Elämän Luoja on rakentanut iankaikkisen hengen ihmisen sisimpään.
Jokainen ihminen on sisimmältään henki.
Tuo henki jatkaa olemassaoloaan, kun ihminen on kuollut.
Aadamin luomisen yhteydessä ikuinen henkiolemus siirrettiin ihmiseen.
Materia-olemus valmistettiin tomusta.
Nainen valmistettiin Aadamin kylkiluusta.
Selkeää tekstiä - eikö ? Tämä on raamatullista ilmoitusta.
Syntiinlankeemus toi kirouksen maailmaan.
Synti ei voi jäädä rankaisematta.
Siksi Jumaluuden Toinen Persoona inkarnoitui Jeesukseksi. Synnitön uhri sovitti maailman - meidän - synnit.
Ilman Uhria ei kukaan voi olla otollinen ikuiseen elämään.
Ihminen ei ole jonon edellä kulkeva ryhtinsä ja järkensä löytänyt apinan jälkeläinen.
Ihminen luotiin ihmiseksi - aadamiksi.tuota kautta hän sitten kantaa velkaa - aadamin lankeemuksen kautta -Jumalalle.
Mitä sitten on edessämme - kun elämä ei päätykään tähän ?
Iankaikkisuus.
Iankaikkisuuden kaksi olemassaolon kohtaloa.
Jeesuksen uhrin hylkäävät joutuvat kristinuskon (Suomenmaan uskonnon) mukaan tuliseen järveen loputtomaksi ajaksi.
Jeesuksen omat pääsevät taivaaseen.
Tämän elämän jälkeen ?
12
457
Vastaukset
- Ristinkaataja
"Elämän Luoja on rakentanut iankaikkisen hengen ihmisen sisimpään."
Ai. Misse se henki oli ennen syntymääsi?
Hanki hoitoa noille harhoillesi.- Ristinkantaja
Miten niin ? Perinteisen, länsimaisen kristillisyyden perus-teologiaa. Sinä olet aika ison joukon maailmasta leimaamassa harhaiseksi.
Olisiko joku nyt harhauttanut sinua ? - asgasdfag
Ristinkantaja kirjoitti:
Miten niin ? Perinteisen, länsimaisen kristillisyyden perus-teologiaa. Sinä olet aika ison joukon maailmasta leimaamassa harhaiseksi.
Olisiko joku nyt harhauttanut sinua ?osa maailman ihmisistä ei tunnusta kristinuskoa. Ovatko he harhaisia?
- Ristinkantaja
asgasdfag kirjoitti:
osa maailman ihmisistä ei tunnusta kristinuskoa. Ovatko he harhaisia?
Ei tämä näin tyhmää voi olla.
Todensin vain seikan, että esitykseni noudattelee kristillistä teologiaa.
Ei ole nyt tilastotietojen paikka tässä - käsitäthän ? - Ristinkaataja
Ristinkantaja kirjoitti:
Olisiko joku nyt harhauttanut sinua ?Teologia on vain keinotekoinen nimike harhaiselle hölynpölylle, jota myös uskonnoksi kutsutaan. Ärsyttävää kuinka hihhulit yrittää teologian avulla tehdä uskontonsa sisältämästä hölynpölystä rationaalisen asian. Puhutaan aina "teologisista kysymyksistä", aivan niin kuin teologia käsitttelisi jotain muuta kuin hölynpölyä itseään. Harhainen hölynpöly ei harhaisesta hölynpölystä muuksi muutu, uskoi siihen yksi tai 6 miljardia ihmistä.
"Olisiko joku nyt harhauttanut sinua ?"
Ei. - järkeä
On kuule ristinkaatoa yrittänyt historian aikana moni sinua paljonkin kyvykkäämpi ateisti onnistumatta. Joten tuskin sinäkään siinä tulet onnistumaan.
On ne ateistit jopa pystyttäneetkin ristejä ja niihinn uskovia naulinneet mutta risti säilyy ja pysyy ja johtaa Iänkaikkiseen Elämään ne jotka sitä seuraavat. - Ristinkaataja
järkeä kirjoitti:
On kuule ristinkaatoa yrittänyt historian aikana moni sinua paljonkin kyvykkäämpi ateisti onnistumatta. Joten tuskin sinäkään siinä tulet onnistumaan.
On ne ateistit jopa pystyttäneetkin ristejä ja niihinn uskovia naulinneet mutta risti säilyy ja pysyy ja johtaa Iänkaikkiseen Elämään ne jotka sitä seuraavat.Vai että marttyyrikortin päätit sitten vetää hihastasi.
Mutta entäs jos tietää etä herra on hyliänny ja piru tietää saavansa ni ei silloin tulevaisuus on selvä ja mitään ei tarvitse peljätä!
