Miksi Jumala on huono juttu?

Nimetön

Olen aina miettinyt, miksi ihmiset pitävät Jumalaa vastenmielisenä ja torjuttavana? Itselleni kun Jumala on paras lohduttaja, suurin ilon tuoja, ainoa joka rakastaa minua pyyteettömästi, ainoa joka antoi henkensä edestäni, persoona joka auttaa minua tilanteesta riippumatta.

Mielestäni mikään näistä ei ole paha asia?

Vai onko Jeesus se sana joka aiheuttaa negatiivisen reaktion?

Minulle Jeesus on yhteys Jumalaan. Ilman Jeesusta sydämessäni en voisi elää lähellä Jumalaa. Jeesus on siis tie kaikkiin edellä mainittuihin hyviin asioihin. Jumalan rakkauteen, uskollisuuteen, hyvyyteen ja totuuteen.

Vieläkään en käsitä miksi vastustaa tätä kaikkea?

Minulta on monesti kysytty kysymyksiä, mitkä romuttavat ihmisten uskon Jumalaan. Tahdon tässä vastata muutamaan. Jos teillä on vielä lisää kysymyksiä, vastaan niihin mielelläni.

1.Jos Jumala on hyvä, miksi on pahuutta olemassa?

Jumala on liian hyvä, hän ei halunnut pakottaa ihmistä olemaan tahtonsa mukaisesti hyvä vaan antoi ihmiselle vapaan tahdon valita. Onko Jumalan syy jos ihminen valitsee pahuuden?

2.Miksi Jumala sallii sairaudet, sodat, vääryydet? Miksi Jumala ei pidä huolta ettei näitä ole jos Hän väittää olevansa rakastava Jumala?

Jumalan päämäärä ja tarkoitus on saada kaikki ihmiset taivaaseen, jotta kenenkään ei tarvitsisi mennä helvettiin. Sen tähden Jumala sallii sairauksia ja sotia, koska silloin kun ihminen on onneton hän etsii auttajaa ja usein se on silloin Jumala. Näin Jumala saa ihmisen kääntymään puoleensa ja auttaa ihmistä pelastumaan ja pääsemään taivaiseen, eli viettämään ikuisuutensa taivaassa, missä ihminen voi vihdoin olla onnellinen. Elämä on siis vain pieni osa Jumalan ikuisuutta, mutta täällä ratkeaa oletko menossa taivaaseen vai helvettiin. Jumala haluaisi rakkaan lapsensa taivaaseen, mutta on jokaisen oma valinta , mitä elämällään tekee.

3.On niin monia uskontoja, mistä sitä tietää, mikä niistä on oikea?

Kokeile kaikkia niin tiedät.

4.Jeesuksen nimessä on tapettu monia ja se on okei?

Se ei ole okei. Ihmisen ruumis on synnin alainen ja jos ihminen ei ole läheisessä suhteessa Jumalaan vääryyttä voi tapahtua. Mutta se ei tarkoita että se olisi oikein. Jumalaan uskova ihminenkin on erehtyväinen siinä missä muutkin.
Siksi uskovat eivät koe olevansa yhtään sen parempia kuin muutkaan. Mitä lähempänä Jumalaa on, sitä vähemmän ihminen tekee vääryyttä, mutta kukaan ihminen ei ole Jumala, oli uskovainen tai ei. Uskovalla ihmisellä on tahto tehdä oikein, mutta silti hän saattaa erehtyä. Siksi Jeesus kuoli ristillä jotta meidän virheet olisivat anteeksi annetut. Mutta se ei silti tarkoita sitä että tahallaan mennään tekemään väärin ja luotetaan vaan siihen että armo kantaa. Sellainen ihminen joka on rukoillen pyytänyt Jeesusta sydämeensä, hänellä ei ole edes tahtoa tehdä väärin oli asia mikä tahansa.

5. Mitä tarkoittaa uskoon tuleminen, eikö elämästä tule sillon tylsää kun ei saa tehdä mitään kivaa ja kaikki on kiellettyä?

