Uskovaisen silmät kiiluvat

Kas näin

Oletteko keskustellessanne tosielämässä esim. jonkun rippipapin tms. ammattijeesustelijan kanssa huomanneet, kuinka heidän silmiinsä syttyy autokauppiasmainen kiilunta aina, kun he valehtelevat uskonsa puolesta?

Rehelliseen hulluun voi luottaa, mutta epärehellinen uskovaiskyylä voi tehdä mitä tahansa, keksiihän hän aina sopivan raamatunlauseen vaikka lasten ahdistelun puolustukseksi.

10

1350

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • malliesimerkki

      Se ammoin pudonnut seitsemän veljeksen takkuisinta jullia muistuttanut Idols-laulaja oli oikein malliesimerkki silmien kiiluttajasta. Katsoin kisaa silloin alkupuolella ja huomasin, että joka ikisessä päts...pätkässä pojan silmissä oli lasimainen kiilto - pahimmillaan kiiluminen näkyi, kun poju makasi lattialla selällään ja osoitteli kameraa raamatulla.

      Olen huomannut kiilumisen monen muunkin ihmisen silmissä. Uskovaisilla ja nousuhumalaisilla on parhaat erikoistehosteet.

    • maanal

      ei se ole autokauppiaan syy jos

      hän tointaan harjoittaa, me muut

      koetetaan mennä mukana vaan vaikka

      ulkoavarruuteen jos niin halutaan

    • Kummallista on että kristinuskon vastustajat toistavat jatkuvasti sitä, miten kristityt valehtelevat. Evolutionistit taas syyttävät kreationisteja valehtelemisesta. Tosin kristitytkin voivat sanoa vastustajiaan valehtelijoiksi.

      On valitettavaa että kristittyjen joukossa on paljon niitä, jotka tekevät kristinuskon pilkatuksi. Onhan kristinuskolla ylevät moraaliperiaatteet, jotka varmasti ovat myös valehtelemista vastaan. Nuo kristityt, jotka eivät kunnioita Jumalaansa, nakertavat Raamatun uskottavuutta.

      Tässä onkin idea. Mitä jos kristityt lähettäisivät soluttautujia vaikka ateistien joukkoon häpäisemään ateisteja. Pystyisivätkö kristityt valehtelemaan enemmän kuin ateistit? Ehkä joukosta löydetään tarpeeksi mätiä yksilöitä.

      • ertert

        "Evolutionistit taas syyttävät kreationisteja valehtelemisesta."

        Tämä johtuu siitä, että valheella on lyhyet jäljet.


    • myöskin

      asia siksi että te haluatte

      kuunnella vain omaa "ääntänne"

    • Milian Ei.Rek.

      Olen tavannut erinäisen määrän erilaisia uskovia, ja jokaisella on tuo yhdistävä tekijä: kiiluvat silmät. Ja sen on todellakin totta.
      Katse on lasittunut, outo ja tuijottava.
      Puhetyyli muuttuu omituiseksi ja monotoniseksi tai sitten kiihkeäksi pölöttämiseksi.

      Sitä en tiedä, johtuu ko tuo silmien kiiluvuus valehtelusta vaiko mistä, mutta se yhdistää jokaisen uskovan. Kasvaako tuo sama ominaisuus myös uskovien lapsillekin?

      • ...

        Kasvaako tuo sama ominaisuus myös uskovien lapsillekin?

        --vastaus: Ei kasva. Luulen itseäni aika sokeaksi koska lasini linsseissä on miinusta vaikka kuinka paljon.

        Mutta nähtävästi noin suuri joukko on minuakin sokeampia, ONNEKSI! :D

        Itse en huomaa uskovien silmissä mitään, vaikka asun saman katon alla monen sellaisen kanssa!

        Johtuukohan se siitä että ateistit eivät näe omien silmien kiiltävän mutta näkevät omissa harhoissaan muiden silmien kiiltävän?

        Joka tapauksessa, ateistit osaavat olla aika lapsellisia.


      • Milian Ei.Rek.
        ... kirjoitti:

        Kasvaako tuo sama ominaisuus myös uskovien lapsillekin?

        --vastaus: Ei kasva. Luulen itseäni aika sokeaksi koska lasini linsseissä on miinusta vaikka kuinka paljon.

        Mutta nähtävästi noin suuri joukko on minuakin sokeampia, ONNEKSI! :D

        Itse en huomaa uskovien silmissä mitään, vaikka asun saman katon alla monen sellaisen kanssa!

        Johtuukohan se siitä että ateistit eivät näe omien silmien kiiltävän mutta näkevät omissa harhoissaan muiden silmien kiiltävän?

        Joka tapauksessa, ateistit osaavat olla aika lapsellisia.

        En tiedä mihin se kiilto rajaantuu. Ehkä ihan tavallinen rivi-uskovainen ei tuijota samaan tyyliin kuinviimisen päälle fundamentalisti..

