Minä näin yöllisessä näyssä, ja katso, taivaan pilvissä tuli Ihmisen Pojan kaltainen; ja hän saapui Vanhaikäisen tykö, ja hänet saatettiin tämän eteen.
Ja hänelle annettiin valta, kunnia ja valtakunta,
ja kaikki kansat, kansakunnat ja kielet palvelivat häntä.
Hänen valtansa on iankaikkinen valta, joka ei lakkaa, ja hänen valtakuntansa on valtakunta, joka ei häviä. -- Dan. 7:13,14
Toisin kuin UT esittää, tämä "kuin ihmisen poika" i.e. kuin ihminen, ei kontekstinsa perusteella suinkaan ole kirjaimellinen yksilö, eli Messias, tai erityisesti Jeesus, vaan Israelin kansan symboli. Tämä näkyy sekä tätä kohtaa edeltävän että sen jäljessä tulevan tekstin käyttämissä ilmaisuissa. Ensinnäkin kun kukaan ei pidä tätä ihmishahmoa edeltäviä neljää petoa, tai merta josta ne nousevat, kirjaimellisina, miksi sitten tätä "kuin ihmisen poikaa" ja taivaan pilviä tulisi pitää kirjaimellisina? Toiseksi, samalla kun enkeli selittää Danielille näiden neljän pedon symboloivan kuninkaita/valtakuntia, hän myös selvästi antaa ymmärtää että "kuin ihmisen poika" kuvaa "Korkeimman pyhien kansaa".
Nuo suuret pedot, joita on neljä, ovat neljä kuningasta, jotka nousevat maasta.
Mutta Korkeimman pyhät saavat valtakunnan
ja omistavat valtakunnan iankaikkisesti - iankaikkisesta iankaikkiseen." -- Dan. 7:17,18
Ja valtakunta ja valta ja valtakuntien voima kaiken taivaan alla annetaan Korkeimman pyhien kansalle.
Hänen valtakuntansa on iankaikkinen valtakunta,
ja kaikki vallat palvelevat häntä ja ovat hänelle alamaiset." -- Dan. 7:27
[S]iihen asti kunnes Vanhaikäinen tuli ja oikeus annettiin Korkeimman pyhille ja
aika joutui ja pyhät saivat omaksensa valtakunnan. -- Dan. 7:22
Voimme siis tehdä tästä sen johtopäätöksen että UT:n tulkinta tästä hahmosta yksilönä, eli Jeesuksena, on itse tekstin pohjalta perusteeton.
"Ihmisen Poika"
160
5000
Vastaukset
- satuin tähän palstaan
on Jumala. Siinä mainitaan hänestä, eli se on persoonaallinen olento.
Minä näin yöllisessä näyssä, ja katso, taivaan pilvissä tuli Ihmisen Pojan kaltainen; ja hän saapui Vanhaikäisen tykö, ja hänet saatettiin tämän eteen.
Ja hänelle annettiin valta, kunnia ja valtakunta,
ja kaikki kansat, kansakunnat ja kielet palvelivat häntä.
Hänen valtansa on iankaikkinen valta, joka ei lakkaa, ja hänen valtakuntansa on valtakunta, joka ei häviä. -- Dan. 7:13,14- nimi-erkki
Onko Jumala "ihmisen pojan kaltainen" ? Onko Jumala ihmisen kaltainen?? Eikö Jumala ole kaikkivaltias? Eihän silloin Jumalalle voida antaa enään valtaa jos sitä hänellä on jo??? Vai joutuiko jokin alisteinen Jumala jonkun toisen ylemmän Jumalan eteen?
Toisekseen,hasmonealaisaikaan, kun Danielin kirjoitukset on kirjoitettu siinä aikapuitteilla, ei tunnettu Jeesusta juutalaisuudessa saati toista Israelin Jumalan vertaista, joka olisi tämän luona. Jeesus tuli vasta reilu 150-170 vuotta myöhemmin. Että siinä on ihmettelemistä - rasismia vastaan
on ben adam=ihmisen, Aatamin poika,arameaksi ihminen on bar enosh. Jumalan poika arameaksi olisi bar 'laahin, mutta juutalaisessa uskonnossa kaikki ovat Jumalan lapsia, poikia, mutta Jumala ei ole kenenkään poika eikä hänellä ole jumalperhettä, jumalpoikia.Tässä on perusero juutalaisuuden ja muiden uskontojen välillä, juutalaiset ovat valittuja olemaan todistamassa Jumalan ykseydestä:aleinu lesabeach...
- zechariah2
rasismia vastaan kirjoitti:
on ben adam=ihmisen, Aatamin poika,arameaksi ihminen on bar enosh. Jumalan poika arameaksi olisi bar 'laahin, mutta juutalaisessa uskonnossa kaikki ovat Jumalan lapsia, poikia, mutta Jumala ei ole kenenkään poika eikä hänellä ole jumalperhettä, jumalpoikia.Tässä on perusero juutalaisuuden ja muiden uskontojen välillä, juutalaiset ovat valittuja olemaan todistamassa Jumalan ykseydestä:aleinu lesabeach...
Voisitko ajatella asiassa toista puolta, joka vihjaistaan Paavalin kirjoittamana. Raamatun alussahan luomiskertomuksessa on näin sanottuna;1.Mooseksen kirja:
1:26 Ja Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat." Ja sitten perään otetaan Uudesta Testamentista;5. Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli,
6. joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen,
7. vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;
8. hän nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, hamaan ristin kuolemaan asti.
9. Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman,
10. niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat,
11. ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.Fil.2:5. Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli,
6. joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen,
7. vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;
8. hän nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, hamaan ristin kuolemaan asti.
9. Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman,
10. niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat,
11. ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.--------------- Eli jotta ihminen olisi kokonaisuudessaan Jumalan kuva, oli Jeesuksen tultava ihmiseksi ja välimieheksi sovittamassa Aadamin tekojen vuoksi annettu karkoitus Paratiisista. Jeesus oli myös juutalainen, ja kuoli ensimmäisenä juutalaisena ennen oman kansansa marttyyrien kokemaa joukkovainoa viime vuosisadalla. Jeesuksen opetuslapset kokivat myös Rooman rangaistuksen saaden saman kohtalon marttyyreina. -------Hebrealaiskirje:
2:17 Sentähden piti hänen kaikessa tuleman veljiensä kaltaiseksi, että hänestä tulisi laupias ja uskollinen ylimmäinen pappi tehtävissään Jumalan edessä, sovittaakseen kansan synnit.
4:15 Sillä ei meillä ole sellainen ylimmäinen pappi, joka ei voi sääliä meidän heikkouksiamme, vaan joka on ollut kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin, kuitenkin ilman syntiä. - teki / kirjoitti
zechariah2 kirjoitti:
Voisitko ajatella asiassa toista puolta, joka vihjaistaan Paavalin kirjoittamana. Raamatun alussahan luomiskertomuksessa on näin sanottuna;1.Mooseksen kirja:
1:26 Ja Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat." Ja sitten perään otetaan Uudesta Testamentista;5. Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli,
11. ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.Fil.2:5. Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli,
11. ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.--------------- Eli jotta ihminen olisi kokonaisuudessaan Jumalan kuva, oli Jeesuksen tultava ihmiseksi ja välimieheksi sovittamassa Aadamin tekojen vuoksi annettu karkoitus Paratiisista. Jeesus oli myös juutalainen, ja kuoli ensimmäisenä juutalaisena ennen oman kansansa marttyyrien kokemaa joukkovainoa viime vuosisadalla. Jeesuksen opetuslapset kokivat myös Rooman rangaistuksen saaden saman kohtalon marttyyreina. -------Hebrealaiskirje:
2:17 Sentähden piti hänen kaikessa tuleman veljiensä kaltaiseksi, että hänestä tulisi laupias ja uskollinen ylimmäinen pappi tehtävissään Jumalan edessä, sovittaakseen kansan synnit.
4:15 Sillä ei meillä ole sellainen ylimmäinen pappi, joka ei voi sääliä meidän heikkouksiamme, vaan joka on ollut kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin, kuitenkin ilman syntiä.Jeesuksesta Jumalan. ja Nikean kirkolliskokouksessa se äänestettiin Jumalaksi - jotta Jeesus olisi "kilapilukykyinen", aurinkojumalan ym. kanssa. Tämä on historiallinen fakta.
- rasismia vastaan
zechariah2 kirjoitti:
4:15 Sillä ei meillä ole sellainen ylimmäinen pappi, joka ei voi sääliä meidän heikkouksiamme, vaan joka on ollut kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin, kuitenkin ilman syntiä.alkuunkaan:Jeesus onkin siis korotettu ihminen, mihin ja miksi? VT määrää kunnian annettavaksi vain YHWH:lle, ei kellekään luodulle, miksi ihmistä pitäisikin nyt palvoa tai pitää häntä muita suurempana? Kaikkien pitää tunnustaa että on vain yksi Jumala ja luoja, YHWH. Tämä on VT:n sanoma, UT luo siihen rinnalle Jeesus-koko-tai osajumaluuden. Juutalaisuus sanoo tälle ehdottomasti:ei. Messias tulee olemaan ihminen eikä häntä saa palvoa, vain hänen lähettäjäänsä, jonka vähäinen ihmispalvelija messiaskin tulee olemaan.
- zechar....(ei kirj)
alkuunkaan:Jeesus onkin siis korotettu ihminen, mihin ja miksi? VT määrää kunnian annettavaksi vain YHWH:lle, ei kellekään luodulle, miksi ihmistä pitäisikin nyt palvoa tai pitää häntä muita suurempana? Kaikkien pitää tunnustaa että on vain yksi Jumala ja luoja, YHWH. Tämä on VT:n sanoma, UT luo siihen rinnalle Jeesus-koko-tai osajumaluuden. Juutalaisuus sanoo tälle ehdottomasti:ei. Messias tulee olemaan ihminen eikä häntä saa palvoa, vain hänen lähettäjäänsä, jonka vähäinen ihmispalvelija messiaskin tulee olemaan.
Otat nyt toisen asenteen kuin minulla oli tavoitteenani. Voisitko ymmärtää tämän asian toimintaperiaatteellisena menettelynä. Mooseksella oli tehtävänsä, ja Mooses ilmoitti hänen jälkeensä tulevan vielä häntä korkeamman. Miksette usko Moosesta?5.Mooseksen kirja:
18:17. Ja Herra sanoi minulle: 'Mitä he ovat puhuneet, on oikein puhuttu.
18. Profeetan minä olen herättävä heille heidän veljiensä keskuudesta, sinun kaltaisesi, ja minä panen sanani hänen suuhunsa, ja hän puhuu heille kaikki, mitä minä käsken hänen puhua.
19. Ja joka ei kuule minun sanojani, joita hän minun nimessäni puhuu, hänet minä itse vaadin tilille. ______________ Kaikki kunnia kuuluu Jumalalle niinkuin tuossa lainaamassani kohdassa kerrotaan. Ei sen enempää eikä vähempää ole pyydössäkään. Vertaa itse, kuinka te kunnioitatte Moosesta! Soveltakaa Mooseksen ilmoitus juuri niinkuin Mooses sen esittää! Siinä TE OLETTE oikeassa, että kristikunnasta ei ole syytä ottaa oppia. Kristityille on käynyt, JA KOROSTAN TÄTÄ, kristityille totta ihmeessä on käynyt UTn ymmärtämisen kohdalla "fariseukset". Olisitko tyytyväinen, jos teidän kansanne olisi jäänyt kristittyihin nähden hopealle noudattamisissa? NO HYVÄ! Niin ei tietenkään ole sallittukaan käyvän. Teille on varattu kuitenkin se ISONVELJEN osa, joka teille kuuluukin.Tulevaisuudessa! - zechar,,,(ei kirj.)
teki / kirjoitti kirjoitti:
Jeesuksesta Jumalan. ja Nikean kirkolliskokouksessa se äänestettiin Jumalaksi - jotta Jeesus olisi "kilapilukykyinen", aurinkojumalan ym. kanssa. Tämä on historiallinen fakta.
2.Mooseksen kirja:
4:16 Ja hän on puhuva sinun puolestasi kansalle; niin hän on oleva sinulla suuna, ja sinä olet oleva hänellä Jumalana.
6:3 Ja minä olen ilmestynyt Aabrahamille, Iisakille ja Jaakobille 'Jumalana Kaikkivaltiaana', mutta nimelläni 'Herra' en minä ole tehnyt itseäni heille tunnetuksi. ------ Jumala itse antoi Moosekselle luvan olla Jumalana opettajan auktoriteetin suhteen. Mutta ei Moosesta silti korotettu JUMALUUTEEN. Onhan sekin tunnettua, että nimitys tulee aina ylhäisemmältä kuin saaja itse on. Moosesta tuli kuunnella kuin Jumalaa, koska hänen sanomansa on tullut Jumalalta. Jeesus sanoi itse itseään Ihmisen Pojaksi, ja Jumalan Poika nimitys on ollut muiden käytössä. Lisäksi pitää myös tässä ottaa eräs Jumalan käytäntö mukaan mainituksi. VT käyttää tiettyä kaavaa rikkureiden kohdalle alkaen Kainista. Kainkin menetti rikkomisensa kautta esikoisoikeutensa Jumalan Poikana. Sukuletteloista puuttuu kuninkaita siksi, että he tekivät sitä, mikä oli pahaa Herran silmissä. Ja kääntäen tähän nyt puheenaolevaan yhteyteen, me Paavalin sanoja käyttäen tulemme uskon kautta luettaviksi Jumalan lapsiksi. Tapahtuu siis myös päinvastaisesti kuin lapseuden menetys Kainilla. - Skutnab (ei kirjautunut)
zechariah2 kirjoitti:
4:15 Sillä ei meillä ole sellainen ylimmäinen pappi, joka ei voi sääliä meidän heikkouksiamme, vaan joka on ollut kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin, kuitenkin ilman syntiä.Hienosti ajateltu! Saanen vielä varmistaa, että ymmärsin oikein:
>>Eli jotta ihminen olisi kokonaisuudessaan Jumalan kuva, oli Jeesuksen tultava ihmiseksi ja välimieheksi sovittamassa Aadamin tekojen vuoksi annettu karkoitus Paratiisista. - Skutnab (ei kirjautunut)
zechar....(ei kirj) kirjoitti:
Otat nyt toisen asenteen kuin minulla oli tavoitteenani. Voisitko ymmärtää tämän asian toimintaperiaatteellisena menettelynä. Mooseksella oli tehtävänsä, ja Mooses ilmoitti hänen jälkeensä tulevan vielä häntä korkeamman. Miksette usko Moosesta?5.Mooseksen kirja:
18:17. Ja Herra sanoi minulle: 'Mitä he ovat puhuneet, on oikein puhuttu.
18. Profeetan minä olen herättävä heille heidän veljiensä keskuudesta, sinun kaltaisesi, ja minä panen sanani hänen suuhunsa, ja hän puhuu heille kaikki, mitä minä käsken hänen puhua.
19. Ja joka ei kuule minun sanojani, joita hän minun nimessäni puhuu, hänet minä itse vaadin tilille. ______________ Kaikki kunnia kuuluu Jumalalle niinkuin tuossa lainaamassani kohdassa kerrotaan. Ei sen enempää eikä vähempää ole pyydössäkään. Vertaa itse, kuinka te kunnioitatte Moosesta! Soveltakaa Mooseksen ilmoitus juuri niinkuin Mooses sen esittää! Siinä TE OLETTE oikeassa, että kristikunnasta ei ole syytä ottaa oppia. Kristityille on käynyt, JA KOROSTAN TÄTÄ, kristityille totta ihmeessä on käynyt UTn ymmärtämisen kohdalla "fariseukset". Olisitko tyytyväinen, jos teidän kansanne olisi jäänyt kristittyihin nähden hopealle noudattamisissa? NO HYVÄ! Niin ei tietenkään ole sallittukaan käyvän. Teille on varattu kuitenkin se ISONVELJEN osa, joka teille kuuluukin.Tulevaisuudessa!Lainaamissasi jakeissa puhutaan tulevista profeetoista. Näitä ovat mm. Elia, Jesaja ja Jeremia. Miksi tämä viittaisi Jeesukseen, etenkin kun profeetat päättyvät Malakiaan?