Omasta kokemuksesta voin sanoa että ikinä en ole ollut sen onnellisempi kuin nyt kun uskon Jeesukseen. Ja jos kaikella kivalla ja hauskalla tarkoitetaa sitä että ei "saa" lähteä vetään päätään täyteen joka perjantai ilta, niin voin sanoa että ei kiinnosta. Selvänä on mukavempi olla eikä oksentaminen houkuta. Ja jos tarkkoja ollaan niin saanhan minä tehdä vaikka mitä, ei Raamatussa lue että älä juo, mutta se on eri asia haluanko minä juoda. Sillon kun on pää sekasin niin tulee tehtyä tekoja joita katuu myöhemmin. Se oli mun elämää ennen kun tulin uskoon... Minäkin olen ollut joskus ateisti ja siksi tänne kirjoitankin.
Yksi päätös muutti mun elämäni ja nyt saan olla onnellisempi kuin koskaan.

Kaikki mitä tein oli että rukoilin tän rukouksen:

Jumala, auta mua, sä näät mun elämän, tää on täyttä paskaa, tuu Jeesus mun sydämeen ja muuta mun elämä. Anna anteeks kaikki mitä tehnyt.

Aamen

Ei se sitä tarkota että elämä olis jotenkin pilvien päällä hyppimistä, ei. Se tarkottaa sitä että tapahtu mitä tapahtu niin mulla on aina joku vierellä. Jumala kantaa mua päivästä toiseen kunnes kerran kun kuolen nään hänet kasvoista kasvoihin.

Elämä on minulle Kristus ja kuolema on minulle voitto.

Siksi kysynkin, mitä pahaa tässä kaikessa on?
Miksi olla sitä vastaan?

42

1383

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yhden tehtävän

ole olemassa. Ja vtut se on.

• kaverissa

Ei siinä ole mitään pahaa ole siinä, että sinulla on jumala virtuaalikaverina. Aivan pyyteetöntä se ei ole. Vaatiihan hän sinua rakastamaan ja rukoilemaan itseään.

Itselläni paras kaveri on ollut koira, sen jälkeen kun vaimoni lähti ja otti uuden ukon kumppanikseen.

Koira on melko pyyteetön. Luulen että se jumaloi minua.

Mielestäni koira on parempi kaveri kuin joku virtuaalikaveri.

• establsh

meitsi hajos.
        kiteytit muuten erinomaisesti, näin se menee.
        itsellä kissa ja mä jumaloin sitä. sese vasta pyyteetönyä onkin. ;D

• Nimetön

"Vaatiihan hän sinua rakastamaan ja rukoilemaan itseään."

Ei hän vaadi. Jumala ei koskaan vaadi minua tai ketään ihmistä tekemään mitään. Kyse on omasta tahdostani. Haluan rakastaa häntä.

"Itselläni paras kaveri on ollut koira, sen jälkeen kun vaimoni lähti ja otti uuden ukon kumppanikseen."

Koirat on parhaita.:) Itselläni oli joskus kultainennoutaja. Ja jos pysytään aiheessa niin syy miksi turvaan Jumalaan on aika pitkälti omassa lauseessasi. Vaimosi jätti sinut. Jumala ei jätä koskaan. Hän on uskollisempi kuin koirasi.

• KIITOS ETTÄ JEESUS ELÄÄÄ!

• höpe-rehtijä

Kissa kiitoksilla elää, mutta mitä ääntä pitää sinun kiitoksesi kohde? Mykkäkouluako? Eikä tähän riitä siteeraus raamatusta.

• Nimetön

God bless you

• Nimetön
        höpe-rehtijä kirjoitti:

Kissa kiitoksilla elää, mutta mitä ääntä pitää sinun kiitoksesi kohde? Mykkäkouluako? Eikä tähän riitä siteeraus raamatusta.

"Kissa kiitoksilla elää, mutta mitä ääntä pitää sinun kiitoksesi kohde? Mykkäkouluako? Eikä tähän riitä siteeraus raamatusta."