Oikeastaan, eikö se nyt ole helpottava fakta, että kun kuolee silloin vain kuolee, elämä loppuu. Kaikella on alku ja loppu. Minun mielestäni taivasfantasia on kauhukuva.. who want's to live forever?- vain kerran
vaihtoehto kannattaa ottaa huomioon hahmotellessaan maailmankuvaansa muinaisten alkuasukkaiden kehittämien harhojen varaan. Monen vanhuksen olen kuullut sanovan, "olishan sitä pitänyt tehäkin jotakin, enää ei pysty".
Tarkoitan vaan että muistakaahan elää, ehkä elätkin vain kerran. Ja ihan satavarmasti juuri niin.
Iankaikkisuus on satu jonka toivotaan olevan totta, iankaikkisuus on mielikuva johon ihmisen tulee pyrkiä toimillaan, jatkuvuus järjen ja moraalin avulla. Iankaikkisuutta ihmiskunnalla ei ole, ellemme itse tee sellaista. Ensin kyberrobotiksi, jonain päivänä tietoisuus vaikka valonsäteeseen, tekniikkakysymys, ja aikaa, sitä on iankaikkisesti juups.
-evvk-- Ristinkantaja
toteutumisen seuraava vaihe ihmisen kohdalla - sinun mielestäsi ?
No, minä en usko siihen - kuten en koko evoluutioon - jos uskoisin, niin silloin ehkä ajattelisinkin, että jälkipolvet olisivat robotteja.
Sinulla ei ole argumentteja sen puolesta, ettei iankaikkisuutta ole.Ei ensimmäistäkään. Siksi olisin vähän vaitonaisempi - sinuna - tuossa väittämässäsi.
Tietenkin s a a t väittää ja uskoa, miten haluat, mutta pelkkä väittäminen - ilman argumentteja - on jo alkaessaan epäonnistunutta yritystä.En minä halua ärsyttää ateisteja, mutta järkevää heidän ajattelunsa ei ole.
On tarpeetonta kuitenkin puolin toisin nostattaa loukkaavaa mielialaa.Ateismi on minulle käsittämättömyys.Uskominen puolestaan ateistille hulluutta. Entäs sitten ? Näin meillä on eri käsityksiä.Sitäpaitsi: ei ihminen itse voi uskoa ottaa, jos sitä ei hänelle anneta.Ihminen, joka ei usko Jumalaan, on Raamatun mukaan "hengellisesti kuollut".Ei kuollut voi uskoa. Ei kuollut voi ymmärtää. Hän on kuollut.Ei teologinen tiedekunta auta yhtään mitään tuossa liikahtamattomuudessa.Elävä.Elämä.Nuo ovat asioita, mitkä Jumala saa aikaan ihmisessä - ei teologiset opinnot. - muokattava
Ristinkantaja kirjoitti:
toteutumisen seuraava vaihe ihmisen kohdalla - sinun mielestäsi ?
No, minä en usko siihen - kuten en koko evoluutioon - jos uskoisin, niin silloin ehkä ajattelisinkin, että jälkipolvet olisivat robotteja.
Sinulla ei ole argumentteja sen puolesta, ettei iankaikkisuutta ole.Ei ensimmäistäkään. Siksi olisin vähän vaitonaisempi - sinuna - tuossa väittämässäsi.
Tietenkin s a a t väittää ja uskoa, miten haluat, mutta pelkkä väittäminen - ilman argumentteja - on jo alkaessaan epäonnistunutta yritystä.En minä halua ärsyttää ateisteja, mutta järkevää heidän ajattelunsa ei ole.
On tarpeetonta kuitenkin puolin toisin nostattaa loukkaavaa mielialaa.Ateismi on minulle käsittämättömyys.Uskominen puolestaan ateistille hulluutta. Entäs sitten ? Näin meillä on eri käsityksiä.Sitäpaitsi: ei ihminen itse voi uskoa ottaa, jos sitä ei hänelle anneta.Ihminen, joka ei usko Jumalaan, on Raamatun mukaan "hengellisesti kuollut".Ei kuollut voi uskoa. Ei kuollut voi ymmärtää. Hän on kuollut.Ei teologinen tiedekunta auta yhtään mitään tuossa liikahtamattomuudessa.Elävä.Elämä.Nuo ovat asioita, mitkä Jumala saa aikaan ihmisessä - ei teologiset opinnot.omaa olemustaan, koska se on niin surkea. Olkoon tulevaisuus kyborgi tai vaikkapa elämä kovalevyllä, tarvitaan "luoja II" fiksaamaan luonnon ajan kanssa pakkaamat haitat pois, häiriimästä.
Jos oikein keskityt ajattelemaan tuota robotti asiaa, niin ! Niin jos jokin olio olisi luonut ihmisen, voitaisiin puhua juuri niistä roboteista.
Mutta sitähän me emme ole, ei kukaan näin huonoa tekisi edes piruuttaan. Tai ellei luoja ole joku pervonatsi...
Tietenkin saa uskoa ja väittää mitä tahansa, mutta ihmisen on pakko muuttua jos haluaa elää edes muutamia miljoonia vuosia, miljardit eli ikuisuudet olisivat tietenkin tavoitteena, kaukaisena, mutta jonakin päivänä, jonakin päivänä pääsemme itsemme yli ja alkaa onnellinen elämä, elämä joka on lähellä sellaista mitä te kuvailette saduissanne taivaista yms hulabaloota.