- zechar....(ei kirj.)
Skutnab (ei kirjautunut) kirjoitti:
Hienosti ajateltu! Saanen vielä varmistaa, että ymmärsin oikein:
>>Eli jotta ihminen olisi kokonaisuudessaan Jumalan kuva, oli Jeesuksen tultava ihmiseksi ja välimieheksi sovittamassa Aadamin tekojen vuoksi annettu karkoitus Paratiisista.###Jeesuksen ristinkuolema oli yksi osa Jumalan pelastussuunnitelmaa pelastaessaan ihmiskuntaa synnistä.### "Pelastussuunnitelma"! Okei, käytetään sitä sanaa, mutta vain palapelin osana. Ja "pelastaa synnistä",hmmmmm, käytät tuotakin vain, koska olet sen oppinut muilta.Mutta kelvatkoon. Aadamin, tai mieluummin Eevan, rikkomisen vuoksi tuli kaikille ihmisille osa tulla syntyneiksi tänne karkoituksen tilaan Paratiisin ulkopuolelle. Meitä ei pelastetakaan omista synneistämme vaan siitä huonosta perinnöstä, joka meille on langennut osaksemme. Jos sopii, käytän näin lyhyitä puheenvuoroja?!
- zechar,,,(ei kirj.)
Lainaamissasi jakeissa puhutaan tulevista profeetoista. Näitä ovat mm. Elia, Jesaja ja Jeremia. Miksi tämä viittaisi Jeesukseen, etenkin kun profeetat päättyvät Malakiaan?
Emme tarvitse ihmisjumalaa, ainakaan tähän vaiheeseen. Eikö niin, että koska minulla ei ole käännyttämisen tarkoitusta, ajattelemme asian propleemana, jonka juonen haluamme selvittää niillä vihjeillä joita Raamattu meille tarjoaa? SE, tarvitaanko Jeesusta, riippuu siitä löydämmekö mitään sellaista syytä, johon hänen osuutensa saisimme sopimaan. Malakiallekin kerrotaan siitä miehestä, joka syystä voidaan yhdistää Mooseksen mainitsemaan mieheen, eikö niin? Malakia:
4:4 Muistakaa minun palvelijani Mooseksen laki, jonka minä Hoorebilla hänelle säädin koko Israelia varten käskyiksi ja oikeuksiksi.
4:5 Katso, minä lähetän teille profeetta Elian, ennenkuin tulee Herran päivä, se suuri ja peljättävä. - Skutnab (ei kirjautunut)
zechar,,,(ei kirj.) kirjoitti:
Emme tarvitse ihmisjumalaa, ainakaan tähän vaiheeseen. Eikö niin, että koska minulla ei ole käännyttämisen tarkoitusta, ajattelemme asian propleemana, jonka juonen haluamme selvittää niillä vihjeillä joita Raamattu meille tarjoaa? SE, tarvitaanko Jeesusta, riippuu siitä löydämmekö mitään sellaista syytä, johon hänen osuutensa saisimme sopimaan. Malakiallekin kerrotaan siitä miehestä, joka syystä voidaan yhdistää Mooseksen mainitsemaan mieheen, eikö niin? Malakia:
4:4 Muistakaa minun palvelijani Mooseksen laki, jonka minä Hoorebilla hänelle säädin koko Israelia varten käskyiksi ja oikeuksiksi.
4:5 Katso, minä lähetän teille profeetta Elian, ennenkuin tulee Herran päivä, se suuri ja peljättävä.Hyvä on, pelaan mukana.
>>Eikö niin, että koska minulla ei ole käännyttämisen tarkoitusta, ajattelemme asian propleemana, jonka juonen haluamme selvittää niillä vihjeillä joita Raamattu meille tarjoaa?>4:5 Katso, minä lähetän teille profeetta Elian, ennenkuin tulee Herran päivä, se suuri ja peljättävä. - Skutnab (ei kirjautunut)
zechar....(ei kirj.) kirjoitti:
###Jeesuksen ristinkuolema oli yksi osa Jumalan pelastussuunnitelmaa pelastaessaan ihmiskuntaa synnistä.### "Pelastussuunnitelma"! Okei, käytetään sitä sanaa, mutta vain palapelin osana. Ja "pelastaa synnistä",hmmmmm, käytät tuotakin vain, koska olet sen oppinut muilta.Mutta kelvatkoon. Aadamin, tai mieluummin Eevan, rikkomisen vuoksi tuli kaikille ihmisille osa tulla syntyneiksi tänne karkoituksen tilaan Paratiisin ulkopuolelle. Meitä ei pelastetakaan omista synneistämme vaan siitä huonosta perinnöstä, joka meille on langennut osaksemme. Jos sopii, käytän näin lyhyitä puheenvuoroja?!
Ei sovi, enkä ymmärrä premissejäsi alkuunsa. Mikä synteihin tulee, ei synnin tekeminen ole mikään maailmanloppu. Olen keskustellut lukuisat kerrat aiheesta samaa "saarnaten", joten otan suoran lainauksen n. viikon vanhasta, asiaa käsittelevästä vastauksestani:
>>>>Jeesus tuli, ja kiteytti tärkeimmät asiat VT:n opista, koska näki, että pelkällä lain tekojen noudatus-yrityksillä ei pelastu synnistä. - zechar...(ei kirj.)
Ei sovi, enkä ymmärrä premissejäsi alkuunsa. Mikä synteihin tulee, ei synnin tekeminen ole mikään maailmanloppu. Olen keskustellut lukuisat kerrat aiheesta samaa "saarnaten", joten otan suoran lainauksen n. viikon vanhasta, asiaa käsittelevästä vastauksestani:
>>>>Jeesus tuli, ja kiteytti tärkeimmät asiat VT:n opista, koska näki, että pelkällä lain tekojen noudatus-yrityksillä ei pelastu synnistä.###Jokainen tekee syntiä, ja jokainen joutuu syntinsä myös (ITSE) sovittamaan. Jokainen saa syntinsä anteeksi, kunhan ensin sovittaa ne kärsimällä niistä saatavan rangaistuksen Eikö tämä ole oikeudenmukaista jos mikä? Eikö nykyinen oikeuslaitos perustu samaan ajatukseen? Kun ihminen suorittaa rikoksesta saamansa tuomion, yhteiskunta antaa hänelle anteeksi. ### Juuri noin se meneekin. Vielä kun ymmärtää, että me kukin itsessämme olemme oma maailmankaikkeutemme jossa olemme kukin ihan yksin. Meidän jokaisen olemassaolo on riippuvainen yksin Jumalasta. Omien tekojen seuraus rajoittuu kuitenkin tähän olotilaan jossa tekojamme teemme. Mooseksen laissa ankarin seuraus rikkomisista oli kuolemanrangaistus, ja se sovittaa lain rikkomiset. Mutta kuolema ei hyvitä sitä puolta, joka on tehty oikein! Mutta premissini on etsiä se olemassaolon periaaste, joka ihmisenä elämiseen mahdollisesti liittyy . En niinkään pohtisi tässä henkilökohtaisempia kysymyksiä olimmepa Israelilaisia tai pakanoita .
- zechar...(ei kirj.)
Hyvä on, pelaan mukana.
>>Eikö niin, että koska minulla ei ole käännyttämisen tarkoitusta, ajattelemme asian propleemana, jonka juonen haluamme selvittää niillä vihjeillä joita Raamattu meille tarjoaa?>4:5 Katso, minä lähetän teille profeetta Elian, ennenkuin tulee Herran päivä, se suuri ja peljättävä.Esittelet niitä aiheita, joihin mielesi kapaa vastauksia, eikö niin? Ja se, että on kysymyksiä, ketrtoo, että on vielä asioita joikin kaipaa vastausta. Toisinsanoen , vaikka nyt on varma vakaumus, se ei aivan vielä täydellisesti jostain syystä tyydytä? ---- Palataampa Raamatun alkulehdille. Sieltähän kaikki alkaa. 1.Mooseksen kirja:
1:22 Ja Jumala siunasi ne sanoen: "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää meren vedet, ja linnut lisääntykööt maan päällä."
1:28 Ja Jumala siunasi heidät, ja Jumala sanoi heille: "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa ja tehkää se itsellenne alamaiseksi; ja vallitkaa meren kalat ja taivaan linnut ja kaikki maan päällä liikkuvat eläimet."
8:17 Ja kaikki eläimet, jotka ovat luonasi, kaikki liha, linnut ja karjaeläimet ja kaikki matelijat, jotka maan päällä matelevat, vie ne ulos kanssasi. Niitä vilisköön maassa, ja ne olkoot hedelmälliset ja lisääntykööt maan päällä."
9:1 Ja Jumala siunasi Nooan ja hänen poikansa ja sanoi heille: "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa.
9:7 Ja te olkaa hedelmälliset ja lisääntykää, enentykää maassa ja lisääntykää siinä." ---- Mehän joudumme toteamaan yhteen ääneen, että totta vieköön tämähän on vieläkin käynnissä, eikö vain? Aadam ja Eeva toki luotiin jo, mutta koko ajan tulee meitä yhä lisää. - Skutnab (ei kirjautunut)
zechar...(ei kirj.) kirjoitti:
Esittelet niitä aiheita, joihin mielesi kapaa vastauksia, eikö niin? Ja se, että on kysymyksiä, ketrtoo, että on vielä asioita joikin kaipaa vastausta. Toisinsanoen , vaikka nyt on varma vakaumus, se ei aivan vielä täydellisesti jostain syystä tyydytä? ---- Palataampa Raamatun alkulehdille. Sieltähän kaikki alkaa. 1.Mooseksen kirja:
1:22 Ja Jumala siunasi ne sanoen: "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää meren vedet, ja linnut lisääntykööt maan päällä."
1:28 Ja Jumala siunasi heidät, ja Jumala sanoi heille: "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa ja tehkää se itsellenne alamaiseksi; ja vallitkaa meren kalat ja taivaan linnut ja kaikki maan päällä liikkuvat eläimet."
8:17 Ja kaikki eläimet, jotka ovat luonasi, kaikki liha, linnut ja karjaeläimet ja kaikki matelijat, jotka maan päällä matelevat, vie ne ulos kanssasi. Niitä vilisköön maassa, ja ne olkoot hedelmälliset ja lisääntykööt maan päällä."
9:1 Ja Jumala siunasi Nooan ja hänen poikansa ja sanoi heille: "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa.
9:7 Ja te olkaa hedelmälliset ja lisääntykää, enentykää maassa ja lisääntykää siinä." ---- Mehän joudumme toteamaan yhteen ääneen, että totta vieköön tämähän on vieläkin käynnissä, eikö vain? Aadam ja Eeva toki luotiin jo, mutta koko ajan tulee meitä yhä lisää.>>Esittelet niitä aiheita, joihin mielesi kapaa vastauksia, eikö niin?>Mehän joudumme toteamaan yhteen ääneen, että totta vieköön tämähän on vieläkin käynnissä, eikö vain? Aadam ja Eeva toki luotiin jo, mutta koko ajan tulee meitä yhä lisää.
- Skutnab (ei kirjautunut)
###Jokainen tekee syntiä, ja jokainen joutuu syntinsä myös (ITSE) sovittamaan. Jokainen saa syntinsä anteeksi, kunhan ensin sovittaa ne kärsimällä niistä saatavan rangaistuksen Eikö tämä ole oikeudenmukaista jos mikä? Eikö nykyinen oikeuslaitos perustu samaan ajatukseen? Kun ihminen suorittaa rikoksesta saamansa tuomion, yhteiskunta antaa hänelle anteeksi. ### Juuri noin se meneekin. Vielä kun ymmärtää, että me kukin itsessämme olemme oma maailmankaikkeutemme jossa olemme kukin ihan yksin. Meidän jokaisen olemassaolo on riippuvainen yksin Jumalasta. Omien tekojen seuraus rajoittuu kuitenkin tähän olotilaan jossa tekojamme teemme. Mooseksen laissa ankarin seuraus rikkomisista oli kuolemanrangaistus, ja se sovittaa lain rikkomiset. Mutta kuolema ei hyvitä sitä puolta, joka on tehty oikein! Mutta premissini on etsiä se olemassaolon periaaste, joka ihmisenä elämiseen mahdollisesti liittyy . En niinkään pohtisi tässä henkilökohtaisempia kysymyksiä olimmepa Israelilaisia tai pakanoita .
>>Mutta kuolema ei hyvitä sitä puolta, joka on tehty oikein!
- zechar...(ei kirj.)
>>Esittelet niitä aiheita, joihin mielesi kapaa vastauksia, eikö niin?>Mehän joudumme toteamaan yhteen ääneen, että totta vieköön tämähän on vieläkin käynnissä, eikö vain? Aadam ja Eeva toki luotiin jo, mutta koko ajan tulee meitä yhä lisää.
Jos saarnaat, niin pikkuhiljaa! Jos sopii, niin kuitenkin etsittäisiin joitain periaatteita, joita polkuja ei vielä olisi täällä tallailtu? Viittauksesi "olenko hyljännyt" tulee vastaan jos on tullakseen asioiden edetessä. --- Mutta; luomiskertomus pitää sisällään Jumalan periaatteita jotka ovat voimassa kaikessa. Jumalahan loi Aadamin ensin, ja Eevaa luotaessa otettiin Aadamista lainaksi pala häntä itseään. Näin Aadam on esikoinen ihmisistä ja Eeva on annettu Aadamille avuksi. Lankeemisessa tuli esille eräs piirre. Jumalan ensi Luomuksena Aadam ei itse ollut ensimmäinen rikkoja vaan hänen "alaisensa", vaimo Eeva. Kertomuksesta käy selville sekin, että Aadam oli kertonut kiellon syödä tietystä puusta eikä suoraan Jumala. Eeva oli siten rikkojana välikäden kautta saamaansa käskyä vastaan. Samoin Aadam tuli osalliseksi rikkomiseen oman läheisensä välityksellä. Oikeudellisessa mielessä näissä tapauksissa on tarkoitushakuinen järjestys.Jos teko olisi kerrottu toisinpäin tehdyksi, asialla olisi täysin eri merkitys.
- zechar...(ei kirj.)
>>Mutta kuolema ei hyvitä sitä puolta, joka on tehty oikein!
###Toora on maallinen laki, ja sen keskipiste on maanpäällinen elämä. Piste.### Laitan myös omasta puolestani vahvan pisteen samaan kohtaan kuin teit. Toora kuuluu "pelin kuvioihin" juuri tuossa merkityksessä. Lakia vastaan tehtyt teko oli tehtynä maallinen ja sen seuraamukset oli säädetyt maallisiksi ja olivat täysi kuittaus rikkomisille. Mooseksen kautta annettuun lakiin liittyi suora velvoite vain Israelin kansan jäsenille. Lisäksi Mooseksen liitolla oli eräs piirre. SE OLI lisämerkitykseltään KOLLEKTIIVINEN. Näin joidenkin rikkomiset vaikuttivat koko kansan yhteiseen kohtaloon. Liiton tunnusraja oli jo Aabrahamille annettu YMPÄRILEIKKAUS merkkinä kansaan (liiton lain alaisuuteen) kuulumisesta.
###Toora on maallinen laki, ja sen keskipiste on maanpäällinen elämä. Piste.### Laitan myös omasta puolestani vahvan pisteen samaan kohtaan kuin teit. Toora kuuluu "pelin kuvioihin" juuri tuossa merkityksessä. Lakia vastaan tehtyt teko oli tehtynä maallinen ja sen seuraamukset oli säädetyt maallisiksi ja olivat täysi kuittaus rikkomisille. Mooseksen kautta annettuun lakiin liittyi suora velvoite vain Israelin kansan jäsenille. Lisäksi Mooseksen liitolla oli eräs piirre. SE OLI lisämerkitykseltään KOLLEKTIIVINEN. Näin joidenkin rikkomiset vaikuttivat koko kansan yhteiseen kohtaloon. Liiton tunnusraja oli jo Aabrahamille annettu YMPÄRILEIKKAUS merkkinä kansaan (liiton lain alaisuuteen) kuulumisesta.
