avuttomuuden illuusio

:-)

Oon tässä lyhyen ajan sisällä törmänny järkyttäviin tilanteisiin:
1. Siskon poikaystävä jätti tälle jonku digisovittimen tietokonetta varten (en mä kyl tiiä, mikä se oli). Mies oli tekemässä lähtöö, mut sisko jäi istumaan pelokkaan näkösenä: "Mitä mä tälle teen? En mä hei osaa..!" Ku mies meni takas ja rupes hellästi selittää asiaa, meinasin karjasta, että mitä se sisko valittaa, tunkis vaa niitä johtoja jonneki ja testailis kaikkia nappeja, on ennenki osannu!
2. Kaveri toimi poikaystävänsä ja samalla mun kuskina. Se meni istuu kuskin paikalle, mut viimeks oliki ollu eri ajaja. Eipä aikaakaa ku tä poikakaveri tuli säätää penkin ja peilin ym. sopivalle tasolle kaverin vaan istuessa paikallaan. Monet eri korkeudet testattiin ja ennen lähtöä piti käydä vielä kaikki vaihteet ja kytkimen herkkyys läpi. Argh, meinattiin myöhästyy!

Mikä meihin järkeviin ihmisiin menee suhteessa? No joo, nainen ilmesesti haluaa saada sankarinsa. Haluaako mies sitten riippuvaisen ja ei-itsenäisen naisen fiksun ja omaan ajatteluun kykenevän sijasta?

Mitä jos nainen ei tarviikkaa melkeen missään miehen apua ja ohjausta?

Vai onko tä hetkellinen avuttomuus jotai parisuhteen ihmeellistä roolileikkiä..?

80

2679

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on omatoimisia, toiset ei.

1. siskosi vaikutti leikkivän avuttomuutta, jotta miesystävä voi esiintyä sankarina

2. mikäli ystäväsi osaa tehdä nuo toimenpiteet itse, sama vastaus mitä edellisessä

ps. kuka tulee kädestä pitäen opettamaan miten sähkölieden saa päälle?
      Huom. opettajan sukupuolella on väliä

• helppooo

kysymys. Katsos kun on vaan sellaisia ihmisiä, jotka odottavat sen paistetun linnun lentävän suuhun. Sit on näitä toisia, jotka sen linnun sinne lennättää.

• Kettulaatikossa

et miehet haluaa leikkiä jotain, sankaria ja pelastajaa.

Ja käytän sitä sumeilematta hyväkseni silloin kun itselleni sopii. Mun lemppari on sanoa että "Tuossa on aika kuraista, autatko vähän..." Sit mies tukee mua tai peräti nostaa mut lätäkön yli, vaikka entisenä pituus- ja korkeushypyn harrastajana harvoin sellaista lampea eteen aukenee josta en hyppäämällä yli pääsisi. Sit ne tuntee olonsa ritarilliseksi ja ovat sulaa hunajaa. :)

Miehen täytyy joskus tuntea olevansa mies.

• viilisniilis

on kiva hypyttää miehiä, pistää ne tekemään asioita. En mäkään itse laittaisi mitään digisovittimia, jos olis joku ukko laittaan ne. (Tosin mulla ei ole digisovitinta ollenkaan...) En vaan viittis. Mutta jos joku mies tulis mun penkkiä ja peiliä säätelemään, kun lähden ajamaan, niin nyrkistä tulisi.

• sitten jos

jos joskus miehen kanssa saman katon alla eläisin enkä tarvitsisi miestä mihinkään muuhun kuin seksiin?

Eli osaan käyttää porakonetta, millä saan reijän seinään, osaan käyttää painepesuria, millä pesen vaikkapa matot tai auton, osaan säätää (ja lukea käyttöohjeita) kun pitää yhdistää telkkariin digiboksi ja dvd-soitin. Näin jotain mainitakseni.

Seksin lisäksi mies toisaalta voisi puhdistaa suihkun likakaivon ja käsienpesualtaan hajulukon koska pitkät hiukset ym. karvat siellä ällöttää liikaa.

Tuntisiko mies olonsa kanssani tarpeettomaksi?

• Kettulaatikossa
        sitten jos kirjoitti:

jos joskus miehen kanssa saman katon alla eläisin enkä tarvitsisi miestä mihinkään muuhun kuin seksiin?

Eli osaan käyttää porakonetta, millä saan reijän seinään, osaan käyttää painepesuria, millä pesen vaikkapa matot tai auton, osaan säätää (ja lukea käyttöohjeita) kun pitää yhdistää telkkariin digiboksi ja dvd-soitin. Näin jotain mainitakseni.

Seksin lisäksi mies toisaalta voisi puhdistaa suihkun likakaivon ja käsienpesualtaan hajulukon koska pitkät hiukset ym. karvat siellä ällöttää liikaa.

Koettu on. Mies sanoi ihan suoraan et: Sä et tarvitse mua mihinkään. Ja näytti surulliselta.

Se jotenkin kolahti pahasti ytimeen ja sen jälkeen olen rajoittanut päällepäsmäröintiäni ja esittänyt joskus hieman avuttomampaa kuin olen.

Mutta opin tämän sangen myöhään.

• mutta aina
        sitten jos kirjoitti:

te naiset unohdatte jotain. Kyllä me miehetkin osataan käyttää sähkövatkainta, uunia, astianpesukonetta ja imuria jnejne.. (muutamia vain mainitakseni :))

Mitä jos naisen pitäisi upottaa kädet öljyyn ja imeä bensaa suun kautta, kun ruohonleikkuri on haukannut vettä? .. :D

• viilisniilis
        sitten jos kirjoitti:

Koska en ole mies. Luultavasti olisi vain mielissään, kun sä tekisit kaikki hommat.

Mä en jaksa lukea ohjeita, mulla on sellanen koita ja voita-metodi elektroniikan kanssa. Joten jos joku jaksaa lukea ohjeet, annan tämä mieluummin tehdä ko. homman. Kyllä mäkin matot voisin pestä, sillä painepesurilla ruiskiminen on miltei yhtäkivaa kuin värikuulasota!

• Kettulaatikossa
        mutta aina kirjoitti:

te naiset unohdatte jotain. Kyllä me miehetkin osataan käyttää sähkövatkainta, uunia, astianpesukonetta ja imuria jnejne.. (muutamia vain mainitakseni :))

Mitä jos naisen pitäisi upottaa kädet öljyyn ja imeä bensaa suun kautta, kun ruohonleikkuri on haukannut vettä? .. :D

Lisäksi olen hitsannut, ajanut traktorilla, vaihtanut mopoon tulpat, ampunut käsiaseella, rakentanut seiniä, valanut betonia, veistänyt veistoraudoilla ja lopettanut auton alle jääneen pikkueläimen.

