Jäsennumeroista

ihmettelyä multakin

Alempana jotkut omaavat alle 5000 numeron ja ovat 65 vuotta ja liittyneet 70-luvun alussa. Se voi olla niinkin, mutta itselläni on toinen kokemus.
Kirjoitin lehtimiehenä samalla viikolla karavanisteista artikkelin, kun liityin heihin. Muistan sen oikein hyvin. Oli heinäkuun viimeinen viikko 1975 ETYK alkoi Helsingissä ja oli melkoinen helle. Uusi vaununi oli 99 Saabin takana ja piti lähteä Savonrantaan.
Itselleni tuli numero 16 tuhatta ja jotakin yli! Silloinen puheenjohtaja kertoi, että edetään järjestyksessä, vaikka jotkut perustajajäsenet laittavat alkupään numeroita uusiokiertoon lapsilleen perinnöksi.
Toisaalta silloin oli jokin sekaannus seuran pahvikorttiarkistoinnin numeroinnissakin. Mitään tarralappuja ei silloin tunnettu, vaan oli jäsenkortti.
Vuosia myöhemmmin avustin TV ykkösen Kaartista ja Neva-ahoa karavanistiaiheessa asiaohjelmassa.
Olin itse kokenut tulleeni järjestössä hampaisiin ja pikkusielut puhuivat paskaa selän takana. Lopetin jäsenmaksut. Halusin toimistosta ohjelmaan nähtäväkseni jäsenluettelot. Nainen, joka sitä silloin hoiti ei antanut, vaan esitti vääpeliä. Kaartinen toi äänittäjän ja kameran sisään. Silloin pj. löytyi lymyilemästä takahuoneesta. Neva-aho olisi haastatellut, mutta sihen ei suostuttu.
Jäsenluettelo annettiin nähtäväksi. Minulle jäi käsitys, että kuolleiden, lopettaneiden jäsennumeroja oli otettu uusiokäyttöön aivan alkupäästäkin.
Peräseinäjoen Kalajärvellä 1999 tuli vaunu Huittisista, jolla oli numerona jotakin 8000. Kuski oli ikäiseni ja en malttanut jossakin vaiheessa poiketa kysäisemään noin vanhaa numerota.
Se oli juuri niitä isältä perittyjä. Poika oli maksanut jäsenmaksut ja ollut passiivisena jäsenä kaiketi kymmenkunta vuotta isänsä nimissä.
Päätelköön tästä kukin mitä osaa.

140

15647

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nassesedän veli

      Tuolla alemmassa viestissä nimim. Karhu1 on tässä asiassa oikeassa ja sinulla joko muisti pettää tai jotain muuta häikkää. Ihmettelen sitä numeronpalvontaa, mitä SFC:ssä harjoitetaan. Jollain dementoituneella kääkällä saattaa olla joku vaikka 30000 kokonen numero ja pitää sitä sen arvoisena että muut on täysin roskaväkeä. Eihän ihmisen arvoa puhumattakaan sivistyneisyyttä lasketa siitä, koska on ryhtynyt asumaan josssain pienessä peltikopissa homeisen leirialueen kulmalla? Varmaan sellaisessa kopissa pitempään asuminen aiheuttaa jo muutoksia henkisessä vireydessäkin, puhumattakaan että tulee alkoholistiksi?

      • Katkeraa

        Niin katkeraa että...


      • hihhuli

        Olisit kertonut kokemuksistasi piharuokintaan joutumisen jälkeen. Varmaan haluaisit päästä pihalta asumaan jossain pienessä peltikopissa homeisen leirialueen kulmalla? Varmaan sellaisessa kopissa pitempään asuminen olisi luksusta piharuokinnan jälkeen, ja aiheuttaisi jo muutoksia henkisessä vireydessäkin, puhumattakaan että tarve tulla alkoholistiksi vähenisi?


      • J.C.

        Ikäänkuin siinä omakohtaisen kokemuksen syvä rintaääni olisi vaikuttimena. Toivotaan että talvi jatkuisi leutona että siellä peltilaatikossasi tarkenet. Jää sitä hynää enemmän niiden punapäiden kanssa läträämiseen.


      • Anonyymi

        Onko tällä edellisellä kaikki ihan ok ainakin lääkitys ei OLE


    • oletkaan kotoisin?

      Ainakin täytät hämäläisten tunnusmerkit. Heräät nyt ihmettelemään vuoden 1975 tapahtumia. Sukkanauhasytytys antaa aiheen epäillä myös muistisi toimivuutta..

      Mutta mitä halusitkaan viestilläsi viestittää?? Jäi epäselväksi???

      Kuitenkin 70 luvun alussa numerot olivat todella pieniä, mainitsemasi alle 5000. Jäseniä tuli runsaasti ja 75 oli varmaankin 16 tuhannen paikkeilla. So what??

      Alussa numerot ovat saattaneet kiertää, tästä ei ole varmaa tietoa, mutta ei enää 80 luvulta. That´s it!

      1999 tapaus, josta siitäkin heräsit lähes kymmenen vuotta myöhemmin. Jos poika on maksanut isänsä jäsenmaksut ja näin käyttänyt jäsennumeroa, on se väärin. Riski on siinä, että jos alueella jää kiinni, niin alue voi ottaa kortin pois. Väärinkäytös, jos jutussa on perää??

      Mutta miksi poika mahtoikaan käyttää väärin isänsä numeroa, oletko miettinyt??? Ehkä siksi, että hän ei saanut numeroa siirrettyä itselleen virallisesti??

      Jotta näin. Eli mikähän se sinun viestisi olikaan???

      • bbbelopelipoikien palsta

        Oletko kehitysvammainen? Heität velttoa herjaa palstan lähes ainoaan älylliseen avaukseen. Se ei vaadi mitää järkeä!
        Ellet yhdellä lukemisella tajunnut aloittajan viestiä, niin kokeile toinen, tai pyydä äitiäsi lukemaan hitaasti.
        ei minullakaan mitään asiaa ole, mutta juuri kaltaisesi kaikkeen velton mäihän heittäjät väsyttää.


      • vuonna 1977

        ja minun jäsen numero on 96-- elikä reilusti alle 10 000. Moni on kysynyt että onko se sun isän numero vaan kun ei ole. Ei isällä eikä kenellä muullakaan meidän suvussa ole asuntovaunu.

        Se että sinä sait vuonna 1975 numero 16000 ei voi pitää paikkanssa.


      • är din sak
        vuonna 1977 kirjoitti:

        ja minun jäsen numero on 96-- elikä reilusti alle 10 000. Moni on kysynyt että onko se sun isän numero vaan kun ei ole. Ei isällä eikä kenellä muullakaan meidän suvussa ole asuntovaunu.

        Se että sinä sait vuonna 1975 numero 16000 ei voi pitää paikkanssa.

        Se, että et saanut suurempaa, ei tee tyhmyyttäsi yhtään siedettävämmäksi.


      • olet fiksu
        bbbelopelipoikien palsta kirjoitti:

        Oletko kehitysvammainen? Heität velttoa herjaa palstan lähes ainoaan älylliseen avaukseen. Se ei vaadi mitää järkeä!
        Ellet yhdellä lukemisella tajunnut aloittajan viestiä, niin kokeile toinen, tai pyydä äitiäsi lukemaan hitaasti.
        ei minullakaan mitään asiaa ole, mutta juuri kaltaisesi kaikkeen velton mäihän heittäjät väsyttää.

        Mutta. Mikähän viesti aloitukseen sisältyi? Kysymys, epätietoisuus, epäkohta vai mikä. Vai oliko kysessä vain muistelo 30 vuoden takaa? Kerro sinä minulle, jos kerran ymmärsit. Voin sitten vastata.

        Siinä olet oikeassa, että sinulla ei asiaa ole ja sen ymmärsin. Ymmärsin myös tarpeesi haukkua minua, jota et edes tunne. Haukuit henkilöäni, et asiaa kun sitä sinulla ei ole. Näinhän myönsit. Minäkö se kehitysvammainen olenkin???

        Enää en ihmettele, että näitä saitteja tunkioksi kuvataan.


      • hihhuli
        är din sak kirjoitti:

        Se, että et saanut suurempaa, ei tee tyhmyyttäsi yhtään siedettävämmäksi.

        Sulla se oli viimeittenpäälle "asiallinen mielipide???"


      • Kertokaas nyt minullekin mitä ihmeen ideaa on kinata jäsennumeroista? Aivan sama onko numero 1000 vai 100000 molemmilla on aivan samat jäsenoikeudet ja velvollisuudet. Lisäksi on aivan varmaa, että kaikille riittää oma numero. Koettakaas nyt tulla järkiinne.


      • alle 9000
        vuonna 1977 kirjoitti:

        ja minun jäsen numero on 96-- elikä reilusti alle 10 000. Moni on kysynyt että onko se sun isän numero vaan kun ei ole. Ei isällä eikä kenellä muullakaan meidän suvussa ole asuntovaunu.

        Se että sinä sait vuonna 1975 numero 16000 ei voi pitää paikkanssa.

        Liityin vuodenvaihteen -76 -77 tienoilla SFC:hen ja sain numeron alle 9000. Jo silloin sanottiin, että numero on H_E_N_K_I_L_Ö_K_O_H_T_A_I_N_E_N_ , eikä sitä voi siirtää. Ilmoitettiin myös, jos jostakin syystä eroan liitosta ja joskus kuitenkin palaan takaisin, saan aina vanhan numeroni.

        Olin silloin alle kolmekymppinen ja edelleenkin alle kuusikymppisenä olen aktiivinen karavaanari. Tuolla toisessa ketjussa minua on "ukoteltu", sanottu äijäpahaksi tms. Voihan tietty olla, että 58:n ikäinen mies on jo ukkopaha "teininäkökulmasta" katsoen ;-)

        En tiedä mistä aloittaja on 'huitaissut' tuollaista perätöntä tietoa, jota esitti. Tieto on täysin vailla todellisuuspohjaa. Tuossa toisessa ketjussa joku neropatti kertoi, että alle kymmenen tuhannen jäsennumerot oli mukamas jaettu jo vuodesta -66 vuoteen -72 mennessä. Tämäkin "tieto" on tuulesta temmattu.

