mies ja lemmikkieläin

Nimetön

Minulla on ihana mies, mutta valitettavasti hän inhoaa koiraani. Karvoja, kerjäämistä ym. En oikein tiedä mitä tekisin, en haluaisi luopua kummastakaan. Koira on ollut minulla 4 vuotta ja mies vuoden. mielipiteitä!

41

1325

Äänestä

Vastaukset 41

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei voi...

mutta jos mies rupeaa vaatimaan valintoja itsensä tai koiran välillä, ei valinta ole kovinkaan vaikea: Mies pihalle ja välittömästi.

Mietipä itse kumpi näistä kahdesta on loppujen lopuksi sinulle se uskollisempi ja luotettavampi kumppani. Koira voittaa 10-0

• halach-uinic

Mietipä itse kumpi näistä kahdesta on loppujen lopuksi sinulle se uskollisempi ja luotettavampi kumppani. Koira voittaa 10-0

se olis 10/10, jos mullekkin kannettais ruoka kuonon eteen, pidettäis hyvää huolta, rapsuteltais sieltä, vietäs aina vähä tutkailemaan minua kiinnostavia asioita useasti päivässä, jälkeni siivottaisiin ja tietenkään ei tarttis käydä töissä vaan sais makoilla päivät kotona.. :D

alkais tilanne tasottua.. :D

• niinhän mä melkein teenkin
        halach-uinic kirjoitti:

se olis 10/10, jos mullekkin kannettais ruoka kuonon eteen, pidettäis hyvää huolta, rapsuteltais sieltä, vietäs aina vähä tutkailemaan minua kiinnostavia asioita useasti päivässä, jälkeni siivottaisiin ja tietenkään ei tarttis käydä töissä vaan sais makoilla päivät kotona.. :D

alkais tilanne tasottua.. :D

tietty, työssä on käytävä.

• halach-uinic
        niinhän mä melkein teenkin kirjoitti:

tietty, työssä on käytävä.

ei voi kuin olla kateellinen .. :)

• miehestä

olet selvästikin koiraihminen, joten sinulla tulisi ehkä aina olemaan koira. jos pidät miehen niin jatkossa kun tämän koirasi pävitä ovat vietetyt hän ei suostuisi enää koiraan.

minä en ikimaailmassa luopuisi koirastani, myös koira on perheenjäsen. en vaikka mieheni tulisi sille allergiseksi - ellei sitten saisi astmaa tai muuta hengenvaarallista.

olette olleen yhdessä vasta vuoden. se ei ole kovin pitkään. vielä ei ole päivänselvää että suhteenne tulee edes toimimaan, siis niin että viettäisitte loppuelämänne yhdessä. joten odota vielä.

mies ei voi pakottaa sinua valitsemaan hänen ja koiran väliltä, ja jos niin tekee niin ukko ei ole valitsemisen arvoinen.

• sarvikuonokas

Jos asutte niin yhteisomistuksessa? vuokralla?

• myös kissa

minun vuokra asunnossa ja etsimme omakotitaloa, asunto on pieni kaksio. Tilan ahtaus on alkanut ahdistaa.

• vänkyrä-nainen

kukaan ei vaatisikaan sinua koirastasi luopumaan. Se olis mun mielestä han liian itsekässtä.
      Ihme kun miehesi alunperinkin aloitti suhteen kanssasi, jos se koira kerran niin suuri inhon aihe hänelle on. Vai onko se saanut alkunsa vasta hiljattain?

Mun mielestä kellään ei pitäisi olla oikeutta haukkua toisen lemmikeitä tai vaatia luopumaan niistä. Allergiatapaukset voisi olla asia erikseen, mutta toisaalta on mulla itselläkin todettu koira-allergia, joka ei koskaan ole kylläkään oireillut jos mulla on ollut koira eikä kyllä muidenkaan koirien läheisyydessä eli se siedätyshoito varmasti toimii usein siinäkin tapauksessa. Ainakin olen monelta kuullut, et oma koira ei aiheuta allergiareaktiota, vaikka toiset koirat sen saattaisivatkin tehdä.

• homma täälä

Ainakin olen monelta kuullut, et oma koira ei aiheuta allergiareaktiota, vaikka toiset koirat sen saattaisivatkin tehdä.

Kumma juttu, ei tosiaankaan omasta koirasta saa mitään reaktioita, joskus ollu aamulla vähän nuhaa, mut eiks kaikilla oo joskus nuhaa.. (?)
        Toistenkin koiria kestän kohtuullisesti, mut jos vaikka nukkuu samassa tilassa ni sit huomaa..