Kollektiivinen, totta kuin Mooses! Kollektiivinen kuin Suomen armeijakuri tai omaisuus Neuvostoliitossa!
Hohhoijjaa, mutta nyt nukkupuulle käy Skutnabbi, jotta jaksanee herätä huomenna aamuun valkeavaan (tosin jos on pilvistä, olen pulassa).
Huomisiin!
Terveisin,
Parahin Skutnabbi - zechar...(ei kirj.)
Kollektiivinen, totta kuin Mooses! Kollektiivinen kuin Suomen armeijakuri tai omaisuus Neuvostoliitossa!
Hohhoijjaa, mutta nyt nukkupuulle käy Skutnabbi, jotta jaksanee herätä huomenna aamuun valkeavaan (tosin jos on pilvistä, olen pulassa).
Huomisiin!
Terveisin,
Parahin SkutnabbiKollektiivisuus juuri tekee laillisen rajan, ja se kuuluu järjestelmään! Meillä on siis eroa lain noudattamisen muodoissa! Ja se on voimassa vieläkin. --- Kiitos kun näit vaivaa! Sinitaivasta aamuksi!
- Mummu Nilsiästä
Kollektiivisuus juuri tekee laillisen rajan, ja se kuuluu järjestelmään! Meillä on siis eroa lain noudattamisen muodoissa! Ja se on voimassa vieläkin. --- Kiitos kun näit vaivaa! Sinitaivasta aamuksi!
Kun häntä niin kovin armolliseksi Salmissa 136 joka värssyssä mainitaan? Onhan se rakkauskin jonkin sortin viisautta sekin, meinaan vaan ettei ihan unohdu kinatessa. Rauhaa vaan täältä Nilsiästä, täällä on näämmä aika tasasta juu.*
- LEARSI,
>>Esittelet niitä aiheita, joihin mielesi kapaa vastauksia, eikö niin?>Mehän joudumme toteamaan yhteen ääneen, että totta vieköön tämähän on vieläkin käynnissä, eikö vain? Aadam ja Eeva toki luotiin jo, mutta koko ajan tulee meitä yhä lisää.
"Profetia Messiaasta ei ole vielä täyttynyt."
Voisko olla sellainen tulkintamahdollisuus, että "Voideltu" on jo täällä. Ehkei se olekaan yksittäinen henkilä, vaan jotain muuta?
Enkä nyt todellakaan tarkoita näitä (messiaanisia) käännyttäjiä tai kääntyneitä.
Vaan se koeteltu ja uskollinen ydin, joka ei ole langennut näihin kompastukiviin. - zechar...(ei viitsinyt kirj...
Perustelisitko Raamatulla, mitä seuraavalla lainauksella tarkoitat?=>>Kyllä, samoiten ovat muutkin ohjeet, lait ja säädökset edelleen voimassa, ja ne tulevat olemaan voimassa ikuisuudesta ikuisuuteen. Jos sinäkin kerta ajattelet näin, miksi olet hylännyt ne?
zechar...(ei viitsinyt kirj... kirjoitti:
Perustelisitko Raamatulla, mitä seuraavalla lainauksella tarkoitat?=>>Kyllä, samoiten ovat muutkin ohjeet, lait ja säädökset edelleen voimassa, ja ne tulevat olemaan voimassa ikuisuudesta ikuisuuteen. Jos sinäkin kerta ajattelet näin, miksi olet hylännyt ne?
Raamatussa on yksiselitteisiä mainintoja siitä, että Laki ja Liitto ovat ikuisia. Luulisi kenen tahansa Raamattua lukeneen pitävän tätä itsestään selvyyetenä. Tässä sinulle muutamia jakeita kuitenkin:
1. Moos. 17:7 Minä pidän voimassa liiton sinun ja myös sinun jälkeläistesi kanssa, ikuisen liiton sukupolvesta toiseen, ja minä olen oleva sinun Jumalasi ja sinun jälkeläistesi Jumala.
-Liitto on ikuinen, joten tilaa uudelle ei ole
1.Sam. 7:9 Tietäkää siis, että vain Herra, teidän Jumalanne, on Jumala. Häneen voi luottaa, hän pitää voimassa liittonsa. Tuhansien sukupolvien ajan hän on uskollinen niille, jotka rakastavat häntä ja pitävät hänen käskynsä,
-YHWH pitää voimassa liittonsa
1. Aik. 16:17 Hän vahvisti sen ohjeeksi Jaakobille, teki Israelin kanssa ikuisen liiton.
Ps. 19:10 Herran sana on puhdas ja aito. se pysyy iäti. Herran säädökset ovat lujat, ne ovat oikeita kaikki.
-Laki pysyy ikuisesti
Ps. 33:11 Mutta herran päätökset pysyvät iäti, hänen ajatuksensa polvesta polveen.
-YHWH päätökset pysyvät iäti, joten myös laki pysyy iäti!
Ps. 89:35 Minä en riko liittoani, en muuta sitä, minkä olen luvannut.
-YHWH ei riko liittoaan
Ps. 119:152 Jo kauan olen tienny, millainen liittosi on: sinä olet säätänyt sen ikiajoiksi.
Raamattu on pullollaan lisäviittauskia Liiton ehdottomaan ikuisuuteen. - zechar...(ei kirj.)
Raamatussa on yksiselitteisiä mainintoja siitä, että Laki ja Liitto ovat ikuisia. Luulisi kenen tahansa Raamattua lukeneen pitävän tätä itsestään selvyyetenä. Tässä sinulle muutamia jakeita kuitenkin:
1. Moos. 17:7 Minä pidän voimassa liiton sinun ja myös sinun jälkeläistesi kanssa, ikuisen liiton sukupolvesta toiseen, ja minä olen oleva sinun Jumalasi ja sinun jälkeläistesi Jumala.
-Liitto on ikuinen, joten tilaa uudelle ei ole
1.Sam. 7:9 Tietäkää siis, että vain Herra, teidän Jumalanne, on Jumala. Häneen voi luottaa, hän pitää voimassa liittonsa. Tuhansien sukupolvien ajan hän on uskollinen niille, jotka rakastavat häntä ja pitävät hänen käskynsä,
-YHWH pitää voimassa liittonsa
1. Aik. 16:17 Hän vahvisti sen ohjeeksi Jaakobille, teki Israelin kanssa ikuisen liiton.
Ps. 19:10 Herran sana on puhdas ja aito. se pysyy iäti. Herran säädökset ovat lujat, ne ovat oikeita kaikki.
-Laki pysyy ikuisesti
Ps. 33:11 Mutta herran päätökset pysyvät iäti, hänen ajatuksensa polvesta polveen.
-YHWH päätökset pysyvät iäti, joten myös laki pysyy iäti!
Ps. 89:35 Minä en riko liittoani, en muuta sitä, minkä olen luvannut.
-YHWH ei riko liittoaan
Ps. 119:152 Jo kauan olen tienny, millainen liittosi on: sinä olet säätänyt sen ikiajoiksi.
Raamattu on pullollaan lisäviittauskia Liiton ehdottomaan ikuisuuteen.Kuinka paljon olet miettinyt Israelin ulkopuolella olevien asemaa? Jumalahan teki liiton Aabrahamin kanssa, mutta vain Isakin jälkeläiset luettiin liittoon tietyllä ehdolla;1.Moos.17:14. Mutta ympärileikkaamaton miehenpuoli, jonka esinahan liha ei ole ympärileikattu, hävitettäköön kansastansa; hän on rikkonut minun liittoni." Meillä pakanoillahan (joillakin on!) on erityinen tarve selvittää itsellemme Raamatusta, mikä on meidän osamme ihmiskunnassa. Siksi me katsomme asioita tarkemmin toisesta näkövinkkelistä kuin Israelilaiset. Erityisen tärkeää on meille kartoittaa ne perusteet, joista käsin kristinuskolle löytyy oikeutus meidän uskonamme. Valitettavasti kaikki eivät ole kiinnostuneet alkutilanteesta ja siksi ovat eksyneet vieraille poluille opeissaan. Nyt voit nähdä minun syyni olla kiinnostunut Raamatusta sen ensimmäisistä sanoista lähtien ja pyrkivän hahmottamaan joka ainoan vivahteen, joka saattaisi hyödyttää kokonaisuuden ymmärtämistä.
Kuinka paljon olet miettinyt Israelin ulkopuolella olevien asemaa? Jumalahan teki liiton Aabrahamin kanssa, mutta vain Isakin jälkeläiset luettiin liittoon tietyllä ehdolla;1.Moos.17:14. Mutta ympärileikkaamaton miehenpuoli, jonka esinahan liha ei ole ympärileikattu, hävitettäköön kansastansa; hän on rikkonut minun liittoni." Meillä pakanoillahan (joillakin on!) on erityinen tarve selvittää itsellemme Raamatusta, mikä on meidän osamme ihmiskunnassa. Siksi me katsomme asioita tarkemmin toisesta näkövinkkelistä kuin Israelilaiset. Erityisen tärkeää on meille kartoittaa ne perusteet, joista käsin kristinuskolle löytyy oikeutus meidän uskonamme. Valitettavasti kaikki eivät ole kiinnostuneet alkutilanteesta ja siksi ovat eksyneet vieraille poluille opeissaan. Nyt voit nähdä minun syyni olla kiinnostunut Raamatusta sen ensimmäisistä sanoista lähtien ja pyrkivän hahmottamaan joka ainoan vivahteen, joka saattaisi hyödyttää kokonaisuuden ymmärtämistä.
Älä huoli - YHWH rakastaa kaikkia. Israel on Jumalan valittu kansa, valittu kansa noudattamaan Tooraa. YHWH siunaa kaikkia kansoja, tosin Israelia vain hieman enemmän.
5. Moos. 7:14 "Te saatte osaksenne runsaamman siunauksen kuin mikään muu kansa. Teidän keskuudessanne ei ole hedelmätöntä miestä, ei liioin naista, joka ei voi saada lasta, eikä karjassanne ole mahoa eläintä.
1. Aik. 16:10 Ylistäkää hänen pyhää nimeään. Iloitkoot kaikki, jotka etsivät Herraa!
1. Aik. 16:31 Iloitkoon taivas, riemuitkoon maa! Julistakaa kaikkien kasojen kuulla: Herra on kuningas!
1. Aik. 16:32 Pauhatkoon meri kaikkineen, juhlikoot maa ja sen luodut,
1. Aik. 16:33 humiskoot ilosta metsien puut Herran edessä, sillä hän tulee tuomaan oikeutta maan päälle. - zechar...(ei kirj.)
Älä huoli - YHWH rakastaa kaikkia. Israel on Jumalan valittu kansa, valittu kansa noudattamaan Tooraa. YHWH siunaa kaikkia kansoja, tosin Israelia vain hieman enemmän.
5. Moos. 7:14 "Te saatte osaksenne runsaamman siunauksen kuin mikään muu kansa. Teidän keskuudessanne ei ole hedelmätöntä miestä, ei liioin naista, joka ei voi saada lasta, eikä karjassanne ole mahoa eläintä.
1. Aik. 16:10 Ylistäkää hänen pyhää nimeään. Iloitkoot kaikki, jotka etsivät Herraa!
1. Aik. 16:31 Iloitkoon taivas, riemuitkoon maa! Julistakaa kaikkien kasojen kuulla: Herra on kuningas!
1. Aik. 16:32 Pauhatkoon meri kaikkineen, juhlikoot maa ja sen luodut,
1. Aik. 16:33 humiskoot ilosta metsien puut Herran edessä, sillä hän tulee tuomaan oikeutta maan päälle.Kirjoituksestasi ei selvinnyt mikään osa lainaukseni säädösten merkityksistä! Kun joku ryhmä erotetaan tuollaisella merkillä toisistaan, vaikutus on molempiin ryhmiin. Niistä vaikutuksista on koko Raamattu esimerkkejä täynnä. Onhan selvää, että ympärileikkaus erotti toiset noudattamaan Jumalan tahtoa toisenlaisin eväin kuin toiseen ryhmään kuuluvat. Nyt olemme historiassa tapahtuneiden asioiden kautta tulleet yhteisen kirjan opetusten piiriin. Kaikki Raamatussa kerrotut tapahtumat ovat olleet siihen meitä nykyisin eläviä tuomassa. Ja jopa niinkin pitkälle, että jokainen meistä on myös syntynyt olemassaoloonsa vain siksi, että Raamatun vaikutus on ollut läsnä näin kuin on tapahtunut.
- Kristitty Israelin ystävä
Se on sinun näkemyksesi.
Minä uskon, että "Ihmisen Poika" on Jeesus, Jumala.- nimi-erkki
kyllä uskon että oikeat juutalaiset , ei luopiot, tietävät paremmin omat kirjoituksensa kuin jälkeenpäin pätijät
- niin, että
nimi-erkki kirjoitti:
kyllä uskon että oikeat juutalaiset , ei luopiot, tietävät paremmin omat kirjoituksensa kuin jälkeenpäin pätijät
Jumala on toteuttava kaiken ajallansa ja siihen eivät ihmisten mielipiteet vaikuta yhtikäs mitään. Jeesus Kristus on Jumalan Poika ja siihen ei kukaan voi mitään vaikuttaa päinvastaisesti. Me kaikki ihmiset saamme kiittää Herraa, Kaikkivaltiasta Jumalaa, että Hän antoi meille Jeesuksen, syntiemme sovittajan, muuten meillä ei olisi mahdollisuutta päästä taivaaseen. Siunausta palstalaisille!
- Ramses7
niin, että kirjoitti:
Jumala on toteuttava kaiken ajallansa ja siihen eivät ihmisten mielipiteet vaikuta yhtikäs mitään. Jeesus Kristus on Jumalan Poika ja siihen ei kukaan voi mitään vaikuttaa päinvastaisesti. Me kaikki ihmiset saamme kiittää Herraa, Kaikkivaltiasta Jumalaa, että Hän antoi meille Jeesuksen, syntiemme sovittajan, muuten meillä ei olisi mahdollisuutta päästä taivaaseen. Siunausta palstalaisille!
Olihan Horuskin syntien sovittaja ja kuoli ristillä ihmisten syntien hyväksi, paljon ennen jeesustra.. Mihin me jeesusta siten enään tarvimme??
- kerro ystäväni
nimi-erkki kirjoitti:
Keitä tarkoitat oikeilla? Jo Mooseksen kanssa ollut kansa oli oikean opettajan vastapuolella.Samaa on kerrottu läpi profeettojen aina Malakiaan asti. Mistä lähtien on ollut "oikeita" ja ketä he ovat?
- täälläpä
niin, että kirjoitti:
Täällä ei inttäminen hyödytä ketään. Oikeassaoleminen pitää todistella pätevästi. Siihen eivät lie sinun rahkeesi riitä, vai olenko väärässä?
Itse näen asian niin, että tuo Danielin kirjan "Vanhaikäinen" eli "Päivien vanha", "Ancient One" on Kabbalan elämänpuun ylin sefiroth eli Kether "kruunu". Hän on myös "Ehjee" eli "Minä Olen", se korkea enkeliolento, joka puhui palavasta pensaasta Moosekselle. Hän on myös Melkisedek eli vanhan liiton ylipappi, vanhan liiton edustaja.
"Ihmisen Poika" tai "Ihmisen Pojan muotoinen" on Adam Kadmon eli "Taivaallinen Ihminen". Hän edustaa koko tuota elämänpuuta eli kymmentä sefirothia, ei vain yhtä. Hän on Uuden Liiton edustaja ja Uuden Liiton ylipappi, taivaallinen ihminen, ihmisen juurikuva, jonka kuvan mukaan kaikki ihmiset on luotu. Hän on myös Messias.- *******
Ote Juutalaisen todistuksesta: Apt. 7:37; 38
******* kirjoitti:
Ote Juutalaisen todistuksesta: Apt. 7:37; 38
Tuo Apostolien tekojen seitsemäs luku on muutenkin teologisesti varsin mielenkiintoinen:
7:30 Ja kun neljäkymmentä vuotta oli kulunut, ilmestyi hänelle Siinain vuoren erämaassa ENKELI palavan orjantappurapensaan liekissä.
