OUTOA opetusta ?

LEARSI

TUOMAAN EVANKELIUMISTA:

Jeesus sanoi: " Ehkä ihmiset luulevat, että olen tullut tuomaan rauhan maailmaan. He eivät tiedä, että olen tullut aiheuttamaan taisteluja maan päälle; tulta, miekan, sodan.
Sillä talossa on viisi; kolme kahta vastaan ja kaksi kolmea vastaan, isä poikaa vastaan ja poika isää vastaan ja he tulevat seisomaan yksin."

Joka tuntee historiaa, tietää , että näin todella on käynyt. Kuinka hän siis on rauhan ruhtinas?

Toisaalla Jeesus sanoo: " Rauhan minä jätän teille, minun rauhani."

Ristiriitaista, sanon minä.

"Joka ei vihaa isäänsä ja aitiänsä ei voi olla opetuslapseni, ja joka ei vihaa valjeään ja siskoaan ja kanna ristiään kuten minä teen, ei ole minun arvoiseni."

Myös näin: " Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi."
Eivätkö sukulaiset olekaan lähimmäisiä.
Jälleeen kerran ristiriitaista.

Kukahan tämän Jeesuksen oikein lähettikään, kovin ristiriitaiselta riidankylväjältä tuntuu.
Minä tässä pienen pääni kanssa, yritän vain etsiä jotain tolkkua näistä asioista, kun tietääkseni järjen käyttökin on sallittua.

5

253

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • humoristi ?

Taidat olla aikamoinen humoristi kun vaadit kristittyjä tilille siitä mitä he eivät ole tehneet ja kirjoittaneet. Maailmassa on hyvin paljon kirjoja, eivätkä ne muutkaan ole raamatun mukaisesti kirjoitettuja, joten kirjoituksesi on melko pitkälti huumoria. Tuomaan evankeliumilla ei ole mitään tekemistä uskovien kanssa, kuten ei Aleksis Kiven seitsemällä veljekselläkään, eikä myöskään Mormonien kirjalla.

• LEARSI

Evankeliumi Matteuksen mukaan:

Luku 10: 34 - 38

"Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan.
        Sillä minä olen tullut nostamaan pojan riitaan isää vastaan, ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaan, ja ihmisen vihamiehiksi tulevat hänen omat perhekuntansa."

Joka rakastaa isäänsä tai äitiänsä enemmän kuin minun , ei ole minulle sovelias ja joka rakaastaa poikaansa tai tytärtään enemmän kuin minun, ei ole minulle sovelias.
        Ja joka ei ota risiänsä ja seuraa minua , ei ole minulle sovelias."

Luukas 14: 26

" Jos joku tulee minun tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja lapsiaan ja veljiään ja sisäriaan, vieläpä omaa elamaansäkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni."

Luukas 12: 51 -53

"Luuletteko että minä olen tullut tuomaan maanpäälle rauhaa? Ei sanon minä teille, vaan eripuraisuutta.
        Sillä tastedes riitaantuu viisi samassa talossa keskenään, kolme joutuu riitaan kahta vastaan ja kaksi kolmea vastaan, isä poikaansa vastaan, anoppi miniää vastaan ja miniä anoppiansa vastaan.

Samaa tekstiä, kuin Tuomaallakin, vähän eri sanakääntein, mutta sisältö ihan sama.

Jos pitäisi jotenkin ymmärtää tätä, niin voihan olla , että Jeesuksella oli ongelmia omassa perheessä, koska oli isäpuoli, velipuolia ja sisarpuolia, mutta vastuutonta kai on yleisiksi ohjeiksi tällaisia lähettää. Ei tästä oikein vitsiä saa millään.

• LEARSI kirjoitti:

Evankeliumi Matteuksen mukaan:

Luku 10: 34 - 38

"Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan.
        Sillä minä olen tullut nostamaan pojan riitaan isää vastaan, ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaan, ja ihmisen vihamiehiksi tulevat hänen omat perhekuntansa."

Joka rakastaa isäänsä tai äitiänsä enemmän kuin minun , ei ole minulle sovelias ja joka rakaastaa poikaansa tai tytärtään enemmän kuin minun, ei ole minulle sovelias.
        Ja joka ei ota risiänsä ja seuraa minua , ei ole minulle sovelias."

Luukas 14: 26

" Jos joku tulee minun tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja lapsiaan ja veljiään ja sisäriaan, vieläpä omaa elamaansäkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni."

Luukas 12: 51 -53

"Luuletteko että minä olen tullut tuomaan maanpäälle rauhaa? Ei sanon minä teille, vaan eripuraisuutta.
        Sillä tastedes riitaantuu viisi samassa talossa keskenään, kolme joutuu riitaan kahta vastaan ja kaksi kolmea vastaan, isä poikaansa vastaan, anoppi miniää vastaan ja miniä anoppiansa vastaan.

