Varmuudesta

zieber

Varmuus on kaiken päätepiste.

Typeryyden mitta ei ole se, mihin uskoo, vaan se, miten uskoaan käsittelee.

Uskovainen uskoo jo määritelmällisesti. Ateistikin uskoo - esimerkiksi tieteeseen, tieteellisen metodin oikeellisuuteen, logiikan aksiomiin, ns. "yleisiin totuuksiin"; on mieletöntä väittää, ettei usko mihinkään. Se on sanojen väärinkäyttöä. Mikään elämänkatsomus ei ole mahdollinen ilman uskoa.

Minusta usko ei ole paha asia.

Eikä usko ole se, joka erottaa fiksut tyhmistä (MEIDÄT HEISTÄ).

Typeryyttä on VARMUUS.

Varmuus on ajattelun loppu: varma ihminen ei etsi enää totuutta, hän on jo löytänyt sen ja sulkee silmänsä ja mielensä.

Varmuus on uskon loppu: varma ihminen ei enää usko; usko tekee vahvaksi, uskon puolesta taistelee - varmuus tekee tylsämieliseksi ja heikoksi.

Varmuus on armon loppu: varma ihminen on julma; varma ihminen tietää, mikä on oikein; varma ihminen tuomitsee toisen kuolemaan tai hänellä on siihen oikeus. Varmuus on siten myös rakkauden loppu.

Varmuus on kaiken nöyryyden loppu: varma ihminen on kopea; varma ihminen ei opeta, hän saarnaa; varma ihminen ei kuuntele, hän puhuu.

Varmuus on sielun kuolema. Ihminen on ihminen, koska hän ajattelee, uskoo, rakastaa.

Varman ihmisen sielu on kuollut.

38

1006

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • urb.pag.

Hui kuinka varma oletkaan.

Et varmaan tarkoittanut että olisit kuollut, ethän.
      Tarkoitit varmaan että sinun totuutesi on Totuus ja muiden on oltava varmoja voidakseen kokea oman väärän totuutensa totuudeksi.

Eikä varmuus ole merkki mistään, se on tunne.
      Voi olla varma jostain vaikka se olisi todistettu vääräksi.
      Varmuus on nimenomaan uskoa, se on vain niin sokeaa ettei sitä huomata nimittää edes uskoksi.

Kaikki merkit osoittavat ettei Jumalaa ole olemassa.
      Olen kuitenkin valmis muuttamaan kantaani jos joku toisi esille todisteen että Jumalan olemassaolo olisi edes mahdollista.

• hauska tietää

että miksi sinun mielestäsi ei ole mahdollista, että Jumala on?

Mitkä merkit soittavat, ettei Jumalaa ole?

Minun mielestäni kaikki ympärillämmekin olevat seikat soittaa, että Jumala on! Jo kaikki olemassaaoleva todistaa Jumalan panneen kaiken alulle. Jos ei olisi alullepanijaa, mitäään nytkään ei olisi. Mistä olisi tullut kaikki materia, joka on? Mistä olisi tullut se hiukkasmäärä, josta kaikki kasaantuivat (jos kasaantuivat). Mistä olisi atomit tulleet? Ei mikään noista mainituista ole itsestään alkanut. Jossain on alku! Ainut asia, jota ei ihmismieli käsitä, on se, että Jumala on aina ollut. Ymmärryksemme ei pysty sitä käsittelemään, jos pystyisi, olisimme jumalia. Se tosiasia on vain uskottava! Mihin avaruus päättyy? Onko siellä lankkuaita reunalla? Mitäs aidan takana on? Ei älli riitä sinulla, eikä minulla? Onko avaruus rajaton, emme voi sitä ymmärtää, jos niin on, mielestämme senkin tulisi loppua joskus?

Loppumaton päättely ja järkeily näissä taivasasioissa ei pääty koskaan, ei siis johda mihinkään. Toisen ulottuvuuden asiat on vain uskossa otettava vastaan.

Raamatun Sanakin on uskossa otettava vastaan, toki on myöskin silminnäkijöitä ollut kautta historian.
        Jeesuksen ja enkeleitten tavanneista ihmisistä kuulee päntiönään, kun on "oikeissa piireissä", ateismissa niitä ei tapaa, kuin aniharvoin. Eräs itseään ateistiksi tituleeraava sanoi täällä keskusteluissa tavanneensa enkelin! Voin kuvitella hänen reaktionsa ja ilmeensä! Miehennäköinen enkeli oli seisonut hänen edessään jalat puoli metriä maasta yläpuolella ja puhutellut häntä ja laskenut kädet hartioille. Tuo kosketus oli tuntunut kaksi päivää hänen olkapäissään! Se on sitä jumalallista voimaa, joka jättää jälkensä! Monet, jotka ovat nähneet enekleitä ja puhuneet heidän kanssaan, kertovat enkelien olevan nuoren, salskean miehen näköisiä ja noin 2 m pitkiä.