Usein ajatellaan että Jumalaa ei ole olemassa, koska mitään vastausta rukoukseen ei kuulu. Totuus on vain se että Jumala ei ole automaatti joka antaa ihmiselle juuri sen vastauksen mitä hän pyytää. Jumala ajattelee ihmisen parasta, ja usein ihminen pyytää itselleen jotain mikä vain satuttaisi häntä. Sen tähden Jumala vastaa jollain toisella tavalla, mutta tämä ihminen joka odottaa vastausta luulee että Jumala ei vastaa koska asiat ei tapahtunutkaan hänen tahtonsa mukaan.

Jos olet koskaan rukoillut, niin mieti miten asia ratkesi.. Menikö asiat paremmin kuin piti? Vai oletko jo unohtanut koko asian?

Kukaan ei ole kieltänyt kyseenalaistamaan Jumalaa. Haastamaan Jumalaa. Jos tosissasi ilman pelleilyä pyydät häneltä jotain ja uskot sen saavasi, hän todella vastaa sinulle eikä pidä "mykkäkoulua". Mutta muista että vastaus ei ole aina sellainen kuin olet kuvitellut sen olevan. Mutta asiat aina ratkeavat.

• Ei siinä mitään pahaa olekkaan.

• kuuluu monelle lapsuuteen ja on ehkä tavallaan luonnollinen osa ihmisen kehitystä.

Tilanne muuttuu vakavaksi jos aikuinen ihminen pitää itsellään mielikuvituskaveria ja uskottelee että se on todellinen ja omaa jumalan kyvyt.

• kun ihmiset on niin eksysissä,kuin täällä monet ovat,no myö ollaan tehty se mikä voidaan,kerrottu evankeliumi,ja rukoiltu,,,

• Nimetön

"Tilanne muuttuu vakavaksi jos aikuinen ihminen pitää itsellään mielikuvituskaveria ja uskottelee että se on todellinen ja omaa jumalan kyvyt."

Jumala on todellinen. Hän elää. Jeesus Kristus elää. Näen sen jokapäiväisessä elämässäni. Ihmeitä tapahtuu. Jos et halua uskoa, älä usko. Mutta mielikuvitusta tämä ei ole.

• aksu521 kirjoitti:

kun ihmiset on niin eksysissä,kuin täällä monet ovat,no myö ollaan tehty se mikä voidaan,kerrottu evankeliumi,ja rukoiltu,,,

ei enempää voi tehdä. se on ihmisen oma valinta ottaako sen vastaan vai ei.

• Wapachu

En usko jumalan olemassa oloon, joten en voi varsinaisesti pitää jumalaa vasenmielisenä.
      Mitä pidän vastenmielisenä uskonnossa on lähinnä häiritseminen.
      Jehovat tunkevat kotiin ja kristityt eivät anna istua puistossa rauhassa ystävien kanssa perjantai-iltana.
      Minun puolestani ihminen saa uskoa vaikka smurffeihin, kunhan ei tule sitä minulle tyrkyttämään.

Vähän aikaa sitten näin televisiossa kristittyjen mainoksen, tämäkin aiheutti minulle tusinan harmaita hiuksia. APUA nyt ne tunkee jo televisiosta mainostaukojen välissä!

• Nimetön

Miksi luit artikkelini jonka otsikko viittasi selkeästi Jumalaan jos et halua tulla häirityksi asian tiimoilta?

• Wapachu
        Nimetön kirjoitti:

Miksi luit artikkelini jonka otsikko viittasi selkeästi Jumalaan jos et halua tulla häirityksi asian tiimoilta?

Koska jos tulen ateismialueelle olen jo tietoinen siitä että, täällä on yleensä uskovaisten postauksia. Ja tänne tulen siksi, koska minusta on hauskaa lukea väittelyitä.

Häiritseminen tuskin onnistuu, jos toinen osapuoli on vapaaehtoisesti tässä mukana?

Eiköhän se ole vähän eri asia, kun olen nukkumassa kotonani. Ja Jehovat herättävät pimputtelemalla ovikelloani.

• Nimetön
        Wapachu kirjoitti:

Koska jos tulen ateismialueelle olen jo tietoinen siitä että, täällä on yleensä uskovaisten postauksia. Ja tänne tulen siksi, koska minusta on hauskaa lukea väittelyitä.

Häiritseminen tuskin onnistuu, jos toinen osapuoli on vapaaehtoisesti tässä mukana?