        Aloitellessani karavaanarina, oli silloin porukoissamme alle sadan ja alle tuhannen olevia perustajajäseniä. Eikös SFC perustettu joskus 60-luvulla?? Silloin oli porukan henki hyvä ja lämmin. Tätä palstaa lukiessa henki on karannut jonnekkin sfääreihin sikäli jos nyt enää mistään hengestä voi puhua :(.

        Ja vuonna -75 ei jaeltu mitään 16000 olevia numeroita. Tosin jäsenmäärän kasvu oli hurjaa noina vuosina ja 16000 saatettiin antaa jo ehkä vuonna -80, ehkä?

        Terveisin "siirtämätön" jäsen, numero 8xxx.


      • siitä puuttuu
        olet fiksu kirjoitti:

        Mutta. Mikähän viesti aloitukseen sisältyi? Kysymys, epätietoisuus, epäkohta vai mikä. Vai oliko kysessä vain muistelo 30 vuoden takaa? Kerro sinä minulle, jos kerran ymmärsit. Voin sitten vastata.

        Siinä olet oikeassa, että sinulla ei asiaa ole ja sen ymmärsin. Ymmärsin myös tarpeesi haukkua minua, jota et edes tunne. Haukuit henkilöäni, et asiaa kun sitä sinulla ei ole. Näinhän myönsit. Minäkö se kehitysvammainen olenkin???

        Enää en ihmettele, että näitä saitteja tunkioksi kuvataan.

        Sinä et sitten yhtään hyökännyt, tai pyrkinyt aloittajaa halventamaan? Et milliäkään korostanut vanhurskasta hyvettäsi jumalan ja lukijoiden silmien alla?


      • misar
        karva.naamari kirjoitti:

        Kertokaas nyt minullekin mitä ihmeen ideaa on kinata jäsennumeroista? Aivan sama onko numero 1000 vai 100000 molemmilla on aivan samat jäsenoikeudet ja velvollisuudet. Lisäksi on aivan varmaa, että kaikille riittää oma numero. Koettakaas nyt tulla järkiinne.

        1.1 - 31.12.1975 annetut jäsennumerot olivat 3776 - 5456. Ja jäsennumerot ovat henkilökohtaisia, joita ei voi siirtää esim. lapsille.
        Myös numerot annettiin ja annetaan edelleen numerojärjestyksessä. Kerran annettua numeroa ei koskaan ole annettu uudelleen. Jos jäsen syystä tai toisesta erosi liitosta, hänen numeronsa jäi lepäämään. Mikäli hän myöhemmin liittyi uudelleen, oli hänellä mahdollisuus saada vanha numeronsa käyttöön.
        Joten esim. aloittaja puhuu täyttä potaskaa.


      • oli pieni poikkeus....
        misar kirjoitti:

        1.1 - 31.12.1975 annetut jäsennumerot olivat 3776 - 5456. Ja jäsennumerot ovat henkilökohtaisia, joita ei voi siirtää esim. lapsille.
        Myös numerot annettiin ja annetaan edelleen numerojärjestyksessä. Kerran annettua numeroa ei koskaan ole annettu uudelleen. Jos jäsen syystä tai toisesta erosi liitosta, hänen numeronsa jäi lepäämään. Mikäli hän myöhemmin liittyi uudelleen, oli hänellä mahdollisuus saada vanha numeronsa käyttöön.
        Joten esim. aloittaja puhuu täyttä potaskaa.

        Tuo mitä sanoit, on juuri oikeaa tietoa.

        Olipas tuossa lähimenneisyydessä 1 poikkeus, muistatko mikä?

        Eikös numero 100.000 huutokaupattu jonnekkin, joten sitä nyt ei annettu ihan numerojärjestyksessä ;-)


      • misar
        oli pieni poikkeus.... kirjoitti:

        Tuo mitä sanoit, on juuri oikeaa tietoa.

        Olipas tuossa lähimenneisyydessä 1 poikkeus, muistatko mikä?

        Eikös numero 100.000 huutokaupattu jonnekkin, joten sitä nyt ei annettu ihan numerojärjestyksessä ;-)

        Numero 100000 laitettiin Solifer S 5 vaunuun kiinni, joka huutokaupattiin Lahdessa syyskuussa 2002.
        Tuotto lahjoitettiin syöpäsairaitten lasten valtakunnalliselle yhdistykselle.
        Vaunu meni Pohjois-Suomeen.
        Tämä on ainoa poikkeus tässä numeroasiassa. En vaan muistanut sitä heti.


      • paikkansa
        alle 9000 kirjoitti:

        Liityin vuodenvaihteen -76 -77 tienoilla SFC:hen ja sain numeron alle 9000. Jo silloin sanottiin, että numero on H_E_N_K_I_L_Ö_K_O_H_T_A_I_N_E_N_ , eikä sitä voi siirtää. Ilmoitettiin myös, jos jostakin syystä eroan liitosta ja joskus kuitenkin palaan takaisin, saan aina vanhan numeroni.

        Olin silloin alle kolmekymppinen ja edelleenkin alle kuusikymppisenä olen aktiivinen karavaanari. Tuolla toisessa ketjussa minua on "ukoteltu", sanottu äijäpahaksi tms. Voihan tietty olla, että 58:n ikäinen mies on jo ukkopaha "teininäkökulmasta" katsoen ;-)

        En tiedä mistä aloittaja on 'huitaissut' tuollaista perätöntä tietoa, jota esitti. Tieto on täysin vailla todellisuuspohjaa. Tuossa toisessa ketjussa joku neropatti kertoi, että alle kymmenen tuhannen jäsennumerot oli mukamas jaettu jo vuodesta -66 vuoteen -72 mennessä. Tämäkin "tieto" on tuulesta temmattu.

        Aloitellessani karavaanarina, oli silloin porukoissamme alle sadan ja alle tuhannen olevia perustajajäseniä. Eikös SFC perustettu joskus 60-luvulla?? Silloin oli porukan henki hyvä ja lämmin. Tätä palstaa lukiessa henki on karannut jonnekkin sfääreihin sikäli jos nyt enää mistään hengestä voi puhua :(.

        Ja vuonna -75 ei jaeltu mitään 16000 olevia numeroita. Tosin jäsenmäärän kasvu oli hurjaa noina vuosina ja 16000 saatettiin antaa jo ehkä vuonna -80, ehkä?

        Terveisin "siirtämätön" jäsen, numero 8xxx.

        Punkalaitumellakin on pojalla isän numero.Saanut sen parikymmentä vuotta sitten!


      • pojan
        misar kirjoitti:

        1.1 - 31.12.1975 annetut jäsennumerot olivat 3776 - 5456. Ja jäsennumerot ovat henkilökohtaisia, joita ei voi siirtää esim. lapsille.
        Myös numerot annettiin ja annetaan edelleen numerojärjestyksessä. Kerran annettua numeroa ei koskaan ole annettu uudelleen. Jos jäsen syystä tai toisesta erosi liitosta, hänen numeronsa jäi lepäämään. Mikäli hän myöhemmin liittyi uudelleen, oli hänellä mahdollisuus saada vanha numeronsa käyttöön.
        Joten esim. aloittaja puhuu täyttä potaskaa.

        jolla on isän pieni jäsennumero!


      • pojan kirjoitti:

        jolla on isän pieni jäsennumero!

        Oletko nähnyt sen isän pienen numeron hänen jäsenkortistaan vai vaunun/auton kylkeen liimattuna? Ainoastaan jäsenkortin numero ratkaisee.


      • oleva isän numero
        paikkansa kirjoitti:

        Punkalaitumellakin on pojalla isän numero.Saanut sen parikymmentä vuotta sitten!

        Oli varmasti liimattu isän matkailuajoneuvoon. Täällä on monesti kyselty, kysyn nytkin: Näitkö pojan jäsenkortissa myös sen "isän" entisen numeron?

        Näitkö? Vastaa, ole hyvä....


      • MGM
        karva.naamari kirjoitti:

        Oletko nähnyt sen isän pienen numeron hänen jäsenkortistaan vai vaunun/auton kylkeen liimattuna? Ainoastaan jäsenkortin numero ratkaisee.

        Mitähän se tuo kortissa oleva jäsennumero sitten ratkaisee?
        Olen aina ollut siinä uskossa, että kaikki yhdistysten jäsenet ovat tasavertaisia. Ei pitäisi olla missään mitään numeroperusteisia rajoituksia tai etuoikeuksia kenellekään jäsenelle.

        Olisihan se tietysti hienoa, jos olis vaikka alueilla eri osastot alle ja yli 100 000 jäsenille. Myös saunat ja WC:t voisi rajata kuuluviksi vain määrätyille jäsennumeroille. Yli 100 000 jäsenille ei tulisi suihkuun vielä lämmintä vettä...


      • MGM kirjoitti:

        Mitähän se tuo kortissa oleva jäsennumero sitten ratkaisee?
        Olen aina ollut siinä uskossa, että kaikki yhdistysten jäsenet ovat tasavertaisia. Ei pitäisi olla missään mitään numeroperusteisia rajoituksia tai etuoikeuksia kenellekään jäsenelle.

        Olisihan se tietysti hienoa, jos olis vaikka alueilla eri osastot alle ja yli 100 000 jäsenille. Myös saunat ja WC:t voisi rajata kuuluviksi vain määrätyille jäsennumeroille. Yli 100 000 jäsenille ei tulisi suihkuun vielä lämmintä vettä...

        Väitehän oli muistaakseni, että joku nuorimies esiintyi varsin pienellä numerolla jota joku epäili isiltä perityksi.

