Muistatkos Lähimmäinen, että meillä jäi yksi pieni keskustelu taannoin hieman kesken? Yritin saada sinulta vastausta kysymykseen, joka syntyi siitä tiedosta, että Jeesus on sovittanut sinut 50%:sti ja oma osuutesi pelastuksesta on 50%.
Tästä johtuen jatkoin ksysmyksellä:
Kerropa miksi ne teot ovat sinulle niin tärkeitä?
Sovittavatko ne syntisi, vai pääsetkö mielestäsi niiden avulla paratiisiin? Vai mihin ihmeeseen niitä tarvitaan?
RAAMATUN MUKAAN teot ovat OSOITUS siitä että usko on elävää, mutta missään ei sanota, että pelastus tulisi tekojen ansiosta - päinvastoin.
JOS pelastus tulisi teoista, niin sehän johtaisi kerskumiseen ja siihen, että ihmistä arvostettaisiin hänen tekojensa mukaan ja pidettäisiin muita huonompana, jos tekoja ei olisi riittävästi,
eikö totta?
Onko sinun mielestäsi mitenkään ristiriitaista, että opetatte pelastuksen olevan armosta ja ilmainen lahja, mutta tämän ILMAISEN lahjan joudutte maksamaan puoliksi omien töidenne kautta?
Jos sinulle luvataan antaa ilmainen auto, niin kuinka paljon siitä joudut ITSE maksamaan?
Logiikkasi mukaan puolet.
Onko sinulle ERI merkitys sanoilla ilmainen ja "ilmainen" riippuen siitä onko kyse pyhästä vaiko profaanista?
Vastaavasti kuin muuttua ja "muuttua".
Taikka täsmällinen totuus ja "täsmällinen totuus" tai vaikka tarkin tai "tarkin" raamatunkäännös?
Lähimmäiselle teot 50% pelastusta ?
26
948
Vastaukset
Siinä sitä onkin Lähimmäiselle vastattavaa. Olisi mielenkiintoista tietää millainen käsitys hänellä on sanan 'lunastus' merkityksestä.
Tässä vertailua eri käännösten välillä: 1. Kor 6:20 (alkuosa)
KR92 "sillä Jumala on ostanut teidät täydestä hinnasta."
KR38 "Sillä te olette kalliisti ostetut."
UMK "sillä teidät ostettiin tietyllä hinnalla."
Nähdäkseni kreikkalainen teksti ei määrittele hintaa täydeksi eikä kalliiksi, joten ne ovat selittävää ainesta. Toisaalta UMK:n "tietty hinta" taitaa eräille merkitä 50%:a.Lähes koko olemassa olonsa ajan vartiotorniseura on tuottanut erilaista uskonnollista materiaalia kulloisenkin kirjapainotekniikan avulla. Jäsenmäärän lisääntymisen myötä painomäärät ovat tietenkin kasvaneet samassa suhteessa.
Taidat tietääkin että teot merkitsevät vartiotorniseuralle enemmänkin painamansa kirjallisuuden levittämistä, kuin henkilökohtaisella tasolla hyvän tekemistä. Siitä tuo tekojen "yliarvosus" johtuu.
Teokraattisessa koulussa (ti tai to kokouksissa) veljet pitävät harjoituspuheita, jotka auttavat niin puheen pitäjiä kuin muita seurakuntalaisia esittämään raamattua vartiotorniseuran näkemyksen mukaan kenttäpalvelustyössään. Joka on siis suoraan yhteydessä vartiotorni- ja herätkää! lehtien levittämiseen.
Samaisessa teokraattisessa koulussa sisarilla on [ainoa] mahdollisuus nousta lavalle (kokemuksien lisäksi). He esittävät lavalla yleensä ovelta ovelle- tai uusintakäynti tai muun vastaavan kenttäpalvelustilanteen. Joka on suoraan yhteydessä kirjallisuuden levittämiseen. Sisaret pääsevät myös lavalle kun näytellään ovelta ovelle tilanteita, joissa annetaan vinkkejä suoraan vartiotorni- ja herätkää! (tai muun kirjallisuuden) lehtien tehokkaaseen levittämiseen.