Joitakin mainitakseni.

• viilisniilis
        mutta aina kirjoitti:

Naiset on paljon parempia imemisessä kuin miehet. Käytännön kokemus nääs.

• mopossa
        Kettulaatikossa kirjoitti:

Lisäksi olen hitsannut, ajanut traktorilla, vaihtanut mopoon tulpat, ampunut käsiaseella, rakentanut seiniä, valanut betonia, veistänyt veistoraudoilla ja lopettanut auton alle jääneen pikkueläimen.

Joitakin mainitakseni.

ole vaan yks tulppa? Ainakin minun nuoruudessa oli. Ja mitä on muuten veistäminen veistoraudoilla?

Jotakin kysyäkseni.

• Kettulaatikossa
        mopossa kirjoitti:

ole vaan yks tulppa? Ainakin minun nuoruudessa oli. Ja mitä on muuten veistäminen veistoraudoilla?

Jotakin kysyäkseni.

veistorautoja on monenmallisia, sellaisia U ja V teräisiä erilaisia koukeroita varten. Niillä veistetään esim. rokokoo- kalustoihin ne koristeet runkoon. Se jos mikä on taitolaji, varsinkin jos vähänkin kovempaa puulaatua yrittää työstää.

Mopoasiassa voit olla oikeassakin, siitä on kauan. Muistan vaan et se oli Solifer. :)

• siis..

veistorautoja on monenmallisia, sellaisia U ja V teräisiä erilaisia koukeroita varten. Niillä veistetään esim. rokokoo- kalustoihin ne koristeet runkoon. Se jos mikä on taitolaji, varsinkin jos vähänkin kovempaa puulaatua yrittää työstää.

Mopoasiassa voit olla oikeassakin, siitä on kauan. Muistan vaan et se oli Solifer. :)

talttoja.

Mikset sano sitä suomeksi.

Soliferissäkin on vain yksi tulppa.

• vain mainitakseni

Joitakin mainitakseni.

voitaishan me luetella tänne nyt kilometrin pitkälista "naisten jutuista" mitä me miehet osataan tehdä, ettekö te puupäät tajua, että kyllä me sinkkumiehetkin pysytään hengissä ja osataan tehdä "naisten työt" ilman naista..
        (Useamman vuoden olen pysynyt, heh..)

Silti missähän te näette miehiä luettelemassa naisten töitä joita ne osaa tehdä???.. (ja nyt en tarkoittanut teille tuota esimerkkiä, mitä et ymmärtänyt)

• Kettulaatikossa
        siis.. kirjoitti:

talttoja.

tottunut sanomaan taltaksi vaan sitä järeempää lattapäistä rautaa, jota käytetään muussakin kuin tuossa koristeveistelyssä.

• tulppa sinne tai tänne
        siis.. kirjoitti:

talttoja.

vaihdetaan mopoon ja toinen päähän. Stana.

• rapiskarpalo
        sitten jos kirjoitti:

et se on ihan sama mitä kukakin osaa tehdä. Osaanhan minäkin hyvinkin monenlaista (sen verran korvessa monta vuotta ilman miestä asunut), mutta ei mun itsetuntoa heilauta jos annan mieheni tehdä jotakin mitä osaan vallan mainiosti itsekin, eikä sitäkään tunnu heilauttavan, jos se vaihtaa skidin paskavaippaa sillä aikaa, kun mä käytän poraa tai ompelee paikkaa mun pöksyihin sillä aikaa, kun mä vaihdan autoon renkaita. Kyllä noi asiat hoituu toisinkin päin.

Niille (miehelle) pitää antaa tunne et ne on TOSI tarpeellisia, vähän niiku lasta kehuis taitavasti hoidetusta hommasta.

• Kettulaatikossa
        vain mainitakseni kirjoitti:

voitaishan me luetella tänne nyt kilometrin pitkälista "naisten jutuista" mitä me miehet osataan tehdä, ettekö te puupäät tajua, että kyllä me sinkkumiehetkin pysytään hengissä ja osataan tehdä "naisten työt" ilman naista..
        (Useamman vuoden olen pysynyt, heh..)

Silti missähän te näette miehiä luettelemassa naisten töitä joita ne osaa tehdä???.. (ja nyt en tarkoittanut teille tuota esimerkkiä, mitä et ymmärtänyt)

en epäile yhtään etteikö miehet osaisi tehdä ns. naisten hommia. Yksi poikaystäväni ompeli mulle jopa farkut ja hyvin ompelikin.

Tässä nyt oli vaan kyse naisen pärjäävyydestä ilman miehen apua. Ja edelleen tässä maailmassa ne miesten työt nähdään jotenkin "vaativampina".

Eihän sitä nyt kukaan arvosta että osaa tiskata tms.

Ja kai sitä nyt kuka tahansa ihminen osaa tehdä mitä vaan, jos kokeilee ja tarpeeksi opettelee. Toisilta jotkut asiat käy tietysti helpommin kuin toisilta, mutta en mä näe sitä sukupuolesta johtuvaksi.

• Serpico

"Mikä meihin järkeviin ihmisiin menee suhteessa? No joo, nainen ilmesesti haluaa saada sankarinsa. Haluaako mies sitten riippuvaisen ja ei-itsenäisen naisen fiksun ja omaan ajatteluun kykenevän sijasta? "

Tämä mies haluaa fiksun ja omaan ajatteluun kykenevän, mut onhan se kiva jos naiselta löytyy aikaa aina silloin tällöin avuttoman esittämiseen. Se on pientä pelailua ja kuuluu asiaan. Mutta tilannetajua pitää olla. Kun on kiire, niin silloin on kiire.

• tässä...

itsetutkiskelun paikka.

En juuri koskaan asenna tai tee mitään naisen puolesta. Usein sanon: "Koeta ite" tai "Kait sen itekin saat"

Tämän lisäksi vielä usein kysyn naiselta neuvoa tai jopa ajo-ohjetta.

Toisen puolesta tekemistä en ole koskaan tarvinnut tunteakseni itseni tarpeelliseksi.

Oiskohan tässä perimmäinen syy, miksi menestys ihmissuhderintamalla on jäänyt niin heikoksi? Täytyykö alkaa esittämään sankaria ja remonttireiskaa, vaikkei kiinnosta vetää roolia?

• wjflr

"Oiskohan tässä perimmäinen syy, miksi menestys ihmissuhderintamalla on jäänyt niin heikoksi?"

Voi olla.