        Minä arvelin sen pienen numeron olevan vaunussa/autossa eikä sen nuorukaisen omassa kortissa oleva numero. Toisaalta, kortissa ei ole syntymävuotta joten jos isä ja poika ovat aivan saman nimisiä ei liene estettä yrittää käyttää sitä isin korttia.

        Eihän se numero toisaalta mitään ratkaise vaan kaikilla jäsennumeroilla saa samat oikeudet ja velvollisuudet. Numerojen suuruudesta on jostain syystä tullut jonkinlainen kinaamisen kohde kun oikeita aiheita ei näy olevan näköpiirissä.


      • MGM
        karva.naamari kirjoitti:

        Väitehän oli muistaakseni, että joku nuorimies esiintyi varsin pienellä numerolla jota joku epäili isiltä perityksi.

        Minä arvelin sen pienen numeron olevan vaunussa/autossa eikä sen nuorukaisen omassa kortissa oleva numero. Toisaalta, kortissa ei ole syntymävuotta joten jos isä ja poika ovat aivan saman nimisiä ei liene estettä yrittää käyttää sitä isin korttia.

        Eihän se numero toisaalta mitään ratkaise vaan kaikilla jäsennumeroilla saa samat oikeudet ja velvollisuudet. Numerojen suuruudesta on jostain syystä tullut jonkinlainen kinaamisen kohde kun oikeita aiheita ei näy olevan näköpiirissä.

        Kyllä minun SFC-kortistani löytyy myös syntymävuoden kaksi viimeistä numeroa.

        Jäsennumero - yhdistyksen numero - syntymävuosi. Näistä koostuu kortissa oleva numerotunnus.

        Näin se menee.


      • MGM kirjoitti:

        Kyllä minun SFC-kortistani löytyy myös syntymävuoden kaksi viimeistä numeroa.

        Jäsennumero - yhdistyksen numero - syntymävuosi. Näistä koostuu kortissa oleva numerotunnus.

        Näin se menee.

        Niinpäs löytyykin se vuosi. Eipä ole juuri tullut tuota numerosarjaa siinä mielessä tarkkailtua. Kiitos vaan ja Hyvää Uutta Vuotta


      • MGM
        karva.naamari kirjoitti:

        Niinpäs löytyykin se vuosi. Eipä ole juuri tullut tuota numerosarjaa siinä mielessä tarkkailtua. Kiitos vaan ja Hyvää Uutta Vuotta

        Samoin sinulle. Ei mennyt kovin huonosti tämäkään vuosi, mutta ei haittaa, vaikka menis tuleva vuosi vielä paremmin.


      • On muotoa.....
        MGM kirjoitti:

        Samoin sinulle. Ei mennyt kovin huonosti tämäkään vuosi, mutta ei haittaa, vaikka menis tuleva vuosi vielä paremmin.

        008xxx-0 xxx xx. Ensimmäiset kuusi numeroa kertovat jäsenumerosi (se joka on tarralla matkailuajoneivossasi), viivan jälkeinen numero kertoo oletko varsinainen jäsen (0) tai perhejäsen (1), seuraavat kolme numeroa kertovat jäsenyhdistyksesi numeron ja viimeiset kaksi numeroa syntymävuotesi kaksi viimeistä numeroa.

        Varsinaisena jäsennumerona käytetään siis sitä kortissa ennen viivaa olevaa numeroa.


      • hyväksi havaittu
        karva.naamari kirjoitti:

        Kertokaas nyt minullekin mitä ihmeen ideaa on kinata jäsennumeroista? Aivan sama onko numero 1000 vai 100000 molemmilla on aivan samat jäsenoikeudet ja velvollisuudet. Lisäksi on aivan varmaa, että kaikille riittää oma numero. Koettakaas nyt tulla järkiinne.

        minäkin opin numeroni kun pyyhin tinnerillä puolet numeroista pois nyt helpompi muistaa ;) vinkiksi muillekkin joita isot numerot häiritsee..


      • yui2c1
        vuonna 1977 kirjoitti:

        ja minun jäsen numero on 96-- elikä reilusti alle 10 000. Moni on kysynyt että onko se sun isän numero vaan kun ei ole. Ei isällä eikä kenellä muullakaan meidän suvussa ole asuntovaunu.

        Se että sinä sait vuonna 1975 numero 16000 ei voi pitää paikkanssa.

        sain 1982 numeron 19 xxx,


      • Anonyymi
        paikkansa kirjoitti:

        Punkalaitumellakin on pojalla isän numero.Saanut sen parikymmentä vuotta sitten!

        Vanha topikki mutta vastaan kuitenkin. Pojalla voi olla isän numero mutta perässä -1 eli perheenjäsen. Äidilläni oli myös perheenjäsen numero. Liittyivät 78-79 ja numero on 14xxx. Itse liityin 88 ja numero 46xxx. Että näin. Olen saanut ihmetystä käytänkö vanhempieni numeroa mutta kyllähän se oma on. Ikää minulla on alle 50 ;)


      • MGM kirjoitti:

        Mitähän se tuo kortissa oleva jäsennumero sitten ratkaisee?
        Olen aina ollut siinä uskossa, että kaikki yhdistysten jäsenet ovat tasavertaisia. Ei pitäisi olla missään mitään numeroperusteisia rajoituksia tai etuoikeuksia kenellekään jäsenelle.

        Olisihan se tietysti hienoa, jos olis vaikka alueilla eri osastot alle ja yli 100 000 jäsenille. Myös saunat ja WC:t voisi rajata kuuluviksi vain määrätyille jäsennumeroille. Yli 100 000 jäsenille ei tulisi suihkuun vielä lämmintä vettä...

        Olen vanha caravaanari ,ja totean vain kyllä kaikki ovat tasavertaisia ei numero merkitse mitään , jos pelkää kannattaa katsoa peiliin.


      • Anonyymi
        MGM kirjoitti:

        Kyllä minun SFC-kortistani löytyy myös syntymävuoden kaksi viimeistä numeroa.

        Jäsennumero - yhdistyksen numero - syntymävuosi. Näistä koostuu kortissa oleva numerotunnus.

        Näin se menee.

        Niin mielelläni haluaisin numeron 012345 ,(tiedä sitten onko jo varattu), mutta ei kai ole mahdollista, paitsi jos olisin... joku "avainhenkilö".


    • ihmettelyä multakin

      Olen aloittaja. En välitä pierun vertaa onko jollakin ykkönen vai miinus viisi muovitarrassaan kopperonsa kyljessä. Sain karavanistiporukasta tarpeeksesni silloin koko loppuelämäkseni! Samaa sakkia tunnutte olevan vieläkin! Ajan nykyään Mersun alustalle rakennetulla 1½ Neoplanilla Hammerfestistä Sisiliaan ja Lissabonista Minskiin alueella eläkeläisenä. Nyt vietän veljeni hautajaisia ja uutta vuotta Suomessa. Auto on Messiinassa.
      Minua on tässä syytetty varkaaksi, valehtelijaksi ja hulluksikin. Voin olla sitä kaikkea, mutta olkaa Yleen yhteydessä Atte Kaartinen lienee vielä työssä mukana. Arkistossa on Sirkku Peipponen, joka varmaan laittaa pätkän ohjelmaamme malliksi tänne, kunhan pyydätte.
      Räpeltäkää miten osaatte!

      • Alle 9000 vuonna -75

        Räpelletään, räpelletään!

        Jos sait vuonna 75 numeron 16.000, OK!

        Minä sain kuitenkin vuonna -77 numeron alle 9000, OK!

        Samapa tuo... (olankohautus) :-D

        Maailmahan on numeroita täynnä, tietsikkanikin omaa vaan ykkösiä ja nollia :-D


      • älyätkö

        Toiset tulevat eläkeläisinä kärsimättömiksi ja äreiksi. Onnekseni oma lähipiiri ei minua vielä ole syyttänyt näistä ominaisuuksista, melkein kaikesta muusta kylläkin. Pyydä, ellei se ole jo nyt, laittamaan ohjelma Ylen elävään arkistoon katsottavaksi.


    • 114..

      Mielestäni nämä jäsennumeroasiat ovat täyttä humpuukia. Toki niitä piennumeroisia valkoisissa likaisissa villapaidoissa kulkevia on vielä ja ihmeen nuoriakin. Ehdotankin caravaanarikokoukseen otettavaksi seuraava asia.
      Autossa/vaunussa oleva lätkä pysyköön samanlaisena mutta ilman numeroa. Onhan numero jäsenkortissa jos joku sitä kaipaa.

    • isänikin..........

      ....napsi yksitellen noita pirulaisia jäsennumeromiehiä jotka yrittivät väkisin tulla rajan yli.

    • nyt pysähtynyt

      Liityin SF-Caravanin jäseneksi -70 luvun loppupuolella, jolloin sain numeroksi hieman yli 9000. En ole kayttänyt numeroa vaunu-/autotarran yhteydessä, koska en halunnut esiintyä numerolla. Nyt olen 5 vuotta sitten luopunut jäsenyydestä ja numero on vapaasti käytettävissä.
      Tälläkin palstalla kannattaisi siirtyä kirjoituksissa käyttämään omaa nimeä, esiintyminen varmaankin siistiytyisi ja turha nälviminen jäisi pois. Olen havainnut näin käyneen caravanarien omalla keskustelupalstalla.

      • oikaistaan tuo...

        >...Nyt olen 5 vuotta sitten luopunut jäsenyydestä ja numero on vapaasti käytettävissä.<

        Numerosi EI OLE vapaasti käytettävissä!

        Jäsennumero on HENKILÖKOHTAINEN, eikä sitä anneta koskaan toiselle. Siis ei koskaan.

        Ihan vaan tiedoksesi, saat jäsennumerosi takaisin käyttöösi, jos joskus liityt takaisin. Jos et liity, jää numero käyttämättömäksi...


