lupasi palata asiaan ihan pian, mutta eipä ole miestä näkynyt. :)
Jeesus oli tyypillinen
21
708
Vastaukset
- ....
enpä ole minäkään jeesusta huonompi tyyppi. voin siis olla ylpeä itsestäni. oikeastaan jeesus oli paskempi äijä kuin minä, koska minä en ole luvannut palata asiaan kuin kerran ja silloinkin palasin.
- jaskajuuso
tarkoittanut ihan sitä miten se on nykypäivänä uskonnoisa ja niiden kieltäjien toimissa ymmärretty.
kun katsotte sitä mistä mies puhui, viisauksista, niiden ymmärtäjiä, vaikka ilman raamattua, syntyy jatkuvasti, jokapuolella, ei monia muta kuitenkin. ihmisiä, jotka tajuavat, mitä ihmismieli on koska tajuavat oman mielensä.
ja kun se todella tapahtuu, tuntuu, kuin itse olisi jeesus, koska ne kaikki opit ja muut mistä uskonnot puhuvat, käyvät järkeen, koska osaa ajatella ne toisi kuin on totuttu. ei siis ole yhtä tapaa ajatella ja ymmärtää, vaikka niin monesti kuvitellaan. ;) - Nimetön
jaskajuuso kirjoitti:
tarkoittanut ihan sitä miten se on nykypäivänä uskonnoisa ja niiden kieltäjien toimissa ymmärretty.
kun katsotte sitä mistä mies puhui, viisauksista, niiden ymmärtäjiä, vaikka ilman raamattua, syntyy jatkuvasti, jokapuolella, ei monia muta kuitenkin. ihmisiä, jotka tajuavat, mitä ihmismieli on koska tajuavat oman mielensä.
ja kun se todella tapahtuu, tuntuu, kuin itse olisi jeesus, koska ne kaikki opit ja muut mistä uskonnot puhuvat, käyvät järkeen, koska osaa ajatella ne toisi kuin on totuttu. ei siis ole yhtä tapaa ajatella ja ymmärtää, vaikka niin monesti kuvitellaan. ;)ai miten niin ei ole yhtä tapaa ajatella??? No , todellakin on.... varsinkin jos taivaaseen meinaa päästä!
Jeesuksen tie on AINOA tie! :D
God Loves Westborough Baptist Church!!!!
ihmisiin voit pettyä, mutta et Jeesukseen. Hän on sama eilen, tänään ja iankaikkisesti. Sen minkä hän lupaa, hän myös pitää. Aikaperspektiivi on vaan vähän erilainen kuin meidän: Jumalalle tuhat vuotta on kuin yksi päivä jne. Kun kuuntelet oikein tarkasti niin voit kuulla hänen askelensa jo lähestyvän...
joka elää hihhulin kuupassa, jonka hihhuli on itse luonut ja joka noudattaa hihhulin tahtoa, on juuri tuollainen; kuvaamasi Jeesus.
Silloin vain hiukan sattuu, jos sattuu niin että hihhulille tulee selvä päivä, huume ei enää nappaa ja hihhuli tappaa Jumalansa.
En usko että sitä sattuu sinulle, rakas purje.
Puhvelin Henki puhaltakoon lävitsesi.- Kari Grandi
Onko olemassa sellaista aikarajaa, jonka täyttymisen jälkeen olisit valmis toteamaan, ettei Jeesus taidakaan olla tulossa?
Eli jos teoriassa voisit odottaa Jeesuksen toista tulemista esim. miljoona vuotta tai vaikka 10 miljoonaa vuotta. Sanoisitko vielä 10 miljoonan vuoden odotuksen jälkeenkin, että kyllä se sieltä on tulossa?
Tämä kiinnostaa minua, koska on esitetty, että eskatologiaa voisi käyttää testinä kristinuskon totuudelle. Itse en pidä tätä mahdollisena, koska käsitykseni mukaan mitään tarkkaa aikarajaa ei ole määritelty. Jos esim. Jehovat ennustavat, että maailmanloppu tulee kymmenen vuoden päästä ja se ei tulekaan, he vain toteavat, että sellaista sattuu ja siirtävät tuomiopäivän taas vähän matkan päähän tulevaisuuteen. Asia on minusta olennainen, koska kaikesta päätellen Kristuksen aikalaiset (mm. apostolit) odottivat lopun tulevan pian. Nas.se kirjoitti:
joka elää hihhulin kuupassa, jonka hihhuli on itse luonut ja joka noudattaa hihhulin tahtoa, on juuri tuollainen; kuvaamasi Jeesus.
Silloin vain hiukan sattuu, jos sattuu niin että hihhulille tulee selvä päivä, huume ei enää nappaa ja hihhuli tappaa Jumalansa.
