olen polttanut

itseni loppuun

työuupumus iski !!

nyt ollaan menossa kohti alamäkeä vauhdilla...haluan vaihtaa työpaikkaa, en jaksa täällä enää..

kotonakaan en jaksa kun norkoilla netissä sivulta toiselle syventymättä

8

274

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuitattu

sanovat tällä palstalla, että jeesus parantaa ja antaa voimaa. rukoilevatkin puolestasi, kun ahkerasti pyydät.

pieneä vinkinä annan, laita kotona netti kiinni ja tartu kirjaan.

• uskonsankari

-kannattaa mennä kipin kapin lekurille ja hoitoa saamaan,-burn out on hoitamattomana hankala ja vaarallinenkin sairaus !

-siihen on olemassa lääkitykset ja sairauslomalla voi joutua olemaan pitkiäkin aikoi,-ellei tajua himmata ajoissa se voi myös uusia ja on aina pahempi kuin edellisellä kerralla !

-burn outin kanssa ei ole leikkimistä !

-lepoa ja uudet harrastukset sekä työuran vaihto on paikallaan,em.uhrille !

-voimia sinulle ja myöskin Herra voi auttaa sinua kunhan vaan pyydät ja uskovatkin rukoilla jne...

• kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon, kutsuu Jeesus luokseen tänäkin päivänä. Matt.11:28-30

Voitko saada sairaslomaa työterveyslääkäriltä? Voisit lomalla virkistyä jonkun sinulle mieluisen asian ja ystävien kanssa. Saada uutta näkökulmaa työhösi ja elämäntilanteeseesi. Nuoretkin voivat uupua, mutta jokaiselle, joka Herraa odottaa, on luvattu uusi voima. Jesaja 40:28-31

• ketjun aloittanut

juuri tiedänkin,uupuneeni, koska en tunne enää mielenkiintoa mihinkään asiaan, enkä jaksa ottaa yhteyttä ihmisiin..itseasiassa parhaat ystäväni ovat niin kaukana etteivät voi auttaa

työssäni olen juuri kokenut epäonnistuneeni pahasti ja tunne siitä hurjaa syyllisyyttä ja vihaa niitä ihmisiä kohtaan,joiden katson olleen osallisina omalla toiminnallaan epäonnistumiseeni-kyllähän minä ymmärrän,että kyse on asioista joille pieni ihminen ei mitään voi, mutta kuitenkin.....

ehkä tunne laimenee ajanmyötä, toivon pääseväni piakkoin erään psykologin juttusille - ehkä asiat löytävät oikeat mittasuhteet vähitellen

sitten kun jaksan paremmin etsin itselleni toisen työpaikan missä minun ei tarvitse kantaa näin suurta vastuuta yksinäni toisen ihmisen hengestä ja hyvinvoinnista

• todé
        ketjun aloittanut kirjoitti:

juuri tiedänkin,uupuneeni, koska en tunne enää mielenkiintoa mihinkään asiaan, enkä jaksa ottaa yhteyttä ihmisiin..itseasiassa parhaat ystäväni ovat niin kaukana etteivät voi auttaa

työssäni olen juuri kokenut epäonnistuneeni pahasti ja tunne siitä hurjaa syyllisyyttä ja vihaa niitä ihmisiä kohtaan,joiden katson olleen osallisina omalla toiminnallaan epäonnistumiseeni-kyllähän minä ymmärrän,että kyse on asioista joille pieni ihminen ei mitään voi, mutta kuitenkin.....

ehkä tunne laimenee ajanmyötä, toivon pääseväni piakkoin erään psykologin juttusille - ehkä asiat löytävät oikeat mittasuhteet vähitellen

sitten kun jaksan paremmin etsin itselleni toisen työpaikan missä minun ei tarvitse kantaa näin suurta vastuuta yksinäni toisen ihmisen hengestä ja hyvinvoinnista

ettet ala napsimaan masennus- ja mielialalääkkeitä ihan ensimmäisenä lääkärin ohjeena. Siinä mennään helposti ojasta vielä pahempaan eli allikkoon, aletaan tuijottaa sitä omaa napaa kahta enemmän (= mittasuhteet vääristyvät entisestään).
        Minusta tuntuu, että sinulla on ihan itselläsi vahvuuksia nousta tuosta väsymyksen suosta, ja psykologi voi tukea niiden esille ottamista.

Sinun on varmaankin hyvä myös huolehtia fyysisestä kunnostasi. Ilmoittaudu venytysjumppaan! Siinä venyvät lihasten lisäksi myös mittasuhteet, ja KOKO ihminen, sieluineen päivineen, saa happea!

• ketjun aloittanut kirjoitti:

tuo että haluat puhua asioistasi, vielä on toivoa...:) Askel kerrallaan, ajan kanssa.

• stressi

Ottaa päähän kun on kiire ja sitten tekee virheitä ja sitten masentuu.
      Tuntuu että kaikki vaan vaatii ja sitten kun jollekkin uskikselle sanoo että on rankkaa töissä niin ohjeita tulee ja muuta, mutta ei jakseta kuunnella ja olla hiljaa vieressä kun toinen kertoo vaivojaan.
      Se auttaisi kun olisi joku joka vain kuuntelisi ilman, että jakelisi hyviä neuvojaan kuten, anna itsellesi anteeksi kaikki tekevät virheitä yms.

• me uskovaisetkin ja kamppailemme samojen inhimillisten ongelmien kanssa. Olet oikeassa: ihmisellä on kaksi korvaa ja vain yksi suu sitä varten, että malttaisimme kuunnella. Hyvät neuvot kerkiää sitten vähän myöhemmmin.

Olen käytännön opissa tuossa taidossa läheisen omaisen yllättävän poismenon johdosta. Kun suru on syvä, niin ei ole sanoja, mutta voi kuunnella toisen tuskaa. Olla hiljaa vierellä...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      394
      5917
    2. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      80
      5288
    3. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      48
      4316
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      52
      3921
    5. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      52
      3709
    6. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      162
      3400
    7. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      100
      3164
    8. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      50
      3148
    9. Mitä tapahtuu

Sitten keväällä ja kesällä
      Ikävä
      43
      2269
    10. Voitko sanoa jotain

Hellää?
      Ikävä
      49