Eiköhän se ole vähän eri asia, kun olen nukkumassa kotonani. Ja Jehovat herättävät pimputtelemalla ovikelloani.

Mukavaa että täältä löytyy ihmisiä jotka pitävät väittelyistä ja keskusteluista eivätkä mm. hauku tai nimittele. Mukavaa joulun odotusta!

• vain yksi kysymys

sinulle:

Kirjoitit: "Sen tähden Jumala sallii sairauksia ja sotia, koska silloin kun ihminen on onneton hän etsii auttajaa ja usein se on silloin Jumala. Näin Jumala saa ihmisen kääntymään puoleensa ja auttaa ihmistä pelastumaan ja pääsemään taivaiseen, eli viettämään ikuisuutensa taivaassa, missä ihminen voi vihdoin olla onnellinen."

Onko sinusta sellainen rakastava isä, joka aiheuttaa pienelle lapselleen tahallaan kipuja, vaikeuksia, surua ja sairauksia, että saisi lapsen hakemaan turvaa vanhemmistaan?

Kirjoituksestasi ei voi muuhun johtopäätökseen tulla.

• Nimetön

Kyse on Jumalan ja ihmisen suhteesta. Aikuinen ei pysty pelastamaan lasta, antamaan hänelle onnellista ikuisuutta. Ainoastaan Jumala pystyy. Jumala tarjoaa näin mahdollisuutta päästä taivaaseen ja oppia tuntemaan hänet. Kaiken kaikkiaan hän vain haluaa sinun olevan onnellinen.

• vain yksi kysymys
        Nimetön kirjoitti:

Kyse on Jumalan ja ihmisen suhteesta. Aikuinen ei pysty pelastamaan lasta, antamaan hänelle onnellista ikuisuutta. Ainoastaan Jumala pystyy. Jumala tarjoaa näin mahdollisuutta päästä taivaaseen ja oppia tuntemaan hänet. Kaiken kaikkiaan hän vain haluaa sinun olevan onnellinen.

että ihmisessä samanlaista ominaisuutta kutsutaan sadismiksi, jumalassa sitä kutsutaan rakkaudeksi.

Pakko sanoa, että kyllä te uskovat olette helposti pyöriteltäviä ääliöitä!

• Nimetön
        vain yksi kysymys kirjoitti:

että ihmisessä samanlaista ominaisuutta kutsutaan sadismiksi, jumalassa sitä kutsutaan rakkaudeksi.

Pakko sanoa, että kyllä te uskovat olette helposti pyöriteltäviä ääliöitä!

Kiitos nimityksestäni. Helposti pyöriteltävä ääliö. Minulle sinä olet ihminen jolle toivon vain hyvää. Toivon että nämä asiat selviäisi sinulle ennen kuin kuolet. Ja joku päivä olisit taivaassa etkä helvetissä. Valinta on sinun.

Eikä Jumala ketään halua kiduttaa. Jos välttämättä haluat että rinnastetaan asia aikuisen ja lapsen suhteeseen, niin paremminkin on kysymys tällaisesta tapauksesta:

Lapsi on kävelemässä kohti jyrkännettä. Jos aikuinen ei tee mitään, lapsi tippuu jyrkänteeltä ja kuolee.

Tässä tapauksessa Jumala on aikuinen ja Jumala mielummin pysäyttää ihmisen keinolla millä hyvänsä ennen kuin on liian myöhäistä.

Ja omista lapsistani voin sanoa kokemuksella sen että jos käännyttäisin lapsen jyrkänteen reunalta äärimmäisen lempeästi voisin olla varma että lapsi kävelisi seuraavassa hetkessä taas kohti jyrkännettä.

• Aivan sama
        Nimetön kirjoitti:

Kiitos nimityksestäni. Helposti pyöriteltävä ääliö. Minulle sinä olet ihminen jolle toivon vain hyvää. Toivon että nämä asiat selviäisi sinulle ennen kuin kuolet. Ja joku päivä olisit taivaassa etkä helvetissä. Valinta on sinun.