Tässä se on pähkinänkuoressa miksi vartiotorniseura painottaa niin vahvasti uskon olevan kuollutta ilman tekoja.>>Samaisessa teokraattisessa koulussa sisarilla on [ainoa] mahdollisuus nousta lavalle (kokemuksien lisäksi). He esittävät lavalla yleensä ovelta ovelle- tai uusintakäynti tai muun vastaavan kenttäpalvelustilanteen.
Korjaan sen verran että teokraattisessa koulussa sisaret esittävät yleensä otteen tutkimistilanteesta tutkisteluoppilaan kanssa. Ja näyttelevät ovelta ovelle tilanteita toisessa ohjelmassa.
- Lähimmäinen.
Tässäpä sinulle joku raamatunkohta joka käsittelee uskoa:
Ef 2:8,9
8. Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -
9. ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.
Hep 5:9
9. ja kun oli täydelliseksi tullut, tuli hän iankaikkisen autuuden aikaansaajaksi kaikille, jotka ovat hänelle kuuliaiset,
Jaak 2:14,26
14. Mitä hyötyä, veljeni, siitä on, jos joku sanoo itsellään olevan uskon, mutta hänellä ei ole tekoja? Ei kaiketi usko voi häntä pelastaa?
26. Sillä niinkuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin myös usko ilman tekoja on kuollut.
Hep 11:6
6. Mutta ilman uskoa on mahdoton olla otollinen; sillä sen, joka Jumalan tykö tulee, täytyy uskoa, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät.
Haluaisit tietenkin jättää pos tuon Jaakobin kohdan?>>Ef 2:8,9
8. Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -
Mielenkiintoista että lainasit juuri tämän kohdan.- Lähimmäinen.
t-i-u-k-u kirjoitti:
>>Ef 2:8,9
Mielenkiintoista että lainasit juuri tämän kohdan.Kyllä lainasin, mutta lainasin myös Jaak 2:14, 26
14. Mitä hyötyä, veljeni, siitä on, jos joku sanoo itsellään olevan uskon, mutta hänellä ei ole tekoja? Ei kaiketi usko voi häntä pelastaa?
26. Sillä niinkuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin myös usko ilman tekoja on kuollut. - u.t.r.
Lähimmäinen. kirjoitti:
Kyllä lainasin, mutta lainasin myös Jaak 2:14, 26
26. Sillä niinkuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin myös usko ilman tekoja on kuollut.mikä on suurin synti?
Mikä suurin uskon teko?
Osaako kukaan vastata, kuka tahansa? - Ohdake
Kiitos kohdista. Tiedän kyllä uskon merkityksen.
Miksi haluaisin jättää pois Jaakobin kohdan? Olenhan monta kertaa todennut, että usko ilman sen todeksi elämistä on tyhjää ts. kuollutta.
Teot eivät siitä huolimatta pelasta. Tekojen kautta ei synny (minulle edes 0,1%) pelastusta koska se johtaisi omien tekojen nostamiseen esille ja väistämättä ylpeilyyn.
Kysyin sinulta raamatunkohtaa, jossa sanotaan että TEOT PELASTAVAT JOSTAIN. Mikä jae ja missä?
Millaisen pelastuksen (50%) ja miten tekemäsi teot sinut pelastavat?
Millainen ilmainen lahja on lahja, jonka hinnasta joudut maksamaan ITSE 50%? Millaista on ARMO = ansaitsematon rakkaus, jonka joudut ITSE omilla TEOILLASI ansaitsemaan?
Kerro.
Nyt on tilaisuus osoittaa, että olen perusteellisesti väärässä. TODISTA Raamatulla, että ihminen tarvitsee 50% OMIA TEKOJA - ettei Jeesuksen uhri kelpaa kuin puoleen pelastusta ja että sanat:
"Se on täytetty." Tarkoittaakin, että se on vain 50% täytetty ja loppu jää jokaisen omalle vastuulle ja vielä niin, että pitää tehdä sellaisia tekoja, joita 1900 vuotta myöhemmin syntynyt uskonlahko sattuu kulloinkin oikeiksi teoiksi määrittelemään.
OSOITA MINUN TYHMYYTENI JA VIRHEENI .... TODISTA ASIA, mutta todista Raamatulla! Lähimmäinen. kirjoitti:
Kyllä lainasin, mutta lainasin myös Jaak 2:14, 26
26. Sillä niinkuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin myös usko ilman tekoja on kuollut.>>Kyllä lainasin, mutta lainasin myös Jaak 2:14, 26
En kyllä mitenkään saa tuosta väännettyä velvollisuutta levittää amerikkalaisen uuslahkon kirjallisuutta, ja raportoida siitä kuukausittain.
