänneksi:
        Paavali sanoo: "sillä kaikki, mikä ei ole USKOSTA, on SYNTIÄ." .. Sillä; ”… Raamattu on sulkenut kaikki synnin alle, että se, mikä luvattu oli, annettaisiin uskosta Jeesukseen Kristukseen niille, jotka uskovat”.
        .. niinpä vauva-valelu kasteena On SYNTIÄ, koska se EI TAPAHDU kastettavan omassa USKOSSA" … se on silloin ihmisteko, se on -- Jumalan tahdon vastainen valheellinen kastetoimitus!!! " ..vauva-valelua ei voi Raamatulla puolustaa, se on ihmisten (roomalaiskatolisenkirkon) laatima HARHAOPPI!! jos siis olet vauvana saanut kasteen nimellä kulkevan vauva-valelun, niin valitettavasti se ei täytä kasteelle asetettuja normeja/ehtoja korkeintaan sillä on siunausarvo, …Kasteen antamiseen/ottamiseen vaaditaan aina kastettavan OMAA USKOA! .. mutta (vauvojen) siunaamiseen ei! Tärkeintä on siis ottaa omakohtaisesti se Oikea uskonmukainen upotuskaste Herramme ja Vapahtajamme Nimeen!
        *
        Kahdeksanneksi:
        Jokaisella ihmisellä täytyy olla/on vapaatahto; muuten ei Jumala kutsuisi ihmistä pelastukseen eikä silloin Evankeliumin saarnoja tarvittaisi!
        Mutta ”Vapahtaja sanoo: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko (Evankeliumia ja kaste-saarnaa), se tuomitaan kadotukseen." (Ks.Joh.3:14-18; Room. 6:22, 23; Mark.16:15, 16)
        *
        Yhdeksänneksi:
        --- mutta minä kirjoitan teille; Tuokaa toki lapsenne Jumalan Armollisten käsien alle siunattavaksi ( mutta ei kastettavaksi)! sillä näinhän jo Vapahtajakin teki, lukekaa ymmärryksellä Raamatunsanaa;
        Raamattu kertoo, mitä tapahtui kun äidit toivat näitä lapsia Vapahtajan luo, siitä tapahtumasta seuraavasti:
        "Silloin tuotiin Hänen tykönsä lapsia, että Hän panisi kätensä heidän päälleen ja rukoilisi; ….. mutta opetuslapset nuhtelivat tuojia.
        [..sillä tapaus oli uusi ja outo]
        Niin Vapahtaja sanoi: --- "Antakaa lasten olla, älkääkä estäkö heitä tulemasta Minun tyköni, sillä senkaltaisten on taivastenvaltakunta". Ja Hän pani kätensä heidän päälleen ja SIUNASI heitä (Matt.19:13-15; Mar.10:14-16; Luuk.18:15, 16).
        Vapahtaja ei vienyt heitä kasteelle. -- Kasteesta Ei siis tässäkään puhuta heidän kohdallaan mitään, vaan --SIUNAUKSESTA ja RUKOUKSESTA -- heidän puolestaan! .. ja se riittää, aikuistuttuaan hekin sitten aikanaan itse päättävät uskon mukaisesta kasteestaan! (Ks. Apt.2:38; 8:37, 38; Luuk.7:29; 3:16; Apt.1:5)!
        Vapahtajakaan ei siis osoittanut kastevettä heille”!! … vaan; ”Ja hän otti heitä syliinsä, pani kätensä heidän päällensä ja siunasi heitä.” (Ks Mar.10:16). … ja aikuistuttua ottakoon hekin itse kukin upotuskasteen Herramme ja vapahtajamme nimeen!
        *
        Kymmenenneksi:
        Paavali sanoo: ”Sillä tämä on Jumalan tahto, teidän pyhityksenne, … nyt, kun olette synnistä vapautetut ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, on teidän hedelmänne pyhitys, ja sen loppu on iankaikkinen elämä. Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa;”

-- Joten Tahallinen uskonmukaisen upotuskasteen hylkääminen johtaa pelastuksen menettämiseen!!

*
        Ystäväiseni, Oletko vielä uudesti syntynyt Jumalasta?
        ”Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.”(Joh.3:7)

”Lapsukaiset, älköön kukaan saako teitä EKSYTTÄÄ. Se, joka vanhurskauden tekee, on vanhurskas, niinkuin hän (VAPAHTAJA) on vanhurskas.

Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot.

Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt.” (1.Joh.7-9)
        USKONMUKAISEN UPOTUSKASTEEN (ks.Apt.2:38) kautta se on mahdollista;
        "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen Nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.”!!

Sillä ilman Pyhän Hengen pyhitystä ei kukaan ole näkevä Herraa! ” ….sillä nyt, kun olette synnistä vapautetut ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, on teidän hedelmänne PYHITYS, ja sen loppu on iankaikkinen elämä.” (Room.6:22)

Ystäväiseni, käykää upotuskasteelle saamaan Viisauden ja Ymmärryksen Henki, sillä Jumala ON Rakkaus, tee siis sinäkin älkää viivytelkö enää rohkea USKONRATKAISU Jumalan KUTSUUN; Sillä tämä On se Ainut ja Oikea Tie PELASTUKSEEN ja Jumalan tahdonmukaiseen VANHURSKAUDENPUKUUN:
        *Joh.3:16; Apt.2:38; 8:36, 37, 38 ja Room. 6.Luku*, sillä vain tämä Tie, On se kertakaikkinen, se Oikea IANKAIKKINEN ELÄMÄNTIE, astu ja kastu siihen! ... aloita uusi ja voimallinen Elämä yhdessä Vapahtajamme kanssa! :)

Ystäväiseni, antakaa pelastaa itsenne ja sitten Anokaa (toki Apt.2:37, 38; 8:36, 37, 38; Luuk.7:29 jälkeen sitä) VIISAUTTA ja YMMÄRRYSTÄ niin sitä annetaan (ks.Apt.1:5; Luuk.3:16) ...
        "Ylhäällä missä kasvaa Öljypuu"! :) (katso mm. Jaak.1:5) Ystäväiseni käänny lähimmän lähiseurakuntamme puoleen, ja kysy mitä sinun asiallesi voitaisiin tehdä?! Katso; ( http://www.adventtikirkko.great.fi/ )
        Katso myös: ( http://kotisivu.mtv3.fi/james/vii1-10.html )
        *
        ♥ MARANATA! ♥
        *
        Vapahtajan nimiasiasta Katso lisää; MESSIAS VAPAHTAJAMME OIKEA NIMI
        ( http://www.uq.net.au/~zzrlakes/index.html )

"Pyhitä heidät TOTUUDESSA; sinun SANASI on TOTUUS."

• mathetes

Jeesus sinua runsaasti siunatkoon uudella taivastielläsi vapahtajassa Jeesuksessa! Ole runsaasti siunatti Jeesuksen nimessä! Amen!

Lue Apostolien tekoja rukouksenhengessä, ja pyydä että Jeesus Pyhän Henkensä avulla sinua valaisee kysymyksissä joita kirjoituksesasi esitit. Hän kyllä antaa sinulle tarvittavat neuvot ja kun saat ne, niin toimi rohkeasti sanan opetuksen mukaan! Ei siis sen mukaan miten joku neuvoo, vaan ihan oikeasti "Raamatun sanan ilmoituksen mukaan"! Niin minäkin aikanaan tein, kukaan ei minua ollut opastamassa, vaan itse luin ahkerasti Raamatusta tuon kastekysymys asian ja kun se selvisi, niin toimin heti mitään kenestäkään välittämättä Raamatun sanan kehoituksen mukaan. Siunausta tuleville päivillesi. Jeesus kanssasi!

Terv, mathetes

• hartonen

Sitä et hänen kastettaan kelpuuta ja mielestäsi ei kelpuuta Jumalakaan! Kun hän Raamatusta rupeaa kastekohtia lukemaan niin tulee vain huomanneeksi kuinka typerä vaatimus koko upotus homma on, joten ei hän ainakaan asiaan Raamatusta sinun tulkintaasi mitään tukea saa! Etkö ymmärrrä naurettava koko upotusvaatimus on!
        Anteeksi suora puheeni.

• eepu*
        hartonen kirjoitti:

Sitä et hänen kastettaan kelpuuta ja mielestäsi ei kelpuuta Jumalakaan! Kun hän Raamatusta rupeaa kastekohtia lukemaan niin tulee vain huomanneeksi kuinka typerä vaatimus koko upotus homma on, joten ei hän ainakaan asiaan Raamatusta sinun tulkintaasi mitään tukea saa! Etkö ymmärrrä naurettava koko upotusvaatimus on!
        Anteeksi suora puheeni.

Raamatusta löytää sen oikean uskonmukaisen kasteenmuodon, muualta tulee se väärämuoto!!!

• mathetes
        hartonen kirjoitti:

Anteeksi suora puheeni.