Eikä Jumala ketään halua kiduttaa. Jos välttämättä haluat että rinnastetaan asia aikuisen ja lapsen suhteeseen, niin paremminkin on kysymys tällaisesta tapauksesta:

Lapsi on kävelemässä kohti jyrkännettä. Jos aikuinen ei tee mitään, lapsi tippuu jyrkänteeltä ja kuolee.

Tässä tapauksessa Jumala on aikuinen ja Jumala mielummin pysäyttää ihmisen keinolla millä hyvänsä ennen kuin on liian myöhäistä.

Ja omista lapsistani voin sanoa kokemuksella sen että jos käännyttäisin lapsen jyrkänteen reunalta äärimmäisen lempeästi voisin olla varma että lapsi kävelisi seuraavassa hetkessä taas kohti jyrkännettä.

Hei,

tuo vertauksesi hieman ontuu. Eikö jumala nimenomaan anna vapaan tahdon? Näin ollen jumala ei "pysäytä ihmistä keinolla millä hyvänsä" vaan kutsuu reunaa kohti kävelevää 3(?) kertaa ja antaa sitten vapaan tahdon mukaan kävellä jyrkänteeltä alas.
        Ihminen sen sijaan tekisi jokaisen mahdollisen asian välittämättä vapaasta tahdosta pelastaakseen lapsensa (paitsi tietysti kun kyseessä on vakavasti mieleltään sairas ihminen).

• ihan taatusti

>>...kuolema on minulle voitto... Miksi olla sitä vastaan?>>

Ei mikskään. Kuole pois.

Olet päässyt elämässäsi turhan helpolla. Silloin satuolennot ovat kivoja. Ikävää vain, että todellisen hädän hetkellä niiltä ei tipu minkäänmoista apua. Sen sinä vielä huomaat jonakin päivänä.

• Nimetön

Haluaisin kysyä sinulta pari kysymystä:

Oletko koskaan nähnyt rakkaimman ihmisesi kuihtuvan käsiisi?

Oletko lapsena hoitanut vanhempaasi joka on sairautensa tähden ollut 1-2vuotiaan tasolla?

Oletko koskaan nähnyt rakkaimman ihmisesi aivotoiminnan hiipuvan?

Oletko koskaan itkenyt niin monta vuotta ettei kyyneleitä enää tule?

Oletko seissyt hautajaisissa ainoana ajatuksena se ettei elämälläsi ole mitään merkitystä, kaikki on menetetty?

Oletko yrittänyt hakea apua ihmisistä, mutta olet tajunnut ettei kukaan välitä?

Minä olen.

• Nimetön

Kun ihminen viedään tarpeeksi pohjalle, ainoa apu mikä löytyy tulee Jumalalta. Hän ei ole minulle satuolento vaan elävä Jumala jonka teot näkyvät jokapäiväisessä elämässäni.

• Nimetön kirjoitti:

Kun ihminen viedään tarpeeksi pohjalle, ainoa apu mikä löytyy tulee Jumalalta. Hän ei ole minulle satuolento vaan elävä Jumala jonka teot näkyvät jokapäiväisessä elämässäni.

jos enää mielikuvitysystävä on ainoa.

• vain yksi kysymys
        Nimetön kirjoitti:

Haluaisin kysyä sinulta pari kysymystä:

Oletko koskaan nähnyt rakkaimman ihmisesi kuihtuvan käsiisi?

Oletko lapsena hoitanut vanhempaasi joka on sairautensa tähden ollut 1-2vuotiaan tasolla?

Oletko koskaan nähnyt rakkaimman ihmisesi aivotoiminnan hiipuvan?

Oletko koskaan itkenyt niin monta vuotta ettei kyyneleitä enää tule?

Oletko seissyt hautajaisissa ainoana ajatuksena se ettei elämälläsi ole mitään merkitystä, kaikki on menetetty?

Oletko yrittänyt hakea apua ihmisistä, mutta olet tajunnut ettei kukaan välitä?

Minä olen.

se sinun jumalasi onkin rakastanut sinua aika tavalla....

• Nimetön
        vain yksi kysymys kirjoitti:

se sinun jumalasi onkin rakastanut sinua aika tavalla....

Ja siitä olen kiitollinen.