"Täytyykö alkaa esittämään sankaria ja remonttireiskaa, vaikkei kiinnosta vetää roolia?"

No joo, monikaan prinsessa ei haluaisi tehdä mitään, jos vaan joku muu tekisi asiat hänen puolestaan. Koska et suostu palvelijaksi, etsii nainen jonkun sellaisen, joka suostuu. Ei sinulta sankaruutta odoteta, ainoastaan hyväksikäytettävyyttä, ahkeruutta ja tottelevaisuutta.

• saa tuntea

itsensä miehekkääksi, kun nainen leikkii avutonta.

• lesti---

Tuollaistako se on?

"Eipä aikaakaa ku tä poikakaveri tuli säätää penkin ja peilin ym. sopivalle tasolle kaverin vaan istuessa paikallaan. Monet eri korkeudet testattiin ja ennen lähtöä piti käydä vielä kaikki vaihteet ja kytkimen herkkyys läpi."

Itse olisin käskenyt ämmän hoitaa noi asiat itse ja sanonut ettei edes nainen voi olla noin vajaaälyinen olento.

• nainen123...

Ja just kun naisille toitetaan joka tuutista suurin piiretin, että mies haluaa tuntea itsensä tarpeelliseksi ja naisen tulee ihailla kun mies osaa hommat.
      Mitä pahaa tuossa nyt on, ei naiset oo mitään tekniikan ihmelapsia yleensäkään.
      Jotkut -kuten mä- tosin ovat. Osaan itsekkin virittää digiboksin, mutta ainahan se kivempi on jos joku muu sen tekee, on ne sen verran vittumaisia puuhia, nuo elektroniikkajutut.

• rapiskarpalo

annan toisen tehdä asiat, sit jos tulee joku kämmi nii se tekijä syyttäköön itteensä ja korvaa rikkomansa jutut. ;DD

• la.ra

että useat miehet haluavat joko olla sankareita/ritareita tai sitten ovat oikeasti kasvaneet ajattelemaan, että nainen ei tietyistä jutuista selviä / tietyt hommat vain ovat miesten tehtäviä ja piste. Muun muassa isäni kuuluu jälkimmäiseen.

Mä en osaa leikkiä avuntonta, mutta mielestäni uskallan kyllä olla sitä ihan avoimesti.
      Esim. autoista en tiedä paljoakaan enkä sitä peittele.

• nainen minäkin

Onpas täällä kulahtanutta sakkia. Opetelkaa olemaan itsenäisiä!

• temeq
        nainen minäkin kirjoitti:

Onpas täällä kulahtanutta sakkia. Opetelkaa olemaan itsenäisiä!

Mihin sinä tarvitset miestä tai miehiä? Mahdollisimman laaja-alaisesti ajateltuna, kiitos.

• öäöä
        temeq kirjoitti:

Mihin sinä tarvitset miestä tai miehiä? Mahdollisimman laaja-alaisesti ajateltuna, kiitos.

sitten tarvitset naista/naisia?

Minä en oikeastaan tarvitse miestä mihinkään, loppujen lopuksi. Mutta mies on, ja kivahan se kun on. Ei kyse ole mistään sellaisesta, että tarvitsee toista, koska ei itse osaa jotain. Ei ainakaan minun mielestä.

• temeq
        öäöä kirjoitti:

sitten tarvitset naista/naisia?

Minä en oikeastaan tarvitse miestä mihinkään, loppujen lopuksi. Mutta mies on, ja kivahan se kun on. Ei kyse ole mistään sellaisesta, että tarvitsee toista, koska ei itse osaa jotain. Ei ainakaan minun mielestä.

rakkaaksi rinnalleni, rakkauden kohteeksi ja antajaksi. Ylipäätään normaaliin yhteiselämään ja varsinkin enemmäksi kuin ihan kivaksi. Yhteiseloon eivät kuulu minkäänlainen kilpailuasetelma, nokittelu tai vahvemmaksi/heikommaksi kokemisen tunteet.

Niin, kenellehän taas vastasin. Ihan jees, jos nikki pysyisi edes hetken samana.

• öäöä
        temeq kirjoitti:

rakkaaksi rinnalleni, rakkauden kohteeksi ja antajaksi. Ylipäätään normaaliin yhteiselämään ja varsinkin enemmäksi kuin ihan kivaksi. Yhteiseloon eivät kuulu minkäänlainen kilpailuasetelma, nokittelu tai vahvemmaksi/heikommaksi kokemisen tunteet.

Niin, kenellehän taas vastasin. Ihan jees, jos nikki pysyisi edes hetken samana.

Ja samaa mielipuoltahan tässä suunnillen ollaan. Toisaalta vieroksun sanaa tarvitseminen, koska sinkkunakin elämä sujui ihan rouhevasti.

• että asia on vaan niin yksinkertanen, jotta nainen vaan kostuu siitä ku sen mies tekee jotain miehekästä käsillään, näin olen ainakin antanut itselleni kertoa. Ja lisäksi. Se on naiselle ylpeyden aihe, ku se saa naisystävilleen sanoa/näyttää, että, 'mun mies sen laitto'. Vähemmästäkin tulee toiset naiset kateellisiksi.

• naineenn...

"että asia on vaan niin yksinkertanen, jotta nainen vaan kostuu siitä ku sen mies tekee jotain miehekästä käsillään"

Allekirjoitus.

• naineenn... kirjoitti:

"että asia on vaan niin yksinkertanen, jotta nainen vaan kostuu siitä ku sen mies tekee jotain miehekästä käsillään"

Allekirjoitus.

Luin muuten nyt vasta muiden vastaukset ja aika hyvin syyt etsittiin itsen ulkopuolelta. Tai, mua huvitti eniten se, että naiset heittäytyvät avuttomaksi miehen vuoks miehisten juttujen edessä, jotta mies sais tuntee ittensä sankariksi, joka tietty osittain pitää paikkansa, mut mulla se ei kyllä mene läpi, että se ainoa syy olis.

Ja kyllähän mies naisensa eteen tykkää tehäkin juttuja, jos ei tykkää, ni ei se sillo tykkää naisestaankaan. Tietty siinäkin joku raja menee.

Heittäydyn minäkin joskus naisen edessä avuttomaksi, mutten mä sitä pelkästään naisen vuoks tee, tai siks, että nainen sais tuntee ittensä tärkeeks, kyllä mulla siinä omakin lehmä on sillo ojassa, kyllä muakin alkaa panettaa ku nainen tekee jotain naisellista mulle, tai mun vuoks. Esimerkkinä vaikka kravatin solmiminen paikalleen päin, osaan sen kovasti itsekin ja hyvinkin osaan, mut on se vaan eroottista kun nainen sen mulle tekee.