Samaa tekstiä, kuin Tuomaallakin, vähän eri sanakääntein, mutta sisältö ihan sama.

Jos pitäisi jotenkin ymmärtää tätä, niin voihan olla , että Jeesuksella oli ongelmia omassa perheessä, koska oli isäpuoli, velipuolia ja sisarpuolia, mutta vastuutonta kai on yleisiksi ohjeiksi tällaisia lähettää. Ei tästä oikein vitsiä saa millään.

Kyse oli realistisesta toteamuksesta. Kun uusi oppi tuodaan esiin, se kohtaa aina vastustusta. Jeesus tiesi mitä tuleman pitää.

Samat vaikeudethan oli esimerkiksi Mooseksella, Muhammedilla, Zarathustralla ja Buddhallakin.

• LEARSI
        KTS kirjoitti:

Kyse oli realistisesta toteamuksesta. Kun uusi oppi tuodaan esiin, se kohtaa aina vastustusta. Jeesus tiesi mitä tuleman pitää.

Samat vaikeudethan oli esimerkiksi Mooseksella, Muhammedilla, Zarathustralla ja Buddhallakin.

Minä en aio ryhtyä riitelemään edes sinun kanssa, saati sukulaisten, että kelpaisin Jeesukselle.

Opin pitää olla niin hyvä, ettei kukaan ota miekkaa käteen, varsinkin jos on messiaan opetuksesta kysymys.

• * * * * * * *

Outoa opetusta ? - "Mutta kun puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on minun lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut. Rauhan minä jätän teille; minun rauhani - sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen." (Joh. 14-26,27)
      Tämän rauhan Jeesus testamenntasi seuraajilleen, lähtiessään pois maailmasta.
      Hän lohdutti etukäteen seuraajiaan, pois menostaan johtuvan orpouden helpottamiseksi:
      "En minä jätä teitä orvoiksi; minä tulen teidän tykönne. Vielä vähän aikaa, niin maailma ei enää minua näe, mutta te näette minut; koska minä elän , niin tekin saatte elää."(Joh.14:19,20)
      Ja hän myös evästi seuraajiaan, jotka joutuivat jäämään vielä ristiriitaisuuksia, sotia ja uhkia täynnä olevaan maailmaan:
      "Katso, tulee hetki ja on jo tullut, jona teidät hajoitetaan kukin tahollensa ja te jäjätte minut yksin (siis kuolemaan); en minä kuitenkaan yksin ole sillä Isä on minun kanssani. Tämän minä olen teille puhunut, että teillä olisi minussa rauha. Maailmassa teillä on ahdistus; mutta olkaa turvallisella mielellä: minä olen voittanut maailman".(Joh.16:32,33)
      "En minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun, että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt."(Joh.17:20,21)
      Kaikki eivät kuitenkaan usko, sillä ei usko ole jokamiehen eikä edes naisen, ja silloin sattaa tulla jopa perheiden sisäisiä ristiriitoja; niinkuin Kainin ja Aabelin tapauksessa esim. kävi.
      "Nimitys Rauhanruhtinas, sar-salom, jota profeetta Jesaja käyttää tulevasta Messiaasta, Jes 9:5, saa sisältönsä osittain hebr. salom monivivahteisesta merkityksestä osittain nimityksen sijainnista tekstiyhteydessä. Sana salom sisältää lyhyesti sanoen messiaanisen pelastuksen kaikki siunaukset elämän eri alueilla. (Lainaus: Iso raamatun tietosnakirja; Tikkurila 1973)
      Tuossa IHANASSA kohdassa: Jesaja 9:5; kertoo ihmeelisestä JHWH:sta, joka on yhtäaikaa kaikea tätä: "Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonanta, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas."
      Rauhanruhtinas, Messias ja Melikisedek on myös samankaltaisiksi kuvattu. Kuitenkin taas, - eräänä päivänä: "Herra on oleva koko maan kunigas. Sinä päivänä on Herra oleva yksi ja Hänen nimensä yksi. (Sak.14:9)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      43
      3523
    2. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      36
      2154
    3. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      30
      1819
    4. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      17
      1579
    5. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      23
      1538
    6. Jalkapalloa

Ura ja Kokkola Cup?
      Kannus
      14
      1488
    7. Mikset vain

Unohtaisi?
      Ikävä
      24
      1397
    8. En ymmärrä miksi minä

Maailma on täynnä sinulle muita
      Ikävä
      14
      1257
    9. Ihmetteletkö, mihin sinussa ihastuin?

Pikkuhiljaa huomasin, että olet ainutlaatuinen luonne, plussana tietysti ulkoiset avut. Toista ei taida löytyä koko maai
      Ikävä
      78
      1225
    10. Mitä yhteistä on sulla ja kaivatulla?

Onko teillä samantyyppinen olemus tai luonne? Vai muistuttaako vartalonne toisiaan? Tai kasvot? Entä pukeutuminen? Onko
      Ikävä
      84
      1155
    Aihe