Poliiseja riittää sakottamaan autoilijoita

Kunnon Kansalainen

http://www.iltalehti.fi/helsinki/200802227280287_hi.shtml

Ajelen usein Helsingin keskustassa. 30 ja 40 kilometrin nopeusrajoitusalueella autot ajavat selvää ylinopeutta mannerheimintiellä ohittaen minut, joka ajaa täsmälleen sallittuja nopeuksia hieman hitaammin varmuuden vuoksi.

Siinä on hyvää rahankeruu aluetta. Autoja ajelee 50 km jatkuvasti. Hienoillauusilla leasingautoillaan keskustaan töihin röyhkeästi ylinopeutta.

9

274

Vastaukset 9

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä nopeusrajoituksia olisi syytä nostaa monin paikoin.

• ammattiautoilijakko

Kumman luulet aiheuttavan enemmän vaaraa ja riskejä, sen 50km/h ajelevan, joka ajaa muun liikenteen vauhtia tai korkeintaan 5km/h kovempaa kuin keskiverto, vai sinun, joka ajat 10-20km/h hitaammin kuin liikenne ympärilläsi??

Ei se lainkuuliainen vastarannankiiskenä toimiminen ainakaan sinun tapauksessasi ole kenenkään etu. Jos et pysty ajamaan Helsingin rytmissä, jätä autosi jollekin julkisen liikenteen liityntäasemalle ja jatka junalla tai bussilla.

Vähintään sinun on alettava ottamaan huomioon mittarivirhe sekä poliisin anteeksiantama 10% ylinopeus. Noin et ole vaarassa saada sakkoja, mutta pysyt edes jotenkin poissa jaloista ja aiheutat vähemmän vaaratilanteita.

• Ap.

Kehoitat rikokseen. Liikennerikokseen. Jos luit linkin kirjoituksen tarkasti niin huomaat, että nyt ei sallita retkuilua ilman sakkoja. Jos nopeus nouse hetkeksikään 30km alueella 35 kilometriin niin sakko siitä seuraa.

Ylinopeus ei ole mikään Helsingin rytmi. Itse ajan vaaditun nopeuden alle, että jos nousee hetkeksi epähuomiossa normaaliin ajonopeuteen niin eipä nouse silloin normaalista sakkonopeuteen.

• ammattiautoilijakko
        Ap. kirjoitti:

Kehoitat rikokseen. Liikennerikokseen. Jos luit linkin kirjoituksen tarkasti niin huomaat, että nyt ei sallita retkuilua ilman sakkoja. Jos nopeus nouse hetkeksikään 30km alueella 35 kilometriin niin sakko siitä seuraa.

Ylinopeus ei ole mikään Helsingin rytmi. Itse ajan vaaditun nopeuden alle, että jos nousee hetkeksi epähuomiossa normaaliin ajonopeuteen niin eipä nouse silloin normaalista sakkonopeuteen.

Tuskin seuraa sakko 35:sta 30:n alueella. Sitähän ei tuossa uutisessa sanottu, sanottiin vain, että tiukempaa voi olla kuin yleensä ja yleensä vaaditaan ainakin 50km/h ennenkuin sakko heilahtaa.

Muun jonon edelläsi ajaessa vaikka sitten tuota 50km/h, tuskin sinulle sakkoja jonon viimeisenä tulee edelleenkään.

Juurihan itsekin aloituksessasi todistit sen puolesta, että ylinopeus on helsingin rytmi ja sitä mieltä olen itsekin. Nopeusmittaria ei todellakaan ole syytä seurata Helsingissä, vaan enemmänkin liikenteen sujuvuutta ja sovittaa oma ajonsa sen mukaisesti. Itse ammatikseni Helsingissä ajavana harvoin edes tiedän ajamani tien nopeusrajoitusta, mutta yksiäkään sakkoja en ole koskaan saanut.

Vaaratilanteet joita aiheutat syntyvät, kun sinut on pakko ohittaa ja vielä ohittaessa katsoa sivulle, että onko kuski kännissä vai sairaskohtauksen saanut ja pitääkö soittaa poliisi pysäyttämään epävarmasti ajava corolla??

Kaltaisillesi varmistelijoille kiroavat kaikki kanssa-autoilijat, onneksi teitä on äärimmäisen vähän. Itseasiassa niin vähän, että epäilyttää, että koko viestisi on pelkkä provo.

• Te äänestitte, en minä
        ammattiautoilijakko kirjoitti:

Tuskin seuraa sakko 35:sta 30:n alueella. Sitähän ei tuossa uutisessa sanottu, sanottiin vain, että tiukempaa voi olla kuin yleensä ja yleensä vaaditaan ainakin 50km/h ennenkuin sakko heilahtaa.

Muun jonon edelläsi ajaessa vaikka sitten tuota 50km/h, tuskin sinulle sakkoja jonon viimeisenä tulee edelleenkään.