Ei ole nyt kyse siitä mitä minä kelpuutan tai olen kelpuuttamatta, vaan siitä, että mitä Raamatun sana kelpuuttaa! Jos sitä ei kelpuuteta, ollaan silloin kokonaan hakoteillä!!! Ymmärsitkö?

Raamatusta löytyy oikea vastaus oikeanlaiseen kasteen muotoon! Sen löydät Raamatusta sinäkin jos vain olet Jumalan sanalle rehellinen! Siis lahjomattoman rehellinen, etkä turvaudu Raamatun ilmoituksen ohi meneviin ja vain tunteitten johdattelemiin selitelmiin!

Jos valelukaste Kreik, "ranoo/rantisma" olisi ollut hyväksytty kasteen muoto, niin kyllä kai se olisi Raamatussa myös mainittu, mutta kun ei ole! Vaan aina kun kasteesta on kysymys, niin se mainitaan Kreik, ilmaisulla "Baptizoo = upottaa"! Elikä kasteen muoto on upotuskaste! Suomenkielen käännös ei sitä suoraan sano, että "upotuskaste", vaan suomenkielen ilmaisu jättää virhetulkinnoille sijaa ellei tutki alkukielen ilmaisua, joka on tuo upottamista merkitsevä ilmaisu, eli "Baptizoo" =(upotuskaste)!

-Kirjoitat.
        -Etkö ymmärrrä naurettava koko upotusvaatimus on!

-Vastausta.
        Minä ymmärrän hyvin kasteen oikean muodon ja siksi olen sen myös kuuliaisesti ottanut itselleni. Toki saat nauraa tuota upotuskasteen vaatimusta, mutta naurat silloin Herralle!

Sinä vain itse tulet vikapääksi Herran edessä nauruinesi, en minä! Tee siis jo pian parannus nurjista ajatuksistasi!

Olkoon Herra sinulle armollinen ja ohjatkoon runsaasti sanansa ja henkensä valoa sydämeesi!

• hartonen
        mathetes kirjoitti:

Ei ole nyt kyse siitä mitä minä kelpuutan tai olen kelpuuttamatta, vaan siitä, että mitä Raamatun sana kelpuuttaa! Jos sitä ei kelpuuteta, ollaan silloin kokonaan hakoteillä!!! Ymmärsitkö?

Raamatusta löytyy oikea vastaus oikeanlaiseen kasteen muotoon! Sen löydät Raamatusta sinäkin jos vain olet Jumalan sanalle rehellinen! Siis lahjomattoman rehellinen, etkä turvaudu Raamatun ilmoituksen ohi meneviin ja vain tunteitten johdattelemiin selitelmiin!

Jos valelukaste Kreik, "ranoo/rantisma" olisi ollut hyväksytty kasteen muoto, niin kyllä kai se olisi Raamatussa myös mainittu, mutta kun ei ole! Vaan aina kun kasteesta on kysymys, niin se mainitaan Kreik, ilmaisulla "Baptizoo = upottaa"! Elikä kasteen muoto on upotuskaste! Suomenkielen käännös ei sitä suoraan sano, että "upotuskaste", vaan suomenkielen ilmaisu jättää virhetulkinnoille sijaa ellei tutki alkukielen ilmaisua, joka on tuo upottamista merkitsevä ilmaisu, eli "Baptizoo" =(upotuskaste)!

-Kirjoitat.
        -Etkö ymmärrrä naurettava koko upotusvaatimus on!

-Vastausta.
        Minä ymmärrän hyvin kasteen oikean muodon ja siksi olen sen myös kuuliaisesti ottanut itselleni. Toki saat nauraa tuota upotuskasteen vaatimusta, mutta naurat silloin Herralle!

Sinä vain itse tulet vikapääksi Herran edessä nauruinesi, en minä! Tee siis jo pian parannus nurjista ajatuksistasi!

Olkoon Herra sinulle armollinen ja ohjatkoon runsaasti sanansa ja henkensä valoa sydämeesi!

Mutta kun asia on nimenomaan niin että ET OSAA KREIKKAA OLLENKAAN. Kyllä minä ymmärrän mihin vaatimuksen perustatte mutta kun kreikan sana "baptizoo" ei tarkoita "PELKÄSTÄÄN" veteen upottamista. Voi voi sinua! Opiskele kreikkaa vaikka jossain kielikeskuksessa äläkä opiskele sitä helluntiaseurakunnassa! Sanaa baptizoo käytetään muunmuassa silloin kun pestään astioita!