Kissat taas saavat pärskimään heti ja silmät valuu vettä ja on punaset ja kutiaa jne..

Eipä kävis mielessä ottaa joo naista joka ei koiraani kestäisi.. :(

• koira/kissa/ihminen
        homma täälä kirjoitti:

Ainakin olen monelta kuullut, et oma koira ei aiheuta allergiareaktiota, vaikka toiset koirat sen saattaisivatkin tehdä.

Kumma juttu, ei tosiaankaan omasta koirasta saa mitään reaktioita, joskus ollu aamulla vähän nuhaa, mut eiks kaikilla oo joskus nuhaa.. (?)
        Toistenkin koiria kestän kohtuullisesti, mut jos vaikka nukkuu samassa tilassa ni sit huomaa..

Kissat taas saavat pärskimään heti ja silmät valuu vettä ja on punaset ja kutiaa jne..

Eipä kävis mielessä ottaa joo naista joka ei koiraani kestäisi.. :(

mullekin muiden ihmisten lemmikit aiheuttavat todella pahoja oireita, mutta omat ei oikeastaan ollenkaan.

En koskaan luopuisi lemmikeistäni, mutta toisaalta en myöskään alkaisi seurustelemaan ihmisen kanssa, joka ei pidä eläimistä. Heitä mies pihalle, jos luovut koirasta, niin kohta joudut luopumaan jostain muusta, jne... Tuollaiset ihmiset tiedetään...

• miehestä

Ylipäätään epäilyttää ihmiset, jotka vihaavat eläimiä.

• Aurinko79-

Ikävä tilanne :(

Mä en osaa edes kuvitella kuinka pahalta tuo tuntuu, tärkeimmät miehet mun elämässä ovat olleet eläinrakkaita, eikä koskaan ole tarvinnut edes harkita eläimistä luopumista miehen takia. Enkä varmaan kyllä luopuiskaan muuta kuin allergian takia.

Voisiko miehesi opetella koiran sietämistä sinun takiasi? Jos syinä on "vain" karvat ja kerjääminen... Jollei kyse ole allergiasta tms, niin tietäen kuinka paljon koirasi sinulle merkitsee, olisi mun mielestä mieheltä itsekästä vaatia sinua luopumaan koirastasi.

• valintoja. Ehkä noin totaalisen ehdoton suhtautuminen kuullostaa pikkasen oudolta, mäkään en välttämättä älyttömästi tykkää elukoista mutta eipä se nyt toisaalta maailmaakaan kaatais. Mutta siitähän lähdetään että en panis tikkuakaan ristiin sen elukan eteen, se kuka sen on ottanu myös hoitaa ja huolehtii siitä 100%.

• Sanot sille ukolle, että jos sä et pysty elämään koiran kanssa, niin sitten sun pitää lähteä etsimään koiraton nainen.

Ja olen yrmion kanssa samaa mieltä, että jokainen hoitakoon 100%:sti omat lemmikkinsä.

• hoidan kyllä itse koirani

eikä hän varsinaisesti pyydä luopumaan koirasta, mutta kun hän on pahantuulinen, saan kyllä kuulla, kuinka ällöttäviä karvat ovat(en tietty pidä niistä itsekään ja siivoan kyllä varsin usein)harjaan koiraa yms. ja sitten saan tuntea itse sen pahanolon, kuin se olisi minun syyni, että koira haisee, piereskelee, tms. niin minun syynihän se tietty on, koska koira on minun.

• ei ihan yks oikonen tilanne.

Toisaalta parisuhteelta voi odottaa kompromisseja ja toisaalta taas ei eläintä pie asettaa ihmisen asemaan.

Kumminki en koe että jos kerta sulla on ollu koira jo teidän parisuhteen alussa niin sillä koiralla on oikeus olla siinä loppuun saakka. Eli kyllä mieki kallistun sen koiran puolelle, mut niitä kompromisseja. Koiraa ei pölistellä sisällä vaan se harjataan pihalla päivittäin eikä päästetä sänkyyn tai sohville. (vanhan koiran opettaminen on vähän hankalampi tietty) Ja sit tilanne voi olla semmonen että esim koira ei saa olla makkarissa tms. Pitää ymmärtää miestäki, mut tässä tapauksessa ei pie lähtee tanssimaan sen pillin mukaan.