Onko se todellakin noin vaikeaa käsittää ateistien, että toinen maailma, toinen ulottuvuus on olemassa? Ettekö voi käsittää, että ei tämä maan elämä ole ainoa elämä maailmankaikkeudessa, tämä on kuin pisara vesisaavin uurteessa. Maailman kaikkeuteen kuuluu siis toinenkin ulottuvuus, se, joka ei ole tätä luomakuntaa! Sieltä vieraillaan täällä Jumalan omien (etupäässä)luona ja enkelit auttavat autuuden perillisiä, eli Kristukseen Jeesukseen uskovia. Näin se on Raamatusssa kerrottu ja se toimii ja pitää paikkansa kokemuksienkin kautta saaduissa todistuksissa! Mutta, ennenkaikkea autuas, eli yli onnellinen on se, joka uskoo, vaikkei näe! Eihän näkeminen olekaan uskoa, vaan näkemistä.

• Admira
        hauska tietää kirjoitti:

että miksi sinun mielestäsi ei ole mahdollista, että Jumala on?

Mitkä merkit soittavat, ettei Jumalaa ole?

Minun mielestäni kaikki ympärillämmekin olevat seikat soittaa, että Jumala on! Jo kaikki olemassaaoleva todistaa Jumalan panneen kaiken alulle. Jos ei olisi alullepanijaa, mitäään nytkään ei olisi. Mistä olisi tullut kaikki materia, joka on? Mistä olisi tullut se hiukkasmäärä, josta kaikki kasaantuivat (jos kasaantuivat). Mistä olisi atomit tulleet? Ei mikään noista mainituista ole itsestään alkanut. Jossain on alku! Ainut asia, jota ei ihmismieli käsitä, on se, että Jumala on aina ollut. Ymmärryksemme ei pysty sitä käsittelemään, jos pystyisi, olisimme jumalia. Se tosiasia on vain uskottava! Mihin avaruus päättyy? Onko siellä lankkuaita reunalla? Mitäs aidan takana on? Ei älli riitä sinulla, eikä minulla? Onko avaruus rajaton, emme voi sitä ymmärtää, jos niin on, mielestämme senkin tulisi loppua joskus?

Loppumaton päättely ja järkeily näissä taivasasioissa ei pääty koskaan, ei siis johda mihinkään. Toisen ulottuvuuden asiat on vain uskossa otettava vastaan.

Raamatun Sanakin on uskossa otettava vastaan, toki on myöskin silminnäkijöitä ollut kautta historian.
        Jeesuksen ja enkeleitten tavanneista ihmisistä kuulee päntiönään, kun on "oikeissa piireissä", ateismissa niitä ei tapaa, kuin aniharvoin. Eräs itseään ateistiksi tituleeraava sanoi täällä keskusteluissa tavanneensa enkelin! Voin kuvitella hänen reaktionsa ja ilmeensä! Miehennäköinen enkeli oli seisonut hänen edessään jalat puoli metriä maasta yläpuolella ja puhutellut häntä ja laskenut kädet hartioille. Tuo kosketus oli tuntunut kaksi päivää hänen olkapäissään! Se on sitä jumalallista voimaa, joka jättää jälkensä! Monet, jotka ovat nähneet enekleitä ja puhuneet heidän kanssaan, kertovat enkelien olevan nuoren, salskean miehen näköisiä ja noin 2 m pitkiä.

Onko se todellakin noin vaikeaa käsittää ateistien, että toinen maailma, toinen ulottuvuus on olemassa? Ettekö voi käsittää, että ei tämä maan elämä ole ainoa elämä maailmankaikkeudessa, tämä on kuin pisara vesisaavin uurteessa. Maailman kaikkeuteen kuuluu siis toinenkin ulottuvuus, se, joka ei ole tätä luomakuntaa! Sieltä vieraillaan täällä Jumalan omien (etupäässä)luona ja enkelit auttavat autuuden perillisiä, eli Kristukseen Jeesukseen uskovia. Näin se on Raamatusssa kerrottu ja se toimii ja pitää paikkansa kokemuksienkin kautta saaduissa todistuksissa! Mutta, ennenkaikkea autuas, eli yli onnellinen on se, joka uskoo, vaikkei näe! Eihän näkeminen olekaan uskoa, vaan näkemistä.

että jumala on olemassa, ympäristöä ei voisi olla olemassa ilman, että joku on sen luonut. Okei, jos siltä tuntuu. Mutta toinen kinkkisempi juttu on se, että millainen tämä jumala on. Siitä sitten löytyykin jos jokinlaista mielipidettä. Nimenomaan mielipidettä.

