yöllä

tänäyönä

Näin yöllä maailma tuntuu kaukaiselta ja itse on kaiken keskipiste - vai mitä arvelevat parkinson potilaiden omaiset, onko potilas itsekäs, turhasta valittava omahyväinen ihminen joka ei osaa antaa vaan on aina ottamassa?

12

2468

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • odottaen

      56 kertaa luettu eikä vastattu. Joko voidaan todeta että me ei olla itsekkäitä, omahyväisiä ja turhasta valittavia? Mikä on valitusten määräaika? Odotetaanko vielä vähän aikaa vai lyödäänkö asia jo lukkoon? :)

    • luettu

      eikä valituksia, joten voitaneen päättää, että Parkinson-potilaat eivät ole itsekkäitä, turhasta valittavia omahyväisiä ihmisiä jne. Asia päätetty. Kop! (Tämän jlkeen tätä luetaan taas tuhkatiheään. Sori, valitusika on ohi!)
      Kiitos aktiivisuudesta!
      P.S. Tämän kirjoittaja ei ole "keskustelun" aloittaja.

      • maltillinen

        löytyyhän tältäkin sivulta yli 3000 kertaa luettuja juttuja joten kop. kirjoittelu voi jatkua tämänkin aiheen alla. ps. tämän kirjoitti alkuperäisen tekstin kirjoittaja


      • niin,
        maltillinen kirjoitti:

        löytyyhän tältäkin sivulta yli 3000 kertaa luettuja juttuja joten kop. kirjoittelu voi jatkua tämänkin aiheen alla. ps. tämän kirjoitti alkuperäisen tekstin kirjoittaja

        tarkoitus olikin villitä ihmisiä keskustelemaan! :)
        Terv. nimim. Nuijanlyöjä vailla valtuuksia


      • aloittaja
        niin, kirjoitti:

        tarkoitus olikin villitä ihmisiä keskustelemaan! :)
        Terv. nimim. Nuijanlyöjä vailla valtuuksia

        mitä itse olet aiheesta mieltä, oletko omainen vai parkkis?


      • X.X.
        aloittaja kirjoitti:

        mitä itse olet aiheesta mieltä, oletko omainen vai parkkis?

        Parkkis. En salaile, luultavasti puhun siitä liikaa. Tosin omaiset eivät ole protestoineet. Toisaalta ehkä on hyvä että ihmiset saavat tietoa asiasta, en itse tiennyt mitään taudista ennen sairastumistani. Työtovereista jotkut puhuvat sairauksistaan, toiset eivät sanaakaan. Puhuminen tuntuu paremmalta, salailijat tuntuvat oudoilta, vähän tekopyhiltä ehkä. Saavat puhujat tuntemaan itsensä itsekkäiksi, turhasta valittaviksi, omahyv...


    • Omainen

      omaisten mielipidettä kyseltiin ja omalta kohdaltani voin vain todeta oman puolisoni olevan tautikeskeinen ihminen joka kaikille tutuille ja tuntemattomille kertoo sairaudestaan joka ei edes näy päälle. Kyllä hänellä tietysti on vaivojakin mutta täytyykö niistä koko ajan ja kaikille puhua. On aiasta keskusteltukin ja tilanne on hetken parempi ja muitakin keskustelun aiheita löytyy kunnes taas ollaan valittamassa. Kyllä kaikilla meillä on kipumme jos annamme niille ylivallan ja kaiken huomion. mä en pian jaksa enää!!

      • X.X.

        Olet varmasti oikeassa ja puolisosi varmaan paasaa liikaa. Sairaasta taas tuntuu joskus orvolta, kun läheisinkään ei voi käsittää miten paha on olla, vaikka päällepäin ei näy mitään. Läheistä rasittaa raskas taakka, minkä pirullinen sairaus on tuonut hänenkin harteilleen loppuiäksi, siksi meidän sairaiden täytyisi kai säästää teitä liialta vouhkaamiselta.


    • Viulisti

      Tavallaan tähän kysymykseen on hankala vastata sillä kolikollahan on kaksi kääntöpuolta. Oma puolisoni oli itsekäs ja omaan napaan tuijottava kunnes havahtui siihen että ei maailma nyt yhteen Parkinsoniin kaadu. Muuttuu vaan erilaiseksi.

      Tuon tajuaminen vei aikaa nin 3 vuotta. Ja tässä viime aikoina olen tehnyt selväksi sen että autan kyllä kun on off-tila päällä mutta jos herra sattuu olemaan on-tilassa ja tekee mieli mehua niin siitä vaan sitten itse jääkaapille. Jääkapin ovea kun ei ole lukittu :D

      Mitä olen muilta omaisilta kuullut niin tällainen passuuttaminen ja pompottaminen on hyvin yleistä. Parkkispotilaan suusta kun kuulee hyvin useasti: En mä voi kun mulla on parkinson tai en mä voi kun mun käsi tärisee. Mä kuuntelin tuota virttä noin 3 vuotta ja olin jo siinä pisteessä et avioero on edessä.

