Olen katsonut sarjasta vain pari jaksoa, mutta fanitan noita "kääkkiä" todella! Sarjaan on tietysti valittu hyvin pieni otos vanhuksia, mutta silti se muutti kuvani eläkeläisistä täysin.
Vanhuksiin kohdistuu varmaan vielä enemmän ennakkoluuloja kuin nuoriin ihmisiin. Osa nuorisosta kuitenkin mielletään tuleviksi menestyjiksi, vaikka osaa pidetäänkin suunnilleen nuorisorikollisina. Mutta mikä on ensimmäinen mielikuvanne vanhuksista?
Häpeäkseni myönnän että itselläni se on juuri se valittava "ennen kaikki oli paremmin" etuilija.
Olisin aika iloinen jos olisin tuossa iässä ylipäänsä hengissä, saati sitten noin pirtsakka kuin nuo kävyt tuossa ohjelmassa. Nehän on ihan liekeissä!
K-70
12
380
Vastaukset 12
- hajua
kyseisestä ohjelmasta, mutta oletettavasti se ei liity catminttiin, eikä täällä tänään oikein muusta puhuta.
- Kettulaatikossa
taas ei mitään hajua catmintistä, jos ei nyt likööriä tarkoiteta... :(
- sirpamaikkarilta
sitä ohjelmaa. Mutta sattuneista syistä oon aika paljon tekemisissä vanhusten kanssa. Ja monen mummon ansiota on myöski se että mä jaksan tän alan töitä tehdä.
Ja jostain syystä mä suorastaan rakastan kiukkusia ja dementtejä mummoja. Tekis mieli adoptoida joka ikinen. Ne on ihan huippuja ne ei mieti sitä miltä näyttäät kameran eessä tai mitä niistä ajatellaan. Ne on vaan ihan omia ittejään, niin hyvin ku kameran eessä vaan voi olla. ...
- ...........
Olis vaan sinunkin kannattanut katsoa kaikki osat kyseisestä sarjasta. Todella tylyä kohtelua tuli suurimmalta osalta vanhuksista alkuvaiheessa, mutta helmet erottuivat joukosta. Ei ole iästä kiinni kokea uusia asioita vaan persoonasta.
- Kettulaatikossa
en ollut aina maisemissa kun sarja tuli.
Kiehtovaa tuo heittäytyminen ja innostuminen. Pisti itseänikin miettimään kuinka usein tulee "käyttäydyttyä normaalisti" kun tekisi mieli tehdä jotain repäisevää.
Se oli aivan mahtava jakso jossa vanhuskööri tapasi Uniklubin pojat, se tunnelma jotenkin huokui töllön lasin läpi sieluun.
Lisää tällaista viihdettä!
parhaimmista ystävistäni, noin 10 v. sitten, oli 80 v. nainen.
Puhuttiin paljon kirjallisuudesta ja kirjoittamisesta.
Ei ikä mitään ratkaise, asenteet elämään ne jyllää.
ps. minä sitten esiinnyn ky. ohjelmassa parinkymmenen vuoden kuluttua.- Danskuu
pahemmin tiedä, mitä ohimennen kuullut vain.
Tuohon: Mutta mikä on ensimmäinen mielikuvanne vanhuksista?
-niin mun ensimmäinen mielikuva vanhuksista on aina sama: sängyssä makaa vaipoissa ja makuuhaavoissa ja ruoka menee tosi nestemäisenä soseena. (sairaalassa työskennellyt hoitaja, olen aikoinani. Tosin sairaala työskentely oli kakkos työni, ykkös kolmivuorotyön lisäksi)
Siinä on mun käsitys vanhuksesta. Ikähän ei katso milloin ihminen on tosi vanha vaan se milloin ihminen tuntee ja rupee rapistumaan, niin on vanha.
Mun isoisä reilusti päälle 90kybäsenä, melkein 100-vuotisena delas "pystyyn" eli omassa kodissaan omatoimisena nukkuessa. Se olis jotain ja sinne pyritään, köpötellen. :))- Kettulaatikossa
tullut tutuksi tuo sinunkin "ensimmäinen mielikuva", ehkä juuri siksi ilahduinkin niin kovasti tästä.
