kreationistit, vastauksia

usko hurskas

miten selitätte ihmisen häntäluun? entä koiran evoluution sudesta koiraksi? tämä on jäänyt vaivaamaan.

6

405

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vanellus

      Kreationismi.fi:n kysymysosiossa on kysytty samat kysymykset ja niihin on ainakin yritetty vastata.


      Ihminen ja häntäluu:
      http://www.kreationismi.fi/?p=2&sp=0&id=80

      Jalostuksessa havaittava evoluutio:
      http://www.kreationismi.fi/?p=2&sp=0&id=25

      Sama lyhyesti referoituna:

      Häntäluu:
      Häntäluu ei ole hyödytön jäänne vaan tärkeä osa ihmisen rakennetta.

      Koirien jalostus:
      Jalostuksen myötä geneettinen informaatio ei ole lisääntynyt. Jalostus sudesta koiraksi on johtanut huonompiin yksilöihin kuin mitä alkuperäinen Jumalan luoma susi on.

      • niinpätietystiniinpätietysti

        Miten määrittelisit huonommuuden tässä tapauksessa?

        Koirat ovat tietääkseni levittäytyneet, lähes koko maapallolle ja pärjäävät aika mukavasti melkein minkälaisissa olosuhteisa tahansa.


      • Vanellus
        niinpätietystiniinpätietysti kirjoitti:

        Miten määrittelisit huonommuuden tässä tapauksessa?

        Koirat ovat tietääkseni levittäytyneet, lähes koko maapallolle ja pärjäävät aika mukavasti melkein minkälaisissa olosuhteisa tahansa.

        Itse en siis tuota ajatusta edusta, ainoastaan referoin www.kreationismi.fi -sivustolta.

        Siellä sitä "huonommuutta" perustellaan koirilla olevilla perinnöllisillä sairauksilla, esim. saksanpaimenkoiralla yleinen perinnöllinen lonkkaniveldysplasia. Olisiko kyseessä nyt se kuuluisa rappeutuma?


      • fffhhs

        "Häntäluu:
        Häntäluu ei ole hyödytön jäänne vaan tärkeä osa ihmisen rakennetta."

        Tuo vastaus kyseisellä sivulla on aikas huvittava. Eihän kysyjä nimittäin sanonut häntäluun olevan hyödytön. Se että jokin on jäänne ei todellakaan tarkoita että se olisi myös hyödytön. Kreationistit olettavat tahalleen näin, jotta heillä olisi edes jokin argumentti. Olkiukkoilua.


      • Vanellus kirjoitti:

        Itse en siis tuota ajatusta edusta, ainoastaan referoin www.kreationismi.fi -sivustolta.

        Siellä sitä "huonommuutta" perustellaan koirilla olevilla perinnöllisillä sairauksilla, esim. saksanpaimenkoiralla yleinen perinnöllinen lonkkaniveldysplasia. Olisiko kyseessä nyt se kuuluisa rappeutuma?

        Asiantuntemattomuus kukoistaa! Tiedätkö missä on suurin syy "rotukoirien" ongelmiin? Mielipuolisessa jalostuksessa jossa tavoitellaan mielipuolisisa tavoitteita. Käyttäen mm. määrätietoisia sukusiitoksia. Joista aiheutuu perinnollisten sairauksien kumuloituminen. Et eiköhän se ole sitä geneetisen informaation vähenemistä, joka aiheutuu elinkelvottoman pienestä kannasta. Sakemannilla ei olisi niitä rakenteellisia vikoja jos jalostukseen valittaisiin terveet yksilöt, ne yksilöt joilla ei ole selkeitä rakenteellia vikoja, ja suvut pidettäisiin laajoina ja jalostuksen päämäärät tarkistettaisiin uudelleen.

        Oletko nähnyt kulkukoiraa tai sekarotuista piskiä joka olisi yhtä vaivaanen kuin rotukoira? Meilläpäin aina kun tuo narttukoira oli kiimassa, ni tuossa nurkisa pyöri useita sulhasehdokkaita ja kun aikansa voimiaan kokeiltuaan paras pääsi jatkamaan sukuaan, niin kaikki pentueet yhteenlaskien 30 pennusta yksi oli semmonen mikä lopetettiin kun se oli niin heikko muihin verrattuna. Muut muut mennävilistivät ku mikkäki... talavella 15 asteen pakkases 6 viikkoset koiranpennut ulkona omasta vapaasta tahdostaan, ja menosta päätelle ei pikku pakkanen paljoa haitannu. Ja emä kanto kaikenmoista sapuskaa pennuille, rusakko oli muute aika äkkiä syöty...

        Jos risteytetään saksanpaimenkoira ja vaikkapa kultainen noutaja, niin onko ne pennut terveempiä kuin vanhempansa? Ei liene mikää yllätys, mutta ovat. Ja rotujen sekoittuessa muodostuu uutta geneettistä informaatiota. Jälkeläinen suattaap olla vaikka kuinka hyvä ja tottelevainen noutokoira tai ystävällinen palveluskoira, jos ominaisuudet sekoittuvat toivotulla tavalla.

        Lisäksi metsästyskoirat ovat terveempiä kuin näyttelyrodut. Miksiköhän...? Olisiko erilaiset jalostukselliset tavoitteet.. Ei paljoa haittaa norjanharmaassa se värivika jos koissu on muute terve roppanen ja tervepäinen, ja se haukkuu hyvin hirvelle... Toisin on näyttelyssä.. Pentuja teetetään sisaruksilla kun niilä on värit oikeassa järjestyksessä..