        Mutta tuo ilmiö on ihan taivahan tosi, eikä se ole harhaa.

        >>>..mutta näkevät omissa harhoissaan muiden silmien kiiltävän? >Joka tapauksessa, ateistit osaavat olla aika lapsellisia.


      • -O-
        Milian Ei.Rek. kirjoitti:

        En tiedä mihin se kiilto rajaantuu. Ehkä ihan tavallinen rivi-uskovainen ei tuijota samaan tyyliin kuinviimisen päälle fundamentalisti..

        Mutta tuo ilmiö on ihan taivahan tosi, eikä se ole harhaa.

        >>>..mutta näkevät omissa harhoissaan muiden silmien kiiltävän? >Joka tapauksessa, ateistit osaavat olla aika lapsellisia.

        Syyttää uskovaisia intentionaalisesta valehtelusta, naureskella toisen ulkonäölle, olemukselle, katseelle.. lapsellista, tai ei, pikemminkin typerää. Ajattelematonta.

        Itse valehtelet, mustamaalaat, kieltäydyt hyväksymästä erilaisuutta, muita ihmisiä.... kun leimaat ikäänkuin negatiivisen sävyn uskovaisiin viesteilläsi.

        Minä en ole mikään maailman kummoisin ihminen, virheitä teen joka päivä, mutta siitä ylpeilen mitä minulla on, eli Herrasta. Hän ohjaa askeleeni ja saa sydämeeni suuren riemun. Se näkyy myös katseessani. Muut ihmisetkin ovat sanoneet samaa, silmäni ovat muuttuneet aivan erilaiseksi ja hymy tullut näkyväksi.

        Jos tällainen asia on vaikea hyväksyä sinulle niin uskovaisten ongelma se ei ole. Eikö sinusta ole upeaa ja kaunista se että joku loistaa Herran rakkautta ja kirkkautta koko olemuksellaan? Kun kaikki paha ja roska pyyhkiytyy sydämestä pois niin kyllä se olemuksessa näkyy.. en ymmärrä mitä pahaa siinä on. Kerro toki minulle??! Näkemyksesi johtuu vain siitä että et tunne vielä Jumalaa. Siunusta päivään!


      • Milian Ei.Rek.
        -O- kirjoitti:

        Syyttää uskovaisia intentionaalisesta valehtelusta, naureskella toisen ulkonäölle, olemukselle, katseelle.. lapsellista, tai ei, pikemminkin typerää. Ajattelematonta.

        Itse valehtelet, mustamaalaat, kieltäydyt hyväksymästä erilaisuutta, muita ihmisiä.... kun leimaat ikäänkuin negatiivisen sävyn uskovaisiin viesteilläsi.

        Minä en ole mikään maailman kummoisin ihminen, virheitä teen joka päivä, mutta siitä ylpeilen mitä minulla on, eli Herrasta. Hän ohjaa askeleeni ja saa sydämeeni suuren riemun. Se näkyy myös katseessani. Muut ihmisetkin ovat sanoneet samaa, silmäni ovat muuttuneet aivan erilaiseksi ja hymy tullut näkyväksi.

        Jos tällainen asia on vaikea hyväksyä sinulle niin uskovaisten ongelma se ei ole. Eikö sinusta ole upeaa ja kaunista se että joku loistaa Herran rakkautta ja kirkkautta koko olemuksellaan? Kun kaikki paha ja roska pyyhkiytyy sydämestä pois niin kyllä se olemuksessa näkyy.. en ymmärrä mitä pahaa siinä on. Kerro toki minulle??! Näkemyksesi johtuu vain siitä että et tunne vielä Jumalaa. Siunusta päivään!

        Defenssit huipussaan?

        >>>Syyttää uskovaisia intentionaalisesta valehtelusta, naureskella toisen ulkonäölle, olemukselle, katseelle.. lapsellista, tai ei, pikemminkin typerää. Ajattelematonta.>Itse valehtelet, mustamaalaat, kieltäydyt hyväksymästä erilaisuutta, muita ihmisiä.... kun leimaat ikäänkuin negatiivisen sävyn uskovaisiin viesteilläsi. >Eikö sinusta ole upeaa ja kaunista se että joku loistaa Herran rakkautta ja kirkkautta koko olemuksellaan? >Näkemyksesi johtuu vain siitä että et tunne vielä Jumalaa.>Siunusta päivään!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      37
      1782
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      818
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      69
      766
    4. Miksi sitä miestä tuijotetaan joka paikassa

      Onko maine jonkinlainen?
      Ikävä
      108
      730
    5. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      7
      651
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      33
      619
    7. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      580
    8. Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti

      2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.
      Parkano
      15
      549
    9. Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta

      Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.
      Ikävä
      141
      461
    10. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      51
      453
    Aihe