Pistää asuntoautoille veroa, sillä meitä karavaanareita on 1/2 miljoonaa. Se meinaan näkyy sitten jo äänestystuloksissa.
Ei ne uskalla
14
964
Vastaukset
- rekkamiäs
puolmiljoonaa,"tavallisi"veronmaksajia on paljon enemmän ja meitä kyykytetään siitä huolimatta.
- puoli miljoonaa
vaunuja on rekisterissä noin 60 000, m-autoja noin 30 000. Mitä ne loput vetää tai millä ne ajaa. Oletko laskenut lastenvaunutkin ja niiden lykkääjät?
- Tientukko
Eihän ne tiijä ees pakujen päästöjä.Saati sitten asuntoautojen.
- M.B
Kyllä "ne" uskaltaa, veneistä kerättiin juuri rekisteriä.
Odotellaan vaan mitä varten!- Tientukko
"Kaikkihan on maksettava eikös juu"
- ja hallitus tekee
Tientukko kirjoitti:
"Kaikkihan on maksettava eikös juu"
mitä tykkää,jos nää n 2 milj heräisi tapahtuisi varmasti jotakin
- muo-rikas
Tientukko kirjoitti:
"Kaikkihan on maksettava eikös juu"
..ja harrastaminen maksaa..jokuhan ostaa jopa golf osakkeita tai kalakortin (yleensä tyhjästä), tai matkustaa oikein ulkomaille asti huvittelumielessä. Jotta se joka harrastaa, se myös maksaa vinkumatta iloistaan.
- vaikuttaa enemmän
karavaanarille vuodessa, eikös vain? Vastusta sitäkin.
- Tientukko
Hintansa väärti.
Vaikka viinavero ei suoraan vaikuttane autojen verotukseen kannatan sen oleellista nostoa. Niillä rahoilla voidaan nostaa eläkkeitä ja alkaa harkita eläkeläisen viihdeverovähennystä.
Viihdeverovähennys pitäisi saada polttoaineista ainakin 20 000 km/vuosi sekä teatteri ja konserttilipuista. Polttoaineveron vähennyksen tilalle pitäisi saada valita kylpylälomavähennys jos ei autoa omista tai halua käyttää polttoaineverovähennystä.
Eläkeläiset kun eivät voi lakkoilla kuten muut ryhmät, eikä ole näkyvissä ammattiyhdistysliikkeessäkään suuria haluja alkaa lakkoon alhaisempien eläkkeiden nostamiseksi.
Minimi työeläkkeen pitäisi olla vähintään 3000 €/kk aiemmista tuloista riippumatta jonka jälkeen vasta alettaisiin varovasti verottamaan. Näin saataisiin todellinen uusi kuluttajaryhmä pitämään taloutta yllä. Meillä sitä kun on aikaa kuluttaa kun vaan olisi sitä kulutettavaa.
Viinavero 300%:iin kaljasta alkaen! Tämä vero ei tietenkään koskisi polttoaineisiin lisättävää alkoholia.- kajahtaneempia
karva.naamari kirjoitti:
Vaikka viinavero ei suoraan vaikuttane autojen verotukseen kannatan sen oleellista nostoa. Niillä rahoilla voidaan nostaa eläkkeitä ja alkaa harkita eläkeläisen viihdeverovähennystä.
Viihdeverovähennys pitäisi saada polttoaineista ainakin 20 000 km/vuosi sekä teatteri ja konserttilipuista. Polttoaineveron vähennyksen tilalle pitäisi saada valita kylpylälomavähennys jos ei autoa omista tai halua käyttää polttoaineverovähennystä.
Eläkeläiset kun eivät voi lakkoilla kuten muut ryhmät, eikä ole näkyvissä ammattiyhdistysliikkeessäkään suuria haluja alkaa lakkoon alhaisempien eläkkeiden nostamiseksi.
Minimi työeläkkeen pitäisi olla vähintään 3000 €/kk aiemmista tuloista riippumatta jonka jälkeen vasta alettaisiin varovasti verottamaan. Näin saataisiin todellinen uusi kuluttajaryhmä pitämään taloutta yllä. Meillä sitä kun on aikaa kuluttaa kun vaan olisi sitä kulutettavaa.
Viinavero 300%:iin kaljasta alkaen! Tämä vero ei tietenkään koskisi polttoaineisiin lisättävää alkoholia.mielipiteitä.
Voi hyvä isä kuitennii! kajahtaneempia kirjoitti:
mielipiteitä.
Voi hyvä isä kuitennii!Ei ole "kajahtanut" oikein ymmärtänyt mitä positiivisia vaikutuksia olisi korkealla viinaverolla ja suurilla eläkkeillä. En oikein keksi yhtään negatiivista puolta.
Juopot vähenisivät, mikä on ainoastaan hyvä asia. Eläkeläiset voisivat hyvin ja nostaisivat kulutusta joka myös on plussaa taloudelle. Hyvin voivat eläkeläiset eivät tarvitsisi niin paljoa terveyspalveluita joka on plussaa sekin.
Olisihan sinunkin mukavampaa katsella terveyskylpylöissä virkistyneitä, ruskettuneita eläkeläisiä kuin kurjia raahustavia. Olisi lisäksi monella enemmän rahaa avittaa juoppoa jälkikasvuaan.
Muissa sosiaalimenoissa säästettäisiin rutkasti, asuntotuet ym. köyhänapu voitaisiin kokonaan unohtaa. Vaikka veroa ei juuri menisi eläkkeestä 3000€ ja alle, niin verohan löytyy kaikista tavaroista ja palveluista joita olisi nyt mahdollista ostaa enemmän.
Mikä se oikea huonopuoli olisi kun niin yrmeästi suhtauduit? Pidän epäkohteliaana vastata vain, että on eri mieltä. Olisi suotavaa esittää perusteltu vastine. Sitä sanotaan keskusteluksi, käsite joka taitaa olla vieras useimmille tällä palstalla kirjoitteleville.kajahtaneempia kirjoitti:
mielipiteitä.
Voi hyvä isä kuitennii!Vielä yksi juttu joka unohtui, jos alamme käydä keskusteluja olisi parempi vakiinnuttaa nimimerkki. Näissä oloissa ei aina tiedä kenelle vastaa ja voi tulla turhaa toistoa. Suosittelen rekisteröityä nimimerkkiä jokaiselle. Kajahtanut on varsin hyvä nimimerkki joten siitä vaan rekisteröimään.
- matka mamma
joo, ja sitten rakkaat kanssaihmiset, kun
seuraisitte nyt jo mitä nämä touhuilee sielä arkadian mäellä,muistettaisiin se ensi vaaleissa, niin ei kävisi niin kuin nyt kävi kun uskotaan ihanat vaalilupaukset!(esim hoitsujen
irtisanoutumiset)käytetään sitten ääntämme!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1411478
- 1151225
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede261043Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89984Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat313871- 99833
- 38722
- 109676
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56658Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet144644