• mathetes
        hartonen kirjoitti:

Mutta kun asia on nimenomaan niin että ET OSAA KREIKKAA OLLENKAAN. Kyllä minä ymmärrän mihin vaatimuksen perustatte mutta kun kreikan sana "baptizoo" ei tarkoita "PELKÄSTÄÄN" veteen upottamista. Voi voi sinua! Opiskele kreikkaa vaikka jossain kielikeskuksessa äläkä opiskele sitä helluntiaseurakunnassa! Sanaa baptizoo käytetään muunmuassa silloin kun pestään astioita!

>>>Mutta kun asia on nimenomaan niin että ET OSAA KREIKKAA OLLENKAAN.>Kyllä minä ymmärrän mihin vaatimuksen perustatte mutta kun kreikan sana "baptizoo" ei tarkoita "PELKÄSTÄÄN" veteen upottamista. Voi voi sinua! Opiskele kreikkaa vaikka jossain kielikeskuksessa äläkä opiskele sitä helluntiaseurakunnassa!>Sanaa baptizoo käytetään muunmuassa silloin kun pestään astioita!

• vai mitä
        mathetes kirjoitti:

>>>Mutta kun asia on nimenomaan niin että ET OSAA KREIKKAA OLLENKAAN.>Kyllä minä ymmärrän mihin vaatimuksen perustatte mutta kun kreikan sana "baptizoo" ei tarkoita "PELKÄSTÄÄN" veteen upottamista. Voi voi sinua! Opiskele kreikkaa vaikka jossain kielikeskuksessa äläkä opiskele sitä helluntiaseurakunnassa!>Sanaa baptizoo käytetään muunmuassa silloin kun pestään astioita!

eiköhän ole parempi, kun jätät käännöstyöt alan yliopistokoulutuksen saaneille henkilöille, kielitieteilijöille, jookos?

• mathetes
        vai mitä kirjoitti:

eiköhän ole parempi, kun jätät käännöstyöt alan yliopistokoulutuksen saaneille henkilöille, kielitieteilijöille, jookos?

Minä tunnen henkilökohtaisesti kaksikin kielenkääntäjää (Kreikka: Englanti: Ruotsi: Saksa: Japani) ja heillä on työpöydällään suuria sanakirjoja apunaan kun he ryhtyvät käännöstyötään tekemään! Sinun on ihan turha minulle lässyttää tyhjänpäiväistä lässytystäsi mistään käännöstyön osaamisesta kun itse et näytä merkkiäkään omasta osaamisestasi!

Jos kerran pystyt jotain arvostelemaan, niin näytä silloin myös oma osaamisesi, ja jos vaikka oikeasti osaisitkin, niin silloin tietäisit että käännökseni ovat oikeat! Mutta tiedän ja näen sinun kommenteistasi ettet osaa yhtään mitään!

Puhu vaikka sana viikossa, mutta puhu asiaa, äläkä lässytä tyhjää!

Jeesus sinua valaiskoon sanallaan ja hengellään!

• mopo.nen

"Mieltäni on alkanut nyt kuitenkin täällä sivuilla pyöriessäni mietittymään se, että minua ei kastettu upottamalla veteen. Kasteeni suoritettiin pudottamalla vaan järvivettä päälleni Kolmiyhteisen Jumalan Nimeen ja siinä se. Kastajana oli perhetuttuni joka on pappi enkä minä tiennyt että kastesuoritus tavalla voisi olla suurta merkitystä!? Mitä nyt teen?"

Olet käynyt uskovien kasteella jo. Kasteesi on täysin pätevä ja suurin osa helluntai pastoreistakin hyväksyy sen täysin. Kasteessa ei ole tärkeintä sen muoto vaan sisältö. Kastettasi ei tule uusia.

• Moi vaa kaikille!
      "Olen nyt 23-vuotias ja kiitollinen että sain lahjana kristuksen ja iankaikkisen elämän"!
      ---
      Minäkin toivotan sinulle siunausta uudessa elämässäsi.

"Oi, Jeesus, paras paimeneni,
      sinua auta seuraamaan sanasi valkeudessa
      ja elämässä uudessa" (virsi 409:2).
      -
      Raamatullisen kasteen ja ns. uskovien kasteen eroihin voit tutustua seuraavan linkin myötä:
      http://www.japo.fi/~ekallio/sala.htm

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      185
      6671
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      153
      1905
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1628
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1350
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      50
      1101
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      41
      1011
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      98
      982
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      6
      917
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      248
      901
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      859
    Aihe