• tuntemaan
        Admira kirjoitti:

että jumala on olemassa, ympäristöä ei voisi olla olemassa ilman, että joku on sen luonut. Okei, jos siltä tuntuu. Mutta toinen kinkkisempi juttu on se, että millainen tämä jumala on. Siitä sitten löytyykin jos jokinlaista mielipidettä. Nimenomaan mielipidettä.

Jeesuksen Kristuksen, tuntee Jumalan ja tietää, millainen Hän on! Jeesus tuli maan päälle ilmoitamaan ja näyttämään käytännössä, millainen Elävä Jumala on! Muuten ihmiskunta ei voinut ymmärtää Jumalan olemusta ja tahtoa. Laitan tähän yhden R-paikan, vaikka et niistä paljon välitä?

Joh 14:'7. Jos te olisitte tunteneet minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni; tästälähin te tunnette hänet, ja te olette nähneet hänet."
        8. Filippus sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme."
        9. Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?
        10. Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä (=Jumala), joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.
        11. Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden.

-eipä silti,ei kirjoituksetkaan saa vakuutta aikaan, kun sitten sanon, että monet ovat tavanneet Jeesuksen ja nähneet ihan terveellä mielellä ja omilla silmillään, se laitetaan hourulan töiksi.

Kaikkivaaltiasta Jumalaa, jonka Jeesus meille siis ilmoitti, emme voi näillä luonollisilla silmillämme nähdä, jos näkisimme, kuolisimme heti, koska Hän on täydellinen valo ja puhtaus. Mikään ajallinen, luonnollinen ihminen ei voi kestää Hänen läsnäoloaan. Jotka ovat "kuoleman kautta" käyneet Kaikkivaltiaan läsnäolossa, kestävät sen, koska sinne menneeet ovat henkiruumiissa!

Paremmin ei siis voi Jumalaa kuvata, kuin minkä Jeesus ilmoitti, Hän oli ja on Jumalan kaltainen! Ajatuksiltaan, luonteeltaan, voimaltaan, teoiltaan!

• Admira
        tuntemaan kirjoitti:

Jeesuksen Kristuksen, tuntee Jumalan ja tietää, millainen Hän on! Jeesus tuli maan päälle ilmoitamaan ja näyttämään käytännössä, millainen Elävä Jumala on! Muuten ihmiskunta ei voinut ymmärtää Jumalan olemusta ja tahtoa. Laitan tähän yhden R-paikan, vaikka et niistä paljon välitä?

Joh 14:'7. Jos te olisitte tunteneet minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni; tästälähin te tunnette hänet, ja te olette nähneet hänet."
        8. Filippus sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme."
        9. Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?
        10. Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä (=Jumala), joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.
        11. Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden.

-eipä silti,ei kirjoituksetkaan saa vakuutta aikaan, kun sitten sanon, että monet ovat tavanneet Jeesuksen ja nähneet ihan terveellä mielellä ja omilla silmillään, se laitetaan hourulan töiksi.

Kaikkivaaltiasta Jumalaa, jonka Jeesus meille siis ilmoitti, emme voi näillä luonollisilla silmillämme nähdä, jos näkisimme, kuolisimme heti, koska Hän on täydellinen valo ja puhtaus. Mikään ajallinen, luonnollinen ihminen ei voi kestää Hänen läsnäoloaan. Jotka ovat "kuoleman kautta" käyneet Kaikkivaltiaan läsnäolossa, kestävät sen, koska sinne menneeet ovat henkiruumiissa!

Paremmin ei siis voi Jumalaa kuvata, kuin minkä Jeesus ilmoitti, Hän oli ja on Jumalan kaltainen! Ajatuksiltaan, luonteeltaan, voimaltaan, teoiltaan!

liirumlaarumia. Et tuon parempaa vastausta saanut aikaiseksi? Tämä jumaltarusto on niin omituinen soppa, että siitä ei selvää saa. Edes uskovainen. Aina vaan lainataan joitain juttuja joita raamatussa on, mutta kukaan ei osaa sanoa, että millainen se jumala on.

• älä leiki viatonta
        Admira kirjoitti:

liirumlaarumia. Et tuon parempaa vastausta saanut aikaiseksi? Tämä jumaltarusto on niin omituinen soppa, että siitä ei selvää saa. Edes uskovainen. Aina vaan lainataan joitain juttuja joita raamatussa on, mutta kukaan ei osaa sanoa, että millainen se jumala on.

ja ymmärtämätöntä. Kaikki täällä ed. selvitetty on täyttä Jumalan olemuksen selittämistä. Voit halkoa hiuksia, mutta et voi halkoa Jumalan Ilmoitusta. Se, että mukamas et "käsitä", johtuu vain siitä, että et halua käsittää, pelkäät uskomista ja pidät sitä heikkoutena. Luehan Raamattuasi, niin löydät sieltä itsesi kaltaisia ihmisiä lähes joka sivulta, vieläpä Vanhasta Testamentistakin. Oikeus epäilemiseen meillä on, mutta on olemassa eräs tärkeä Kolminaisuuden asia, jonka pilkkaamista ei anteeksianneta. Siksiköhän niin vähän, melkein olemattomasti siitä täällä nokkaillaan ja puhellaan, jokin vaistoistamme sanoo sen olevan kiellettyä.