• heh.

Vähänpä sinä kuules naisista tiedät. Miesten itsetunnon pönkitykseksi annetaan niiden noita juttuja tehdä.

• heh. kirjoitti:

Vähänpä sinä kuules naisista tiedät. Miesten itsetunnon pönkitykseksi annetaan niiden noita juttuja tehdä.

>Miesten itsetunnon pönkitykseksi annetaan niiden noita juttuja tehdä.

Miks pönkätä sellasta, mikä ei pönkkää tarvitse? Ja jos pönkäksi asettuu, nii siinä pitää sitte kans olla. Kaatuuhan se saatana, ku pönkkä nypätään alta pois ja siinä sitä sitte ollahanki.

Ei tartte akkojen mun itsetuntoa pönkätä.

• tai..
        naineenn... kirjoitti:

Allekirjoitus.

kielellään.

• heh.
        relaxed_eyes kirjoitti:

>Miesten itsetunnon pönkitykseksi annetaan niiden noita juttuja tehdä.

Miks pönkätä sellasta, mikä ei pönkkää tarvitse? Ja jos pönkäksi asettuu, nii siinä pitää sitte kans olla. Kaatuuhan se saatana, ku pönkkä nypätään alta pois ja siinä sitä sitte ollahanki.

Ei tartte akkojen mun itsetuntoa pönkätä.

Elän myös siinä luulossa, että miehet tekevät samaa, siis avuttomaksi heittäytymistä, mutta ihan eri syistä.

• heh. kirjoitti:

Elän myös siinä luulossa, että miehet tekevät samaa, siis avuttomaksi heittäytymistä, mutta ihan eri syistä.

Toimiiks se luulossa eläminen?

• heh.
        relaxed_eyes kirjoitti:

Toimiiks se luulossa eläminen?

minun luulo olis yhtään vähäpätöisempi kuin sinun luulos? Vai kuvitteletko, että sinun luulosi on se suuri Totuus?

• heh. kirjoitti:

minun luulo olis yhtään vähäpätöisempi kuin sinun luulos? Vai kuvitteletko, että sinun luulosi on se suuri Totuus?

Esitin sulle vain yksinkertaisen kysymyksen, koska minua alkoi luulosi perusteet kiinnostaa.

• heh.
        relaxed_eyes kirjoitti:

Esitin sulle vain yksinkertaisen kysymyksen, koska minua alkoi luulosi perusteet kiinnostaa.

ottamaan huomioon ensimmäisen viestisi otsikoinnin "mä luulen".

• heh. kirjoitti:

ottamaan huomioon ensimmäisen viestisi otsikoinnin "mä luulen".

sille mun luulolle oli kuitenkin perusteet, jos otsikkoa pidemmälle luit.

• heh.
        relaxed_eyes kirjoitti:

sille mun luulolle oli kuitenkin perusteet, jos otsikkoa pidemmälle luit.

"näin olen antanut itselleni kertoa"

• heh. kirjoitti:

"näin olen antanut itselleni kertoa"

muutakin, mut sä haluat nyt vaan ilmeisesti nähdä tuon kohdan. Luitko myös vastaukseni minua komppaamaan tulleelle naiselle?

Tai tää nyt on aika turhaa jankkaamista, ku sul ei ole esittää omille luuloilles yhtään mitään perusteita.

• heh.
        relaxed_eyes kirjoitti:

muutakin, mut sä haluat nyt vaan ilmeisesti nähdä tuon kohdan. Luitko myös vastaukseni minua komppaamaan tulleelle naiselle?

Tai tää nyt on aika turhaa jankkaamista, ku sul ei ole esittää omille luuloilles yhtään mitään perusteita.

Mutta luuloihisi perustuu sekin, että se komppaaja ylipäätään on nainen. Eivät naiset oikeasti kostu, jos näkevät miehen vaikka hakkaamassa halkoja. Luuletko tosiaan niin?

• heh.
        heh. kirjoitti:

Mutta luuloihisi perustuu sekin, että se komppaaja ylipäätään on nainen. Eivät naiset oikeasti kostu, jos näkevät miehen vaikka hakkaamassa halkoja. Luuletko tosiaan niin?

perustelut, kuten tuossa jo aiemmin sanoin - on ne, että mies saa kokea itsensä miehekkääksi, kun nainen leikkii vähän avutonta. Ettei muka osaisi jotain juttua. Mies taas teeskentelee avutonta, ei siksi, että nainen saisi kokea olevansa naisellinen, esim. tiskejä tiskatessa, tai pyykätessä, vaan siksi että mies voisi luistaa näistä tylsistä toistohommista.

• heh. kirjoitti:

hakkaa sitte itte halkos. Mä voin olla ihan hyvin hakkaamatta ne halot ja kattella päältä ku sä niitä hakkaat, jos se kerran musta haluttavamman sun silmissä tekee. Vai miltä tämä mielikuva näyttäis? Alkaako panettaa?

• heh. kirjoitti:

perustelut, kuten tuossa jo aiemmin sanoin - on ne, että mies saa kokea itsensä miehekkääksi, kun nainen leikkii vähän avutonta. Ettei muka osaisi jotain juttua. Mies taas teeskentelee avutonta, ei siksi, että nainen saisi kokea olevansa naisellinen, esim. tiskejä tiskatessa, tai pyykätessä, vaan siksi että mies voisi luistaa näistä tylsistä toistohommista.

oo koskaan pyykätessäni teeskennellyt avutonta. Olen naisten silmissä kyllä tässä asiassa ollut avuton ja viimeistään pyykkejä ripustaessani nainen on puuttunut kovalla kädellä asiaan ja ripustanut ne itse siksku mä en kuulemma osaa. En ole tästä asiasta pahoillani ja mielestäni naiset sen paremmin osaavatkin, mutta siksi en ole ollut avuton, että luistamaan pääsisin, vaan olen ihan oikeasti asiassa avuton. Pärjään asian kanssa kyllä, ei siinä mitään.

• ihmeessä
        relaxed_eyes kirjoitti:

oo koskaan pyykätessäni teeskennellyt avutonta. Olen naisten silmissä kyllä tässä asiassa ollut avuton ja viimeistään pyykkejä ripustaessani nainen on puuttunut kovalla kädellä asiaan ja ripustanut ne itse siksku mä en kuulemma osaa. En ole tästä asiasta pahoillani ja mielestäni naiset sen paremmin osaavatkin, mutta siksi en ole ollut avuton, että luistamaan pääsisin, vaan olen ihan oikeasti asiassa avuton. Pärjään asian kanssa kyllä, ei siinä mitään.

voi olla avuton pyykkien ripustamisessa? Oikeesti?
        Kerran olen leikkinyt tahallani avutonta (mä tossa puhuinkin yleisesti) ja silloin olin 12-vuotias. Mä leikin, etten olis ymmärtänyt miten Rubikin kuutio toimii yhdelle pojalle, johon olin ihastunut. Ja tää on sitten tosi, mutta nolo juttu. Se oli sen verran nöyryyttävä kokemus kuitenkin, etten mä ole ikinä sen jälkeen sitä kokeillu. Eri asia on sitten, jos ei jotain oikeasti osaa ja pyytää neuvoa. Nimenomaan neuvoa. Mä en pidä ihmisistä, jotka ei edes viitsi yrittää.

• sama nimimerkki
        relaxed_eyes kirjoitti:

hakkaa sitte itte halkos. Mä voin olla ihan hyvin hakkaamatta ne halot ja kattella päältä ku sä niitä hakkaat, jos se kerran musta haluttavamman sun silmissä tekee. Vai miltä tämä mielikuva näyttäis? Alkaako panettaa?

Miks mun pitäis hakata halkoja?

"jos se kerran musta haluttavamman sun silmissä tekee."

Miksi tekis?

• ihmeessä kirjoitti:

voi olla avuton pyykkien ripustamisessa? Oikeesti?
        Kerran olen leikkinyt tahallani avutonta (mä tossa puhuinkin yleisesti) ja silloin olin 12-vuotias. Mä leikin, etten olis ymmärtänyt miten Rubikin kuutio toimii yhdelle pojalle, johon olin ihastunut. Ja tää on sitten tosi, mutta nolo juttu. Se oli sen verran nöyryyttävä kokemus kuitenkin, etten mä ole ikinä sen jälkeen sitä kokeillu. Eri asia on sitten, jos ei jotain oikeasti osaa ja pyytää neuvoa. Nimenomaan neuvoa. Mä en pidä ihmisistä, jotka ei edes viitsi yrittää.

Mä nyt teroitan tätä asiaa, että olen NAISTEN silmissä asian suhteen avuton. Siis, olen oikeasti avuton naisten silmissä, en teeskentelyn vuoks. En omissa silmissäni.

Mun pyykkäysjälki kelpaa mulle ja kyllä se naisillekin on aina siihen saakka kelvannut, kunnes ne näkee mun pyykkäävän. Melko kummallinen yhtälö, eikö vain?

• sama nimimerkki kirjoitti:

Miks mun pitäis hakata halkoja?

"jos se kerran musta haluttavamman sun silmissä tekee."

Miksi tekis?

miksikään tarvii hakata halkoja, otin sen vain esimerkiksi.

Kumpi mies on sinun silmissäsi haluttavampi, se joka hakkaa niitä halkoja, vai se joka katsoo päältä kun sinä(tai joku muu) niitä hakkaa? Vai, eikö ole mitään eroa? Kuvittele sama mies hakkaamaan niitä halkoja, tai löhöämään sohvalla, kummasta tilanteesta olet ylpeämpi?

• sama nikki
        relaxed_eyes kirjoitti:

miksikään tarvii hakata halkoja, otin sen vain esimerkiksi.

Kumpi mies on sinun silmissäsi haluttavampi, se joka hakkaa niitä halkoja, vai se joka katsoo päältä kun sinä(tai joku muu) niitä hakkaa? Vai, eikö ole mitään eroa? Kuvittele sama mies hakkaamaan niitä halkoja, tai löhöämään sohvalla, kummasta tilanteesta olet ylpeämpi?

"Kumpi mies on sinun silmissäsi haluttavampi, se joka hakkaa niitä halkoja, vai se joka katsoo päältä kun sinä(tai joku muu) niitä hakkaa?"

Siitä en tykkää, jos mies tulee siihen, että anna mä, jos kerran haluan itse sitä tehdä. Edes kokeilla. Vaikka nyt halkojen hakkuuta. Kiva kokeilla ja opetella uusia asioita.

"Kuvittele sama mies hakkaamaan niitä halkoja, tai löhöämään sohvalla, kummasta tilanteesta olet ylpeämpi?"

Joko tai, vai? Hakkaa halkoja, tai löhöö sohvalla. Hö. Halkojen hakkuu on siis edelleen se esimerkki miesten töistä. Kyllä mä ole tyytyväisempi, en sanois ylpeä, siitä että tekee jotain, vaikka sitten pesis lattiat kuin löhöis sohvalla. Ihan selkee homma. Tarkemmin ajatellen voisin kuitenkin olla ylpee siitä, että se tekis just jotain muuta kuin niitä miesten hommia. Semmonen mies osottaa tasa-arvoista ajattelua ja semmostahan mä arvostan.

• (omituinen sanonta)
        relaxed_eyes kirjoitti:

Mä nyt teroitan tätä asiaa, että olen NAISTEN silmissä asian suhteen avuton. Siis, olen oikeasti avuton naisten silmissä, en teeskentelyn vuoks. En omissa silmissäni.

Mun pyykkäysjälki kelpaa mulle ja kyllä se naisillekin on aina siihen saakka kelvannut, kunnes ne näkee mun pyykkäävän. Melko kummallinen yhtälö, eikö vain?

Kyllä sä kirjoitit että itse olet avuton.

"vaan olen ihan oikeasti asiassa avuton."

Ja kyse oli pyykkien ripustamisesta. :P

• sama nikki kirjoitti:

"Kumpi mies on sinun silmissäsi haluttavampi, se joka hakkaa niitä halkoja, vai se joka katsoo päältä kun sinä(tai joku muu) niitä hakkaa?"

Siitä en tykkää, jos mies tulee siihen, että anna mä, jos kerran haluan itse sitä tehdä. Edes kokeilla. Vaikka nyt halkojen hakkuuta. Kiva kokeilla ja opetella uusia asioita.

"Kuvittele sama mies hakkaamaan niitä halkoja, tai löhöämään sohvalla, kummasta tilanteesta olet ylpeämpi?"

Joko tai, vai? Hakkaa halkoja, tai löhöö sohvalla. Hö. Halkojen hakkuu on siis edelleen se esimerkki miesten töistä. Kyllä mä ole tyytyväisempi, en sanois ylpeä, siitä että tekee jotain, vaikka sitten pesis lattiat kuin löhöis sohvalla. Ihan selkee homma. Tarkemmin ajatellen voisin kuitenkin olla ylpee siitä, että se tekis just jotain muuta kuin niitä miesten hommia. Semmonen mies osottaa tasa-arvoista ajattelua ja semmostahan mä arvostan.