      Keskustelemalla tästä asiasta päästiin ja kun mä todella kylmäverisesti (oli pakko) ilmoitin että täyshoitola on suljettu ja et jos vaan pystyt niin teet itse ja jos et pysty niin sitten voit pyytää apua ja autan. Tarpeeksi monta kertaa kun toistin et: Ota itse niin johan alkoi se viesti menemään perille.

      Ymmärrettävää on kyllä se että sitä ei heti sairastumisensa jälkeen osaa nähdä metsä puilta. Ja kärsivällisyyttä vaaditaan tuohon tautiin sopeutumisessa niin omaisilta kuin sairastuneelta.

      Hyvä parkinsonpotilas, mikäli tunsit tätä lukiessasi piston sydämessäsi siitä että passuutat läheisiäsi joka asiassa ja vastalauseen kuullessasi vetoat aina tautiisi niin ajattele. Se on tie jonko päässä joku päivä sitä omaista ei enää olekaan kun hän palaa loppuun tai ottaa ja nostaa kytkintä kun ei enää jaksa.

      Ja tiedän mistä puhun. Mieheni pärjää päivän kotona yksinään koirien kanssa. Itse kun tulen rättiväsyneenä töistä ja haluaisi hetkiseksi istahtaa niin kyllä välistä alkaa sitä vaatimuslistaa tulemaan. no siihen auttaa vaan ilmoitus että pitopalvelu on suljettu.

      Ja mitä yritän tällä koko tekstillä sanoa. Ei parkinsonpotilas ole itsekäs, turhasta valittava, tai ei ainakaan voida yleistää. Asiat kun sain puhuttua selviksi niin ainakin aviomieheni on alkanut auttaa siinä missä voi ja yrittää olla mahdollisimman omatoiminen. täytyy vaan muistaa että tuo kirottu tauti voi myös vaikuttaa ja vaikuttaakin mm. aloitekykyyn. Eli ei se parkinsonpotilas tahalteen koko päiväksi siihen telkkarin ääreen jäsähdä vaikka siltä se välistä vaikuttaakin.

    • xxxxx

      Näistä kirjoituksista tuli ajatuksia joita täytyy sulatella, omaisena en ole ajatellut että asiat voi nähdä monella tapaa -- keskustelu auttaa , mielestäni parkinson-tauti on tehnyt miehestäni paljon herkemmän ja paremman keskustelijan tunneasioista -- oikein on palannut seurusteluajat mieleen

    • yössä

      tuntuu toivottomalta.

      • sivusta seuraaja

        Voi tokkiissa, ei täälä maailmassa kukaan yksin ole, minullakin on naapuri neljän kilometrin päässsä ja kiinalaisia jalkojen alla miljardi tolkulla , tällä masiinalla ystävät tuntuvat olevan ihan nenässä kiinni. Otappas ja anna yhteystietosi niin varmaan saat kirjoituskavereita vuorokauden joka tunnille.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      94
      1981
    2. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      417
      1542
    3. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      91
      1293
    4. Nyt pärähtää - Uusi lavatanssiohjelma starttaa tv:ssä!

      Oletko toivonut lavatanssiohjelmaa televisioon? Puoli seiskan kesäilta tuo lavatanssit suomalaisiin koteihin. Juontajin
      Tv-sarjat
      14
      1086
    5. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      72
      1031
    6. Kokki Akseli Herlevin ex-rakas Emmi Suuronen kisasi Diilissä - Nyt Selviytyjissä: "Vaikka olen..."

      Emmi Suuronen ja Akseli Herlevi ovat ex-pariskunta. Nyt Emmi nähdään taas tosi-tv-ohjelmassa. Takana on jo Diili ja mis
      Suomalaiset julkkikset
      10
      996
    7. Ääripersu puukotti taas.

      Kamalaksi on mennyt. Persut ammuskelee ja puukko heiluu..
      Oulu
      179
      979
    8. Miten ihmeessä

      on kaksi niin samanlaista. Älä ymmärrä väärin, en yritä mitenkään itseäni ylentää mutta eiköhän me jollakin radioaallol
      Ikävä
      49
      959
    9. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      247
      916
    10. Pelkäätkö että olisin

      Ilkeä sulle jos nähtäisiin? Naiselta miehelle
      Ikävä
      74
      837
    Aihe