Saatko sinä?- u.t.r
u.t.r. kirjoitti:
mikä on suurin synti?
Mikä suurin uskon teko?
Osaako kukaan vastata, kuka tahansa?Ja kun hän (Pyhä Henki) tulee niin näyttää hän
maailmalle todeksi synnin ja vanhurskauden ja
tuomion;
SYNNIN KOSKA HE EIVÄT USKO MINUUN; (Joh.16, 8,9
Niin he sanoivat hänelle: "Mitä meidän pitää tekemän
että me Jumalan tekoja tekisimme?"
Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko,
että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt".
(Joh.6:28,29)
- elämä on
Matteus 6:21 " ei jokainen joka sanoo minulle sin päivänä, eikös me tehty ihmetekoja sinun nimessäsi, profenotoineet sinun nimessäsi, silloin minä tunnutasn heille, en ole koskaan tuntenut teitä... jne
sillä minä sanon teille , ei jokainen joka sanoo Herra Herra, pääse taivasten Valtakuntaan, vaan se joka TEKEE taivaassa olevan isäni tahdon"- ole ainakaan
Kuulua Vartiotorniseuraan. Vaan uskoa evankeliumi.
- Taivaallisen Isän
ole ainakaan kirjoitti:
Kuulua Vartiotorniseuraan. Vaan uskoa evankeliumi.
tahto siis.
- elämä on
Taivaallisen Isän kirjoitti:
tahto siis.
En nyt ihan ymmärtänyt mitä vastauksissanne tarkoititte... mutta tuossa Raamatunpaikassahan sanotaan selvästi että NE PELASTUU JOTKA TEKEE Taivaassa olevan isän tahdon. ..mikä se on löytynee Raamatusta.Mutta bointti on siinä, että tekoja tarvitaan. Jumala ei ole mikään "joulupukki" joka täyttää kaikkien toiveet ja antaa antaa.. vaan hänellä on omat vaatimuksensa ja lakinsa
elämä on kirjoitti:
En nyt ihan ymmärtänyt mitä vastauksissanne tarkoititte... mutta tuossa Raamatunpaikassahan sanotaan selvästi että NE PELASTUU JOTKA TEKEE Taivaassa olevan isän tahdon. ..mikä se on löytynee Raamatusta.Mutta bointti on siinä, että tekoja tarvitaan. Jumala ei ole mikään "joulupukki" joka täyttää kaikkien toiveet ja antaa antaa.. vaan hänellä on omat vaatimuksensa ja lakinsa
tekemistä.Tekoja joita ihminen harjoittelee painostuksesta tekemään ja niitä jotka tehdään Pyhän Hengen toimesta silloin kun henkilö on uudestisyntynyt.
Uudestisyntynyt on Pyhän Hengen ohjauksen alla.Hänen luontainen olemuksensa toimii laskematta tunteja ja minuutteja,että:"mitä tuli tehtyä tänään".
Hänen "oikea kätensä ei tiedä mitä vasen tekee."
Hänellä ei ole aikaa ylvästellä:"onneksi en ole niinkuin toi toinen" vaan hänellä on motiivina:"ole minulle syntiselle armollinen".
Kuka tahansa voi tehdä hyviä tekoja,jopa ateisti.
On kysymys uskon julistuksen jälkeen saadun Pyhän Hengen lahjan ja Pyhän Hengen täyttymisen seuraukena tulevasta tekemisestä ja teosta.
Pyhä Henkihän on evankeliumin viejä ja Hän ei voi toimia pakosta tai ihmisen OMALLA voimalla vaan Kun Hän täyttää jonkun ihmisen,tuo ihminen alkaa toimia.
Tässä on ero kun puhutaan uskosta ja teoista.
Uudestisyntynyt ei huolehdi tekojensa määrästä.Hän tietää että niin kauan kun hän uskoo,Hän tekee.
Uudestisyntymätön voi tehdä jotain,mutta häntä pitää "kepittää" tekemiseen.Jos tuo kepitys otettaisiin pois,loppuis teot,paitsi henkilöltä joka on astumassa uudestisyntymisen tielle,Herran ohjauksesta ja kutsusta.
Näitä kutsuttuja,uskon,on Jehovan todistajien joukossa ja tulee vielä päivä kun heidän silmänsä aukeavat ja he sanovat:"Kiitos Herra kun tulit luokseni".- Ohdake
Ei kukaan ole pitänyt uskon tekoja tarpeettomina taikka vähäarvoisina. Tässä on kyse juuri siinä, että vaikka kuinka hokee Jeesus, Jeesus, Jeesus ja pitää itseään Jumalan profeettana, MUTTA ei rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä niin kuin itseään, on hänen uskonsa tyhjää.
Jumalan tahto ei ole "hallintoelimen tahto" vaan Jumalan tahto löytyy Raamatusta. Jumalan tahto löytyy rakkaudesta.
Teoista huolimatta - teot EIVÄT edelleenkään tuo pelastusta. Teot osoittavat uskon LAADUN, teot määrittelevät onko usko AITOA, teot osoittavat lähteekö usko puhtaasta sydämestä.
Epäaito usko lähtee VÄÄRISTÄ MOTIIVEISTA.
Halu korottaa tekojen avulla omaa ITSEÄ, halu PÄTEÄ, tekojen tekeminen ilman omaa HALUA, TEESKENTELY taikka muu väärä motiivi voi johtaa siihen, että ihmisen usko jää HOKEMISEN ASTEELLE.
Itseä pidetään HYVÄNÄ ja PYHÄNÄ ja OMIA TEKOJA nostetaan Jumalan tekojen ja armon yläpuolelle.
Ollaan niin profeettaa ja parantajaa, että ei muisteta KUKA on PELASTAJA, kuka on VAPAHTAJA ja kenelle kuuluu KIITOS JA KUNNIA.
Teoista näkyy ihmisen uskon AITOUS.
SIKSI, minusta on väärin tehdä niistä taulukoita, laskea tunteja ja kiinnittää huomiota suoritukseen.
SILLOIN suorituksesta tulee tärkeämpi kuin itse TEOSTA, koska tuloksesta ei niinkään olla kiinnostuneita.
Jt-lahkossa tämä näkyy siinä, että TÄRKEINTÄ ON ainakin näin ulkopuolisen silmissä TEKOIHIN KÄYTETTY AIKA.
Viis tuloksesta taikka motiiveista, kunhan tunteja saadaan tarpeellinen määrä. Ja mitä enemmän tunteja - sitä parempi status Järjestössä.
Näinkö Jeesus opetti?
Minun mielestäni Vt-seura painottaa LIIKAA ja TARPEETTOMASTI TEKOJA.
Jt-lahkossa:
a) Teoilla voidaan arvottaa ihmiset toimeliaisiin ja toimettomiin.
b) Teoilla saadaan hyväksyntää.
c) Teoilla saadaan valtaa tai arvostusta (tienraivaajat ja ERIKOIStienraivaajat).
d) Tekoihin käytetyt tunnit ovat monelle TÄRKEÄMPIÄ kuin ihmisen kohtaaminen ja tulos.
Missä olen väärässä? Lähimmäinen, kerro sinä kritisoijana, mikä ei pidä paikkaansa ja perustele miksi kirjoitan mielestäsi valheita.
Kiitos. "sillä minä sanon teille , ei jokainen joka sanoo Herra Herra, pääse taivasten Valtakuntaan, vaan se joka TEKEE taivaassa olevan isäni tahdon"
Jotta Isän tahdon voi tehdä täytyy ensin tietää mitä Hän tahtoo. Vt-seura tarjoaa omaa näkemystä Jumalan tahdosta kuten muutkin uskonnot.- Lähimmäinen.
Ohdake kirjoitti:
Ei kukaan ole pitänyt uskon tekoja tarpeettomina taikka vähäarvoisina. Tässä on kyse juuri siinä, että vaikka kuinka hokee Jeesus, Jeesus, Jeesus ja pitää itseään Jumalan profeettana, MUTTA ei rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä niin kuin itseään, on hänen uskonsa tyhjää.
Jumalan tahto ei ole "hallintoelimen tahto" vaan Jumalan tahto löytyy Raamatusta. Jumalan tahto löytyy rakkaudesta.