Yllätyin, että vastasit, mutta itse vastaus ei yllättänyt.

Sohvalla löhööminen ja halkojen hakkuu oli tarkotuksellisesti 'jokotai'-vaihtoehtoina, ku olis ollu liian heleppoa vastata/valita sohvalla löhöömisen ja siivoomisen välillä. Sanomattakin on selvää kumpaa näistä nainen arvostaa. Jos siis se siivousjälki vaan naiselle kelpais, mut vaikee siitä on kelvollista saada, vaikka kuinka yrittäis näyttää tasa-arvoajatteluaan, ni mielummin sitä vaan makaa sohvalla, ku kumminkin tekee väärin.

• (omituinen sanonta) kirjoitti:

Kyllä sä kirjoitit että itse olet avuton.

"vaan olen ihan oikeasti asiassa avuton."

Ja kyse oli pyykkien ripustamisesta. :P

se omituinen sanonta.

Ja niinpäs kirjotinkin, asian voi tosiaan käsittää toisinkin, vaikka en sitä tarkottanutkaan. Mä olen asiassa naisten mielestä ihan oikeasti avuton ja luovun kyl mielihyvin pyykkien ripustamisesta, mutta akan on sitte turha valittaa jos mun työnjälki ei kerran kelpaa, ni sitte on hyvä ja tekee itte vaan. Mä roikun vaikka netissä sen aikaa, siitäkään ei sitte tartte valittaa. Oikeestaan ei tarvii valittaa mistään, jos ei kerran kelepaa. Mun puolesta nainen saa sitte kattella sellasen miehen jokon kerrasta kelvollinen.

• nyt rivien
        relaxed_eyes kirjoitti:

Yllätyin, että vastasit, mutta itse vastaus ei yllättänyt.

Sohvalla löhööminen ja halkojen hakkuu oli tarkotuksellisesti 'jokotai'-vaihtoehtoina, ku olis ollu liian heleppoa vastata/valita sohvalla löhöömisen ja siivoomisen välillä. Sanomattakin on selvää kumpaa näistä nainen arvostaa. Jos siis se siivousjälki vaan naiselle kelpais, mut vaikee siitä on kelvollista saada, vaikka kuinka yrittäis näyttää tasa-arvoajatteluaan, ni mielummin sitä vaan makaa sohvalla, ku kumminkin tekee väärin.

välistä: sulla on jotain paskoja kokemuksia, oot ollu pirttihirmun otteessa, tjms.

• Aurinko79-

Mä oon pienestä pitäen halunnu tehdä asioita ite ja enemmänki ärsyynnyn, jos joku tulee siihen säätämään. Mä säädän itse peilini ja asennan digiboksini.

Asia on eri jos en oikeasti osaa jotain. Annan mielihyvin miehelle tilaa tehdä jotain, mitä en koe itse hallitsevani. Tällasia asioita on esim autonkorjaus. Mä osaan perushuollon ite mutta jostain kampiakselin tulppavenyttimistä en tiedä yhtikäs mitään ja jos mies tietää niin siitä vaan korjaamaan jos huvittaa. Muussa tapauksessa vien korjaamolle.

En mä kynsin hampain pidä kiinni "itsenäisyydestäni", osaan ottaa apua vastaan ja olen siitä hyvilläni mutta en mä kyllä mitään ala esittämäänkään, jos kerran kykenen hoitamaan asian ite. Mä oon tottunut miehiin, jotka tuntee itsensä mieheks ilman, että naisen tarvitsee esittää avutonta missään asioissa.

Ei miehestä tule mun silmissä sankaria, jos se osaa vääntää auton peilin oikeaan kulmaan, vaan vasta sitten kun mies todella on osoittanut olevansa luottamuksen ja rakastamisen arvoinen. Toki mä arvostan miestä, joka on valmis auttamaan ja huomioi naista mutta en arvosta sitä, että jonkun roolileikin avulla mies haluaa pönkitystä itselleen.

• Serpico

Jotenkin monet näyttää ajattelevan, että kun tajutaan kyseessä olevan keinotekoinen avuttomuus/attribuutiopönkitys, niin siitä voidaan vapautua. Ei se keinotekoisuus ole tässä paha sana. Idea on että juttu tajutaan performanssiksi, ja sen valaistumisen jälkeen voidaan nauttia pelistä! Ja okei, ehkä sitä ei suoranaisesti tajuta, mutta kyllähän se tekee elämän hauskemmaksi. Hei! :)

• väliaika
        Serpico kirjoitti:

Jotenkin monet näyttää ajattelevan, että kun tajutaan kyseessä olevan keinotekoinen avuttomuus/attribuutiopönkitys, niin siitä voidaan vapautua. Ei se keinotekoisuus ole tässä paha sana. Idea on että juttu tajutaan performanssiksi, ja sen valaistumisen jälkeen voidaan nauttia pelistä! Ja okei, ehkä sitä ei suoranaisesti tajuta, mutta kyllähän se tekee elämän hauskemmaksi. Hei! :)

että kun yksinkertainen ihminen haluaa pitää asiat yksinkertaisina ja selvinä, niin asiat muuttuu toiselle osapuolelle liian tylsiksi, kun peli ja performanssi puuttuu?
        Voi kait sitä pelata vaikka puulaakijoukkueessa sählyä ja näytellä harrastelijateatterissa, jos noita kaipaa.

• no name
        Serpico kirjoitti:

runollista heittäytymistä.

• Aurinko79-
        Serpico kirjoitti:

Mä nautin elämästä sellaisenaan, ilman mitään avuttoman esittämisiä. Mun mielestä olis turhauttavaa ja ahdistavaa esittää jotain enkä ymmärrä mitä siitä hyötyy. En sano että mun tapa on paras tapa mutta tuo ajattelu toimii mulle, muut tehköön miten itse parhaaksi näkevät.

Tuo ei tarkoita ettenkö mä arvostais parisuhteessa sitä, että tehdään asioita toisen hyväks puolin ja toisin. Se on mulle kuitenkin täysin luonnollista toimintaa parisuhteessa, normaalia toisen huomioimista.

Mä koen myös tarvitsevani miestä elämääni eli tämä ei ole mitään "en mä ketään tarvi"-ajattelua. En tarvitse miestä sen takia, etten saa autoani korjattua itse vaan kaipaan tasavertaista kumppania rinnalleni ja rakkautta elämääni. Ei siihen tarvita kuitenkaan mitään kana & kukko-leikkejä vaan oikeanlainen ihminen.

• Serpico kirjoitti:

Ehkä se, että se mielletään keinotekoiseksi näytelmäksi oikeuttaa kieltämään omat tarpeet? Ja 'kaikki' tehdään vain sen toisen hyväksi parisuhteessa?