7:35 Tämän Mooseksen, jonka he kielsivät sanoen: 'Kuka sinut on asettanut päämieheksi ja tuomariksi?', hänet Jumala lähetti päämieheksi ja lunastajaksi sen ENKELIN kautta, joka hänelle orjantappurapensaassa oli ilmestynyt.
7:36 Hän johdatti heidät sieltä pois, tehden ihmeitä ja tunnustekoja Egyptin maassa ja Punaisessa meressä ja erämaassa neljänäkymmenenä vuotena.
7:37 Tämä on se Mooses, joka sanoi israelilaisille: 'Profeetan, minun kaltaiseni, Jumala on teille herättävä teidän veljienne joukosta.'
7:38 Hän on se, joka seurakunnassa, erämaassa, oli ENKELIN kanssa, joka puhui hänelle Siinain vuorella, ja oli myös isiemme kanssa; ja hän sai eläviä sanoja meille annettaviksi.
7:53 te, jotka ENKELIEN toimen kautta saitte lain, mutta ette sitä pitäneet."- *******
KTS kirjoitti:
Tuo Apostolien tekojen seitsemäs luku on muutenkin teologisesti varsin mielenkiintoinen:
7:30 Ja kun neljäkymmentä vuotta oli kulunut, ilmestyi hänelle Siinain vuoren erämaassa ENKELI palavan orjantappurapensaan liekissä.
7:35 Tämän Mooseksen, jonka he kielsivät sanoen: 'Kuka sinut on asettanut päämieheksi ja tuomariksi?', hänet Jumala lähetti päämieheksi ja lunastajaksi sen ENKELIN kautta, joka hänelle orjantappurapensaassa oli ilmestynyt.
7:36 Hän johdatti heidät sieltä pois, tehden ihmeitä ja tunnustekoja Egyptin maassa ja Punaisessa meressä ja erämaassa neljänäkymmenenä vuotena.
7:37 Tämä on se Mooses, joka sanoi israelilaisille: 'Profeetan, minun kaltaiseni, Jumala on teille herättävä teidän veljienne joukosta.'
7:38 Hän on se, joka seurakunnassa, erämaassa, oli ENKELIN kanssa, joka puhui hänelle Siinain vuorella, ja oli myös isiemme kanssa; ja hän sai eläviä sanoja meille annettaviksi.
7:53 te, jotka ENKELIEN toimen kautta saitte lain, mutta ette sitä pitäneet."TOTISESTI
KTS kirjoitti:
7:53 te, jotka ENKELIEN toimen kautta saitte lain, mutta ette sitä pitäneet."Olet ensimmäinen tuntemani ihminen 35 - vuoden aikana, kun on huomannut tuonkin kohdan sisällön; kulkeutumatta sen ohi ! Ylistys J H W H : lle !
- toinen juutalainen sanoen:
"Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksi saaminen, ja HÄN ON NÄKYMÄTTÖMÄN JUMALAN KUVA, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa." (Kol.1:14,15)
- rasismia vastaan
KTS kirjoitti:
7:53 te, jotka ENKELIEN toimen kautta saitte lain, mutta ette sitä pitäneet."UT:ssa muuttaa, koska UT julisti lain arvottomaksi ja vanhentuneeksi.Lain antoi YHWH itse mutta apostolit eivät voineet sentään heittää YHWH:ea yli laidan joten oli toimittava noin.
KTS on täällä kertonut että YHWH on paha henki eikä jumala ollenkaan, ihan tätä eivät apostolit sentään vielä uskaltaneet väittää, gnostilaiset vasta. Mikä on nykykristinuskon käsitys, en ole aivan varma, se on tietysti kristinuskon oma asia, tyylikkäämpää olisi kuitenkin jos ihan kaikkia kristinuskon fundeerauksia ei tuotaisi tänne, niille kun on omat palstat. - tinotito(ei-kirjautunut)
kunnioitettava sellainen.
Itse en usko vanhaan tai uuteen liitton vaan ikuisiin Herran lakeihin.
Niiden tulkinta voi vaihdella vapaamielisestä vanhauskoiseen,mutta voimassa ne ovat yhä.
Voihan Jeesus olla ihmisen poikakin,niinkuin me kaikki olemme jumalan lapsia.Minusta hänessä ja meissä kaikissa ihmisissä on jumalan voimaa(sefiroth),joka tulee esiin harjoitettaessa hyviä tekoja,rukoilemalla jne.
Tooran mukaan ihminen luotiin Jumalan kuvaksi,mitä se sitten tarkoittaakaan?
Jeesus-tarinat ovat saaneet vaikutteita noista aikaisemmista kirjoituksista ,eikä päin vastoin niinkuin yleisesti luullaan.
UT:n ylkösnousemustarinat ja usko siihen ovat kirjoitetut esim.Henokin kirjan muotoon.
http://www.netikka.net/mpeltonen/heenok.htm - 11k - rasismia vastaan kirjoitti:
UT:ssa muuttaa, koska UT julisti lain arvottomaksi ja vanhentuneeksi.Lain antoi YHWH itse mutta apostolit eivät voineet sentään heittää YHWH:ea yli laidan joten oli toimittava noin.
KTS on täällä kertonut että YHWH on paha henki eikä jumala ollenkaan, ihan tätä eivät apostolit sentään vielä uskaltaneet väittää, gnostilaiset vasta. Mikä on nykykristinuskon käsitys, en ole aivan varma, se on tietysti kristinuskon oma asia, tyylikkäämpää olisi kuitenkin jos ihan kaikkia kristinuskon fundeerauksia ei tuotaisi tänne, niille kun on omat palstat.En ole SUINKAAN väittänyt kunnioitettavaa YHWH:ta (Kiitetty olkoon Hänen nimensä iankaikkisesta iankaikkiseen) pahaksi. Tiedän, että eräät muinaiset äärignostilaiset luonnehtivat Häntä pahaksi tai sekoittuneeksi olennoksi, mutta minä kuulun siihen koulukuntaan (kuten Pekka Ervast), joka pitää Häntä hyvän ja myönteisen edustajana. Hän luotsasi kunnioitettavalla tavalla Vanhaa Liittoa eteenpäin kohti Jeesusta Kristusta. Hän hoiti hyvin holhoojan ja huoneenhaltijan tehtävänsä loppuun saakka:
Galatalaiskirje:
4:1 Mutta minä sanon: niin kauan kuin perillinen on alaikäinen, ei hän missään kohden eroa orjasta, vaikka hän onkin kaiken herra;
4:2 vaan hän on holhoojain ja huoneenhaltijain alainen isän määräämään aikaan asti.
4:3 Samoin mekin; kun olimme alaikäisiä, olimme orjuutetut maailman alkeisvoimien alle.
4:4 Mutta kun aika oli täytetty, lähetti Jumala Poikansa, vaimosta syntyneen, lain alaiseksi syntyneen,
4:5 lunastamaan lain alaiset, että me pääsisimme lapsen asemaan.tinotito(ei-kirjautunut) kirjoitti:
kunnioitettava sellainen.
Itse en usko vanhaan tai uuteen liitton vaan ikuisiin Herran lakeihin.
Niiden tulkinta voi vaihdella vapaamielisestä vanhauskoiseen,mutta voimassa ne ovat yhä.
Voihan Jeesus olla ihmisen poikakin,niinkuin me kaikki olemme jumalan lapsia.Minusta hänessä ja meissä kaikissa ihmisissä on jumalan voimaa(sefiroth),joka tulee esiin harjoitettaessa hyviä tekoja,rukoilemalla jne.
Tooran mukaan ihminen luotiin Jumalan kuvaksi,mitä se sitten tarkoittaakaan?
Jeesus-tarinat ovat saaneet vaikutteita noista aikaisemmista kirjoituksista ,eikä päin vastoin niinkuin yleisesti luullaan.
UT:n ylkösnousemustarinat ja usko siihen ovat kirjoitetut esim.Henokin kirjan muotoon.
http://www.netikka.net/mpeltonen/heenok.htm - 11k -tinotito: "Voihan Jeesus olla ihmisen poikakin,niinkuin me kaikki olemme jumalan lapsia.Minusta hänessä ja meissä kaikissa ihmisissä on jumalan voimaa"
Tiedätkös tinotito, että vuoden 1776 Bibliassa tuo sinun ajatuksesi seisoo hyvin selvällä Suomen kielellä:
Matteus 5:9
9. Autuaat ovat rauhan tekiät; sillä ne pitää Jumalan POJIKSI kutsuttaman.
; )- rasismia vastaan
toinen juutalainen sanoen: kirjoitti:
"Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksi saaminen, ja HÄN ON NÄKYMÄTTÖMÄN JUMALAN KUVA, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa." (Kol.1:14,15)
näkymätömän Jumalan kuvia ja luotuja. YHWH:lla ei ole jumalperhettä jossa olisi esikoisia tai kuopuksia, siis että hän olisi luonut itselleen perheen, jossa olisi vähäisempiä nuoria jumalia.
- Katso ja näe
näkymätömän Jumalan kuvia ja luotuja. YHWH:lla ei ole jumalperhettä jossa olisi esikoisia tai kuopuksia, siis että hän olisi luonut itselleen perheen, jossa olisi vähäisempiä nuoria jumalia.
Salmi 82:6
- Rotherhamin käännös: liitteenä
Katso ja näe kirjoitti:
"Then became I beside him a firm and sure worker." Tämä suomeksi: "Silloin minä hänen rinnallansa olin varma ja vanha työtoveri."
Sananlaskut 8:30: "Iankaikkisuudesta minä olen asetettu olemaan, alusta asti, hamaan maan ikiajoista."
Loppuosan pitäisi kuulua: "Ennen kuin maata olikaan." Vanha suomalainen käännös on tässäkin taas oikeassa: "Alussa enenkuin maa oli." - Alkutekstissä
Rotherhamin käännös: liitteenä kirjoitti:
"Then became I beside him a firm and sure worker." Tämä suomeksi: "Silloin minä hänen rinnallansa olin varma ja vanha työtoveri."
Sananlaskut 8:30: "Iankaikkisuudesta minä olen asetettu olemaan, alusta asti, hamaan maan ikiajoista."
Loppuosan pitäisi kuulua: "Ennen kuin maata olikaan." Vanha suomalainen käännös on tässäkin taas oikeassa: "Alussa enenkuin maa oli."Alkutekstissä ei ole luotu sanaa ollenkaan, ja englantilainen King James kääntää ihan oikein: "The Lord possesed me in the beginning." Oikea käännös on: "Herra omisti minut jo aikojen alusta lähtien." Hämmästyttävän lähellä tätä tulee taas vanha lestadiolaisten käyttämä käännös: "Minä olen ollut Herran oma hänen teittensä alussa: ennenkuin mitään tehty oli, olin minä." (Lainus: K.Syväntö)
- JahJah_Blow_JoB
Katso ja näe kirjoitti:
Psalmeissa puhutaan Israelin tuomareista "jumalina", ei mistään taivaallisesta jumal'perheestä tai muustakaan.
Jae 7 sanoo:
"kuitenkin te kuolette, niin kuin ihmiset kuolevat, ja kaadutte niin kuin kuka ruhtinas tahansa.”
Tuomareilla oli paljonkin valtaa Israelissa ja tämä konteksi valottaa, kuinka he olivat käyttäneet sitä väärin:
jakeet 2-4:
"”Kuinka kauan te tuomitsette väärin ja pidätte pahantekijöiden puolta?”
Auttakaa oikeuteensa vaivainen ja orpo, antakaa kurjalle ja puutteenalaiselle oikeus.
. Vapauttakaa vaivainen ja köyhä, pelastakaa hänet pahantekijöiden käsistä. - JahJah_Blow_JoB
Rotherhamin käännös: liitteenä kirjoitti:
Loppuosan pitäisi kuulua: "Ennen kuin maata olikaan." Vanha suomalainen käännös on tässäkin taas oikeassa: "Alussa enenkuin maa oli."Sananlaskuissa esitetty viisaus, hokhmah, on feminiini muodossa oleva sana. Tämän perusteella jos se kohdennettaisiin Jeesuksen, niin tämän pitäisi olla Jumalan edessä hyppelevä ja leikkivä pieni tyttönen.
- Uusi ymmärrys
Katso ja näe kirjoitti:
Uuden aikakauden ja ylemmän ymmärryksen ydinajatus.
Jokainen on tärkeä oman ajattelunsa kanssa, ja mihin ajatuksensa suuntaa.
Kun pääsemme voitolle meissä kussakin olevasta pahasta, Jumala voi nousta valtaistuimelleen.
Jumalassa me kaikki olemme yhtä.
Se mikä syntyy ihmisestä kuolee, mikä syntyy valosta, ei kuole. Se mitä olemme ulkoisesti, on vain sielun asuinsija täällä muodon ja materian maailmassa.
Jos kollektiivinen paha meissä, saa aikaan täysin käsittämätönnä julmuutta, voimme vain aavistella mitä kollektiivinen hyvä toisi tullessaan. Me yhdessä voimme luoda sen mitä maailmassa tapahtuu, koska olemme Korkeimman poikia kaikki tyynni. Tämä edellyttää vastuun ottamista ja antaa myös elämälle tarkoituksen. - Paha on kielitaidottoman kä...
JahJah_Blow_JoB kirjoitti:
Sananlaskuissa esitetty viisaus, hokhmah, on feminiini muodossa oleva sana. Tämän perusteella jos se kohdennettaisiin Jeesuksen, niin tämän pitäisi olla Jumalan edessä hyppelevä ja leikkivä pieni tyttönen.
Ties vaikka AMON sanan tekstistä löytäis, mutta se tärkeämpi ja nöyrä kysymys; onkin jo luomiskertomuksen ala viitteessä. En julkea kanssasi kinaamaa käydä vaan, arvostan kuunnellen opiksi otan. En tosiaankaan itse osaa hebreaa, mikä todella harmittaa. Katson vain vaijeten siihen: kiitos AINOAN VIISAAN.
- ????????
Sananlaskuissa esitetty viisaus, hokhmah, on feminiini muodossa oleva sana. Tämän perusteella jos se kohdennettaisiin Jeesuksen, niin tämän pitäisi olla Jumalan edessä hyppelevä ja leikkivä pieni tyttönen.
Ydinajtus ei selvinnyt. Suljetko feminiinin ulkopuolelle. Olen arvostanut ajatteluasi yli kaiken, mutta jos näin on, olen erittäin pettynyt.
- rasismia vastaan
Alkutekstissä kirjoitti:
Alkutekstissä ei ole luotu sanaa ollenkaan, ja englantilainen King James kääntää ihan oikein: "The Lord possesed me in the beginning." Oikea käännös on: "Herra omisti minut jo aikojen alusta lähtien." Hämmästyttävän lähellä tätä tulee taas vanha lestadiolaisten käyttämä käännös: "Minä olen ollut Herran oma hänen teittensä alussa: ennenkuin mitään tehty oli, olin minä." (Lainus: K.Syväntö)
että siinä ei sanota noin:ensinnäkin siinä todella puhutaan viisaudesta joka hepreassa on feminiini ja jae kuuluu:"YHWH loi minut tiensä alussa muinaisten töidensä ensimmäisenä" jae 23 kertoo että viisaus on luotu ei ostettu/ hankittu, mitä knh-verbi yleensä tarkoittaa.
- rasismia vastaan
Katso ja näe kirjoitti:
käytetään kuvakielessä viittausta jumalten kokoukseen jotka olivat kaananilaisten uskonnossa tärkeä piirre, tuomarina niissä toimi pääjumala El.Muistaakseni on toinenkin psalmi joissa viitataan tuohon, israelilaisethan tunsivat hyvin naapuriensa uskonnon ja sen kuvakielen.
- IIjob
että siinä ei sanota noin:ensinnäkin siinä todella puhutaan viisaudesta joka hepreassa on feminiini ja jae kuuluu:"YHWH loi minut tiensä alussa muinaisten töidensä ensimmäisenä" jae 23 kertoo että viisaus on luotu ei ostettu/ hankittu, mitä knh-verbi yleensä tarkoittaa.
Kuten sanoin en ole kielitieteilijä ...joten siis
kai vain "lumi ukko". Mikäs siinä talvikin tulossa, on se kelejä pidellyt. Lumikin jo tänne tuli vaikka suli. - JahJah_Blow_JoB
???????? kirjoitti:
Ydinajtus ei selvinnyt. Suljetko feminiinin ulkopuolelle. Olen arvostanut ajatteluasi yli kaiken, mutta jos näin on, olen erittäin pettynyt.
Siis mitä tarkoitat tällä vastauksellasi? Kartoitin että tämä Sananlaskuissa kuvattu Viisaus, hokhmah, on feminiini muodossa mutta se ei tee tästä viisaudesta erillistä viisauspersoonaa. Aivan niinkuin ranskankielessä le tablee joka tarkoittaa pöytää, on myös feminiinissä muodossa mutta siltikään ei ole erillistä pöytäpersoonaa eikä sitä käännetä esim englanniksi "a table,she"..
Käsitätkö nyt mitä ajan takaa...?? - JahJah_Blow_JoB
Siis mitä tarkoitat tällä vastauksellasi? Kartoitin että tämä Sananlaskuissa kuvattu Viisaus, hokhmah, on feminiini muodossa mutta se ei tee tästä viisaudesta erillistä viisauspersoonaa. Aivan niinkuin ranskankielessä le tablee joka tarkoittaa pöytää, on myös feminiinissä muodossa mutta siltikään ei ole erillistä pöytäpersoonaa eikä sitä käännetä esim englanniksi "a table,she"..
Käsitätkö nyt mitä ajan takaa...??VT persoonallistaa monia abstrakteja asioita mikä on ollut hyvinkin loogista silloisessa maailmassa. Tosin käännöksissä muille kielille sen takia onkin tullut monia käännösvirheitä....
- HAISEVAA HUNAJAA
Uusi ymmärrys kirjoitti:
Kun pääsemme voitolle meissä kussakin olevasta pahasta, Jumala voi nousta valtaistuimelleen.
Se mikä syntyy ihmisestä kuolee, mikä syntyy valosta, ei kuole. Se mitä olemme ulkoisesti, on vain sielun asuinsija täällä muodon ja materian maailmassa.
Jos kollektiivinen paha meissä, saa aikaan täysin käsittämätönnä julmuutta, voimme vain aavistella mitä kollektiivinen hyvä toisi tullessaan. Me yhdessä voimme luoda sen mitä maailmassa tapahtuu, koska olemme Korkeimman poikia kaikki tyynni. Tämä edellyttää vastuun ottamista ja antaa myös elämälle tarkoituksen.Kuka siellä valtaistunta taas tavoittelee.
Se vanhaa........tuttu, soma juttu hölyn pölyä! - Ihmisen paras puolustaja
Uusi ymmärrys kirjoitti:
Jos kollektiivinen paha meissä, saa aikaan täysin käsittämätönnä julmuutta, voimme vain aavistella mitä kollektiivinen hyvä toisi tullessaan. Me yhdessä voimme luoda sen mitä maailmassa tapahtuu, koska olemme Korkeimman poikia kaikki tyynni. Tämä edellyttää vastuun ottamista ja antaa myös elämälle tarkoituksen.Lusifer: Västy Jeesuksen Krituksen nimessä, sinä monesti nähty ja häpäisty ! Ilmavalta.
Ihmisen paras puolustaja kirjoitti:
Lusifer: Västy Jeesuksen Krituksen nimessä, sinä monesti nähty ja häpäisty ! Ilmavalta.
Äläs nyt vielä pistä Ilmavallan hallitsijaa ihan viralta. Täytyy niitä säitäkin säädellä vielä jonkin aikaa...
:oO- ?????????
VT persoonallistaa monia abstrakteja asioita mikä on ollut hyvinkin loogista silloisessa maailmassa. Tosin käännöksissä muille kielille sen takia onkin tullut monia käännösvirheitä....
Tuli ymmärretyksi. Kiitos, Kaikki hyvin.
Joskus mietin.......JOB?......
mutta antaa olla. - Ilvehtivä Ismael
KTS kirjoitti:
Äläs nyt vielä pistä Ilmavallan hallitsijaa ihan viralta. Täytyy niitä säitäkin säädellä vielä jonkin aikaa...
:oOKehoitin valontuojaa, paska puhuheineen poistumaan, tästä absurdista lopunajan sirkuksesta. Ikäänkuin katsomon puolele tai musa corneriin, kuutelemaan saksalaisia marsseja.
- ???????
Ilvehtivä Ismael kirjoitti:
Kehoitin valontuojaa, paska puhuheineen poistumaan, tästä absurdista lopunajan sirkuksesta. Ikäänkuin katsomon puolele tai musa corneriin, kuutelemaan saksalaisia marsseja.
Älä ole ylimielinen, pikku Ismael
Juutalaisiksi emme voi tulla, Islameiksi emme halua, ja kristikirkkokin natisee liitoksissaan, olkaamme siis omia itseämme.
Oli sitten ilmatar tai valotar, ei ainakaan ole ketään vastaan.
Valaisee ja huokailee ihan itsekseen.
Täysin vaaratonta. - ?????????
HAISEVAA HUNAJAA kirjoitti:
Kuka siellä valtaistunta taas tavoittelee.
Se vanhaa........tuttu, soma juttu hölyn pölyä!Valtaistuimelleko olet menossa, ja siitä huolissasi, älä ihmeessä , ne on yleensä tuulisia paikkoja.
Minä mieluummin tuulessa vain......vapaana...... - Kukut on kukuttu:
??????? kirjoitti:
Älä ole ylimielinen, pikku Ismael
Juutalaisiksi emme voi tulla, Islameiksi emme halua, ja kristikirkkokin natisee liitoksissaan, olkaamme siis omia itseämme.
Oli sitten ilmatar tai valotar, ei ainakaan ole ketään vastaan.
Valaisee ja huokailee ihan itsekseen.
Täysin vaaratonta.Sinne ja tänne: tässä pahassa rasistisessa maailmassa. Olen vilpitömyydessäni sanani sanonut, niitä ei takaisin saa.
Sinä ja minä seisomme varmaan, itse vastuulisina Herramme edessä, ja tuomitkoon hän - jos moitetta on tai ojentakoon. Siiryn tuonne "kritillisille puolelle" ???: Katsastamaan Porton esiinmarssia. Jos olet ilmestyksen hengen saanut: maadota itsesi sanaa, se on vain ja neuvo oiva viimeinen. Toora ja profeetet, siellä on edelleen perustus vahva ja luja. Aabarahamin poika, Kristusen ympärileikkauksen kautta !* - Sieltä kun tulossa ollaan.
????????? kirjoitti:
Valtaistuimelleko olet menossa, ja siitä huolissasi, älä ihmeessä , ne on yleensä tuulisia paikkoja.
Minä mieluummin tuulessa vain......vapaana......Maanpällä tuulee tuimasti, ja pyörteetkin joskus heittelee; kuten minutkin uskonsotiin pakanapuolelle. Lepo on Krituksessa alati.(Ef. 2:1-10) Eli sittenkin vain se aasi, kuka yrittää näyttää: Hänet ken aasilla ratsastaa. (Sak.9:9)
- kuten Apt: n kohdassa:
????????? kirjoitti:
Valtaistuimelleko olet menossa, ja siitä huolissasi, älä ihmeessä , ne on yleensä tuulisia paikkoja.
Minä mieluummin tuulessa vain......vapaana......Katsomaan huolella Kol.3:1-4:ää. Ilmestyksen ja viisauden henkeä sinulle rukoillen: kohdan AVAUTUMISEEN APOKALYPSE. Peitteettömästi !
- ------------
Kukut on kukuttu: kirjoitti:
Sinne ja tänne: tässä pahassa rasistisessa maailmassa. Olen vilpitömyydessäni sanani sanonut, niitä ei takaisin saa.
Sinä ja minä seisomme varmaan, itse vastuulisina Herramme edessä, ja tuomitkoon hän - jos moitetta on tai ojentakoon. Siiryn tuonne "kritillisille puolelle" ???: Katsastamaan Porton esiinmarssia. Jos olet ilmestyksen hengen saanut: maadota itsesi sanaa, se on vain ja neuvo oiva viimeinen. Toora ja profeetet, siellä on edelleen perustus vahva ja luja. Aabarahamin poika, Kristusen ympärileikkauksen kautta !*"Toora ja profeetat, kristuksen ympärileikkaus,"
Sitä joko on tai ei ole, jompaa kumpaa. Kaksiko herraa sinulla, mutta niinhän monilla. - en vastaile enää sivustolla
------------ kirjoitti:
"Toora ja profeetat, kristuksen ympärileikkaus,"
Sitä joko on tai ei ole, jompaa kumpaa. Kaksiko herraa sinulla, mutta niinhän monilla.- se ei ole mitään henkilökohtasta, vaan hyvää ja hyödyllistä.
- Sanoohan Hän:
en vastaile enää sivustolla kirjoitti:
- se ei ole mitään henkilökohtasta, vaan hyvää ja hyödyllistä.
Maailmaan tullessaan: "kirjakäärö on minusta kirjoitettu".
- ----------
Sanoohan Hän: kirjoitti:
Maailmaan tullessaan: "kirjakäärö on minusta kirjoitettu".
No nyt ymmärrän, olette siis näitä messiaanisia
(luopioita), anteeksi vain, mutta näin minä sen näen, vaikka olen kummastakin ulkopuolinen.
Suuresti kunnioitan sitä tinkimätöntä uskollisuutta joka eräillä on ollut. - Voi sinua _ _ _
---------- kirjoitti:
No nyt ymmärrän, olette siis näitä messiaanisia
(luopioita), anteeksi vain, mutta näin minä sen näen, vaikka olen kummastakin ulkopuolinen.
Suuresti kunnioitan sitä tinkimätöntä uskollisuutta joka eräillä on ollut.Mitä Jeesus vastasi fariseuksille ja kirjanoppineille, kun Hän sanoi tuntevansa Aabrahamin ? Ennenkuin Aabraham syntyi _ _ _ _. Siis pane nyt tarkasti muistiisi nämä kaksi: "Ettekö siitä syystä eksy, kun ette tunne kirjoituksia ja Jahven voimaa".
- ------------
Voi sinua _ _ _ kirjoitti:
Mitä Jeesus vastasi fariseuksille ja kirjanoppineille, kun Hän sanoi tuntevansa Aabrahamin ? Ennenkuin Aabraham syntyi _ _ _ _. Siis pane nyt tarkasti muistiisi nämä kaksi: "Ettekö siitä syystä eksy, kun ette tunne kirjoituksia ja Jahven voimaa".
Palaa isiesi uskoon, jos sinulla sellainen on.
Se on koeteltu, ja hyväksi havaittu, siellä on Jahven voima. - Olen mies - Isän koulusta:
------------ kirjoitti:
Palaa isiesi uskoon, jos sinulla sellainen on.
Se on koeteltu, ja hyväksi havaittu, siellä on Jahven voima.Yksinkertainen jopa, mutta hiukan kai oppia saanut? THE END.
- Äitin opettama
Voi sinua _ _ _ kirjoitti:
Mitä Jeesus vastasi fariseuksille ja kirjanoppineille, kun Hän sanoi tuntevansa Aabrahamin ? Ennenkuin Aabraham syntyi _ _ _ _. Siis pane nyt tarkasti muistiisi nämä kaksi: "Ettekö siitä syystä eksy, kun ette tunne kirjoituksia ja Jahven voimaa".
Eikö äiti ole opettanut, että ei kannata uskoa kaikkea mitä kerrotaan? Totuus on, että "JEESUS PUHU PASKAA!"
- ------------
Äitin opettama kirjoitti:
Eikö äiti ole opettanut, että ei kannata uskoa kaikkea mitä kerrotaan? Totuus on, että "JEESUS PUHU PASKAA!"
Tuollainen kommentti ei aja mitään asiaa, ei ainakaan oikein.
Synnyttää vain vihaa niissä, jotka ajattelevat toisin, ja kuka kärsii, mietipä sitä?
Jeesus Nasaretilaisen ja hänen opetuslastensa kanta oli myöskin se, että "Ihmisen Poika" on yksi persoona:
Matteus:
16:13 Kun Jeesus tuli Filippuksen Kesarean tienoille, kysyi hän opetuslapsiltaan sanoen: "Kenen ihmiset sanovat Ihmisen Pojan olevan?"
16:14 Niin he sanoivat: "Muutamat Johannes Kastajan, toiset Eliaan, toiset taas Jeremiaan tahi jonkun muun profeetoista."
16:15 Hän sanoi heille: "Kenenkä te sanotte minun olevan?"
16:16 Simon Pietari vastasi ja sanoi: "Sinä olet Kristus, elävän Jumalan Poika."- Joukko veronmaksajia
Kuka sitten ei ole Jumalan poika? Tytär? Ja tämä oli muuten Pietarin kanta.
- lisää sullekin
Joukko veronmaksajia kirjoitti:
Kuka sitten ei ole Jumalan poika? Tytär? Ja tämä oli muuten Pietarin kanta.
lisää sullekin kirjoitti:
Keskustelu jatkuu. ; )
http://www.kolumbus.fi/kmalmirae/Antimis/antimis.htm- rasismia vastaan
KTS kirjoitti:
Keskustelu jatkuu. ; )
http://www.kolumbus.fi/kmalmirae/Antimis/antimis.htmtyyppi näkyy olevan, häneltä sinä siis omat höpöjuttusi oletkin löytänyt, minä kun luulin että olisit ne sentään itse keksinyt omasta päästä, mutta että lainatavaraa? Takavarikoin propellihatun.
- ja Google
tyyppi näkyy olevan, häneltä sinä siis omat höpöjuttusi oletkin löytänyt, minä kun luulin että olisit ne sentään itse keksinyt omasta päästä, mutta että lainatavaraa? Takavarikoin propellihatun.
tyyppi näkyy olevan, häneltä sinä siis omat höpöjuttusi oletkin löytänyt, minä kun luulin että olisit ne sentään itse keksinyt omasta päästä, mutta että lainatavaraa? Takavarikoin propellihatun.
"Tarkoitus pyhittää keinot"...*Plink
- Propeli näkyy kauemmaksi
******* kirjoitti:
"Tarkoitus pyhittää keinot"...*Plink
Sama se on minkä linnun suusta nuo kultajyvät ovat alkuisin.
- zohar
Vanhassa hengentiedossa fyysistä ja elämänruumista nimitettiin vars. maanihmiseksi
Se oli - Ihminen-.
Ihmisen Poika on - Minä ja sieluruumis-.
Sellaisina kuin ne maankehityksen kuluessa ovat
syntyneet, fyysisestä ja elämänruumiista. - Tar ja
Minä olen kristitty, mutta en sellainen kristitty, joka toistaa opittua ja latelee fraaseja. Olen kiinnostunut Jeesuksen paikasta
ja haluaisin esittää tässä joitakin ehdotuksia.
Mielelläni tietysti ajattelisin, että Jeesus on
Jumalan Poika, kuten olen jo pienestä oppinut ja
niin kuin nytkin parasta aikaa uskon.
Minun mielestäni Vanhaikäinen symboloi tässä
Jumalaa eli Isää, ( kuten Jeesus ja kristityt
sanovat. )
Minulla on tällä hetkellä se käsitys, että
Jeesus sisältyy Isään kuten Pyhä Henkikin.
Siis että Jumala on sellainen, että Hänessä
on Jeesus, jota sanotaan Pojaksi ja Pyhä Henki ja
että Isällä, joka on yksi, on keskusvalta.
Isä on kokoavana Jeesuksen ja Pyhän Hengen yläpuolella. Tämä näkyy siinä, etteivät
maailman lopusta tiedä uskovaiset eikä Poikakaan
vaan Isä yksin.
Jeesus on ollut kaiketi selvillä siitä, mitä
Raamatussa on puhuttu Ihmisen Pojasta, koska
käyttää itsestään tarkoituksellisesti tätä nimitystä.
Ja ajattelen, että Jeesuksessa ovat mukana
ne, jotka Hän on verellään lunastanut. Tämä Jeesus laittoi elämänsä näihin ihmisiin, jotka siten saivat itseensä anteeksiantamuksen kautta
Jumalan osallisuuden.
Siis että kukaan ihminen ei voi olla tarpeeksi
hyvä ja kelvollinen ilman että Jumala on itse
laittanut heihin oman itsensä kaikenkattavan uhrin kautta, joka on Jeesus.
Tämä Jumalan elämänvoima vaikuttaa ns. pelastuksen, josta kristityt puhuvat. Lisäksi
uskovaiset saavat Pyhän Hengen, joka tuli
Jeesuksen mentyä taivaaseen. Pyhää Henkeä sanotaan "toiseksi puolustajaksi". Hän opettaa
ja kasvattaa uskovaisia pyhyydessä eli rakkaudessa.
Voisiko olla niin, että valta annetaan tässä
Jeesukselle eli Lunastajalle sillä tavalla, että
Jeesus ja Pyhä Henki sisäkkäistyvät täysin?
Tässä ei pitäisi olla ainakaan ongelmaa siltä osin, että ihminen on luotu Jumalan kuvaksi ja kaltaiseksi ja Jumala on siis tietyllä tavalla ihmisen näköinen. Siltä osin taas ehkä voi, jos
tuota sisäkkäistymistä pidetään muuttumisena. Jumalahan ei muutu. Mutta esiintyyhän Hän ainakin
erilaisten sanansaattajienkin yhteydessä.
Jeesukseenhan siis sisältyvät Jeesuksen sanan mukaan ( Joh. evank. ) ne, jotka uskovat Häneen.
Onhan teillä juutalaisillakin vähintään Jumala ja Pyhä Henki ja kyllä siellä VT:ssa puhutaan
muistaakseni sellaisia, että "Herra sanoi minun Herralleni" ja jossakin taisi vilahtaa se p/Poikakin. Ja Jeshua.
Kyllähän Israel on ollut kautta historian Jumalan
kansa, mutta uskon, että Jumala tarkoittaa
pyhillä niitä, joihin on saanut asettaa oman Pyhyytensä anteeksiantamuksen ja pyhityksen kautta, joka tulee kertakaikkisen uhrin kautta ja Pyhän Hengen opetuksesta eikä ilman muuta noin vain tai rukouksen kautta.
Tämä siis tarkoittaa ensinnä niitä juutalaisia, jotka ovat ottaneet tämän uhrin vastaan omaksi elämänpyhyydekseen ja -voimakseen ja sitten
niitä pakanoita, jotka näiden juutalaisten kautta
aikoinaan ottivat Jeesuksen vastaan ja joista
vaikutus sitten levisi ympäri maailmaa.
Osa niistä kristityistä unohti tämän lähtökohtansa. Heillä oli kai huonoja tai kelvottomia opettajia, joiden takia asia vääristyi ja tuli vainoja jne.
Lienee antikristuksen valtakunta tuo neljäs peto, joka muuttaa ajat ja lain.
Ei tämä ole mikään kristittyjen oppi enkä minä ole Jehovan todistaja, mutta saahan sitä ehdottaa
ja ajatella.
Minusta on kauhea ajatus semmoinen, että Raamatun
mukaan ( siis sisältäen myös UT:n ) suuri osa ihmisistä joutuu helvettiin. Minulla on se käsitys, että sinne joutuvat ne, jotka eivät ole ottaneet tätä Jumalan elämää itseensä Jeesuksen
uhrin kautta. Siis että Jumalan läsnäolo on
sellaisille ihmisille pyhyyden polttavaa piinaa ja saatanan läheisyyttä rangaistuksen paikassa, paikassa, jossa Jumalan rangaistus kohtaa niitä, jotka eivät ole siltä suojatut, ihmisille, jotka eivät enää voi tulla uskoon eli ottaa Jeesusta vastaan elämäkseen. Kun armonaika on loppu. Se
aika, jona ihminen voi vielä tehdä parannuksen.
Joku Kylliäinen väittää, että taivaaseen pääsevät
kaikki. Raamatun mukaan kyllä eivät, vaan se on
niin julmaa, että sitä varten on aika, joka
loppuu tiettynä hetkenä. Kuin kuukautiskierto, eikä enää saa lasta, vaikka haluaisi.
( Huokaus! ) Julmaa, mutta totta. Näin uskon.
Mutta ymmärrän kyllä melko hyvin teitä juutalaisia. Kyllä minullakin on ollut mielessä
joskus, että mitäs, jos te olettekin oikeassa?
Jos se Jeesus olikin vain joku nuori mies
kahden vuosituhannen takaa. Mahtuuhan maailmaan viatonta kärsimystä. Joidenkin silloisten juutalaisten mielestä ei tosin tainnut olla kovin viatonta sanoa itseään Jumalan Pojaksi, kun suuttuivat siitä niin kovin. Mutta toiset
taas uskoivat.
Ja Jumalan kuvaa eli ihmistä ei saa tehdä palvottavaksi. Tämä on vakava asia. Mutta
ajattelen, että ihmiset eivät tehneet Häntä
palvottavaksi, vaan että Jumala lähetti Hänet,
siis jonkun, joka ei ollut lainkaan luotu.
Mutta pitää ottaa huomioon, että se ei ole yhtä
vakava asia, jos erehtyy kymmenen käskyn yhden käskyn tulkinnan suhteen. Kaikkihan kuitenkin
jossain määrin ovat vajaita jo noiden 10 käskyn
mittapuilla, saati sitten, että VT ja UT vaativat
kokonaista Pyhän Hengen valtaamana elämistä
kaikissa kohdin.
Mutta jos erehtyy pelastuksen suhteen, se kyllä on aivan hirveä asia. En minä ainakaan haluaisi jäädä ilman Jumalan hyväksyvää läsnäoloa ja siinä vietettyä parantavaa ja lempeää ikuisuutta ja joutua saatanan kaveriksi sikäläiseen hammaslääkäriin.
(Jeesuksesta vielä, että ajattelen niin, että
Jeesus tullessaan ihmiseksi luopui sellaisesta
jumaluudesta, joka ei mahtunut Hänen nahkansa
sisäpuolelle. Hänhän sai Jumalalta eli Isältä
UT:n mukaan Pyhän Hengen kasteessa kuten ihmiset.)
Tämä on ensimmäinen kerta, kun kirjoitan juutalaisille, joten muistakaakin olla minulle
kilttejä älkääkä haukkuko suohon. :)- Keren-Habbuk
KTS kirjoitti:
Tosin olen kristitty, joten patit meni mun kohdalla vähän lepikkoon...
:oDOliko se suunniteltu hatun poisto suunitelma oikeutettu hanke?
Keren-Habbuk kirjoitti:
Oliko se suunniteltu hatun poisto suunitelma oikeutettu hanke?
Ei hätää! Löytyi kompromissi. Sain pitää propelin kunhan laitan sen kipaan.
- Keren-Habbuk
KTS kirjoitti:
Ei meno kyllä vielä häähumulta vaikuta, mutta odotellaa. Kyyhkyläisesi Keren - H.
- KT§
Keren-Habbuk kirjoitti:
Ei meno kyllä vielä häähumulta vaikuta, mutta odotellaa. Kyyhkyläisesi Keren - H.
>Näkisitpä vaikkapa vaan valokuvan, niin et puhuisi noin huolimattomia!
KT§ kirjoitti:
>Näkisitpä vaikkapa vaan valokuvan, niin et puhuisi noin huolimattomia!
Ainakin toistaiseksi:
ftp://ftp.funet.fi/pub/doc/bible/fi/1992/Laull.html- Karen-H
KTS kirjoitti:
Ainakin toistaiseksi:
ftp://ftp.funet.fi/pub/doc/bible/fi/1992/Laull.htmlPunastuttaa, olen aika kaino kierosilmä, mutta rehellinen ja uskollinen; uskothan sen? Plink*
Karen-H kirjoitti:
Punastuttaa, olen aika kaino kierosilmä, mutta rehellinen ja uskollinen; uskothan sen? Plink*
Nimi suomennettuna tarkoittanee ihomaalipurkkia ellen erehdy...
- Keren-H.
KTS kirjoitti:
Aika maalattu, mutta joka aamu kuitenkin armo uus, ikääkin nelkyt kuus.
Keren-H. kirjoitti:
Aika maalattu, mutta joka aamu kuitenkin armo uus, ikääkin nelkyt kuus.
Joten nyt nukkumaan. Hyvää yötä.
- Keren-H
KTS kirjoitti:
Isä Job sai kakkea kaksin verroin, koetusten jälkeen: karjaa ja omaisuutta; tarkistin listat -paitsi lapsia. Niitä hän sai "takaisin" vain saman verran, kun hän oli koetuksissa menettänyt,- miksköhän J:la oli niin nuuka? vai oliko?
Kysyy tyttö rajan tältä puolen.
Montakohan lasta "ijobilla" oikein olikaan? Oliko niitä rajan tuolla ja täällä puolen, -niin uskon, kun tätäkin perheväkeä olen.
Hyvää yötä kaikille rakkaille: myös rajan taakse. - KT§
KTS kirjoitti:
Ainakin toistaiseksi:
ftp://ftp.funet.fi/pub/doc/bible/fi/1992/Laull.htmlSAARNAAJA 12
1. Ja muista Luojaasi nuoruudessasi, ennenkuin pahat päivät tulevat ja
joutuvat ne vuodet, joista olet sanova:
2. "Nämä eivät minua miellytä"; ennenkuin pimenee aurinko, päivänvalo, kuu ja tähdet, ja pilvet palajavat sateen jälkeenkin -
3. jolloin huoneen vartijat vapisevat ja voiman miehet käyvät koukkuisiksi ja jauhajanaiset ovat joutilaina, kun ovat menneet vähiin, ja akkunoista-kurkistelijat jäävät pimeään,
4. ja kadulle vievät ovet sulkeutuvat ja myllyn ääni heikkenee ja noustaan linnun lauluun ja kaikki laulun tyttäret hiljentyvät;
5. myös peljätään mäkiä, ja tiellä on kauhuja, ja mantelipuu kukkii, ja heinäsirkka kulkee kankeasti, ja kapriisinnuppu on tehoton; sillä ihminen menee iankaikkiseen majaansa, ja valittajat kiertelevät kaduilla -
6. ennenkuin hopealanka katkeaa ja kultamalja särkyy ja vesiastia rikkoutuu lähteellä ja ammennuspyörä särkyneenä putoaa kaivoon. - KT§
Keren-H kirjoitti:
Isä Job sai kakkea kaksin verroin, koetusten jälkeen: karjaa ja omaisuutta; tarkistin listat -paitsi lapsia. Niitä hän sai "takaisin" vain saman verran, kun hän oli koetuksissa menettänyt,- miksköhän J:la oli niin nuuka? vai oliko?
Kysyy tyttö rajan tältä puolen.
Montakohan lasta "ijobilla" oikein olikaan? Oliko niitä rajan tuolla ja täällä puolen, -niin uskon, kun tätäkin perheväkeä olen.
Hyvää yötä kaikille rakkaille: myös rajan taakse.No hällä se meneekin jo kaksinkerroin.
- Jemina ja Kesia
KT§ kirjoitti:
SAARNAAJA 12
2. "Nämä eivät minua miellytä"; ennenkuin pimenee aurinko, päivänvalo, kuu ja tähdet, ja pilvet palajavat sateen jälkeenkin -
3. jolloin huoneen vartijat vapisevat ja voiman miehet käyvät koukkuisiksi ja jauhajanaiset ovat joutilaina, kun ovat menneet vähiin, ja akkunoista-kurkistelijat jäävät pimeään,
4. ja kadulle vievät ovet sulkeutuvat ja myllyn ääni heikkenee ja noustaan linnun lauluun ja kaikki laulun tyttäret hiljentyvät;
5. myös peljätään mäkiä, ja tiellä on kauhuja, ja mantelipuu kukkii, ja heinäsirkka kulkee kankeasti, ja kapriisinnuppu on tehoton; sillä ihminen menee iankaikkiseen majaansa, ja valittajat kiertelevät kaduilla -
6. ennenkuin hopealanka katkeaa ja kultamalja särkyy ja vesiastia rikkoutuu lähteellä ja ammennuspyörä särkyneenä putoaa kaivoon."Jahven julistus Herralleni: "Istu oikeallani, kunnes panen sinun vihollisesi astinlaudaksesi."
Jahve ojentaa valtasi valtikan Siionista; hallitse vihollistesi keskellä. KANSASI ON VAPAAEHTOINEN LAHJA VOIMASI PÄIVINÄ PYHÄSSÄ KAUNISTUKSESSA, AAMURUSKON HELMASTA ON NUORISOSI KASTE. Jahve on vannonut eikä ole katuva: "Sinä olet pappi iäti, Melkisedekin järjestyksen mukaan." Herra oikeallasi lyö kuninkaita vihansa päivänä. Tuomitsee pakanain keskellä, täyttää kaatuneitten luvun, murskaa väkevän maan pään."
PS. "Hetki on tullut, että IHMISEN POIKA kirkastettaisiin. Totisesti, totisesti sanon teille: ellei nisunjyvä maahan pudonneena kuole, se jää yksin, mutta jos se kuolee, se tuotaa paljon hedelmää." (Joh.12:23,24)
"Daavid kutsuu Häntä siis Herraksi. Kuinka hän sitten on hänen poikansa?" (Luuk.20:44)
Eikö tähän vastaaminen ole kaiken ymmärtämisen A ja O ? - Kiitoslaulu
Jemina ja Kesia kirjoitti:
"Jahven julistus Herralleni: "Istu oikeallani, kunnes panen sinun vihollisesi astinlaudaksesi."
Jahve ojentaa valtasi valtikan Siionista; hallitse vihollistesi keskellä. KANSASI ON VAPAAEHTOINEN LAHJA VOIMASI PÄIVINÄ PYHÄSSÄ KAUNISTUKSESSA, AAMURUSKON HELMASTA ON NUORISOSI KASTE. Jahve on vannonut eikä ole katuva: "Sinä olet pappi iäti, Melkisedekin järjestyksen mukaan." Herra oikeallasi lyö kuninkaita vihansa päivänä. Tuomitsee pakanain keskellä, täyttää kaatuneitten luvun, murskaa väkevän maan pään."
PS. "Hetki on tullut, että IHMISEN POIKA kirkastettaisiin. Totisesti, totisesti sanon teille: ellei nisunjyvä maahan pudonneena kuole, se jää yksin, mutta jos se kuolee, se tuotaa paljon hedelmää." (Joh.12:23,24)
"Daavid kutsuu Häntä siis Herraksi. Kuinka hän sitten on hänen poikansa?" (Luuk.20:44)
Eikö tähän vastaaminen ole kaiken ymmärtämisen A ja O ?Hallelujah laulu Jahvelle !
- näet
"Jahven julistus Herralleni: "Istu oikeallani, kunnes panen sinun vihollisesi astinlaudaksesi."
Eikö tähän vastaaminen ole kaiken ymmärtämisen A ja O ?Raamattu Jumalan sanana on eri asia kuin tämän palstan juutalaisuus. Ne ovat erossa toisistaan. Juutalaisuus ja kristinusko ovat samassa asemassa keskenään ja yrittänevät ymmärtää samaa kirjaa.
- Iloinen Runoratsu
näet kirjoitti:
Raamattu Jumalan sanana on eri asia kuin tämän palstan juutalaisuus. Ne ovat erossa toisistaan. Juutalaisuus ja kristinusko ovat samassa asemassa keskenään ja yrittänevät ymmärtää samaa kirjaa.
Niinhän sen pitää ollakin: Mikä Aaronin parrassa tuikkii ja kimaltaa?
- rasismia vastaan
KTS kirjoitti:
tuo kysyjä.Etkö voisi käyttää lentäjälakkia ja kiinnittää propellia siihen?
- rasismia vastaan
Keren-Habbuk kirjoitti:
olisikin pitänyt lukea ensin.
- Nimierkin kaveri
olisikin pitänyt lukea ensin.
NOU HÄTÄ, JA HATTU PÄÄHÄN; Koska se ei ole mikää Haamanin pipa.
- kun näet
Iloinen Runoratsu kirjoitti:
Muistutin vaan kun täällä välillä vedotaan Raamatun tulkinnoille vain juutalaista näkökulmaa!
- Herra tuntee kaikki aasinsa
Eikö tähän vastaaminen ole kaiken ymmärtämisen A ja O ?Noista kohdista nyt viis, joihin yritin vastata.
Vastaapa kuitenkin jos kielet taidat: Hänelle, joka teki ihmettelevän kysymyksen: - Hänestä, - jota Daavid kutsui Herrakseen? Se on kysymysten A ja O.
Vilpitön on kysymys tää, eikä ihan minnonen on sää. - rasismia vastaan
Eikö tähän vastaaminen ole kaiken ymmärtämisen A ja O ?jumalan poikia lähi-idässä, Israelin uskonnosssa vain kuvaannollisesti. Muutoin juutalaisuudessa YHWH:lla ei ole poikaa tai poikia, luotuja tai hänelle ihmisen tai jumalattaren kanssa syntyneitä.
- Vain "vertauksiahan ne...
jumalan poikia lähi-idässä, Israelin uskonnosssa vain kuvaannollisesti. Muutoin juutalaisuudessa YHWH:lla ei ole poikaa tai poikia, luotuja tai hänelle ihmisen tai jumalattaren kanssa syntyneitä.
Jehovan todistajille Öljymäen halkeaminen on vertauskuvallinen juttu, että siitä vaan mallia... mihin ja kuka sen rajan vetää: tolla tiellä. Jerusalemin kohtalo on heille vain "vertauskuvallista" jne. Sana sanoo kuitenkin: "Jerusalem saa yhäti asua paikoillansa - Jerusalemissa". Se on Saalemin kuninkaan oma - ammoisista ajoista asti. Eikä vain vertauksissa jne.
- Keren-Habbuk
kun näet kirjoitti:
Muistutin vaan kun täällä välillä vedotaan Raamatun tulkinnoille vain juutalaista näkökulmaa!
Olet viisaasti neuvonut; kiitos. Tie Maarasta Noomiin on pitkä ja kivinen tie. Kummallakin on oma aikansa. Ja, kiirehtivän jalka astuu helposti harhaan "rajan molemmin puolin".
- näet
Keren-Habbuk kirjoitti:
Olet viisaasti neuvonut; kiitos. Tie Maarasta Noomiin on pitkä ja kivinen tie. Kummallakin on oma aikansa. Ja, kiirehtivän jalka astuu helposti harhaan "rajan molemmin puolin".
Yhteistä voisi olla vaikka se, että puolin ja toisin myönnettäisiin Raamatun sanan merkitys molemmille yhtä tärkeäksi. Yhteiset arvot ja asiat lähentävät pikemmin kuin erojen etsintä!
- Pax Romaanako paikalle?
näet kirjoitti:
Yhteistä voisi olla vaikka se, että puolin ja toisin myönnettäisiin Raamatun sanan merkitys molemmille yhtä tärkeäksi. Yhteiset arvot ja asiat lähentävät pikemmin kuin erojen etsintä!
Ja oikein viisas mies; kieli keskellä suuta.
Ei, kyllä minä tarjoon sittenkin heille mieluimmin: Sak.12:9,10; vaikka katkerien yrttien kanssa. Vaikka kuinka turpaan tulis: ja oikeastaan sehän on vain Hengen työ pukea heidän ylleen "Armon ja rukouksen vaippa".
Suolaa, ei mikään esikuva käske poistamaan !
Hyym...Consensus siis tännekin, tuo tappava hapatus ??? Ja valerauha ? Liukas tie, tuo lie. - Nuoseeko peto kuolleista?
Pax Romaanako paikalle? kirjoitti:
Ja oikein viisas mies; kieli keskellä suuta.
Ei, kyllä minä tarjoon sittenkin heille mieluimmin: Sak.12:9,10; vaikka katkerien yrttien kanssa. Vaikka kuinka turpaan tulis: ja oikeastaan sehän on vain Hengen työ pukea heidän ylleen "Armon ja rukouksen vaippa".
Suolaa, ei mikään esikuva käske poistamaan !
Hyym...Consensus siis tännekin, tuo tappava hapatus ??? Ja valerauha ? Liukas tie, tuo lie.Idioottinako minua pidätte ? Jos olenkin, en ainakaan UUDEN ROOMAN!
- ( Epä )Pyhä Saksalais-roomalainen keisarikunta. - Milk and Honey
kun näet kirjoitti:
Tätä hunajata ei vatsani kestä. Ei kiitos kaunis soma; ottko Herran oma`?
- Ja on perso kiiltävälle?
KT§ kirjoitti:
SAARNAAJA 12
6. ennenkuin hopealanka katkeaa ja kultamalja särkyy ja vesiastia rikkoutuu lähteellä ja ammennuspyörä särkyneenä putoaa kaivoon.Harakka huttua keittää, hännällänsä se hämmentää !
- Maistit voi varovasti ottaa
Iloinen Runoratsu kirjoitti:
Niinkuin entinen apteekarikin maistoi, vain hiukan, josko tuote epäilytti: - Jumalisuutta on niin monenlaista, ettei sitä heti haista - vollei sitä hiukan maista. Tää on neuvo hyvä: aisteille tottuneille.
- hattujanne
Keren-Habbuk kirjoitti:
senkin papukaijat, pistää silmään identiteetinlainausyrityks/si/enne. Olettehan kuin erottamattomat papupatakaijat, les Insèparables, die Unzertrennlichen...
No, tuliko heittomerkki oikein vai väärin?
terveisin Donna Q, puolipakkotyöläinen
- luter
kuin Herra Jeesus Kristus, jossa on pelastuminen.Lopunaikoina myös Juutalaiset ottavat Herran Jeesuksen vastaan ,omana Messiaanaan.
- rasismia vastaan
herra eikä pelastaja. Kristittyjen tai minkään muun uskonnon jumalalla ei tietysti ole mitään merkitystä juutalaisille.
- oliko?
herra eikä pelastaja. Kristittyjen tai minkään muun uskonnon jumalalla ei tietysti ole mitään merkitystä juutalaisille.
(2.Moos.2:14 )Mooseksenkin valinta oli yllätys Israelin kansalle. Eikä kukaan saattanut etukäteen tietää, minkälainen Mooseksen tuli olla ollakseen oikea. Päinvastoin koko kansa oli epätietoinen oikeasta ja väärästä johtajasta silloinkin.
- rasismia vastaan
oliko? kirjoitti:
(2.Moos.2:14 )Mooseksenkin valinta oli yllätys Israelin kansalle. Eikä kukaan saattanut etukäteen tietää, minkälainen Mooseksen tuli olla ollakseen oikea. Päinvastoin koko kansa oli epätietoinen oikeasta ja väärästä johtajasta silloinkin.
on tietoja sekä alkuperästä sekä siitä mitä hän tekee.
- näin myös
oliko? kirjoitti:
Israel pyysi itselleen kuningasta Samuelilta.Samuel meni siitä pahoillaan Herran eteen ja sai vastauksena Jumalan suostumisen. Kuninkaan Israel saikin, mutta Jumala piti kuitenkin ohjat käsissään ja kuningas ei voinut toimia samoin kuin pakanoiden kuninkaat oman päänsä mukaan. Ei myöskään Israelin kansan tahtoa kysytty. Saulin ja Daavidin kuninkuuden valinnan suoritti Jumala itse Samuelin välityksellä. Myöhempien kuninkaiden Jumala etukäteen kertoi olevan Daavidin jälkeläisiä.
- Kirkastus Ruumis - Karitsan...
Kyllä sillä on väliä, koska Herramme Jeesus Kristus, lihasi tullut Jumala, kirkastus ruumiissaan valkeana kuin karitsa, tulee ja pelastaa oman perintökansansa, 144 000 juutalaista uskovaa, JEESUKSEEN KRISTUKSEEN, Israelin heimojen keskuudesta!
Joten turha tulla tänne sanomaan, että sillä ei muka ois merkitystä!! - Sädehtien
Kirkastus Ruumis - Karitsan... kirjoitti:
Kyllä sillä on väliä, koska Herramme Jeesus Kristus, lihasi tullut Jumala, kirkastus ruumiissaan valkeana kuin karitsa, tulee ja pelastaa oman perintökansansa, 144 000 juutalaista uskovaa, JEESUKSEEN KRISTUKSEEN, Israelin heimojen keskuudesta!
Joten turha tulla tänne sanomaan, että sillä ei muka ois merkitystä!!Niin että pilven päällä tulee, salamoiden jylistessä ja pasuudoiden soidessa tempaa uskovat ylös, sen jälkeen tekee uuden taivaan ja uuden maan ja laskee omansa alas elämään iänkaikkista elämää paratiisissa.
Kun juusus kuoli, niin haudat kuulemma aukeni ja kuolleita nousi suurin joukoin ylös. On se kumma, että kukaan historioitsija ei ole maininnut asiasta, on se sen verran erikoinen tapaus maailmanhistoriassa.
Kivoja tarinoita kuitenkin. - se ei pysy.
Sillä Jumala on meidän kanssamme." Jesaja 8:10-13
- Eternal Baltasar
se ei pysy. kirjoitti:
Sillä Jumala on meidän kanssamme." Jesaja 8:10-13
"Ja pidä AINA minun edessäni pöydällä näkyleivät. Ja tee myös seitsenhaarainen lamppu PUHTAASTA kullasta. Tee lamppu jalkoineen ja varsineen kohotakoista tekoa; sen kukkakuvut, NUPUT KUKKALEHTINEEN, OLKOOT SAMAA KAPPALETTA KUIN SE.(Joh.17:22,23) Kuusi haaraa lähteköön lampun sivuista, kolme haaraa toisesta sivusta ja kolme haaraa toisesta sivusta. Toisessa haarassa olkoon kolme mantelinkukan muotoista kukkakimppua, nuppua kukkalehtineen, ja toisessa haarassa samoin kolme mantelinkukan muotoista kukkakupua, nuppua kukkalehtineen; näin olkoon jokaisessa kuudessa haarassa, jotka lampusta lähtevät. Mutta lampussa itsessään olkoon NELJÄ mantelinkukan muotoista KUKKAKUPUA, nuppua kukkalehtineen. Yksi nuppu olkoon aina jokaisen haaraparin alla niistä kuudesta haarasta, jotka lampusta lähtevät. Nuput ja haarat OLKOON SAMAA KAPPALETTA KUIN SE;OLKOON SE KAUTTAALTAAN SAMAA KOHOTEKOISTA KULTAA. Ja tee SEITSEMÄN LAMPPUA, ja lamput asetettakoon niin, että seitsenhaarainen lamppu HEITTÄÄ VALONSA ETUPUOLELLE.
Ja sen LAMPPUSAKSET JA KARSTAPIHDIT olkoon puhdasta kultaa. YHDESTÄ TALENTISTA PUHDASTA KULTAA tehtäköön se että kaikki nämä kalut." (2 Moos.25:30-39)
- JahJah_Blow_JoB
Katso, minun palvelijani menestyy, hän on nouseva, kohoava ja erittäin korkea oleva.
14. Niin kuin monet kauhistuivat häntä — sillä niin runneltu, ei enää ihmisenkaltainen, oli hänen muotonsa, hänen hahmonsa ei ollut ihmislasten hahmo —
15. niin hän on saattava ihmetyksiin monet.....
.........1.Kuka uskoo meidän saarnamme, kenelle Herran käsivarsi ilmoitetaan?
2. Hän kasvoi Herran edessä niin kuin vesa, niin kuin juuri kuivasta maasta. Ei ollut hänellä vartta eikä kauneutta — me näimme hänet, mutta ei ollut hänellä muotoa, johon me olisimme mielistyneet.
3. Hän oli halveksittu, ihmisten hylkäämä, kipujen mies ja sairauden tuttava, jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät, halveksittu, jota emme minäkään pitäneet. --
Jes 52:13-53:12
Toisin kuin kristityt väittävät, tämä" Kärsivä palvelija" ei konteksinsa perusteella ole kirjaimellinen yksilö tai erityisesti Jeesus, vaan kärsivä palvelija kuvaa Israelin kansaa. Tässäkin tämä näkyy sekä tätä kohtaa edeltävän että sen jälkeen tulevien tekstien käyttämissä ilmaisuissa.
Tämän palvelijan "henkilöllisyys" löytyy Jesajasta jo aijemmista jakeista ; 41 :8-9; 44:1-2, 21; 45:4; 48:20; 49:3
. Mutta sinä Israel, minun palvelijani, sinä Jaakob, jonka minä olen valinnut, Aabrahamin,minun ystäväni, siemen,
9. jonka minä olen ottanut maan ääristä ja kutsunut maan kaukaisimmilta periltä, jolle minä sanoin: ”Sinä olet minun palvelijani, sinut minä olen valinnut enkä sinua halpana pitänyt”,"
1.Mutta nyt kuule, Jaakob, minun palvelijani, ja Israel, jonka minä olen valinnut.
2. Näin sanoo Herra, sinun luojasi, joka on valmistanut sinut jo äidin kohdusta asti, joka sinua auttaa: Älä pelkää, minun palvelijani Jaakob, sinä Jesurun, jonka minä olen valinnut.
21. Muista tämä, Jaakob, ja sinä, Israel, sillä sinä olet minun palvelijani. Minä olen sinut valmistanut, sinä olet minun palvelijani: en unohda minä sinua, Israel.
4. Palvelijani Jaakobin ja valittuni Israelin vuoksi minä kutsuin sinut nimeltä ja annoin sinulle kunnianimen, vaikka sinä et minua tuntenut.
20. Lähtekää Baabelista, paetkaa Kaldeasta — riemuhuudoin ilmoittakaa, kuuluttakaa tämä, viekää tieto siitä maan ääriin asti, sanokaa: ”Herra on lunastanut palvelijansa Jaakobin.”
3. Ja hän sanoi minulle: ”Sinä olet minun palvelijani, sinä Israel, jossa minä osoitan
kirkkauteni.”
Kirkkoisä Origenes kirjoittaa omassa muistelmakirjoituksessaan:
" Muistan kun kerran keskustellessani erään( henkilön) kanssa, jota (juutalaiset) pitivät oppineena, keskustelin näitä profetioita (Jes 52:13-53:8)
"Tähän juutalainen sanoi, että nämä profetiat viittaavat kokonaiseen kansaan,jonka ajatus on esittää kansa yksittäisenä yksilönä,( viittaus yksikkömuotoon siis; englantilainen käännös "the whole people as though of a single individual") siitä lähtien kun nämä(kansat) olivat pirstottu
hajalleen ja lyöty,ja siitä juutalaisten hajaannuksen tuloksesta toisten kansakuntien keskellä monista olisi tullut käännyettyjä ( toiseen uskontoon). Tämän valossa hän selitti tekstin :"Me vaelsimme kaikki eksyksissä niin kuin lampaat, kukin meistä poikkesi omalle tielleen. "
(Origen, Contra Celsum, trans. Henry Chadwick, Cambridge: Cambridge University Press, Book 1.55, 1965, p. 50)- tinotito(ei-kirjautunut)
asioissa.Miksi? ja kuulutko johonkin uskontokuntaan?
Kyselen vain siksi,koska kirjoituksesi ovat jääneet mieleeni. - molempia
Jesaja tarkoittaa molempia . Kristikunta on tulkinnut valitettavan puolueellisesti Jesajaa. Jesajan ennustuksissa sekä Herran kärsivä palvelija että hänen kansansa molemmat joutuvat koettelemuksiin. Osin melko yhtäläisiinkin.Vieläpä niin, että kärsivä palvelija ensin ja senjälkeen hänen kansansa.
- rasismia vastaan
messias ei kärsi uhrikuolemaa eikä hänellä ole mitään tekemistä syntien sovituksen kanssa. Tuohon kohtaan: elikö Jeesus muuten vanhaksi ja oliko hänellä omia lapsia, kuten tuossa mainitulla.
messias ei kärsi uhrikuolemaa eikä hänellä ole mitään tekemistä syntien sovituksen kanssa. Tuohon kohtaan: elikö Jeesus muuten vanhaksi ja oliko hänellä omia lapsia, kuten tuossa mainitulla.
No Ahamadaanien islamilainen lahko toki uskoo, että Jeesus ei kuollut ristillä, vaan matkusti opetuslapset hyvästeltyään itään, ns. "kadonneiden sukukuntien luokse", perusti siellä perheen ja eli yli satavuotiaaksi.
Mutta he eivät pidäkään Jeesusta Jumalana...
; )- rasismia vastaan
sana tuossa on "zera", se ei tarkoita opetuslapsia - ellei nyt sitten opettaja ole itse niitäkin siittänyt. Jeesus myöskään ei elänyt vanhaksi, turha selittää että Jeesuksen muisto tai opetus jäivät elämän, kun kerran on puhe korkeasta iästä. Vai onko Jeesus kristittyjen mielestä nyt noin 2010 vuotta vanha?
sana tuossa on "zera", se ei tarkoita opetuslapsia - ellei nyt sitten opettaja ole itse niitäkin siittänyt. Jeesus myöskään ei elänyt vanhaksi, turha selittää että Jeesuksen muisto tai opetus jäivät elämän, kun kerran on puhe korkeasta iästä. Vai onko Jeesus kristittyjen mielestä nyt noin 2010 vuotta vanha?
RV: "Vai onko Jeesus kristittyjen mielestä nyt noin 2010 vuotta vanha? "
Sen verran tähän, että perinteisen kristillisen teologian kirjaimellisesti ottavat ovat todellakin sitä mieltä, että Jeesus noustuaan ylös haudastaan ja astuttuaan taivaaseen voitti kuoleman ja elää edelleen tätä "ylösnousemuselämäänsä", johon Hänen seuraajansa mystisesti yhdistyvät ja elävät sitten Hänessä kiinni kuten oksat viinipuussa.
Näin siis teologiassa mutta eihän tämä tälläinen voi olla elävää ellei sitä joku sillä tavalla elämässään koe. Silloin se vasta voi muuttua kijaimellisesta teologiasta ihmisen elämän voiman lähteeksi.
Sama koskee jotakin juutalaista suuntausta, vaikkapa Kabbalaa. Kirjoissa se on vain pelkkää teoriaa ja ajatusleikkiä mutta joku on varmasti aina joskus kokenut sen eläväksi voimaksi ja sanut siitä voimaa pinnistellä eteenpäin.- JahJah_Blow_JoB
Runteliko Herra Jeesusta, tai löikö sairauksilla? UT ei mainitse tästä mitään...
Jälkeläistä/jälkeläisiä ei koskaan kuvata metaforisesti VT:ssä.Ei myöskään tässä kohdassa. Lasta,tyttöä tai poikaa taas voidaan kuvata,ja näitä esimerkkejä löytyy paljon.
Tai jos sitten tämä "jälkeläisiä" on tässä metaforisesti, miksi ja miten se tarkoittaa juuri näitä 12 opetuslasta?? - haudattu Baltasar
Runteliko Herra Jeesusta, tai löikö sairauksilla? UT ei mainitse tästä mitään...
Jälkeläistä/jälkeläisiä ei koskaan kuvata metaforisesti VT:ssä.Ei myöskään tässä kohdassa. Lasta,tyttöä tai poikaa taas voidaan kuvata,ja näitä esimerkkejä löytyy paljon.
Tai jos sitten tämä "jälkeläisiä" on tässä metaforisesti, miksi ja miten se tarkoittaa juuri näitä 12 opetuslasta??Mulle tuli oikeastaan "sallimuksen suoma vahinko"
kun minä tulin kuvailemaan: Messiaanista Ihmisen Poikaa, keskusteluihin. Luulin näet, että tämä tulkintatapa olisi, jo varsin yleinen "ahdistetun kansan parissa". Yllätyn oikeasti, kun tajusin ja muistin sen vanhan opetuksen arvon, joka ilmenee ikäänkuin "kansan messiaanisuutena". Minusta sille on perustelunsa ja aikansa, enkä minä ainakaan ole henkilö, joka päättää näkeemysten historiallisesta oikeutuksesta. Itse toivoisin tilaa molemmille. - Aabrahamin lapsia
Tai jos sitten tämä "jälkeläisiä" on tässä metaforisesti, miksi ja miten se tarkoittaa juuri näitä 12 opetuslasta??"Kansojen paljouden Isän" ja lupausten liiton lapsia: Jotka otetaan perillisiksi testametin tekijän kuoleman jälkeen. Heitä on kuin tähtiä taivaalla, epälukuisasti. Hän testamentin tekijä ja toimeenpanija vanhurkauttaa monet sälytten päälensä, heidän pahat tekonsa ja Herra näki hyväksi runnella ja lyödä hänet sairaudella.
Nimenomaan sanoisinko "kirottuna ja paaluun ripustettuna"; - kuten laki hyvitystä vaati.
Jes.45:8-15; 19-25; 43:6-13 - Paperit on paperieta
KTS kirjoitti:
RV: "Vai onko Jeesus kristittyjen mielestä nyt noin 2010 vuotta vanha? "
Sen verran tähän, että perinteisen kristillisen teologian kirjaimellisesti ottavat ovat todellakin sitä mieltä, että Jeesus noustuaan ylös haudastaan ja astuttuaan taivaaseen voitti kuoleman ja elää edelleen tätä "ylösnousemuselämäänsä", johon Hänen seuraajansa mystisesti yhdistyvät ja elävät sitten Hänessä kiinni kuten oksat viinipuussa.
Näin siis teologiassa mutta eihän tämä tälläinen voi olla elävää ellei sitä joku sillä tavalla elämässään koe. Silloin se vasta voi muuttua kijaimellisesta teologiasta ihmisen elämän voiman lähteeksi.
Sama koskee jotakin juutalaista suuntausta, vaikkapa Kabbalaa. Kirjoissa se on vain pelkkää teoriaa ja ajatusleikkiä mutta joku on varmasti aina joskus kokenut sen eläväksi voimaksi ja sanut siitä voimaa pinnistellä eteenpäin.Ja itse elämä, niitä paljon suurempaa olevaisen täyteyttä.
- Aabrahamille:
Tai jos sitten tämä "jälkeläisiä" on tässä metaforisesti, miksi ja miten se tarkoittaa juuri näitä 12 opetuslasta??ja hänen siemenelleen. Hän ei sano : "Ja Siemenille", ikäänkuin monesta, vaan ikäänkun yhdestä: "Ja sinun siemenellesi"...
Ja tätä vasten on myös tarkasteltava: Jes.45:23-25. - nimi-erkki
Aabrahamille: kirjoitti:
ja hänen siemenelleen. Hän ei sano : "Ja Siemenille", ikäänkuin monesta, vaan ikäänkun yhdestä: "Ja sinun siemenellesi"...
Ja tätä vasten on myös tarkasteltava: Jes.45:23-25.Ainakin Jes 45:23-25 tämä siemen kuvaa kaikkia isralilaisia ketkä kääntyvät Israelin Jumalan puoleen, ei vain jotain yhtä tiettyä siementä.
"...kaikki Israelin siemen ja hän on heidän kerskauksensa."
Kaikki ei ole yksi ja heidän ei ole yksikössä - nimi-erkki
aivan epäoleellista tietenkin kun nämä kohdat eivät toteutuneet Jeesuksessa.
>> Tunteeko israelin kansan historia tapausta jossa joku olisi uhrattu vikauhriksi - rasismia vastaan
olla mikään uhri, siksi juutalaisuus ei tunne yhtään tällaista tapausta sehän olisi rikos YHWH:n määräyksiä vastaan.
Roomalaisaikaan ristiinnaulittiin tai muuten kidutettiin kuoliaiksi tuhansia juutalaisia jotka vapaustaistelijoina antoivat henkensä kansansa puolesta, mutta eivät he olleet uhreja, sankareita ehkä. Vain temppelissä Toran määräysten mukaan suoritetussa uhritoimituksessa uhrattu eläin voilla uhri. - Mooseksen sanoilla
nimi-erkki kirjoitti:
Ainakin Jes 45:23-25 tämä siemen kuvaa kaikkia isralilaisia ketkä kääntyvät Israelin Jumalan puoleen, ei vain jotain yhtä tiettyä siementä.
"...kaikki Israelin siemen ja hän on heidän kerskauksensa."
Kaikki ei ole yksi ja heidän ei ole yksikössä5.Moos.4:27-31
- rasismia vastaan
kielletty, täysin mahdoton asia. Jesajan kohdassa joku on ottanut kantaaksen toisen ansaitseman rangaistuksen ja saa siitä palkinnon: elää pitkään ja saa lapsia, eihän hän edes ole kuollut.Lisäksi tämä henkilö nimetään suurmiesten joukkoon, eli hän on tehnyt jonkun hyvän teon ja saanut siitä palkkion. Ei hänen kaulaansa kukaan ole katkaissut tahi polttanut tai syönyt hänen ruumistaan kuten uhreille piti tehdä.
- Ihminen ihmisestä
kielletty, täysin mahdoton asia. Jesajan kohdassa joku on ottanut kantaaksen toisen ansaitseman rangaistuksen ja saa siitä palkinnon: elää pitkään ja saa lapsia, eihän hän edes ole kuollut.Lisäksi tämä henkilö nimetään suurmiesten joukkoon, eli hän on tehnyt jonkun hyvän teon ja saanut siitä palkkion. Ei hänen kaulaansa kukaan ole katkaissut tahi polttanut tai syönyt hänen ruumistaan kuten uhreille piti tehdä.
1 Moos.22:1-18
- tinotito(ei-kirjautunut)
rappeutuneessa ja muuttuneessa muodossaan ovat vastoin Jeesuksenkin omia juutalaisuuden oppeja.
Veresyöntikielto koskee myöskin alkukristittyjä ,koska Apostoli Jaakob niin määräsi.
Noalaisuuden opit ovat niitä samoja kuin alkukristityilläkin oli ei -juutalaisia varten.Verensyöntikehoitus ja ihmislihansyönti ovat epäraamatullisia myöskin symbolisesti tehtynä.
Ihmisten uhraamista taas pidetään kauhistettavana tekona,"perisyntinä". - Viinin ja murretun leivän
"Ja heidän syödessään Jeesus otti leivän, siunasi, mursi ja antoi opetuslapsillensa ja sanoi: Ottakaa ja syökää; tämä on minun ruumiini". Ja hän otti maljan, kiitti ja antoi heille ja sanoi: juokaa tästä kaikki; sillä tämä on minun vereni, liiton veri, joka monien edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.
Ja minä sanon teille: tästedes minä en juo viinipuun antia, ennenkuin sinä päivänä, jona juon sitä uutena Isäni valtakunnassa." (Matt.26:26-29) JA VIELÄ:
"Ja Melkisedek, (Jeru)Saalemin kuningas, toi leipää ja viiniä: hän oli (on) Jumalan Korkeimman pappi." (1 Moos.14:18) - rasismia vastaan
ei syöty symbolisesti vaan oikeasti, verta taas ei saa syödä oikeasti tai leikisti. Kristityt ovat kai ainoat jotka syövät symbolisesti omaa jumalaansa, vai tietääkö joku jonkun muun uskonnon jossa olisi samanlainen seremonia?
- DIANA :
Viinin ja murretun leivän kirjoitti:
"Ja heidän syödessään Jeesus otti leivän, siunasi, mursi ja antoi opetuslapsillensa ja sanoi: Ottakaa ja syökää; tämä on minun ruumiini". Ja hän otti maljan, kiitti ja antoi heille ja sanoi: juokaa tästä kaikki; sillä tämä on minun vereni, liiton veri, joka monien edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.
Ja minä sanon teille: tästedes minä en juo viinipuun antia, ennenkuin sinä päivänä, jona juon sitä uutena Isäni valtakunnassa." (Matt.26:26-29) JA VIELÄ:
"Ja Melkisedek, (Jeru)Saalemin kuningas, toi leipää ja viiniä: hän oli (on) Jumalan Korkeimman pappi." (1 Moos.14:18)Eikö Jumala ole luova voima, kaikkeus, mitä ihmeen pappeja, ja veriliitoja.
Ei ymmärrä? - Abram/Aabraham
Viinin ja murretun leivän kirjoitti:
"Ja Melkisedek, (Jeru)Saalemin kuningas, toi leipää ja viiniä: hän oli (on) Jumalan Korkeimman pappi." (1 Moos.14:18)Nautti nämä ylipapin antimet, joka myös sanoi:
"Siunatkoon Abramia Jumala, Korkein, taivaan ja maan luoja." (1 Moos.14:19) JA HIUKAN MYÖHEMMIN:
"Sinun jälkeläisillesi minä annan tämän maan, Egyptin virrasta aina suureen virtaan, Eufrat-virtaan asti." (1 Moos.15:18) JA VÄHÄN AIKAISEMMIN:
"Niin minä teen sinusta suuren kansan, siunaan sinut ja teen sinun nimesi suureksi, ja sinä olet tuleva siunaukseksi. Ja minä siunaan niitä, jotka sinua siunaavat, ja kiroan ne, jotka sinua kiroavat, ja sinussa tulevat siunatuksi kaikki sukukunnat maan päällä." (1 Moos.12:2,3.) Tässä on koko setti: Aabrahamin siunausta. - maan päälle
Abram/Aabraham kirjoitti:
Nautti nämä ylipapin antimet, joka myös sanoi:
"Siunatkoon Abramia Jumala, Korkein, taivaan ja maan luoja." (1 Moos.14:19) JA HIUKAN MYÖHEMMIN:
"Sinun jälkeläisillesi minä annan tämän maan, Egyptin virrasta aina suureen virtaan, Eufrat-virtaan asti." (1 Moos.15:18) JA VÄHÄN AIKAISEMMIN:
"Niin minä teen sinusta suuren kansan, siunaan sinut ja teen sinun nimesi suureksi, ja sinä olet tuleva siunaukseksi. Ja minä siunaan niitä, jotka sinua siunaavat, ja kiroan ne, jotka sinua kiroavat, ja sinussa tulevat siunatuksi kaikki sukukunnat maan päällä." (1 Moos.12:2,3.) Tässä on koko setti: Aabrahamin siunausta.Kirkaudesta: ovat eräänlaisia "reikiä ajassa". Katoamaton ilmestyy katoavaisuuteen. Iankaikinen ilmestyy katoavaisuuden alaisille, muuttaen heidät olemuksensa tuntemisella. Psal. 110:4.
- DIANA :
maan päälle kirjoitti:
Kirkaudesta: ovat eräänlaisia "reikiä ajassa". Katoamaton ilmestyy katoavaisuuteen. Iankaikinen ilmestyy katoavaisuuden alaisille, muuttaen heidät olemuksensa tuntemisella. Psal. 110:4.
Menee metafysiikan puolelle, vai mitä?
Taidanpa tietää kuka olet. - Sapatista
DIANA : kirjoitti:
Taidanpa tietää kuka olet.Ikuisena merkkinä Israelille: 2 Moos.31:12-17
Sabat merkitsee 'lakata työstä, levätä'.
Matteus 12:8;
"Ihmisen Poika on sapatin herra". - kun laittaa aiheeksi:
Taidanpa tietää kuka olet.Ihmisen Pojan.
- DIANA :
Sapatista kirjoitti:
Ikuisena merkkinä Israelille: 2 Moos.31:12-17
Sabat merkitsee 'lakata työstä, levätä'.
Matteus 12:8;
"Ihmisen Poika on sapatin herra".Lisää...oppilas kuuntelee.
- Ja asettua siihen
Lisää...oppilas kuuntelee.
Ulkoinen lepo sitten ajallaan.
- DIANA :
Ja asettua siihen kirjoitti:
Ulkoinen lepo sitten ajallaan.
Nyt taidan asettua ulkoisesti levolle, kiitos näistä.
Toivottavasti osut kohdalle toistekin, tahtoisin kuulla tätä lisää.
Hyvää yötä Sinulle.
- uskis u
Herran jeesuken Kristuksen messiaaninen nimi, jonka tarkoitus tulee maailman lopussa selviämään.
Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos nainen harrastaa seksiä
Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi2452290Pihlaja-puulle
Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos151521Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei141426Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko3711285Kysymys Kuhmolaisille
Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t221004Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin
”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist177891Ensi viikolla tulen takaisin
Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin19826- 75772
Olen valtavan ihastunut
Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.58755Oon varma siitä
Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä101745