Mihinkäpä se koira karvoistaan pääsee.... Se ei kumminkaa ole koiran vika.

• ei tule makkariin

vaan pysyy olkkarissa ja muualla, on muuten kaikenlisäksi hyvin huollettu. Ei kerjää pöydästä. Se vaan on koira.

• samoin

koiran paikka ole sohvalla tai sängyssä.

• ei tule makkariin kirjoitti:

vaan pysyy olkkarissa ja muualla, on muuten kaikenlisäksi hyvin huollettu. Ei kerjää pöydästä. Se vaan on koira.

se koira eikä koulutus voi enää asiaan vaikuttaa.. Ei oo koiran vika että se on koira...

Eli siis käytännössä tää on vaan miehen asenne kysymys, Ei koiran karvoja sohvilla tai vaatteissa, ei purtuja kenkiä tai muutakaan häiriötä. Ei se oo koiran vika että mies ei tykkää koirasta. Mun vaaka kallistu justiin koiran puolelle.

• ovat ärsyttäviä

Tyhmä mies sinulla, ainakin tuossa asiassa. Itse olen päättänyt, että en ala seurustelemaan naisen kanssa, jolla on koira, sillä en siedä koiria, vaikken olekaan allergikko.

Koirissa ärsyttää melkein kaikki: ne räksyttää hermoja raastavasti, kuolaavat, nuolevat, varsinkin isommat koirat ovat koko ajan tiellä, niitä pitää ulkoiluttaa ainakin pari kertaa päivässä (halusit tai et)... kastuessaan niiden tuoksu karmea(paitsi jotku oli poikkeuksia kuulemma). Koirat myös tuntuvat vievän parisuhteelta paljon aikaa, mies saattaa jäädä koiran varjoon.

Pikkukoirat ovat ehkä hieman parempia, mutta suurin osa niistäkin on aivan älyttömän ärsyttäviä.

Kissoja kiitos.

Ja mitä siitäkin tulisi, jos toinen ei pidä toisen lemmikistä, ei hyvä. Toki miehesi voi yrittää tottua koiraan, jos pitää susta tarpeeksi...jomman kumman kompromissi.

• -eräsmies-

miksi otit miehen, joka ei pidä eläimistä? Luulis, että elämänarvot ei muutenkaan silloin ole samantapaiset.

Sano miehelle, että koira oli ensin. Siihen on opeteltava tai lähdettävä menemään.

Tietysti sinun pitää itse olla varmasti tuota mieltä, ennen kuin menet sanomaan.

• vili

jos ei se inhoaisi, olisi hintti kyseessä. kyllä mäkin vihaan eläimiä

• Tiedoksesi,

että kyllä heteromiehetkin pitävät eläimistä. Ainoastaan sellaiset aika tunteettomat ihmiset eivät pidä eläimistä.

• vili
        Tiedoksesi, kirjoitti:

että kyllä heteromiehetkin pitävät eläimistä. Ainoastaan sellaiset aika tunteettomat ihmiset eivät pidä eläimistä.

joo kaikki voi kaikkea hommata...on se vaan niin tussun hirveän, jos miehellä elukka.
        ei se liity tunteisiin millään tavalla..tietenkin jos oma elämä ei riitä, niin kannattaa tsekata joku kani tai vastaava.

• uskollisempi-

kin se on. Joten, jos luopumisen paikka tulee, niin mies lähtisi ainakin tästä huushollista. Miehestä luopuminen on helpompaa, sen saa aina johonkin hyvään kotiin, eikä lopettamista tarvitse pohtia. Myöskään miehestä luovuttuaan ei tarvitse miettiä hoidetaanko sitä uudessa paikassa hyvin, kohdellaanko siten kuin itse olisit kohdellut. Miehelle voi aina selittää, että sori mä en kestä sun kerjäämistä enkä karvojasi, koira ei ymmärrä vaikka kuinka puhuisi. Viaton luontokappale kun. Ei petä eikä jätä,ei puhu paskaa eikä valehtele. Ikinä.

• sinua niin

heivaa sellainen mies!

• la.ra

että miehestä luopumisesta pääsisit helpommin yli, jos tilanne pääsisi niin pahaksi.

Juttele miehen kanssa ja tee selväksi, että hän tiesi minkälaisen paketin osti kun sinun kanssasi hynttyyt yksiin laittoi. Hänen puoleltaan on todella epäreilua rutkuttaa nyt, kun hänkin on valintansa tehnyt.

Mulla on jännät paikat vasta edessä, koska Poikaystävä ei ole lainkaan innoissaan tästä minun perheeni uudesta tulokkaasta (joka muuten syntyi lauantaiaamuna).

• nimetön sanoo vielä

että mies on kertakaikkiaan ihana, mutta niin on koirakin..joten ehkä on parempi, että annan asian mennä omalla painolla. Jos hän ei opi hyväksymään, niin sitten ei. Koiralle vois tietty yrittää löytää varaäitiä, että olis vaikka välillä siellä. Oisko vapaa ehtoisia?

• ja syystä

Koirahan vie aikaa ihan helvetisti ja lisäksi mies saattaa pelätä jäävänsä vähemmälle hellyydelle, rapsutat koiraa etkä miestä.

• la.ra
        nimetön sanoo vielä kirjoitti:

että mies on kertakaikkiaan ihana, mutta niin on koirakin..joten ehkä on parempi, että annan asian mennä omalla painolla. Jos hän ei opi hyväksymään, niin sitten ei. Koiralle vois tietty yrittää löytää varaäitiä, että olis vaikka välillä siellä. Oisko vapaa ehtoisia?

Riippuu varmasti paljolti koirasta, että tottuuko olemaan jossain muualla. Mun koiralle tulee kakkoskoti, johon totutan sen ihan pienestä.

• la.ra
        ja syystä kirjoitti:

Koirahan vie aikaa ihan helvetisti ja lisäksi mies saattaa pelätä jäävänsä vähemmälle hellyydelle, rapsutat koiraa etkä miestä.

niin se varmaan on. Olen vielä hehkuttanut, että koirasta tulee elämäni ykkösmies.

Sitäpaitsi Poikaystävän mielestä mäyräkoira ei ole koira laisinkaan, eikä tunnu tajuavan, ettei kerrostalokaksioon huskeja oteta.

• scale

että jos talossa asustelee koirakin, pitää olla valmis tinkiin jonkin verran siitä siisteystasosta, johon on ehkä tottunut.

Koiran jaloissa kun tulee hiekkaa ja siitä irtoo karvoja, lisäksi moni asia ei haise yhtä pahalle, kuin märkä koira.

Mutta jos jätkä on tiennyt mihin lähtee, turha ruikuttaa enää.

Se olisi väärin, että toinen ottaisi vastoin toisen tahtoa minkä hyvänsä lemmikin, no ehkä akvaario on eri asia.

• mies suurinpiirtein sanoi noin vuosi sitten, kun sai tiedon koirasta?

• tarkoititko 'kerjäämisellä' koira istuu ruokapöydän vieressä ja kuola suupielessä katsoo anovasti "Mulle myös"?

• jenzsku

Älä vaan anna koiraasi pois tollasen ruikuttavan miehen takia!! Se saa kyllä tottua sun koiraan kerta se ei ole edes allerginen sille!!
      Koirat on ihania!!!

• niitä saa uusia

Koirasi on kuitenkin sinusta riippuvainen ja katuisit myöhemmin jos luopuisit koirastasi ymmärtämättömän miehen vuoksi.

Itse olen kumppanilleni jo suhteen alussa tehnyt selväksi että jos ei lemmikit miellytä niin ovi on tuossa ja takaisin ei ole tulemista.

• ............

Mies on mustasukkainen, koska koirasi saa enemmän hellyyttä sinulta? Koirasi on myös mustasukkainen ja käyttäytyy huonosti miestäsi kohtaan? ;D

• sirpamaikkarilta

pidetään ja etitään mies joka hyväksyy koiran.

• -k32v-

noit tulee noit kasvukipui niinku suhteissaki.

koska koira ei voim puhuu, nii sen kundin pitäis puhuu. luulis, et se vois joustaa ainaki joissai kohdis.

ehkä se kundi kokis, et siitä ei välitetä, tai et se koira sais kaiken huomion? niinki vois olla, jos sillä ei oo koskaan ollu lemmikkei.

joko-tai tilanteet olis niinku pahoi. se perimmäine ongelma olis hyvä tietää. ei kai se vois mikää yksittäine karva olla..? ja miks se yleensä alkoi sun kans mitää, jos se ei vois sietää koirii, koska sulla oli se koira ja se kai ties siitä, kun te tapasitte? et se ei kai mikää uutine enää vuoden jälkeen olis..?

