KORKEASAARESSA

itkevä tiikeri

Huh heijaa, oltiin viikonloppuna korkeasaaressa ja voi sitä kirkumista ja juoksemista.
Eikö päähän mahdu, ettei korkeasaari ole LEIKKIPAIKKA????
Siellä pitäisi nähdä eläimiä, mutta eihän siitä mitään tule kun kirkuvat,huutavat ja muutoin melskaavat kakarat ovat paikalla.
Juttelimme eläintenhoitajan kanssa ja hän vahvisti arvailumme.
Kun ensimmäinen laiva karahtaa saareen klo 10 karkaavat esim.kissat sisätiloihin piiloon huutavia kakaroita. Ei ihme, kyllä minäkin pysyisin sisätiloissa, sen verran päätöntä on meno.
Mikä hitto siinä on ettei ko.paikassa osata olla ihmisiksi?????
Jos siellä kävelisi rauhassa ja olisi huutamatta ja kirkumatta, voisi nähdäkin enemmän.
Testasimme tämänkin ja jättäydyimme jälkeen huutavista kakaroista ja avot, hiljaisuus kun laskeutui, niin johan näkyi muutakin kuin tyhjä häkki.
Ajatelkaa niitä eläimiä jotka sinne on häkkeihin laitettu, millaista kidutusta tuollainen meno on joka päivä.
Te pääsette saaresta pois. Eläimet eivät pääse. Muutoin kuin nirri veks.

Ei pienintäkään käyttäytymisen alkua, ei sitten millään.
Sitä niikuin kuvitellaan että kaikki on sallittua kun ei ole erikseen kiellettyä,vai????
Eläintiloihin heitellään jos vaikka mitä roinaa ja ihan tiedoksi vain, yhdessä eläintarhassa kuoli gepardi syötyään muovia, jonka joku fiksu oli sinne tilaan heittänyt.
Siis voi elämän kevät!
Aasianleijonatarhassa oli lappu ettei aidan yli saa mennä häkkiä vasten. Nyt oli jo jouduttu laittamaan puuta siihen tukkeeksi, kun lukutaidottomat eivät ole muutoin uskoneet.

En voi kuin ihmetellä ja ihmetellä.
Parille pennulle sanoinkin että jos olisitte mökäämättä, näkisittekin enemmän. Vanhemmat vaan naureskelivat siinä vieressä.

Kertokaas nyt sitten vielä lopuksi mikä helvetin idea on viedä alle kaksivuotiaita vauvoja sinne itkemään??????
Eihän tuonikäiset edes tajua mitään saati nauti asiasta.
Tuntuu että pääasia on vaan viedä piltit jokapaikkaan ja tunkea rattailla varpaille, kun niin voidaan tehdä.

MUISTAKAA KUN MENETTE KORKEASAAREEN

Ei huutamista
Ei kirkumista
Ei juoksemista
Ei heitellä tiloihin sinne kuulumattomia esineitä

LUOJAN KIITOS omat jälkikasvuni osaavat siellä käyttäytyä ja usein hekin ihmettelevät, että kuin noi noin huutaa tai tekee tuollaista ja onko toi ihan oikein.
Se olisi porttikielto kyllä heti, jos pöllöiltäisiin.

MENKÄÄ LINNANMÄELLE riehumaan, siellä ei ole eläimiä jotka kärsivät melusta!!!!!!!!!
KIITOS!!!!!!!!!!!!

10

940

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vain

siihen että jos perheessä on monen ikäisiä lapsia niin kyllä monen on myös se alle kaksi vuotias otettava mukaan myös sinne korkeasaareen kuten muuallekin ja joskus saattaa kyllä itkukin tulla mutta sellaista se elämä on...

• itkevä tiikeri

jos olisikin muita lapsia mukana, mutta kun ei ole.
        Vain tämä vaunuhenkilö.Joka ei nuoren ikänsä puolesta todellakaan vielä tajua korkeasaaren ideaa.

• tinttiriikka

Aikoja sitten, lapsuudessani 50 -60 lukujen taitteessa Korkeasaaressa käyttäydyttiin arvokkaasti.
      Oli NIIN suuri tapaus päästä sinne, että se veti hartaaksi ja hillityksi vaikka lapsia oltiin.

Isän ja äidin vierellä kuului kulkea ihmisiksi. Ei sopinut juosta, meluamisesta ja kirkumisesta puhettakaan. Lapsille näytettiin malli aikuisten käyttäytymisestä.

Isän ja äidin kädestä oli pidettävä kiinni. Olisi ollut SUURI häpeä, jos olisi pistänyt kaiken kansan nähden ranttaliksi.

Nykyisin oletetaan, että lapsi ei pysty hillitsemään käytöstään.
      Lapsi PYSTYY, kun sitä häneltä vaaditaan.

Jo kaksivuotiaalta voi jonkinverran odottaa hallintaa, ettei anna hänen juosta ympäriinsä.

Oikeasti!
      Moni älähtää tässä kohtaa, mutta totta se on.
      Rauhallisesti kasvatettu lapsi, jolta odotetaan käytöstä, toteuttaa toiveen.

Tietenkin noin pienelle tulee välillä itku, tai marisemista, mutta häntä voi estää hillumasta ja riehumasta ympäriinsä.

Leikkipaikat ja kentät ovat remuamista varten, muut yleiset paikat sekä ravintolat, kahvilat ja kadut eivät ole riehumispaikkoja.

• itkevä tiikeri

itsekin päästiin korkeasaareen niin harvoin, että siellä todellakin piti käyttäytyä.

Silloin muuten eläimistäkin näki paljon enemmän, jos muistatte.
        Ja minä olen ollut hyvinkäyttäytyvä lapsi 80 luvun alussa.
        Ei tästä niin kauaa ole. Tuntuu kuin viimeisen 10 vuoden aikana kaikki menee päin....sanonko mitä.
        Kaikki on sallittua ja vapaa kasvatus on in.
        No, siinähän ihmetellään sitten tulevia sossupummeja ja mummonpotkijoita...;)
        Että kuis tässä nyt NÄIN on käynyt.

• itkevä tiikeri

Älä häiritse eläimiä. Niillä on myös välillä oikeus vetäytyä omaan rauhaansa.
        ja
        Jätä kotiin nauhurit ja radiot, paitsi jos käytät kuulokkeita.

Tarkoittaen juuri tuota helvetillistä mölyämistä.
        Ilman tehosteita ja tehosteiden kanssa.

Ruoki vain itseäsi. Eläimet sairastuvat sopimattomasta ruuasta ja saavat ylensyönnistä ähkyn.

Sinne tiloihin ei siis heitellä mitään, ei ruokaa tai ruoaksi kelpaamatonta.

Roskat roskikseen. Parhaimpana päivänä meidän on kerättävä talteen 10 000 kävijän roskat.

Nykyajan ihmiset ovat siis sikoja.

Muista turvaväli. Eläimet puskevat, purevat ja raapivat.

Ei siis kiipeillä eikä yritetä ujuttautua häkkeihin.

Rullalaudat ja -luistimet eivät kuulu eläintarhaan. Asiakkaat eivät myöskään saa tuoda polkupyöriä saarelle.

Siis näininkin yksinkertaisesta asiasta on pitänyt erikseen mainita.Ei ole mennyt muuten jakeluun.

http://www.korkeasaari.fi/suomi/sub/otathan_huomioon.html

Ei tällaisista asioista todellakaan tarvinnut vielä 10 vuotta sitten huomautella, ihmiset osasivat käyttäytyä.
        Ruokinta on tosin ollut aina eläintarhojen ongelmana.
        Siihen pieneen ja isoon aivoon ei mahdu, että eläimet ihan oikeasti KUOLEVAT jos saavat sisuksiinsa jotain, mikä ei sinne kuulu.

• eräskin esimerkki
        itkevä tiikeri kirjoitti:

Älä häiritse eläimiä. Niillä on myös välillä oikeus vetäytyä omaan rauhaansa.
        ja
        Jätä kotiin nauhurit ja radiot, paitsi jos käytät kuulokkeita.

Tarkoittaen juuri tuota helvetillistä mölyämistä.
        Ilman tehosteita ja tehosteiden kanssa.

Ruoki vain itseäsi. Eläimet sairastuvat sopimattomasta ruuasta ja saavat ylensyönnistä ähkyn.

Sinne tiloihin ei siis heitellä mitään, ei ruokaa tai ruoaksi kelpaamatonta.

Roskat roskikseen. Parhaimpana päivänä meidän on kerättävä talteen 10 000 kävijän roskat.

Nykyajan ihmiset ovat siis sikoja.

Muista turvaväli. Eläimet puskevat, purevat ja raapivat.

Ei siis kiipeillä eikä yritetä ujuttautua häkkeihin.

Rullalaudat ja -luistimet eivät kuulu eläintarhaan. Asiakkaat eivät myöskään saa tuoda polkupyöriä saarelle.

Siis näininkin yksinkertaisesta asiasta on pitänyt erikseen mainita.Ei ole mennyt muuten jakeluun.

http://www.korkeasaari.fi/suomi/sub/otathan_huomioon.html

Ei tällaisista asioista todellakaan tarvinnut vielä 10 vuotta sitten huomautella, ihmiset osasivat käyttäytyä.
        Ruokinta on tosin ollut aina eläintarhojen ongelmana.
        Siihen pieneen ja isoon aivoon ei mahdu, että eläimet ihan oikeasti KUOLEVAT jos saavat sisuksiinsa jotain, mikä ei sinne kuulu.

nykypäivän aivottomuudesta. menee tosin jo asian viereen, mutta kuitenkin... Meidän lähistöllä olevan halpahallin leluosaston seinällä on lappu, jossa lukee suurilla kirjaimilla seuraavaa: "Annathan lapsesi leikkiä kaupan leluilla vasta kotona."