Teoista huolimatta - teot EIVÄT edelleenkään tuo pelastusta. Teot osoittavat uskon LAADUN, teot määrittelevät onko usko AITOA, teot osoittavat lähteekö usko puhtaasta sydämestä.
Halu korottaa tekojen avulla omaa ITSEÄ, halu PÄTEÄ, tekojen tekeminen ilman omaa HALUA, TEESKENTELY taikka muu väärä motiivi voi johtaa siihen, että ihmisen usko jää HOKEMISEN ASTEELLE.
Itseä pidetään HYVÄNÄ ja PYHÄNÄ ja OMIA TEKOJA nostetaan Jumalan tekojen ja armon yläpuolelle.
Ollaan niin profeettaa ja parantajaa, että ei muisteta KUKA on PELASTAJA, kuka on VAPAHTAJA ja kenelle kuuluu KIITOS JA KUNNIA.
SIKSI, minusta on väärin tehdä niistä taulukoita, laskea tunteja ja kiinnittää huomiota suoritukseen.
SILLOIN suorituksesta tulee tärkeämpi kuin itse TEOSTA, koska tuloksesta ei niinkään olla kiinnostuneita.
Jt-lahkossa tämä näkyy siinä, että TÄRKEINTÄ ON ainakin näin ulkopuolisen silmissä TEKOIHIN KÄYTETTY AIKA.
Viis tuloksesta taikka motiiveista, kunhan tunteja saadaan tarpeellinen määrä. Ja mitä enemmän tunteja - sitä parempi status Järjestössä.
Näinkö Jeesus opetti?
Jt-lahkossa:
c) Teoilla saadaan valtaa tai arvostusta (tienraivaajat ja ERIKOIStienraivaajat).
d) Tekoihin käytetyt tunnit ovat monelle TÄRKEÄMPIÄ kuin ihmisen kohtaaminen ja tulos.
Missä olen väärässä? Lähimmäinen, kerro sinä kritisoijana, mikä ei pidä paikkaansa ja perustele miksi kirjoitan mielestäsi valheita.
Kiitos.Miksi JT menee ihmisten työ puhumaan raamatusta?
1.He rakastavat Jehovaa kaikesta sydämmestään ja haluavat mielyttää Häntä.
2. He ovat kiitollisia Jehovalle ja Hänen Pojalleen Jeesuksselle Kristukselle siittä että hän uhrasi elämänsä meidän syntisten ihmisten puolesta.
3.Jeesus antoi tämän käskyn Matt 28:19, 20
3.He rakastavat lähimmäisiään ja haluavat kaikkien tulevan osallisiksi näistä raamatun lupauksista:Joh Ilm 21:3-5.
3. Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
4. ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
5. Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".
Tässä on syitä uskoomme Ohdake!!!! - elämä on
Ohdake kirjoitti:
Näinkö Jeesus opetti?
Jt-lahkossa:
Kiitos.Vastaa nyt ohdake vielä siihenkin, että millä sinä sitten erottelet jotta ton teko on aito ja ton tekopyhyyttä? Näetkö sydämeen? Vaiko onko se vain kiinni siitä mihin uskontoon kuuluu? Onko esim " kuoleminen lähimmäisensä puolesta" tekopyhyyttä jos sen tekee JT?
Entä sitten papit jotka saarnaavat pöntöstä tee niin, mutta eivät tee itse? Tai vankiloissa istuvat Luterilaiset. Kuuluvat kirkkoon mutta ei minkäänlaisia tekoja.. ja luulen jotta 80% kirkkoon kuuluvista on sellaisia. Kuulutaan varmuuden vuoksi mutta ei m inkäänläisia tekoja. Onko se tekopyhyyttä mielestäsi? Entä taas JT joka on koko elämänsä käyttänyt ihan vilpittömästi Jumalan palvontaan. Mutta on tekopyhä kun kuuluu väärään paljuun? Niinkö? - elämä on
Helmisen_Viljo kirjoitti:
"sillä minä sanon teille , ei jokainen joka sanoo Herra Herra, pääse taivasten Valtakuntaan, vaan se joka TEKEE taivaassa olevan isäni tahdon"
Jotta Isän tahdon voi tehdä täytyy ensin tietää mitä Hän tahtoo. Vt-seura tarjoaa omaa näkemystä Jumalan tahdosta kuten muutkin uskonnot.jotta Jumalan tahto löytyy Raamatusta. Se on kirjoitettu meille oppaaksi ja oj´hjekirjaksi elämän tielle..