• la.ra

että jos mies suhtautuisi koiraani avoimen vihamielisesti, inhoavasti tai halveksuvasti, vähentäisi se miehen viehätysvoimaa minun silmissäni huomattavasti ja tekisi mahdollisen valintatilanteen itse asiassa todella helpoksi.

• tuossa

jo mietinkin, että kuinka ap saa valinnasta noin vaikean ja miksi on yleensäkään valinnut ko. miehen, kun koira on ollut jo aiemmin. Näkeehän sen suhtautumisen jo heti kärkeen.

Ihme vempula.

Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko vassarin lääkkeet(mt) jääneet taas ottamatta

Sen verran järjetöntä persuhuutoa taa näkyville. Tuo yksi häiriintynyt ei osaa kuin "huutaa" isoilla kirjaimilla, se on
      Maailman menoa
      47
      1482
    2. Mies, kumman ottaisit mieluummin

176 cm vai 154 cm naisen, jos molemmat muuten yhtä viehättäviä? Mikä on oma pituutesi?
      Sinkut
      183
      1219
    3. Kuinkahan monen

Naisen puolisoa olet nainen vikitellyt ja eron aiheuttanut? Toivottavasti karma on ku*sut muroihisi useamman kuin kerran
      Ikävä
      105
      1147
    4. Kauan mökötetään toisillemme?

Loppuelämäkö? Vai oisko jo pussailutreffit?
      Ikävä
      69
      845
    5. Olen nainen pahoillani, että tykkään sinusta niin paljon, että

Haluaisin panna sua. Tuntuu vaan siltä, että olet sen suhteen ihan haluton. Ei minulle riitä pelkkä ystävyyssuhde.
      Ikävä
      59
      840
    6. Tekisi mieli vetäistä kunnon jurrit sinun kanssasi

Ja keskustella asiat, ei tästä tule hevonvttua.
      Ikävä
      51
      781
    7. Anteeksi mies

En jaksa tätä…, en halua, että sinulla on paha mieli tämän takia. Viestiä Sinulle.
      Ikävä
      49
      770
    8. Pettymys TTK-parketilla! Anna Hanski tippui - Sami-opelta erikoinen heitto: "Nyt sä pääset..."

Toisena parina Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta tippuivat Anna Hanski ja Sami Helenius. Pettymys oli käsinkosketeltava y
      Tanssii tähtien kanssa
      28
      751
    9. Venäjä häviämässä 30 vuoden sodan

Ukraina vapautti kolme aluetta, operaatio Vivaldi laajenee
      Maailman menoa
      681
      704
    10. Eikö olisi mukavaa

Jakaa arki yhdessä mies. Tämmöisin aatoksin.
      Ikävä
      51
      689
    11. Mieti oikeasti

Ollaan lähes tuntemattomia, mutta samalla on tämä erityinen vuosien tilanne takana, joka on ollut monella tapaa väärin.
      Ikävä
      30
      647
    12. Poliisi etsii kadonnutta henkilöä Lapualla

Henkilö on kadonnut 18-19.9.2026 välisenä yönä. Henkilö on hoikka,n 185 cm pitkä. Kadonneella on ollut katoamishetkellä
      Lapua
      32
      632
    13. Jonkun mussukka ajanu rallia

S- Marketilla. Vautsi vau.
      Hyrynsalmi
      10
      627
    14. Taasko sä vedit

Suojamoodin päälle? Miehelle
      Ikävä
      87
      617
    15. Oot komea

etkä näytä vanhenevan. Mieskarkki. Mä en yritä mitään, mä oon sulle liian vanha. Olis kuitenkin kiva tutustua suhun. n
      Ikävä
      20
      593
    16. kene ajoi "kolarin"?

"Punkaharjulla Luston ja Tuppuranmäen välillä sattui tiistaina aamupäivällä liikenneonnettomuus. Poliisin mukaan Savonl
      Savonlinna
      14
      585
    17. Tiedoksi yhdelle naiselle

että mies lähestyy kaikin tavoin jos on kiinnostunut! 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      43
      563
    18. Laittaisit viestin suoraan!!

Haluaisin...
      Ikävä
      31
      561
    19. Pahin tapa satuttaa toista

On jättää toinen vaille mitään vastausta. Erityisen kipeää se tekee sillon jos toinen ghostaa.
      Ikävä
      56
      554
    20. On upeaa olla

PerusSuomalainen 👍 ja tehdä töitä Suomen ja Suomalaisten hyväksi 👍
      Pyhäjärvi
      224
      544
    Aihe