      • Niin mitä?

        Nimesi ???????????????


      • kysytään,
        Niin mitä? kirjoitti:

        Nimesi ???????????????

        mikä on nimesi ? Ei mitä on .......


      • höh
        oikaistaan tuo... kirjoitti:

        >...Nyt olen 5 vuotta sitten luopunut jäsenyydestä ja numero on vapaasti käytettävissä.<

        Numerosi EI OLE vapaasti käytettävissä!

        Jäsennumero on HENKILÖKOHTAINEN, eikä sitä anneta koskaan toiselle. Siis ei koskaan.

        Ihan vaan tiedoksesi, saat jäsennumerosi takaisin käyttöösi, jos joskus liityt takaisin. Jos et liity, jää numero käyttämättömäksi...

        Oman jäsennumeronsa jäsen voi luovuttaa VAIN puolisolleen tai avopuolisolleen. Ei kenellekään muulle. Leski saa pitää voimassa heidän entisen jäsennumeronsa, mikäli haluaa jatkaa jäsenyyttä yksinään. Siinä nämä poikkeukset pääsäännöstä ovat.


      • näkymätön.käsi
        oikaistaan tuo... kirjoitti:

        >...Nyt olen 5 vuotta sitten luopunut jäsenyydestä ja numero on vapaasti käytettävissä.<

        Numerosi EI OLE vapaasti käytettävissä!

        Jäsennumero on HENKILÖKOHTAINEN, eikä sitä anneta koskaan toiselle. Siis ei koskaan.

        Ihan vaan tiedoksesi, saat jäsennumerosi takaisin käyttöösi, jos joskus liityt takaisin. Jos et liity, jää numero käyttämättömäksi...

        "Jäsennumero on HENKILÖKOHTAINEN, eikä sitä anneta koskaan toiselle. Siis ei koskaan."

        kyllä on annettu, vai olisiko sitten myyty ?
        kun oaa hyvät soiaaliset taidot saa vaikka mitä, vakkka 4 puolisoa elämänsa aikana.


      • mukana jo 44 vuotta.

        Pylväikkö kuvaa juuri ristiriitaa todellisuuden ja maksaneiden jäsenten välillä. Selitys 1975-78 välissä on se, että vanhan yhdistyksen sekaiset jäsenkortit olivat vielä liittämättä uuteen järjestelmään. Adema-laattapostituskone oli muistaakseni se, jossa postin osoitelapussa alkoi esiintyä uudet numerot 1978???.
        Toinen seikka oli, että loppuvuodesta 1975 liittyneet saivat jäsenmaksun 1976 jouluksi ja todellisen numeron ehkä vasta silloin. Näin ollen 1975 on voitu "varmuudeksi" jakaa suuri 16 000 numerokin, vaikka sen alle on myöhemmin sullottu tuhansin uusia jäseniä kortiston tultua järjestykseen.
        Suvussamme on appeni numero vieläkin tyttärellään käytössä ja on hyvin pieni numero. Appi oli liittynyt 1960 (Suomen yksityisautojen matkailujärjestöön, joka oli jotenkin Lassilan johdossa).
        Vielä muistelen, että Ensio Itkosella, Veikko Pajusella ja Niilo Tarvajärvellä taisi olla sellaiset pyöreät hupitonnin 5000, 6000, 7000... osoituksena aatteen ja liikennetietouden edistämisestä 1960-luvulla.
        Mikään pyhäasia tämä numero ei ole ollut. Tuolla tapaa rasteilla 80-luvulla syntyneitä kavereita, joilla tarra 55xxx.


      • taulukko

        Vanhempani liittyi tietääkseni -71 ja sai numerom 16XX.On heillä vieläkin tallessa koska ovat maksaneet jäsenmaksut.


      • misar
        mukana jo 44 vuotta. kirjoitti:

        Pylväikkö kuvaa juuri ristiriitaa todellisuuden ja maksaneiden jäsenten välillä. Selitys 1975-78 välissä on se, että vanhan yhdistyksen sekaiset jäsenkortit olivat vielä liittämättä uuteen järjestelmään. Adema-laattapostituskone oli muistaakseni se, jossa postin osoitelapussa alkoi esiintyä uudet numerot 1978???.
        Toinen seikka oli, että loppuvuodesta 1975 liittyneet saivat jäsenmaksun 1976 jouluksi ja todellisen numeron ehkä vasta silloin. Näin ollen 1975 on voitu "varmuudeksi" jakaa suuri 16 000 numerokin, vaikka sen alle on myöhemmin sullottu tuhansin uusia jäseniä kortiston tultua järjestykseen.
        Suvussamme on appeni numero vieläkin tyttärellään käytössä ja on hyvin pieni numero. Appi oli liittynyt 1960 (Suomen yksityisautojen matkailujärjestöön, joka oli jotenkin Lassilan johdossa).
        Vielä muistelen, että Ensio Itkosella, Veikko Pajusella ja Niilo Tarvajärvellä taisi olla sellaiset pyöreät hupitonnin 5000, 6000, 7000... osoituksena aatteen ja liikennetietouden edistämisestä 1960-luvulla.
        Mikään pyhäasia tämä numero ei ole ollut. Tuolla tapaa rasteilla 80-luvulla syntyneitä kavereita, joilla tarra 55xxx.

        älä puhu varmana asiaa, josta et tiedä mitään.
        Kyllä v. -75 ei ollut mitään sekalaisia jäsenkortteja ja jäsenmaksut erääntyivät noin kuukauden kuluttua liittymisestä. Myös silloin oli jo numerot saatu.
        Ei niitä mitään varmuuden vuoksi jaettu.
        Mitä appesi liittymiseen tulee, mainitulla järjestöllä ei ole tekemistä SF-C:n kanssa.
        Ja esim. jäsennumero 5000 on annettu Raumalla asuvalle henkilölle. Ei mainitsemillesi, koska he eivät ole koskaan edes olleet jäseniä.
        Joten tämä sinun "totuudestasi".


      • ylpeys ja tyhmyys?
        misar kirjoitti:

        älä puhu varmana asiaa, josta et tiedä mitään.
        Kyllä v. -75 ei ollut mitään sekalaisia jäsenkortteja ja jäsenmaksut erääntyivät noin kuukauden kuluttua liittymisestä. Myös silloin oli jo numerot saatu.
        Ei niitä mitään varmuuden vuoksi jaettu.
        Mitä appesi liittymiseen tulee, mainitulla järjestöllä ei ole tekemistä SF-C:n kanssa.
        Ja esim. jäsennumero 5000 on annettu Raumalla asuvalle henkilölle. Ei mainitsemillesi, koska he eivät ole koskaan edes olleet jäseniä.
        Joten tämä sinun "totuudestasi".

        Ollaanpa sitä nyt koppavia ja tietämättömiä! Sinä voit lukea jostakin netin söpötyksistä historiaa, meitä on elossa vielä joitakin jotka muistaa tapahtumat.
        SFC:n alkuhistoriassa oli muutama autoilun ja matkailun järjestö, jonka jäsenet halusivat kokoontua vaunujen tekniikan kysymysten ympärile. Kyllä silloin mm. Suomen automatkailijat liittyessään perustettuun järjestöön on osa SFC:tä! Netissä voitte kirjoittaa mitä potaskaa joku muistaa!
        Lassilan ympärärillä olivat mm. automaahantuojat Aro ja Wihuri, sekä katsastamisen todellinen nuori voimahahmo Pertti Moll. Löytyykö heitäkään "oikeista tiedoistasi" ylhäällä? He hee! Väitä mitä haluat, jos saat siitä märkyyttä!
        Varatuomari Veikko Pajunen ja yrittäjä Ensio Itkonen olivat "kunniajäseniä"
        Lueskele sokea-Reetta tarkemmin niistä vahakansivihkoistasi asioita. Minä en enempää tätä samaa vanhaa sontaa jatka!
        Onhan siellä sulla toimistossasi lainmukaiset perustamispaperit jäljellä? On varmaan vuosien 1975-78 kokoussotkut ja juuri jäsenrekisterin sotkutkin piilotettu jonnekin. Tavaa niitä!


      • misar
        ylpeys ja tyhmyys? kirjoitti:

        Ollaanpa sitä nyt koppavia ja tietämättömiä! Sinä voit lukea jostakin netin söpötyksistä historiaa, meitä on elossa vielä joitakin jotka muistaa tapahtumat.
        SFC:n alkuhistoriassa oli muutama autoilun ja matkailun järjestö, jonka jäsenet halusivat kokoontua vaunujen tekniikan kysymysten ympärile. Kyllä silloin mm. Suomen automatkailijat liittyessään perustettuun järjestöön on osa SFC:tä! Netissä voitte kirjoittaa mitä potaskaa joku muistaa!
        Lassilan ympärärillä olivat mm. automaahantuojat Aro ja Wihuri, sekä katsastamisen todellinen nuori voimahahmo Pertti Moll. Löytyykö heitäkään "oikeista tiedoistasi" ylhäällä? He hee! Väitä mitä haluat, jos saat siitä märkyyttä!
        Varatuomari Veikko Pajunen ja yrittäjä Ensio Itkonen olivat "kunniajäseniä"
        Lueskele sokea-Reetta tarkemmin niistä vahakansivihkoistasi asioita. Minä en enempää tätä samaa vanhaa sontaa jatka!
        Onhan siellä sulla toimistossasi lainmukaiset perustamispaperit jäljellä? On varmaan vuosien 1975-78 kokoussotkut ja juuri jäsenrekisterin sotkutkin piilotettu jonnekin. Tavaa niitä!

        mistään netin kautta hakea tietoja, koska olen itse ollut näiden asioiden kanssa riittävän kauan mukana. Ja olen edelleenkin, joskaan en enää aktiivisena, paitsi liikkumisen muodossa.
        Sinä saat pitää omat käsityksesi asiasta, se ei mua hetkauta.
        Riittää, että itse tiedän asioiden totuudenmukaisen taustan.
        Asia osaltani päättyy tähän.