• Huhhahhei
        älä leiki viatonta kirjoitti:

ja ymmärtämätöntä. Kaikki täällä ed. selvitetty on täyttä Jumalan olemuksen selittämistä. Voit halkoa hiuksia, mutta et voi halkoa Jumalan Ilmoitusta. Se, että mukamas et "käsitä", johtuu vain siitä, että et halua käsittää, pelkäät uskomista ja pidät sitä heikkoutena. Luehan Raamattuasi, niin löydät sieltä itsesi kaltaisia ihmisiä lähes joka sivulta, vieläpä Vanhasta Testamentistakin. Oikeus epäilemiseen meillä on, mutta on olemassa eräs tärkeä Kolminaisuuden asia, jonka pilkkaamista ei anteeksianneta. Siksiköhän niin vähän, melkein olemattomasti siitä täällä nokkaillaan ja puhellaan, jokin vaistoistamme sanoo sen olevan kiellettyä.

kolminaisuutesi keksaistiin vasta muutama sata vuotta sen hipin kuoleman jälkeen. Sitäpaitsi pyhä henki haisee pahalle. Mädäntyneelle.

• Admira

vastausta jota oikein ajan kanssa pitää miettiä. Ei minulla ole jumalaa, ei minun vaistoni sano ns. jumalan epäilemisen olevan kiellettyä. Kirjottaakohan tänne uskovaisten nimissä montaakaan eri tyyppiä, vai vaihtaako joku vaan nimimerkkiään usein. Kuka tietää.

• Big-H

"Oikeus epäilemiseen meillä on, mutta on olemassa eräs tärkeä Kolminaisuuden asia, jonka pilkkaamista ei anteeksianneta. Siksiköhän niin vähän, melkein olemattomasti siitä täällä nokkaillaan ja puhellaan, jokin vaistoistamme sanoo sen olevan kiellettyä."

http://www.blasphemychallenge.com/

http://www.youtube.com/watch?v=i7QVbJnSPQE

Ihmisillä ei ole ongelmaa sanoa, että Allah ei ole todellinen, Zeusta ei ole olemassa tai Pyhä Henki on perseestä. Me ei vaan haluta loukata niitä, jotka uskoo noihin asioihin. Kysymys on kunnioituksesta eikä jostain "vaistosta" tai helvetin pelosta...

• m-ilian

..että jossakin on ikuisen estinnän arvoinen lopullinen totuus ja elää vain sitä varten, on hän yhtälailla mieleltään (>sielultaan) kuollut.
      Koko elämä ja sen olennaiset asiat unohtuvat.

>>>Ateistikin uskoo - esimerkiksi tieteeseen, tieteellisen metodin oikeellisuuteen, logiikan aksiomiin, ns. "yleisiin totuuksiin"; on mieletöntä väittää, ettei usko mihinkään. Se on sanojen väärinkäyttöä. Mikään elämänkatsomus ei ole mahdollinen ilman uskoa.

• zieber

"Minä olen 100% varma, ettei voi olla olemassa persoonallista kaikkivoipaa luojajumalaa, joka toimii tyhmemmin kuin keskiverto-ihminen.
        Minä olen 100% varma, että raamattu (ja muut vastaavat kirjat) ovat ihmisten keksimiä ja kirjoittamia, eikä tuon "ylevän tiedon" lähteenä ollutta pyhää henkeä/jumalaa ole olemassa missään muualla, kuin ihmisen omassa sekaisin menneessä aivokemiassa. "

Kun olet noin varma, menetät kyvyn keskustella, menetät kyvyn vaikuttaa muihin ja menetät kyvyn avartaa katsomustasi. Minusta on tärkeää kunnioittaa muiden katsomusta, vaikka ei siihen uskokaan. Maalaat karikatyyrin uskovaisen Jumalasta & Raamatusta ja julistat uskoasi.

Julistaminen on huono asia, mitä saavutat? Kenties raivoisaa iloa oikeassa olosta?

En sano, että olet väärässä.

• mainitsemiasi asioita

olet vain avaimenreikäateisti! Laajenna katsantokantaasi.

-kun et ymmärrä hengellisitä asioista, niin ei voi mitään, niinhän se on Sanasakin kirjoitettu;

1 Kor.2:
        '12. Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut;
        13. ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
        14. Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
        15. Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan.

- vain Jumalan Hengestä uudestisyntyneet ihmiset ymmärtävät hengen maailmat!