Ateismi on luja luottamus siihen mikä näkyy ja siihen mihin voi itse vaikuttaa. Ateisti ei laske "jos kortin" varaan centin vertaa. Ei ole muuta vaikuttajaa (henkiset kyvyt) kuin me ihmiset, ei ainakaan minulle, ja uskominen dippadaapaahan (lue satu taivahan papasta) on minulle liian helppoa lyhyen elämän aikana, PIDÄN USKOMISTA ITSEPETOKSENA !
Mistä moinen itsepetos ?! Kasvatus, geenivirhe, aivovamma, luonnon oikku, evoluution koe, anyway ? En tiedä mutta maapallon asukkaat ovat oikeasti pihalla kuin lumiukko, ja helle tulee aaamulla. Tuleeko tästä paskaakaan, kun kukaan ei välitä kuin itsestään, ja omista "minä olen oikessa" näkemyksistään !
Jumala on kuollut, minun päässäni, amen, helpottipa juu !!!
Nyt on vaan iso tila, on pallo, ja sen pallon pinnalla olioita, oliot saavat osittain päättää mitä tekevät, sellaista se on, ja siihen on tyytyminen. Enkä edes liioitellut.
Ketä kiinnostaa, keltään ei kysytty halusiko tänne, mutta täällä ollaan, eikä sitä kysyjää ole, on vaan oma mielemme, ehkä hullu ehkä ei, viimeinen ihminen viimeisellä rannalla antakoot tuomion. Ja vetäkööt käteen !
-evvk-
- tietämätön maallikko
Jaa.... en kommentoi viestiäsi muuten kuin vastaamalla otsikon kysymykseen. En siis usko ns. raamatun sanomaan vaan uskon sen jumalan/luonton/todellisuuden (kutsu sitä miksi haluat) antamalla järjellä uskon järkeväksi eli todeksi.
En siis varsinaisesti usko kuoleman jälkeiseen elämään. Siihen uskominen edellyttäisi että meillä on sielu. Toistaiseksi en ole havainnot sellaista toimivaksi osaksi eliötä, koska käsitekin on epäselvä. Todistaako tunteet että meillä on sielu? Ei, se on pelkkä kemiallinen reaktio kehossa. Entä järki ja mieli? Aivojen toiminta on edelleen nykytieteelle arvoituksellinen, mutta kuollessaan aivojen toiminta lakkaa eikä niissä pyörivä energia siirry minnekään toiseen maailmaan eli biologinen prosessi tämäkin.
Kaikesta huolimatta, jos olen väärässä, niin mitä sitten? Kuolessamme ruumis jää matojen ruuaksi, jolloin menetämme aistimme, muistomme, jopa tietoisuutemme. Energiaa. Sitähän me loppujen lopuksi olemme. Se energiamuoto, jonka tunnistan itsekseni lakkaa olemasta tuntemani energiamuoto siinä merkityksessä.
Ei paratiisia, ei helvettiä, ei kadotusta. Vain toiseen muotoon muuttuvaa energiaa. Siihen minä henkilökohtaisesti uskon enkä luultavammin sen enempää tuhlaa voimiani yhtään toisenlaiseen vaihtoehdon miettimiseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miikka Pentikäinen, 28, on kuollut
– Classicin liigaottelu siirtyi Lahtelaisen LASBin ja Classicin oli määrä kohdata keskiviikkona. https://www.aamulehti398248Tiedättekö naiset, että miehelle kannattaa antaa vasta...
Kun hän on jo kiintynyt teihin. Naisilla erittyy oksitosiinia sek.sin yhteydessä, mikä saa meidät rakastumaan heihin mel2312202Queen of Fucking Everything jakaa mielipiteitä - Mitä tykkäät sarjasta, kolahtiko?
Tiina Lymin käsikirjoittama ja ohjaama tv-sarja on varmasti yksi tämän vuoden puhutuimmista. Mitä tykkäät mustaa huumori661744- 991518
Kulkeeko rumuus ja tyhmyys?
Käsi kädessä?Enkä tarkoita nyt pelkästään ulkoista..jos ihminen ei osaa kuin väännellä naamaansa ja irvistellä sekä saks141505Pyydän yhteydenottoja kiusatuilta
Hei, pyydän, että laitat mulle sähköpostia, jos sua on kiusattu palstalla tai jopa tuolla oikeassa elämässä jollakin tav1741370- 531114
Elon Musk jakoi ja julkaisi erittäin järkyttävän raiskausrikostilaston Suomesta.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010944944.html?fbclid=IwY2xjawHowCJleHRuA2FlbQIxMAABHW3j9H5mtzuitMIUEdaZ-5hPybOXgZVj_2051068- 301001
Kristinuskon arvot käyttöön
Maailma on niin sekaisin että kristinuskon arvot on otettava köyttöön. Tämän myöntää jo uskottomatkin. Änkyräateisti Ric285971