Minä olen aina kummastellut, että todellako tällaisestakin pitää nykyään erikseen oikein kyltillä huomauttaa. Vielä tuo 15 vuotta sitten oli itsestäänselvyys...

• kiertää kiertää kiertää
        itkevä tiikeri kirjoitti:

itsekin päästiin korkeasaareen niin harvoin, että siellä todellakin piti käyttäytyä.

Silloin muuten eläimistäkin näki paljon enemmän, jos muistatte.
        Ja minä olen ollut hyvinkäyttäytyvä lapsi 80 luvun alussa.
        Ei tästä niin kauaa ole. Tuntuu kuin viimeisen 10 vuoden aikana kaikki menee päin....sanonko mitä.
        No, siinähän ihmetellään sitten tulevia sossupummeja ja mummonpotkijoita...;)
        Että kuis tässä nyt NÄIN on käynyt.

"Ja minä olen ollut hyvinkäyttäytyvä lapsi 80 luvun alussa.
        "

Minäkin olin lapsi 80-luvun alussa. Jo silloin kuuli saman valituksen vapaasta kasvatuksesta ja kurittomista lapsista yms.

Eipä mitään uutta auringon alla siis.

• Mummi-anoppi

Omien lasteni aikana oli vielä metsiköitä ja ihan suurempiakin alueita, jonne lapset tekivät kesällä retkiään ihan eväiden kanssa. Sai juosta, sai mellastaa mielin määrin luonnontilaisissa metsissä.
      Nyt ei ole mitään paikkaa, missä muutaman vuoden ikäinen saisi juosta ja kirmailla ilman kieltoja ja käskyjä.

Tästä tämä rauhattomuus syntyy. Lapsella pitäisi olla mahdollisuus juosta itsensä läkähdyksiin, kiipeillä, kaatua, kolhia itseään ja oppia sillä tavalla, mitä pitää varoa. Luontoa kunnioitettiin aikanaan, koska eläimet puolustautuvat itse: muurahaiset, ampiaiset, kissat, koirat. Niitä kohdeltiin asiallisesti.

Nyt koko luonto on lapsille vieras. Eläimet ovat tuttuja TV:stä. Lapsi ei ehkä edes käsitä, että Korkeasaren eläimet ovat oikeita.

Lasten vanhempien pitäisi myöskin Korkeasaaressa muistaa olevansa kasvattajia. Eläimistä pitää kertoa, esittelytekstit lukea. Vanhempien tulee olla kiinnostuneita ja välittää kiinostuksensa myös lapsiinsa.

• äiti kolmelle

Olen ihan just samaa mieltä sinun kanssa.
      En vaan voi mitenkään käsittää niitä vanhempia, jotka eivät välitä tuon taivaallista lastensa käytöstavoista. Vaan jos ei niitä käytöstapoja itselläkään ole, niin ei kait niitä lapsille osata opettaa.
      Meillä on kolme lasta perheessä joista yksi vielä alle kouluikäinen. Ei ole koskaan tarvinnut hävetä omien lasten käytöstä yleisellä paikalla, koska niitä käytöstapoja on opetettu jo ihan sieltä alta vuoden iästä alkaen. Moni aikuinen ei vain tajua, että monesti se pelkkä huomion antaminen riittää rauhoittamaan lapsen ja saamaan hänet rauhalliseksi. Myötähäpeää olen tuntenut kyllä monesti vieraiden lasten takia.
      Tottahan lasten pitää saada juosta ja huutaa ja kiljua ja olla lapsia, mutta se tehdään kyllä ihan jossain muualla kuin esim. eläintarhassa! Leikkipuistossa, metsässä, omalla pihalla, tms. paikassa jossa se on sallittua.
      Entäs kun mennään jonnekin ruokapaikkaan jossa on paljon lapsia... huh huh.
      Itse totesin viime vuonna, että juuri esim. Korkeasaareen ei kannata mennä heinäkuussa vaan ihan joskus muulloin jos haluaa rauhassa olla ja katsella muutakin kuin lasten kiljumista ja riehumista.

• yksi vain

Totta se on, että lapsi tottelee kun tietää mitä selvästi odotetaan. Jos vanhemmat sallivat kirkumisen ja eläinten härnäämisen ja kaikenlaisen päättömän menon, totta kai lapset käyttäytyvät päättömästi.
      Mutta jos vanhempi osaa olla tiukka ja tehdä selväksi miten käyttäydytään eikä venkoile ja näyttää itse esimerkkiä niin lapsi kyllä tottelee. Jos ei tottele ni sitten kannetaan penska paikasta ulos ja lähdetään kotiin.
      Se on niin yksinkertaista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      84
      4562
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      85
      4411
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      43
      3759
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      3483
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      2977
    6. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2764
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      21
      2701
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      39
      2083
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      158
      1748
    10. Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?

Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli
      Maailman menoa
      103
      1291
    Aihe