        Lemmikkieläin jalostukseen pitäisi organisoida jonkinlainen eettinen valiokunta, jotka määrittelevät uudelleen jalostuksen tavoitteet ja rotukoirien suvuista kuuluisi pitää kunnollista kirjaa. Ja koiria pitäisi hoitaa niinkuin niiden luonnolliset vietit vaativat, suomen ajokoira EI kuulu kerrostalo kämppään...


      • Vanellus
        ravenlored kirjoitti:

        Asiantuntemattomuus kukoistaa! Tiedätkö missä on suurin syy "rotukoirien" ongelmiin? Mielipuolisessa jalostuksessa jossa tavoitellaan mielipuolisisa tavoitteita. Käyttäen mm. määrätietoisia sukusiitoksia. Joista aiheutuu perinnollisten sairauksien kumuloituminen. Et eiköhän se ole sitä geneetisen informaation vähenemistä, joka aiheutuu elinkelvottoman pienestä kannasta. Sakemannilla ei olisi niitä rakenteellisia vikoja jos jalostukseen valittaisiin terveet yksilöt, ne yksilöt joilla ei ole selkeitä rakenteellia vikoja, ja suvut pidettäisiin laajoina ja jalostuksen päämäärät tarkistettaisiin uudelleen.

        Oletko nähnyt kulkukoiraa tai sekarotuista piskiä joka olisi yhtä vaivaanen kuin rotukoira? Meilläpäin aina kun tuo narttukoira oli kiimassa, ni tuossa nurkisa pyöri useita sulhasehdokkaita ja kun aikansa voimiaan kokeiltuaan paras pääsi jatkamaan sukuaan, niin kaikki pentueet yhteenlaskien 30 pennusta yksi oli semmonen mikä lopetettiin kun se oli niin heikko muihin verrattuna. Muut muut mennävilistivät ku mikkäki... talavella 15 asteen pakkases 6 viikkoset koiranpennut ulkona omasta vapaasta tahdostaan, ja menosta päätelle ei pikku pakkanen paljoa haitannu. Ja emä kanto kaikenmoista sapuskaa pennuille, rusakko oli muute aika äkkiä syöty...

        Jos risteytetään saksanpaimenkoira ja vaikkapa kultainen noutaja, niin onko ne pennut terveempiä kuin vanhempansa? Ei liene mikää yllätys, mutta ovat. Ja rotujen sekoittuessa muodostuu uutta geneettistä informaatiota. Jälkeläinen suattaap olla vaikka kuinka hyvä ja tottelevainen noutokoira tai ystävällinen palveluskoira, jos ominaisuudet sekoittuvat toivotulla tavalla.

        Lisäksi metsästyskoirat ovat terveempiä kuin näyttelyrodut. Miksiköhän...? Olisiko erilaiset jalostukselliset tavoitteet.. Ei paljoa haittaa norjanharmaassa se värivika jos koissu on muute terve roppanen ja tervepäinen, ja se haukkuu hyvin hirvelle... Toisin on näyttelyssä.. Pentuja teetetään sisaruksilla kun niilä on värit oikeassa järjestyksessä..

        Lemmikkieläin jalostukseen pitäisi organisoida jonkinlainen eettinen valiokunta, jotka määrittelevät uudelleen jalostuksen tavoitteet ja rotukoirien suvuista kuuluisi pitää kunnollista kirjaa. Ja koiria pitäisi hoitaa niinkuin niiden luonnolliset vietit vaativat, suomen ajokoira EI kuulu kerrostalo kämppään...

        Vielä kerran... en itse edusta kreationistista ajattelua (=ajattelun puutetta). Referoin kysymyksien vastaukset www.kreationismi.fi sivustolta. Ajatuksena oli näyttää, että miten älyttömiä vastauksia, todellisen kysymyksen kiertelyä ja kaartelua ja lisäkysymyksillä
        vastailua nuo "ammattitaitoiset kreationistitkin" harrastavat aivan kuten perus rivikretsut täällä foorumillakin. Vastauksia saa, mutta ei siihen mitä kysyy.

        --------------------------------------------
        Eikö koirilla ole tapahtunut aivan selkeä evoluutio sudesta koiraksi? Koirathan ovat ominaisuuksiltaan aivan erilaisia kuin sudet.

        -Saksanpaimenkoirat kärsivät perinnöllisestä lonkkaniveldysplasiasta.
        -----------------------------------------

        Taitavasti vastattu tosiaan!


        Tiedän (itsekin koiraharrastajana) että koirien ongelmat johtuvat juurikin sisäsiitoksesta. Ongelma on suurin koirilla, joista yritetään jalostaa kauniita. Ihan normaalia astuttaa sisko veljellään jos molemmissa on kauniit piirteet.

        Moni rotu on myös ollut jossain vaiheessa kuolemaisillaan sukupuuttoon. Sitten rotu on elvytetty muutamasta jäljellä olevasta yksilöstä. Ellen ihan väärin muista, Rottweilereitakin oli jossain vaiheessa maailmassa ainoastaan kolme kappaletta. Kaikki nykyiset rotiskot ovat sitten näiden jälkeläisiä. Sama kävi saksanpaimenkoiralle, jotka natsisaksan symbolina yritettiin lahdata pois päiviltä II-maailmansodan jälkeen. Rotu elvytettiin muutamista yksilöistä ja ongelmia piisaa..

        Olisikohan ihmisellekin käynyt vastaavasti jos olisimme kaikki kahden alkuihmisen jälkeläisiä?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1094
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      619
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      606
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      68
      567
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      95
      552
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      49
      510
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe