Yleisin erottamisen syy!

JaloPauliPeura

Mikä on yleisin erottamisen syy?

26

2173

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • selviää

tästä:

Efesol.4:17-24 KR-92

17 Minä varoitan teitä vakavasti Herran nimeen: älkää enää eläkö niin kuin pakanat! Heidän ajatuksensa ovat turhanpäiväisiä, 18 heidän ymmärryksensä on hämärtynyt, ja se elämä, jonka Jumala antaa, on heille vieras, sillä he ovat tietämättömiä ja sydämeltään paatuneita. 19 Heidän tuntonsa on turtunut, ja he ovat heittäytyneet irstailuihin sekä kaikenlaiseen saastaisuuteen ja ahneuteen.
      20 Mutta ei teille ole Kristuksesta tällaista opetettu, 21 jos todella olette hänestä kuulleet, jos teille on opetettu se totuus, joka Jeesuksessa on.

22 Sen opetuksen mukaan teidän tulee hylätä entinen elämäntapanne ja vanha minänne, joka on petollisten himojensa vuoksi tuhon oma. 23 Teidän tulee uudistua mieleltänne ja hengeltänne 24 ja pukea yllenne uusi ihminen, joka on luotu sellaiseksi kuin Jumala tahtoo, elämään oikeuden ja totuuden mukaista, pyhää elämää.

• Bouckma

>>Mikä on yleisin erottamisen syy?>>

Jehovan todistajien julkaisu 'Mitä Jumala vaatii meiltä' antaa vastauksentynkää kysymykseenne.

10. oppijakso kertoo selväsanaisesti mitä tapoja Jumala vihaa, ja joiden itsepintainen harjoittamisen johtaa erottamiseen.

"Sukupuolisuhteet ennen avioliittoa, aviorikos, eläimeen sekaantuminen, insesti ja homoseksuaalisuus ovat kaikki vakavia syntejä Jumalaa vastaan (3. Mooseksen kirja 18:6; Roomalaisille 1:26, 27; 1. Korinttilaisille 6:9, 10)."
      http://www.watchtower.org/fi/rq/article_10.htm

• jos katumatta

syyllistyy insestiin tai sekaantuu eläimeen, on oitis ulkona, out.

Miten monta erotettua on esim. Suomessa?

• tällä
        jos katumatta kirjoitti:

syyllistyy insestiin tai sekaantuu eläimeen, on oitis ulkona, out.

Miten monta erotettua on esim. Suomessa?

forumilla em. erotettuja? Olisi mieluista, jos jokainen erotettu vastaisi omasta puolestaan.

• "Sukupuolisuhteet ennen avioliittoa, aviorikos, eläimeen sekaantuminen, insesti ja homoseksuaalisuus ovat kaikki vakavia syntejä Jumalaa vastaan

On perin mielenkiintoista, että pedofiliaa ei nähdä mainitsemisen arvoiseksi, mutta eläimeen sekaantuminen kyllä. Kumman arvioisit olevan suurempi ongelma minkä tahansa yhteisön keskuudessa?

• A.Men
        t-i-u-k-u kirjoitti:

"Sukupuolisuhteet ennen avioliittoa, aviorikos, eläimeen sekaantuminen, insesti ja homoseksuaalisuus ovat kaikki vakavia syntejä Jumalaa vastaan

On perin mielenkiintoista, että pedofiliaa ei nähdä mainitsemisen arvoiseksi, mutta eläimeen sekaantuminen kyllä. Kumman arvioisit olevan suurempi ongelma minkä tahansa yhteisön keskuudessa?

"eläimeen sekaantuminen "

On ollut aika, että lampaan pökkimistä ei laskettu avioeron perusteeksi.

• A.Men kirjoitti:

"eläimeen sekaantuminen "

On ollut aika, että lampaan pökkimistä ei laskettu avioeron perusteeksi.

>>On ollut aika, että lampaan pökkimistä ei laskettu avioeron perusteeksi.

Ja nyt on aika, jolloin pedofilia ei ole edes erottamisperuste, jos sille ei saada riittävästi todistajia.

• Kuivakurkku
        tällä kirjoitti:

forumilla em. erotettuja? Olisi mieluista, jos jokainen erotettu vastaisi omasta puolestaan.

Väkisinkin nousee lukijalle mieleen ajatus tämä. Ex-jt:sta, toki jotkut harvat, mielellään kertovat luopiouutisia näillä palstoilla.

Luopiouutiset kertovat pedofiilitapauksista.

Etsiikö tuollaisia luopiouutisia levittelevä ex-Jt itselleen hyväksyntää ajatuksin "niinhän nuo muutkin tekevät, niin miksi en siis minä olisi tehnyt"?? Ikäänkuin piiloutuen muiden samaan syntiin langenneiden seläntaakse.

• Voi teitä

...ja teidän kanssanne!
      Pelkäättekö te koko ajan, että yhteisönne erottaa teidät, hylkää ja kieltää.
      Sitä ei Jumala kuitenkaan tee, joten alkää te hylätkö jumalaanne.
      Jumala ei kuuntele esimiestenne antamia ohjeita. Hänellä on valta, voima ja kunnia, iankaikkisesti. Aamen.

Miksi pelkäätte?

• aito ihmetteliä

poikkiteloin, tai ei osoita riittävää uskollisuutta lahkon johtajia kohtaan, se on varmaan todellinen syy useaan erottamiseen ..

• A.Men

Nykyään ei enää lavalta ilmoiteta, onko henkilö eronnut, erotettu tai itsensä teoillaan erottanut. Sanotaan vain, että N.N. ei ole enää jehovantodistaja.

Ilmeisesti itse eronneiden määrä nousi kiusallisen suureksi... Seurakunta saadaan näin oitis ajattelemaan, että "kaikki erotetaan haureuden vuoksi".

Itse erosin uskonnollisesta yhdyskunnasta maistraatin kautta, mutten paikallisseurakunnasta. Jehovantodistajat vaativat yhä ilmoitusta myös paikallisesti, vaikka laki ei tätä vaadi.

Siis erotettujen, eronneiden, teoillaan itsensä erottaneiden ja pattitilanteessa olevien yhteinen nimitys on "ei ole enää jehovantodistaja".

Käytän heistä nykyisin itse nimitystä "toipuva jehovantodistaja".

• aika lauma

Koska ainakin tältä palstalta saa sen käsityksen, että JT:sta erotetaan tuon tuostakin epäkelpoja yksilöitä, niin olisihan aika karmeaa, jos he tosiaan olisivat etupäässä avionrikkojia, pedofiileja ja eläimiin sekaantujia.
        Eipä antaisi hyvää kuvaa suomalaisista eikä myöskään yhteisöstänne, jos se ei antaisi ilmi poliisille ilmiselviä seksuaalirikollisia, vaan sallisi heidän jatkaa ilman kontrollia ja seurakunnasta erotettuna.

Siinä tapauksessa ihmettelisin, olisiko teille samantekevää, mitä rikolliset tekevät muille ihmisille, kunhan JT:t säilyvät ja pelastuvat rikollisen kynsistä?

Sen vuoksi toivon, että syyt erottamiseen ovat nimenomaan hengellisiä ja erilaisista tulkinnoista aiheutuneet uskonriidat.

Sääli vain, että fundamentalisitinen ajattelumalli hylkää ehkä aktiivisimmat ja edistyksellisimmät jäsenensä harhaoppisina. Se ei ole järjestöllenne hyvä ratkaisu.

• kans
        aika lauma kirjoitti:

Koska ainakin tältä palstalta saa sen käsityksen, että JT:sta erotetaan tuon tuostakin epäkelpoja yksilöitä, niin olisihan aika karmeaa, jos he tosiaan olisivat etupäässä avionrikkojia, pedofiileja ja eläimiin sekaantujia.
        Eipä antaisi hyvää kuvaa suomalaisista eikä myöskään yhteisöstänne, jos se ei antaisi ilmi poliisille ilmiselviä seksuaalirikollisia, vaan sallisi heidän jatkaa ilman kontrollia ja seurakunnasta erotettuna.

Siinä tapauksessa ihmettelisin, olisiko teille samantekevää, mitä rikolliset tekevät muille ihmisille, kunhan JT:t säilyvät ja pelastuvat rikollisen kynsistä?

Sen vuoksi toivon, että syyt erottamiseen ovat nimenomaan hengellisiä ja erilaisista tulkinnoista aiheutuneet uskonriidat.

Sääli vain, että fundamentalisitinen ajattelumalli hylkää ehkä aktiivisimmat ja edistyksellisimmät jäsenensä harhaoppisina. Se ei ole järjestöllenne hyvä ratkaisu.

jos he tosiaan olisivat etupäässä avionrikkojia, pedofiileja ja eläimiin sekaantujia.><

ai jaa, mistäs tiiät etteivät oo..

• Sama
        kans kirjoitti:

jos he tosiaan olisivat etupäässä avionrikkojia, pedofiileja ja eläimiin sekaantujia.><

ai jaa, mistäs tiiät etteivät oo..

Ja te annatte pedofiilien vain mennä!
        Jos kerran tiedät, että he ovat rikollisia, niin mikset toimi?

Ala-arvoista.

• Joksula
        Sama kirjoitti:

Ja te annatte pedofiilien vain mennä!
        Jos kerran tiedät, että he ovat rikollisia, niin mikset toimi?

Ala-arvoista.

Joku perustoimenjohtaja sai tuomiona 60 päivää ehdollista, lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä. Tuomiolauselmassa ei ollut mainintaa vastapuolelle (uhrille) annettavista korvauksista.

• kävi
        A.Men kirjoitti:

Nykyään ei enää lavalta ilmoiteta, onko henkilö eronnut, erotettu tai itsensä teoillaan erottanut. Sanotaan vain, että N.N. ei ole enää jehovantodistaja.

Ilmeisesti itse eronneiden määrä nousi kiusallisen suureksi... Seurakunta saadaan näin oitis ajattelemaan, että "kaikki erotetaan haureuden vuoksi".

Itse erosin uskonnollisesta yhdyskunnasta maistraatin kautta, mutten paikallisseurakunnasta. Jehovantodistajat vaativat yhä ilmoitusta myös paikallisesti, vaikka laki ei tätä vaadi.

Siis erotettujen, eronneiden, teoillaan itsensä erottaneiden ja pattitilanteessa olevien yhteinen nimitys on "ei ole enää jehovantodistaja".

Käytän heistä nykyisin itse nimitystä "toipuva jehovantodistaja".

kun erosit maistraatin kautta: otettiinko sinuun yhteyttä, ilmoitettiinko sinut seurakunnassa eronneeksi vai onko eroamisesi jäänyt vain omaan tietoosi?

Kysyn tätä, koska tiedän, että seuran ohjeiden mukaisesti vanhinten tulisi ottaa yhteyttä maistraatin kautta eronneeseen ja tarjoutua vähintäänkin keskustelemaan hänen kanssaan. Useimmille näin onkin käynyt ja heitä on pyydetty kirjoittamaan erokirje seurakuntaan, minkä useimmat tuntemani ovat myös tehneet.

Itse erosin maistraatin kautta jo noin puoli vuotta sitten ja olen saanut olla aivan rauhassa. Kukaan ei ole ottanut yhteyttä eivätkä Jt-sukulaiseni näytä olevan tietoisia koko asiasta. Päättelen tämän siitä, että karttaminen ei ole tiukentunut - no, siinä ei enää kyllä ole ollut vara tiukentuakaan - eikä kukaan ole maininnut kuulleensa eroamisestani.

Samalla vastaan omasta puolestani ketjun aloittajan kysymykseen. Minut olisi varmasti jo vuosia sitten erotettu, jos olisi uskallettu. Mitään ns. raamatullista syytä siihen ei kyllä kukaan keksinyt, mutta sehän ei ole ennenkään ollut este. Oletettavasti minua ei erotettu sen tákia, että vuosien ja vuosikymmenien varrella olen nähnyt ja kokenut liian paljon sellaista, mikä voisi tuoda äärimmäisen ikävää julkisuutta Jt:lle. Ja ärsytettynä en epäilisi lainkaan tuoda niitä julkisuuteen, nyt sen sijaan olen pitänyt suurimman osan asioista omana tietonani, ihan vain hienotunteisuudesta sukulaisiani kohtaan, jotka eivät ymmärrä, miten seura käyttää heidän hyväuskoisuuttaan häikäilemättä hyväkseen.

• .. kävi myös..
        kävi kirjoitti:

kun erosit maistraatin kautta: otettiinko sinuun yhteyttä, ilmoitettiinko sinut seurakunnassa eronneeksi vai onko eroamisesi jäänyt vain omaan tietoosi?

Kysyn tätä, koska tiedän, että seuran ohjeiden mukaisesti vanhinten tulisi ottaa yhteyttä maistraatin kautta eronneeseen ja tarjoutua vähintäänkin keskustelemaan hänen kanssaan. Useimmille näin onkin käynyt ja heitä on pyydetty kirjoittamaan erokirje seurakuntaan, minkä useimmat tuntemani ovat myös tehneet.

Itse erosin maistraatin kautta jo noin puoli vuotta sitten ja olen saanut olla aivan rauhassa. Kukaan ei ole ottanut yhteyttä eivätkä Jt-sukulaiseni näytä olevan tietoisia koko asiasta. Päättelen tämän siitä, että karttaminen ei ole tiukentunut - no, siinä ei enää kyllä ole ollut vara tiukentuakaan - eikä kukaan ole maininnut kuulleensa eroamisestani.

Samalla vastaan omasta puolestani ketjun aloittajan kysymykseen. Minut olisi varmasti jo vuosia sitten erotettu, jos olisi uskallettu. Mitään ns. raamatullista syytä siihen ei kyllä kukaan keksinyt, mutta sehän ei ole ennenkään ollut este. Oletettavasti minua ei erotettu sen tákia, että vuosien ja vuosikymmenien varrella olen nähnyt ja kokenut liian paljon sellaista, mikä voisi tuoda äärimmäisen ikävää julkisuutta Jt:lle. Ja ärsytettynä en epäilisi lainkaan tuoda niitä julkisuuteen, nyt sen sijaan olen pitänyt suurimman osan asioista omana tietonani, ihan vain hienotunteisuudesta sukulaisiani kohtaan, jotka eivät ymmärrä, miten seura käyttää heidän hyväuskoisuuttaan häikäilemättä hyväkseen.

Minä myös erosin maistraatin kautta. Myöskin puolisen vuotta sitten. En ole varma onko kukaan yrittänyt ottaa yhteyttä, koska olen niin vähän kotona. Mitään lippusia ei kyllä ole tiputettu. Mutta nyt kysymykseni: Onko paikallisella seurakunnalla edes oikeutta ottaa yhteyttä minuun, vai katsottaisiinko se "painostukseksi" palata ruotuun?

• lain mukaan?
        .. kävi myös.. kirjoitti:

Minä myös erosin maistraatin kautta. Myöskin puolisen vuotta sitten. En ole varma onko kukaan yrittänyt ottaa yhteyttä, koska olen niin vähän kotona. Mitään lippusia ei kyllä ole tiputettu. Mutta nyt kysymykseni: Onko paikallisella seurakunnalla edes oikeutta ottaa yhteyttä minuun, vai katsottaisiinko se "painostukseksi" palata ruotuun?

maallisen lain mukaan se olisi epäilemättä uskonnonvapauden rajoittamista tai ainakin yritys siihen suuntaan, mutta ns. teokraattisen (=VT-seuran laki) lain mukaan vanhimmat ovat velvoitettuja ainakin yrittämään edes jotakin, ettei lammaspoloinen harhailisi suoraan karjuvan jalopeuran kitaan.

• Läntinen seurakunta

Espoossa ylesin erottamisen syy on kun arvostelee vilpillisä seurakunnan vanhimpia, jotka toimivat Jehovaa vastaan.

• pirelli

jpäässä hyysätään isättömiä lapsia kunhan osaa katua
        tehokkaasti

• leipuriksi

Erottamisen syy on aina se, ettei kaduta sitä, että on toiminut vastoin Raamatun periaatteita.

• Ilmaus

>>>Erottamisen syy on aina se, ettei kaduta sitä, että on toiminut vastoin Raamatun periaatteita.

• johanneksenpojan

olisi pitänyt katua.

>

mitä johanneksenpoika oli tehnyt vastoin raamattua? Mitä hänen olisi pitänyt katua?

• voi että, kun..
        johanneksenpojan kirjoitti:

olisi pitänyt katua.

>

mitä johanneksenpoika oli tehnyt vastoin raamattua? Mitä hänen olisi pitänyt katua?

Hänen olisi pitänyt heittää huissin nevadaan ruoskansa, jolla räiski tälläkin palstalla veljiään...

• vio-letti
        Ilmaus kirjoitti:

>>>Erottamisen syy on aina se, ettei kaduta sitä, että on toiminut vastoin Raamatun periaatteita.

>> Jos on sitä mieltä että WT-seura ei todellakaan ole mikään Jumalan maanpäälinen järjestö

• pirelli

miten voi katua tekemätöntä tekoa! Antaa vain vanhimmille sen kuvitelman, että jotain kohta tapahtuu. Näin minä pääsin eroon jteistä. Tosin meni maine heidän keskuudessaan. En häpeä "vilpillisyyttäni" heillä on hävettävää kun eivät ota asioista tosi totuutta selvile!

tämä on osotettu sinulle leipri

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!

"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti
      Maailman menoa
      239
      45198
    2. Polttomoottoriauto tulessa parkkihallissa Tampereella

Pystyy näkemättä jo sanomaan, koska sähköautoissa ei ole palavia nesteitä lainkaan. Ihme ettei polttomoottoriautoja ole
      Maailman menoa
      123
      25976
    3. SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat

Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude
      Maailman menoa
      323
      15654
    4. Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %

Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy
      Maailman menoa
      164
      10791
    5. Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat

Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h
      Maailman menoa
      122
      9707
    6. Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta

Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump
      Maailman menoa
      36
      9481
    7. Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.

KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!
      Maailman menoa
      30
      9383
    8. Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.

IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla
      Maailman menoa
      85
      8468
    9. 242
      6814
    10. Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija

https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua
      Maailman menoa
      221
      6476
    Aihe