-kuinka voit olla noin pieneen avaimenreikään katsoja? Tarkoitan siis tiedettä, se on epäluotettava, koska muuttuminen on jatkuvaa ja aina päättyy snoihin toteamuksiin, että; emme tiedä varmasti, luulemme näin, otaksuttavasti on näin , päättelemme näin, emme voineet ratkaista, näyttäisi olevan näin, näytäisi, näyttäisi, luulemme, luulemme........luulkaa!

-jotkut todella viisaat tiedemiehet ovat jättäneet sen maahdollisuden ja tunnustaneetkin sen, että Jumala voi olla kaiken takana.

• m-ilian
        zieber kirjoitti:

"Minä olen 100% varma, ettei voi olla olemassa persoonallista kaikkivoipaa luojajumalaa, joka toimii tyhmemmin kuin keskiverto-ihminen.
        Minä olen 100% varma, että raamattu (ja muut vastaavat kirjat) ovat ihmisten keksimiä ja kirjoittamia, eikä tuon "ylevän tiedon" lähteenä ollutta pyhää henkeä/jumalaa ole olemassa missään muualla, kuin ihmisen omassa sekaisin menneessä aivokemiassa. "

Kun olet noin varma, menetät kyvyn keskustella, menetät kyvyn vaikuttaa muihin ja menetät kyvyn avartaa katsomustasi. Minusta on tärkeää kunnioittaa muiden katsomusta, vaikka ei siihen uskokaan. Maalaat karikatyyrin uskovaisen Jumalasta & Raamatusta ja julistat uskoasi.

Julistaminen on huono asia, mitä saavutat? Kenties raivoisaa iloa oikeassa olosta?

En sano, että olet väärässä.

>>>Kun olet noin varma, menetät kyvyn keskustella, menetät kyvyn vaikuttaa muihin ja menetät kyvyn avartaa katsomustasi. Minusta on tärkeää kunnioittaa muiden katsomusta, vaikka ei siihen uskokaan.>Maalaat karikatyyrin uskovaisen Jumalasta & Raamatusta ja julistat uskoasi. >Julistaminen on huono asia, mitä saavutat?

• m-ilian
        mainitsemiasi asioita kirjoitti:

-kun et ymmärrä hengellisitä asioista, niin ei voi mitään, niinhän se on Sanasakin kirjoitettu;

1 Kor.2:
        '12. Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut;
        13. ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
        14. Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
        15. Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan.

-kuinka voit olla noin pieneen avaimenreikään katsoja? Tarkoitan siis tiedettä, se on epäluotettava, koska muuttuminen on jatkuvaa ja aina päättyy snoihin toteamuksiin, että; emme tiedä varmasti, luulemme näin, otaksuttavasti on näin , päättelemme näin, emme voineet ratkaista, näyttäisi olevan näin, näytäisi, näyttäisi, luulemme, luulemme........luulkaa!

-jotkut todella viisaat tiedemiehet ovat jättäneet sen maahdollisuden ja tunnustaneetkin sen, että Jumala voi olla kaiken takana.

>>>olet vain avaimenreikäateisti!>Laajenna katsantokantaasi. >-on meille todisteet, ei teille riitä mikään.>-kun et ymmärrä hengellisitä asioista, niin ei voi mitään,>- vain Jumalan Hengestä uudestisyntyneet ihmiset ymmärtävät hengen maailmat! >-kuinka voit olla noin pieneen avaimenreikään katsoja? Tarkoitan siis tiedettä, se on epäluotettava, koska muuttuminen on jatkuvaa ja aina päättyy snoihin toteamuksiin, että; emme tiedä varmasti, luulemme näin, otaksuttavasti on näin , päättelemme näin, emme voineet ratkaista, näyttäisi olevan näin, näytäisi, näyttäisi, luulemme, luulemme........luulkaa!>-jotkut todella viisaat tiedemiehet ovat jättäneet sen maahdollisuden ja tunnustaneetkin sen, että Jumala voi olla kaiken takana.

• Keskiviikolle:
        m-ilian kirjoitti:

>>>olet vain avaimenreikäateisti!>Laajenna katsantokantaasi. >-on meille todisteet, ei teille riitä mikään.>-kun et ymmärrä hengellisitä asioista, niin ei voi mitään,>- vain Jumalan Hengestä uudestisyntyneet ihmiset ymmärtävät hengen maailmat! >-kuinka voit olla noin pieneen avaimenreikään katsoja? Tarkoitan siis tiedettä, se on epäluotettava, koska muuttuminen on jatkuvaa ja aina päättyy snoihin toteamuksiin, että; emme tiedä varmasti, luulemme näin, otaksuttavasti on näin , päättelemme näin, emme voineet ratkaista, näyttäisi olevan näin, näytäisi, näyttäisi, luulemme, luulemme........luulkaa!>-jotkut todella viisaat tiedemiehet ovat jättäneet sen maahdollisuden ja tunnustaneetkin sen, että Jumala voi olla kaiken takana.

Dalin ja hullun välinen ero on siinä, että Dali ei ole hullu.
        - Salvador Dali

• kristitty ihminen
        mainitsemiasi asioita kirjoitti:

1 Kor.2:

ainakin minulle sen, että nämä hengelliset asiat eivät koskaan tule varmoiksi epäuskoiselle mielelle. Sydämeni iloitsi, kun joku kertoo asioita noin, kuin mitä sinä kerrot. "Siitä te tunnette Hänet, että teillä on yhteys keskenänne."

• yrityskristitty
        m-ilian kirjoitti:

Pelkäät, että sinuun yritetään vaikuttaa ulkoapäin asioissa, joita et hallitse. Luehan vaikka Uusi Testamentti ja tule vasta sitten tänne kinaamaan, ehkä olet jotain oppinut itse Sanasta.
        Miksi et rohkene tutustua Raamatun teksteihin, saattaisit löytää hienoja vuoropuheluja jo vuosisatoja sitten tapahtuneista asioista, jotka ovat ikuisia totuuksia. Ihminen ei muutu, perusolemuksemme on riitautua Jumalamme kanssa ja kun emme tiedä muuta keinoa, menemme porukoihin, joissa yriteään "paise puhkaista", vaan vierelle on jo toinen kasvamassa. Tämä on ymmärtämättömyytesi syy. Et halua ymmärtää, et avaudu, et päästä lähellesi.
        Keittelet tärpätinlientä, jolla yrität paisettasi puhdistaa, ei se sillä puhdistu.

• m-ilian
        yrityskristitty kirjoitti:

Pelkäät, että sinuun yritetään vaikuttaa ulkoapäin asioissa, joita et hallitse. Luehan vaikka Uusi Testamentti ja tule vasta sitten tänne kinaamaan, ehkä olet jotain oppinut itse Sanasta.
        Miksi et rohkene tutustua Raamatun teksteihin, saattaisit löytää hienoja vuoropuheluja jo vuosisatoja sitten tapahtuneista asioista, jotka ovat ikuisia totuuksia. Ihminen ei muutu, perusolemuksemme on riitautua Jumalamme kanssa ja kun emme tiedä muuta keinoa, menemme porukoihin, joissa yriteään "paise puhkaista", vaan vierelle on jo toinen kasvamassa. Tämä on ymmärtämättömyytesi syy. Et halua ymmärtää, et avaudu, et päästä lähellesi.
        Keittelet tärpätinlientä, jolla yrität paisettasi puhdistaa, ei se sillä puhdistu.

>>>Pelkäät, että sinuun yritetään vaikuttaa ulkoapäin asioissa, joita et hallitse.>Luehan vaikka Uusi Testamentti ja tule vasta sitten tänne kinaamaan, ehkä olet jotain oppinut itse Sanasta. >Miksi et rohkene tutustua Raamatun teksteihin, saattaisit löytää hienoja vuoropuheluja jo vuosisatoja sitten tapahtuneista asioista, jotka ovat ikuisia totuuksia.>Ihminen ei muutu, perusolemuksemme on riitautua Jumalamme kanssa>Tämä on ymmärtämättömyytesi syy. Et halua ymmärtää, et avaudu, et päästä lähellesi.>Keittelet tärpätinlientä, jolla yrität paisettasi puhdistaa, ei se sillä puhdistu.

• aina vaan tyhjää
        m-ilian kirjoitti:

>>>-on meille todisteet, ei teille riitä mikään.

• m-ilian
        aina vaan tyhjää kirjoitti:

>>>-on meille todisteet, ei teille riitä mikään.

>>>Kumma kyllä yhtään mitään ei (taaskaan) esitetty.

• cybo-ceronimo-cabriel-61

Varmuus ei ole typeryyden mitta, se on päätepiste/alku pohdintojen ja kokemuksen jälkeen.

Varmuus saa aikaan vakaan päätöksen tehdä asiat loppuun asti vaikeuksista huolimatta, epäilys saa ihmisen pysähtymään ja epäröimään päämääriään ja näin pyrkiminen 'johonkin' pysähtyy.

Urheilija harjoittelee varmuuden metodeista saatuaan päämäärä-tietoisesti vaikeuksista huolimatta, epäilys harjoitusten mielekkyydestä ja tehokkuudesta saa taas koko projektin vaakalaudalle.

Uskomusten syväluotaava pohdinta ennen varmuutta on se oleellinen perusta sille varmuudelle jolle kaikki maailmankuvassa perustuu ja tähän maailmankuvaan liitty aina uskomuksia ja oletuksia.

Typeryyttä on siis olla varmistamatta asioita, kun faktat ja fiktiot on saatu balanssiin muodostuu varmuus subjektiiviseen maailmankuvaan.

Avoimuus ja rehellisyys ovat asioita joiden täytyy antaa olla vapaasti ajatuksiaan kontrolloimassa, kokonaisuuden hahmottamiseksi tarvitaaan avointa 'ei mitään mahdollisuutta' pois sulkevaa asennetta.

