elämä on älytön juttu

Mk81

Elämä on kyllä ihan vaan vitsi. Synnytään ja kuollaan. kaikki siltä väliltä on täyttä skeidaa. Ihan sama mitä tekee, kohtalo on sama. Ihan sama vaikka nyt loppuelämäni laulaisin ukko nooaa pää alaspäin, se ei muutä mitään. ihan yksi ja sama oonko rikas vai köyhä, onnistunut vai epäonnistunut, laiha vai lihava....ihan sama. ei ole mitään merkitystä. Periaatteessa itsensä voisi lopettaa vaikka samantien, koska se on ihan sama. Onko sillä väliä jos joku ihminen vaikka käyttää esim huumeita? ei ole, lopputulos on ihan sama. Onko sillä väliä että elää normien mukaan ja "onnistuu" asioissa....ei ole, lopputulos sama. Millään ei oikeasti ole mitään väliä!!!

tietysti tähän tilanteeseen on se Jumala ainut ratkasu...Onkin väliä että miten eletään, tämä "elämä" onkin vain testi, erotellaan jyvät akanoista. Onnistujat taivaaseen, epäonnistujat ikuiseen helvetin tuleen. siitä ihminen saa tarkoituksen! Uskontoon katsomatta. "Tää elämä pitää elää näin ja niin, jotta käy hyvin".

Oikeesti ihan älytöntä koko elämä...elämä on vaan feikki, oikeasti kaikki on samalla viivalla(korotan nyt itseni), ja kohtalo on sama. kunhan mietiskelen huvittuneena koko "elämästä".

Elämän tarkotus on kuoleman jälkeinen elämä, eikö?

18

549

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MasterOfAllMetal

      Uskomatonta että meteoriittien törmäilystä syntyi 3,8 miljardia vuotta sitten elämää. Elämän huipentumana nyt ihminen, vau, kun ajattelee.
      Elämän tarkoitus on diggailla omia mielenkiinnon kohteita. Päiviä syntymän ja kuoleman välillä ei kannata käyttää väärin. Pitää elää omasta mielestä itselle sopivaa elämää.

      • Mk81

        elämän tarkotus on yrittää viihtyä jotenkin.


      • MasterOfAllMetal
        Mk81 kirjoitti:

        elämän tarkotus on yrittää viihtyä jotenkin.

        Kyllä vain, juuri näin.


      • RitariOlevainen

        tuhon 3,8 miljardin satuun usko?
        Kuka siellä on ollut katsomassa tuohon aikaan? Vai olitko kenties sinä siellä, kun taivaat kaarrutettiin pohjoisen ylle, ja kun lumivarastot luotiin, ja kun maantomusta ei ollut vielä yhtä hiukkasta olemassa, miten siis voit tietää, mitä tuolloin tapahtui, kyllä tuo aika määritys on ihan siitä mitä Alussa tapahtui, ihan eilisen juttuja .
        Kyllä Jumalakin nauraa tuollaisille aikamääritteille, etkö sinäkin? Ajattele nyt itsekkin?


    • Elämän tarkoitus on pyhyys tai niin kuin joku aikaisemmin on sanonut: "Elämän tarkoitus on Jeesuksen Kristuksen tunteminen ja Jumalan lapseksi pääseminen".

      Vetäydyn levolle. Hyvää yötä ja Jeesus myötä.

    • "Eikä ainakaan missään jengissä
      voi elämästä selvitä hengissä."

      Juice tiesi elämän perustotuudet. Kunnioitan hänen muistoaan.

      • Mk81

        On se vaan niin että mitä enempi elämää miettii, sitä vähemmä siitä mitään ymmärtää. Parempi ku ei mieti ollenskaa, ettei poltsi sekoa. se on niitä "avaruus on ääretön" juttuja....kun ei käsitä niin ei:)


      • Mk81 kirjoitti:

        On se vaan niin että mitä enempi elämää miettii, sitä vähemmä siitä mitään ymmärtää. Parempi ku ei mieti ollenskaa, ettei poltsi sekoa. se on niitä "avaruus on ääretön" juttuja....kun ei käsitä niin ei:)

        Juice teki suuren työn.


      • RitariOlevainen
        cocroach kirjoitti:

        Juice teki suuren työn.

        maailmassa koskaan tehdylle suurimmalle työlle, eli Jeesuksen lunastustyölle?
        Miten Juice sen koki elämässään, kysyn koska en tiedä, oliko mitenkään myötäinen Jumalan puoleen, tai oliko ehkä ateisti, kun Tyämies2 häntä niin "kunnioittaa" ?


      • yksi tulkitsijoita
        RitariOlevainen kirjoitti:

        maailmassa koskaan tehdylle suurimmalle työlle, eli Jeesuksen lunastustyölle?
        Miten Juice sen koki elämässään, kysyn koska en tiedä, oliko mitenkään myötäinen Jumalan puoleen, tai oliko ehkä ateisti, kun Tyämies2 häntä niin "kunnioittaa" ?

        Jos tässä nyt kunnioitetaan ihmisen elämäntyötä
        niin älkääpä uskikset loukkaantuko. Teille ihmiset eivät ehkä merkitse maallisine sävellystöineen paljoakaan, mutta joku on saanut (moni) Juicenkin kappaleista elämänsisältöä.
        Kaikkea maallista ei ole tarkoitus verrata Jeesukseen, tuskin Juicekaan halusi kilpailla Jeesuksen kanssa niin kuin moni uskis Jumalan kanssa täälläkin tekee.


      • uskonsankari
        yksi tulkitsijoita kirjoitti:

        Jos tässä nyt kunnioitetaan ihmisen elämäntyötä
        niin älkääpä uskikset loukkaantuko. Teille ihmiset eivät ehkä merkitse maallisine sävellystöineen paljoakaan, mutta joku on saanut (moni) Juicenkin kappaleista elämänsisältöä.
        Kaikkea maallista ei ole tarkoitus verrata Jeesukseen, tuskin Juicekaan halusi kilpailla Jeesuksen kanssa niin kuin moni uskis Jumalan kanssa täälläkin tekee.

        -on täällä ajassa eläessään löytää Jeesus ja iankaikkinen elämä sekä yhteys,elävään Jumalaan !
        -se on ihmisen elämän perustarkoitus,onhan toki jokaisellakin ihmisellä jonkinlainen kaipaus Jumalan puoleenkin,-kuin musta aukko sisimmässä,joka kaipaa täytettä,-mutta jonka täyttäjää,ihmisen on elämän tuskan keskellä hapuillessaan,hyvin vaikea tajuta ja erottaa..

        -kuitenkin kun ihmisellä on ns.etsikon aika ja päivät Hän voi Jumalan löytää..

        -Raamattukin sanoo:Huutakaa Herraa avuksi SILLOIN,kun Hän LÄSNÄ ON...ei silloin kun ei ole,tai huutaa saa mutta kuuluuko,silloin vastausta?!

        -eli siis etsikon ajan tajuaminen ja silloin Jumalan etsiminen omaan,elämään on kallisarvoisin juttu,ihmisen elämässä !

        -Juicella on monia hyviä sanoituksia ja lauluja joita olen kuunnellut aika,paljon..kyllä niissä monissa sanoituksissa,mietitään myös elämää ja sen tarkoitusta jne..

        -ihmisenä arvostin Juicea ja taiteilijana niinkin paljon,että kävin jopa kuuntelemassa kerran hänen esiintymistäänkin,eräässä paikassa jne..

        -täytyy vain todeta että hyvä lauluntekijä,sanoittaja ja runoilija on nyt poissa

        -tuossa jo aiemmin totesin eräässä kannanotossani että olisin suonut aurinkoisemmat päivät Juicenkin loppuelämäksi jne..mutta niihin kun me ihmisinä emme paljonkaan voi vaikuttaa,varsinkaan toisen ihmisen osalta,ratkaisut ovat jokaisen omia jne..


      • frihet
        yksi tulkitsijoita kirjoitti:

        Jos tässä nyt kunnioitetaan ihmisen elämäntyötä
        niin älkääpä uskikset loukkaantuko. Teille ihmiset eivät ehkä merkitse maallisine sävellystöineen paljoakaan, mutta joku on saanut (moni) Juicenkin kappaleista elämänsisältöä.
        Kaikkea maallista ei ole tarkoitus verrata Jeesukseen, tuskin Juicekaan halusi kilpailla Jeesuksen kanssa niin kuin moni uskis Jumalan kanssa täälläkin tekee.