Sitäpä luen ja yllätys yllätys, niin Jehovan todistajatkin. Ja noudattavat aika kirjaimellisesti sitä - Ohdake
Lähimmäinen. kirjoitti:
Miksi JT menee ihmisten työ puhumaan raamatusta?
1.He rakastavat Jehovaa kaikesta sydämmestään ja haluavat mielyttää Häntä.
2. He ovat kiitollisia Jehovalle ja Hänen Pojalleen Jeesuksselle Kristukselle siittä että hän uhrasi elämänsä meidän syntisten ihmisten puolesta.
3.Jeesus antoi tämän käskyn Matt 28:19, 20
3.He rakastavat lähimmäisiään ja haluavat kaikkien tulevan osallisiksi näistä raamatun lupauksista:Joh Ilm 21:3-5.
3. Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
4. ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
5. Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".
Tässä on syitä uskoomme Ohdake!!!!Tiedän kyllä MIHIN raamatunkohtiin evankeliointi perustuu.
KYSE OLIKIN SIITÄ ETTÄ:
Juuri SIKSI minusta on väärin tehdä taulukoita, laskea tunteja ja kiinnittää huomiota suoritukseen.
Kirjoitin näin:
Vastaatkos Lähimmäinen nyt näihin kysymyksiin:
1) Miksi Jt-lahkossa painotetaan suoritukseen käytettyä aikaa enemmän kuin itse tulosta?
Kerrotaanko (raportoidaanko) Raamatussa sitä, kuinka kauan aikaa apostoleilla kesti kulkea paikasta a paikkaan b kun he levittivät evankeliumia?
Oletatko, että he täyttivät raportteja "kenttätyöstään", jotta saataisiin laskettua kaikkien yhteensä kussakin kuukaudessa saarnaamiseen käytetty aika?
2) Miksi Järjestössänne nimitellään ihmisiä sen perusteella, kuinka paljon he tekevät TEKOJA?
3) Oletko sitä mieltä, että TEKOJEN ylöskirjaaminen EDISTÄÄ niiden tekemistä puhtaasta sydämestä ilman oman edun tavoittelua?
4) Mitä ERIKOISTA on erikoistienraivaajassa ja mikä on hänen statuksesa ts. arvostuksensa tavalliseen julistajaan nähden?
5) Vähentääkö suoritusten kirjaaminen ylpeilemistä omista teoistaan vai lisääkö se sitä?
6) Mitä merkitsevät sinulle käytännössä Paavalin sanat: "Sillä armosta teidät on pelastettu EI tekojenne avulla, ettei kukaan ylpeilisi omilla teoillaan".
Miten asian ymmärrät?
>>Tässä on syitä uskoomme Ohdake!!!!>>
Tiedän kyllä syyt uskoonne. Kysyinkin sitä, mistä tekosi sinut pelastavat ja millä tavalla.
Toki ne osoittavat että uskosi on elävää, jos teet ne vilpittömin sydämin ilman oman edun ja oman kunnian tavoittelua ...
MUTTA ...
Raamatun mukaan ne eivät tuo pelastusta. - Ohdake
elämä on kirjoitti:
Vastaa nyt ohdake vielä siihenkin, että millä sinä sitten erottelet jotta ton teko on aito ja ton tekopyhyyttä? Näetkö sydämeen? Vaiko onko se vain kiinni siitä mihin uskontoon kuuluu? Onko esim " kuoleminen lähimmäisensä puolesta" tekopyhyyttä jos sen tekee JT?
Entä sitten papit jotka saarnaavat pöntöstä tee niin, mutta eivät tee itse? Tai vankiloissa istuvat Luterilaiset. Kuuluvat kirkkoon mutta ei minkäänlaisia tekoja.. ja luulen jotta 80% kirkkoon kuuluvista on sellaisia. Kuulutaan varmuuden vuoksi mutta ei m inkäänläisia tekoja. Onko se tekopyhyyttä mielestäsi? Entä taas JT joka on koko elämänsä käyttänyt ihan vilpittömästi Jumalan palvontaan. Mutta on tekopyhä kun kuuluu väärään paljuun? Niinkö?>>Vastaa nyt ohdake vielä siihenkin, että millä sinä sitten erottelet jotta ton teko on aito ja ton tekopyhyyttä?>>
Ei ole minun asiani erotella taikka arvostella kenenkään tekoja. Jos joku tekee jonkun teon minulle, voin ehkä hänen käytöksestään intuition avulla päätellä - onko hän rehellinen vai vaikuttaako epärehelliseltä.