Varman ihmisen 'sielu' voi olla perillä, ehdoin jossa rehellisyys ja avoimuus täyttyy.

• zieber

"Urheilija harjoittelee varmuuden metodeista saatuaan päämäärä-tietoisesti vaikeuksista huolimatta, epäilys harjoitusten mielekkyydestä ja tehokkuudesta saa taas koko projektin vaakalaudalle."

Epäilys avaa mahdollisuuden kehittää parempia, tehokkaampia harjoituksia. Varma ja jääräpäinen urheilija häviää tällaisten metodien käyttäjille.

"Varmuus saa aikaan vakaan päätöksen tehdä asiat loppuun asti vaikeuksista huolimatta, epäilys saa ihmisen pysähtymään ja epäröimään päämääriään ja näin pyrkiminen 'johonkin' pysähtyy. "

Uskonsa mukaan voi elää ilman varmuutta. Varmuus pysäyttää kehityksen. Pyrkiminen 'johonkin' voi hidastua, mutta oletko tyytyväisempi, jos pääset pyrkimykseesi ja ymmärrät, ettei se ollutkaan järkevä?

"Uskomusten syväluotaava pohdinta ennen varmuutta on se oleellinen perusta sille varmuudelle jolle kaikki maailmankuvassa perustuu ja tähän maailmankuvaan liitty aina uskomuksia ja oletuksia."

Kaikki maailmassa muuttuu. Varmuus pysäyttää sinut ja vain maailma ympärilläsi muuttuu. Varmuus on älyllistä laiskuutta.

zieber kirjoitti:

"Urheilija harjoittelee varmuuden metodeista saatuaan päämäärä-tietoisesti vaikeuksista huolimatta, epäilys harjoitusten mielekkyydestä ja tehokkuudesta saa taas koko projektin vaakalaudalle."

Epäilys avaa mahdollisuuden kehittää parempia, tehokkaampia harjoituksia. Varma ja jääräpäinen urheilija häviää tällaisten metodien käyttäjille.

"Varmuus saa aikaan vakaan päätöksen tehdä asiat loppuun asti vaikeuksista huolimatta, epäilys saa ihmisen pysähtymään ja epäröimään päämääriään ja näin pyrkiminen 'johonkin' pysähtyy. "

Uskonsa mukaan voi elää ilman varmuutta. Varmuus pysäyttää kehityksen. Pyrkiminen 'johonkin' voi hidastua, mutta oletko tyytyväisempi, jos pääset pyrkimykseesi ja ymmärrät, ettei se ollutkaan järkevä?

"Uskomusten syväluotaava pohdinta ennen varmuutta on se oleellinen perusta sille varmuudelle jolle kaikki maailmankuvassa perustuu ja tähän maailmankuvaan liitty aina uskomuksia ja oletuksia."

Kaikki maailmassa muuttuu. Varmuus pysäyttää sinut ja vain maailma ympärilläsi muuttuu. Varmuus on älyllistä laiskuutta.

Kyllä vääränlainen 'varmuus', jota voisi kuvata idioottimaiseksi jääräpäisyydeksi tai jopa tyhmyydeksi on tuota, mutta HUOM! avoimuuden ja rehellisyyden[jotka mainitsin]pitäminen framilla, suojelemassa omaa subjektiivista 'totuuttaan' auttaa siinä että maailman muutos tältä osin päivittää omatkin uskomuksensa ja tietonsa.

• perusturvallisuutta: on pohja, jolla seisoa, vaikka kaikki sortuisi ympäriltä.

purje kirjoitti:

perusturvallisuutta: on pohja, jolla seisoa, vaikka kaikki sortuisi ympäriltä.

'Pohja'[varmuus] mihin turvata liittyy itselläni lähinnä rakkauteen ja empatiaan, joka täyttää kaikki lait.

• cybo-ceronimo-cabriel-61 kirjoitti:

'Pohja'[varmuus] mihin turvata liittyy itselläni lähinnä rakkauteen ja empatiaan, joka täyttää kaikki lait.

on kallio nimeltä Jeesus Kristus, joka on täyttänyt koko lain.

purje kirjoitti:

on kallio nimeltä Jeesus Kristus, joka on täyttänyt koko lain.

Jeesus on kuollut, mutta hänen oppinsa kai on suh't sama asia mikä minua myös koskettaa.