Puhvelin Henki puhaltakoon lävitsesi.Jumalan Pyhä Henki, kaikki muut saat pitää minun puolestani, rakas Nas.se. Jumala on Jumala. Hän ei taivu kenenkään ihmisen tahtoon. Minun on taivuttava hänen tahtoonsa ja se on minulle parhaaksi niin kuin kaikille ihmisille täällä maan päällä.
- Herra...
Nas.se kirjoitti:
Puhvelin Henki puhaltakoon lävitsesi.Jeesus on mielikuvitushahmo, silloin sinäkin olet sellainen!
Kari Grandi kirjoitti:
Onko olemassa sellaista aikarajaa, jonka täyttymisen jälkeen olisit valmis toteamaan, ettei Jeesus taidakaan olla tulossa?
Eli jos teoriassa voisit odottaa Jeesuksen toista tulemista esim. miljoona vuotta tai vaikka 10 miljoonaa vuotta. Sanoisitko vielä 10 miljoonan vuoden odotuksen jälkeenkin, että kyllä se sieltä on tulossa?
Tämä kiinnostaa minua, koska on esitetty, että eskatologiaa voisi käyttää testinä kristinuskon totuudelle. Itse en pidä tätä mahdollisena, koska käsitykseni mukaan mitään tarkkaa aikarajaa ei ole määritelty. Jos esim. Jehovat ennustavat, että maailmanloppu tulee kymmenen vuoden päästä ja se ei tulekaan, he vain toteavat, että sellaista sattuu ja siirtävät tuomiopäivän taas vähän matkan päähän tulevaisuuteen. Asia on minusta olennainen, koska kaikesta päätellen Kristuksen aikalaiset (mm. apostolit) odottivat lopun tulevan pian.annettu selkeitä merkkejä lopun ajoista ja Jeesuksen toisesta tulemisesta takaisin noutamaan omansa. Jeesus itsekin antoi näitä, kun opetuslapset ahdistelivat häntä näillä samoilla kysymyksillä: Esim. Matteuksen Evankeliumin luvussa 23 Jeesus kertoo opetuslapsilleen tulevista tapahtumista. Kaksi merkkiä nousee yli muiden ja kulkevat rinnan: maailman evankelioiminen(jae 14) ja Israelin tilanne (jae 15). Sen sijaan Jeesus kieltäytyy antamasta
tarkkaa päivämäärää (jae 36), vaan käskee opetuslapsia olemaan valmiina hänen tuloonsa.
Kyllä, olen päättänyt seurata Jeesusta ja jouduttaa hänen takaisintuloaan yhdessä toisten kristittyjen kanssa: viedä evankeliumia eteenpäin ja siunata Jumalan omaisuuskansaa Israelia. Vaikka hän ei tulisikaan elinaikanani, niin olen tehnyt parhaani ja jättänyt siunatun perinnön tuleville sukupolville. Kun kuolen Jeesukseen uskovana, siirryn hänen luoksensa ja näen hänet kasvoista kasvoihin.- miellyttävää.
purje kirjoitti:
Jumalan Pyhä Henki, kaikki muut saat pitää minun puolestani, rakas Nas.se. Jumala on Jumala. Hän ei taivu kenenkään ihmisen tahtoon. Minun on taivuttava hänen tahtoonsa ja se on minulle parhaaksi niin kuin kaikille ihmisille täällä maan päällä.
lukea sinun viestejäsi, puhaltokoon Jumalan Pyhän Hengen tuuli meidän uskovien elämässä yhä voimakkaammin!!:=)
Armahdetaan Nas.sea, hän ei vielä ymmärrä ja tunne Elämän antajaa!
Nas.sekin tulee vielä uskolle kuuliaiseksi, tiedän sen sydämessäni. Kaikkein kovimmilta tuntuvat ihmiset ovat sittenkin Herralle "helpompia", kuin uskonnolliset ihmiset!
uskis miellyttävää. kirjoitti:
lukea sinun viestejäsi, puhaltokoon Jumalan Pyhän Hengen tuuli meidän uskovien elämässä yhä voimakkaammin!!:=)
Armahdetaan Nas.sea, hän ei vielä ymmärrä ja tunne Elämän antajaa!
Nas.sekin tulee vielä uskolle kuuliaiseksi, tiedän sen sydämessäni. Kaikkein kovimmilta tuntuvat ihmiset ovat sittenkin Herralle "helpompia", kuin uskonnolliset ihmiset!
uskiskirjoitat. Tietenkin Nas.se kuuluu Jeesukselle, miksi hän muuten välittäisi näistä jutuista? Jeesuksen armon varassa tässä mennään itsekukin, Jumalan Pyhän Hengen voimassa. Halleluja!
- Aloittelijakyselijä
purje kirjoitti:
kirjoitat. Tietenkin Nas.se kuuluu Jeesukselle, miksi hän muuten välittäisi näistä jutuista? Jeesuksen armon varassa tässä mennään itsekukin, Jumalan Pyhän Hengen voimassa. Halleluja!
Ei kukaan huomaa mitään hurmoshenkisyyttä ilmassa, vai? :D Te osaatte sitten piristää päivän niin kivasti! Ette ehkä siten kuin pyritte, mutta kuitenkin (lol)
Aloittelijakyselijä kirjoitti:
Ei kukaan huomaa mitään hurmoshenkisyyttä ilmassa, vai? :D Te osaatte sitten piristää päivän niin kivasti! Ette ehkä siten kuin pyritte, mutta kuitenkin (lol)
Kevättä rinnassa, siitä se johtuu. Ihmisiä ne on uskiksetkin. Aurinkoista päivän jatkoa sinulle myös! :D
- uskovakin,,
Aloittelijakyselijä kirjoitti:
voi ateisteille (lol)
Jumalakin niin tekee jumalattomille!
Ps.37:
12. Jumalaton (ateisti, esim. kirj. huomautus) miettii vanhurskaalle pahaa ja kiristelee hänelle hampaitansa;
13. mutta Herra nauraa hänelle, sillä hän näkee hänen päivänsä joutuvan. - Aloittelijakyselijä
uskovakin,, kirjoitti:
voi ateisteille (lol)
Jumalakin niin tekee jumalattomille!
Ps.37:
12. Jumalaton (ateisti, esim. kirj. huomautus) miettii vanhurskaalle pahaa ja kiristelee hänelle hampaitansa;
13. mutta Herra nauraa hänelle, sillä hän näkee hänen päivänsä joutuvan.Ei tässä mitään pahantahtoisuutta tai hammasten kiristelyä "vanhurskaille". Se on ihan kiva homma, että Herra nauraa jumalattomille, ja haluaa sen sijaan Häneen uskovat ihmiset tekemään työtä Hänen hyväkseen (kertovan jumalattomille esim tällä palstalla). "Ei jaksa. Delegoin."
Niinpä niin. (lol^2) - Kas näin
purje kirjoitti:
annettu selkeitä merkkejä lopun ajoista ja Jeesuksen toisesta tulemisesta takaisin noutamaan omansa. Jeesus itsekin antoi näitä, kun opetuslapset ahdistelivat häntä näillä samoilla kysymyksillä: Esim. Matteuksen Evankeliumin luvussa 23 Jeesus kertoo opetuslapsilleen tulevista tapahtumista. Kaksi merkkiä nousee yli muiden ja kulkevat rinnan: maailman evankelioiminen(jae 14) ja Israelin tilanne (jae 15). Sen sijaan Jeesus kieltäytyy antamasta
tarkkaa päivämäärää (jae 36), vaan käskee opetuslapsia olemaan valmiina hänen tuloonsa.
Kyllä, olen päättänyt seurata Jeesusta ja jouduttaa hänen takaisintuloaan yhdessä toisten kristittyjen kanssa: viedä evankeliumia eteenpäin ja siunata Jumalan omaisuuskansaa Israelia. Vaikka hän ei tulisikaan elinaikanani, niin olen tehnyt parhaani ja jättänyt siunatun perinnön tuleville sukupolville. Kun kuolen Jeesukseen uskovana, siirryn hänen luoksensa ja näen hänet kasvoista kasvoihin.miksi vain sinulla on niistä "oikea" tulkinta?
- äidille
purje kirjoitti:
annettu selkeitä merkkejä lopun ajoista ja Jeesuksen toisesta tulemisesta takaisin noutamaan omansa. Jeesus itsekin antoi näitä, kun opetuslapset ahdistelivat häntä näillä samoilla kysymyksillä: Esim. Matteuksen Evankeliumin luvussa 23 Jeesus kertoo opetuslapsilleen tulevista tapahtumista. Kaksi merkkiä nousee yli muiden ja kulkevat rinnan: maailman evankelioiminen(jae 14) ja Israelin tilanne (jae 15). Sen sijaan Jeesus kieltäytyy antamasta
Kyllä, olen päättänyt seurata Jeesusta ja jouduttaa hänen takaisintuloaan yhdessä toisten kristittyjen kanssa: viedä evankeliumia eteenpäin ja siunata Jumalan omaisuuskansaa Israelia. Vaikka hän ei tulisikaan elinaikanani, niin olen tehnyt parhaani ja jättänyt siunatun perinnön tuleville sukupolville. Kun kuolen Jeesukseen uskovana, siirryn hänen luoksensa ja näen hänet kasvoista kasvoihin.Kirjoitit ajatukseni ulos, koska olet saanut lahjan kirjoittaa. Kiitäthän tästäkin lahjastasi.
Meidän aikanamme , sanotaan sodista lähtien on tapahtunut hurja tekninen kehittyminen ja kaipa se niin kauan jatkuu, kun maapallo on olemassa ja täällä on eri tavalla ajattelevia ihmisiä. Jotenkin toivon pienessä mielessäni, että Jeesus tulisi elinaikanani. Niin ylpeä olen, että haluaisin nähdä tämän kaiken, ei siksi, että en usko Häneen, vaan juuri siksi, koska uskon. Mitä te muut toivotte Jeesukselta? äidille kirjoitti:
Kirjoitit ajatukseni ulos, koska olet saanut lahjan kirjoittaa. Kiitäthän tästäkin lahjastasi.
Meidän aikanamme , sanotaan sodista lähtien on tapahtunut hurja tekninen kehittyminen ja kaipa se niin kauan jatkuu, kun maapallo on olemassa ja täällä on eri tavalla ajattelevia ihmisiä. Jotenkin toivon pienessä mielessäni, että Jeesus tulisi elinaikanani. Niin ylpeä olen, että haluaisin nähdä tämän kaiken, ei siksi, että en usko Häneen, vaan juuri siksi, koska uskon. Mitä te muut toivotte Jeesukselta?että Jeesus on edelleen uskollinen ja hyvä, niin kuin hän on ollut kaikki nämä vuodet. Tahdon seurata Jeesusta, vaikka mitä tulisi vastaan, koska vain hänen seurassaan olen aidosti onnellinen ja tyytyväinen.
- kin,
täytyy Jumalan ajanlaskua selventää;
2 Pietari 3:
8. Mutta tämä yksi älköön olko teiltä, rakkaani, salassa, että "yksi päivä on Herran edessä niinkuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta niinkuin yksi päivä."
9. Ei Herra viivytä lupauksensa täyttämistä, niinkuin muutamat pitävät sitä viivyttelemisenä, vaan hän on pitkämielinen teitä kohtaan, sillä hän ei tahdo, että kukaan hukkuu, vaan että kaikki tulevat parannukseen.
10. Mutta Herran päivä on tuleva niinkuin varas, ja silloin taivaat katoavat pauhinalla, ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja maa ja kaikki, mitä siihen on tehty, palavat.
11. Kun siis nämä kaikki näin hajoavat, millaisia tuleekaan teidän olla pyhässä vaelluksessa ja jumalisuudessa,
12. teidän, jotka odotatte ja joudutatte Jumalan päivän tulemista, jonka voimasta taivaat hehkuen hajoavat ja alkuaineet kuumuudesta sulavat!
13. Mutta hänen lupauksensa mukaan me odotamme uusia taivaita ja uutta maata, joissa vanhurskaus asuu.
- Jumalan laskuoppi esiintyy jakeessa 8 ja se ei ole ihmismielen mukainen. Jos Jumala sanoo esim. että "päivän kuluttua..", se Hänen maailmassaan voi tarkoittaa 1000 vuotta ja näin ollen sana, "tulen pian" on hyvin ymmärrettävissä!? Jumalan maailmoissa ei siis siinämielessä ole "aikaa"!
- se, että Jeesuksen tukemus viipyy ihmismielestä kauan, selittyy jakeella 9.
- Jumalan ilmestymispäivää "joudutetaan" saarnaamalla evankeliumi kaikille kansoille!
Matteus 24:
13. Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.
14. Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu.
- tämä liittyy jakeeseen 12, 2 Pietari 3:ssa. - hän ei puhunut
Hän lupasi tulla ystäviensä luokse ja ilmestyi heille Emmauksen tiellä. Siis hän tuli! Hän tuli, kuin mies, joka lupaa ja tulee.Opetuslasten murheen poistaminen oli tärkeää Jeesukselle ja samalla siinä toteutuivat Kirjoitukset.
Viimeisestä tulemisesta Jeesus sanoo, että siitä ei tiedä kukaan, ei edes Hän, ainoastaan Jumala.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin27110054IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3257223Verinen koira
Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?851913Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1161620Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?61491- 1091181
Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?
Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut751169Mopokeulija
Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin48959Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !
Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus26818MUISTATTEKO SEN?
Karhean tummansövyisen raastavsn huudon : RYKIKÄÄ! NIITÄ RAATOJA@ RÄKIKÄÄ NIITÄ EAATOJA!btämän paeoni aina toivotti rakk312762