>>Näetkö sydämeen?>>
En todellakaan. Tuskinpa edes sitä oletit.
>>Vaiko onko se vain kiinni siitä mihin uskontoon kuuluu?>>
Ei. Se on kiinni ihmisen omasta rehellisyydestä. Ei johonkin tiettyyn uskontoon kuuluminen tee ihmisestä enemmän taikka vähemmän rehellistä.
Opettaa tietysti voidaan, mutta on jokaisen henkilökohtainen asia omaksuuko opin vai ei.
>>Onko esim " kuoleminen lähimmäisensä puolesta" tekopyhyyttä jos sen tekee JT?>>
Se ei todellakaan riipu uskosta vaan sydämen asenteesta. Jt voi olla yhtä hyvin vilpitön kuin kuka muu tahansa rehellinen ihminen.
>>Entä sitten papit jotka saarnaavat pöntöstä tee niin, mutta eivät tee itse?>>
Entä sitten NE papit jotka tekevät sen mukaan jota opettavat muille?
En tunne henkilökohtaisesti yhtään pappia, joka olisi vapaa-aikanaan erilainen kuin työpaikallaan ts. teeskentelisi.
Toki teeskentelijöitäkin varmasti on, niin pappeja kuin tienraivaajiakin.
>>Tai vankiloissa istuvat Luterilaiset. Kuuluvat kirkkoon mutta ei minkäänlaisia tekoja.. ja luulen jotta 80% kirkkoon kuuluvista on sellaisia.>>
Oletko Jumala ja näetkö kaikkien ihmisten teot? Kuinka voit sanoa, ettei ole minkäänlaisia tekoja, jos et seuraa ihmistä 24/7 ja näe hänen sydämeensä saakka?
On totta, että on paljon luterilaiseen kirkkoon kuuluvia, jotka eivät edes usko Jumalaan. Siksi kirkkoon tarvitaan herätystä - ja siksi sen puolesta rukoillaankin.
>> Kuulutaan varmuuden vuoksi mutta ei m inkäänläisia tekoja. Onko se tekopyhyyttä mielestäsi?>>
Ei se ole mielestäni tekopyhyyttä, sillä nämä ihmiset eivät teeskentele olevansa uskovia. Yleensä he ovat rehellisesti sitä mitä ovat ja uskaltavat sen myös kertoa.
Tekopyhyyttä on se, että kerskuu uskostaan, mutta syvimmältään on teeskentelijä kuten fariseukset Jeesuksen aikana. Vain uskovaksi itseään kutsuva voi olla tekopyhä uskonnollisessa mielessä.
Ei Jeesuskaan pitänyt pakanoita ja publikaaneja tekopyhinä vaan sen ajan "hyviä ja moraalisesti muita itseään parempina itseään pitäviä" FARISEUKSIA.
Eikö totta?
Kirkkoon kuulutaan tavan ja varmuuden vuoksi, ei sen vuoksi että haluttaisiin näyttää olevansa erityisen uskovaisia - päin vastoin. Monille ns. nimikristityille uskoviksi itsensä tunnustavat ovat kirkon piirissä jotensakin höyrähtäneenä pidettävää ja omituista porukkaa.
>>Entä taas JT joka on koko elämänsä käyttänyt ihan vilpittömästi Jumalan palvontaan.>>
Vilpitön Jt on vilpitön Jt.
>>Mutta on tekopyhä kun kuuluu väärään paljuun? Niinkö?>>
Tekopyhä ihminen on sellainen, joka teeskentelee olevansa jotain, mutta ei sydämessään sitä ole. Tekopyhä pitää itseään ylivertaisena muihin nähden ja arvostelee muita ihmisiä heidän tekojensa ja suoritustensa mukaan (muista FARISEUKSET).
