Mones universumi

Black Kimono

Voisiko olla, että universumi on saavuttanut ns. loppuräjähdyksen jo useampia kertoja ja kaikki on alkanut alusta, mutta vain kuvittelemme tämän olevan ns. ensimmäinen ja aito oikea universumi?

9

620

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tavoitteeton

Voi olla. Toisaalta, onko se enää sama universumi, jos se on kerran käynyt tuollaisen luhistuminen/uusi alku -prosessin läpi?

Voi myös olla olematta. Emme tiedä. :)

• Huomattava mies

"...kuvittelemme tämän olevan ns. ensimmäinen ja aito oikea universumi?"

Mistä päättelet että kukaan muu kuin sinä kuvittelee tämän olevan ensimmäinen ja aito oikea universumi? Aika kummallisia ajatuksia sinullakin...

• Uskon loppuelämäni, että niiden ketju taapäin olisi nimenomaan ääretön.
      Nyt fyysikot uskovat, että ns. pimeä energia "repisi" Universumin hajalle joskus tulevaisuudessa.

Muistelen jopa prof. Esko Valtasaaren olleen äärettömien universumeiden kannalla.

Onneksi näiden funtsauksen 'wiikate wilma' lopettaa aikanaan.

• Huomattava mies

"...Uskon loppuelämäni, että niiden ketju taapäin ajattelutapaa! Päätetään kunnolla mihin uskotaan, olisi nimenomaan ääretön."

TUO alkaa olla jo lähellä OIKEAA tieteellistä ja sitten julistetaan kaikille että uskon näin loppuelämäni, tuli mitä tuli.

"Muistelen jopa prof. Esko Valtasaaren..."
        Olikohan kuitenkin kyseessä Esko Valtaoja? -Vai kenties Esko Balthazar? Hahahaa. Hassu olet!

• capt. cöpenick
        Huomattava mies kirjoitti:

"...Uskon loppuelämäni, että niiden ketju taapäin ajattelutapaa! Päätetään kunnolla mihin uskotaan, olisi nimenomaan ääretön."

TUO alkaa olla jo lähellä OIKEAA tieteellistä ja sitten julistetaan kaikille että uskon näin loppuelämäni, tuli mitä tuli.

"Muistelen jopa prof. Esko Valtasaaren..."
        Olikohan kuitenkin kyseessä Esko Valtaoja? -Vai kenties Esko Balthazar? Hahahaa. Hassu olet!

Varmaan vaikutti. Tietysti Esko Valtaoja. Hän on suurpiirteinen mies.

Näitä hyviä nykyopettajia on myös kosmologiaa tutkiva Kari Enqvist.

Tälläkin saitilla esitetään pokkana, että "Älykäs suunnittelija
        pyyhkäisi planeetta Maan 7 päivässä. Hoh hoijakkaa!!

• --Antti

Tällastä asiaa on niin mahdottoman hyödyllistä miettiä ja tutkia.

• Hapkidod

Se Jeesusmieshän eroaa niin paljon tuollaisesta tiedehömpästä, onhan toinen fantasiaa ja toinen scifiä?

Vaan ei, itseasiassa multiversumin mahdollisuutta on tutkittu ja on saatu jonkun kosmisen taustasäteilyn (kts. lisää multiversumi vaikka wikipediasta jos löytyy) avulla tietoa että universumi itseasiassa laajenisi äärirajoille kunnes supistuisi räjähdysmäisellä nopeudella (implosion) vain hetken kulutta laajetakseen jälleen räjähdysmäisellä nopeudella (explosion). Eli maailmankaikkeutemme tuntuu sykkivän, tietysti ihmisen mittakaavalle järjettömän pitkien aikojen kuluessa, mutta jos maailmankaikkeutemme onkin vain yksi suuri solu niin miksei niitä voisi olla useampia? Ja ainakin vertaistodellisuuksien tutkimiseen on löydetty jo joitakin hypoteeseja mutta niihin meidän kummankaan aivokapasiteetti ei riitä. Siksi ne tiedemiehet kato ovatkin vähän fiksumpia kun keskivertoihminen.

• näin päin

on tämä luomumaailma (keinotekoisen vastakohta) merkillinen ja suorakulmion muotoinen että melko tasainen paikka, ja se on suhteellisen iso sekä varsinkin aloittelijoille vaarallinen. Ei kannata jäädä alle, kun sellainen vyöryy päälle. Maailman halkaisija on arviolta 450003 kilometriä, ja sen reunalta on vaarallista pudota. Maailma koostuu avaruudesta, aika-avaruusjatkumoista, hölmöistä ja planeetoista.

• kun loppu loppui

Alku alkoi, kun loppu loppui, ja alkoi uusi alku. Kaikki alkoi alusta. Kaiken alku on kaiken loppu. Tätä on jo jatkunut ainakin kolme sekuntia.

Tähän kyselyysi sopii parhaiten seuraava tarina vastaukseksi:

- Isä, tiedätkö, miten kameleontti pystyy vaihtamaan väriä ympäristön mukaan?
      - En tiedä.
      - No tiedätkö, miten sislisko pystyy kasvattamaan uuden hännän, jos alkuperäinen katkeaa?
      - En tiedä sitäkään.
      - Tiedätkö, miten jotkut muuttolinnut pystyvät suunnistamaan pimeässäkin, ilman Aurinkoa?
      - Ei harmainta aavistustakaan.
      - Isä, häiritsenkö minä sinua näillä kysymyksilläni?
      - Et tietenkään! Millä muulla tavoin lapsi voisi oppia kuin kyselemällä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      94
      3792
    2. Nainen olet minun

Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli
      Ikävä
      47
      3175
    3. Sille ei voi enää mitään

Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.
      Ikävä
      100
      2807
    4. Merja Kyllönen: Ero

Joko uusi kierroksessa
      Suomussalmi
      134
      2457
    5. Harmi jos ei enään nähdä

Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki
      Ikävä
      57
      2450
    6. Mukavaa päivää

Miehelle 🖕❤️‍🔥 Kahvia ja kävelylle🌞
      Ikävä
      61
      2388
    7. Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun

mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??
      Ikävä
      117
      2377
    8. Vau miten upea nainen!

Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.
      Tunteet
      21
      2304
    9. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      23
      2296
    10. En voi sanoa että toivon sinulle hyvää.

Ei meitä ole tarkoitettu yhteen.
      Ikävä
      64
      2080
    Aihe