        Et milloin kantsis lopettaa, vaiko kui kauan maksa kestää enne ku pimahtaa, mut Jeesus tuli avuks ja ei tarttenu juoda maksaansa piloille, vaikka ei kait kauaa ois tarvinnu jatkaa, et ei kantsi kaikkia esimerkikseen ottaa.

        Toiset ihannoi tosiaan eri malleja, mutta Juice on omansa tehny, eikä sitä enää muuteta et iha ku työmies muistetaan Juicea.
        Kunniaa tosin ei saa lopulta, kuin Kristus.


      • yksi tulkitsijoita kirjoitti:

        Jos tässä nyt kunnioitetaan ihmisen elämäntyötä
        niin älkääpä uskikset loukkaantuko. Teille ihmiset eivät ehkä merkitse maallisine sävellystöineen paljoakaan, mutta joku on saanut (moni) Juicenkin kappaleista elämänsisältöä.
        Kaikkea maallista ei ole tarkoitus verrata Jeesukseen, tuskin Juicekaan halusi kilpailla Jeesuksen kanssa niin kuin moni uskis Jumalan kanssa täälläkin tekee.

        kaikkia inhimillisiä tunteita ja tuntemuksia. Ne halutaan riistä myös toisilta, uskottomiltakin. Jeesus Jeesus, hallelujaa, mitään muuta ei päähän mahdu.


    • frihet

      Eiköhän jokainen jossain kohdin elämää mieti, mistä on tullu ja minne on matkalla, kuten myös tämän hetken tarkoitusta.

      Tämä hetkihän on elämisen arvoinen hetki jo sinänsä, kun eilistä ei takasi saa ja huomisesta ei tiedetä.

      Olen vieläkin sitä mieltä, että kun ARMON on löytänyt, niin tehtävämme, on myös tuosta ARMOSTA kertoa ja myös Hänen valtakunnastaan, samalla kun pähkäilemme, "mitä teen Jeesukselle tänään".

      No sit tietenkin on ihmisiä, jotka vielä etsivät tuota ARMOA, jota tosin jokaiselle tarjotaan, mut toisinaan kutsu menee ohi korvien ja matka jatkuu merkityksettömänä, kunnes aarre löytyy.


      Elämämme muut kiemurat voivat tosiaan, tässä ajallisessa ajassa vaihdella aloittamallasi tavalla, eli ollaan sairaita, köyhiä, mustia, nuoria, vanhoja, aatelisia, renkiä, mutta samalla äärettömän rakkaita taivaalliselle Isällemme, koska tuo hinta meistä jokaisesta on maksettu, että voisimme rahatta astua taivaan valtakuntaan ja periä iänkaikkinen elämä armosta uskon kautta Kristukseen.


      Eli kyllä kantsii etsiä ja kun löytää, niin kertoo muillekin.

      Nyt täytyy töppöstä panna toisen eteenn ja pihalle painua, et etsi vielä hetki, kyl sinäkin löydät oven, josta astut sisään.

      • Mk81

        jatketaan etsintöjä....periks en anna!


      • Mk81 kirjoitti:

        jatketaan etsintöjä....periks en anna!

        etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan! Siunausta matkallesi, perillä tavataan, jos ei aikaisemmin...!


      • juha e
        purje kirjoitti:

        etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan! Siunausta matkallesi, perillä tavataan, jos ei aikaisemmin...!

        jaksat olla tarpeksi kauan pää alaspäin niin kyllä se siitä. Niin ja ensiksi loppuu laulu.


      • juha e
        juha e kirjoitti:

        jaksat olla tarpeksi kauan pää alaspäin niin kyllä se siitä. Niin ja ensiksi loppuu laulu.

        Olitko sinä sitten kenties paikalla. Jos olit niin kerro kokemuksesi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      195
      2063
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1149
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      805
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      731
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      547
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      532
    Aihe