On totta, että Jt-lahko AJAA ihmiset helposti tekopyhyyteen. Miksikö?
a) Jt-lahkossa vaaditaan suorituksia kelvatakseen muille. Pakollisesta suorituksesta SAATTAA tulla teeskentelyä helpommin kuin jos suoritukset olisivat vapaaehtoisia ja niiden tekemistä ei kontrolloitaisi.
b) Jt-lahkossa EI VOI sanoa olevansa asioista eri miletä, eikä oppeja saa epäillä. Epäilijän on Järjestössä pysyäkseen siis teeskenneltävä, jos hän ei halua menettää "koko elämäänsä".
Teeskentely johtaa tekopyhyyteen.
TOKI mukana on varmasti paljon vilpittömiä ihmisiäkin - en sitä kiistä.
Mutta Jt-lahkon sisäinen kontrolli, vaatimukset, suorittamisen pakko, erottamisen pelko jne. johtavat siihen, että ihmiset eivät uskalla olla sitä mitä oikeasti ovat.
Luterilaisessa kirkossa on PALJON parantamisen varaa, mutta HYVÄÄ on se, ettei kenenkään tarvitse teeskennellä olevansa hyvä ja pyhä tai uskovainen JOS hän ei sitä ole.
Luterilaisessa kirkossa TEOT todellakin osoittavat sen, kenen usko on elävää ja kenen usko on kuollutta.
Koska tekoja EI lasketa taikka kontrolloida, eikä tekojen avulla pelastuta, niin uskon tekoja tekevät vain ne jotka haluavat tehdä niitä sydämestään.
Tekopyhyyttä on siellä missä AINUT mahdollisuus on TEHDÄ ja USKOA kritisoimatta mitään, riippumatta oman sydämen asenteesta!
Ymmärsitkö, mitä tarkoitan? - Raamatusta?!
elämä on kirjoitti:
jotta Jumalan tahto löytyy Raamatusta. Se on kirjoitettu meille oppaaksi ja oj´hjekirjaksi elämän tielle..
Sitäpä luen ja yllätys yllätys, niin Jehovan todistajatkin. Ja noudattavat aika kirjaimellisesti sitäJehovantodistajille Jumalan tahto löytyy Vartitornilehdestä!!
elämä on kirjoitti:
jotta Jumalan tahto löytyy Raamatusta. Se on kirjoitettu meille oppaaksi ja oj´hjekirjaksi elämän tielle..
Sitäpä luen ja yllätys yllätys, niin Jehovan todistajatkin. Ja noudattavat aika kirjaimellisesti sitäJos se Raamatusta löytyy, niin miksi siitä ollaan niin eri mieltä?
- ihmisillä on..
Helmisen_Viljo kirjoitti:
Jos se Raamatusta löytyy, niin miksi siitä ollaan niin eri mieltä?
..ylipäätä oikeus tulkita joitakin asioita erilailla...toisin kuin Vartitorniseuran jäsenenä!
- Ohdake
Kysyin sinulta raamatunkohtaa, jossa sanotaan että TEOT PELASTAVAT JOSTAIN. Mikä jae ja missä?
Millaisen pelastuksen (50%) ja miten tekemäsi teot sinut pelastavat?
Millainen ilmainen lahja on lahja, jonka hinnasta joudut maksamaan ITSE 50%? Millaista on ARMO = ansaitsematon rakkaus, jonka joudut ITSE omilla TEOILLASI ansaitsemaan?
Kerro.
Nyt on tilaisuus osoittaa, että olen perusteellisesti väärässä. TODISTA Raamatulla, että ihminen tarvitsee 50% OMIA TEKOJA - ettei Jeesuksen uhri kelpaa kuin puoleen pelastusta ja että sanat:
"Se on täytetty." Tarkoittaakin, että se on vain 50% täytetty ja loppu jää jokaisen omalle vastuulle ja vielä niin, että pitää tehdä sellaisia tekoja, joita 1900 vuotta myöhemmin syntynyt uskonlahko sattuu kulloinkin oikeiksi teoiksi määrittelemään.
OSOITA MINUN TYHMYYTENI JA VIRHEENI .... TODISTA ASIA, mutta todista Raamatulla!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 561328
Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1601260Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu571201Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle601125Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1041101Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä58907Nyt tiistain galluppi alkaa....
Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä56873KIIKKUSTUOLI
Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin78823- 51817
Miten aiot saada kaivattusi?
1) loukuttamalla 2) kidnappaamalla 3) huijaamalla 4) jokin muu, mikä?54795