Että on olemassa muunkinlaista elämää vanhana. Tuo innostaa ainakin mua elämään mahdollisuuksien mukaan siten että pysyisi virkeänä, eikä päätyisi sinne sängynpohjalle. - Danskuu
Kettulaatikossa kirjoitti:
tullut tutuksi tuo sinunkin "ensimmäinen mielikuva", ehkä juuri siksi ilahduinkin niin kovasti tästä.
Että on olemassa muunkinlaista elämää vanhana. Tuo innostaa ainakin mua elämään mahdollisuuksien mukaan siten että pysyisi virkeänä, eikä päätyisi sinne sängynpohjalle.meen sit vanhempana kuntosalin senioritunneille ja soitan kitaraa ja rumpui ja käyn joraamassa. Sitten mä voisin lapsenlapsilleni ja ehkä lapsenlapsenlapsilleni opettaa kepposia, ihan vaa syystä, että mun lapset tekevät mulle kepposia, niin ei niiden piä sit päästä yhtään helpommalla ainaskaan. :))
- on tosi positiivinen
Oletteko huomanneet, että yleensä vanhukset (yli 70-vuotiaat) ovat paljon iloisempia ja hymyilevämpiä kuin tavan kansalaiset?
Hmm, johtuu varmaan siitä, että tiukkikset saavat sydärin viiskymppisinä.- Kettulaatikossa
luonnekin varmaan vaikuttaa eliniän pituuteen. Tosin on niitäkin kärttyisiä känttyjä, jotka elävät vaan piruuttaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen nainen pahoillani, että tykkään sinusta niin paljon, että
Haluaisin panna sua. Tuntuu vaan siltä, että olet sen suhteen ihan haluton. Ei minulle riitä pelkkä ystävyyssuhde.961610Puukotus Kajaanissa
Kuka puukotti ja ketä? https://yle.fi/a/74-20247765 Vähemmän yllättäen päihteet mainittu471073- 16928
Mieti oikeasti
Ollaan lähes tuntemattomia, mutta samalla on tämä erityinen vuosien tilanne takana, joka on ollut monella tapaa väärin.40858Pahin tapa satuttaa toista
On jättää toinen vaille mitään vastausta. Erityisen kipeää se tekee sillon jos toinen ghostaa.82778kene ajoi "kolarin"?
"Punkaharjulla Luston ja Tuppuranmäen välillä sattui tiistaina aamupäivällä liikenneonnettomuus. Poliisin mukaan Savonl17747- 93746
- 46738
- 16735
Minulla on joskus ikävä sinua ja ajattelen sinua joskus.. edelleen
Olin joskus niin rakastunut sinuun. Olin onnellinen, että kohdattiin ja kun vain tiesin sinun olevan olemassa. Täytit aj27717- 63705
- 68692
- 47674
Alkaa jotenkin nyt kuvio hahmottuu täällä
Sellainen vaikutelma tästä alkaa tulla, että täällä on joku pieni porukka, joka tuntee toisensa tai ainakin pelaa samaan97661Nainen, tässä olen kahden vaiheilla
Toinen pitäisi valita ja kummassakin on hyvät ja huonot puolensa. Toinen olisi sellainen pysyvä mutta työläs. Toinen taa56605- 47594
Jos kaivattusi on
Varattu niin miksi et antaisi asian olla hänen suhteen. Miksi ylipäätään vielä jatkat?47586Hyvä on sitten, jos et sitä s*ksiä halua kanssani.
Rakastetaan vaan toisiamme, voin käydä muualla tyydyttämässä fyysisenpuolen tarpeet. Puhumalla tämäkin olisi selvinnyt.131575Oliko virhe palkata näykkelis johtoon?
Kunnan asiat sekaisin eikä mikään homma toimi. Ilmeisesti samaa sekoilua muillekin suunnille. Johtaja asuu itse muualla150546Suloinen ja herkkä
Toiset huomioiva, räväkkä, yllättävä. Ei sellaisesta voi olla pitämättä.31545