• cybo-ceronimo-cabriel-61 kirjoitti:

Jeesus on kuollut, mutta hänen oppinsa kai on suh't sama asia mikä minua myös koskettaa.

puolestamme, mutta nousi kuolleista ja elää nyt. Miksi hän elää? Hän elää rukoillakseen puolestamme. Hänen oppinsa on hyvä pohja, mutta rakkaussuhde Jeesuksen on parasta, mitä tiedän. :D

purje kirjoitti:

puolestamme, mutta nousi kuolleista ja elää nyt. Miksi hän elää? Hän elää rukoillakseen puolestamme. Hänen oppinsa on hyvä pohja, mutta rakkaussuhde Jeesuksen on parasta, mitä tiedän. :D

Itse en usko ihmisen ylösnousemukseen, en edes persoonan privaattiin olemassaoloon niin että persoona voisi olla 'taivaissa' olemassa privaattina tietoisuutena.

Jeesuksessa kenties vaikutti voima ns. Kristus-voima, joka valtasi Jeesuksen olemuksen täysin ja tuo voima poistui Jeesuksen ruumiin kuollessa takaisin Antajalle.

Tietoisuuden[Kristus-voiman 'maailmassa vierailun' ansiosta] saama kokemus Jeesuksen elämästä voi olla ymmärrystä ja tietoisuutta lisäävää tuon voiman opastus ja johdatus tehtävissä maallisen-kuoleman ja iättömän-elämän välillä.

• Pekka-

Olen varma etten tiedä maailmankaikkeudesta kaikkea.

Aivan varma.

Voitko väittää vastaan?

• varmanaolevainen

siitä, että ei elämä, eikä kuolema, ei enkelit, eikä henkivallat, ei voimat, ei korkeus, eikä syvyys,eikä mikään muu LUOTU voi erottaa meitä Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme."

Tämä asia on VARMA. Miten voisit asiat paremmin kertoa, kuin miten Raamattu ne kertoo?

• Pekka-

Uskovat lukevat roskaa "pyhästä oopuksestaan" ja suoltavat samanlaista pas*** jokaiselle joka vaivautuu kunntelmaan.

Olen varma että olet idiootti.

• vähän epävarma

"Varmuus on sielun kuolema. Ihminen on ihminen, koska hän ajattelee, uskoo, rakastaa.
      Varman ihmisen sielu on kuollut."

No tuota voisitko esittää jonkin todisteen siitä sielusta, kun minulla ei ole tuollaisesta ihmeolennosta mitään havaintoja. Ja jos ei sitä varmaa todistetta löydy, niin edes joku epävarma. Siis ihan vain varmistuisin, ettemme puhu olemattomasta...

• yksi vain

Olet epävarma -> sinulla siis on siis elävä sielu.

Noin, kehäpäätelmällä tuokin tuokin tuli näppärästi todistettua. ;)

• zieber

Puhun tietenkin vertauskuvallisesti. Onko se jotenkin liian vaikeaa?

• toinen vain
        yksi vain kirjoitti:

Olet epävarma -> sinulla siis on siis elävä sielu.

Noin, kehäpäätelmällä tuokin tuokin tuli näppärästi todistettua. ;)

"Olet epävarma -> sinulla siis on siis elävä sielu. Noin, kehäpäätelmällä tuokin tuokin tuli näppärästi todistettua. ;)"

Siis tuli todistettua mitä? Missään kohtaa tuossa ei kyllä todistettu mitään sielusta, eikä kyllä mistään muustakaan.

Edelleenkään ei mitään havaintoja sielusta.

• yksi vain
        toinen vain kirjoitti:

"Olet epävarma -> sinulla siis on siis elävä sielu. Noin, kehäpäätelmällä tuokin tuokin tuli näppärästi todistettua. ;)"

Siis tuli todistettua mitä? Missään kohtaa tuossa ei kyllä todistettu mitään sielusta, eikä kyllä mistään muustakaan.

Edelleenkään ei mitään havaintoja sielusta.

Premissit:

A. Jos olet varma, elävä sielusi kuolee.
        B. Et ole varma.

Johtopäätökset:

C. Elävä sielusi ei kuole.
        D. Sinulla on elävä sielu.

Näinhän se menee, uskislogiikalla, jossa kehäpäätelmät ovat sallittuja.

Oikeasti D ei tietenkään ole validi johtopäätös, koska A sisältää sen oletuksena. Emme voi oletuksesta johtaa sitä itseään. (Jos siis noudatamme oikeita logiikan sääntöjä, emmekä uskislogiikkaa).

• Kryptologi

Kuollut ihminen on varmaksi kuollut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      406
      8922
    2. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      178
      3383
    3. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      19
      1850
    4. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      77
      1166
    5. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      76
      1078
    6. Postilaatikoista

Tuntuu kaikki tietävän tekijän/tekijät, mutta miksi nimiä ei julkaista???
      Kihniö
      27
      1065
    7. Sylikkäin.

Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta
      Ikävä
      64
      1021
    8. Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!

"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss
      Maailman menoa
      79
      1005
    9. Nainen arvaa kuka

En ikävä kyllä elä enää pitkään
      Ikävä
      55
      983
    10. Sano nyt kiertääkö

Huhut meistä tai jostain muusta?
      Ikävä
      65