      • olen saanut

        Oman numeroni -77 alkuvuonna ja numeroni on 8xxx.

        Vaan mitäpäs näistä kinaamaan, numero on ja jäsenmaksu on maksettu. Kaikilla samat oikeudet...

        Sen noista numeroista nyt saa tietenkin irti, että mitä pienempi nummero, sen kauemmin olet ollut SFC:n jäsen...


      • Hanijoelta
        olen saanut kirjoitti:

        Oman numeroni -77 alkuvuonna ja numeroni on 8xxx.

        Vaan mitäpäs näistä kinaamaan, numero on ja jäsenmaksu on maksettu. Kaikilla samat oikeudet...

        Sen noista numeroista nyt saa tietenkin irti, että mitä pienempi nummero, sen kauemmin olet ollut SFC:n jäsen...

        Niin, jäsenistön tiedot ja asiat olivat sekaisin. Liityin loppuvuodesta 1977 ja sain numeron 1453x. Edellisen vuoden vuosikokousasioita jauhettiin riitana vielä seuraavanakin vuonna ja siihen oli syynä vuoden 1975 jokin sotku jne...


      • Hanijoelta kirjoitti:

        Niin, jäsenistön tiedot ja asiat olivat sekaisin. Liityin loppuvuodesta 1977 ja sain numeron 1453x. Edellisen vuoden vuosikokousasioita jauhettiin riitana vielä seuraavanakin vuonna ja siihen oli syynä vuoden 1975 jokin sotku jne...

        Eiköhän vuoden 1975 sotkut ole jo selvitetty. Siihen aikaan eivät jäsentiedot olleet vielä valtakunnallisessa tietokannassa (oletettavasti) joten pienet sekaannukset voi antaa anteeksi, varsinkin kun ne nähtävästi on jo saatu järjestykseen.


    • J.C.

      Eikös tuo yli neljännesvuosisatainen historia joutaisi jo jättää omaan arvoonsa. Semminkin kun sillä ei ole mitään käytännön merkitystä nykyisyyteen.

      Olisi paljon hyödyllisempää keskustella keinoista joilla saataisiin ummehtunut ilmapiiri raikastumaan tämänpäivän mielipideilmastossa. Nythän on oivallinen tilanne aloitta uusi vuosi uusin asentein.

      • muistot kultaa tarinat

        Kuinka voit kuvitella että 30v vanhat jutut voitaisiin käsitellä todenmukaisesti ilman omia mutuja?Tai että ne voitaisiin unohtaa.Meillä on tuhansia vuosia vanhoja juttuja jotka muistetaan kuin eilinen päivä.Ja kaikelle tälle on yhteistä,ettei asiasta tiedetä hölkäsen pöläystä,puhumattakaan tosiasioista.


      • muistot kultaa tarinat kirjoitti:

        Kuinka voit kuvitella että 30v vanhat jutut voitaisiin käsitellä todenmukaisesti ilman omia mutuja?Tai että ne voitaisiin unohtaa.Meillä on tuhansia vuosia vanhoja juttuja jotka muistetaan kuin eilinen päivä.Ja kaikelle tälle on yhteistä,ettei asiasta tiedetä hölkäsen pöläystä,puhumattakaan tosiasioista.

        Turhaa numeroista kiistelä,sillä mitä pienempi numero,sen aikasemmin se jää lepäämään!!!


      • turha iloita
        mjh1 kirjoitti:

        Turhaa numeroista kiistelä,sillä mitä pienempi numero,sen aikasemmin se jää lepäämään!!!

        Äläs sano. Viime kesänäkin yksi kuoli läheltä satatuhatta.


    • Solifer 550dl

      NIin perheemme aloitti asuntovaunuilun 70-luvun puolivälissä. Karavaanari numero hankittiin 70-luvun lopussa, nro on lähempänä 20000 tuhatta. Silloin 70-80 luvulla reissaattiin ahkerasti. 3 vuotta sitten minä 2 sukupolven karavaanari ostin vaunun ja numeron, joka oli reilut 100000. Ei sitä 70-luvulla hankittua numeroa saanut hankittua eikä siirrettyä. MIkään ei kuitenkaan estä tilaamasta sitä pikkunumeroa vaunuun, ns isän nimellä.

      Puolustuksena voin sanoa, että 95 % olen ollut matkassa silloin kun 70-80 luvulla aktiivisesti reissaattiin, joten ei se kai nyt niin suuri vääryys olisi vaikka se numero siirtyisi isältä pojalle.

      • Sofelier

        Kuinka sinä sitten koet sen jäsennumeron statuksen? Vaikuttaako sen suuruus jotenkin matkailukäyttäytymiseesi?


      • höh

        Liikuin tuossa pari vuotta m-autolla, johon en laiskuuttani ehtinyt liimata numerotarroja kiinni. Missään käymilläni jäsenalueilla ei numerojen puuttumiseen autostani kiinnitetty mitään huomiota. Laittaessani oman yhdistyksen logoa auton perään, niin samalla laitoin numerotarratkin paikoilleen.

        Ainut huomio numerotarroista on tullut siltä jäseneltä joka tuli kertomaan, että meillä on just samat numerot auton kulmalla. Tosin eri järjestyksessä, mutta samat numerot kuitenkin.


      • Neuvosen kysyjä
        höh kirjoitti:

        Liikuin tuossa pari vuotta m-autolla, johon en laiskuuttani ehtinyt liimata numerotarroja kiinni. Missään käymilläni jäsenalueilla ei numerojen puuttumiseen autostani kiinnitetty mitään huomiota. Laittaessani oman yhdistyksen logoa auton perään, niin samalla laitoin numerotarratkin paikoilleen.

        Ainut huomio numerotarroista on tullut siltä jäseneltä joka tuli kertomaan, että meillä on just samat numerot auton kulmalla. Tosin eri järjestyksessä, mutta samat numerot kuitenkin.

        Olen liikkunut ensin m- vaunulla ja 80- luvulta lähtien m- autolla, enkä ole siihen koskaan kiinnittänyt 4-numeroista jäsentarraani
        -tallessa ovat. Miksi ne tarrat kiinnittäisin? Ovat niin isotkin joten onko tarkoitus näkyä esim. vastaantulijalle vai mitä palvelee? Pienikokoiset karavaanimerkit on molemmin puolin etusivuikkunoiden yläpuolella ja löytyyhän numero jäsenkortista.


      • M-V.K
        Neuvosen kysyjä kirjoitti:

        Olen liikkunut ensin m- vaunulla ja 80- luvulta lähtien m- autolla, enkä ole siihen koskaan kiinnittänyt 4-numeroista jäsentarraani
        -tallessa ovat. Miksi ne tarrat kiinnittäisin? Ovat niin isotkin joten onko tarkoitus näkyä esim. vastaantulijalle vai mitä palvelee? Pienikokoiset karavaanimerkit on molemmin puolin etusivuikkunoiden yläpuolella ja löytyyhän numero jäsenkortista.

        Arvattavasti numero "erottaa jyvät akanoista". Mitä pienempi, sitä kokeneempi -ellei ole peritty nummero. Läpyskän suurta kokoa on moni ihmetellyt, mut näkyyhän se eikä tarvi ihan tontille tulla katsoskelemaan.


      • Car-avan
        Neuvosen kysyjä kirjoitti:

        Olen liikkunut ensin m- vaunulla ja 80- luvulta lähtien m- autolla, enkä ole siihen koskaan kiinnittänyt 4-numeroista jäsentarraani
        -tallessa ovat. Miksi ne tarrat kiinnittäisin? Ovat niin isotkin joten onko tarkoitus näkyä esim. vastaantulijalle vai mitä palvelee? Pienikokoiset karavaanimerkit on molemmin puolin etusivuikkunoiden yläpuolella ja löytyyhän numero jäsenkortista.

        Älä ota stressiä asiasta! Tulit kuitenkin uhoon 4-numeroistas tänne.Ei ne ole pakollisia jollet ole vielä tähän mennessä oppinut.


      • Neuvosen kysyjä
        Car-avan kirjoitti:

        Älä ota stressiä asiasta! Tulit kuitenkin uhoon 4-numeroistas tänne.Ei ne ole pakollisia jollet ole vielä tähän mennessä oppinut.

        meikämiehen käyttämättömästä numerosta! Vai että oikein uhooomista? Kommentistas päätellen niihin liittyy jotain "syvempiä arvotuksiakin". Eikös niissä sun 6- numerossa ole kuitenkin enemmän mustetta kun mun 4ssä, joten "uhoot" sitten sillä.


      • Car-avan
        Neuvosen kysyjä kirjoitti:

        meikämiehen käyttämättömästä numerosta! Vai että oikein uhooomista? Kommentistas päätellen niihin liittyy jotain "syvempiä arvotuksiakin". Eikös niissä sun 6- numerossa ole kuitenkin enemmän mustetta kun mun 4ssä, joten "uhoot" sitten sillä.

        Sori osuiko kapula,pääasiahan näkyi olevan NE 4 numeroa? On muuten vain se viides sutattuna lappuseen.Ei siinä muste paljoa paina ja maksaakin ihan yhtä paljon kuin neljä numeroa.
        Lappusia saa muuten kova pohjaisinakin ei tarvitse tarrata.


    • Ei ole ollut

      Numeroa käytössä enää aikoihin paljas Caravan tarra. Senhän saa nyt NIMELLÄKIN

    • pärjäillään

      kovin on pienisieluita porukkaa ei taidda enään elämässänne olla paljoakaan tapahtumia ,valoisaa mieltä teille toivon

    • Upein vaani.

      Ihme pieruja numeroista. Itsellä 120--- ja, kun tulen alueelle niin olen suurin ja kaunein.

