Vatikaani: Ihminen kehittyi apinasta

Mr.K.A.T.

--------------------
EVOLUTION-LOSSERVATORE May-6-2008 (390 words) xxxi

God made pre-humans into people, Vatican newspaper says

By Carol Glatz
Catholic News Service

VATICAN CITY (CNS) -- While apes evolved naturally into pre-human creatures, it was the will and desire of God that turned them into humans, an article in the Vatican newspaper said.


http://www.catholicnews.com/data/stories/cns/0802496.htm
------------

Nyt se on sanottu selvästi 1100 miljoonalle katolilaisille kristitylle : ihminen KEHITTYI apinoista.

12

826

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei valtionkirkon, ja muiden kansallisten tai kansainvälisten valtauskontojen peruslinjaukset mitenkään vaikuta okkultistiseen kreatonismiin. Vaan kreatonistit tietävät, koska James Usher laski jo vuonna 1650, että maailmankaikkeus luotiin sunnuntaina, 23.10.4004 eKr. Ei siihen katolisen kirkon näkemykset vaikuta.

      • Apo-Calypso

        Kreationistien (YEC) palvonnan kohteet ovat seuraavassa järjestyksessä:

        1 - 1500-1600 luvulla elänyt englantilainen piispa James Ussher.

        2 - muinaisten Keski-Idästä lähtöisten kamelikuskien nuotiotarinat.

        3 - Heidän valehteleva "jumalansa", joka tekee koko maailmankaikkeuden näyttämään miljardien vuosien ikäiselta, mutta jostain syystä em. kamelikuskien nuotiotarinat ovat heille kuitenkin uskottavia.

        Revi nyt tuosta... :D :D :D


      • Jumalaa tulisi palvoa
        Apo-Calypso kirjoitti:

        Kreationistien (YEC) palvonnan kohteet ovat seuraavassa järjestyksessä:

        1 - 1500-1600 luvulla elänyt englantilainen piispa James Ussher.

        2 - muinaisten Keski-Idästä lähtöisten kamelikuskien nuotiotarinat.

        3 - Heidän valehteleva "jumalansa", joka tekee koko maailmankaikkeuden näyttämään miljardien vuosien ikäiselta, mutta jostain syystä em. kamelikuskien nuotiotarinat ovat heille kuitenkin uskottavia.

        Revi nyt tuosta... :D :D :D

        ja Jeesusta eikä ketään muita. Miksi siis edes väität tuollaista?


      • Apo-Calypso
        Jumalaa tulisi palvoa kirjoitti:

        ja Jeesusta eikä ketään muita. Miksi siis edes väität tuollaista?

        Miksi *ihmeessä* *mitään* mielikuvitushahmoa tulisi palvoa?

        Onko Aku Ankka mielestäsi palvomisen arvoinen kohde?

        Miten jumalasi poikkeaa Aku Ankasta todistusaineiston ansiosta?


      • tutki itse, lue
        Apo-Calypso kirjoitti:

        Miksi *ihmeessä* *mitään* mielikuvitushahmoa tulisi palvoa?

        Onko Aku Ankka mielestäsi palvomisen arvoinen kohde?

        Miten jumalasi poikkeaa Aku Ankasta todistusaineiston ansiosta?

        Raamattua, poika, niin opit.


      • tutki itse, lue kirjoitti:

        Raamattua, poika, niin opit.

        Aku ankassa on useasti hyviä elämänohjeita, tarinoihin on ujutettu luonnontieteen lainalaisuuksia yms. Raamattu on valtaosin väkivaltainen fantasiakirja, tarinakokoelma. Eli aku ankka on moninverroin parempi tietolähde kuin raamattu.


      • höhö hörhelö
        tutki itse, lue kirjoitti:

        Raamattua, poika, niin opit.

        Aku ankka ei luonut maailmaa. Raamattu _EI_ ole satu, jos luet sitä itse niin ymmärrät! Raamattu on luotu ihmisiä varten kuten sinua ja minua, ei niinkään satu tai runouskirjallisuudeksi, joskin siellä sitäkin on, mutta ne on tarkoitettu elämänviisaudeksi. Aku ankka ei tarjoa elämänläheisiä opetuksia vaan lähinnä jotain utopiaa, jos luet tarkkaan, eikä se vie ikuiseen elämään. Enkä halua edes väitellä tästä aiheesta. Lueppa itse, poju niin tajuat!


      • PuuSee
        höhö hörhelö kirjoitti:

        Aku ankka ei luonut maailmaa. Raamattu _EI_ ole satu, jos luet sitä itse niin ymmärrät! Raamattu on luotu ihmisiä varten kuten sinua ja minua, ei niinkään satu tai runouskirjallisuudeksi, joskin siellä sitäkin on, mutta ne on tarkoitettu elämänviisaudeksi. Aku ankka ei tarjoa elämänläheisiä opetuksia vaan lähinnä jotain utopiaa, jos luet tarkkaan, eikä se vie ikuiseen elämään. Enkä halua edes väitellä tästä aiheesta. Lueppa itse, poju niin tajuat!

        >>>Aku ankka ei luonut maailmaa

        ...

        Aku ankka ei tarjoa elämänläheisiä opetuksia vaan lähinnä jotain utopiaa, >>>

        Aku Ankka on luonut vähintään yhtä paljon maailmaa kuin Raamattu, ja se tarjoaa paljon enemmän elämänläheisiä opetuksia kuin yhdenkään uskonnon mikään kirjoitus. Joka muuta väittää saa Markku Kivekkään haamun peräänsä ja haudataan Aatos Erkon rahasäiliön pohjalle miettimään syntisiä ajatuksiaan. Kylä näin on.


      • pro-scientist
        Jumalaa tulisi palvoa kirjoitti:

        ja Jeesusta eikä ketään muita. Miksi siis edes väität tuollaista?

        sekaisin uskontosi kanssa kuin kaikki muutkin hihhulit. Uskonto on oppiumia kansalle sanon minä - hetkinen, olenkos kuullut sen jossakin... Oli miten oli, sinä olet narkomaani ja elät unessa.


    • tutki itse asiaa

      vatikaanin opit ovat suoraan helvetistä ja liittyvät muinaiseen Babylonian kulttiin jonka Nimrod perusti, jossa palvotaan äiti-hahmoa, tässä tapaukssessa mariaa, on yleisesti tiedetty että katolinen kirkko harjoittaa voodoota marian palvontaa ynnä muita hirvittäviä menoja joka puolella maailmaa. Se on juuri se lopunaikojen portto josta raamattu ennustaa ja joka on vietellyt maailman valtiaat irstauteen ja juomaan Jumalan vihan viiniä, sillä se on osallisena mm. natsi-saksan ja kommunismin luomiseen. Paavi oikeen rypee mudassa. Oikein sille, että kuolee lopulta, niinkuin Jumala sanoo, ettei enää saastuttaisi maanpiiriä irstauksillaan!

      • Valtsu..

        Ja naapurin isä on isompi kristitty kuin sinä.


      • Luther ?

        >

        Jaa, mutta eikös Luther ole kuitenkin yksi suurimmista vaikuttajista Natsi-Saksan synnyssä. Tämän perusteella luterilaiset, helluntailaiset ja muut protestanttiset ryhmät ovat se portto. Mikä on oma ryhmäsi ?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1258
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      924
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      94
      904
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      23
      847
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      286
      746
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      727
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      638
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      571
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      129
      550
    Aihe