• Nas.se kirjoitti:

jos enää mielikuvitysystävä on ainoa.

sä oot ihana, Nas.se.

• noono

ja sitten ne aivot sieltä narikasta päähän takas ja lopetetaan lässytys.

• Light-bearer

"Itselleni kun Jumala on paras lohduttaja, suurin ilon tuoja, ainoa joka rakastaa minua pyyteettömästi, ainoa joka antoi henkensä edestäni, persoona joka auttaa minua tilanteesta riippumatta."

Oletko harkinnut heroiinin käyttöä?

• Nimetön

Siihen ei ole tarvetta.

• firerose

ole huono juttu,jos siihen uskoo. Mutta entä,kun sellaista tunnetta ei itsestään löydä,joka pistäisi kokemaan Jumalan/Jeesuksen?

Ehkä minulta puuttuu jokin tärkeä Jumala sensori aivoistani,sillä en ole koko 30 vuosien aikana uskonut Jumalaan enkä kristinuskoon.

uskontotunnit olen käynyt ja kuullut uskonnoista,mutta en kertakaikkiaan löydä itsestäni sitä sensoria,joka aistisi Jumalan.

Syynä ei ole edes se,että olisin aina halunnut kieltää Jumalan olemassa olon,vaan en vaan oikeasti saa sitä itseeni.

• Nimetön

Hienoa että olet rehellinen.

Jumala kutsuu jokaista ihmistä luokseen kerran tai kahdesti elämän aikana.

Tulee vielä aika jolloin mietit näitä asioita tarkemmin.

Jumala sinua siunatkoon.

• parana

firerose, että puit juuri omat ajatukseni ja tuntemukseni sanoiksi.

Itse uskoin "vahvasti" n. 14-veenä, mutta pikkuhiljalleen se "tunne" Jumalasta väistyi, eikä se koskaan palannut, vaikka kovasti yritinkin rukoilemalla. Tavallaan jopa pelkäsin menettäväni uskoni, joten rukoilin pariin otteeseen, ettei Jumala sallisi uskoni koskaan horjuvan.

Ja kappas vain, miten sitten lopulta kävikään? 20-veenä olen ateisti.

• tyhmä apina

Koska Jumala teki ihmisestä niin tyhmän että tämä lisääntyy ihan liikaa ja tuhoaa luonnon jne. Olisi se Jumala voinut tehdä ihmisestä vähän viisaamman, mutta ei. Taitaa itsekkin olla vähän vajaa tuo jumala.

• Huolestunut todella

Siksi, että uskovaiset käyttävät energiansa toisten ihmisten käännyttämiseen, eivätkä välitä toimia niin, että täällä olisi meidän kaikkien parempi elää.

Jos sen kaiken energian mitä käännyttämiseen käytetään, käytettäisiin yhteikunnan todellisten epäkohtien korjaamiseen ei noita Auvisen tekemisen kaltaisia juttuja tapahtuisi!

Uskovaisethan ovat suuri enemmistö maailman ihmisistä!

• __donald__

Monessa tähän aiheeseen liittyvässä keskustelussa on mielestäni aina muutama, ylitse muiden oleva asia, jotka saavat monet ei-uskovana itseään pitävät varpailleen ja aiheuttavat "negatiivisen reaktion".

1. On olemassa paljon (puhun nyt vain kristinuskosta) uskovia, jotka katsovat ei-uskovia tai ei-omaan kirkkoon kuuluvia ihmisiä ikään kuin he olisivat jotenkin alempaa kastia. Todella monesta uskovien kommentista paistaa tämä asia läpi.

2. Kuolemanjälkeistä taivaselämää ja sen autuutta hehkutetaan vuolaasti ja monesti se oman taivaspaikainkin varmuus jostain lauseesta esiin ponnahtaa.

3. Käytetään suoria lainauksia Raamatusta tai ainakin sanoja sieltä. Nämä ovat omiaan lisäämään kohdan tärkeilijän tai tuomarin leimaa uskovien otsaan.