Juurihan itsekin aloituksessasi todistit sen puolesta, että ylinopeus on helsingin rytmi ja sitä mieltä olen itsekin. Nopeusmittaria ei todellakaan ole syytä seurata Helsingissä, vaan enemmänkin liikenteen sujuvuutta ja sovittaa oma ajonsa sen mukaisesti. Itse ammatikseni Helsingissä ajavana harvoin edes tiedän ajamani tien nopeusrajoitusta, mutta yksiäkään sakkoja en ole koskaan saanut.

Vaaratilanteet joita aiheutat syntyvät, kun sinut on pakko ohittaa ja vielä ohittaessa katsoa sivulle, että onko kuski kännissä vai sairaskohtauksen saanut ja pitääkö soittaa poliisi pysäyttämään epävarmasti ajava corolla??

Kaltaisillesi varmistelijoille kiroavat kaikki kanssa-autoilijat, onneksi teitä on äärimmäisen vähän. Itseasiassa niin vähän, että epäilyttää, että koko viestisi on pelkkä provo.

Epäile pois provoksi kirjoitustani. Fakta kuitenkin on se, että ylinopeutta en aja, jos kanssa-autoilijoiden pinna ei kestä nopeusrajoitusten mukaan ajamista niin mikäpä siinä. Se ei kuitenkaan ole minun valintani se nopeusrajoitusten turhan alhainen ja tiukka valvonta ilman paikkatilannetajua.

Jos olisi aivan varma, että en saisi ylinopeutta hetken ajaessani sakkoa ja tietäisin, mitä nopeutta sitten vielä saisi ajaa sen nopeusrajoituksen päällekin niin voisin hyvinkin ajaa lähempänä riskirajaa.

Tuskin maksaisit sakkojani jos ajotavan muutokseni takia sakon saisin. Siihen jo pääsisit sanomaan, että tuo oli nyt jo liian lujaa nopeutta, olisit ajanut hitaammin.

Kysy äänestämältäsi kansanedustajalta, jos pääsi läpi, että voisiko nopeusrajoituksia nostaa joissakin paikoissa?'

Adressi jonnekin niin laitan kyllä nimeni siihen. Mutta ei tässä mitään, varaan aikaa riittävästi, varatkaahan ja varautukaa muutkin hitaampaan ajamisen.

• Sulla on syytäkin olla rohkea
        ammattiautoilijakko kirjoitti:

Niin, ammattikuskien ylinopeudet menevätkin kaikessa hiljaisuudessa yleensä mappiin ö, mutta siviiliauto saa tiukemman kohtelun.

• ammattiautoilijakko
        Te äänestitte, en minä kirjoitti:

Epäile pois provoksi kirjoitustani. Fakta kuitenkin on se, että ylinopeutta en aja, jos kanssa-autoilijoiden pinna ei kestä nopeusrajoitusten mukaan ajamista niin mikäpä siinä. Se ei kuitenkaan ole minun valintani se nopeusrajoitusten turhan alhainen ja tiukka valvonta ilman paikkatilannetajua.

Jos olisi aivan varma, että en saisi ylinopeutta hetken ajaessani sakkoa ja tietäisin, mitä nopeutta sitten vielä saisi ajaa sen nopeusrajoituksen päällekin niin voisin hyvinkin ajaa lähempänä riskirajaa.

Tuskin maksaisit sakkojani jos ajotavan muutokseni takia sakon saisin. Siihen jo pääsisit sanomaan, että tuo oli nyt jo liian lujaa nopeutta, olisit ajanut hitaammin.

Kysy äänestämältäsi kansanedustajalta, jos pääsi läpi, että voisiko nopeusrajoituksia nostaa joissakin paikoissa?'

Adressi jonnekin niin laitan kyllä nimeni siihen. Mutta ei tässä mitään, varaan aikaa riittävästi, varatkaahan ja varautukaa muutkin hitaampaan ajamisen.

Täyspäinen aikuinen ihminen osaa mennä tilannetajun mukaan, ei byrokratian. Tämän onneksemme myös poliisit yleensä tajuavat, eivätkä nussi pilkkua sakotuskäytöntöjensä kanssa. Tokihan heidän pitää pelotella autoilijoita vähän mediassa, eivät he voi Iltasanomissa sanoa, että ylinopeutta voi käytännössä ajaa useimmissa paikoissa, useimpina vuorokauden aikoina.

Poliisilla nimenomaan on sitä tilannepaikkatajua, sinulla ei. Tästä todisteena jälleen se, että en ole sakkoja eläissäni saanut, tapanani on silloin, kun nopeusrajoituksen tiedän, ajaa mittarin mukaista 20km/h ylinopeutta. Usein on livennyt kovemmaksikin ja poliisi sattunut tulemaan vastaan nurkan takaa, ilman reaktiota.