Ja vieläkin. Se vapautuminen tästä nk. keinotekoisuudesta on mun mielestä aika huono merkki loppujen lopuks, koska sillo tarpeet alkaa erkanemaan ja aletaan pikkuhiljaa, tai yhtäkkiä halutakin eri asioita. Eli, ei enää halua nähdä toista haluttavana, tai tuntea veto siihen toiseen, vaan haluaa nk. päästä eroon siitä toisesta.

• no name
        relaxed_eyes kirjoitti:

Ehkä se, että se mielletään keinotekoiseksi näytelmäksi oikeuttaa kieltämään omat tarpeet? Ja 'kaikki' tehdään vain sen toisen hyväksi parisuhteessa?

Ja vieläkin. Se vapautuminen tästä nk. keinotekoisuudesta on mun mielestä aika huono merkki loppujen lopuks, koska sillo tarpeet alkaa erkanemaan ja aletaan pikkuhiljaa, tai yhtäkkiä halutakin eri asioita. Eli, ei enää halua nähdä toista haluttavana, tai tuntea veto siihen toiseen, vaan haluaa nk. päästä eroon siitä toisesta.

sinunkin tulla sörkkimään Taidetta.

• näytelmää
        relaxed_eyes kirjoitti:

olisi ylläpidettävä ja sen pitäisikin tuntua hieman keinotekoiselta? Jos oikein ymmärsin.

Hevonpaskaa sanon minä.

• no name
        Serpico kirjoitti:

ehdotan sinun julistamistasi luonnonsuojelukohteeksi.

• Aurinko79-
        relaxed_eyes kirjoitti:

Teidän mielestä naisen "täytyy" esittää avutonta pitääkseen mies itsellään jotta kumpikin tuntee tarvitsevansa toista?

• Yksinkertainen blondi
        Serpico kirjoitti:

Kun mulla on töissä jo hankala tekninen vimpain, jota en tunne tai hallitse, niin pyydän jotain asiaa hallitsevaa miestä laittamaan sen kuntoon. Yleensä tää mies aidosti tuntuu ilahtuvan, kun pyydän apua ja saan loppupäivän leveitä hymyjä siltä suunnalta. Miksi mä en olisi "avuton", jos se noin paljon ilahduttaa ja parantaa työilmapiiriä:D Voin pyytää toki apua myös naiselta, ei siinä mitään, mutta se ei aina jostain syystä herätä noin positiivisia reaktioita..

• Aurinko79- kirjoitti:

Teidän mielestä naisen "täytyy" esittää avutonta pitääkseen mies itsellään jotta kumpikin tuntee tarvitsevansa toista?

ei naisen tarvii mulle esittää avutonta. Nainen on avuton, tai sitte se ei ole. Minä olen avuton, tai sitte minä en ole avuton.

Jos mullon kravatti vinos, roska silmäs ja tukka takus ja nainen tulee oma-alotteisesti kravatin suoristamaan, ottaa roskan pois silmästä ja fiksaa tukkaa, ni kyllä mua alkaa panettaa. Mä oon vaan naisen silmissä sillo avuton, en itseni silmissä, koska en ole vain huomannut ko. asioita tai kiinnittänyt niihin huomiota. Ni kyllä mä tykkään siitä ku nainen huomaa minussa jotain sellaista mitä ite en huomaa. Sitteku se ei enää niistä piittaa, ni sitte ei enää huomaakaan, eikä mua kyl sit enää panetakaan.

Oliks simppeli selitys?

• kaikki..
        Yksinkertainen blondi kirjoitti:

Kun mulla on töissä jo hankala tekninen vimpain, jota en tunne tai hallitse, niin pyydän jotain asiaa hallitsevaa miestä laittamaan sen kuntoon. Yleensä tää mies aidosti tuntuu ilahtuvan, kun pyydän apua ja saan loppupäivän leveitä hymyjä siltä suunnalta. Miksi mä en olisi "avuton", jos se noin paljon ilahduttaa ja parantaa työilmapiiriä:D Voin pyytää toki apua myös naiselta, ei siinä mitään, mutta se ei aina jostain syystä herätä noin positiivisia reaktioita..

ylimääräisten töiden tuojat saavat kurttunaaman. Oli työn tuoja sitten nainen tai mies. Kunpa kaikki tekisivät omat hommansa niin kuin minä teen omani. En vaivaa muita.

• Aurinko79-
        relaxed_eyes kirjoitti:

ei naisen tarvii mulle esittää avutonta. Nainen on avuton, tai sitte se ei ole. Minä olen avuton, tai sitte minä en ole avuton.

Jos mullon kravatti vinos, roska silmäs ja tukka takus ja nainen tulee oma-alotteisesti kravatin suoristamaan, ottaa roskan pois silmästä ja fiksaa tukkaa, ni kyllä mua alkaa panettaa. Mä oon vaan naisen silmissä sillo avuton, en itseni silmissä, koska en ole vain huomannut ko. asioita tai kiinnittänyt niihin huomiota. Ni kyllä mä tykkään siitä ku nainen huomaa minussa jotain sellaista mitä ite en huomaa. Sitteku se ei enää niistä piittaa, ni sitte ei enää huomaakaan, eikä mua kyl sit enää panetakaan.

Oliks simppeli selitys?

Mut luulen silti ymmärtäväni pointin. Tuohan on normaalia toisen huomioimista arkipäivän tilanteissa. Mä en oo siis missään vaiheessa tarkottanu, etteikö toista tarvis huomioida, päinvastoin, mutta esittäminen on ihan toinen juttu.

Kyllä mä oon monissa asioissa avuton ja silloin otan innolla vastaan miehen avun ja tekee vaikutuksen jos mies haluaa auttaa. Ja sama toimii toisinkinpäin. Mutta se on noin oikeasti, eikä se ole mitään esittämistä, jotta sais toisen itsetuntoa pönkitettyä. Ja totta mooses se tuntuu hyvältä kun toinen huomioi ja sehän vaan lujittaa keskinäisen lämmön tunnetta.

• Aurinko79- kirjoitti:

Mut luulen silti ymmärtäväni pointin. Tuohan on normaalia toisen huomioimista arkipäivän tilanteissa. Mä en oo siis missään vaiheessa tarkottanu, etteikö toista tarvis huomioida, päinvastoin, mutta esittäminen on ihan toinen juttu.

Kyllä mä oon monissa asioissa avuton ja silloin otan innolla vastaan miehen avun ja tekee vaikutuksen jos mies haluaa auttaa. Ja sama toimii toisinkinpäin. Mutta se on noin oikeasti, eikä se ole mitään esittämistä, jotta sais toisen itsetuntoa pönkitettyä. Ja totta mooses se tuntuu hyvältä kun toinen huomioi ja sehän vaan lujittaa keskinäisen lämmön tunnetta.

Ja esittäminenhän lähtee siitä kuvitelmasta, koska ite esittää jotain muuta kuin on, ni sillohan sitä kuvittelee toistenkin esittävän.

Auttamisen tai huomioimisen jälkeen annetut ylitsevuotavat ja osittain perusteettomatkin kehut ovat huono merkki, noin yleisesti ajateltuna. Koska silloin se toinen saattaa jossain kohtaa odottaa niitä takaisinkinpäin ja jos tätä ei tajuu tehdä, ni silloin ei muka arvosta toista ja toisen tekemää auttamista.

Kyllä normi-itsetuntoiselle ihmiselle pitää 'pelkkä' kiitos riittää. Tai, en minä ole ainakaan ikinä mitään sen kummempaa kaivannut. Kiitos kertoo mulle kaiken oleellisen. Kehua kestää ja kehua saa vaikka kuinka paljon, mutten mä välttämättä takaspäin kehu, eikä niillä kehuilla mun toimintaan muutenkaan ole vaikutusta, vaikka ne hyvää mieltä tuottaakin. Ja ite kehun jos on aihetta ja jätän aiheettomat kehut sanomatta. Ja jos niistä mun antamista kehuista kiitetään, ni siitä tulee ihan hyvä mieli, muttei se kiitoskaan mikään välttämättömyys ole.

Olikohan vähä sekava teksti? Kuitenkin pointtina, heikko itsetuntoinen esittää kehujen toivossa jotain muutaku on ja tämä sitten laittaa sen olettamaan, että kaikki muutkin esittävät avutonta. Ja kaiken pointtina, se on epätervettä ja väärin perustein suhteessa olemista.

• sunlaisten
        Aurinko79- kirjoitti:

ymmärtäjien takia naisten väärinkohtelu jatkuu ja jatkuu. Etkö perkele tajua vaatia kunnioittavampaa kohtelua mieheltä.
        Vitun kana-aivot.

• sunlaisten kirjoitti:

ymmärtäjien takia naisten väärinkohtelu jatkuu ja jatkuu. Etkö perkele tajua vaatia kunnioittavampaa kohtelua mieheltä.
        Vitun kana-aivot.

pitää alkaa vaatimaan? Lujittaako se vaatiminen parisuhdetta? Parantaako se vaatiminen parisuhdetta?

Mul on auringosta sellanen kuva, että jos mies ei tajuu sitä oikein ja kunnioittavasti kohdella, ni se mies lentää vaan pihalle ja se on sitte suurinpiirtein siinä. Ei siinä mitkään serenadit enää auta.

Ei tarvii vaatia, pitää vaan tajuta.

• nuin.
        Serpico kirjoitti:

Mutta pitää muistaa, että se performanssi on väliaikaista.

• Aurinko79-
        sunlaisten kirjoitti:

Vitun kana-aivot.

Miehet on aina kunnioittanu mua, joten mulla ei oo sen suhteen mitään ongelmaa. Tosi ikävää jos sulla on. Jos koet, että miehet eivät kohtele sinua kunnioittavasti niin kehottaisin katsomaan myös peiliin. Metsä usein vastaa niinkuin sinne huutaa...

• ..............
        Aurinko79- kirjoitti:

Miehet on aina kunnioittanu mua, joten mulla ei oo sen suhteen mitään ongelmaa. Tosi ikävää jos sulla on. Jos koet, että miehet eivät kohtele sinua kunnioittavasti niin kehottaisin katsomaan myös peiliin. Metsä usein vastaa niinkuin sinne huutaa...

mitenköhän minusta tuntuu, että hoet tuota samaa mantraa vaikka sut raiskattaisiin.
        "miehet on aina kunnioittanu mua"

• Aurinko79-
        .............. kirjoitti:

mitenköhän minusta tuntuu, että hoet tuota samaa mantraa vaikka sut raiskattaisiin.
        "miehet on aina kunnioittanu mua"

että mä en aio katkeroitua koko miessukupuolelle yhden tai kahden kusipään tekemisten takia. Mä osaan erottaa yksilöt toisistaan enkä syytä kaikkia miehiä joidenkin miesten tekemisistä. Tottakai on olemassa miehiä, jotka eivät ansaitse minkäänlaista kunnioitusta. Samoin on naisia, joita ei vaan pysty kunnioittamaan.

Mä oon ollut onnekas siinä mielessä, että oon saanut ympärilleni paljon sekä miehiä että naisia, joita pystyn ja saan kunnioittaa ja jotka kunnioittaa mua takaisinpäin.

Raiskaajat ei ansaitse minkäänlaista kunnioitusta ja tuon kantani oon tuonut selkeästi ilmi tälläkin palstalla. Joskus kannattais miettiä hetken mitä sanoo eikä laukoa mitä sylki suuhun tuo.

• Hierarkiat tulivat vastaan. Et sä ihan väärin sieltä rivien välistä lukenut, muttet kyllä oikeinkaan. Aasinsiltana sun kommenttia voi kuitenkin käyttää sellaseen, että joillakin naisilla on 'taito' tehdä miehistään sohvaperunoita ja tää ei perustu pelkästään mun omiin kokemuksiin naisista. Toiset naiset passaavat miehensä pilalle sinne sohvalle ja toiset naiset taas 'estävät' miehen tekemiset ja menemiset kotona sillä kontrollillaan. Ja vikaa on myös tietty miehissäkin yhtä paljon.

Ohan tietty sitte olemassa myös naisia jotka kohtelevat miestä tasaveroisesti kotona ja muualla.

Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      13
      1434
    2. Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla

Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2
      Mikkeli
      53
      1354
    3. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      105
      1105
    4. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      121
      1061
    5. Mikä estää?

tapaamisen, suhteen aloittamisen?
      Ikävä
      71
      708
    6. Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...

Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä
      Ikävä
      168
      681
    7. Eilinen

Herättikö eilinen jotain ajatuksia?
      Ikävä
      52
      562
    8. Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri

Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala
      Maailman menoa
      368
      548
    9. Mitä jos saisit selville

että kaivattusi tekee susta pilaa?
      Ikävä
      102
      541
    10. Tajuan kyllä

että molemmilla on omat elämänsä ja kuvionsa ja rakkaansa. En odota mitään enkä ole tunkemassa mihinkään. Kai silti saa
      Ikävä
      52
      505
    Aihe