Raamatun mukaan Jumala rakastaa kaikkia ihmisiä. Se vastatko hänelle koskaan ei vaikuta siihen - Jumala rakastaa sinua. Uskotko tai rakastatko sinä Jumalaa on oma valintasi. Se millainen sinun kuolemanjälkeinen elämäsi tulee olemaan, on sinun ja Jumalan välinen asia eikä kenenkään muun.

Mikäs se olikaan se tärkein opetus Raamatussa.. "Rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistäsi niin kuin itseäsi" (sori.. oli pakko yksi lainaus vetään tähän väliin =) Ensimmäisenä on maininta rakasta Jumalaa ja heti toisena että rakasta myös lähimmäistäsi. Kuka on lähimmäisesi? Kaikki ihmiset!!

Ei ihmisten pidä Jumalan rooliin asettua. Jos ymäpärilläsi olevia ihmisiä oikeasti haluaa saada uskomaan niin ei se ainakaan syyllistämällä tapahdu. Eikä se tapahdu silläkään, että pyrit osoittamaan miten hyvin olet Raamatun lauseita mieleesi painanut ja pystyt "vastustajasi" niillä peittoamaan. Eikä varsinkaan sillä päästä asioissa yhtään eteen päin, että aletaan pohtimaan kuka viettää kuolemansa jälkeisen ajan misääkin tai minkälainen mikäkin näistä paikoista on.

Joo riittäis kai tästä enemmänkin sanottavaa vaan ei sitä kukaan jaksais lukea kuitenkaan... tai no pistetään vielä vähän lisää =)

Se, että on uskossa on hienoa asia. Se, että aletaan (täällä Suomessa) käännyttämään ja omaa uskontoa puheiden avulla "mainostamaan" ei ole. Jos joku on uskossa niin eikö se tekojenkin kautta pitäisi näkyä? Autakko vaikka ojaan sammunutta puli-ukkoa vai aattelekko, että tuo ei ole samanarvoinen kuin minä(tai jopa että Jumala ei tuota rakasta kun on itsensä tuollaiseen jamaan ajanut??) Luulisin, että tuollaisessa tilanteessa toimiminen, on Jumalan silmissä paljon tärkemäpää kuin se, että muistat mainita kavereillesi kuinka uskovainen sinä oletkaan. Ja jos oikeasti olet uskossa niin tiiät että Jumala on kaiken nähnyt, vaikka tuossa edellisessä tilanteessa ei olisi ollut ketään muuta kuin sinä ja se ukko-reppana. Ei sitä jälkeenpäin tarvitse sen kummemmin repostella tai kaveria alkaa syyllistämään, vaikka se ei mitään tehnytkään. Lähimmäisenrakkaudestahan sinä sitä ukkoa autoit etkä siksi että se näyttää uskovaisten silmissä hienolta, eikö? Aito lähimmäisenrakkaus on paljon arvokkaampaa kuin vaikka se seikka käytkö kirkossa sunnuntaisin tai muistatko vastustaa äänekkäästi naispappeja.

Jos joku miettii että pidänkö itseäni uskovana vai ei-uskovana niin vastaus on ensimmäinen. Tätä nyt ei kukaan kysynyt enkä sitä halua mainostaakkaan =)

• zbu

Ei siihen muuta tarvita. Uskonnolliset yhteiskunnat ovat vaarallisia elää, esimerkkinä Iran ja USA. USA on paras esimerkki, sillä siellä on enemmän ja vähemmän sekulaarisia osia. Näillä vähemmän sekulaarisilla alueilla väkivaltainen rikollisuus rehottaa. Siinä teille raamatulla päähän.

Edelleen, kommunismi ja uskonto ovat samanlaisia, tosiasioiden ei anneta vaikuttaa asenteisiin, mielipiteisiin tai toimintaan.

• vihtuilija

"...ainoa joka antoi henkensä edestäni..."

Uskot että jumalaa ei ole olemassa!!!

• puusilima_

poistatti kaikki kirjoittamani viestit :(
      odottelen edelleen vastauksia.

Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      83
      3922
    2. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      34
      2883
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      99
      2223
    4. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      28
      1806
    5. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      21
      1714
    6. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      31
      1710
    7. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      48
      1544
    8. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      26
      1518
    9. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1481
    10. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      7
      1464
    Aihe