Jos vaikka sakot saisitkin silloin tällöin, niin laskehan tuntipalkkasi niiden välttelemiseen käyttämällesi ajalle. Jos joka päivä häviät vaikka 5 minuuttia tuolla onnettomalla köröttelylläsi, niin kestät kyllä silloin tällöin pienet sakot maksaa jo ajan säästönkin vuoksi.

Toivottavasti edes kiihdytät siihen omaan nopeuteesi ripeästi, vai oletko yksi niistä pintakaasukiihdyttelijöistä?

• ammattiautoilijakko
        Sulla on syytäkin olla rohkea kirjoitti:

Niin, ammattikuskien ylinopeudet menevätkin kaikessa hiljaisuudessa yleensä mappiin ö, mutta siviiliauto saa tiukemman kohtelun.

Voi olla, että ammattilaiset saavat armoa, mutta eipä ole itselleni sakkoja tullut omalla "siviili"autollanikaan huristellessa suunnilleen samaan tyyliin.

Toki tuo 20km/h ylinopeutta saattaa olla jo turhaa riskinottoa, mutta ainakin paljon fiksumpaa kuin varmuuden vuoksi alinopeuden ajaminen.

• noudattamaan nopeusrajoituksia, en ole saanut yhtäkään ylinopeussakkoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen nainen pahoillani, että tykkään sinusta niin paljon, että

Haluaisin panna sua. Tuntuu vaan siltä, että olet sen suhteen ihan haluton. Ei minulle riitä pelkkä ystävyyssuhde.
      Ikävä
      97
      1699
    2. Puukotus Kajaanissa

Kuka puukotti ja ketä? https://yle.fi/a/74-20247765 Vähemmän yllättäen päihteet mainittu
      Kajaani
      49
      1115
    3. Liikenneonnettumuus

Linkkari ja ruotsibiili törmäsivät linkku oli redun opetusajossa
      Ylitornio
      16
      958
    4. Mieti oikeasti

Ollaan lähes tuntemattomia, mutta samalla on tämä erityinen vuosien tilanne takana, joka on ollut monella tapaa väärin.
      Ikävä
      40
      878
    5. Pahin tapa satuttaa toista

On jättää toinen vaille mitään vastausta. Erityisen kipeää se tekee sillon jos toinen ghostaa.
      Ikävä
      86
      827
    6. Taas henkirikos

Kuka lienee nyt asialla.
      Ilomantsi
      16
      775
    7. kene ajoi "kolarin"?

"Punkaharjulla Luston ja Tuppuranmäen välillä sattui tiistaina aamupäivällä liikenneonnettomuus. Poliisin mukaan Savonl
      Savonlinna
      19
      771
    8. Taasko sä vedit

Suojamoodin päälle? Miehelle
      Ikävä
      93
      766
    9. Tiedoksi yhdelle naiselle

että mies lähestyy kaikin tavoin jos on kiinnostunut! 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      46
      748
    10. Minulla on joskus ikävä sinua ja ajattelen sinua joskus.. edelleen

Olin joskus niin rakastunut sinuun. Olin onnellinen, että kohdattiin ja kun vain tiesin sinun olevan olemassa. Täytit aj
      Ikävä
      27
      737
    11. Mitä söpö

Mies mietit?
      Ikävä
      63
      715
    12. 68
      712
    13. Miten uskallan sua nähdä

Kun vaikutat suuttuneelta :(
      Ikävä
      47
      684
    14. Alkaa jotenkin nyt kuvio hahmottuu täällä

Sellainen vaikutelma tästä alkaa tulla, että täällä on joku pieni porukka, joka tuntee toisensa tai ainakin pelaa samaan
      Ikävä
      97
      671
    15. Nainen, tässä olen kahden vaiheilla

Toinen pitäisi valita ja kummassakin on hyvät ja huonot puolensa. Toinen olisi sellainen pysyvä mutta työläs. Toinen taa
      Ikävä
      67
      644
    16. Jos kaivattusi on

Varattu niin miksi et antaisi asian olla hänen suhteen. Miksi ylipäätään vielä jatkat?
      Ikävä
      51
      617
    17. Minä kyllä odotan nainen

että sinun kanssa voisin jutella asioista ihan oikeasti.
      Ikävä
      47
      604
    18. Hyvä on sitten, jos et sitä s*ksiä halua kanssani.

Rakastetaan vaan toisiamme, voin käydä muualla tyydyttämässä fyysisenpuolen tarpeet. Puhumalla tämäkin olisi selvinnyt.
      Ikävä
      131
      595
    19. Oliko virhe palkata näykkelis johtoon?

Kunnan asiat sekaisin eikä mikään homma toimi. Ilmeisesti samaa sekoilua muillekin suunnille. Johtaja asuu itse muualla
      Lappajärvi
      152
      566
    20. Suloinen ja herkkä

Toiset huomioiva, räväkkä, yllättävä. Ei sellaisesta voi olla pitämättä.
      Rakkaus ja rakastaminen
      31
      565
    Aihe