    • tietäjä

      Uusimmat numerot ovat jo lähellä 150 000. Eikä niitä voi enää periä, ei edes herrojenkaan lapset.

    • Joksu_Fanclub

      Kyllä Joksu on aina ollut antava osapuoli

    • Parempisakki

      Minäpä kuulunkin Jamesinkerhoon, täällä on pienemmät numerot ja muutenkin mukavaa meininkiä.

    • vaussaonkotini

      Lityin vuonna1973 sfcaravan jäseneksi.aikaisemmin olimme perheen kanssa suomen yksityisauto matkailukerhossa voi olla että muistan kerhon nimen väärin.vaunuja sanottiin matkakodiksi.liitymisestä saakka olen liikkunut vaunulla ympäri suomea ja asunnut monet vuodet vaunussa.nykyinen vaunu on nostalgiavaunu.ikää sillä on 30 vuotta ja on uuden veroinen sen kunnosti ja entisöi vaunuasentaja.talvella oltiin vaunulla 33 asteen pakkasessa ilman ongelmia ja vaunussa oli lämmin.minäkin vedin alkuaikoina saab99 autolla solifer 450 vaunua ja 500 mallia.

    • kukin-tavallaan

      Jo 30 vuotta on ollut vaunu perässä ja olen koettanut ymmärtää tuota numerosarjan "suurta merkitystä", mutta minulle se ei ole auennut .
      Joillekin vaan tasaluku satasissa tai tonneissa tai jopa kymppitonneissa on valtava hämmästyksen ja puheensorinan aihe. Onhan se voinut joskus sitä ollakin.
      Mutta tuskin nykyiset uudet jäsenet välittää siitä yhtikäs mitään.
      Mullakin on 20 vuotta ollut jo joku, muistaakseni 81XXX , eli merkityksetön
      letka erilaisia numeroita tarralapussa.
      En näe sitä tärkeänä, onko joku uusi vai vanha harrastaja.

    • jatkumoo

      Pieni numeroiset alkavat kasvaa jo horsmaa vainioilla?

    • Rumatikittömiä

      Pieninumeroiset ovat vaihtaneet Rumatikin keskuslämpöön.

    • K.Arvanaamari

      "pieni"numeroiset ovat juurtuneet perennaparkkiin. Isompinumeroiset on enempi tien päällä eli oikeita karavaanareita. Perennaparkkius on jotain muuta kun karavaanarius.
      Nelinumeroiset kasvaa koiranputkea
      Viisinumeroiset on perennaparkissa
      Kuusinumeroiset on liikkeellä

      Joteskin näin ;)

    • Lentäjää

      Ei numeroita, vain maantie alla ja puskaparkki.

    • Työeläkeläine

      Kyllä me ilmalämmitttäjät olemme suvella paljonkin tienpällä, kevytrakenne, ei tarvi keskuslämmitysvesiä kuskata mukana.

      • primus-elasticus

        Kumpi on kevyempää ? Noin 8 litraa =8 kiloa keskuslämmitysvettä vai ne kaksi koppaa keskikuraa eli 16 kg, mikä on trumamiehen normi viikonloppuannos.


    • Karivaanari

      Itselläni on numero 14xx ja hankittu 80-luvulla, joten täyttä soopaa koko ketju.

    • kysynvaanKuopiosta

      Mitä sitten ??

    • Qyyqqendahl

      Eikö siinä perkeleen hinattavasssa kopperossa voi yöpyä ilman "riittävän pientä numeroa"?

      • Pieninumeroinen

        Tietysti voi yöpyä, vaan kyllä se sellainen nolottaa. Siksipä olenkin ostanut irrallisia tarranumeroita ja liimaillut niistä autooni alle kymppitonnin numerosarjan!


    • SanoittajaJoksu

      Kyllä minuakin nolottaa talvella hytistä kopissani, Minulla kun on toi rumatikki puhaltamassa

    • eiihankaikkienkaveri

      Kyllä nyt sain päivän naurut kun melkein jaksoin koko ketjun lukea!

    • Puuhaaa

      Miksi "tietyt tyypit" ovat välistävetäjiä? Eimole sattumaa, että niitäjaetaan numerojärjestyksessä. Nämä "tietyt tyypit" rohmuavat itselleen tietyt tasanumerot, kuten esim. 222222, 234567, 200000, 345678 jne jne.
      Siis epäreilua puuhaa.

      • Ropottiko

        Ei pidä paikkaansa. Ne on harvat ja valitut ,jotka saavat valita numeronsa. Vain Jari ja jotkut muut.


      • 14xxxx
        Ropottiko kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa. Ne on harvat ja valitut ,jotka saavat valita numeronsa. Vain Jari ja jotkut muut.

        Tiedän aivanvarman tapauksen kun kaveri meni hämeenlinnassa karavaanikonttoriin ja sai sallaisen numeron kun halusi.


      • Kävipäsäkä
        14xxxx kirjoitti:

        Tiedän aivanvarman tapauksen kun kaveri meni hämeenlinnassa karavaanikonttoriin ja sai sallaisen numeron kun halusi.

        Sehän on kuin lottovoitto jos onnistuu saamaan itselleen mieleisen numeron.


      • Anonyymi
        14xxxx kirjoitti:

        Tiedän aivanvarman tapauksen kun kaveri meni hämeenlinnassa karavaanikonttoriin ja sai sallaisen numeron kun halusi.

        Minkä nummeron sai?


      • Anonyymi
        Ropottiko kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa. Ne on harvat ja valitut ,jotka saavat valita numeronsa. Vain Jari ja jotkut muut.

        Kenestä Jarista on kysymys?


      • Anonyymi

        Minullakin on eräs tuttu aktiivikaravaanari jolla on kummallisen helppolukuinen jäsennumero. En ole viitsinyt kysellä miten tuo on hankittu, ehkä siinä on liiton toimiston tyttöjen kanssa sovittu että pidäpä mielessä että kun se-ja-se numero tulee vuoroon niin ota tämä minun jäsenhakemukseni laatikosta.


    • Reppurit

      Kaverini lainasi vaunun jossa nyt saatui olemaan aika pieni jäsennumero. Karavaanareista löytyi juttuaseuraa ja arvostusta. Kun lopulta selvisi että vaunu olli lainavehje niin seura kaikkosi heti. Eli aika kepoista on seura.
      Yövymme SFC-alueilla palvelun ja hinnan takia, seura nyt tahtoo olla joillain alueilla hyvin sisäänlämpiävää ja jutut joka vuosi samoja.
      Numero voi siirtyä vain puolisolle eli paljon on joukossa huijareita joiden egoa pieni numero korostaa. Vitsi koko numeroilla keikailu.

      • poisvaan

        Kausipaikkalaiset pilaa monessa paikassa tunnelman. Alkavat päälliköiksi ja neuvojaksi. Pitäis olla niin, että max 2 kautta per asukas ja sitten muualle pitämään välivuotta.


      • Anonyymi
        poisvaan kirjoitti:

        Kausipaikkalaiset pilaa monessa paikassa tunnelman. Alkavat päälliköiksi ja neuvojaksi. Pitäis olla niin, että max 2 kautta per asukas ja sitten muualle pitämään välivuotta.

        Joo, näitä päälliköitä riittää leirintäalueella, varsinkin jos on joku kokoontuminen niin leirintäisännät hyökkää heti vaikka olis joku aivan sivullinen ja tulossa alueelle. Parempi kun esittää kuuromykkää.


    • Itsellä SF-Caravan numero 11252. Joka on hankittu -70 luvun puolivälin tienoilla. Tarkkaa vuotta en muista. Vaunuiltua tuli tuolloin muutama vuosi.

      Seuraavan kerran vaunuilu jatkui 1988. Vaununa Solifer 5602i. Soittelin SF-Caravan sihteerille, saadakseni vanhan jäsennumeron käyttööni. Sihteeri kertoi, ettei valitettavasti heidän tietokannastaan selviä mikä numero minulla on tuolloin ollut käytössä. Jäsennumeroani en itsekkään silloin muistanut. Sihteeri antoi vinkin. Jos sinulla on valokuvia matkailuvaunusta arkistossa , josta jäsennumero näkyy, niin se auttaisi ongelman ratkomiseen.

      Todellakin, valokuvia selaillessani, sieltähän tuo numero löytyi 11252! Soitin sihteerille takaisin ja kerroin valokuvassa näkyvän numeron. Asia hoitui ja sain vanhan numeroni jäsenmaksuineen takaisin uuteen Soliferiimme vuonna 1988.

      Nykyisin jäsennumero on kaiverrettu muovipleksiin vuoden 2020 Fendt 390 FHS vaunuumme.

      Hauska yksityiskohta. Jäsennumeroni kolme ensimmäistä numeroa on 112 (hätänumero) ja kaksi viimeistä numeroa 52 (syntymävuoteni).

      Yt. Erkki Anttila

    • Anonyymi

      Onko tuo jäsennumero pakko olla liimattuna autoon tai vaunuun?
      Minä en haluaisi liimata tarraa autooni koska "en halua lokeroida itseäni" !

    • Anonyymi

      Ei tarvi liimata.

    • Anonyymi

      Teetin oman jäsentunnuksen vaunuun. Laitoin sen verran pienen numeron että sitä sopii kadehtia ellei nyt elämällään muuta tarkoitusta koe olevan.
      En ikinä leiriydy sf- karavaanareiden omilla alueilla. Parempi vain että innokkaimmat hömelöt pysyvät siellä reservaatissaan.

    • Anonyymi

      Nuo himoitut numerot jaetaan tilausjärjestyksessä. En siis voi mennä varaamaan ja väli kiilaamaan esim numeroa 234567? Vai voinko, jos oon vaikkapa riittävän röyhkeä?

      • Anonyymi

        Esimerkkiksi 222222, 200000, 123456 jätetään jakamatta kateussyistä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esimerkkiksi 222222, 200000, 123456 jätetään jakamatta kateussyistä?

        No kyllä on tärkeä joillekin yks jäsennumero!!
        Minä en viitsinyt edes jäsennumeroa liimata autoon enkä pidä sitä näkyvilläkään niin eipähän tuijotella mikä numero on. Mulle on ihan yks hailee mikä numero on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kyllä on tärkeä joillekin yks jäsennumero!!
        Minä en viitsinyt edes jäsennumeroa liimata autoon enkä pidä sitä näkyvilläkään niin eipähän tuijotella mikä numero on. Mulle on ihan yks hailee mikä numero on.

        Pitäähän se olla ukilta peritty pieni numero joka liimataan vaunuun ja vaunulle hankitaan kausi paikka ja sitten ollaan niin niin kokeneita karavaanareita. Nämä eivät mielestäni ole edes karavaanareita. Karavaanarin tulee liikkua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäähän se olla ukilta peritty pieni numero joka liimataan vaunuun ja vaunulle hankitaan kausi paikka ja sitten ollaan niin niin kokeneita karavaanareita. Nämä eivät mielestäni ole edes karavaanareita. Karavaanarin tulee liikkua.

        Jotkut sanovat näitä kausipaikkaisia caravaanareita siirtolapuutarhuriksi


    • Anonyymi

      Ketju aloitettu 2007. Kyllä jäsennumero tuntuu tärkeä asia olevan sekä puolustajille että vastustajile. Itse en kuulu yhdistykseen, enkä näin ollen omaa numeroa, asuntovaunua vedän silti.
      Aika hämmästyneenä luin ketjun läpi, enpä olisi arvanut että pieni numerotarra aiheuttaa näin paljon keskustelua. Hyvin tarran omistavat tiellä moikkailee tarrattomia kaikesta huolimatta.

      • Anonyymi

        Olen ollut SFC-jäsenenä ensimmäisen kerran 1990. Silloin oli tosiaan tyyli se, että maantiellä moikattiin vain jäsennumerolla varustettuja.
        Vaihtelevasti välivuosia ilman vaunua ja autoa, mutta liityin uudelleen jokunen vuosi sitten. Ihan syystä, että pikkurahalla saa hyvää vastinetta jäsenetujen muodossa.

        Numerotarra on ollut vaihtelevasti käytössä. Nyt sellainen on autoon liimattuna, mutta enpä ole sitä ja sen tarpeellisuutta koskaan edes ajatellut. Ollako vai eikö olla, ainakin minulle yks hailee.
        Ikinä ei olla olut SFC-aktivisteja, eiä sellaiseksi tulla. Kausipaikkalaisia emme ole, emmekä sellaisiksi tule. Alueillakin vieraillaan todella harvoin, syystä että ne ovat lähes aina jossain korvessa.


    • Anonyymi

      Ei Tuurissa numeroita kysellä

      • Anonyymi

        Eikä muillakaan yleisillä leirintäalueilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä muillakaan yleisillä leirintäalueilla.

        Minä en edes ole liimannut numeroa autoon, tarpeeton numerotarra.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en edes ole liimannut numeroa autoon, tarpeeton numerotarra.

        Moni muukaan ei liimaile tarroja, jäsenkortti on se ratkaiseva.


    • Anonyymi

      monessa autossa/vaunussa on ENTISEN omistajan tarra... itekkään en ole repinyt nättiä tarraa pois.. on semmoinen retro juttu :D --en ole jäsen.

      • Anonyymi

        Tosi karavaanari ajaa/kiertää ja leiriytyy eikä tuijottele numeroita. Ne on nämä vakipaikka "karavaanarit" jotka numeroita käyttää kun oma vaunu maannut samoilla sijoilla jo 30 vuotta ja sitten ollaan niin, niin karavaanareita!
        Autolla ajetaan kotoa vaunun luo ja vedetään viinaa pari vuorokautta ja sitten lähdetään kotiin. Tuota en sitten millään käsitä mikä idea tuossa on.
        Me kolutaan kaikki nähtävyydet varsinkin luonnossa, patikoidaan ja ollaan ulkona lähes koko päivä. Ei ole teeveetä vaunussa, läppäriäkään. Vaunu on vain nukkumista varten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosi karavaanari ajaa/kiertää ja leiriytyy eikä tuijottele numeroita. Ne on nämä vakipaikka "karavaanarit" jotka numeroita käyttää kun oma vaunu maannut samoilla sijoilla jo 30 vuotta ja sitten ollaan niin, niin karavaanareita!
        Autolla ajetaan kotoa vaunun luo ja vedetään viinaa pari vuorokautta ja sitten lähdetään kotiin. Tuota en sitten millään käsitä mikä idea tuossa on.
        Me kolutaan kaikki nähtävyydet varsinkin luonnossa, patikoidaan ja ollaan ulkona lähes koko päivä. Ei ole teeveetä vaunussa, läppäriäkään. Vaunu on vain nukkumista varten.

        Mekin kolutaan kaikki nähtävyydet ja luonnonpuistot ja ollaaan varsinaisia puskaparkkeilijoita. Mut silti autossa on telkkaria ja läppäriä - ja ihan kaikkea mitä kotonakin tarvitaan.
        Meillä auto (aiemmin vaunu) on myös koti, jossa puuhastellaaan muutakin:) Nukkumistakin, ikävä kyllä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mekin kolutaan kaikki nähtävyydet ja luonnonpuistot ja ollaaan varsinaisia puskaparkkeilijoita. Mut silti autossa on telkkaria ja läppäriä - ja ihan kaikkea mitä kotonakin tarvitaan.
        Meillä auto (aiemmin vaunu) on myös koti, jossa puuhastellaaan muutakin:) Nukkumistakin, ikävä kyllä...

        Meillä ei siksi mitään telkkareita eikä läppäreitä koska halutaan erilaista elämä kuin kotona, kotiin on mukava tulla kun on ollut ilman teeveetä viikonkin eikä läppäriäkään/tablettia tule selattua kun sitä ei ole mukana. Kännykkä toki on mutta sitä käytetään vain navigointiin.
        Sadekeleilläkin ulkona, silloin ainakin usein kaikki laavut/muotiopaikat tyhjinä😁


      • Anonyymi

        Eipä tuosta tarrasta ole mitään hyötyä sinulle, ihan turhaan pidät sitä vaunussa. Alennuksia saa ja SFC-alueille pääsee vain voimassa olevaa jäsenkorttia näyttämällä, ei vaunussa olevalla tarralla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä tuosta tarrasta ole mitään hyötyä sinulle, ihan turhaan pidät sitä vaunussa. Alennuksia saa ja SFC-alueille pääsee vain voimassa olevaa jäsenkorttia näyttämällä, ei vaunussa olevalla tarralla.

        "SE on semmoinen Retro juttu" Siis sisustus juttu... ihan samalla tavalla kun joku liimaa nesteen ja ym... ralliautoonsa.. Vaikka ei aja kilpaa ym.. vain tarran kauneuden takia. ;D

        JA kyllä tuo tarra on joskus alennuksen antanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosi karavaanari ajaa/kiertää ja leiriytyy eikä tuijottele numeroita. Ne on nämä vakipaikka "karavaanarit" jotka numeroita käyttää kun oma vaunu maannut samoilla sijoilla jo 30 vuotta ja sitten ollaan niin, niin karavaanareita!
        Autolla ajetaan kotoa vaunun luo ja vedetään viinaa pari vuorokautta ja sitten lähdetään kotiin. Tuota en sitten millään käsitä mikä idea tuossa on.
        Me kolutaan kaikki nähtävyydet varsinkin luonnossa, patikoidaan ja ollaan ulkona lähes koko päivä. Ei ole teeveetä vaunussa, läppäriäkään. Vaunu on vain nukkumista varten.

        Nuo kausipaikoilla asustavat viikonloppukaravaanarit ovat mökkiläisiä joilla ei ole ollut varaa ostaa kesämökkiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "SE on semmoinen Retro juttu" Siis sisustus juttu... ihan samalla tavalla kun joku liimaa nesteen ja ym... ralliautoonsa.. Vaikka ei aja kilpaa ym.. vain tarran kauneuden takia. ;D

        JA kyllä tuo tarra on joskus alennuksen antanut.

        Niin eihän siinä kannata sanoa mitään jos vastaanoton henkilökunta kurkkaa ulos ja kopioi numeron vaunun keulasta.


    • Anonyymi

      Kummaa tuo numeroista jankkaminen. Mielestäni pienet numerot kuuluu vain mersualustaisille kabeille ta mersuvetoidille kabeille, muiden numerot voi alka 200000.

    • Anonyymi

      niinhän sitä sanotaan; mitä pienemmän numeron haluaa, sitä pienenpi muna :DD
      Kaikki jäsenet on saman arvoisia, oli jäsen numero mikä tahansa.

      • Anonyymi

        Omituista kirjoittelua...

        "Numero, jonka jokainen saa liittyessään SF-Caravanin jäseneksi on henkilökohtainen, sitä ei voi luovuttaa toiselle eikä myöskään siirtää esimerkiksi isältä pojalle. Vaikka liitosta eroaisi, jäsennumeroa ei anneta toiselle. Kuolleen jäsenen numero voidaan siirtää ainoastaan puolisolle."

        Millään mersualustoilla ja kabeilla ei ole mitään tekemistä jäsennumeroiden kanssa.
        On toki niin, että vuosikymmenet autoilua ja vaunuilua harrastaneet päätyvät usein niihin parhaisiin vaihtoehtoihin - vaan näinhän se menee, olipa harrastus mikä tahansa.
        Itselläkin sen verran kokemusta, että tiedän mitä haluan ja mitkä vaatimukseni ovat vaunun tai auton suhteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omituista kirjoittelua...

        "Numero, jonka jokainen saa liittyessään SF-Caravanin jäseneksi on henkilökohtainen, sitä ei voi luovuttaa toiselle eikä myöskään siirtää esimerkiksi isältä pojalle. Vaikka liitosta eroaisi, jäsennumeroa ei anneta toiselle. Kuolleen jäsenen numero voidaan siirtää ainoastaan puolisolle."

        Millään mersualustoilla ja kabeilla ei ole mitään tekemistä jäsennumeroiden kanssa.
        On toki niin, että vuosikymmenet autoilua ja vaunuilua harrastaneet päätyvät usein niihin parhaisiin vaihtoehtoihin - vaan näinhän se menee, olipa harrastus mikä tahansa.
        Itselläkin sen verran kokemusta, että tiedän mitä haluan ja mitkä vaatimukseni ovat vaunun tai auton suhteen.

        Olen samoilla linjoilla. kyllä se ihan omien mieltymysten mukaan vaunua hankitaan ja vetoauto vähän parempi, että voi anopin/appiukon vaunua vetää jos tarvitsee heitä autella. harvemmin väkee isoa karryä ja pikku nissani sitä vetämässä :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omituista kirjoittelua...

        "Numero, jonka jokainen saa liittyessään SF-Caravanin jäseneksi on henkilökohtainen, sitä ei voi luovuttaa toiselle eikä myöskään siirtää esimerkiksi isältä pojalle. Vaikka liitosta eroaisi, jäsennumeroa ei anneta toiselle. Kuolleen jäsenen numero voidaan siirtää ainoastaan puolisolle."

        Millään mersualustoilla ja kabeilla ei ole mitään tekemistä jäsennumeroiden kanssa.
        On toki niin, että vuosikymmenet autoilua ja vaunuilua harrastaneet päätyvät usein niihin parhaisiin vaihtoehtoihin - vaan näinhän se menee, olipa harrastus mikä tahansa.
        Itselläkin sen verran kokemusta, että tiedän mitä haluan ja mitkä vaatimukseni ovat vaunun tai auton suhteen.

        Tuo että pitäsi harrastaa jotain kauan että päätyy jotenkin "parhaaseen " vaihtoehtoon on vähän omituinen ajattelumalli. Eikö se ensimmäinen ole sitten paras siinä tilanteessa. Homma tahtoo kehittyä ja tarpeet muuttua, jokaisella on erilaiset vaatimukset. Yksi haluaa sen mersun tai kaben, toiselle ne on tarpeettomia, molemmat yhtä oikeassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo että pitäsi harrastaa jotain kauan että päätyy jotenkin "parhaaseen " vaihtoehtoon on vähän omituinen ajattelumalli. Eikö se ensimmäinen ole sitten paras siinä tilanteessa. Homma tahtoo kehittyä ja tarpeet muuttua, jokaisella on erilaiset vaatimukset. Yksi haluaa sen mersun tai kaben, toiselle ne on tarpeettomia, molemmat yhtä oikeassa.

        Mitä vaan on tullutkaan puuhattua ja harrastettua, niin ainakin minulla eka valinta on mennyt lähes aina pieleen. Voisin sanoa, että akkuporakoneesta asuntovaunuun, sähköfillarista moottoripyörään ja kaikkea siltä väliltä, niin se ensimmäinen ostos ei lähes koskaan ole ollut täysin onnistunut tai mieleinen.
        Tuo meidän eka matkailuauto on niitä harvoja valintoja, jotka on menneet kerralla nappiin. Siihen auttoi perusteellinen pohdiskelu siitä, mitä oikein haluamme sekä 8000 km "koeajo" vuokratulla matkailuautolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä vaan on tullutkaan puuhattua ja harrastettua, niin ainakin minulla eka valinta on mennyt lähes aina pieleen. Voisin sanoa, että akkuporakoneesta asuntovaunuun, sähköfillarista moottoripyörään ja kaikkea siltä väliltä, niin se ensimmäinen ostos ei lähes koskaan ole ollut täysin onnistunut tai mieleinen.
        Tuo meidän eka matkailuauto on niitä harvoja valintoja, jotka on menneet kerralla nappiin. Siihen auttoi perusteellinen pohdiskelu siitä, mitä oikein haluamme sekä 8000 km "koeajo" vuokratulla matkailuautolla.

        Olen yleensä tutkinut tarkasti ostoa harkitessa vaihtoehdot ja aika hyvin nuo valinnat on onnistunut. Nyt viimeisimmän vaihdon tein periaatteessa sokkona vaunusta autoon, näkemättä autoa kuin kuvissa tietokoneruudulla ja luottamalla myyjän puheisiin. Tällaista en suosittele kenellekään, vaikka itselläni kävi todella hyvä tuuri ja auto on paras mahdollinen omaan käyttöön, enkä ole vielä löytänyt uusistakaan autoista voittajaa tuolle nykyiselle. Huoltoa ja jopa joitakin korjauksia tuollainen vanha matkailuauto tarvitsee, mutta nyt kaikki on kohdallaan.


    • Anonyymi

      Mulla on pieni numero Jamesinkerhosta ja tonnininpaikka, joskus kinkkukiusaustakin.

    • Anonyymi

      Kerran näin Keskisellä Tuurissa yks numeroisen ja niitä näkee harvoin. Itsellä on kuusinumeroinen ja näkyvillä niin kuin ohjeessa sanotaan. Nyt olen alkanut miettiä, että otanko pois kun korttia vaan kysytään. Onhan se tietysti mukavaa kun paljon suurempiakin numeroita aina näkyy.

      • Anonyymi

        En muista montako yksinumeroista karavaanaria on enää hengissä, mutta vähissä on.

        Eihän sitä numerokilpeä tarvitse liimailla matkailuvälineeseen. Jotkut liimaa sen sopivalle alustalle ja nostaa lätkän ikkunalle kun leiriytyy sellaiselle alueelle jossa vaaditaan numeron olevan näkyvillä. Eikä tarvitse ostaa uusia numerotarroja kun vaihtaa vaunua/autoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En muista montako yksinumeroista karavaanaria on enää hengissä, mutta vähissä on.

        Eihän sitä numerokilpeä tarvitse liimailla matkailuvälineeseen. Jotkut liimaa sen sopivalle alustalle ja nostaa lätkän ikkunalle kun leiriytyy sellaiselle alueelle jossa vaaditaan numeron olevan näkyvillä. Eikä tarvitse ostaa uusia numerotarroja kun vaihtaa vaunua/autoa.

        Missä sellainen paikka on mikä vaatii että numero oltava näkyvissä? Entäpäs jos ei ole koko numeroa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä sellainen paikka on mikä vaatii että numero oltava näkyvissä? Entäpäs jos ei ole koko numeroa.

        Ei kai ne alueet niitä numeroita tarvi näkyvillä ? Niin ja sitä numeroahan ei ole jos ei ole jäsen. vaikka monella kaluston entisen omistajan numero on näkyvillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä sellainen paikka on mikä vaatii että numero oltava näkyvissä? Entäpäs jos ei ole koko numeroa.

        Ei missään. Jos et ole jäsen, niin jäsenyhdistysten ylläpitämille SFC-alueille ei yleensä ole asiaa tai leiriytymisen hinta on huomattavasti korkeampi.
        Älä sekoita niitä yleisiin SFC- jäsenetu-leirintäalueisiin, niissä ei jäsenyyttä vaadita mutta saat muutaman euron alennusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei missään. Jos et ole jäsen, niin jäsenyhdistysten ylläpitämille SFC-alueille ei yleensä ole asiaa tai leiriytymisen hinta on huomattavasti korkeampi.
        Älä sekoita niitä yleisiin SFC- jäsenetu-leirintäalueisiin, niissä ei jäsenyyttä vaadita mutta saat muutaman euron alennusta.

        Vaikka olen jäsen min en kyllä mene jäsenten ylläpitämiä alueille. Kerran olen sellaiselle erehtynyt menemään! Noiden alueiden aktiviteetit rajoittuu pelkkään dokaamiseen, muut eivät tee. Jos rannassa on vene niin sitä ei ole käytetty vuosikymmeniin, airot lahonneet, ehkä ihan hyvä koska kännissä ei pidä vesille mennä ja selvää päivää eivät noiden alueiden vakioasukkaat näe. Hameväelläkin ääni on kuin tukkijätkällä kun vetäneet röökiä ja viskiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai ne alueet niitä numeroita tarvi näkyvillä ? Niin ja sitä numeroahan ei ole jos ei ole jäsen. vaikka monella kaluston entisen omistajan numero on näkyvillä.

        Joissakin karavanalueilla halutaan numeroiden olevan näkyvillä jolloin isännät näkevät helpommin kuka kortteeraa missäkin.

        Yleisillä leirintäalueilla on omat numerolappunsa joista näkee että on ilmoittautuminen ja maksu hoidettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka olen jäsen min en kyllä mene jäsenten ylläpitämiä alueille. Kerran olen sellaiselle erehtynyt menemään! Noiden alueiden aktiviteetit rajoittuu pelkkään dokaamiseen, muut eivät tee. Jos rannassa on vene niin sitä ei ole käytetty vuosikymmeniin, airot lahonneet, ehkä ihan hyvä koska kännissä ei pidä vesille mennä ja selvää päivää eivät noiden alueiden vakioasukkaat näe. Hameväelläkin ääni on kuin tukkijätkällä kun vetäneet röökiä ja viskiä.

        Kannattaisi käydä useammallakin karavanalueella kuin tuolla mihin osuit ja oli noin railakasta elämää. Tuollaiset ovat paikat ovat hyvin pieni vähemmistö, löytyy paljon ihan mukavia alueita. Mutta jos asustaa vaan puskassa tai parkkipaikoilla ilmaiseksi niin onhan tuo pieni karavanalueen maksu ylivoimaista.


    Ketjusta on poistettu 34 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1957
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1506
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      27
      1423
    4. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1418
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1385
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1357
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe